Het zal zeker ergens in de voorwaarden van Hi staan. Ik zal eens even voor je kijken.quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:58 schreef prinsrob het volgende:
Via een Hi-winkel. Het is nu precies 7 dagen geleden (incl. weekend, dus minder dan 7 werkdagen). In de winkel vertelden ze me morgen terug te komen omdat dan de manager er zou zijn, maar dat is dus geen goed plan.
Staat ergens dat ik dt recht heb zodat ik daarmee naar de winkel kan gaan?
Thanks!
Bij aankopen die in de winkel zijn gedaanquote:Op dinsdag 23 november 2010 12:30 schreef Chilled het volgende:
Sorry kan het zo niet voor je vinden in de algemene voorwaarden. Maar sowieso is het wettelijk verplicht om een zichttermijn van 7 dagen aan te houden. Hier kun je het op gooien, maar regel het wel vandaag, want als je morgen langs komt omdat dan de manager aanwezig is, dan kunnen ze het er alsnog op gooien dat je te laat bent. Als het goed is zou je het gewoon telefonisch kunnen annuleren. Succes!
Ik kan hier ook niets over vinden. Er wordt steeds gesproken over koop op afstandquote:Op dinsdag 23 november 2010 13:38 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Bij aankopen die in de winkel zijn gedaan
Google eens dan, want volgens mij klopt het niet
inderdaad zij die 7 dagen alleen voor internetaankopen, maar de winkel kan het misschien zelf als policy/beleid hebben. De enige manier om dat uit te vinden is om linea recta naar de winkel terug te gaan, hoe langer je wacht, hoe ongeloofwaardiger het voor de verkoper wordt....quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:43 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Ik kan hier ook niets over vinden. Er wordt steeds gesproken over koop op afstand.
Bron dan?quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:50 schreef Chilled het volgende:
Normaliter gelden die 7 dagen voor telecombedrijven, tenzij een winkel eigen regels heeft ingesteld. Dat moeten ze dan vooraf laten weten door bijvoorbeeld te vermelden dat een aanbieding niet ingeruild kan worden of iets dergelijks.
Sorry ik heb geen bron, weet dit alleen uit ervaring. En omdat ik zelf bij een telecomshop werk.quote:
Nonsens!quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:50 schreef Chilled het volgende:
Normaliter gelden die 7 dagen voor telecombedrijven, tenzij een winkel eigen regels heeft ingesteld. Dat moeten ze dan vooraf laten weten door bijvoorbeeld te vermelden dat een aanbieding niet ingeruild kan worden of iets dergelijks.
En inderdaad, direct naar winkel terug gaan, of er nou een manager is of niet. Morgen heb je namelijk geen poot meer op te staan.
Wel bij abbonementen van telecomproviders en daar hebben we het toch over?quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:54 schreef Peter het volgende:
Nonsens!
Dat komt uit de wet koop op afstand. Voor aankopen niet fysiek in een winkel.
Veel suc6 dan in de praktijkquote:Op dinsdag 23 november 2010 13:54 schreef Chilled het volgende:
[..]
Sorry ik heb geen bron, weet dit alleen uit ervaring. En omdat ik zelf bij een telecomshop werk.
Het abbonement is toch fysiek in een winkel gekocht? Dus dan gaat de wet koop op afstand niet door.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:57 schreef Chilled het volgende:
[..]
Wel bij abbonementen van telecomproviders en daar hebben we het toch over?
Nee hoor.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:57 schreef Chilled het volgende:
[..]
Wel bij abbonementen van telecomproviders en daar hebben we het toch over?
Ik zou het hier op gooien.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:49 schreef Peter het volgende:
7 dagen zichttermijn gaat hier niet op.
Wel kun je refereren aan dwaling of onconformiteit. Het contract voldoet niet aan de gestelde verwachtingen en de voorlichting is onjuist geweest.
Je hebt het online kunnen inzien van je beltegoed expliciet als eis gesteld en stelt de winkel nu verantwoordelijk voor het ontbreken daarvan. Laat de manager maar met een oplossing komen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |