Die film is zo tof...quote:
Mooi, daar ben ik nu bij aangekomenquote:Op vrijdag 26 november 2010 10:27 schreef PBateman1978 het volgende:
Afl. 4 was de beste sinds de pilot imo.
Er is niets verkeerd met drama en ik hoef echt niet elke aflevering vliegende zombiehersenen maar dit typische hollywood-emo word ik een klein beetje moe van. Ik verwacht (en wil) ook helemaal geen zombieshooter als serie.quote:Op maandag 29 november 2010 17:23 schreef Tim86 het volgende:
Er is vanaf het begin gezegd dat het een drama is die zich simpelweg afspeelt in een wereld die bevolkt wordt door zombies..het is geen actieserie met dramatische elementen, maar juist het omgekeerde..
Niet per se headshots, maar scenes met zombies. In de eerste twee afleveringen was het soms ontzettend spannend en dat mis ik in sommige afleveringen. Plaats dan een of twee zombies op wat onverwachte plekken.quote:Op maandag 29 november 2010 17:45 schreef Symer het volgende:
Toffe aflevering weer.
Ik snap de roep om meer headshots niet zo, wat is daar leuk aan? Ik ben veel benieuwder naar hoe de personages in zo'n situatie overleven dan naar wat computerbloed.
Die scene vond ik nog wel spannend ook eigenlijk. Heeft ze het onder controle of word ze straks opgegeten door die zus?quote:Op maandag 29 november 2010 19:16 schreef Marmas het volgende:
Ik vond t ook juist wel een goede afl. als ze hier door heen hadden gehaast had het ook weer niet goed geweest..
stel ze hadden die dochter meteen dood gemaakt..? dat had niemand 'realistisch' gevonden.. Ik vond de ontwikkelingen in deze afl. juist wel leuk
Ik zat me juist te ergeren, waarom zo lang wachten met het afmaken? Heeft ze dan niet door dat ze allang ver heen was? Ze maakt het een zwaar onnodig risico ervan en is dus letterlijk een halve dag aan het buigen over een lijk... dan ga je toch afvragen hoe ze het tot nu toe heeft weten te overleven.quote:Op maandag 29 november 2010 19:22 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Die scene vond ik nog wel spannend ook eigenlijk. Heeft ze het onder controle of word ze straks opgegeten door die zus?
Ik snap je punt, maar aangezien er ook personages in de serie zitten die zich daar net zo aan ergeren vind ik het juist een pluspunt. Het is nogal naief om te denken dat iedereen zo nuchter als jij en ik door een zombie apocalypse heen komen. Jim was wel weer een fijn nuchter personage als tegenhanger voor al die emotionele personages. Hij wist dat hij dood ging en dat hij een gevaar voor de rest was en hij begreep ook dat zij elk pistool wat ze kunnen houden goed kunnen gebruiken.quote:Op maandag 29 november 2010 19:42 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Ik zat me juist te ergeren, waarom zo lang wachten met het afmaken? Heeft ze dan niet door dat ze allang ver heen was? Ze maakt het een zwaar onnodig risico ervan en is dus letterlijk een halve dag aan het buigen over een lijk... dan ga je toch afvragen hoe ze het tot nu toe heeft weten te overleven.
Verder vond ik het beetje verspilling van doeken om iedere dode ermee in te wikkelen. Het verhaal van 'dit maakt ons menselijk' vind ik dan maar een zwak argument, aangezien men de moeite al nam om te rouwen en te begraven. In zo'n zombie apocalypse mag je toch wel vrij zuinig zijn met je spullen, al helemaal als je niet direct in de stad bent en je veel moeite moet doen om aan dat soort spullen te komen.
Snap wel dat het een drama is en dat je ook de beelden moet laten zien van wat de mensen doormaken, maar een hele episode door over ouwe koetjes en kalfjes praten en gehuil en emotie dat iedereen in gevaar brengt.. is toch wel een erge tegenvaller. Ik heb meer interesse voor hoe ze aan voedsel komen, zich afweren van gevaar en hoe men ervoor zorgt dat ze enigszins normaal kunnen overleven.
Geen idee, maar hij zag er in ieder geval aardig incapabel uit tijdens die actiequote:Op maandag 29 november 2010 20:01 schreef FoXje het volgende:
Is die gast van het CDC nu ook besmet? Aangezien dat spul door zijn handschoenen heen kwam!
Alhoewel de vrouwen wat overgevoelig doen zo nu en dan, voeren ze op zich nog wel wat uit. Het ouwe trouwe 'mannen jagen/verzamelen / vrouwen doen huishoudelijke dingen zoals koken/wassen principe' komt beetje naar voren, alhoewel jagers nu eigenlijk meer scavengers en defenders zijn.quote:Op maandag 29 november 2010 20:13 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar aangezien er ook personages in de serie zitten die zich daar net zo aan ergeren vind ik het juist een pluspunt. Het is nogal naief om te denken dat iedereen zo nuchter als jij en ik door een zombie apocalypse heen komen. Jim was wel weer een fijn nuchter personage als tegenhanger voor al die emotionele personages. Hij wist dat hij dood ging en dat hij een gevaar voor de rest was en hij begreep ook dat zij elk pistool wat ze kunnen houden goed kunnen gebruiken.
Wel opvallend dat alle vrouwen eigenlijk niks doen behalve de groep vertragen, spullen verspillen en gigantisch moeilijk doen over niks. En dat de mannen, hoewel ze het lang niet altijd eens zijn, steeds constructief nadenken over hoe ze verder moeten. Het enige moment waarop een kerel even emotioneel uit de slof schoot was die Koreaan over het begraven van sommige lijken.
waar?quote:Op maandag 29 november 2010 21:04 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Geen idee, maar hij zag er in ieder geval aardig incapabel uit tijdens die actie.
Net The Walking Dead: Compendium One besteld, de eerste 48 strips voor $36.
Ik bedoel meer in de discussie dan in taken. We hebben ze inderdaad zien schoonmaken, vissen, koken, etc. Maar als ze praten over hoe ze verder moeten heb ik het idee dat de vrouwelijke personages steeds de het minst rationeel zijn.quote:Op maandag 29 november 2010 21:24 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Alhoewel de vrouwen wat overgevoelig doen zo nu en dan, voeren ze op zich nog wel wat uit. Het ouwe trouwe 'mannen jagen/verzamelen / vrouwen doen huishoudelijke dingen zoals koken/wassen principe' komt beetje naar voren, alhoewel jagers nu eigenlijk meer scavengers en defenders zijn.
[..]
waar?
De wereldprijzen zijn maf! Want op play.com betaal je zo'n 56 euro en in de lokale stripwinkel zelfs 65... Toch maar de handel uit Amerika laten overvliegen, dan. Nog veel verzendkosten moeten betalen?quote:Op maandag 29 november 2010 21:04 schreef Chriz2k het volgende:
Net The Walking Dead: Compendium One besteld, de eerste 48 strips voor $36.
Hangt er vanaf wat je kiest; ¤6, ¤10 of ¤24. Respectievelijk 18 á 32, 8 á 16 of 2 á 4 werkdagen verzendtijd.quote:Op maandag 29 november 2010 22:20 schreef Orbis het volgende:
[..]
De wereldprijzen zijn maf! Want op play.com betaal je zo'n 56 euro en in de lokale stripwinkel zelfs 65... Toch maar de handel uit Amerika laten overvliegen, dan. Nog veel verzendkosten moeten betalen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat het een boel drama is, zou ik nog niet zo'n probleem vinden.quote:Op maandag 29 november 2010 22:34 schreef Symn het volgende:
1e aflevering was leuk... te veel drama, te weinig ontwikkeling.
Oftewel, ze moeten Simon Pegg en Edgar Wright inschakelen voor een Britse versie?quote:Op maandag 29 november 2010 23:39 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Dat het een boel drama is, zou ik nog niet zo'n probleem vinden.
De manier waarop het gebracht wordt is me te Amerikaans, het mag wel wat droger/nuchterder en dus wat minder dweperig.
Alsnog benieuwd naar deel 6.
Zou ook wel mooi uit kunnen pakkenquote:Op maandag 29 november 2010 23:43 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Oftewel, ze moeten Simon Pegg en Edgar Wright inschakelen voor een Britse versie?
Dan nog, dan sla je lekker een keer over, trek je aan je piel en val je voldaan in slaap.quote:Op dinsdag 30 november 2010 01:20 schreef Ugjerke het volgende:
Ik denk dat het wel duidelijk was dat hij behoorlijk vermoeid was, dan kan zo'n foutje zo gebeuren. Ik denk dat als hij wat wakkerder was geweest hij ook niet met zijn vinger in dat potje was gaan wrijven.
Ah, da's jammer en fantastisch tegelijk..quote:Op dinsdag 30 november 2010 01:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Yep.
Maar er komt een serie 2 van, ik geloof, 12 afleveringen oid.
Na een paar maanden in isolement te leven, wetende dat als je nog iets wil doen om het kleine aantal mensen wat misschien nog in leven is te helpen je moet opschieten? Als ik die gast was geweest zou ik ook proberen zo snel mogelijk resultaat te leveren.quote:Op dinsdag 30 november 2010 01:29 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dan nog, dan sla je lekker een keer over, trek je aan je piel en val je voldaan in slaap.
quote:Op maandag 29 november 2010 23:39 schreef Skwish het volgende:
Interessante teaser.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd.I´m back.
Ja en als je wakker word heb je nauwelijks een idee van hoe lang je geslapen hebt.quote:Op dinsdag 30 november 2010 01:29 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dan nog, dan sla je lekker een keer over, trek je aan je piel en val je voldaan in slaap.
Hardlopers zijn doodlopers en je ziet wat er is gebeurd. Qua slaap moet hij niet zeuren.quote:Op dinsdag 30 november 2010 01:36 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Na een paar maanden in isolement te leven, wetende dat als je nog iets wil doen om het kleine aantal mensen wat misschien nog in leven is te helpen je moet opschieten? Als ik die gast was geweest zou ik ook proberen zo snel mogelijk resultaat te leveren.
Je zou je verbazen hoeveel ons bioritme afhankelijk is van de dag/nacht cyclus. Als je dat mist, gaat je hele interne klok naar z'n mallemoer.quote:Op dinsdag 30 november 2010 04:01 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ja en als je wakker word heb je nauwelijks een idee van hoe lang je geslapen hebt.Hoewel ik dan weer niet zo goed snapte waarom hij zo veel moeite had met de tijd bijhouden.
Dat is inderdaad wel een continuiteitsfout van jewelstequote:Op dinsdag 30 november 2010 09:15 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Nog een dikke fail trouwens: Hij zit onder de grond en zegt dat hij niet weet of het dag of nacht is. Even later kan hij via een webcam gewoon naar buiten kijken of het dag of nacht is.
Mja, het kon zijn dat de brandstof en munitie op was en de crew hen probeerde te ontvluchten.quote:Op dinsdag 30 november 2010 11:34 schreef Frag_adder het volgende:
Wat ik mij ook afvroeg, hoe verslaan zombies een tank? Ik heb nou al tot 3 keer toe een lege tank ergens zien staan. Een soldaat met een beetje herseninhoud blijft daar toch in zitten en rijd na een tijdje weg naar een punt waar hij kan uistappen.
En dat van dat daglicht iddze hadden gewoon ergens een entry pasje op een zombie guard moeten vinden.
Bij die in de stad had ik zo iets van: oke. Maar hier stonden ze gewoon voor een gebouw geparkeerd om dit te beschermen. Het kan maar ik vond het gewoon een beetje opmerkelijkquote:Op dinsdag 30 november 2010 11:37 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Mja, het kon zijn dat de brandstof en munitie op was en de crew hen probeerde te ontvluchten.
Ben het met je eens. Deze serie moet meer gezien worden zoals The Road was voor de post-apocalyptische films. Voor headshots hebben we volgend jaar Zombieland 2 wel.quote:Op maandag 29 november 2010 17:45 schreef Symer het volgende:
Toffe aflevering weer.
Ik snap de roep om meer headshots niet zo, wat is daar leuk aan? Ik ben veel benieuwder naar hoe de personages in zo'n situatie overleven dan naar wat computerbloed.
Volgens mij niet. Die computer zei "all personel clear" dus ga er vanuit van niet.quote:Op maandag 29 november 2010 20:01 schreef FoXje het volgende:
Is die gast van het CDC nu ook besmet? Aangezien dat spul door zijn handschoenen heen kwam!
Idd, allerlei fancy computers dus een digitale klok zal ook wel aanwezig zijn.quote:Op dinsdag 30 november 2010 09:15 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Hardlopers zijn doodlopers en je ziet wat er is gebeurd. Qua slaap moet hij niet zeuren.
Nog een dikke fail trouwens: Hij zit onder de grond en zegt dat hij niet weet of het dag of nacht is. Even later kan hij via een webcam gewoon naar buiten kijken of het dag of nacht is.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Net of jij je niet stiekem voorbereid hebt op de onvermeidelijke zombie apocalypse en al een plan hebt voor wannneer het gebeurt.quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:37 schreef Kremers het volgende:
Nee, een wereld vol zombies is realistisch
Mweh nee, als de basis onder de voet wordt gelopen lijkt het me dat je je tanks zonder brandstof achter laat.quote:Op dinsdag 30 november 2010 11:39 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Bij die in de stad had ik zo iets van: oke. Maar hier stonden ze gewoon voor een gebouw geparkeerd om dit te beschermen. Het kan maar ik vond het gewoon een beetje opmerkelijk
Ik had precies hetzelfde bij die scene, dacht meteen "Lost-Hatch" scenequote:Op dinsdag 30 november 2010 01:13 schreef SuperHarregarre het volgende:
Moest trouwens wel aan Lost denken. Zijn werk daar beneden is als het drukken op een knop.En plotseling komen er anderen.
En de deur ging open...helder licht! Net als the hatch.
Volgens mij betekend dat, dat alle personeel die ruimte met besmettingsgevaar moet verlaten, oftewel wegwezen want alles wordt decontaminated.quote:Op dinsdag 30 november 2010 12:14 schreef SevD het volgende:
Volgens mij niet. Die computer zei "all personel clear" dus ga er vanuit van niet.
Binnen een fictieve wereld bestaat er ook nog wel een soort realisme.quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:37 schreef Kremers het volgende:
Dat klopt helemaalJe bioritme heeft zonlicht nodig, een lange tijd zonder en je gaat naar de klote.
Maar persoonlijk vind ik gemekker over dit soort zaken altijd een beetje nerd achtig, het is "maar" een serie mensen. Een serie over zombies, en dan ga je zeuren over een klok of camera? Nee, een wereld vol zombies is realistisch
All personal clear werd omgeroepen toen hij uit de kamer was, dus de AI wist dat er geen mensen meer waren en kon toen gerust de kamer opblazen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:24 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Volgens mij betekend dat, dat alle personeel die ruimte met besmettingsgevaar moet verlaten, oftewel wegwezen want alles wordt decontaminated.
Het is gewoon een soort aidsquote:Op dinsdag 30 november 2010 16:37 schreef Ugjerke het volgende:
Maar het is toch ook al wel duidelijk dat alleen wat zombietroep aanraken geen probleem is? Ze zitten zo vaak onder het zombiebloed, volgens mij moet je toch echt gebeten worden of wat in een wond krijgen. Iets in die richting.
Heeft Annnet weer lopen kutten..quote:
Als er weer gedonder met aids is is Annnet meestal niet ver.quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:18 schreef Beach het volgende:
[..]
Huh? Wat heeft zij ermee te maken.
geen idee wie dat is maar wtf -.-quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:36 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Als er weer gedonder met aids is is Annnet meestal niet ver.
quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:25 schreef Frag_adder het volgende:
Ach het jaar is toch al practisch afgelopen. Volgende week is het al december en daarna komt de kerst rotzooi
idd. tis geen perfecte serie maar voor een zombie serie vind ik het heel vermakelijkquote:Op dinsdag 30 november 2010 21:19 schreef BroesWillems het volgende:
Iedereen moet niet zo zeiken.Kijk maar wat anders als dit je te emo is.
Ik heb me iig weer prima vermaakt met ep 5. Donders goede serie.
Vroeger was alles beter.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:49 schreef Blinker het volgende:
Waar zijn de afleveringen van het kaliber van aflevering één en twee gebleven?
Ik ken alleen de tv serie, maar mogelijk wisten ze op dat moment nog niet precies wat er aan de hand was. Ze zagen misschien een groep (in hun ogen) gewonde en paniekerige mensen aan komen rennen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 11:34 schreef Frag_adder het volgende:
Wat ik mij ook afvroeg, hoe verslaan zombies een tank? Ik heb nou al tot 3 keer toe een lege tank ergens zien staan. Een soldaat met een beetje herseninhoud blijft daar toch in zitten en rijd na een tijdje weg naar een punt waar hij kan uistappen.
Terwijl ze al een CDC hadden?quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:27 schreef ButcherPete het volgende:
[..]
Ik ken alleen de tv serie, maar mogelijk wisten ze op dat moment nog niet precies wat er aan de hand was. Ze zagen misschien een groep (in hun ogen) gewonde en paniekerige mensen aan komen rennen.
halloquote:Op dinsdag 30 november 2010 18:36 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Als er weer gedonder met aids is is Annnet meestal niet ver.
Had ik toch gelijk.quote:
We weten natuurlijk niet wat die soldaten is verteld. Bovendien zal een normaal mens toch wel 3 keer nadenken ipv zonder aarzeling het vuur te openen op grote groepen ongewapende mensen + kinderen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:33 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Terwijl ze al een CDC hadden?
Dus gewone mensen hebben 't wel door maar soldaten niet?quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:57 schreef ButcherPete het volgende:
[..]
We weten natuurlijk niet wat die soldaten is verteld. Bovendien zal een normaal mens toch wel 3 keer nadenken ipv zonder aarzeling het vuur te openen op grote groepen ongewapende mensen + kinderen.
Daarom moet het ook heel snel verspreiden, voordat het leger een goed antwoord heeft.quote:Op woensdag 1 december 2010 01:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dus gewone mensen hebben 't wel door maar soldaten niet?Waarom kan ik me zo moeilijk voorstellen dat ik meer kans maak dan tot op de tanden bewapende vechtmachines?
Maarja, dat is ook het sneue. Ook al breekt er een zombievirus uit, dan heeft 't leger 't altijd onder controle en blijft er van onze spannende verhalen niet zoveel over.
CDC bestaat al, is niet iets wat ze pas gaan oprichten als de pleuris uitbreekt.http://www.cdc.gov/quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:33 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Terwijl ze al een CDC hadden?
Da's het vervelende van een meute, op een gegeven moment moet je toch herladen/zijn de kogels op/etc., maar ondertussen blijft het volk komen. Dan word je wel eens gebeten en voor je het weet is van je groep van 10 soldaten de helft geinfecteerd. Dan gaat het hard, hoor.quote:Op woensdag 1 december 2010 01:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dus gewone mensen hebben 't wel door maar soldaten niet?Waarom kan ik me zo moeilijk voorstellen dat ik meer kans maak dan tot op de tanden bewapende vechtmachines?
Maarja, dat is ook het sneue. Ook al breekt er een zombievirus uit, dan heeft 't leger 't altijd onder controle en blijft er van onze spannende verhalen niet zoveel over.
Het duurt bijna een dag voordat je zombie wordt, en als ze eenmaal zombie zijn, zijn ze eerst heel langzaam en sloom en kun je zelfs knuffelen. (Zie jankwijf met zus.) Als het nou echt instant death en raging zombie was, oké, maar op deze manier valt het reuze mee en kan 't leger die zombies makkelijk hebben.quote:Op woensdag 1 december 2010 09:11 schreef Chevalric het volgende:
Da's het vervelende van een meute, op een gegeven moment moet je toch herladen/zijn de kogels op/etc., maar ondertussen blijft het volk komen. Dan word je wel eens gebeten en voor je het weet is van je groep van 10 soldaten de helft geinfecteerd. Dan gaat het hard, hoor.
En om aan te geven dat het echt niet zo ver gegrepen is: kijk eens hoe de Russen in Stalingrad vochten. Gewoon mensen tegenaan blijven smijten, op een gegeven moment breekt de linie toch wel.
Het heeft overigens ook een militarie tegenhanger: USAMRIID. Ik zou denken dat die een grotere rol spelen in een situatie als deze.quote:Op woensdag 1 december 2010 08:28 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
CDC bestaat al, is niet iets wat ze pas gaan oprichten als de pleuris uitbreekt.http://www.cdc.gov/
Hoe snel het ook verspreid, het leger zal altijd een goed antwoord hebben. Waarschijnlijk zullen enkele bases vallen, maar vergeet niet de besmetting van binnenuit moet komen in een kazerne. "Aanvallende" zombies zullen niet zo'n probleem vormen, aangezien militaire bases doorgaans een stukje uit de bewoonde wereld zijn.quote:Op woensdag 1 december 2010 02:27 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Daarom moet het ook heel snel verspreiden, voordat het leger een goed antwoord heeft.
quote:Op woensdag 1 december 2010 11:53 schreef dapluiz het volgende:
http://kevan.org/proce55ing/zombies/ :p
wat heel goed mogelijk is als iedereen in het begin denkt dat het een griepje is.quote:Op woensdag 1 december 2010 11:53 schreef P8 het volgende:
[..]
Hoe snel het ook verspreid, het leger zal altijd een goed antwoord hebben. Waarschijnlijk zullen enkele bases vallen, maar vergeet niet de besmetting van binnenuit moet komen in een kazerne.
of als het ergens in het water belandtquote:Op woensdag 1 december 2010 12:09 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
wat heel goed mogelijk is als iedereen in het begin denkt dat het een griepje is.
Tegen de tijd dat bekend is dat er een ziekte rondgaat zal het leger al zijn zieke personeel in quarantaine plaatsen.quote:Op woensdag 1 december 2010 12:09 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
wat heel goed mogelijk is als iedereen in het begin denkt dat het een griepje is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |