Gemiddeld genomen ga jij niet genoeg opbrengen. Statistisch gezien ben je bijna een zekere verliespost; een trage leerling op laag niveau.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Momenteel wel ja (je doelt op het begrotingstekort?), maar het geld wat NU in mij geïnvesteerd wordt krijgt de maatschappij als het goed is weer terug.
quote:Op woensdag 24 november 2010 20:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Gemiddeld genomen ga jij niet genoeg opbrengen. Statistisch gezien ben je bijna een zekere verliespost; een trage leerling op laag niveau.
Preventief ruimen, wat ik je brom.
ASIELZOEKERS komen hier omdat hun leven gevaar loopt..quote:Op woensdag 24 november 2010 20:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niets meer dan lof daarvoor. Maar tegenwoordig komen ze niet meer om te werken.
Volgens mij weten we prima wat een zieke kost, of een werkeloze, of een immigrant, of een scholier etc etc etcquote:Op woensdag 24 november 2010 20:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, dat we allemaal naar inkomen wat bijdragen ook die mensen te ondersteunen.
Maar je moet niet gaan uitrekenen wat bejaarden, geestelijk gehandicapten, lichamelijk gehandicapten, mensen met een IQ onder de honderd, mensen met een sociale fobie, mensen die hier naar toe zijn geëmigreerd etc. kosten.
Punt is dat zolang je je aan de wet houdt je gewoon volwaardig burger bent en je je zo moet voelen. En als je aan mensen een prijskaartje hangt doe je dat niet.
Jij moet de definitie van "asielzoeker" eens opzoekenquote:Op woensdag 24 november 2010 20:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij weten we prima wat een zieke kost, of een werkeloze, of een immigrant, of een scholier etc etc etcEn natuurlijk gaan wij die mensen niet afreken op hun ''prijskaartje''. Maar je moet wel de kosten en de baten onder ogen durven zien. Je moet weten wat iets kost om daar zodoende je beleid op aan te passen, want als je dit systeem in stand wilt houden dan moet er gewoon iets fundamenteel veranderen. Maar dat is een andere discussie geloof ik.
Dan moet je ook antwoorden op:quote:Op woensdag 24 november 2010 20:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij weten we prima wat een zieke kost, of een werkeloze, of een immigrant, of een scholier etc etc etcEn natuurlijk gaan wij die mensen niet afreken op hun ''prijskaartje''. Maar je moet wel de kosten en de baten onder ogen durven zien. Je moet weten wat iets kost om daar zodoende je beleid op aan te passen, want als je dit systeem in stand wilt houden dan moet er gewoon iets fundamenteel veranderen. Maar dat is een andere discussie geloof ik.
quote:Op woensdag 24 november 2010 20:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Gemiddeld genomen ga jij niet genoeg opbrengen. Statistisch gezien ben je bijna een zekere verliespost; een trage leerling op laag niveau.
Waar plaats jij jezelf in die discussie?quote:Op woensdag 24 november 2010 20:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beide definities ken ik, politieke vluchtelingen en economische vluchtelingen..quote:Op woensdag 24 november 2010 20:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij moet de definitie van "asielzoeker" eens opzoeken
Waarom heeft hij niet door dat hij over "immigranten" praat en wij over "asielzoekers"?quote:Op woensdag 24 november 2010 20:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waar plaats jij jezelf in die discussie?
quote:Op woensdag 24 november 2010 20:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jonge, het is een immoreel om daar een bedrag aan te verbinden.
2 verschillende meningen of dubbele moraal?quote:Op woensdag 24 november 2010 19:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat iedereen het doet, en omdat dat schorriemorrie de maatschappij teveel geld kost.
Dit is het beste bewijs wat er (straks) te bieden isquote:Op woensdag 24 november 2010 20:13 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik onderbouw het het liefst met een individuele uitspraak van het Hof, dus wachten
Nee, we weten niet wat zo iemand "kost". Er is wel eens een poging tot onderzoek gedaan, maar dan loopt men tegen het probleem op dat heel veel van waarde niet in geld is uit te drukken. Sommige zaken zijn prima te becijferen: hoeveel kost een jaar werklozenuitkering verstrekken aan iemand, maar er valt niet uit te rekenen hoeveel die werkloze nou oplevert. Het is niet alles geld, en het is een illusie te denken dat je een persoon kan terugrekenen naar euro's.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Asielzoekers zijn politieke en immigranten economische...quote:Op woensdag 24 november 2010 20:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beide definities ken ik, politieke vluchtelingen en economische vluchtelingen..
