abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89046399
Ik heb een week geleden een mobiel telefoonabonnement (incl. telefoon) aangeschaft. Het betreft een 2-jarig MTV mobile abonnement. Voor het aangaan van het abonnement heb ik expliciet gevraagd of het mogelijk is online het beltegoed in te zien. Dit was mogelijk volgens de verkoper. Nu blijkt dit niet mogelijk (geeft dezelfde verkoper ook toe, na me overigens eerst weer een paar keer verkeerd geinformeerd te hebben en na gebeld te hebben met hun eigen klantenservice). Hij geeft aan dat ze technische problemen hebben en dat het nog een paar maanden kan duren voor het mogelijk wordt.

Is het mogelijk om het contract te laten ontbinden? Ik wil geen abonnement waarbij ik niet gratis in kan zien hoeveel belminuten ik nog tegoed heb. Dat is ook de reden dat ik expliciet naar deze feature heb gevraagd voor het aangaan van het contract.

Bedankt alvast voor antwoorden.
pi_89046534
Ik kon het binnen 7 of 10 dagen ongedaan maken ja.
Sappig !!
pi_89046605
Ook als je niet via internet hebt besteld maar in een winkel?

Thanks!
pi_89046639
Verkeerde voorlichting. Lijkt me dat ze het moeten oplossen.
pi_89046801
Ik heb het ook in de winkel afgesloten. het was de voordeligste abonnement van hi, maar toen ik thuis kwam was dezelfde abonnement maar dan van KPN (dezelfde bedrijf) net zo duur maar je kreeg wel een dikke tomtom, terwijl hij het wel voorlag aan andere klanten. Dus ben het na gaan vragen in een een echte hi winkel. Ze mochten dit niet tegen iedereen zeggen maar je hebt dus wel degelijk een opzegtermijn van geloof ik 7 dagen of 10.
Sappig !!
pi_89046952
Via waar heb je het afgesloten? (Ik werk zelf bij een online telecomzaak ;)) Als je nog binnen de 7 dagen zit, heb je al het recht om het contract te ontbinden. Zit je daar 1 dag buiten, dan heb je helaas geen poot om op te staan.. KPN is namelijk nogal strikt met dat soort zaken helaas..
Que Sera ~
pi_89047107
Via een Hi-winkel. Het is nu precies 7 dagen geleden (incl. weekend, dus minder dan 7 werkdagen). In de winkel vertelden ze me morgen terug te komen omdat dan de manager er zou zijn, maar dat is dus geen goed plan :P.

Staat ergens dat ik dt recht heb zodat ik daarmee naar de winkel kan gaan?

Thanks!
pi_89047142
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:58 schreef prinsrob het volgende:
Via een Hi-winkel. Het is nu precies 7 dagen geleden (incl. weekend, dus minder dan 7 werkdagen). In de winkel vertelden ze me morgen terug te komen omdat dan de manager er zou zijn, maar dat is dus geen goed plan :P.

Staat ergens dat ik dt recht heb zodat ik daarmee naar de winkel kan gaan?

Thanks!
Het zal zeker ergens in de voorwaarden van Hi staan. Ik zal eens even voor je kijken.
Que Sera ~
pi_89047165
Ik ben intussen in het boekje met algemene bepalingen van mtv mobile aan het kijken, ik heb geen boekje van hi gekregen. Bedankt voor de hulp :).
pi_89047260
Er wordt wel gesproken over het stoppen van de overeenkomst als die langs elektronische weg (via internet dus) gesloten is binnen 7 werkdagen. Iets anders ben ik nog niet tegengekomen maar heb het boekje nog niet helemaal doorgelezen.
pi_89048025
Sorry kan het zo niet voor je vinden in de algemene voorwaarden. Maar sowieso is het wettelijk verplicht om een zichttermijn van 7 dagen aan te houden. Hier kun je het op gooien, maar regel het wel vandaag, want als je morgen langs komt omdat dan de manager aanwezig is, dan kunnen ze het er alsnog op gooien dat je te laat bent. Als het goed is zou je het gewoon telefonisch kunnen annuleren. Succes!
Que Sera ~
pi_89048249
Vraag altijd om een bevestiging op papier aubbb
Sappig !!
  dinsdag 23 november 2010 @ 13:38:15 #13
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_89050153
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:30 schreef Chilled het volgende:
Sorry kan het zo niet voor je vinden in de algemene voorwaarden. Maar sowieso is het wettelijk verplicht om een zichttermijn van 7 dagen aan te houden. Hier kun je het op gooien, maar regel het wel vandaag, want als je morgen langs komt omdat dan de manager aanwezig is, dan kunnen ze het er alsnog op gooien dat je te laat bent. Als het goed is zou je het gewoon telefonisch kunnen annuleren. Succes!
Bij aankopen die in de winkel zijn gedaan :?

