Het zal zeker ergens in de voorwaarden van Hi staan. Ik zal eens even voor je kijken.quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:58 schreef prinsrob het volgende:
Via een Hi-winkel. Het is nu precies 7 dagen geleden (incl. weekend, dus minder dan 7 werkdagen). In de winkel vertelden ze me morgen terug te komen omdat dan de manager er zou zijn, maar dat is dus geen goed plan.
Staat ergens dat ik dt recht heb zodat ik daarmee naar de winkel kan gaan?
Thanks!
Bij aankopen die in de winkel zijn gedaanquote:Op dinsdag 23 november 2010 12:30 schreef Chilled het volgende:
Sorry kan het zo niet voor je vinden in de algemene voorwaarden. Maar sowieso is het wettelijk verplicht om een zichttermijn van 7 dagen aan te houden. Hier kun je het op gooien, maar regel het wel vandaag, want als je morgen langs komt omdat dan de manager aanwezig is, dan kunnen ze het er alsnog op gooien dat je te laat bent. Als het goed is zou je het gewoon telefonisch kunnen annuleren. Succes!
Ik kan hier ook niets over vinden. Er wordt steeds gesproken over koop op afstandquote:Op dinsdag 23 november 2010 13:38 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Bij aankopen die in de winkel zijn gedaan
Google eens dan, want volgens mij klopt het niet
inderdaad zij die 7 dagen alleen voor internetaankopen, maar de winkel kan het misschien zelf als policy/beleid hebben. De enige manier om dat uit te vinden is om linea recta naar de winkel terug te gaan, hoe langer je wacht, hoe ongeloofwaardiger het voor de verkoper wordt....quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:43 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Ik kan hier ook niets over vinden. Er wordt steeds gesproken over koop op afstand.
Bron dan?quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:50 schreef Chilled het volgende:
Normaliter gelden die 7 dagen voor telecombedrijven, tenzij een winkel eigen regels heeft ingesteld. Dat moeten ze dan vooraf laten weten door bijvoorbeeld te vermelden dat een aanbieding niet ingeruild kan worden of iets dergelijks.
Sorry ik heb geen bron, weet dit alleen uit ervaring. En omdat ik zelf bij een telecomshop werk.quote:
Nonsens!quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:50 schreef Chilled het volgende:
Normaliter gelden die 7 dagen voor telecombedrijven, tenzij een winkel eigen regels heeft ingesteld. Dat moeten ze dan vooraf laten weten door bijvoorbeeld te vermelden dat een aanbieding niet ingeruild kan worden of iets dergelijks.
En inderdaad, direct naar winkel terug gaan, of er nou een manager is of niet. Morgen heb je namelijk geen poot meer op te staan.
Wel bij abbonementen van telecomproviders en daar hebben we het toch over?quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:54 schreef Peter het volgende:
Nonsens!
Dat komt uit de wet koop op afstand. Voor aankopen niet fysiek in een winkel.
Veel suc6 dan in de praktijkquote:Op dinsdag 23 november 2010 13:54 schreef Chilled het volgende:
[..]
Sorry ik heb geen bron, weet dit alleen uit ervaring. En omdat ik zelf bij een telecomshop werk.
Het abbonement is toch fysiek in een winkel gekocht? Dus dan gaat de wet koop op afstand niet door.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:57 schreef Chilled het volgende:
[..]
Wel bij abbonementen van telecomproviders en daar hebben we het toch over?
Nee hoor.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:57 schreef Chilled het volgende:
[..]
Wel bij abbonementen van telecomproviders en daar hebben we het toch over?
Ik zou het hier op gooien.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:49 schreef Peter het volgende:
7 dagen zichttermijn gaat hier niet op.
Wel kun je refereren aan dwaling of onconformiteit. Het contract voldoet niet aan de gestelde verwachtingen en de voorlichting is onjuist geweest.
Je hebt het online kunnen inzien van je beltegoed expliciet als eis gesteld en stelt de winkel nu verantwoordelijk voor het ontbreken daarvan. Laat de manager maar met een oplossing komen..
Ja hoor, bij het afsluiten van een contract bij een provider in Nederland heb je nog 7 dagen de tijd om deze te annuleren.quote:
In welke wet staat dat?quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:01 schreef Chilled het volgende:
[..]
Ja hoor, bij het afsluiten van een contract bij een provider in Nederland heb je nog 7 dagen de tijd om deze te annuleren.
Dan is het een gunst van die provider voor dat abonnement. Geen recht van de klant.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:21 schreef Chilled het volgende:
[..]
In de algemene voorwaarden van de providers staat dat.
Geldt voor elk abonnement bij elke provider.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:29 schreef Peter het volgende:
[..]
Dan is het een gunst van die provider voor dat abonnement. Geen recht van de klant.
Kom nou eens met een bron...quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:43 schreef Chilled het volgende:
Geldt voor elk abonnement bij elke provider.
Daar staat inderdaad expliciet in dat dit opgaat indien sprake is van koop op afstandquote:Op dinsdag 23 november 2010 14:21 schreef Chilled het volgende:
[..]
In de algemene voorwaarden van de providers staat dat.
quote:Artikel 3, lid 8
Indien een Overeenkomst door middel van een techniek
voor communicatie op afstand (bijvoorbeeld de Vodafone
Internetsite of telefonisch) tot stand is gekomen en geen
betrekking heeft op een Content Dienst en Contractant
een Consument is, heeft Contractant het recht, zonder
opgave van redenen, de Overeenkomst te ontbinden
binnen zeven werkdagen nadat de Overeenkomst
tot stand is gekomen. Teneinde de Overeenkomst te
ontbinden dient u hiervan binnen voornoemde termijn
melding te maken bij Vodafone, afdeling Klantenservice,
op telefoonnummer: 1200 of de ontbinding binnen
zeven werkdagen te melden middels een reactie via de
Vodafone Internetsite: www.vodafone.nl.
Je kunt met een sms bekijken hoeveel geld je moet betalen, niet hoeveel tegoed je hebt (bij mtv mobile). De verkoper raadde aan om na elke keer bellen te kijken of ik over de bundel zit, maar dat vind ik geen oplossing.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:50 schreef Noisiv het volgende:
Volgens mij kan je met hi een sms sturen naar 1233 ofzo moet je ff opzoeken en krijg je gratis een sms met de hoeveelheid tegoed dat je nog hebt. Maarja als je verkeerd wordt voorgelicht kan ik best begrijpen dat je er geen zin meer in hebt. Ze zeggen maar wat in die winkels zoals t for telecom. En als je dan een dag later een andere verkoper aanspreekt hoor je weer hele andere verhalen. Je kan beter dat soort dingen zelf uitzoeken via internet of fora.
Hou nu eens op met die onzin en kom met een bron. Dergelijke rechten zijn bij wet bepaald en geen enkele aanbieder van mobiele telefonie is er bij gebaat vrijwillig op te volgen (denk aan de kosten van de administratieve afhandeling bijvoorbeeld).quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:43 schreef Chilled het volgende:
[..]
Geldt voor elk abonnement bij elke provider.
Alleen als je 65+ bent gelden er beperkingen, ter bescherming van ouderen. En dan weet ik niet eens of dat ook alleen op afstand is..quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:04 schreef sanger het volgende:
[..]
Hou nu eens op met die onzin en kom met een bron. Dergelijke rechten zijn bij wet bepaald en geen enkele aanbieder van mobiele telefonie is er bij gebaat vrijwillig op te volgen (denk aan de kosten van de administratieve afhandeling bijvoorbeeld).
Excuus, van de week toevallig voor een klant een servicemedewerker van T-mobile gesproken (wellicht dat het daar aan ligt) en die gaf aan dat het verder niets uitmaakt of je de aankoop in een winkel doet of dit via internet besteld en gaf aan dat dat voor elke provider geldt. Blijkbaar niet dus.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Daar staat inderdaad expliciet in dat dit opgaat indien sprake is van koop op afstand
[..]
Wij als tussenpersoon kunnen dat soort zaken altijd nog wel regelen voor de klant. Mits het binnen 7 dagen is. Maargoed, dan heb je inderdaad te maken met koop op afstand.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:15 schreef Peter het volgende:
Je praat dus vanuit de marketingafdeling van de providers in plaats van zoals het in werkelijkheid is.. Niet alles geloven wat de baas zegt he
Oke. Ik wil een abonnement bij jou afsluiten. Ik weet nu al dat ik het binnen die 7 dagen ga annuleren. Krijg jij dat voor elkaar dan krijg jij 20 euro. Krijg je dat niet voor elkaar betaal jij mij het abonnementsgeld in een keer terug. Goede deal toch?quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:21 schreef Chilled het volgende:
[..]
Wij als tussenpersoon kunnen dat soort zaken altijd nog wel regelen voor de klant. Mits het binnen 7 dagen is. Maargoed, dan heb je inderdaad te maken met koop op afstand.
Doe eens niet zo geirriteerd man. Ik geef alleen aan wat ik te horen heb gekregen van een servicemedewerker van T-mobile. En ja, als jij een abonnement telefonisch bij mij afsluit, heb je nog 7 dagen de tijd om te annuleren, dus wat wil je? Dit geldt alleen niet voor een verlenging omdat je dan als klant al bekend bent met de voorwaarden.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:59 schreef Rapaille het volgende:
Oke. Ik wil een abonnement bij jou afsluiten. Ik weet nu al dat ik het binnen die 7 dagen ga annuleren. Krijg jij dat voor elkaar dan krijg jij 20 euro. Krijg je dat niet voor elkaar betaal jij mij het abonnementsgeld in een keer terug. Goede deal toch?
Ik word een beetje moe van die verkopertjes van telecomwinkels die maar wat roepen. Jij doet dat ook, verwijst in eerste instantie zelfs naar de algemene voorwaarden. Je weet niet eens waar je het over hebt, en hebt blijkbaar de algemene voorwaarden zelf niet eens gelezen.
Weer fout. Ook wanneer iets telefonisch is afgesloten heb je daar gewoon recht op bij verlenging; dat heet de Wet Koop op Afstand en daar heb je recht op als je bijvoorbeeld een telefoon van een afstand koopt. Waarom ik zo geirriteerd reageer? Omdat het iedere keer hetzelfde is hier; iemand blaat wat omdat hij iets heeft vernomen of heeft gelezen zonder dat hij/zij weet hoe het echt zit.quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:24 schreef Chilled het volgende:
[..]
Doe eens niet zo geirriteerd man. Ik geef alleen aan wat ik te horen heb gekregen van een servicemedewerker van T-mobile. En ja, als jij een abonnement telefonisch bij mij afsluit, heb je nog 7 dagen de tijd om te annuleren, dus wat wil je? Dit geldt alleen niet voor een verlenging omdat je dan als klant al bekend bent met de voorwaarden.
Ik zie je bestelling wel tegemoet komen. Chagrijn.
5. Zichttermijn voor consumentenquote:Op dinsdag 23 november 2010 17:36 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Weer fout. Ook wanneer iets telefonisch is afgesloten heb je daar gewoon recht op bij verlenging; dat heet de Wet Koop op Afstand en daar heb je recht op als je bijvoorbeeld een telefoon van een afstand koopt. Waarom ik zo geirriteerd reageer? Omdat het iedere keer hetzelfde is hier; iemand blaat wat omdat hij iets heeft vernomen of heeft gelezen zonder dat hij/zij weet hoe het echt zit.
In dit geval is het helemaal belachelijk; je zit in die branche en je weet van niks. Dat je in een online winkel werkt daar las ik overheen, maar ter informatie: Ook als een klant een telefoon koopt icm een verlenging mogen ze dat nog gewoon annuleren.
Dus:
In een winkel: nergens recht op, het is coulance van de winkel.
Online&Telefonisch: wet koop op afstand.
In dit specifieke geval is er volgens mij gewoon sprake van Dwaling. Dat maakt het allemaal iets anders.
Dit artikel handelt onverkort over koop op afstand overigens. Darnaast staat er geen link naar de bron.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:01 schreef Chilled het volgende:
[..]
5. Zichttermijn voor consumenten
5.1 De Wet Koop op Afstand stelt dat een overeenkomst, gedurende 7 werkdagen (de zichttermijn), door een Consument kan worden herroepen. Zakelijke Opdrachtgevers zijn uitgesloten van de Wet Koop op Afstand.
5.2 De zichttermijn treedt in na ontvangst van de bestelling en duurt 7 werkdagen. Na het verstrijken van de zichttermijn moet de Consument de verplichtingen van de Overeenkomst nakomen.
5.3 Voor zover niet anders aangegeven, heeft de Consument na ontvangst van de bestelling gedurende een periode van 7 werkdagen zonder opgave van reden het recht de Overeenkomst te ontbinden en de bestelling onverwijld na deze termijn te retourneren. Bij schriftelijke ontbinding binnen de genoemde termijn zal [website] , binnen 14 dagen nadat de bestelling retour is ontvangen, de reeds betaalde bedragen restitueren of in overleg met de Consument trachten een gelijkwaardig product te leveren.
5.4 Zaken dienen te allen tijde onbeschadigd, ongebruikt en in originele verpakking te worden geretourneerd. Indien de zaken niet aan deze eis voldoen vervalt de aanspraak van de Consument op enige vergoeding of omruilen.
5.5 [website] aanvaardt retour gezonden zaken slechts indien en voor zover zij over terugzending van tevoren schriftelijk, per fax of per e-mail op de hoogte is gesteld, en alsdan slechts wanneer deze zaken aan het door [website] opgegeven adres zijn geretourneerd. De kosten voor het retourneren van de zaak zijn voor rekening van de Consument. [website] neemt geen ongefrankeerde zendingen aan.
5.6 Wanneer aan het geleverde zaak een contract is gekoppeld van een Provider, dan heeft het in onderhavig artikel 5 bepaalde geen betrekking op dit contract. (Dus een verlenging!) De Consument dient zich bij eventuele klachten over deze dienst zich te wenden tot deze opdrachtnemer.
Ik zet er geen link bij omdat het van de website afkomt waar ik werk, dus dat mag je voor waar aannemen. Bel een provider op, die zal het je nog eens bevestigen.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Dit artikel handelt onverkort over koop op afstand overigens. Darnaast staat er geen link naar de bron.
Het gaat hier in lid 5.6 om een geleverde zaak (lees mobiele telefoon) met een gekoppeld contract (lees abbo; niet per definitie een verleninging).
quote:Op woensdag 24 november 2010 09:28 schreef Chilled het volgende:
Ik zet er geen link bij omdat het van de website afkomt waar ik werk, dus dat mag je voor waar aannemen.
Goede tip inderdaad. Als je iets bij een provider bestelt betreft het inderdaad koop op afstand.quote:Bel een provider op, die zal het je nog eens bevestigen.
Ten eerste staat er nergens een verwijzing naar een bestaand contract maar alleen naar een contract welke is gekoppeld aan een zaak (dus een goed; in dit geval hoogstwaarschijnlijk een telefoon). De nadruk ligt aan de koppeling tussen de zaak en het contract. Er wordt expliciet gesteld dat het contract niet onder de zichttermijn valt, zonder dat gerept wordt over een verlenging.quote:Daarnaast bedoelen ze in het laatste artikel met een bestaand contract dus een verlenging. De klant is op de hoogte van de voorwaarden omdat ze hier al eerder mee akkoord zijn gegaan en dus vervalt het zichttermijn als ze deze verlengen.
Kom dan eens met bronnen om onze bronnen te weerleggenquote:Op woensdag 24 november 2010 11:23 schreef Chilled het volgende:
Bij een verlenging geldt geen zichttermijn, punt. Als een provider jou iets anders vertelt voordat je je abonnement verlengd, wordt je flink genaaid als je deze wil annuleren. Doen ze namelijk bijna nooit, alleen in uitzonderlijke gevallen. Maar doe je ding joh
Ja ik weet het. Die namen van de abonnementen van T-mobile lijken ook vrij erg op elkaar en de namen ansich zijn ook nietszeggend. En op dat scherm wat ik te zien kreeg stond ook niet eens iets van een prijs per maand ofzo want dan was het me wel opgevallen.quote:Op zaterdag 10 september 2011 19:38 schreef Blue_note het volgende:
Hierin sta je als klant heel zwak. Het contract is immers ondertekend, en voordat je dat doet zou je goed gekeken moeten hebben, wát er exact staat.
Het zal nu aankomen op eventuele coulance van TM, maar daar zou ik niet op rekenen.
Dat sluit tenminste naadloos aan bij de rest van de onzinnige adviezen in dit topic.quote:
Blijkbaar niet. Daarom moeten incapabele mensen als ik in bescherming genomen wordenquote:Op zaterdag 10 september 2011 19:58 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En buiten dat vind ik je verhaal vreemd, ik heb al meer dan 12 jaar mobiele abo's en tot op heden lazen ze altijd alles voor. Dat je je vergist is menselijk, maar wel raar. Zeker dat je gemist hebt dat je voor 24 maanden tekende ipv 12 vind ik vreemd, ben je wel capabel genoeg?
quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:53 schreef Chilled het volgende:
Zit je daar 1 dag buiten, dan heb je helaas geen poot om op te staan.
quote:BW7:17
1
De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.
2
Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten.
Verkopers die denken dat ze omdat ze de regeltjes van de provider kennen, ergens alles vanaf weten.quote:BW 7:22
1
Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan heeft bij een consumentenkoop de koper voorts de bevoegdheid om:
a.
de overeenkomst te ontbinden, tenzij de afwijking van het overeengekomene, gezien haar geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt
Even ter informatie: het recht van reclame geldt alleen voor roerende zaken, dus niet voor diensten.quote:Op zondag 11 september 2011 05:09 schreef Zelva het volgende:
[..]
[..]
[..]
Verkopers die denken dat ze omdat ze de regeltjes van de provider kennen, ergens alles vanaf weten.
Nee je hebt hiervoor getekend en zit hieraan vast (lijkt mij)quote:Op zaterdag 10 september 2011 17:18 schreef ganzenherder het volgende:
Schopje.
Vanmiddag heb ik een abonnement afgesloten bij T-mobile. Ik vertelde ze dat ik het goedkoopste abonnement wilde met een sms verdubbelaar erbij. Bij het zetten van de handtekening heb ik voornamelijk gelet op mijn persoonsgegevens ipv het contract zelf (dat ook niet echt heel duidelijk op het beeld stond maar dat terzijde. Desondanks fucking dom en laks natuurlijk).
Nu thuis blijkt dat ze me het goedkoopste abonement hebben gegeven van het duurste soort met teringveel duur internet. De verkoper heeft dus gedacht dat ik het goedkoopste van het duurste soort wilde (ok het kan maar ik vind het geen reeele aanname zeker als er niks meer wordt gevraagd). Conclusie: Ik ben nu dubbel zoveel kwijt en heb een 2 jarig ipv een 1 jarig contract (heb ook gezegd dat ik een 1 jarig contract wilde maargoed dit heeft natuurlijk niet veel waarde).
Dus heb ik nog een poot om op te staan als ik maandag terugga naar de winkel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |