abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89051035
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:58 schreef Peter het volgende:
Nee hoor.
Ja hoor, bij het afsluiten van een contract bij een provider in Nederland heb je nog 7 dagen de tijd om deze te annuleren.
Que Sera ~
pi_89051720
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:01 schreef Chilled het volgende:

[..]


Ja hoor, bij het afsluiten van een contract bij een provider in Nederland heb je nog 7 dagen de tijd om deze te annuleren.
In welke wet staat dat?
dag
pi_89051788
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:19 schreef Peter het volgende:
In welke wet staat dat?
In de algemene voorwaarden van de providers staat dat.
Que Sera ~
pi_89052060
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:21 schreef Chilled het volgende:

[..]


In de algemene voorwaarden van de providers staat dat.
Dan is het een gunst van die provider voor dat abonnement. Geen recht van de klant.
dag
pi_89052184
kun je geen gratis sms sturen hoeveel tegoed je nog hebt?
pi_89052532
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:29 schreef Peter het volgende:

[..]

Dan is het een gunst van die provider voor dat abonnement. Geen recht van de klant.
Geldt voor elk abonnement bij elke provider.
Que Sera ~
pi_89052782
Volgens mij kan je met hi een sms sturen naar 1233 ofzo moet je ff opzoeken en krijg je gratis een sms met de hoeveelheid tegoed dat je nog hebt. Maarja als je verkeerd wordt voorgelicht kan ik best begrijpen dat je er geen zin meer in hebt. Ze zeggen maar wat in die winkels zoals t for telecom. En als je dan een dag later een andere verkoper aanspreekt hoor je weer hele andere verhalen. Je kan beter dat soort dingen zelf uitzoeken via internet of fora.
  dinsdag 23 november 2010 @ 14:51:52 #33
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_89052846
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:43 schreef Chilled het volgende:
Geldt voor elk abonnement bij elke provider.
Kom nou eens met een bron...
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:03:47 #34
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_89053253
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:21 schreef Chilled het volgende:

[..]


In de algemene voorwaarden van de providers staat dat.
Daar staat inderdaad expliciet in dat dit opgaat indien sprake is van koop op afstand :W

quote:
Artikel 3, lid 8
Indien een Overeenkomst door middel van een techniek
voor communicatie op afstand (bijvoorbeeld de Vodafone
Internetsite of telefonisch)
tot stand is gekomen en geen
betrekking heeft op een Content Dienst en Contractant
een Consument is, heeft Contractant het recht, zonder
opgave van redenen, de Overeenkomst te ontbinden
binnen zeven werkdagen nadat de Overeenkomst
tot stand is gekomen. Teneinde de Overeenkomst te
ontbinden dient u hiervan binnen voornoemde termijn
melding te maken bij Vodafone, afdeling Klantenservice,
op telefoonnummer: 1200 of de ontbinding binnen
zeven werkdagen te melden middels een reactie via de
Vodafone Internetsite: www.vodafone.nl.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_89053257
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:50 schreef Noisiv het volgende:
Volgens mij kan je met hi een sms sturen naar 1233 ofzo moet je ff opzoeken en krijg je gratis een sms met de hoeveelheid tegoed dat je nog hebt. Maarja als je verkeerd wordt voorgelicht kan ik best begrijpen dat je er geen zin meer in hebt. Ze zeggen maar wat in die winkels zoals t for telecom. En als je dan een dag later een andere verkoper aanspreekt hoor je weer hele andere verhalen. Je kan beter dat soort dingen zelf uitzoeken via internet of fora.
Je kunt met een sms bekijken hoeveel geld je moet betalen, niet hoeveel tegoed je hebt (bij mtv mobile). De verkoper raadde aan om na elke keer bellen te kijken of ik over de bundel zit, maar dat vind ik geen oplossing.

Ik kan in de voorwaarden niets vinden over 7 dagen terugbrengtermijn en in de winkel zeggen ze hier ook niet van te weten.

Ik ga morgen eens met de manager praten. Ik geloof niet dat de verkoper me expres op een dwaalspoor heeft gebracht, hij wist het denk ik echt niet. Maar dan moet hij natuurlijk niet met klem antwoorden dat het mogelijk is om online je tegoed gratis op te vragen.
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:04:50 #36
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_89053284
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:43 schreef Chilled het volgende:

[..]



Geldt voor elk abonnement bij elke provider.
Hou nu eens op met die onzin en kom met een bron. Dergelijke rechten zijn bij wet bepaald en geen enkele aanbieder van mobiele telefonie is er bij gebaat vrijwillig op te volgen (denk aan de kosten van de administratieve afhandeling bijvoorbeeld).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_89053531
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:04 schreef sanger het volgende:

[..]



Hou nu eens op met die onzin en kom met een bron. Dergelijke rechten zijn bij wet bepaald en geen enkele aanbieder van mobiele telefonie is er bij gebaat vrijwillig op te volgen (denk aan de kosten van de administratieve afhandeling bijvoorbeeld).
Alleen als je 65+ bent gelden er beperkingen, ter bescherming van ouderen. En dan weet ik niet eens of dat ook alleen op afstand is..
dag
pi_89053664
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:03 schreef sanger het volgende:

[..]



Daar staat inderdaad expliciet in dat dit opgaat indien sprake is van koop op afstand :W

[..]

Excuus, van de week toevallig voor een klant een servicemedewerker van T-mobile gesproken (wellicht dat het daar aan ligt) en die gaf aan dat het verder niets uitmaakt of je de aankoop in een winkel doet of dit via internet besteld en gaf aan dat dat voor elke provider geldt. Blijkbaar niet dus.
Que Sera ~
pi_89053740
Je praat dus vanuit de marketingafdeling van de providers in plaats van zoals het in werkelijkheid is.. Niet alles geloven wat de baas zegt he ;)
dag
pi_89053939
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:15 schreef Peter het volgende:
Je praat dus vanuit de marketingafdeling van de providers in plaats van zoals het in werkelijkheid is.. Niet alles geloven wat de baas zegt he ;)
Wij als tussenpersoon kunnen dat soort zaken altijd nog wel regelen voor de klant. Mits het binnen 7 dagen is. Maargoed, dan heb je inderdaad te maken met koop op afstand.
Que Sera ~
pi_89055304
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:21 schreef Chilled het volgende:

[..]


Wij als tussenpersoon kunnen dat soort zaken altijd nog wel regelen voor de klant. Mits het binnen 7 dagen is. Maargoed, dan heb je inderdaad te maken met koop op afstand.
Oke. Ik wil een abonnement bij jou afsluiten. Ik weet nu al dat ik het binnen die 7 dagen ga annuleren. Krijg jij dat voor elkaar dan krijg jij 20 euro. Krijg je dat niet voor elkaar betaal jij mij het abonnementsgeld in een keer terug. Goede deal toch?

Ik word een beetje moe van die verkopertjes van telecomwinkels die maar wat roepen. Jij doet dat ook, verwijst in eerste instantie zelfs naar de algemene voorwaarden. Je weet niet eens waar je het over hebt, en hebt blijkbaar de algemene voorwaarden zelf niet eens gelezen.
pi_89056224
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:59 schreef Rapaille het volgende:
Oke. Ik wil een abonnement bij jou afsluiten. Ik weet nu al dat ik het binnen die 7 dagen ga annuleren. Krijg jij dat voor elkaar dan krijg jij 20 euro. Krijg je dat niet voor elkaar betaal jij mij het abonnementsgeld in een keer terug. Goede deal toch?

Ik word een beetje moe van die verkopertjes van telecomwinkels die maar wat roepen. Jij doet dat ook, verwijst in eerste instantie zelfs naar de algemene voorwaarden. Je weet niet eens waar je het over hebt, en hebt blijkbaar de algemene voorwaarden zelf niet eens gelezen.
Doe eens niet zo geirriteerd man. Ik geef alleen aan wat ik te horen heb gekregen van een servicemedewerker van T-mobile. En ja, als jij een abonnement telefonisch bij mij afsluit, heb je nog 7 dagen de tijd om te annuleren, dus wat wil je? Dit geldt alleen niet voor een verlenging omdat je dan als klant al bekend bent met de voorwaarden.

Ik zie je bestelling wel tegemoet komen. Chagrijn.
Que Sera ~
pi_89059121
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:24 schreef Chilled het volgende:

[..]


Doe eens niet zo geirriteerd man. Ik geef alleen aan wat ik te horen heb gekregen van een servicemedewerker van T-mobile. En ja, als jij een abonnement telefonisch bij mij afsluit, heb je nog 7 dagen de tijd om te annuleren, dus wat wil je? Dit geldt alleen niet voor een verlenging omdat je dan als klant al bekend bent met de voorwaarden.

Ik zie je bestelling wel tegemoet komen. Chagrijn.
Weer fout. Ook wanneer iets telefonisch is afgesloten heb je daar gewoon recht op bij verlenging; dat heet de Wet Koop op Afstand en daar heb je recht op als je bijvoorbeeld een telefoon van een afstand koopt. Waarom ik zo geirriteerd reageer? Omdat het iedere keer hetzelfde is hier; iemand blaat wat omdat hij iets heeft vernomen of heeft gelezen zonder dat hij/zij weet hoe het echt zit.

In dit geval is het helemaal belachelijk; je zit in die branche en je weet van niks. Dat je in een online winkel werkt daar las ik overheen, maar ter informatie: Ook als een klant een telefoon koopt icm een verlenging mogen ze dat nog gewoon annuleren.

Dus:
In een winkel: nergens recht op, het is coulance van de winkel.
Online&Telefonisch: wet koop op afstand.

In dit specifieke geval is er volgens mij gewoon sprake van Dwaling. Dat maakt het allemaal iets anders.
pi_89066434
Als je een prodeo-advocaat kunt regelen is het misschien rendabel om een rechtszaak aan te spannen. Je moet hard kunnen maken dat het om dwaling gaat.
pi_89083132
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 17:36 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Weer fout. Ook wanneer iets telefonisch is afgesloten heb je daar gewoon recht op bij verlenging; dat heet de Wet Koop op Afstand en daar heb je recht op als je bijvoorbeeld een telefoon van een afstand koopt. Waarom ik zo geirriteerd reageer? Omdat het iedere keer hetzelfde is hier; iemand blaat wat omdat hij iets heeft vernomen of heeft gelezen zonder dat hij/zij weet hoe het echt zit.

In dit geval is het helemaal belachelijk; je zit in die branche en je weet van niks. Dat je in een online winkel werkt daar las ik overheen, maar ter informatie: Ook als een klant een telefoon koopt icm een verlenging mogen ze dat nog gewoon annuleren.

Dus:
In een winkel: nergens recht op, het is coulance van de winkel.
Online&Telefonisch: wet koop op afstand.

In dit specifieke geval is er volgens mij gewoon sprake van Dwaling. Dat maakt het allemaal iets anders.
5. Zichttermijn voor consumenten

5.1 De Wet Koop op Afstand stelt dat een overeenkomst, gedurende 7 werkdagen (de zichttermijn), door een Consument kan worden herroepen. Zakelijke Opdrachtgevers zijn uitgesloten van de Wet Koop op Afstand.

5.2 De zichttermijn treedt in na ontvangst van de bestelling en duurt 7 werkdagen. Na het verstrijken van de zichttermijn moet de Consument de verplichtingen van de Overeenkomst nakomen.

5.3 Voor zover niet anders aangegeven, heeft de Consument na ontvangst van de bestelling gedurende een periode van 7 werkdagen zonder opgave van reden het recht de Overeenkomst te ontbinden en de bestelling onverwijld na deze termijn te retourneren. Bij schriftelijke ontbinding binnen de genoemde termijn zal [website] , binnen 14 dagen nadat de bestelling retour is ontvangen, de reeds betaalde bedragen restitueren of in overleg met de Consument trachten een gelijkwaardig product te leveren.


5.4 Zaken dienen te allen tijde onbeschadigd, ongebruikt en in originele verpakking te worden geretourneerd. Indien de zaken niet aan deze eis voldoen vervalt de aanspraak van de Consument op enige vergoeding of omruilen.

5.5 [website] aanvaardt retour gezonden zaken slechts indien en voor zover zij over terugzending van tevoren schriftelijk, per fax of per e-mail op de hoogte is gesteld, en alsdan slechts wanneer deze zaken aan het door [website] opgegeven adres zijn geretourneerd. De kosten voor het retourneren van de zaak zijn voor rekening van de Consument. [website] neemt geen ongefrankeerde zendingen aan.

5.6 Wanneer aan het geleverde zaak een contract is gekoppeld van een Provider, dan heeft het in onderhavig artikel 5 bepaalde geen betrekking op dit contract. (Dus een verlenging!) De Consument dient zich bij eventuele klachten over deze dienst zich te wenden tot deze opdrachtnemer.
Que Sera ~
  woensdag 24 november 2010 @ 09:11:53 #46
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_89083350
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:01 schreef Chilled het volgende:


[..]

5. Zichttermijn voor consumenten

5.1 De Wet Koop op Afstand stelt dat een overeenkomst, gedurende 7 werkdagen (de zichttermijn), door een Consument kan worden herroepen. Zakelijke Opdrachtgevers zijn uitgesloten van de Wet Koop op Afstand.

5.2 De zichttermijn treedt in na ontvangst van de bestelling en duurt 7 werkdagen. Na het verstrijken van de zichttermijn moet de Consument de verplichtingen van de Overeenkomst nakomen.

5.3 Voor zover niet anders aangegeven, heeft de Consument na ontvangst van de bestelling gedurende een periode van 7 werkdagen zonder opgave van reden het recht de Overeenkomst te ontbinden en de bestelling onverwijld na deze termijn te retourneren. Bij schriftelijke ontbinding binnen de genoemde termijn zal [website] , binnen 14 dagen nadat de bestelling retour is ontvangen, de reeds betaalde bedragen restitueren of in overleg met de Consument trachten een gelijkwaardig product te leveren.


5.4 Zaken dienen te allen tijde onbeschadigd, ongebruikt en in originele verpakking te worden geretourneerd. Indien de zaken niet aan deze eis voldoen vervalt de aanspraak van de Consument op enige vergoeding of omruilen.

5.5 [website] aanvaardt retour gezonden zaken slechts indien en voor zover zij over terugzending van tevoren schriftelijk, per fax of per e-mail op de hoogte is gesteld, en alsdan slechts wanneer deze zaken aan het door [website] opgegeven adres zijn geretourneerd. De kosten voor het retourneren van de zaak zijn voor rekening van de Consument. [website] neemt geen ongefrankeerde zendingen aan.

5.6 Wanneer aan het geleverde zaak een contract is gekoppeld van een Provider, dan heeft het in onderhavig artikel 5 bepaalde geen betrekking op dit contract. (Dus een verlenging!) De Consument dient zich bij eventuele klachten over deze dienst zich te wenden tot deze opdrachtnemer.
Dit artikel handelt onverkort over koop op afstand overigens. Darnaast staat er geen link naar de bron.

Het gaat hier in lid 5.6 om een geleverde zaak (lees mobiele telefoon) met een gekoppeld contract (lees abbo; niet per definitie een verleninging).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_89083778
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:11 schreef sanger het volgende:

[..]

Dit artikel handelt onverkort over koop op afstand overigens. Darnaast staat er geen link naar de bron.

Het gaat hier in lid 5.6 om een geleverde zaak (lees mobiele telefoon) met een gekoppeld contract (lees abbo; niet per definitie een verleninging).
Ik zet er geen link bij omdat het van de website afkomt waar ik werk, dus dat mag je voor waar aannemen. Bel een provider op, die zal het je nog eens bevestigen.

Daarnaast bedoelen ze in het laatste artikel met een bestaand contract dus een verlenging. De klant is op de hoogte van de voorwaarden omdat ze hier al eerder mee akkoord zijn gegaan en dus vervalt het zichttermijn als ze deze verlengen.
Que Sera ~
pi_89085898
Ondanks al het geen hierboven genoemd wordt is het vrij eenvoudig: Je kan de overeenkomst vernietigen wegens dwaling. Je hebt gedwaald omtrent iets wat voor jou essentieel was voor het sluiten van de overeenkomst, de verkoper heeft door zijn verkeerde inlichting jou laten dwalen en jij hebt ook zodanig expliciet ernaar gevraagd dat het wel duidelijk is dat je zonder deze omstandigheid de overeenkomst niet had gesloten. Zie voor meer informatie het artikel 6:228 lid 1 aanhef en onder a BW.
  woensdag 24 november 2010 @ 10:57:25 #49
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_89086487
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:28 schreef Chilled het volgende:
Ik zet er geen link bij omdat het van de website afkomt waar ik werk, dus dat mag je voor waar aannemen.
:') Nee daar win je de oorlog mee. Dus als ik onzin loop te verkondigen en daarbij zeg dat je het mag aannemen omdat het mijn werk is geloof jij het klakkeloos? Wij inderdaad ook niet.

quote:
Bel een provider op, die zal het je nog eens bevestigen.
Goede tip inderdaad. Als je iets bij een provider bestelt betreft het inderdaad koop op afstand.

Ik heb voor de volledigheid ook een Vodafone winkel gebeld en gevraag dof dit ook opgaat als ik in de winkel koop. Je raad natuurlijk al dat het antwoordt was dat dit alleen opgaat bij koop op afstand. Toen ik vertelde dat een medewerker van een online shop dit verkondigde viel hij zowat van zijn stoel van het lachen.

Bel anders zelf even naar een vodafone winkel :Y Het nummer is 0900-0140 ^O^

quote:
Daarnaast bedoelen ze in het laatste artikel met een bestaand contract dus een verlenging. De klant is op de hoogte van de voorwaarden omdat ze hier al eerder mee akkoord zijn gegaan en dus vervalt het zichttermijn als ze deze verlengen.
Ten eerste staat er nergens een verwijzing naar een bestaand contract maar alleen naar een contract welke is gekoppeld aan een zaak (dus een goed; in dit geval hoogstwaarschijnlijk een telefoon). De nadruk ligt aan de koppeling tussen de zaak en het contract. Er wordt expliciet gesteld dat het contract niet onder de zichttermijn valt, zonder dat gerept wordt over een verlenging.

[ Bericht 7% gewijzigd door sanger op 24-11-2010 11:06:57 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_89086756
sms Saldo naar 1244 en je ziet hoeveel procent van je bundeltegoed nog resteert :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')