abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89046399
Ik heb een week geleden een mobiel telefoonabonnement (incl. telefoon) aangeschaft. Het betreft een 2-jarig MTV mobile abonnement. Voor het aangaan van het abonnement heb ik expliciet gevraagd of het mogelijk is online het beltegoed in te zien. Dit was mogelijk volgens de verkoper. Nu blijkt dit niet mogelijk (geeft dezelfde verkoper ook toe, na me overigens eerst weer een paar keer verkeerd geinformeerd te hebben en na gebeld te hebben met hun eigen klantenservice). Hij geeft aan dat ze technische problemen hebben en dat het nog een paar maanden kan duren voor het mogelijk wordt.

Is het mogelijk om het contract te laten ontbinden? Ik wil geen abonnement waarbij ik niet gratis in kan zien hoeveel belminuten ik nog tegoed heb. Dat is ook de reden dat ik expliciet naar deze feature heb gevraagd voor het aangaan van het contract.

Bedankt alvast voor antwoorden.
pi_89046534
Ik kon het binnen 7 of 10 dagen ongedaan maken ja.
Sappig !!
pi_89046605
Ook als je niet via internet hebt besteld maar in een winkel?

Thanks!
pi_89046639
Verkeerde voorlichting. Lijkt me dat ze het moeten oplossen.
pi_89046801
Ik heb het ook in de winkel afgesloten. het was de voordeligste abonnement van hi, maar toen ik thuis kwam was dezelfde abonnement maar dan van KPN (dezelfde bedrijf) net zo duur maar je kreeg wel een dikke tomtom, terwijl hij het wel voorlag aan andere klanten. Dus ben het na gaan vragen in een een echte hi winkel. Ze mochten dit niet tegen iedereen zeggen maar je hebt dus wel degelijk een opzegtermijn van geloof ik 7 dagen of 10.
Sappig !!
pi_89046952
Via waar heb je het afgesloten? (Ik werk zelf bij een online telecomzaak ;)) Als je nog binnen de 7 dagen zit, heb je al het recht om het contract te ontbinden. Zit je daar 1 dag buiten, dan heb je helaas geen poot om op te staan.. KPN is namelijk nogal strikt met dat soort zaken helaas..
Que Sera ~
pi_89047107
Via een Hi-winkel. Het is nu precies 7 dagen geleden (incl. weekend, dus minder dan 7 werkdagen). In de winkel vertelden ze me morgen terug te komen omdat dan de manager er zou zijn, maar dat is dus geen goed plan :P.

Staat ergens dat ik dt recht heb zodat ik daarmee naar de winkel kan gaan?

Thanks!
pi_89047142
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:58 schreef prinsrob het volgende:
Via een Hi-winkel. Het is nu precies 7 dagen geleden (incl. weekend, dus minder dan 7 werkdagen). In de winkel vertelden ze me morgen terug te komen omdat dan de manager er zou zijn, maar dat is dus geen goed plan :P.

Staat ergens dat ik dt recht heb zodat ik daarmee naar de winkel kan gaan?

Thanks!
Het zal zeker ergens in de voorwaarden van Hi staan. Ik zal eens even voor je kijken.
Que Sera ~
pi_89047165
Ik ben intussen in het boekje met algemene bepalingen van mtv mobile aan het kijken, ik heb geen boekje van hi gekregen. Bedankt voor de hulp :).
pi_89047260
Er wordt wel gesproken over het stoppen van de overeenkomst als die langs elektronische weg (via internet dus) gesloten is binnen 7 werkdagen. Iets anders ben ik nog niet tegengekomen maar heb het boekje nog niet helemaal doorgelezen.
pi_89048025
Sorry kan het zo niet voor je vinden in de algemene voorwaarden. Maar sowieso is het wettelijk verplicht om een zichttermijn van 7 dagen aan te houden. Hier kun je het op gooien, maar regel het wel vandaag, want als je morgen langs komt omdat dan de manager aanwezig is, dan kunnen ze het er alsnog op gooien dat je te laat bent. Als het goed is zou je het gewoon telefonisch kunnen annuleren. Succes!
Que Sera ~
pi_89048249
Vraag altijd om een bevestiging op papier aubbb
Sappig !!
  dinsdag 23 november 2010 @ 13:38:15 #13
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_89050153
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:30 schreef Chilled het volgende:
Sorry kan het zo niet voor je vinden in de algemene voorwaarden. Maar sowieso is het wettelijk verplicht om een zichttermijn van 7 dagen aan te houden. Hier kun je het op gooien, maar regel het wel vandaag, want als je morgen langs komt omdat dan de manager aanwezig is, dan kunnen ze het er alsnog op gooien dat je te laat bent. Als het goed is zou je het gewoon telefonisch kunnen annuleren. Succes!
Bij aankopen die in de winkel zijn gedaan :?

Google eens dan, want volgens mij klopt het niet :N

:)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_89050352
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:38 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Bij aankopen die in de winkel zijn gedaan :?

Google eens dan, want volgens mij klopt het niet :N

:)
Ik kan hier ook niets over vinden. Er wordt steeds gesproken over koop op afstand :(.
pi_89050452
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:43 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Ik kan hier ook niets over vinden. Er wordt steeds gesproken over koop op afstand :(.
inderdaad zij die 7 dagen alleen voor internetaankopen, maar de winkel kan het misschien zelf als policy/beleid hebben. De enige manier om dat uit te vinden is om linea recta naar de winkel terug te gaan, hoe langer je wacht, hoe ongeloofwaardiger het voor de verkoper wordt....
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_89050597
7 dagen zichttermijn gaat hier niet op.

Wel kun je refereren aan dwaling of onconformiteit. Het contract voldoet niet aan de gestelde verwachtingen en de voorlichting is onjuist geweest.

Je hebt het online kunnen inzien van je beltegoed expliciet als eis gesteld en stelt de winkel nu verantwoordelijk voor het ontbreken daarvan. Laat de manager maar met een oplossing komen..
dag
pi_89050624
Normaliter gelden die 7 dagen voor telecombedrijven, tenzij een winkel eigen regels heeft ingesteld. Dat moeten ze dan vooraf laten weten door bijvoorbeeld te vermelden dat een aanbieding niet ingeruild kan worden of iets dergelijks.

En inderdaad, direct naar winkel terug gaan, of er nou een manager is of niet. Morgen heb je namelijk geen poot meer op te staan.
Que Sera ~
  dinsdag 23 november 2010 @ 13:51:58 #18
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_89050680
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:50 schreef Chilled het volgende:
Normaliter gelden die 7 dagen voor telecombedrijven, tenzij een winkel eigen regels heeft ingesteld. Dat moeten ze dan vooraf laten weten door bijvoorbeeld te vermelden dat een aanbieding niet ingeruild kan worden of iets dergelijks.
Bron dan?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_89050790
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:51 schreef sanger het volgende:
Bron dan?
Sorry ik heb geen bron, weet dit alleen uit ervaring. En omdat ik zelf bij een telecomshop werk.
Que Sera ~
pi_89050802
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:50 schreef Chilled het volgende:
Normaliter gelden die 7 dagen voor telecombedrijven, tenzij een winkel eigen regels heeft ingesteld. Dat moeten ze dan vooraf laten weten door bijvoorbeeld te vermelden dat een aanbieding niet ingeruild kan worden of iets dergelijks.

En inderdaad, direct naar winkel terug gaan, of er nou een manager is of niet. Morgen heb je namelijk geen poot meer op te staan.
Nonsens!
Dat komt uit de wet koop op afstand. Voor aankopen niet fysiek in een winkel.
dag
pi_89050873
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:54 schreef Peter het volgende:
Nonsens!
Dat komt uit de wet koop op afstand. Voor aankopen niet fysiek in een winkel.
Wel bij abbonementen van telecomproviders en daar hebben we het toch over?
Que Sera ~
  dinsdag 23 november 2010 @ 13:57:06 #22
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_89050877
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:54 schreef Chilled het volgende:

[..]


Sorry ik heb geen bron, weet dit alleen uit ervaring. En omdat ik zelf bij een telecomshop werk.
Veel suc6 dan in de praktijk :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 23 november 2010 @ 13:57:52 #23
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_89050899
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:57 schreef Chilled het volgende:

[..]


Wel bij abbonementen van telecomproviders en daar hebben we het toch over?
Het abbonement is toch fysiek in een winkel gekocht? Dus dan gaat de wet koop op afstand niet door.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_89050951
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:57 schreef Chilled het volgende:

[..]


Wel bij abbonementen van telecomproviders en daar hebben we het toch over?
Nee hoor.
dag
pi_89051005
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:49 schreef Peter het volgende:
7 dagen zichttermijn gaat hier niet op.

Wel kun je refereren aan dwaling of onconformiteit. Het contract voldoet niet aan de gestelde verwachtingen en de voorlichting is onjuist geweest.

Je hebt het online kunnen inzien van je beltegoed expliciet als eis gesteld en stelt de winkel nu verantwoordelijk voor het ontbreken daarvan. Laat de manager maar met een oplossing komen..
Ik zou het hier op gooien.

Als men je expres verkeerd heeft voorgelicht is het dwaling. En jij mag er als consument vanuit gaan dat een winkel waar men telefoonabonnementen verkoopt weet wat ze verkopen..
Je bij die winkel gekochte dienst voldoet niet aan de door jou vooraf opgegeven en door de winkel beloofde voorwaarden.
dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')