Google eens dan, want volgens mij klopt het niet :N

:)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_89050352
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:38 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Bij aankopen die in de winkel zijn gedaan :?

Google eens dan, want volgens mij klopt het niet :N

:)
Ik kan hier ook niets over vinden. Er wordt steeds gesproken over koop op afstand :(.
pi_89050452
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:43 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Ik kan hier ook niets over vinden. Er wordt steeds gesproken over koop op afstand :(.
inderdaad zij die 7 dagen alleen voor internetaankopen, maar de winkel kan het misschien zelf als policy/beleid hebben. De enige manier om dat uit te vinden is om linea recta naar de winkel terug te gaan, hoe langer je wacht, hoe ongeloofwaardiger het voor de verkoper wordt....
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_89050597
7 dagen zichttermijn gaat hier niet op.

Wel kun je refereren aan dwaling of onconformiteit. Het contract voldoet niet aan de gestelde verwachtingen en de voorlichting is onjuist geweest.

Je hebt het online kunnen inzien van je beltegoed expliciet als eis gesteld en stelt de winkel nu verantwoordelijk voor het ontbreken daarvan. Laat de manager maar met een oplossing komen..
dag
pi_89050624
Normaliter gelden die 7 dagen voor telecombedrijven, tenzij een winkel eigen regels heeft ingesteld. Dat moeten ze dan vooraf laten weten door bijvoorbeeld te vermelden dat een aanbieding niet ingeruild kan worden of iets dergelijks.

En inderdaad, direct naar winkel terug gaan, of er nou een manager is of niet. Morgen heb je namelijk geen poot meer op te staan.
Que Sera ~
  dinsdag 23 november 2010 @ 13:51:58 #18
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_89050680
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:50 schreef Chilled het volgende:
Normaliter gelden die 7 dagen voor telecombedrijven, tenzij een winkel eigen regels heeft ingesteld. Dat moeten ze dan vooraf laten weten door bijvoorbeeld te vermelden dat een aanbieding niet ingeruild kan worden of iets dergelijks.
Bron dan?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_89050790
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:51 schreef sanger het volgende:
Bron dan?
Sorry ik heb geen bron, weet dit alleen uit ervaring. En omdat ik zelf bij een telecomshop werk.
Que Sera ~
pi_89050802
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:50 schreef Chilled het volgende:

En inderdaad, direct naar winkel terug gaan, of er nou een manager is of niet. Morgen heb je namelijk geen poot meer op te staan.
Nonsens!
Dat komt uit de wet koop op afstand. Voor aankopen niet fysiek in een winkel.
dag
pi_89050873
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:54 schreef Peter het volgende:
Nonsens!
Dat komt uit de wet koop op afstand. Voor aankopen niet fysiek in een winkel.
Wel bij abbonementen van telecomproviders en daar hebben we het toch over?
Que Sera ~
  dinsdag 23 november 2010 @ 13:57:06 #22
65960 sanger
pi_89050877
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:54 schreef Chilled het volgende:

[..]

Sorry ik heb geen bron, weet dit alleen uit ervaring. En omdat ik zelf bij een telecomshop werk.
Veel suc6 dan in de praktijk :P
  dinsdag 23 november 2010 @ 13:57:52 #23
65960 sanger
pi_89050899
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:57 schreef Chilled het volgende:

[..]

Het abbonement is toch fysiek in een winkel gekocht? Dus dan gaat de wet koop op afstand niet door.
pi_89050951
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:57 schreef Chilled het volgende:

[..]

Nee hoor.
dag
pi_89051005
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:49 schreef Peter het volgende:
7 dagen zichttermijn gaat hier niet op.

Wel kun je refereren aan dwaling of onconformiteit. Het contract voldoet niet aan de gestelde verwachtingen en de voorlichting is onjuist geweest.

Je hebt het online kunnen inzien van je beltegoed expliciet als eis gesteld en stelt de winkel nu verantwoordelijk voor het ontbreken daarvan. Laat de manager maar met een oplossing komen..
Ik zou het hier op gooien.

Als men je expres verkeerd heeft voorgelicht is het dwaling. En jij mag er als consument vanuit gaan dat een winkel waar men telefoonabonnementen verkoopt weet wat ze verkopen..
Je bij die winkel gekochte dienst voldoet niet aan de door jou vooraf opgegeven en door de winkel beloofde voorwaarden.
dag
pi_89051035
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:58 schreef Peter het volgende:
Nee hoor.
Ja hoor, bij het afsluiten van een contract bij een provider in Nederland heb je nog 7 dagen de tijd om deze te annuleren.
Que Sera ~
pi_89051720
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:01 schreef Chilled het volgende:

[..]

Ja hoor, bij het afsluiten van een contract bij een provider in Nederland heb je nog 7 dagen de tijd om deze te annuleren.
In welke wet staat dat?
dag
pi_89051788
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:19 schreef Peter het volgende:
In welke wet staat dat?
In de algemene voorwaarden van de providers staat dat.
Que Sera ~
pi_89052060
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:21 schreef Chilled het volgende:

[..]

Dan is het een gunst van die provider voor dat abonnement. Geen recht van de klant.
dag
pi_89052184
kun je geen gratis sms sturen hoeveel tegoed je nog hebt?
pi_89052532
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:29 schreef Peter het volgende:

[..]

Dan is het een gunst van die provider voor dat abonnement. Geen recht van de klant.
Geldt voor elk abonnement bij elke provider.
Que Sera ~
pi_89052782
Volgens mij kan je met hi een sms sturen naar 1233 ofzo moet je ff opzoeken en krijg je gratis een sms met de hoeveelheid tegoed dat je nog hebt. Maarja als je verkeerd wordt voorgelicht kan ik best begrijpen dat je er geen zin meer in hebt. Ze zeggen maar wat in die winkels zoals t for telecom. En als je dan een dag later een andere verkoper aanspreekt hoor je weer hele andere verhalen. Je kan beter dat soort dingen zelf uitzoeken via internet of fora.
  dinsdag 23 november 2010 @ 14:51:52 #33
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_89052846
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:43 schreef Chilled het volgende:
Kom nou eens met een bron...
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:03:47 #34
65960 sanger
pi_89053253
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:21 schreef Chilled het volgende:

[..]

Daar staat inderdaad expliciet in dat dit opgaat indien sprake is van koop op afstand :W

quote:
Artikel 3, lid 8
Indien een Overeenkomst door middel van een techniek
voor communicatie op afstand (bijvoorbeeld de Vodafone
Internetsite of telefonisch)
tot stand is gekomen en geen
betrekking heeft op een Content Dienst en Contractant
een Consument is, heeft Contractant het recht, zonder
opgave van redenen, de Overeenkomst te ontbinden
binnen zeven werkdagen nadat de Overeenkomst
tot stand is gekomen. Teneinde de Overeenkomst te
ontbinden dient u hiervan binnen voornoemde termijn
melding te maken bij Vodafone, afdeling Klantenservice,
op telefoonnummer: 1200 of de ontbinding binnen
zeven werkdagen te melden middels een reactie via de
Vodafone Internetsite: www.vodafone.nl.
pi_89053257
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:50 schreef Noisiv het volgende:
Volgens mij kan je met hi een sms sturen naar 1233 ofzo moet je ff opzoeken en krijg je gratis een sms met de hoeveelheid tegoed dat je nog hebt. Maarja als je verkeerd wordt voorgelicht kan ik best begrijpen dat je er geen zin meer in hebt. Ze zeggen maar wat in die winkels zoals t for telecom. En als je dan een dag later een andere verkoper aanspreekt hoor je weer hele andere verhalen. Je kan beter dat soort dingen zelf uitzoeken via internet of fora.
Je kunt met een sms bekijken hoeveel geld je moet betalen, niet hoeveel tegoed je hebt (bij mtv mobile). De verkoper raadde aan om na elke keer bellen te kijken of ik over de bundel zit, maar dat vind ik geen oplossing.

Ik kan in de voorwaarden niets vinden over 7 dagen terugbrengtermijn en in de winkel zeggen ze hier ook niet van te weten.

Ik ga morgen eens met de manager praten. Ik geloof niet dat de verkoper me expres op een dwaalspoor heeft gebracht, hij wist het denk ik echt niet. Maar dan moet hij natuurlijk niet met klem antwoorden dat het mogelijk is om online je tegoed gratis op te vragen.
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:04:50 #36
65960 sanger
pi_89053284
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:43 schreef Chilled het volgende:

[..]

Hou nu eens op met die onzin en kom met een bron. Dergelijke rechten zijn bij wet bepaald en geen enkele aanbieder van mobiele telefonie is er bij gebaat vrijwillig op te volgen (denk aan de kosten van de administratieve afhandeling bijvoorbeeld).
pi_89053531
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:04 schreef sanger het volgende:

[..]

Hou nu eens op met die onzin en kom met een bron. Dergelijke rechten zijn bij wet bepaald en geen enkele aanbieder van mobiele telefonie is er bij gebaat vrijwillig op te volgen (denk aan de kosten van de administratieve afhandeling bijvoorbeeld).
Alleen als je 65+ bent gelden er beperkingen, ter bescherming van ouderen. En dan weet ik niet eens of dat ook alleen op afstand is..
dag
pi_89053664
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:03 schreef sanger het volgende:

[..]

Daar staat inderdaad expliciet in dat dit opgaat indien sprake is van koop op afstand :W

[..]

Excuus, van de week toevallig voor een klant een servicemedewerker van T-mobile gesproken (wellicht dat het daar aan ligt) en die gaf aan dat het verder niets uitmaakt of je de aankoop in een winkel doet of dit via internet besteld en gaf aan dat dat voor elke provider geldt. Blijkbaar niet dus.
Que Sera ~
pi_89053740
Je praat dus vanuit de marketingafdeling van de providers in plaats van zoals het in werkelijkheid is.. Niet alles geloven wat de baas zegt he ;)
dag
pi_89053939
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:15 schreef Peter het volgende:
Je praat dus vanuit de marketingafdeling van de providers in plaats van zoals het in werkelijkheid is.. Niet alles geloven wat de baas zegt he ;)
Wij als tussenpersoon kunnen dat soort zaken altijd nog wel regelen voor de klant. Mits het binnen 7 dagen is. Maargoed, dan heb je inderdaad te maken met koop op afstand.
Que Sera ~
pi_89055304
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:21 schreef Chilled het volgende:

[..]

Wij als tussenpersoon kunnen dat soort zaken altijd nog wel regelen voor de klant. Mits het binnen 7 dagen is. Maargoed, dan heb je inderdaad te maken met koop op afstand.
Oke. Ik wil een abonnement bij jou afsluiten. Ik weet nu al dat ik het binnen die 7 dagen ga annuleren. Krijg jij dat voor elkaar dan krijg jij 20 euro. Krijg je dat niet voor elkaar betaal jij mij het abonnementsgeld in een keer terug. Goede deal toch?

Ik word een beetje moe van die verkopertjes van telecomwinkels die maar wat roepen. Jij doet dat ook, verwijst in eerste instantie zelfs naar de algemene voorwaarden. Je weet niet eens waar je het over hebt, en hebt blijkbaar de algemene voorwaarden zelf niet eens gelezen.
pi_89056224
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:59 schreef Rapaille het volgende:
Oke. Ik wil een abonnement bij jou afsluiten. Ik weet nu al dat ik het binnen die 7 dagen ga annuleren. Krijg jij dat voor elkaar dan krijg jij 20 euro. Krijg je dat niet voor elkaar betaal jij mij het abonnementsgeld in een keer terug. Goede deal toch?

Ik word een beetje moe van die verkopertjes van telecomwinkels die maar wat roepen. Jij doet dat ook, verwijst in eerste instantie zelfs naar de algemene voorwaarden. Je weet niet eens waar je het over hebt, en hebt blijkbaar de algemene voorwaarden zelf niet eens gelezen.
Doe eens niet zo geirriteerd man. Ik geef alleen aan wat ik te horen heb gekregen van een servicemedewerker van T-mobile. En ja, als jij een abonnement telefonisch bij mij afsluit, heb je nog 7 dagen de tijd om te annuleren, dus wat wil je? Dit geldt alleen niet voor een verlenging omdat je dan als klant al bekend bent met de voorwaarden.

Ik zie je bestelling wel tegemoet komen. Chagrijn.
Que Sera ~
pi_89059121
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:24 schreef Chilled het volgende:

[..]

Doe eens niet zo geirriteerd man. Ik geef alleen aan wat ik te horen heb gekregen van een servicemedewerker van T-mobile. En ja, als jij een abonnement telefonisch bij mij afsluit, heb je nog 7 dagen de tijd om te annuleren, dus wat wil je? Dit geldt alleen niet voor een verlenging omdat je dan als klant al bekend bent met de voorwaarden.

Ik zie je bestelling wel tegemoet komen. Chagrijn.
Weer fout. Ook wanneer iets telefonisch is afgesloten heb je daar gewoon recht op bij verlenging; dat heet de Wet Koop op Afstand en daar heb je recht op als je bijvoorbeeld een telefoon van een afstand koopt. Waarom ik zo geirriteerd reageer? Omdat het iedere keer hetzelfde is hier; iemand blaat wat omdat hij iets heeft vernomen of heeft gelezen zonder dat hij/zij weet hoe het echt zit.

In dit geval is het helemaal belachelijk; je zit in die branche en je weet van niks. Dat je in een online winkel werkt daar las ik overheen, maar ter informatie: Ook als een klant een telefoon koopt icm een verlenging mogen ze dat nog gewoon annuleren.

Dus:
In een winkel: nergens recht op, het is coulance van de winkel.
Online&Telefonisch: wet koop op afstand.

In dit specifieke geval is er volgens mij gewoon sprake van Dwaling. Dat maakt het allemaal iets anders.
pi_89066434
Als je een prodeo-advocaat kunt regelen is het misschien rendabel om een rechtszaak aan te spannen. Je moet hard kunnen maken dat het om dwaling gaat.
pi_89083132
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 17:36 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Weer fout. Ook wanneer iets telefonisch is afgesloten heb je daar gewoon recht op bij verlenging; dat heet de Wet Koop op Afstand en daar heb je recht op als je bijvoorbeeld een telefoon van een afstand koopt. Waarom ik zo geirriteerd reageer? Omdat het iedere keer hetzelfde is hier; iemand blaat wat omdat hij iets heeft vernomen of heeft gelezen zonder dat hij/zij weet hoe het echt zit.

In dit geval is het helemaal belachelijk; je zit in die branche en je weet van niks. Dat je in een online winkel werkt daar las ik overheen, maar ter informatie: Ook als een klant een telefoon koopt icm een verlenging mogen ze dat nog gewoon annuleren.

Dus:
In een winkel: nergens recht op, het is coulance van de winkel.
Online&Telefonisch: wet koop op afstand.

In dit specifieke geval is er volgens mij gewoon sprake van Dwaling. Dat maakt het allemaal iets anders.
5. Zichttermijn voor consumenten

5.1 De Wet Koop op Afstand stelt dat een overeenkomst, gedurende 7 werkdagen (de zichttermijn), door een Consument kan worden herroepen. Zakelijke Opdrachtgevers zijn uitgesloten van de Wet Koop op Afstand.

5.2 De zichttermijn treedt in na ontvangst van de bestelling en duurt 7 werkdagen. Na het verstrijken van de zichttermijn moet de Consument de verplichtingen van de Overeenkomst nakomen.

5.3 Voor zover niet anders aangegeven, heeft de Consument na ontvangst van de bestelling gedurende een periode van 7 werkdagen zonder opgave van reden het recht de Overeenkomst te ontbinden en de bestelling onverwijld na deze termijn te retourneren. Bij schriftelijke ontbinding binnen de genoemde termijn zal [website] , binnen 14 dagen nadat de bestelling retour is ontvangen, de reeds betaalde bedragen restitueren of in overleg met de Consument trachten een gelijkwaardig product te leveren.

5.4 Zaken dienen te allen tijde onbeschadigd, ongebruikt en in originele verpakking te worden geretourneerd. Indien de zaken niet aan deze eis voldoen vervalt de aanspraak van de Consument op enige vergoeding of omruilen.

5.5 [website] aanvaardt retour gezonden zaken slechts indien en voor zover zij over terugzending van tevoren schriftelijk, per fax of per e-mail op de hoogte is gesteld, en alsdan slechts wanneer deze zaken aan het door [website] opgegeven adres zijn geretourneerd. De kosten voor het retourneren van de zaak zijn voor rekening van de Consument. [website] neemt geen ongefrankeerde zendingen aan.

5.6 Wanneer aan het geleverde zaak een contract is gekoppeld van een Provider, dan heeft het in onderhavig artikel 5 bepaalde geen betrekking op dit contract. (Dus een verlenging!) De Consument dient zich bij eventuele klachten over deze dienst zich te wenden tot deze opdrachtnemer.
Que Sera ~
  woensdag 24 november 2010 @ 09:11:53 #46
65960 sanger
pi_89083350
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:01 schreef Chilled het volgende:

[..]

5. Zichttermijn voor consumenten

5.1 De Wet Koop op Afstand stelt dat een overeenkomst, gedurende 7 werkdagen (de zichttermijn), door een Consument kan worden herroepen. Zakelijke Opdrachtgevers zijn uitgesloten van de Wet Koop op Afstand.

5.2 De zichttermijn treedt in na ontvangst van de bestelling en duurt 7 werkdagen. Na het verstrijken van de zichttermijn moet de Consument de verplichtingen van de Overeenkomst nakomen.

5.3 Voor zover niet anders aangegeven, heeft de Consument na ontvangst van de bestelling gedurende een periode van 7 werkdagen zonder opgave van reden het recht de Overeenkomst te ontbinden en de bestelling onverwijld na deze termijn te retourneren. Bij schriftelijke ontbinding binnen de genoemde termijn zal [website] , binnen 14 dagen nadat de bestelling retour is ontvangen, de reeds betaalde bedragen restitueren of in overleg met de Consument trachten een gelijkwaardig product te leveren.

5.4 Zaken dienen te allen tijde onbeschadigd, ongebruikt en in originele verpakking te worden geretourneerd. Indien de zaken niet aan deze eis voldoen vervalt de aanspraak van de Consument op enige vergoeding of omruilen.

5.5 [website] aanvaardt retour gezonden zaken slechts indien en voor zover zij over terugzending van tevoren schriftelijk, per fax of per e-mail op de hoogte is gesteld, en alsdan slechts wanneer deze zaken aan het door [website] opgegeven adres zijn geretourneerd. De kosten voor het retourneren van de zaak zijn voor rekening van de Consument. [website] neemt geen ongefrankeerde zendingen aan.

5.6 Wanneer aan het geleverde zaak een contract is gekoppeld van een Provider, dan heeft het in onderhavig artikel 5 bepaalde geen betrekking op dit contract. (Dus een verlenging!) De Consument dient zich bij eventuele klachten over deze dienst zich te wenden tot deze opdrachtnemer.
Dit artikel handelt onverkort over koop op afstand overigens. Darnaast staat er geen link naar de bron.

Het gaat hier in lid 5.6 om een geleverde zaak (lees mobiele telefoon) met een gekoppeld contract (lees abbo; niet per definitie een verleninging).
pi_89083778
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:11 schreef sanger het volgende:

[..]

Dit artikel handelt onverkort over koop op afstand overigens. Darnaast staat er geen link naar de bron.

Het gaat hier in lid 5.6 om een geleverde zaak (lees mobiele telefoon) met een gekoppeld contract (lees abbo; niet per definitie een verleninging).
Ik zet er geen link bij omdat het van de website afkomt waar ik werk, dus dat mag je voor waar aannemen. Bel een provider op, die zal het je nog eens bevestigen.

Daarnaast bedoelen ze in het laatste artikel met een bestaand contract dus een verlenging. De klant is op de hoogte van de voorwaarden omdat ze hier al eerder mee akkoord zijn gegaan en dus vervalt het zichttermijn als ze deze verlengen.
Que Sera ~
pi_89085898
Ondanks al het geen hierboven genoemd wordt is het vrij eenvoudig: Je kan de overeenkomst vernietigen wegens dwaling. Je hebt gedwaald omtrent iets wat voor jou essentieel was voor het sluiten van de overeenkomst, de verkoper heeft door zijn verkeerde inlichting jou laten dwalen en jij hebt ook zodanig expliciet ernaar gevraagd dat het wel duidelijk is dat je zonder deze omstandigheid de overeenkomst niet had gesloten. Zie voor meer informatie het artikel 6:228 lid 1 aanhef en onder a BW.
  woensdag 24 november 2010 @ 10:57:25 #49
65960 sanger
pi_89086487
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:28 schreef Chilled het volgende:
Ik zet er geen link bij omdat het van de website afkomt waar ik werk, dus dat mag je voor waar aannemen.
:') Nee daar win je de oorlog mee. Dus als ik onzin loop te verkondigen en daarbij zeg dat je het mag aannemen omdat het mijn werk is geloof jij het klakkeloos? Wij inderdaad ook niet.

quote:
Bel een provider op, die zal het je nog eens bevestigen.
Goede tip inderdaad. Als je iets bij een provider bestelt betreft het inderdaad koop op afstand.

Ik heb voor de volledigheid ook een Vodafone winkel gebeld en gevraag dof dit ook opgaat als ik in de winkel koop. Je raad natuurlijk al dat het antwoordt was dat dit alleen opgaat bij koop op afstand. Toen ik vertelde dat een medewerker van een online shop dit verkondigde viel hij zowat van zijn stoel van het lachen.

Bel anders zelf even naar een vodafone winkel :Y Het nummer is 0900-0140 ^O^

quote:
Daarnaast bedoelen ze in het laatste artikel met een bestaand contract dus een verlenging. De klant is op de hoogte van de voorwaarden omdat ze hier al eerder mee akkoord zijn gegaan en dus vervalt het zichttermijn als ze deze verlengen.
Ten eerste staat er nergens een verwijzing naar een bestaand contract maar alleen naar een contract welke is gekoppeld aan een zaak (dus een goed; in dit geval hoogstwaarschijnlijk een telefoon). De nadruk ligt aan de koppeling tussen de zaak en het contract. Er wordt expliciet gesteld dat het contract niet onder de zichttermijn valt, zonder dat gerept wordt over een verlenging.

[ Bericht 7% gewijzigd door sanger op 24-11-2010 11:06:57 ]
pi_89086756
sms Saldo naar 1244 en je ziet hoeveel procent van je bundeltegoed nog resteert :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')