Pardon? Jij weet niet hoe ik leer, of ik nog leer, als ik al werk. Jij weet niets maar dan ook niets over mijn persoonlijke situatie. Dus bemoei je je er ook niet mee.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Ken jij die Iraakse asielzoekers?quote:Op woensdag 24 november 2010 20:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Pardon? Jij weet niet hoe ik leer, of ik nog leer, als ik al werk. Jij weet niets maar dan ook niets over mijn persoonlijke situatie. Dus bemoei je je er ook niet mee.
quote:Op woensdag 24 november 2010 20:37 schreef eriksd het volgende:
Dat ik nog eens het asielbeleid van Nederland zou verdedigenDe wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Omdat ik het over 2 dingen heb, asielzoekers waar we er nu veel van hebben(de irakezen) en de algemene immigratie.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom heeft hij niet door dat hij over "immigranten" praat en wij over "asielzoekers"?
Scherp!quote:Op woensdag 24 november 2010 20:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ken jij die Iraakse asielzoekers?
Nee, maar de overheid kan wel precies uitrekenen hoeveel geld jij oplevert of kost. En volgens je eigen argumentatie moeten we dat dus maar doen.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Pardon? Jij weet niet hoe ik leer, of ik nog leer, als ik al werk. Jij weet niets maar dan ook niets over mijn persoonlijke situatie. Dus bemoei je je er ook niet mee.
AU!quote:Op woensdag 24 november 2010 20:37 schreef Montov het volgende:
Mja, sommige mensen moet je gewoon hun mening laten uiten, en verder niet als een serieuze discussiepartner behandelen. phpmystyle zit gewoon in een bepaalde fase van zijn leven waar hij doorheen moet. Over 20 jaar doet hij vrijwilligerswerk bij de dierenambulance.
Mijn opa vluchtte in 1956 voor de russen, mijn vader zal de laatste zijn die zegt dat er iemand niet welkom is, ze moeten zich wel aanpassen vind hij, "dat moesten wij ook" zegt hij dan. Zijn moedertaal spreekt hij als een 6 jarige mijn vader was 6 toen ze vluchtten, sinds hij in Nederland woont altijd en alleen maar Nederlands gesproken.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[quote]Op woensdag 24 november 2010 20:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niets meer dan lof daarvoor. Maar tegenwoordig komen ze niet meer om te werken.
Nee, wij kunnen niet bescherming bieden voor iedereen, er zijn bijna 1 miljard ''arme'' mensen op deze wereld, die kunnen wij niet allemaal helpen en zeker niet allemaal tegelijk. Of vind je dat ook hard klinken? En natuurlijk kan ik geen bedrag verbinden aan een individu, wel kan ik kijken naar wat een groep kost. En ja, dat mogen mensen ook bij mij doen.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:35 schreef JoaC het volgende:
[..]
[..]
2 verschillende meningen of dubbele moraal?
Ik hoop het, dat levert ook geen geld op maar is me toch wel wat waard.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:37 schreef Montov het volgende:
Mja, sommige mensen moet je gewoon hun mening laten uiten, en verder niet als een serieuze discussiepartner behandelen. phpmystyle zit gewoon in een bepaalde fase van zijn leven waar hij doorheen moet. Over 20 jaar doet hij vrijwilligerswerk bij de dierenambulance.
En dan dit:quote:Op woensdag 24 november 2010 20:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij weten we prima wat een zieke kost, of een werkeloze, of een immigrant, of een scholier etc etc etcEn natuurlijk gaan wij die mensen niet afreken op hun ''prijskaartje''.
Sorry, is dit niet iets heel anders?quote:Maar je moet wel de kosten en de baten onder ogen durven zien. Je moet weten wat iets kost om daar zodoende je beleid op aan te passen
Niet persoonlijk, jij wel? Wat wil je nu zeggen dan? Dat we iedereen zomaar kunnen toelaten?quote:Op woensdag 24 november 2010 20:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ken jij die Iraakse asielzoekers?
php, - ik ga gewoon door- WIJ hebben het over politieke vluchtelingen...quote:Op woensdag 24 november 2010 20:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, wij kunnen niet bescherming bieden voor iedereen, er zijn bijna 1 miljard ''arme'' mensen op deze wereld, die kunnen wij niet allemaal helpen en zeker niet allemaal tegelijk. Of vind je dat ook hard klinken? En natuurlijk kan ik geen bedrag verbinden aan een individu, wel kan ik kijken naar wat een groep kost. En ja, dat mogen mensen ook bij mij doen.
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEe, ik poogde uit te leggen dat er wel naar een groep gekeken mag worden. DUs immigraten scholieren rokers etc etc etc..............quote:Op woensdag 24 november 2010 20:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar de overheid kan wel precies uitrekenen hoeveel geld jij oplevert of kost. En volgens je eigen argumentatie moeten we dat dus maar doen.
Dat jij net zou weinig weet over hen als Sigme over jou???quote:Op woensdag 24 november 2010 20:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet persoonlijk, jij wel? Wat wil je nu zeggen dan? Dat we iedereen zomaar kunnen toelaten?
Dat deed ik zojuist! Als groep behoor jij tot de groep die z'n geld niet waard is. Niet persoonlijk opvatten hoor, maar je bent een blok aan ons been.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, wij kunnen niet bescherming bieden voor iedereen, er zijn bijna 1 miljard ''arme'' mensen op deze wereld, die kunnen wij niet allemaal helpen en zeker niet allemaal tegelijk. Of vind je dat ook hard klinken? En natuurlijk kan ik geen bedrag verbinden aan een individu, wel kan ik kijken naar wat een groep kost. En ja, dat mogen mensen ook bij mij doen.
Bejaarden, blinden, geestelijk gehandicapten. Ja ik snap je helemaal.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEe, ik poogde uit te leggen dat er wel naar een groep gekeken mag worden. DUs immigraten scholieren rokers etc etc etc..............
Nee exact hetzelfde, of kun je niet begrijpend lezen? Ik zei daar dat je moet weten wat iets kost en wat iets oplevert, als je dat niet doet dan kun je dat op den duur NIET meer opbrengen.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:39 schreef JoaC het volgende:
php, je zegt:
[..]
En dan dit:
[..]
Sorry, is dit niet iets heel anders?
Einde discussie met jou.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat deed ik zojuist! Als groep behoor jij tot de groep die z'n geld niet waard is. Niet persoonlijk opvatten hoor, maar je bent een blok aan ons been.
'tuurlijk.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:37 schreef Montov het volgende:
In dat geval kunnen we bejaarden het beste afschieten en in een put gooien.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee exact hetzelfde, of kun je niet begrijpend lezen? Ik zei daar dat je moet weten wat iets kost en wat iets oplevert, als je dat niet doet dan kun je dat op den duur NIET meer opbrengen.
Juist, en natuurlijk wil ik voor die groep best belasting betalen en sociale premies, immers kun zij niets aan hun handicap doen. Dus probeer mij hier niet weg te zetten als een of andere tiran.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Bejaarden, blinden, geestelijk gehandicapten. Ja ik snap je helemaal.
WIJ (iig IK) vragen ons af of JIJ niet begrijpend kunt lezen...quote:Op woensdag 24 november 2010 20:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee exact hetzelfde, of kun je niet begrijpend lezen? Ik zei daar dat je moet weten wat iets kost en wat iets oplevert, als je dat niet doet dan kun je dat op den duur NIET meer opbrengen.
Flauw, dat heb ik nergens gezegd. Sterker nog, ik wil best die groep mensen onderhouden maar dan moet dat wel enigszins binnen het betamelijke blijven.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:43 schreef JoaC het volgende:
[..]
In dat geval kunnen we bejaarden het beste afschieten en in een put gooien.
Waarom, omdat je het niet leuk vindt te horen? Je hebt toch studievertraging en doet mavo? Je bent best aardig enzo, vast, maar dat brengt niks op.quote:
Nee, ik word hier onheus en onjuist bejegend. Ronduit flauw.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Je snapt het echt niet hè? We confronteren je met je eigen uitspraken.
Het is hypocriet om met een "je kent mij niet" verweer aan te komen als het over jou gaat, en zelf wel een grote broek aantrekken als het om een complete groep gaat waar dit argument nog veel toepasselijker is.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet persoonlijk, jij wel? Wat wil je nu zeggen dan? Dat we iedereen zomaar kunnen toelaten?
Ja, dat ik het fout heb en jullie goed..quote:Op woensdag 24 november 2010 20:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
WIJ (iig IK) vragen ons af of JIJ niet begrijpend kunt lezen...
En dat is NIET lullig bedoeld, maar we proberen je nu al paghina's lang iets duidelijk te maken...
Nu gaat het om de kosten voor mensen die hun leven niet zeker zijn in eigen land, moet je deze anders behandelen als ze hier terecht weten te komen?quote:Op woensdag 24 november 2010 20:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Juist, en natuurlijk wil ik voor die groep best belasting betalen en sociale premies, immers kun zij niets aan hun handicap doen. Dus probeer mij hier niet weg te zetten als een of andere tiran.
Dus moet er een kostenplafond komen?quote:Op woensdag 24 november 2010 20:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Flauw, dat heb ik nergens gezegd. Sterker nog, ik wil best die groep mensen onderhouden maar dan moet dat wel enigszins binnen het betamelijke blijven.
Nee, we proberen je alleen maar duidelijk te maken dat niet alles dat een maatschappij tot een leefbare maakt uit te drukken is in geld.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, ik word hier onheus en onjuist bejegend. Ronduit flauw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |