Geen idee maar ove rhet algemeen zijn de wat spraakzamere socialere types wel aanwezigquote:Op dinsdag 23 november 2010 21:00 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Ik kan zelf ook niet zeggen dat dat soort borrels nou het leukste zijn, maar het kan inderdaad wel bevordelijk zijn voor de sfeer onderling. Echter, ik ga liever uit eten met zelfgekozen publiek...
Misschien hebben die kinderloze singles overigens wel een eigen leven en andere vrienden naast het werk. Maar goed, over dat soort types heb je het waarschijnlijk niet.
Gezelligheid maak je niet met een borreltje op vrijdagmiddag als de stemming de rest van de week waardeloos is.quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:52 schreef Arolsen het volgende:
Maar kennelijk is gezelligheid eng voor velen.
Waarom niet ?quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:04 schreef Adames het volgende:
Ja iedere week, een borreltje op zijn tijd is leuk. Maar veel mensen hebben vrijdagavond ook al een standaard avond met zelfgekozen vrienden, dan wil je niet van 's middags tot 's nachts blijven drinken.
We zuipen ook niet tot diep in de nachtquote:Op dinsdag 23 november 2010 21:04 schreef Adames het volgende:
Ja iedere week, een borreltje op zijn tijd is leuk. Maar veel mensen hebben vrijdagavond ook al een standaard avond met zelfgekozen vrienden, dan wil je niet van 's middags tot 's nachts blijven drinken.
elke week? leuk als je 20 bent ..quote:
Nee dat geloof ik, maar als je tot een uurtje of 7 drinkt en om 8 uur begint je 'eigen' avond ..quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:05 schreef Arolsen het volgende:
[..]
We zuipen ook niet tot diep in de nacht
Meestal duurt het een uur en als het echt gezellig is twee uur maar dan is het ook afgelopen
Precies. Collega's zijn je vrienden niet, uitzonderingen daargelaten. Een borrel op z'n tijd is oké, maar iedere week "gezellig" met z'n allen!quote:
Ik maak nooit grappen op borrels, als ik er al heen ga zorg ik dat de rekening betaald wordt.quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:45 schreef Rev- het volgende:
Van die borrels waar alleen de manager aan het woord is en iedereen keihard lacht om elke kutgrap die hij maakt, nee dank je
Borrel als vervanging voor naar de juiste kerk gaan.quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:48 schreef Thomas B. het volgende:
Het kan leuk zijn af en toe, maar het hoeft geen traditie te zijn. In je vrije tijd heb je andere dingen te doen. Maar het gevolg is dus dat je collega's hebt als TS die vervolgens gaan zeiken dat je 'niet lekker in het team past' ofzoEenheidsworstengedrag dus
Want je kunt met je collegas niet bevriend zijn? Een reorganisatie is niet van toepassing dus waarom je daar nou ineens zorgen om maken?quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:57 schreef TimMer1981 het volgende:
Mensen die naar borrels van hun werk gaan:
Ik voel een backfire-topic opkomen...
Je hebt vrienden en collega's; twee verschillende dingen.
- Vrienden steken je niet in je rug, kun je een tijdje bij wegblijven als je ruzie hebt en is op vrijblijvende basis. Daarom zijn het ook vrienden. Echte vrienden delen hun laatste boterham nog.
- Collega's steken je zo maar in je rug als het ze uitkomt, zie je iedere dag ook al heb je daar geen zin in en is niet op vrijblijvende basis. Het zijn simpelweg concurrenten van je, ook al zie je ze niet zo. Daarom worden bij reorganisaties ook collega's die "vrienden zijn" zo maar vijanden van elkaar. Eten of gegeten worden.
Mensen die even "eventjes nog wat drinken" met collega's in dit geval gelijk stellen aan "dronken worden"quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:59 schreef lezzer het volgende:
Dronken worden met collega's heb ik altijd een heel slecht idee gevonden.
Want iedereen heeft een gedwongen sfeer op het werk?quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:45 schreef Rev- het volgende:
Van die borrels waar alleen de manager aan het woord is en iedereen keihard lacht om elke kutgrap die hij maakt, nee dank je
Om de een of andere reden wordt dat beter opgepakt dan wanneer je zegt dat je nog liever een seropositieve dwerg neukt dan dat je 1 biertje moet drinken met een stel paasmongolen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:12 schreef Sletje5 het volgende:
' Ik heb naast m'n werk ook nog een sociaal leven '
Dan had zo iemand maar door moeten leren of een andere baan moeten zoeken :l Je ziet die mensen iedere dag.quote:Om de een of andere reden wordt dat beter opgepakt dan wanneer je zegt dat je nog liever een seropositieve dwerg neukt dan dat je 1 biertje moet drinken met een stel paasmongolen.
En jij zit je thuis op de bank in je eentje op te winden over hoe een blaaskaken het wel niet zijn?quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:26 schreef HLV_Siempre het volgende:
Misschien zijn je collega's en jij een stel blaaskaken die denken verdomd hip en leuk te zijn, maar zijn jullie eigenlijk een slap aftreksel van debiteuren/crediteuren?
Nee, ik zit thuis of met vrienden te genieten van kwaliteitsgezelschap ipv de tofste jongens van kantoorquote:Op dinsdag 23 november 2010 23:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En jij zit je thuis op de bank in je eentje op te winden over hoe een blaaskaken het wel niet zijn?
Stuk beter inderdaad
Lekker kerel! Ik zit thuis ook altijd met m'n vrienden samen te ragen op 't fok zodat ook andere mensen weten hoe kut onze levens zijn.quote:Nee, ik zit thuis of met vrienden te genieten van kwaliteitsgezelschap ipv de tofste jongens van kantoor
Haha, beweer je nu echt dat je door zou moeten leren omdat je niet wil borrelen met collega's?quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:24 schreef Sletje5 het volgende:
[..]
Dan had zo iemand maar door moeten leren of een andere baan moeten zoeken :l Je ziet die mensen iedere dag.
Prima, doe ik ook wel eens.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:28 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
Nee, ik zit thuis of met vrienden te genieten van kwaliteitsgezelschap ipv de tofste jongens van kantoor
Dit alles onder voorbehoud: bv van het hebben van vrienden, een baan en een huis
Misschien moet je is een keer alles lezen voordat je typt.quote:Haha, beweer je nu echt dat je door zou moeten leren omdat je niet wil borrelen met collega's?
Vreemde wereld is het he? Allemaal mensen die anders denken dan jij.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar om je nou bewust zo hard mogelijk af te zetten tegen gezellig iets drinken met je collega's vind ik altijd maar een trieste bedoeling.
Wat heeft deze donderdagavond laat, thuiskomend van avondstudie, in vredesnaam te maken met die vrijdagmiddagborrel van je?quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:30 schreef Sletje5 het volgende:
[..]
Lekker kerel! Ik zit thuis ook altijd met m'n vrienden samen te ragen op 't fok zodat ook andere mensen weten hoe kut onze levens zijn.
Zo hard mogelijk afzetten? Nee hoor, een vriendelijk bedankje moet genoeg zijnquote:Op dinsdag 23 november 2010 23:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Prima, doe ik ook wel eens.
Maar om je nou bewust zo hard mogelijk af te zetten tegen gezellig iets drinken met je collega's vind ik altijd maar een trieste bedoeling.
Misschien moet je dan wat context in je post plaatsen voor je een oneliner inklopt.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:36 schreef Sletje5 het volgende:
[..]
Misschien moet je is een keer alles lezen voordat je typt.
Je hoeft er geen zin in te hebben, natuurlijk niet. Er zijn ook dingen die ik liever doe op de vrijdag. Maar ik vind het een soort sociale verplichting om toch af en toe een keertje mee te gaan.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:36 schreef OEM het volgende:
[..]
Vreemde wereld is het he? Allemaal mensen die anders denken dan jij.
Eens!quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:48 schreef Thomas B. het volgende:
Het kan leuk zijn af en toe, maar het hoeft geen traditie te zijn. In je vrije tijd heb je andere dingen te doen. Maar het gevolg is dus dat je collega's hebt als TS die vervolgens gaan zeiken dat je 'niet lekker in het team past' ofzoEenheidsworstengedrag dus
Als je inderdaad gezamenlijke interesse hebt, of het goed met iemand kan vinden is een vrijdagmibo daar inderdaad ideaal voor.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:47 schreef zquing het volgende:
Ik vind 't altijd wel gezellig(niet elke week natuurlijk). Maar je gaat soms een hele week puur zakelijk om met iemand, dan is 't wel fijn dat je ze ook even kan spreken als persoon. Al hoeft dat natuurlijk niet exclusief op de vrijmibo
Haha, die vrijgezellen hebben geen reden om niet naar huis te gaan (vrouw + kinderen).quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:52 schreef Arolsen het volgende:
Iedere week gaan we met het werk een borrel drinken om het weekend te beginnen. Dat is voor een deel zelfs in de baas zn tijd. Altijd gezellig en goed voor de sfeer op het werk.
Alleen is dat altijd maar een beperkte groep mensen die er altijd is. Er zijn er ook een heel stel die op een of andere manier nooit willen komen. Meteen zijn ze naar huis op vrijdagmiddag en om onduidelijke redenen kunnen ze kennelijk nooit. En dan heb ik het in de meeste gevallen niet over lui die een gezin met kinderen hebben. Maar gewoon kinderloze lui waarvan er een heel stel nog vrijgezel zijn ook. Maar kennelijk is gezelligheid eng voor velen.
Dat dus, Frederik en Servaas wil nog laten zien dat ze net zo rebels zijn als in hun studententijdquote:Op woensdag 24 november 2010 10:07 schreef Casos het volgende:
[..]
Haha, die vrijgezellen hebben geen reden om niet naar huis te gaan (vrouw + kinderen).
Heb je zo'n slechte band met je collega's?quote:Op woensdag 24 november 2010 10:35 schreef Leipo666 het volgende:
ik heb totaal geen behoefte om mijn collega's buiten werktijd te zien laat staan te spreken
ik ga liever naar huis om van een lekkere maaltijd te genieten om daarna de avond in te vullen naar mijn eigen goeddunken
Ja precies, stel je voor dat je zo af en toe sociaal met je collega's omgaatquote:Op woensdag 24 november 2010 10:38 schreef Mopst3r het volgende:
Ik ga ook nooit naar die lame ass borrel hier, ik laat op vrijdagmiddag klokslag 5 uur alles uit me handen vallen, spring mn auto in en knal me weekend in met een willekeurige trance en/of hardstyle cd...
In je eigen tijd op je werk blijven hangen en ''gezellig doen''
op het werk niet, maar het zijn ook niet mijn vrienden. ik hoef ze dus totaal niet te zien na werktijdquote:Op woensdag 24 november 2010 10:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je zo'n slechte band met je collega's?
Want zo'n burrel is de enige kans dat je sociaal kan doen met je collega's.quote:Op woensdag 24 november 2010 10:39 schreef kanovinnie het volgende:
Ja precies, stel je voor dat je zo af en toe sociaal met je collega's omgaat
Ik zit al de hele dag sociaal te lullen met mijn collega'squote:Op woensdag 24 november 2010 10:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
tijdens werktijd is er altijd wel even tijd om sociaal te zijn, daar heb ik geen borrel voor nodigquote:Op woensdag 24 november 2010 10:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er zijn mensen die je best mag, waarmee je normaal kunt praten op professioneel vlak, maar waarmee je niet zoveel rapport hebt dat je het gezellig en leuk vindt om met hem te borrelen. De types waarbij de pijnlijke stiltes vallen nadat je het over zijn kinderen en de volgende lease-auto hebt gehad.quote:Op woensdag 24 november 2010 10:54 schreef SamEnMoos het volgende:
Als je je collega's echt niet mag dan wordt het tijd om ander werk te zoeken.. Je zal die collega's namelijk meer zien dan eender welke andere personen in je leven gedurende de tijd dat je met ze werkt...Misschien met uitzondering van je partner en/of kinderen.
en waarom zou je je collega's persoonlijk aardig moeten vinden?quote:Op woensdag 24 november 2010 10:54 schreef SamEnMoos het volgende:
Als je je collega's echt niet mag dan wordt het tijd om ander werk te zoeken.. Je zal die collega's namelijk meer zien dan eender welke andere personen in je leven gedurende de tijd dat je met ze werkt...Misschien met uitzondering van je partner en/of kinderen.
precies want wie wil er nou met mafketels die je wel kan schieten op het werk maar wel mee moet samenwerken in je vrije tijd nog tegenkomen? Niemand,quote:
Als jij op je gehele werkdag maar een paar minuten de tijd hebt om met je collega's te praten doe je toch iets verkeerdquote:Op woensdag 24 november 2010 11:00 schreef Fantastique het volgende:
Als je leuke collega's hebt is het toch leuk om elkaar eens wat langer te spreken dan die paar minuten die je op het werk hebt? Ik heb er bij m'n vorige baan leuke vrienden aan overgehouden.
Misschien werkt deze persoon wel op een call center.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:10 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Als jij op je gehele werkdag maar een paar minuten de tijd hebt om met je collega's te praten doe je toch iets verkeerd
en jij bepaalt wat een persoon boeiender zou moeten vinden?quote:Op woensdag 24 november 2010 11:31 schreef Appel10 het volgende:
Je klacht over die mensen die verder ook niet veel boeienders meer te doen hebben maar er nooit zijn vind ik wel terecht.
Nee hoor.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:36 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
en jij bepaalt wat een persoon boeiender zou moeten vinden?
Ja want zo ziet het weekend er van iedereen uit. Tevens Applequote:Op woensdag 24 november 2010 11:39 schreef Appel10 het volgende:
[..]
Nee hoor.Maar als je ook maar een beetje aardige collega's hebt, is 1 keer per maand gezellig een biertje met ze drinken op vrijdag toch boeiender dan elke vrijdag op de bank of achter de computer neerploffen totdat het weer maandag is?
Daarom zeg ik toch ook, mensen die niets boeienders te doen hebben.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:41 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ja want zo ziet het weekend er van iedereen uit. Tevens Apple
als mensen liever thuis achter de pc ploffen ipv naar een borrel te gaan dan moeten ze dat lekker doenquote:Op woensdag 24 november 2010 11:44 schreef Appel10 het volgende:
[..]
Daarom zeg ik toch ook, mensen die niets boeienders te doen hebben.Als je genoeg te doen hebt of een vriend/vriendin of kinderen is dat heel wat anders.
Je zit toch de hele week met die mensen samen, als je ze echt zo vreselijk vindt, zoek dan een andere baan ofzo. Het is ook nog eens deels in de baas z'n tijd.
Het gaat niet om het verplichten. Het is gewoon extreem dom carrieretechnisch om je zo asociaal op te stellen. Als je manager de keuze heeft uit twee mensen voor een leuke opdracht, en met een ervan drinkt 'ie op vrijdagmiddag vaak een biertje terwijl de ander dan naar huis gaat, welke denk je dat dan die opdracht gaat krijgen? Zo werkt dat in het bedrijfsleven, en nee, de inpakafdeling van de koekjesfabriek is geen "bedrijfsleven" nee.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:53 schreef Leipo666 het volgende:
dan doet iedereen lekker wat hij zelf leuk vind
alles beter dan mensen 'verplichten' naar een borrel te gaan waar hij geen zin in heeft: dat zal een lekker sfeertje geven
maar het kantoor waar jij en Dilbert werken is toch al vaagquote:Op woensdag 24 november 2010 11:53 schreef Catbert het volgende:
Terechte klacht. Het zijn bij ons ook altijd dezelfde types. We hebben een vrijdagmiddagborrel om 16:30 ongeveer, gewoon een of twee biertjes met knabbels. Het is goed voor de teamspirit want een beetje sociaal babbelen is goed voor de sfeer. Maar dan heb je een clubje dat inderdaad in plaats van naar die borrel gewoon naar huis gaat, zo van "ja maar zij werken ook niet meer"![]()
Toevallig zijn dit dezelfde personen die in plaats van in de lunchkamer samen de lunch te eten hun broodje weggrijpen en aan hun bureau opeten. Triestheid
Huhu.Goeie garp!quote:Op woensdag 24 november 2010 11:54 schreef Leipo666 het volgende:
Maar het kantoor waar jij en Dilbert werken is toch al vaag
Ik ga niet naar zulke borrels om mensen te ontwijken die naar zo'n borrel gaan om de manager te paaien. Verschrikkelijke types zijn dat, met hun geforceerde 'kijk mij eens gezellig zijn'.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:53 schreef Catbert het volgende:
Het gaat niet om het verplichten. Het is gewoon extreem dom carrieretechnisch om je zo asociaal op te stellen. Als je manager de keuze heeft uit twee mensen voor een leuke opdracht, en met een ervan drinkt 'ie op vrijdagmiddag vaak een biertje terwijl de ander dan naar huis gaat, welke denk je dat dan die opdracht gaat krijgen? Zo werkt dat in het bedrijfsleven, en nee, de inpakafdeling van de koekjesfabriek is geen "bedrijfsleven" nee.
Dat is wel erg zwart-wit. Het kan ook én-én. Gezellig even ouwehoeren met collega's (als je op een beetje fatsoenlijke werkplek zit, zitten er ook wel leuke dames bij dus wie weet scoor je nog wat) en intussen een positieve indruk maken op je baas, mits je niet te dronken wordt natuurlijk.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:00 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ik ga niet naar zulke borrels om mensen te ontwijken die naar zo'n borrel gaan om de manager te paaien. Verschrikkelijke types zijn dat, met hun geforceerde 'kijk mij eens gezellig zijn'..
Dat valt mij ook al op ja. Wat voor vreselijk nare werkplekken hebben de mensen hier?quote:Op woensdag 24 november 2010 12:02 schreef Mystikvm het volgende:
Blijkbaar is het op Fok heel raar om leuke collega's te hebben. Blijkbaar is het op Fok ook heel raar om leuk werk te hebben.
Wij borrelen trouwens ook nooit op het werk, maar ik heb wel prettige collega's en ga dus ook altijd wel met enig plezier naar avondjes uit die georganiseerd worden. Als mijn collega's allemaal zuurpruimen zouden zijn geweest dan zou ik eerder denken over een andere baan dan slecht te spreken over collega's die het wel met elkaar kunnen vinden.
Misschien is jouw gezelligheid voor anderen helemaal niet zo gezellig, en inderdaad zeg.. elke week de week uitpilsen, dat deed (en doe) ik alleen als het op kantoor is, je weet wel, rond 16:30 met zijn allen even een drankje pakken, niet standaard ná 17:00 nog ergens naar een kroeg gaan om dan inderdaad om 22:30 naar buiten te rollen en dus de eerste avond van je weekend te hebben vergooid..quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:52 schreef Arolsen het volgende:
Iedere week gaan we met het werk een borrel drinken om het weekend te beginnen. Dat is voor een deel zelfs in de baas zn tijd. Altijd gezellig en goed voor de sfeer op het werk.
Alleen is dat altijd maar een beperkte groep mensen die er altijd is. Er zijn er ook een heel stel die op een of andere manier nooit willen komen. Meteen zijn ze naar huis op vrijdagmiddag en om onduidelijke redenen kunnen ze kennelijk nooit. En dan heb ik het in de meeste gevallen niet over lui die een gezin met kinderen hebben. Maar gewoon kinderloze lui waarvan er een heel stel nog vrijgezel zijn ook.
Maar kennelijk is gezelligheid eng voor velen.
Dat ben ik dan wel weer met je eens, zoiets is 1 keer per jaar leuk maar elke week je hele vrijdagavond weg? Dat is zonde. Gewoon een borrel van 16:30 tot maximaal een uurtje of 18:00 is prima toch.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:06 schreef z3bra het volgende:
[..]
Misschien is jouw gezelligheid voor anderen helemaal niet zo gezellig, en inderdaad zeg.. elke week de week uitpilsen, dat deed (en doe) ik alleen als het op kantoor is, je weet wel, rond 16:30 met zijn allen even een drankje pakken, niet standaard ná 17:00 nog ergens naar een kroeg gaan om dan inderdaad om 22:30 naar buiten te rollen en dus de eerste avond van je weekend te hebben vergooid..
Zoals?quote:Ik ben dan liever op vrijdagavond niet bij collega's maar ergens waar ik wél wil zijn.
Zeker. Als je er echter zo mee bezig bent, zoals Catbert beschreef, heb je het (in mijn beleving) over een bepaald type waar ik niet zo nodig mee hoef te burrelen.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:04 schreef Appel10 het volgende:
Dat is wel erg zwart-wit. Het kan ook én-én. Gezellig even ouwehoeren met collega's (als je op een beetje fatsoenlijke werkplek zit, zitten er ook wel leuke dames bij dus wie weet scoor je nog wat) en intussen een positieve indruk maken op je baas, mits je niet te dronken wordt natuurlijk.![]()
Bovendien kun je het ook gewoon daadwerkelijk gezellig hebben, je baas hoeft niet perse een lul te zijn waar je alleen maar aardig tegen doet om hogerop te komen.
Op een ijsbaan als zebraquote:Op woensdag 24 november 2010 12:08 schreef Appel10 het volgende:
[..]
Dat ben ik dan wel weer met je eens, zoiets is 1 keer per jaar leuk maar elke week je hele vrijdagavond weg? Dat is zonde.
[..]
Zoals?
sommige mensen hechten ook niet zoveel waarde aan een carriere: mijn eerste stap naar boven is een managementfunctie: no way dat ik die rol ga vervullenquote:Op woensdag 24 november 2010 12:00 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ik ga niet naar zulke borrels om mensen te ontwijken die naar zo'n borrel gaan om de manager te paaien. Verschrikkelijke types zijn dat, met hun geforceerde 'kijk mij eens gezellig zijn'..
Er zullen toch verder ook nog leuke mensen zijn? Laat je niet wegjagen door die inlikkers.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:09 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Zeker. Als je er echter zo mee bezig bent, zoals Catbert beschreef, heb je het (in mijn beleving) over een bepaald type waar ik niet zo nodig mee hoef te burrelen.
Het hoeft natuurlijk niet alleen te gaan om een stap hoger.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:22 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
sommige mensen hechten ook niet zoveel waarde aan een carriere: mijn eerste stap naar boven is een managementfunctie: no way dat ik die rol ga vervullendat is echt een nachtmerrie voor mij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |