Klinkt top! Zombies blijven toch de leukste horror wezens.quote:Op donderdag 2 december 2010 16:33 schreef Chriz2k het volgende:
Aanrader: http://www.imdb.com/title/tt1285482/
Britse mini-serie over een groep mensen in een Big Brother huis terwijl er een infectie uitbreekt.
Disclaimer voor mensen die erop afknappen: de zombies rennen als Usain Bolt.
Zombies kunnen heulmaal niet tegen kou!quote:Op donderdag 2 december 2010 18:20 schreef Ugjerke het volgende:
Dead Set is heel erg tof!
Als je een wat minder serieuse zombiefilm wil is Dead Snow ook een leuke. Vol met afgehakte lichaamsdelen, ingewanden uit de lichamen vallen en nazis.
Inc. enge man die de hoofdrolspelers waarschuwt voor een oud kwaad.
Waarom niet? Rotten ze langzamer toch?quote:Op donderdag 2 december 2010 18:28 schreef P8 het volgende:
[..]
Zombies kunnen heulmaal niet tegen kou!
Ein zwei die!quote:Op donderdag 2 december 2010 18:20 schreef Ugjerke het volgende:
Dead Set is heel erg tof!
Als je een wat minder serieuse zombiefilm wil is Dead Snow ook een leuke. Vol met afgehakte lichaamsdelen, ingewanden uit de lichamen vallen en nazis.
Inc. enge man die de hoofdrolspelers waarschuwt voor een oud kwaad.
Nummer 1 kwam uit in 2003, 28 Days Later in 2002.quote:Op donderdag 2 december 2010 13:04 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Schijnt dat de strip (waar deze serie op gebaseerd is) al gemaakt was voor 28 Days Later.
Die bevriezen idd.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:28 schreef P8 het volgende:
[..]
Zombies kunnen heulmaal niet tegen kou!
Omdat ze met bevroren ledematen niet kunnen bewegenquote:Op donderdag 2 december 2010 18:39 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Waarom niet? Rotten ze langzamer toch?
Ze bevriezen helemaal, lees World War Z van Max Brooks.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:35 schreef P8 het volgende:
[..]
Omdat ze met bevroren ledematen niet kunnen bewegen
Ik zie eigenlijk niet op welke manier ze daar verschillen van gewone mensen.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:35 schreef P8 het volgende:
[..]
Omdat ze met bevroren ledematen niet kunnen bewegen
Bij gewone mensen werkt de hersenstam en hypothalamus nog, en die zet mensen aan om het warm te houden toch?quote:Op donderdag 2 december 2010 19:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk niet op welke manier ze daar verschillen van gewone mensen.
Max Brooks is niet de god van zombies hoor. Hij heeft goede boeken geschreven maar je moet het niet als zombie feitenboek beschouwen.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bij gewone mensen werkt de hersenstam en hypothalamus nog, en die zet mensen aan om het warm te houden toch?
Zombies trillen als het koud wordt dat het een lieve lust is en bevriezen gewoon zonder dat ze er zelf iets aan doen om dat te voorkomen.
Maar een kenmerk van zombies is dat ze geen hogere hersenfuncties meer hebben. Daarom kunnen ze hooguit meer gaan bewegen. Maar meer bewegen is uiteindelijk niet genoeg (mits het koud genoeg is) en de zombies zullen dus uiteindelijk bevriezenquote:Op donderdag 2 december 2010 21:04 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Max Brooks is niet de god van zombies hoor. Hij heeft goede boeken geschreven maar je moet het niet als zombie feitenboek beschouwen.
Zombie Survival Guide en World War Zquote:Op donderdag 2 december 2010 19:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze bevriezen helemaal, lees World War Z van Max Brooks.
Dan worden ze weerwolven.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:20 schreef P8 het volgende:
[..]
Maar een kenmerk van zombies is dat ze geen hogere hersenfuncties meer hebben. Daarom kunnen ze hooguit meer gaan bewegen. Maar meer bewegen is uiteindelijk niet genoeg (mits het koud genoeg is) en de zombies zullen dus uiteindelijk bevriezen![]()
Maar wat zegt de heer Brooks over wat er gebeurt als ze weer ontdooien?
leuke serie wat ik ervan gezien heb, wel jammer dat ze zo doorslaan met die shaky camera effecten ala blairwitch/cloverfield tijdens de actie scenes. Ben blij dat dit in The Walking Dead wel meevaltquote:Op donderdag 2 december 2010 16:33 schreef Chriz2k het volgende:
Aanrader: http://www.imdb.com/title/tt1285482/
Britse mini-serie over een groep mensen in een Big Brother huis terwijl er een infectie uitbreekt.
Disclaimer voor mensen die erop afknappen: de zombies rennen als Usain Bolt.
Er zitten ook wel een paar fouten in, denk ik.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:04 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Max Brooks is niet de god van zombies hoor. Hij heeft goede boeken geschreven maar je moet het niet als zombie feitenboek beschouwen.
As. zondag.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:07 schreef Houniet het volgende:
Ik vond de laatste aflevering maar slap.
Als ze ontdooien, komen ze weer tot "leven".quote:Op donderdag 2 december 2010 21:20 schreef P8 het volgende:
[..]
Maar een kenmerk van zombies is dat ze geen hogere hersenfuncties meer hebben. Daarom kunnen ze hooguit meer gaan bewegen. Maar meer bewegen is uiteindelijk niet genoeg (mits het koud genoeg is) en de zombies zullen dus uiteindelijk bevriezen![]()
Maar wat zegt de heer Brooks over wat er gebeurt als ze weer ontdooien?
Is er eigenlijk een boek, film of serie dat dit onderwerp behandelt? Alle films en boeken die ik ken gaan over een klein groepje overlevenden tijdens de uitbraak en de eerste dagen/weken van die uitbraak.quote:Op vrijdag 3 december 2010 08:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er zitten ook wel een paar fouten in, denk ik.
Kijk, zombies rotten ook gewoon weg. Hoe warmer, hoe eerder dit gebeurt. Dus de zombies van de tropen t/m de subtropen zijn wrs al binnen paar maanden weggerot en dus onschadelijk. In de gematigde zônes houden ze het wrs wat langer vol, maar ook niet meer dan een half jaar, vermoed ik. De zombies in barre streken kunnen wel langer meegaan, maar daar bevriezen ze, zeker in de winter, en dus zijn de omstandigheden ook relatief leefbaar tijdens de winter.
Wat je al met al zult zien is dat in vrij uitgestrekte gebieden het leven al na een paar maanden weer opgepikt kan worden door de overlevenden, is mijn vermoeden.
met dat verschil dat de zombie een verzonnen wezen is en dit dus allemaal niet perse hoeft te geldenquote:Op vrijdag 3 december 2010 08:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er zitten ook wel een paar fouten in, denk ik.
Kijk, zombies rotten ook gewoon weg. Hoe warmer, hoe eerder dit gebeurt. Dus de zombies van de tropen t/m de subtropen zijn wrs al binnen paar maanden weggerot en dus onschadelijk. In de gematigde zônes houden ze het wrs wat langer vol, maar ook niet meer dan een half jaar, vermoed ik. De zombies in barre streken kunnen wel langer meegaan, maar daar bevriezen ze, zeker in de winter, en dus zijn de omstandigheden ook relatief leefbaar tijdens de winter.
Wat je al met al zult zien is dat in vrij uitgestrekte gebieden het leven al na een paar maanden weer opgepikt kan worden door de overlevenden, is mijn vermoeden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |