abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89012967

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2010 is hét spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen? Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM 2010 Patch 1

PC
OS - Windows XP | Vista | Windows7
Processor - XP - 1.4GHz of sneller | Vista/W7 - 2.0GHz of sneller
Memory - XP - 512MB RAM | Vista/W7 - 1GB RAM
Video Card - 128MB minimum. Nvidia FX 5900 Ultra of hoger | ATI Radeon 9800 of hoger | Intel 82915G/82910GL of hoger.
Oudere videkaarten kunnen alleen 2D aan en worden niet ondersteund. Laptop versies van deze chipsets kunnen werken, maar worden niet ondersteund.

Mac
Intel Processor | OS X 10.5 | NVidia Geforce 7300 GT | ATI X1600 Radeon

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.

© donroyco
pi_89013411
Vanavond maar weer eens verder met vitessedelft.
Even wat tijd voor vrij maken denk ik zo
Vici, Vidi, Veni!
pi_89013476
Tijdgebrek zorgt er voor dat er van verslaving lang geen sprake is.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_89013888
quote:
14s.gif Op maandag 22 november 2010 15:02 schreef LudoSanders het volgende:
Dit dus. Heb amper 3 wedstrijden gespeeld met Roda. Wel 2x opnieuw begonnen. Eerste keer eigen speler toegevoegd die te goed was. 2e keer gestart maar liep niet lekker. Toen met de nieuwe patch en MU Data Update opnieuw begonnen. 3 wedstrijden 4 punten. 3-2 in de laatste minuut verloren van Utreg :S
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
pi_89014655
quote:
Hier ook, ik heb teveel spellen die ik graag speel op het moment.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_89015488
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:37 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Hier ook, ik heb teveel spellen die ik graag speel op het moment.
Ja precies. Heb ook nog Fallout New Vegas, Starcraft en Darksiders liggen. Daarbij heb ik net de PS Move gehad en woensdag heb ik Gran Turismo 5 in me PS3 zitten. TIJDGEBREK!!!!!!!!!!!!!!!
Vici, Vidi, Veni!
  maandag 22 november 2010 @ 16:37:08 #7
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_89017193
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_89021687
Ik speel wel veel :) Sparta Rotterdam _O_
pi_89022967
Ik speel ook veel (FM2010 trouwens, met MU Update voor dit seizoen). FC Groningen _O_
pi_89023576
Aanwezig :W

Lig er trouwens met Newcastle al in 1 beker uit :(
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  maandag 22 november 2010 @ 19:12:48 #11
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_89023630
Ik raak een beetje uitgekeken op Rushden. ;( Terwijl het eigenlijk zo goed gaat in het 2de seizoen..
hallo dus dit noemen ze nou twitter
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 19:13:35 #12
42184 crew  DaMart
pi_89023663
Vroeger werden transfers tegen het einde van de transferperiode versneld. Jammer dat dat nu niet meer in het spel lijkt te zitten. Op 30 augustus wilde ik een vertrokken speler vervangen. Zijn huidige club ging snel akkoord met mijn bod, ik bood een contract aan conform de wensen van de speler en vervolgens gebeurde er niets meer tot de transferdeadline -O-.
pi_89024400
quote:
11s.gif Op maandag 22 november 2010 19:13 schreef DaMart het volgende:
Vroeger werden transfers tegen het einde van de transferperiode versneld. Jammer dat dat nu niet meer in het spel lijkt te zitten. Op 30 augustus wilde ik een vertrokken speler vervangen. Zijn huidige club ging snel akkoord met mijn bod, ik bood een contract aan conform de wensen van de speler en vervolgens gebeurde er niets meer tot de transferdeadline -O-.
Stomme zaakwaarnemers :(
pi_89024555
Hmm zet je even een 18 jarig talent terug naar het onder 18 team, wil ie meteen vertrekken :')
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
pi_89025047
quote:
Bij mij ook.
Weliswaar seizoen 1 finale gehaald van Ajax, seizoen 2 sta ik bovenaan in de competitie. Echt veel tijd om te spelen heb ik echter niet. En hoe minder ik kan spelen, hoe minder aantrekkelijk het spel wordt.
pi_89027154
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:36 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat is ook juist leuk. Maar ik ga niet ergens zitten waar zulke restricties zijn, dat vind ik sowieso echt belachelijk en je bent afhankelijk van wat er in één land aan talent doorkomt. In het begin boeit dat niet omdat je zoals jij al aangeeft weinig tot geen opties hebt maar later natuurlijk wel.

Als er in Zuid-Afrika weinig talent is word je daardoor belemmerd, in de nationale competities niet zozeer maar wel continentaal.
Even uit het vorige topic...
Je zult er inderdaad in het begin helemaal geen last van hebben. Er wil amper een speler naar je club komen, en al helemaal geen buitenlanders. En 5 buitenlanders per club hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, want er loopt in Zuid Afrika genoeg rond waar je de top van dat land mee kunt behalen. Als je dan daarnaast nog 5 toppers uit een ander land kunt halen, hoef je dus helemaal geen last te hebben van deze restrictie.
Zelf ervaar ik het niet als een nadeel in ieder geval :)
pi_89032201
Tegen Chelsea speel ik met een nieuwe tactiek 0-1 (verlies dus) maar goed toch tevreden, daarna 1 winst partij tegen de Wolves en meteen daarna Manchester United thuis :)

1-0 voor
1-1 en meteen een speler van mij rood.
2-1 voor, valt een speler uit met een blessure geen wissel mogelijkheden meer.
2-2 92ste minuut :(!!!!
pi_89033761
quote:
8s.gif Op maandag 22 november 2010 22:08 schreef Nick-GizMo het volgende:
Tegen Chelsea speel ik met een nieuwe tactiek 0-1 (verlies dus) maar goed toch tevreden, daarna 1 winst partij tegen de Wolves en meteen daarna Manchester United thuis :)

1-0 voor
1-1 en meteen een speler van mij rood.
2-1 voor, valt een speler uit met een blessure geen wissel mogelijkheden meer.
2-2 92ste minuut :(!!!!
Ook al paar keer gehad ja, zonet nog tegen directe concurrent ben de veel betere maar in de slotfase nog een doelpunt om de oren krijgen terwijl ik met 10 man voor de goal hang.

In de winterstop heb ik ineens 5 miljoen aan transferbudget gekregen omdat ik mijn doelstelling had veranderd van vechten voor degradatie naar promoveren. Ga het denk ik niet spenderen of er moet nog leuke DC/ DMC langskomen :)
pi_89034573
Ben met NAC Breda begonnen.
Na 8 duels sta ik op een 10e plaats. Verloor van Ajax en NEC terwijl ik gelijkwaardig(Ajax) en beter(NEC) was.
Tegen AZ ging het gelijk op, sta 1-1. Scoort Falkenburg in de 89e minuut met een pisgoal de 1-2 voor AZ.. denk, zal toch niet weer onterecht verliezen.. Maar gelukkig rost Gorter er nog ff een vrije trap vanaf 30 meter erin..
pi_89036981
Heb het idee dat ik Feyenoord een beetje aan de praat heb. Ik presteer constanter, scoor meer en geef minder goals weg. Zonet 4 uitwedstrijden achter elkaar op het programma, waaronder Bilbao uit; allen gewonnen. Bij Bilbao geheel verdiend 1-3 door een hattrick van Basje Dost. Iedereen presteert goed, in het bijzonder Ricky van Haaren. Ik rouleer vrij veel zodat iedereen een steentje bij kan dragen en het werkt tot dusverre goed. Hoop dat ik dit kan volhouden.

Doelpuntje van Ricky: http://youtube.com/watch?(...)&hl=nl&v=TtQkHWyFvl4

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2010 23:41:41 ]
pi_89042351
Even een impressie van mijn geweldige seizoen tot nu toe met African Warriors:

Het gaat dus ongekend goed, als ik bij de eerste 2 eindig heb ik in ieder geval een plek voor de playoffs voor promotie bemachtigd, dat zou natuurlijk helemaal geweldig zijn :Y
pi_89052505
Kan je spelers nou wel een positie tot 'natuurlijk' trainen? Zou zweren dat Ojo aan het begin van mijn spel geen VR van nature was. biggrin.gif
pi_89054581
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:42 schreef -Mo- het volgende:
Kan je spelers nou wel een positie tot 'natuurlijk' trainen? Zou zweren dat Ojo aan het begin van mijn spel geen VR van nature was. [ afbeelding ]
Kon in de vorige FM's ook wel, bij sommige spelers heb je alleen meer geduld nodig dan bij andere. Ongeveer 3/4 van mij selectie traint voor een nieuwe positie.
pi_89056651
Huh. Ik heb FM gedownload op mijn mac en nu doet ie het niet meer want ik heb geen schijfje. Weet niet hoe het te herstellen dus ik ga denk ik gewoon de eckte versie aanschaffen.

Waar kan ik mijn save files vinden?
pi_89057499
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:33 schreef Snuf. het volgende:
Huh. Ik heb FM gedownload op mijn mac en nu doet ie het niet meer want ik heb geen schijfje. Weet niet hoe het te herstellen dus ik ga denk ik gewoon de eckte versie aanschaffen.

Waar kan ik mijn save files vinden?
Alles valt te downloaden als je gewoon goed kijkt ;)

Save files: C: Users/ documenten/ Sports Interactive/ Football Manager 2011/ Games
pi_89057742
Ik speel op de mac dus is niet helemaal hetzelfde. Maar ik zie in de map FM2011 geen games staan! Volgens mij heb ik alles al doorzocht..

Edit: Hebbes, zoeken op Sparta en het lukte :P
pi_89058711
Wat vinden jullie van de zoekfunctie in FM11? Ik irriteer me er al een paar weken aan!
pi_89059481
Real Madrid draait hier ook erg goed (niet gek natuurlijk :P). Heb alleen een klein overschot aan spitsen (6 om precies te zijn :+ )
  dinsdag 23 november 2010 @ 18:09:14 #29
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89060264
Hoop dat ze in de volgende patch wat gaan doen aan de Dangerman comments.

Iedere manager, voor iedere wedstrijd (niet overdreven, gewoon echt iedere), wijst mijn spits Niflore aan als dangerman. "Niflore must be stopped" oid. Mijn maatje Wilfried Niflore is 30 jaar oud, maar blijkbaar nog steeds zo onzeker als een puber want zijn morale dropt dus vlak voor iedere wedstrijd naar Poor of Very Poor, vanwege deze dangerman onzin. Iedereen heeft Superb morale behalve hij. Zo gaan de grootste kansen allemaal naast het doel omdat hij nerveus is.

Als Niflore nou gewoon een nerveus ventje was, oké, maar het schijnt een bekend probleem te zijn en niet uit te maken wat je speler voor karakter heeft. Invloed op moraal is gewoon veel te groot.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_89061007
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 18:09 schreef Pinterman het volgende:

Iedere manager, voor iedere wedstrijd (niet overdreven, gewoon echt iedere), wijst mijn spits Niflore aan als dangerman. "Niflore must be stopped" oid. Mijn maatje Wilfried Niflore is 30 jaar oud, maar blijkbaar nog steeds zo onzeker als een puber want zijn morale dropt dus vlak voor iedere wedstrijd naar Poor of Very Poor, vanwege deze dangerman onzin. Iedereen heeft Superb morale behalve hij. Zo gaan de grootste kansen allemaal naast het doel omdat hij nerveus is.

Als Niflore nou gewoon een nerveus ventje was, oké, maar het schijnt een bekend probleem te zijn en niet uit te maken wat je speler voor karakter heeft. Invloed op moraal is gewoon veel te groot.
gewoon het zelfde doen bij de tegenstander.. ;)
  dinsdag 23 november 2010 @ 18:54:55 #31
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89061937
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 18:30 schreef MMUFC het volgende:

[..]

gewoon het zelfde doen bij de tegenstander.. ;)
Doe ik tegenwoordig ook wat vaker. Maarja, ik ben maar één, en zij zijn veel, en da's niet eerlijk :'(
  dinsdag 23 november 2010 @ 19:18:53 #32
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_89063060
quote:

Ik heb daar eerlijk gezegd totaal geen last van. Sterker nog, ben het nog niet eens tegengekomen dat iemand waarschuwde voor mijn spitsen e.d.
I picture your face.. In the back of my eyes
  dinsdag 23 november 2010 @ 19:57:03 #33
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89065114
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 19:18 schreef Moron het volgende:

[..]

Ik heb daar eerlijk gezegd totaal geen last van. Sterker nog, ben het nog niet eens tegengekomen dat iemand waarschuwde voor mijn spitsen e.d.
Klein reisje door de laatste paar weken van mijn inbox:

:)
pi_89069027
Zojuist met 3-0 van Heracles gewonnen. Amoah scoort 3x.. tussen zijn 1e en 2e goal zat 91 minuten :P
Hij maakte in de 2e minuut de 1-0, de 2-0 na 90 + 3 minuten en 90+4 minuten doelpunt nummer 3 :P
pi_89071473
Ik word zo ontzettend verschrikkelijk boos van dit soort dingen. 0-1 voor tegen Utrecht, zij spelen met 9 man. 3 minuten blessuretijd en dan scoren die klootzakken na 97:48!!!!! Hoe kan dat nou!!! de scheidsrechter laat gewoon nog door voetballen terwijl zij na 96 minuten nog aan het rondtikken zijn.. Dan na 97 minuten komt er een corner waaruit zij scoren..

En als jij 1-0 achter staat fluiten ze eerder in de 92e minuut af dan in de 93e..

Stom klote spel.
pi_89075110
Weet iemand hoe je spelers terughaalt van een interland? Ik heb over 2 dagen een belangrijke wedstrijd en wil mijn team gewoon compleet hebben.
Dit, dus.
pi_89076095
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:55 schreef Buitendam het volgende:
Weet iemand hoe je spelers terughaalt van een interland? Ik heb over 2 dagen een belangrijke wedstrijd en wil mijn team gewoon compleet hebben.
Teamorders geven voor ze vertrekken?
pi_89076298
Seizoen 2011-2012 afgesloten met een 10e plek met Sparta! Prima dus, iedereen zei dat ik zou gaan degraderen.

Wil nu mijn selectie versterken, Ricky Van den Bergh en Rob Penders komen al transfervrij even kijken wie er gaan vertrekken. Ik ben bang dat Strootman & John weggaan. Vooral John is lullig, waarde is 2 miljoen en in zijn contract staat een clausule voor max 750.000 euro.
pi_89076931
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:10 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Teamorders geven voor ze vertrekken?
Dat probeer ik, maar ik krijg het maar niet gevonden waar ik dit kan aangeven.
Dit, dus.
pi_89084739
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:14 schreef Snuf. het volgende:
Seizoen 2011-2012 afgesloten met een 10e plek met Sparta! Prima dus, iedereen zei dat ik zou gaan degraderen.

Wil nu mijn selectie versterken, Ricky Van den Bergh en Rob Penders komen al transfervrij even kijken wie er gaan vertrekken. Ik ben bang dat Strootman & John weggaan. Vooral John is lullig, waarde is 2 miljoen en in zijn contract staat een clausule voor max 750.000 euro.
Bied John en Strootman een nieuw contract aan dan vang je na die tijd altijd meer geld dan dat je nu doet. Ik ga weer beginnen met mijn Leeds game :)
pi_89084917
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 10:03 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Bied John en Strootman een nieuw contract aan dan vang je na die tijd altijd meer geld dan dat je nu doet. Ik ga weer beginnen met mijn Leeds game :)
Ja Strootman zit nog vast tot 2014 maar hij wil naar een grotere club. John tot 2013 maar ik ga hem we wel een nieuw contract aanbieden denk ik.
pi_89095140
Heb met NAC de halve finale beker gehaald.
Waar Ajax als nummer 1 verloor van de nummer 1 van de JL Almere City en PSV eveneens in de 3e ronde als nummer 4 van nummer 14 van de JL BV Veendam verloor, rekende ik af met onder andere UNA, Heracles en AZ. In de halve finale wacht een uitduel tegen Volendam :)
  woensdag 24 november 2010 @ 15:31:29 #43
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89096846
Voor de mensen die net als ik wel eens iets over FM 2011 googlen: worden jullie er ook zo gaar van dat al die websites (fmfans, manutd, etc) hun naam standaard veranderen in die van de nieuwste FM, ook al staat de site ramvol oude content?

FM2011.nl: de 50 beste spitsen van FM2010!

True Football Manager 2011: How to defend well (posted in 2007)

:') Hebben we veel aan.
pi_89097489
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:31 schreef Pinterman het volgende:
Voor de mensen die net als ik wel eens iets over FM 2011 googlen: worden jullie er ook zo gaar van dat al die websites (fmfans, manutd, etc) hun naam standaard veranderen in die van de nieuwste FM, ook al staat de site ramvol oude content?

FM2011.nl: de 50 beste spitsen van FM2010!

True Football Manager 2011: How to defend well (posted in 2007)

:') Hebben we veel aan.
Irriteer me daar ook mateloos aan. Sommige van die gidsen zijn nog wel handig omdat de basis van het spel nog wel hetzelfde is.
  woensdag 24 november 2010 @ 16:48:14 #45
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_89100222
Wanneer wordt de op eens een keer veranderd dan? :P
pi_89100425
Ik moet zeggen dat ik het wel raar vind dat ik met Ajax nu Mutu, Drenthe, De Jong, Hargreaves, Rosicky, Kuyt, Kompany en Boulahrouz in mijn selectie heb..
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_89103087
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 16:48 schreef Moron het volgende:
Wanneer wordt de op eens een keer veranderd dan? :P
Ga je gang ;)
pi_89115341
Woppa, met ARC kampioen geworden in de Jupiler League waardoor ik genoodzaakt werd mijn selectie te versterken. Dit zo goed en zo kwaad als het ging gedaan en nu uit 3 wedstrijden 9 punten gehaald, tegen Vitesse, PSV en Twente. Niet verkeerd dus aangezien ik getipt werd als degradatiekandidaat #1. Nu uitbouwen en misschien gaan we al wel Europa in volgend jaar!
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 22:21:28 #49
42184 crew  DaMart
pi_89117137
Waarom kan ik niet op de 'teams'-tab klikken in de competitie?
  woensdag 24 november 2010 @ 22:33:12 #50
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89117961
Ben maar een game gestart met Roda JC en zowaar lijkt (met nadruk op lijkt) de eerste leuk game in deze FM in de maak. Ik heb tot nu toe niemand gekocht en heb ook eigenlijk niemand nodig want we hebben een hele goed ploeg staan. Ik ben nog wel bezig met een Ivoriaanse VMC die bij ASEC speelt en een goede speler is voor Roda en maar 85.000 euro kost. Bij de eerste contractonderhandelingen vroeg hij veel te veel salaris. Hij verdient daar 525 per week en wou maar liefst 12.000 gaan verdienen. Heb het toen maar meteen afgeblazen maar ga het nu toch nog een keer proberen om hem te halen. Als ie een normaal salaris vraagt natuurlijk anders ga ik met deze ploeg verder.

Ik kreeg ook nog een leuke linksbuiten in mijn schoot geworpen die uit kan groeien tot een goede linksbuiten in de Eredivisie. Ondanks dat ie 17 jaar is heb ik hem maar meteen in de basis gezet voor de wedstrijd tegen Twente. En dat zorgde voor resultaat, we wonnen maar liefst met 4-1 Aydin (die regen dus) speelde zeer sterk was snel, gevaarlijk, leverde goed voorzetten af en krulde een bal op de paal. Grote man was echter Junker die 3x wist te scoren.

Dus tot zover gaat het helemaal goed! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door heloef op 24-11-2010 22:45:28 ]
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  woensdag 24 november 2010 @ 22:33:15 #51
308998 Fenomeno
Wearing sunglasses at night
pi_89117970
quote:

zelfde probleem hier met mijn kroatische opperbaas kramaric, elke keer morale naar very low, heb inmiddeld 3 gelijkwaarde spitsen, dus als ze hem weer marken als danger man dan spelen de andere 2 spitsen
  woensdag 24 november 2010 @ 22:37:57 #52
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89118317
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:33 schreef heloef het volgende:
Ben maar een game gestart met Roda JC en zowaar lijkt (met nadruk op lijkt) de eerste leuk game in deze FM in de maak. Ik heb tot nu toe niemand gekocht en heb ook eigenlijk niemand nodig want we hebben een hele goed ploeg staan. Ik ben nog wel bezig met een Ivoriaanse VMC die bij ASEC speelt en een goede speler is voor Roda en maar 85.000 euro kost. Bij de eerste contractonderhandelingen vroeg hij veel te veel salaris. Hij verdient daar 525 per week en wou maar liefst 12.000 gaan verdienen. Heb het toen maar meteen afgeblazen maar ga het nu toch nog een keer proberen om hem te halen. Als ie een normaal salaris vraagt natuurlijk anders ga ik met deze ploeg verder.

Ik kreeg ook nog een leuke linksbuiten in mijn schoot geworpen die uit kan groeien tot een goede linksbuiten in de Eredivisie. Ondanks dat ie 17 jaar is heb ik hem maar meteen in de basis gezet voor de wedstrijd tegen Twente. En dat zorgde voor resultaat, we wonnen maar liefst met 4-1 Aykin (die regen dus) speelde zeer sterk was snel, gevaarlijk, leverde goed voorzetten af en krulde een bal op de paal. Grote man was echter Junker die 3x wist te scoren.

Snelle update over die VMC die vroeg nu 14.000 :') Die mag dus lekker oprotten naar Levski Sofia. :W

Nog een update: Hij is dus vertrokken naar Levski maar zijn salaris daar slaat werkelijk nergens op. Hij verdient daar maar 1300 per week dus een paar duizend euro onder de 4000 die ik hem bood raar... :{
C'est la vie
pi_89120536
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:26 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat probeer ik, maar ik krijg het maar niet gevonden waar ik dit kan aangeven.
Eerst in je inbox;

En daarna de instructies;

Zo moet dat toch?
pi_89120761
Klopt, maar je kan ze alleen terugroepen van een vriendschappelijke interland, niet van een officiële.
pi_89121611
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Klopt, maar je kan ze alleen terugroepen van een vriendschappelijke interland, niet van een officiële.
Jawel toch? Hmm, even verder simuleren dan maar O-)
  woensdag 24 november 2010 @ 23:59:21 #56
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_89121809
Serieus, wat een wanprestatie leveren mijn spelers af de laatste paar wedstrijden. Er waren nog 3 wedstrijden te gaan in de competitie, waarin ik nog 3 punten moest halen. Eentje te winnen dus.
En wat doen ze :(

Allemaal gelijk spelen. Wel kampioen geworden nog, maar totaal niet tevreden over de wedstrijden dus.

Ze hebben het nog wel voor elkaar gekregen om zich te plaatsen voor de finale van de FA Cup en Champions League. In de 117e minuut de 2-1 gescoord tegen Lyon. :+
Maja, ik voorspel dus niet veel goeds voor die finales.. }:|
  donderdag 25 november 2010 @ 00:47:14 #57
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_89123271

Toch nog 1 finale gewonnen, al vond ik wel dat we de Champions Cup ook hadden kunnen winnen.
pi_89125187
Ik ben ontslagen bij NAC Breda... Stond in de halve finale beker, op een 14e plaats(bij winst en beetje geluk zou ik na 1 duel al weer 11e staan..), toen vonden ze een 1-1 tegen De Graafschap voldoende.. Geen enkele waarschuwing gehad dat ik onder druk zou staan :P Heb niet bij banen naar job-status gekeken. Mijn opvolger wist zich niet voor de beker finale te plaatsen..

Nieuwe game gestart in de 10e divisie van Engeland. De Cherry Red Records Combined Counties League Division 1. Het team wat ik onder mijn hoede heb is South Park FC. :)
Er wordt gespeeld in het stadion King George V Playing Fields in Cuffley, er kan 1000 man in,
De verwachting is dat ik 15e van de 19 wordt.

Eerste oefenduel gespeeld. South Park FC - South Park FC Reserves. Ik won met 5-2, mijn reserves kregen het voor elkaar om voor rust al 2x rood te pakken. Eind 2e helft kwam daar nog een 3e bij :')
pi_89125230
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:52 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Jawel toch? Hmm, even verder simuleren dan maar O-)
Nee, dat is altijd al zo. Net als in het echt trouwens, je bent verplicht ze af te staan voor officiële interlands.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_89125528
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:33 schreef heloef het volgende:

Ik kreeg ook nog een leuke linksbuiten in mijn schoot geworpen die uit kan groeien tot een goede linksbuiten in de Eredivisie. Ondanks dat ie 17 jaar is heb ik hem maar meteen in de basis gezet voor de wedstrijd tegen Twente. En dat zorgde voor resultaat, we wonnen maar liefst met 4-1 Aydin (die regen dus) speelde zeer sterk was snel, gevaarlijk, leverde goed voorzetten af en krulde een bal op de paal. Grote man was echter Junker die 3x wist te scoren.

Ik krijg Roda niet aan de praat. Verloor gewoon van Volendam in de beker ( die ik overigens ELKE keer krijg, heb het spel al 3x opnieuw gestart en elke keer kreeg ik Volendam).

In de competitie verloor ik gewoon met 7-1 van AZ en daarna met 5-1 van Excelsior. Toen maar vergeten te saven :')
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
pi_89125620
Die morale drop exploit is irritant.
pi_89125966
Wat leuke feitjes;

Zlatan Ibrahimovic is bij Feyenoord aan het afbouwen (hij is nu 34).
Martin Jol is dit jaar (2015) vertrokken naar Porto.
Willem II is een Zaterdag Topklasser geworden na 2x op rij gedegradeerd te zijn :')
AZ heeft vandaag met 9-0 gewonnen van VVV, die hun 2e trainer binnen 2 weken op straat hebben gezet.
Cvitanich schiet ze er bij Ajax aan de lopende band in.
Verhoek is ook naar Ajax vertrokken voor 3.8 miljoen in 2011-2012.
Poepon loopt ook bij Feyenoord rond :')
Suk balt tegenwoordig bij het Mexicaanse America.
Suarez is naar Olympique Lyon vertrokken.
Been zit nog steeds bij Feyenoord.
Vloet is coach van PSV.
Fer is naar AZ gegaan.
pi_89126133
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 09:11 schreef Scorpie het volgende:
Wat leuke feitjes;

Zlatan Ibrahimovic is bij Feyenoord aan het afbouwen (hij is nu 34).
Martin Jol is dit jaar (2015) vertrokken naar Porto.
Willem II is een Zaterdag Topklasser geworden na 2x op rij gedegradeerd te zijn :')
AZ heeft vandaag met 9-0 gewonnen van VVV, die hun 2e trainer binnen 2 weken op straat hebben gezet.
Cvitanich schiet ze er bij Ajax aan de lopende band in.
Verhoek is ook naar Ajax vertrokken voor 3.8 miljoen in 2011-2012.
Poepon loopt ook bij Feyenoord rond :')
Suk balt tegenwoordig bij het Mexicaanse America.
Suarez is naar Olympique Lyon vertrokken.
Been zit nog steeds bij Feyenoord.
Vloet is coach van PSV.
Fer is naar AZ gegaan.
FM :D
pi_89127812
Ik vind die transfers soms sowieso vaag..

Ben ik een willekeurige ploeg dan koopt meestal ManUtd voor bijna 14m Balazs Dzsudzsak van PSV. Vervolgens speelde ik 2,5 seizoen met PSV en er is niemand geweest die een bod op Dzsudzsak gedaan heeft.. In de eerste transferperiode heeft er zelfs niemand interesse getoond. En als je al een bod krijgt is het voor hooguit 5m..

ook de standaard transfers zijn altijd wel grappig.
Vertonghen die standaard naar een Engelse topploeg gaat, Alderweireld meestal ook.
Ajax had na 1,5 seizoen sowieso bijna al hun beste spelers verkocht.
Stekelenburg, Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita, De Zeeuw, Sulejmani en El Hamdaoui.
En terwijl in FM2010 altijd in de eerste maand Suarez voor 20m verkocht werd, blijft hij in 2011 vaak nog een paar jaar bij Ajax :P
pi_89128141
Klopt helemaal MMUFC :)
pi_89128772
Weet je wat klote is, een 14-jarig Braziliaans talent vinden en er dan nog 4 jaar op moeten wachten :(
pi_89128836
Ik speel zonder Braziliaanse en Argentijnse leagues, die verpesten het hele spel. Na 3 jaar zit bij elke selectie 4 of 5 Brazillianen :')
pi_89128893
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 11:08 schreef Scorpie het volgende:
Ik speel zonder Braziliaanse en Argentijnse leagues, die verpesten het hele spel. Na 3 jaar zit bij elke selectie 4 of 5 Brazillianen :')
Ja da's wel waar, Ajax heeft nu (na een jaar) al 4 Brazilianen gekocht :')
  donderdag 25 november 2010 @ 11:48:15 #69
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89130067
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 10:33 schreef MMUFC het volgende:

Ben ik een willekeurige ploeg dan koopt meestal ManUtd voor bijna 14m Balazs Dzsudzsak van PSV. Vervolgens speelde ik 2,5 seizoen met PSV en er is niemand geweest die een bod op Dzsudzsak gedaan heeft.. In de eerste transferperiode heeft er zelfs niemand interesse getoond. En als je al een bod krijgt is het voor hooguit 5m..

Vertonghen die standaard naar een Engelse topploeg gaat, Alderweireld meestal ook.
Stekelenburg, Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita, De Zeeuw, Sulejmani en El Hamdaoui.
En terwijl in FM2010 altijd in de eerste maand Suarez voor 20m verkocht werd, blijft hij in 2011 vaak nog een paar jaar bij Ajax :P
Bij mij zitten de meeste van die spelers nog bij Ajax, in ieder geval Stekelenburg, van der Wiel, Suleimani, en De Zeeuw. Ajax heeft het Europees niet erg goed gedaan en één keer de Eredivisie gewonnen, maar om een of andere reden hebben ze bakken met geld, net als Feyenoord.

Suleimani krijgt aan het einde van het tweede seizoen 2012 ¤55.000 per week; Stekelenburg en De Zeeuw ¤45.000, en nog een stuk of 10 andere spelers allemaal rond de ¤30.000 per week.

Ook Feyenoord maakt heel veel transfers en betaalt hoge salarissen.

Vind het erg dubieus, maar ach, anders was Nederland helemaal een kansloze competitie in FM natuurlijk.
pi_89131354
Wat zijn slimme manieren om de tegenstander zo goed mogelijk uit het spel te krijgen? Zelf de beste opstelling maken begrijp ik, maar hoe krijg je bijvoorbeeld hun trainer, keeper en gevaarlijke spits uit hun goede doen?
Dit, dus.
  donderdag 25 november 2010 @ 12:57:54 #71
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89132168
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 08:38 schreef Kn0x het volgende:

[..]

Ik krijg Roda niet aan de praat. Verloor gewoon van Volendam in de beker ( die ik overigens ELKE keer krijg, heb het spel al 3x opnieuw gestart en elke keer kreeg ik Volendam).

In de competitie verloor ik gewoon met 7-1 van AZ en daarna met 5-1 van Excelsior. Toen maar vergeten te saven :')
Bij mij gaat na die goede wedstrijd ook matig. Na Twente verloren we met 4-0 van ADO (leve het realisme in FM!) Daarna een matige wedstrijd tegen Heracles (1-1) Toen ongelukkig verloren van PSV (1-2), Ajax (2-3) en AZ (0-1) Toen wat tactische veranderingen doorgevoerd en meteen resultaat, heb de laatste wedstrijd met 1-3 gewonnen bij Heerenveen. Kwam omdat Junker niet meer alleen voorin op een eiland stond, ik speelde 4-5-1 met Junker als enige spits nu 4-4-2 met Huysegems en Junker in de spits en die scoorden allebei tegen Heerenveen. :)
C'est la vie
pi_89132985
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 10:33 schreef MMUFC het volgende:

Dat van Balazs Dzsudzsak heb ik nog maar 1x gehad, ook ManUtd. Manutd koopt meestal jeugdspelers bij psv of de graafschap :')
pi_89133635
Ik heb in de winterstop van 2011-2012 een 17 jarig talent van Brugge gekocht. Hij heeft een wedstrijdje of 10 in het eerste van Sparta gespeeld en nu wil Arsenal hem hebben. Komen ze met een beschamend bod:

geen transfersom alleen maar 25% van de winst bij verkoop :')

Ik heb toch maar een ton neergelegd voor die jongen :')

WTF denken die mensen.
pi_89133682
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 12:57 schreef heloef het volgende:

[..]

Bij mij gaat na die goede wedstrijd ook matig. Na Twente verloren we met 4-0 van ADO (leve het realisme in FM!) Daarna een matige wedstrijd tegen Heracles (1-1) Toen ongelukkig verloren van PSV (1-2), Ajax (2-3) en AZ (0-1) Toen wat tactische veranderingen doorgevoerd en meteen resultaat, heb de laatste wedstrijd met 1-3 gewonnen bij Heerenveen. Kwam omdat Junker niet meer alleen voorin op een eiland stond, ik speelde 4-5-1 met Junker als enige spits nu 4-4-2 met Huysegems en Junker in de spits en die scoorden allebei tegen Heerenveen. :)
Ik heb zowel Huysegems als Skoubo terug gestuurd. Veel te duur die shit man :{w. Toen maar Cruz in de spits met Hamming op de bank.
  donderdag 25 november 2010 @ 13:46:59 #75
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89133776
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 13:44 schreef Kn0x het volgende:

[..]

Ik heb zowel Huysegems als Skoubo terug gestuurd. Veel te duur die shit man :{w. Toen maar Cruz in de spits met Hamming op de bank.
Skoubo ga ik ook terug sturen heb ik simpelweg niet nodig maar Huysegems lijkt een koningskoppel te worden met Junker dus die houd ik er voorlopig bij en ga wel volgend jaar opzoek naar een jonge spits die hem kan vervangen.
C'est la vie
pi_89134214
quote:
5s.gif Op donderdag 25 november 2010 12:28 schreef Buitendam het volgende:
Wat zijn slimme manieren om de tegenstander zo goed mogelijk uit het spel te krijgen? Zelf de beste opstelling maken begrijp ik, maar hoe krijg je bijvoorbeeld hun trainer, keeper en gevaarlijke spits uit hun goede doen?
De dangerman-exploit gebruiken.
pi_89134625
quote:
Op donderdag 25 november 2010 13:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De dangerman-exploit gebruiken.
Die werkt inderdaad goed. Heeft het ook zin om de coach van de tegenpartij te kutten door te zeggen dat ie wel onder druk moet staan met zo'n goede selectie? En werkt die dangerman-exploit ook tegen kleine clubs?
Dit, dus.
pi_89134690
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 14:10 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Die werkt inderdaad goed. Heeft het ook zin om de coach van de tegenpartij te kutten door te zeggen dat ie wel onder druk moet staan met zo'n goede selectie? En werkt die dangerman-exploit ook tegen kleine clubs?
Dangerman werkt altijd, en de andere coach narren doe ik eigenlijk nooit. Ik word meestal de hemel ingeprezen, en degene die mij niks vinden spelen meestal in de beker tegen mij en dan gaat het om 1 of 2 divisies lager.
pi_89135769
Bah, na 15 wedstrijden op rij te winnen, nu 1-0 verloren van fucking Roda :') Sta nog wel 10 punten voor op de nummer twee :s)
pi_89137412
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 14:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dangerman werkt altijd, en de andere coach narren doe ik eigenlijk nooit. Ik word meestal de hemel ingeprezen, en degene die mij niks vinden spelen meestal in de beker tegen mij en dan gaat het om 1 of 2 divisies lager.
Bij mij is het meestal zo:
- Verlies ik, dan vindt de manager van de tegenstander dat ik een goede aanpak heb
- Win ik, dan vindt de manager van de tegenstander dat mijn aanpak niet de juiste is.

Oftewel: managers van de tegenpartij zijn slechte verliezers :P

Vooraf de manager complimenteren/kutten doe ik niet zo vaak, dangerman regelmatig..
pi_89137714
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:25 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Bij mij is het meestal zo:
- Verlies ik, dan vindt de manager van de tegenstander dat ik een goede aanpak heb
- Win ik, dan vindt de manager van de tegenstander dat mijn aanpak niet de juiste is.

Oftewel: managers van de tegenpartij zijn slechte verliezers :P

Vooraf de manager complimenteren/kutten doe ik niet zo vaak, dangerman regelmatig..
Ik snap alleen niet wanneer je de dangerman te pakken hebt. Ik klik altijd maar eentje uit zijn squad status met key player als omschrijving aan.
  donderdag 25 november 2010 @ 16:20:53 #82
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89139823
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik snap alleen niet wanneer je de dangerman te pakken hebt. Ik klik altijd maar eentje uit zijn squad status met key player als omschrijving aan.
Soms kun je het doen vanuit je inbox, maar meestal zoek ik er zelf eentje uit, bij voorkeur een jong, onzeker ventje die makkelijk zal bezwijken onder de druk :D Laatst had ik het geniale idee om de keeper aan te wijzen als dangerman, in de hoop dat een laag moraal daar zeker tot goals zou leiden, maar dat kon niet. Wel kon ik hem aanwijzen als 'weakest link'. Heb ik niet gedaan, want dat was hij zeker niet (Adler van Leverkusen) en ik wilde liever niet dat hij ineens als een baas ging keepen, maar misschien is dat ook wel een leuke voor onzekere keepertjes.
pi_89140940
Hahaha dit is echt belachelijk, ik had Jeffrey Bruma voor een seizoen gehuurd en hij deed het prima, dus wilde ik hem kopen.

Chelsea wil ¤33.000.000,- én 25% of profit from next sale én Stefan de Vrij :D
pi_89141179
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:45 schreef Jorwol het volgende:
Hahaha dit is echt belachelijk, ik had Jeffrey Bruma voor een seizoen gehuurd en hij deed het prima, dus wilde ik hem kopen.

Chelsea wil ¤33.000.000,- én 25% of profit from next sale én Stefan de Vrij :D
Ik zeg doen!
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_89142328
Zonet met mijn huidige game (Leeds) Spurs thuis op 2-2 kunnen houden. Zuur altijd die doelpunten in de laatste minuten. Als ik de uitwedstrijd tegen Spurs win speel ik in de kwartfinale tegen Fulham.

Wat heb je in FM2011 eigenlijk aan wedstrijdvoorbereiding heb daar nog nooit wat gedaan, en dan het nut er ook niet van?
  donderdag 25 november 2010 @ 17:50:07 #86
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_89143626
Altijd leuk om te horen.. :)

Nu snap ik ook waarom :P

[ Bericht 33% gewijzigd door Moron op 25-11-2010 18:02:39 (Lol) ]
pi_89146491
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 17:50 schreef Moron het volgende:
Altijd leuk om te horen.. :)
[ afbeelding ]

Nu snap ik ook waarom :P
[ afbeelding ]
Lol wat heb je gewonnen :P
  donderdag 25 november 2010 @ 19:04:13 #88
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_89146741
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lol wat heb je gewonnen :P
De competitie, FA Cup en de finale van de Champions League gehaald, maar wel verloren.
pi_89147244
Potverdorie, FM draait wel gewoon op mijn MacBook :D

Begonnen met FC Zwolle. 55K transferbudget, 1.7M per jaar voor salarissen, maar zit daar gelijk al 100K overheen. Echt ongelooflijk, 1 reservespeler van mij krijgt 0.4M per jaar. Die gast alleen al is dus verantwoordelijk voor 25% van de salarisuitgaven bij Zwolle :') Verpatsen wordt moeilijk, want welke club gaat em zoveel bieden? Ander nadeel: 5 fysio's hebben, maar de hoogste heeft maar 13 voor fysio :') :') Al mijn spelers belachelijk lang geblesseerd, nu al 2x 2 maanden en 1x 1 maand. Zuuuucht.

Maar, ik kan weer FM spelen :D :Y)
pi_89148804
Van Nistelrooy binnengehaald bij Feyenoord, moet in mijn systeem zeker nog wat potten kunnen breken en natuurlijk om talenten te begeleiden :)

Leuke jeugdspeler:

Jammer van de lage Creativity/Flair/Decisions, hopelijk zijn die met wat tutoring nog wat bij te schaven, kan een grote worden :)

[ Bericht 43% gewijzigd door Jorwol op 25-11-2010 20:33:14 ]
pi_89167245
Knotsgekke wedstrijd tegen FC Emmen: 4-2 voor met rust, 4-5 verliezen ;(
pi_89170343
Prachtige FM naam ook, Rydell de Leeuw. Ouderwets zoals Ibrahim de Jong en Otman Bergkamp uit mijn game. ^O^
pi_89170481
Ikhad een keer ene Piet Alonso :')
pi_89176140
2011-2012 goed begonnen door uit te winnen van GAE, thuis 0-0 tegen PSV en 3-1 van Grunn gewonnen. 7 punten in de pocket.

Heb Joshua John verpatst voor 1,6 miljoen, heb nu 2,3 miljoen transferbudget, maar niemand wil bijna naar de club komen.. Strootman en Seliga willen vertrekken en dat mag ook alleen er is geen interesse voor Strootman en er zijn 17 clubs die Seliga willen huren, maar ik wil alleen verkopen.

Seliga
Bentem
Priscitelli
Breuer
Van der Leeuw
De Roon
Rutjes
Strootman
Curiel
Van den Bergh
Boerrigter

Bentem, VD Leeuw, De Roon, Rutjes, Strootman en Curiel komen dus uit de eigen jeugd _O_

Verder heb ik een goede selectie:

Levita
Touzani
Penders
Looms
Maachi
Voskamp
Timmermans
El Hassani
Moreno Marengo (verhuurt aan MVV)
Abdul
Van der Herik
Landzaat
Josefzoon (niet die van Ajax maar uit de eigen jeugd)
Duarte

Even snel tellen en je komt op 12 jongens uit de eigen jeugd, 2 jongens die ik op 17 jarige leeftijd heb gescout en wat aankopen voor in de breedte/ervaring.
pi_89177729
Lol.
Het gaat niet zo best bij Twente, staan 15e in de competitie, Preudhomme is eruit gegooid en ze hebben jol aangesteld.

U kunt hier adverteren voor maar ¤10 per maand. Neem contact op via PM.
pi_89178373
Aangezien Level 10 Engeland toch wel erg traag is.. Ook niet zo verwonderlijk.. als je ziet dat de kwalificatie rondes van de FA Cup allemaal minimaal 100 duels zijn(eerste kwalificatie ronde 203 zelfs)... En daar komt dan bij dat level 1 tot en met level 6 7 competities zijn. Level 7 tot en met 10 zijn 37 competities. Dit houdt in een totaal van 44 competities. Een speelronde, bijvoorbeeld 9 duels per competitie houdt in dat er 396 duels gegenereerd moeten worden..

Nu maar een nieuwe game gestart met 5 landen, op 5 verschillende continenten..
Nederland, Argentinië, Mexico, Zuid Afrika en India.

Gestart bij PSV en mijn doel is om in iedere van de 5 landen de hoogste divisie minimaal 1x te winnen.
pi_89179350
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:12 schreef MMUFC het volgende:
Aangezien Level 10 Engeland toch wel erg traag is.. Ook niet zo verwonderlijk.. als je ziet dat de kwalificatie rondes van de FA Cup allemaal minimaal 100 duels zijn(eerste kwalificatie ronde 203 zelfs)... En daar komt dan bij dat level 1 tot en met level 6 7 competities zijn. Level 7 tot en met 10 zijn 37 competities. Dit houdt in een totaal van 44 competities. Een speelronde, bijvoorbeeld 9 duels per competitie houdt in dat er 396 duels gegenereerd moeten worden..

Gestart bij PSV en mijn doel is om in iedere van de 5 landen de hoogste divisie minimaal 1x te winnen.
Echt leuk dat je in landen als India en Zuid-Afrika aan de slag gaat, net zoals de user die in Zuid-Afrika bezig was, vind het altijd erg interessant om te volgen :)
pi_89180799
Altijd als ik wissel krijg ik direct een tegengoal :(
pi_89181063
Pfoee... Gaat goed met sparta, 11 punten. Hadden er zeker 13 moeten zijn. Speelde tegen Utrecht, speelde ze van de mat maar bleef maar 0-2. Krijg ik 2 goals tegen uit corners in de 86e en 90e minuut.. Vorige keer ook al een goal tegen in Galgenwaard in de 95e minuut.

Ik heb dit seizoen al 4 van de 6 tegengoals uit corners. How can?
pi_89186554
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:12 schreef MMUFC het volgende:

Lijkt me persoonlijk leuker om dan zonder reputatie in India te beginnen en jezelf omhoog te werken, maar goed.. Wie ben ik :P
  vrijdag 26 november 2010 @ 17:10:58 #101
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_89186858
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:03 schreef Irritatie100 het volgende:
Altijd als ik wissel krijg ik direct een tegengoal :(
Niet meer wisselen ^O^
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_89187290
Vanavond maar eens verder met newcastle game. Geen salaris budget meer, iets over mij loonbudget heen, maar dat wil ik in de winterstop wel oplossen :).

Cambell mag ook weg, harper mag weg en ben arfa misschien ook wel, scheelt al bijna 2 ton aan salaris per week :)
pi_89188927
Ah grappig, een speler van mij kan niet wennen aan het leven in England, dus nu is ie met verlof :)
pi_89208555
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 17:04 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Lijkt me persoonlijk leuker om dan zonder reputatie in India te beginnen en jezelf omhoog te werken, maar goed.. Wie ben ik :P
Dat doe ik in latere games ook wel.. in de eerste games in FM wil ik altijd zo snel mogelijk prijzen winnen :P

Bij mij heet overigens de zaakwaarnemen van Zakaria Labyad: Jan Reker :P
pi_89216487
Nieuwe laptop gekocht die (nogal) wat sneller is dan mijn PC, dus nieuwe game gestart met Feyenoord met een twee keer zo grote database. Direct is bewezen dat elke game anders kan zijn. Waar in mijn vorige game de competitie drie seizoenen lang vrij voorspelbaar was (top vier bestaande uit Ajax, PSV, Feyenoord en FC Twente) stond nu alles op z'n kop. Roda JC stond in de winterstop bovenaan, 12 punten los! Ik stond toen zesde, gelijk in punten met de nummers 3 t/m 8... De eindstand is het volgende:

Ik ben dus gewoon in het eerste jaar kampioen geworden, met één aankoop (Coelho). Maar de manier waarop is bijna belachelijk. Weinig punten, weinig goals, veel tegengoals, hakken over de sloot... Tevens de bekerfinale gehaald tegen nota bene Excelsior en guess what, verloren! Excelsior is ook gedegradeerd, dus die gaan nu fijn Europa in als Jupiler League club :')

Ik wilde in de winterstop ongeveer dezelfde aankopen doen als in mijn eerste game, was met name tevreden over Henrique, Lukovic en Preto. Maar die waren alweer weggekocht/verlengd en dus niet te betalen. Heb dus nogal een moeilijke zomer gehad, want Vlaar, Bahia, De Cler/Lumb, Biseswar (wilde wederom niet verlengen) en Tomasson en Smolov zijn allemaal vertrokken. Uiteindelijk heb ik als verdedigers Constant Djakpa, Patrick van Aanholt (huur), Paulo Hernan Dellafiore en Mirel Radoi. In januari komt nog een talent uit Colombia: Juan Camilo Saiz . Voorin heb ik Jelle Vossen. Die wilde ik heel graag hebben, ben benieuwd of hij het waard is. De rest moet maar opgevuld worden met jeugd.

GK: Mulder/Darley
DR: Coelho/Fernandez
DCR: Radoi/De Vrij
DCL: Dellafiore/Saiz/Kongolo
DL: Djakpa/Van Aanholt
DM: Mokotjo/Ake
MR: El Ahmadi/Cabral
ML: Fer/Auassar
AMC: Wijnaldum/Bruins
STR: Vossen/Castaignos
STL: Cissé/Manu

Ik ga er niet vanuit dat ik iets ga klaarspelen in de Champions League. Wel wil ik de jeugd relatief veel speeltijd geven, zodat die kan aansterken en me in de toekomst wat kan opleveren.

PS: I know, wat doet Ipswich in de Eredivisie? Vind het gewoon een mooie club. Heb Willem II naar de Jupiler League gezet en FC Eindhoven naar de nPower Championship :P
pi_89217735
Zojuist van het dodelijk effectieve FC Twente verloren, in eigen huis.. Ik had 11 schoten, waarvan 5 op doel, Twente had er 5 waarvan 2 op doel.. het werd 0-2 :(

Hierdoor sta ik na 5 duels 2e maar wel op 5 punten achterstand op Ajax :')

Edit: Na de thuis wedstrijd tegen Twente in de Europa League thuis tegen Celtic. Na 3 minuten had ik 2 schoten op doel en ook meteen 2 goals :')
Edit 2: Na 90 minuten stond er een 2-2 stand op de borden :( 15 secondes voor de blessure tijd was afgelopen scoorden ze 2-2 :( Toivonen had toen al zijn 2e geel gepakt..

[ Bericht 23% gewijzigd door MMUFC op 27-11-2010 10:49:01 ]
pi_89218779
Bij mij zit Vossen bij Ajax waar hij het best goed doet ;)

ARC 6e in de Eredivisie geworden in het eerste jaar, megaprestatie volgens de directie dus mijn positie is untouchable :)
  zaterdag 27 november 2010 @ 11:48:50 #108
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_89219506
Na 2 jaar New York Red Bulls ontslagen ondanks koppositie. Aangenomen bij degradatiekandidaat Real Sociedad daarna. Op de laatste speeldag degradatie ontlopen dus, daarna flink lopen bouwen aan een nieuw team met oa. Muntari, Nigel de Jong en Thiago Motta. Het mocht niet baten, werd alsnog 16de. Toen klopte Sevilla aan en na even nadenken toch maar gedaan. Stapje omhoog weer. Benieuwd hoe dat gaat lopen, aangezien de helft van de spelers bij Sociedad al aan mijn management skills twijfelde :')
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_89220355

Bizar.
pi_89220477
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 12:17 schreef Scorpie het volgende:
[ afbeelding ]

Bizar.
Dat kan misschien wel een aardige voetballer worden.
  zaterdag 27 november 2010 @ 12:21:39 #111
51794 Rahl
pi_89220488
Ziet er een beetje editor-achtig uit tbh
last.fm
pi_89220786
Hmm Newcastle game gaat goed af, schommel tussen plaats 8 en 13, terwijl ik eigenlijk zou degraderen :)
pi_89220879
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 12:21 schreef Rahl het volgende:
Ziet er een beetje editor-achtig uit tbh
Helaas, gebruik geen editor. Zal zijn history erbij pakken dan kan je zien dat hij een regen is bij Real Madrid vandaan.
pi_89220928
quote:
[ afbeelding ]

Bizar.
Wie is dat?
  zaterdag 27 november 2010 @ 12:36:45 #115
51794 Rahl
pi_89220978
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 12:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Helaas, gebruik geen editor. Zal zijn history erbij pakken dan kan je zien dat hij een regen is bij Real Madrid vandaan.
ziek goede regen dan :o
last.fm
pi_89221255

En zijn history
  zaterdag 27 november 2010 @ 13:09:01 #117
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89221900
Met Roda gaat het hier inmiddels weer helemaal de goede kant op. We staan op het moment 8e met nog een wedstrijd te spelen en we staan in de bekerfinale tegen Volendam. En dat zonder nieuwe aankopen of huurlingen. De KNVB Beker verliep wel dramatisch onrealistisch moet ik zeggen. De andere halve finalisten waren Fortuna, Volendam en VVV :') Daarnaast werd Feyenoord thuis door Den Bosch met 0-2 verslagen en won Utrecht met 1-6 bij PSV. Om er vervolgens uit te vliegen tegen Volendam... :')
C'est la vie
  zaterdag 27 november 2010 @ 13:34:44 #118
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89222560
quote:
[ afbeelding ]

Bizar.
Hmm misschien een goede subtopper in de Eredivisie. Vitesse lijkt me wel wat voor deze speler. Zal door hard werken en trainen misschien een keer naar een club als Twente of Ajax kunnen, maar betwijfel of hij dan veel in de basis zal staan.
pi_89222756
Goeie reeks met Zwolle neergezet. Met nog 10 wedstrijden te gaan sta ik 3e, een punt of 4 achter op de nummer 1, Almere City, waar ik net een 0-1 uitwinst heb geboekt. Kan niet wachten op volgend jaar, dan lopen de contracten af van een aantal dure wisselspelers en heb ik wellicht wat geld over om coaches aan te trekken. Heb er nu welgeteld 2 :')
  zaterdag 27 november 2010 @ 13:47:01 #120
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89222950
De eerste prijs in FM 11 is binnen zo juist Volendam met 2-0 verslagen in de bekerfinale. We waren veel beter dan Volendam maar ze wisten nog lang overeind te blijven. Er werden drie rebounds voor open doel alsnog geblockt en we schoten ook nog 2x keer op de lat. Een kwartier voor tijd kregen we een strafschop en Wielaert mocht aanleggen voor de 1-0 en schoot hem simpel binnen. Daarmee is hij trouwens gedeeld topscorer in de beker (hij schoot strafschoppen binnen en gleed een vrije trap binnen in de halve finale) Daarna kopte Huysegems in zijn een na laatste wedstrijd voor Roda de 2-0 binnen.

Ik ben benieuwd als ik nog play-offs moet spelen aangezien ik nu achtste sta in de competitie.
C'est la vie
  zaterdag 27 november 2010 @ 13:50:29 #121
51794 Rahl
pi_89223052
Ik denk dat ik echt een kuttrainer ben. Kan geen enkel team aan het spelen krijgen, vooral scoren is overal een probleem. Ondanks echte topspitsen.
last.fm
  zaterdag 27 november 2010 @ 13:53:34 #122
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89223138
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 13:50 schreef Rahl het volgende:
Ik denk dat ik echt een kuttrainer ben. Kan geen enkel team aan het spelen krijgen, vooral scoren is overal een probleem. Ondanks echte topspitsen.
Dat dacht ik ook en toen ging ik bij Roda aan de slag. *O*
C'est la vie
  zaterdag 27 november 2010 @ 14:07:43 #123
51794 Rahl
pi_89223657
Ik snap er ook geen fuck van. Ik speel super verdedigend, maar toch elke wedstrijd binnen 10 minuten 50 goals tegen. Als ik dan een keer een doelpunt maak liggen er binnen 5 minuten 2 in aan de overkant.

Weet je wat? Ik hou er gewoon mee op. Zo is het niet leuk.
last.fm
pi_89226012
Toch grappig dat FA cup voetbal op tv O+
  zaterdag 27 november 2010 @ 15:32:50 #125
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89226064
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 15:30 schreef Nick-GizMo het volgende:
Toch grappig dat FA cup voetbal op tv O+
Wel jammer dat Wimbledon er nu uit vliegt ;(
C'est la vie
pi_89226276
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 15:32 schreef heloef het volgende:

[..]

Wel jammer dat Wimbledon er nu uit vliegt ;(
True True ! Maar straks komt ook nog een geweldige wedstrijd :')! Zo ik ga eens een PSV game beginnen, en nu eens beter op de spelers letten :).
Eens kijken of ik nu wel een tactiek kan maken :)
pi_89226464

... omg, ik ga deze speler puur en alleen voor z'n naam kopen :')
pi_89227760
^-- Lol!

5e geworden met Zwolle. Playoffs waren kansloos.

Ik heb nu 5 ton aan salaris om spelers aan te trekken en een budget van 85K. Oftewel: vooral gratis spelers aantrekken. Spelers met meer dan 13 voor cruciale eigenschappen willen allemaal niet, dus ik ga maar weer een lading butspelers aantrekken :( Ook leuk, na dit seizoen loopt het contract van al (!) mijn spelers af. Ehm, oke.
pi_89228208
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 16:42 schreef VonHinten het volgende:
^-- Lol!

5e geworden met Zwolle. Playoffs waren kansloos.

Ik heb nu 5 ton aan salaris om spelers aan te trekken en een budget van 85K. Oftewel: vooral gratis spelers aantrekken. Spelers met meer dan 13 voor cruciale eigenschappen willen allemaal niet, dus ik ga maar weer een lading butspelers aantrekken :( Ook leuk, na dit seizoen loopt het contract van al (!) mijn spelers af. Ehm, oke.
Huren, huren, huren!
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_89229799
Als we de drie resterende wedstrijden winnen, zijn we kampioen", berekende de spits.

Wat een wiskundetalent. O+
  zaterdag 27 november 2010 @ 17:47:56 #131
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89230065
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 november 2010 17:40 schreef -Mo- het volgende:
Als we de drie resterende wedstrijden winnen, zijn we kampioen", berekende de spits.

Zeker een studie wiskunde gevolgd :P
C'est la vie
pi_89230075
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 november 2010 17:40 schreef -Mo- het volgende:

zaterdag 27 november 2010 @ 18:44:50 #133
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89231831

:D
C'est la vie
pi_89231884
quote:
Op zaterdag 27 november 2010 15:49 schreef Hamilcar het volgende:
[ afbeelding ]

... omg, ik ga deze speler puur en alleen voor z'n naam kopen :')
Bij Groningen zat ook zo'n speler met die naam :)
  zaterdag 27 november 2010 @ 19:19:08 #135
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_89232878
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 18:46 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Bij Groningen zat ook zo'n speler met die naam :)
Marcel Pannekoek. :)
  zaterdag 27 november 2010 @ 19:23:08 #136
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_89233030
Ga naast mijn Ajax game nu ook een Unemployed game start in engeland met de laagste coach ervaring. Nog nooit zoiets gedaan, hoop dat het leuk is!
pi_89233758
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 18:44 schreef heloef het volgende:
[ afbeelding ]
pi_89234031
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:19 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Marcel Pannekoek. :)
Jup die !
  zaterdag 27 november 2010 @ 19:59:26 #139
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89234243
Die Brahim Zaari ook _O-

Na zijn eerste seizoen bij FC Den Bosch voelde hij zich al te groot (terwijl ik hem kwijt wilde, want hij kan juist helemaal niets). Ik heb hem toen voor 1 miljoen aan Aston Villa verhuurd, met optie tot koop voor nog 1 miljoen. Die optie werd niet gelicht, dus hij kwam na het tweede seizoen weer terug.

Nu heb ik hem weer voor 1 miljoen aangeboden, en nu kreeg ik offers van Barcelona ( :') ), Leverkusen, en Chelsea, maar hij is naar Köln gegaan _O-
pi_89234790
Zo eerste wedstrijd van de competitie gehad :

pi_89234846
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 20:16 schreef Nick-GizMo het volgende:

[ afbeelding ]
Welke skin is dat? :)
pi_89234892
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 20:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Welke skin is dat? :)
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=35739

Is al een keer gepost hier dacht ik?
pi_89235277
Ook mooi om te zien dat bij Ajax Stekelenburg en Vermeer een blessure hebben, staat Verhoeven nog niet in de basis :D

DIe heeft het nu al verneukt :(!
  zaterdag 27 november 2010 @ 20:48:04 #144
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89235874
Wat zijn die Minimum Release Clauses trouwens irritant zeg :(

Iedere keer dat ik een talent wil kopen, willen ze best komen, en kan ik ze best betalen, maar eisen ze allemaal een belachelijk lage minimum fee release clause.

Nee Galván, ik ga je niet voor 3 miljoen kopen om je vervolgens een release clause van 3,5 miljoen te geven. Wat de fuck heb ik dan aan je? Loop je zo voor een habbekrats de deur uit!
pi_89236015
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 20:48 schreef Pinterman het volgende:
Wat zijn die Minimum Release Clauses trouwens irritant zeg :(

Iedere keer dat ik een talent wil kopen, willen ze best komen, en kan ik ze best betalen, maar eisen ze allemaal een belachelijk lage minimum fee release clause.

Nee Galván, ik ga je niet voor 3 miljoen kopen om je vervolgens een release clause van 3,5 miljoen te geven. Wat de fuck heb ik dan aan je? Loop je zo voor een habbekrats de deur uit!
Ik heb er niet zo veel last van. Had wel één speler die een achterlijke clause wilde en die heb ik toen uiteraard niet een dergelijk contract aangeboden. Galván heeft er bij mij geloof ik niet om gevraagd. Alleen een relegation release clause van 5,5 miljoen maar die gaat nooit in werking treden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 27 november 2010 @ 20:57:58 #146
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_89236151
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 20:29 schreef Nick-GizMo het volgende:
Ook mooi om te zien dat bij Ajax Stekelenburg en Vermeer een blessure hebben, staat Verhoeven nog niet in de basis :D

[ afbeelding ]

DIe heeft het nu al verneukt :(!
Hoi Nick Heyden
  zaterdag 27 november 2010 @ 21:10:20 #147
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89236555
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 20:53 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik heb er niet zo veel last van. Had wel één speler die een achterlijke clause wilde en die heb ik toen uiteraard niet een dergelijk contract aangeboden. Galván heeft er bij mij geloof ik niet om gevraagd. Alleen een relegation release clause van 5,5 miljoen maar die gaat nooit in werking treden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas speelt die burrito hier al bij Sevilla :P

Sommige spelers kan ik zonder release clause halen als ik ze in plaats daarvan een forse salarisverhoging geef, maar dat loopt financieel echt uit de klauwen. Dag Galván :'( Nou ja, dan Neymar maar halen, die wil ook, maar zal wel een stuk duurder zijn...
pi_89236734
Maduro is voor ¤0 op te halen, wil ie 45k per week.. oprotten :r
pi_89238499
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:14 schreef Nick-GizMo het volgende:
Maduro is voor ¤0 op te halen, wil ie 45k per week.. oprotten :r
Heb hem een of twee seizoenen geleden een jaar gehuurd, 50% salaris + een kleine huursom, was een goede zet!
pi_89243983
Tweede seizoen weer kampioen met Feyenoord, ditmaal met 12 punten voorsprong en slechts drie nederlagen. Wel veel gelijke spelen. Ik heb Kongolo, Ake en Castaignos driekwart van de wedstrijden laten spelen, je ziet echt positief verschil in hun ontwikkeling als je ze laat spelen. Castaignos is niet echt een goalgetter trouwens. En Jelle Vossen al helemaal niet, wat een ramp zeg. Gelukkig had Cisse het op z'n heupen.

Voor seizoen 3 Oscar Cardozo vastgelegd (yeah, realistisch :')) en Maierhofer als pinchhitter, verder talentjes. Opperbaas Fer is naar AC Milan en ook Cisse, Radoi (met winst op z'n 31ste) Mulder, Fernandez en Auassar laten gaan.

Ik heb trouwens alle spelers uit Zuid Afrika geladen en het is bizar hoeveel bruikbare regens daar ontstaan. Ik kan er elk jaar twee vastleggen die op den duur van waarde kunnen zijn, spotgoedkoop!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2010 00:29:43 ]
pi_89245950
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 22:00 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Heb hem een of twee seizoenen geleden een jaar gehuurd, 50% salaris + een kleine huursom, was een goede zet!
Hij speelt hier bij Excelsior, maar als ik hem wil kopen moet ik een ongelooflijk bedrag neerleggen dus ik weet niet hoe excelsior hem heeft aangeschaft.
pi_89246041
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 01:16 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Hij speelt hier bij Excelsior, maar als ik hem wil kopen moet ik een ongelooflijk bedrag neerleggen dus ik weet niet hoe excelsior hem heeft aangeschaft.
Maduro bij Excelsior? :?
  zondag 28 november 2010 @ 01:20:04 #153
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89246088
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 01:16 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Dat kan heel goed ik had een VMC op het oog maar die vroeg 12.000 per week. Niet gedaan dus die gast tekent een paar dagen later bij Levski Sofia voor maar 1.300 in de week.
C'est la vie
pi_89246123
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 01:20 schreef heloef het volgende:

[..]

Dat kan heel goed ik had een VMC op het oog maar die vroeg 12.000 per week. Niet gedaan dus die gast tekent een paar dagen later bij Levski Sofia voor maar 1.300 in de week.
Wat achterlijk is dat! En dat hij bij jou niet wilde lag wel echt aan het salaris?

(Btw schijnbaar gebruikt iedereen hier weekbedragen maar ik vind dat heel onoverzichtelijk dus ik heb alles gewoon per jaar en zit telkens te rekenen als iemand hier een salaris neerzet.)
  zondag 28 november 2010 @ 01:23:31 #155
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89246155
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 01:21 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wat achterlijk is dat! En dat hij bij jou niet wilde lag wel echt aan het salaris?

(Btw schijnbaar gebruikt iedereen hier weekbedragen maar ik vind dat heel onoverzichtelijk dus ik heb alles gewoon per jaar en zit telkens te rekenen als iemand hier een salaris neerzet.)
Het kan er ook aan hebben gelegen dat Levski Europees speelt maar in Nederland bij Roda kom je dan wel in een betere competitie terecht dus dat heft elkaar wel op denk ik.
C'est la vie
pi_89246200
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 01:23 schreef heloef het volgende:

[..]

Het kan er ook aan hebben gelegen dat Levski Europees speelt maar in Nederland bij Roda kom je dan wel in een betere competitie terecht dus dat heft elkaar wel op denk ik.
Je krijgt toch gewoon te zien waarom de speler niet wil? :?
  zondag 28 november 2010 @ 01:32:03 #157
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89246360
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 01:25 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je krijgt toch gewoon te zien waarom de speler niet wil? :?
Ja het salaris. De grote vraag is waarom hij voor Levski wel voor een veel slechter contract wou gaan voetballen dan dat ik hem voor schoof, namelijk 4,000 in de week tegen 1,300 bij Levski.
C'est la vie
  zondag 28 november 2010 @ 01:36:22 #158
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89246442
Lekkere loting voor de Europa League: Dortmund-Roda JC ;(
C'est la vie
  zondag 28 november 2010 @ 01:37:32 #159
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_89246471
Zo'n geniale doelpunt. Let op de details. Hoe Suarez de bal in een keer terug legt.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zondag 28 november 2010 @ 01:41:48 #160
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89246560
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 01:37 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Zo'n geniale doelpunt. Let op de details. Hoe Suarez de bal in een keer terug legt.
Is die Livaja een beetje goed bij jou? Hij komt over een maandje hier binnenwandelen bij Roda.
C'est la vie
  zondag 28 november 2010 @ 01:56:24 #161
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_89246793
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 01:41 schreef heloef het volgende:

[..]

Is die Livaja een beetje goed bij jou? Hij komt over een maandje hier binnenwandelen bij Roda.
Een wonderkind.
pi_89246816
vandaag gekocht en morgen eventjes beginnen
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_89246945
quote:
Op zondag 28 november 2010 01:32 schreef heloef het volgende:

[..]

Ja het salaris. De grote vraag is waarom hij voor Levski wel voor een veel slechter contract wou gaan voetballen dan dat ik hem voor schoof, namelijk 4,000 in de week tegen 1,300 bij Levski.
Misschien krijgt ie na 20 wedstrijden wel 23k ofzo ;)
pi_89247034
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 02:06 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Misschien krijgt ie na 20 wedstrijden wel 23k ofzo ;)
Ik gebruik die clausule regelmatig, en dan na 30 wedstrijden, dat halen ze toch niet zo snel. :D
  zondag 28 november 2010 @ 02:22:35 #165
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89247191
Dortmund-Roda JC 1-1 :D

Nu hoeven we in de return alleen maar stand te houden. We werden wel totaal weggespeeld in Dortmund. Maar Willem Janssen schoot met een effectbal van buiten de 16 0-1 binnen. Dortmund maakt nog wel gelijk maar verder wisten ze niet te scoren.
C'est la vie
  zondag 28 november 2010 @ 02:56:59 #166
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_89247589
-.

[ Bericht 35% gewijzigd door MisterJ.Lo op 28-11-2010 03:01:31 ]
  zondag 28 november 2010 @ 03:08:37 #167
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89247684
Door naar de groepsfase van de Europa League met Roda!

Na de 1-1 in en tegen Dortmund hoefden we thuis alleen maar de nul te houden. We werden in de eerste helft niet kapot gespeeld door Dortmund en kregen zelfs enige kansjes. In de tweede helft maakte Sahin een eigen goal helaas werd het uit de aftrap gelijk 1-1. Daarna speelden we gewoon goed en lekker verder en kwam mijn nieuwe spits Jaime Ruiz vaak vanuit een lange bal vrij voor Weidenfeller maar hij wist niet te scoren. In de verlenging heb ik Dortmund niet gezien en buiten een paar kopballen werden we niet gevaarlijk.

En toen die strafschoppen reeks. Hij was niet echt spannend moet ik zeggen want Dortmund mistte zijn eerste twee strafschoppen en het werd pas spannend toen Kubik voor ons ook mistte. Nadat Dortmund alweer een bal had naast geschoten. Wist ik zeker dat we gingen winnen want onze vast strafschoppen nemer Wielaert ging hem nemen en schoot hem snoeihard raak.

Dus lang leve Roda! w/
C'est la vie
pi_89251655
Ik zit als AZ zijnde met Juventus, AEK en FK Partisan. Ik heb uit gelijk gespeeld bij Juve, thuis gewonnen met 3-0 en uit verloren met 2-1 van AEK en Partisan op een 0-0 gehouden. Als ik thuis tegen Juve gelijk speel en win van Partisan, dan is de volgende rond gegarandeerd.

M'n spitsen zijn echt complete poep, maar Elm en Martens scoren er lustig op los bij mij. AEK wist in de thuiswedstrijd totaal niet om te gaan met Martens en Falkenburg als Trequartista's nadat ze al met 1-0 achter stonden :D
  zondag 28 november 2010 @ 12:58:35 #169
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89253023
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 01:32 schreef heloef het volgende:

[..]

Volgens mij is dit spel zo geprogammeerd dat een speler gewoon een salaris t.o.v. de competitie waar je in speelt en het niveau van je club vraagt, en niet naar absolute getallen kijkt. Ik heb wel eens gekeken hoeveel mijn allerslechtste jeugdspeler bij FC Den Bosch (kreeg ¤60 per week) zou vragen als hij naar Barcelona kon. Bleek hij ¤45.000 euro per week te willen.

Totaal onrealistisch natuurlijk. Ik vind niet dat ze dit heel netjes hebben opgelost bij SI. Spelers zijn te veel gefocused op het salaris dat ze 'zouden moeten krijgen' op basis van competitie en club, ipv. dat ze kijken naar waar ze daadwerkelijk het meest kunnen verdienen.
pi_89253683
pi_89254671
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 13:17 schreef Nick-GizMo het volgende:
http://community.sigames.(...)ger-in-the-year-2062

Leuk om te zien :D
Echt sick, die Emerson van Inter is echt extreem goed :')
pi_89254828
Kutzooi.... vriendin heeft gister de pc afgesloten en volgens mij is er geen autosave geweest :(!!!
pi_89256024
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 13:17 schreef Nick-GizMo het volgende:
http://community.sigames.(...)ger-in-the-year-2062

Leuk om te zien :D
Dat is echt tot het ziekelijke! :P
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_89256150
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 20:16 schreef Nick-GizMo het volgende:

[ afbeelding ]

Dat bedoel ik dus :(!!
pi_89258695
Waarom speel je 2 keer?
pi_89259237
quote:
Op zondag 28 november 2010 15:57 schreef Snuf. het volgende:
Waarom speel je 2 keer?
Moeilijk hè? Eerst lezen dan praten :)
pi_89259846
Met Groningen uitgeschakeld in de eerste ronde rechtstreekse uitschakeling van de EL ;(
Moest tegen Braga, had er veel vertrouwen in omdat ik in de poulefase tegen Benfica moest en daarvan gewonnen had met 2-1 thuis en uit 1-1 gespeeld. Helaas verloor ik uit met 1-0 door een eigen goal. Thuis een aanvallende opstelling gemaakt, stond na een kwartier al 2-0 voor. Toen ietsje meer gaan controleren. Meteen na rust maakten zij 2-1. Lang bleef het zo, dus ik een kwartier voor tijd vol op de aanval gaan spelen met een spits erbij voor m'n verdedigende middenvelder. 5 minuten later scoor ik 3-1, dus meteen weer gewisseld en een middenvelder terug gezet. Helaas scoorden ze in blessuretijd nog 3-2 en lig ik eruit op uitgoals :'(
pi_89260922
2x rood krijgen, de 0-0 met hangen en wurgen weten vast te houden maar dan in de 89e minuut alsnog 0-1 :') Soms FM :(
  zondag 28 november 2010 @ 17:00:21 #179
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89261090
Heb je eindelijk die juiste game te pakken met Roda. Wat denk je crashdump. :')
C'est la vie
pi_89263079
Net met PSV uit in de Kuip tegen Feyenoord gespeeld.
In de 68e minuut had Feyenoord hun eerste schot(ging meeeters naast), in de 89e minuut hun eerste schot op doel. Probleem voor Feyenoord was alleen dat er na 37 minuten al een 0-4 tussenstand op het bord stond :D
Dat is het overigens ook gebleven..
  zondag 28 november 2010 @ 18:08:11 #181
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_89263378
Zat in een 6-game-losing-streak en uit wanhoop heb ik maar eens een flinke donderpreek gehouden in de pre-game meeting. Dat hielp nog ook :D
  zondag 28 november 2010 @ 20:54:09 #182
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89271363
Mijn game met Roda is gered :D

Mijn PC maakt ik weet niet hoeveel automatische back-ups en die doen het wel gewoon zonder crashdumps. Helaas moet ik wel een paar wedstrijden overnieuw spelen maar heb ik de wedstrijden met Dortmund wel al achter de rug en speel dus gewoon groepfase Europa League. :D
C'est la vie
  zondag 28 november 2010 @ 21:04:00 #183
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89271958
Ben een nieuwe game begonnen met een oude bekende van me, Lincoln City FC in de npower League 2. Ik wissel niet van club in games dus dit is een plan voor de lange termijn :)

Iemand ervaring met free transfers of goede huurspelers in de npower League 2?

Edit: oh man, ik hou nu al van deze competitie. Ik sign zojuist een speler (Pelayo) met een goal bonus van ¤ 7 _O-

[ Bericht 23% gewijzigd door Pinterman op 28-11-2010 21:09:08 ]
  zondag 28 november 2010 @ 21:24:37 #184
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_89273432
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:54 schreef heloef het volgende:
Mijn game met Roda is gered :D

Mijn PC maakt ik weet niet hoeveel automatische back-ups en die doen het wel gewoon zonder crashdumps. Helaas moet ik wel een paar wedstrijden overnieuw spelen maar heb ik de wedstrijden met Dortmund wel al achter de rug en speel dus gewoon groepfase Europa League. :D
Mazzel :D

Zit nu met Ajax in het 2de seizoen. Heb in de eredivisie nu al 12 keer achtemekaar gewonnen en ga nu de 3de ronde in van de europa league. Gaat vrij makkelijk eigenlijk
  zondag 28 november 2010 @ 22:02:53 #185
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89275814
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:04 schreef Pinterman het volgende:
Ben een nieuwe game begonnen met een oude bekende van me, Lincoln City FC in de npower League 2. Ik wissel niet van club in games dus dit is een plan voor de lange termijn :)

Edit: oh man, ik hou nu al van deze competitie. Ik sign zojuist een speler (Pelayo) met een goal bonus van ¤ 7 _O-
Lincoln mooie ploeg is dat speelde daarmee in FM 10. Geert ten Ouden is wel een leuke spits voor dat niveau.
C'est la vie
pi_89276054
M'n reservekeeper zit te zeuren dat ie te weinig speelt, terwijl hij een 'reserve' contract heeft en toch al 15 wedstrijden meegedaan heeft omdat Luciano geblesseerd was.... Denk dat ik die kerel dus maar lekker verpats in de zomer. Kan ie 100 keer de doelman van het Ivoriaanse nationaal elftal zijn :W
pi_89278085
quote:

quote:

Van Gessel?
  maandag 29 november 2010 @ 00:48:23 #188
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_89283840

Hij wil maar 5,000 per week :D :D
pi_89285948
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 00:48 schreef PirE het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hij wil maar 5,000 per week :D :D
Hij is wel zo traag als een dikke pad.
  maandag 29 november 2010 @ 09:56:26 #190
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_89288075
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 07:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als je hem gewoon een centrale rol geeft waarbij anderen het vuile werk opknappen is ie zeer nuttig.
pi_89288436
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 07:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Niets tegen Danny Koevermans he ;)

Kijk je vol verbazing naar de 8-0 overwinning van Ajax op FC Twente, win je een dag later zelf met PSV met 6-0 van sc Heerenveen :P

Vervolgens verloor ik met 4-1 in de ArenA van Ajax.. Best zonde want de 6-0 was de 10e competitieoverwinning op rij..

Sta nu met nog 11 duels te gaan 2e met een achterstand van 8 punten op Ajax.
De groepsfase EL heb ik eenvoudig overleefd. Na het lastig gehad te hebben tegen Rapid Wien in de voorronde(thuis een 1-3 achterstand teruggebracht naar 3-3, uit 0-2 gewonnen(met de 0-2 in de blessure tijd)) kwam ik in de groep bij Celtic, Unirea Urcizeni(ofzoeits :P ) en FC Sibir. Startte thuis tegen Celtic waar ik een 2-0 voorsprong weggaf en uiteindelijk 2-2 speelde. Vervolgens werd er achtereenvolgens gewonnen van Unirea, Sibir(2x) en uit bij Celtic(0-2) :) .
Na de duels tegen Sibir was ik zeker van overwintering, na het duel tegen Celtic zeker van 1e plaats. Ik speelde dus het laatste duel met een aantal jeugdspelers in de basis, desondanks won ik met 3-2 :)
In de volgende ronde wacht Olympiacos.

Het beker avontuur eindigde in de 3e ronde in eigen stadion tegen Go Ahead Eagles(1-2) :')
  maandag 29 november 2010 @ 10:12:15 #192
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89288489
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:09 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Niets tegen Danny Koevermans he ;)

Kijk je vol verbazing naar de 8-0 overwinning van Ajax op FC Twente, win je een dag later zelf met PSV met 6-0 van sc Heerenveen :P

Vervolgens verloor ik met 4-1 in de ArenA van Ajax.. Best zonde want de 6-0 was de 10e competitieoverwinning op rij..

Sta nu met nog 11 duels te gaan 2e met een achterstand van 8 punten op Ajax.
De groepsfase EL heb ik eenvoudig overleefd. Na het lastig gehad te hebben tegen Rapid Wien in de voorronde(thuis een 1-3 achterstand teruggebracht naar 3-3, uit 0-2 gewonnen(met de 0-2 in de blessure tijd)) kwam ik in de groep bij Celtic, Unirea Urcizeni(ofzoeits :P ) en FC Sibir. Startte thuis tegen Celtic waar ik een 2-0 voorsprong weggaf en uiteindelijk 2-2 speelde. Vervolgens werd er achtereenvolgens gewonnen van Unirea, Sibir(2x) en uit bij Celtic(0-2) :) .
Na de duels tegen Sibir was ik zeker van overwintering, na het duel tegen Celtic zeker van 1e plaats. Ik speelde dus het laatste duel met een aantal jeugdspelers in de basis, desondanks won ik met 3-2 :)
In de volgende ronde wacht Olympiacos.

Het beker avontuur eindigde in de 3e ronde in eigen stadion tegen Go Ahead Eagles(1-2) :')
Hehe niks tegen Danny he, scoorde bij mij wel mooi de 1-1 tegem Roma in Stadio Olimpico voor Roda.
C'est la vie
pi_89288885
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 09:56 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Als je hem gewoon een centrale rol geeft waarbij anderen het vuile werk opknappen is ie zeer nuttig.
Klopt, als je dan een mannetje in dienst van hem laat spelen is hij wel je ster.
pi_89288923
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:12 schreef heloef het volgende:

[..]

Hehe niks tegen Danny he, scoorde bij mij wel mooi de 1-1 tegem Roma in Stadio Olimpico voor Roda.
Ik heb Danny ook nog steeds.. hij speelt bijna niets.. maar heeft wel een nieuw contract voor vorig seizoen gekregen :)
Als hij evenveel als dit seizoen wilde had ik dat niet gedaan :P Maar hij is van 8 ton naar 6 ton gegaan geloof ik
  maandag 29 november 2010 @ 11:15:57 #195
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89290414
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:28 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Ik heb Danny ook nog steeds.. hij speelt bijna niets.. maar heeft wel een nieuw contract voor vorig seizoen gekregen :)
Als hij evenveel als dit seizoen wilde had ik dat niet gedaan :P Maar hij is van 8 ton naar 6 ton gegaan geloof ik
Heb hem ook niet in de basis staan kwam er tegen Roma in als targetman werkte prima wel jammer dat door een crashdump die wedstrijd overnieuw moet spelen. Speel meestal met Junker en Ruiz (Jaime wel te verstaan) in de spits.
C'est la vie
pi_89293630
quote:
Op maandag 29 november 2010 10:28 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Hier Koef voor 1.1 mil eruit gedaan. Ook cassio, uitleenbeurt aan Barça :'). En ze willen hem tussendoor over nemen voor 2.5 mil :D.
Hier staat ajax op de 9de plek, door de blessures van de 1ste en 2de keeper
pi_89293785
Ik ben ook opnieuw begonnen met de Man Utd update, en heb Aston Villa gekozen als team.

Gelijk maar even mijn ''netwerk'' gebruikt en Vorm, vd Wiel en Affelay gehaald. ;)
Ook nog Nolan Roux, een andere Fransman van wie ik de naam even kwijt ben, en nog wat jonkies voor de toekomst.

Ben wel benieuwd naar hoe het zal gaan met de Nederlandse enclave.
pi_89294677
Zit nu in mijn vierde jaar bij PSV. Dzsudzsak wordt elke week echt non-stop in de hemel geprezen door managers van Barça, Real, Man Utd enz., maar ik heb nog nóóit een bod op hem gekregen. :')
Vind ik overigens niet zo'n heel groot probleem, hij is elk seizoen mijn beste man.
pi_89296087
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Klopt, als je dan een mannetje in dienst van hem laat spelen is hij wel je ster.
Ik heb pas met mijn tactieken zitten klooien met wisselend succes. Nu heb ik 1 spits (poacher) die gewoon rondhangt om palletjes erin te prikken, niet afjaagt en altijd vrij probeert te zijn (totale vrijheid). De andere spits (advanced forward) speelt een stukje daarachter, heeft weinig vrijheid, moet ballen afjagen/de verdediging storen (zeer hoge closing down), en mag weinig met de bal lopen. De bedoeling is dat hij hem afgeeft aan de andere spits of de nummer 10 (advanced playmaker, support duty). Mijn buitenspelers staan op ML en MR maar wel als winger met attack duty, en moeten zo veel mogelijk aan de zijkant blijven, de achterlijn halen en voorgeven. Werkt tot nu toe prima.

Gek genoeg doe ik het vooral verdedigend heel goed, aan het einde van het afgelopen seizoen (nieuwe tactiek vlak na de winterstop ingesteld) ging het scoren moeizaam maar kreeg ik weinig goals tegen, nu lijkt het echt goed te gaan lopen. Heb dan ook wel echt een heerlijke selectie tot mijn beschikking inmiddels, alles sterk bezet en goed in de breedte. Robinho transfervrij gehaald, onder andere, maar hij verdient vooralsnog geen basisplek en de andere spitsen doen het uitstekend. :D
pi_89296146
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 13:21 schreef -Mo- het volgende:
Zit nu in mijn vierde jaar bij PSV. Dzsudzsak wordt elke week echt non-stop in de hemel geprezen door managers van Barça, Real, Man Utd enz., maar ik heb nog nóóit een bod op hem gekregen. :')
Vind ik overigens niet zo'n heel groot probleem, hij is elk seizoen mijn beste man.
Scoort hij veel, geeft hij veel assists, of allebei? Hoe speelt hij bij jou?

Ik had Biseswar op links, maar die gaat net als in het echt telkens naar binnen, daarom heb ik heb maar weggedaan. (En omdat ik 8,25miljoen kon krijgen en daarvan twee betere spelers kon halen voor die positie die samen minder verdienen dan hij deed. :'))
  maandag 29 november 2010 @ 14:25:28 #201
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_89297089
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 09:56 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Die rol krijgt hij ook. Hij is ook binnen en uiteindelijk nam hij genoegen met 4.600 per week voor 1,5 jaar. Ik ga er niet vanuit dat ik dit jaar al naar de Bundesliga promoveer en in de 2. Bundesliga is het gewoon een nuttige speler.

Neustadter en Bandrowski staan er voor het verdedigende werk en Carvalho heeft een rol met heel veel vrijheid.
Defensief staat het goed, ik ben nu vooral op zoek naar betere vleugelspelers en een goede spits zodat ik volgend jaar voor promotie kan gaan.
pi_89302419
Spelers kunnen echt ontzettend onredelijk zijn, heb 2 wedstrijden minder gespeeld, als we die winnen staan we gewoon eerste :')
pi_89312388
Mijn ster verdediger heeft nog een contract voor 1,5 jaar, maar bij het verlengen wil hij een minimum release clausule van zijn huidige marktwaarde :')
Met geen mogelijkheid valt dit te onderhandelen, dus wat te doen? Nu verkopen voor 3 tot 4 keer zijn marktwaarde of contract uit laten dienen?
Ja, schrok je toch even he!
pi_89313099
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:01 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Scoort hij veel, geeft hij veel assists, of allebei? Hoe speelt hij bij jou?

Ik had Biseswar op links, maar die gaat net als in het echt telkens naar binnen, daarom heb ik heb maar weggedaan. (En omdat ik 8,25miljoen kon krijgen en daarvan twee betere spelers kon halen voor die positie die samen minder verdienen dan hij deed. :'))
Rol: vleugelspits. Taak: aanvallen. Haalt vaak de achterlijn en geeft dan een voorzet met links.

Alleen het derde seizoen had hij niet het meeste aantal assists van de eredivisie, omdat 'ie een tijdje geblesseerd was.

Seizoen 1: 29 duels, 11 goals, 13 assists (7.61)
Seizoen 2: 31 duels, 5 goals, 19 assists (7,48)
Seizoen 3: 23 duels, 9 goals, 13 assists (7,60)
  maandag 29 november 2010 @ 20:35:57 #205
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_89314618

Nou, bijna ja :')
  maandag 29 november 2010 @ 21:25:43 #206
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_89317736
Ik heb het idee dat Reis geen makkelijke jongen is in FM
pi_89320591
Hoe heb je hem voor 85 weten te strikken? :p

Ik speel nu AZ, maar die hebben ook geen goede spitsen (en geld). Scoren gaat lastig, Elm en Martens verzorgen de meeste doelpunten en dan gaat Elm opeens voor 3 maanden kapot. ZUCHT! Gelukkig komt de winterstop dichterbij en kan ik hopelijk Garra Dembele of Christian Benitez halen.

Nu eerst nog een gelijkspel en of winst behalen tegen Juve thuis zodat ik kan overwinteren in de Europa League :/
pi_89321431
Ik heb net seizoen 2 afgerond met FC Groningen. Mijn spits Collins John is topscorer geworden van de eredivisie.... met maar liefst 13 goals :')
pi_89322787
Jajajajaja! Het is me gewoon gelukt! Kampioen met African Warriors, hoe is het mogelijk. Ik heb echt zo'n mega-goed seizoen gedraaid, echt niet normaal. Halve finale FA Cup(verloren na penalties van SuperSport), kampioen, veel goals, het kan niet op. Te gek!
Nu nog hopen dat ik kan promoveren, moet nog een playoff spelen tegen Thanda Royal Zulu, kampioen van de First Division Coastal. Maar dit is al geweldig :)

pi_89323788
Haha wat een bekerlotingen heb ik zeg. Eerste ronde tegen Veendam, niets aan het handje. Toen lootte ik Ajax of Rosmalen, die moesten eerst nog tegen elkaar. Ik dacht, shit dan gaat Ajax mij eruit knallen. Ajax verloor met 1-0, ik maakte Rosmalen 6-1 af.

Net voor de wedstrijd zag ik dat ik tegen Feyenoord of DOVO moest spelen, een uitwedstrijd. Ik dacht weer, shit Feyenoord dat is lastig. Heeft DOVO 4-5 ( :') ) van Feyenoord gewonnen _O_

FM wil gewoon dat ik de beker win.
pi_89324374
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:41 schreef Winski05 het volgende:
Geweldige prestatie :D ik doe het je niet na. Heb je daar nog leuke spelers ontdekt met potentie, of is het allemaal niks?
  maandag 29 november 2010 @ 23:15:29 #212
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_89324903
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:09 schreef Hamilcar het volgende:
Hoe heb je hem voor 85 weten te strikken? :p
Contract loopt eind van het seizoen af en Groningen bood hem aan voor 85k.
pi_89325320
En ja hoor, ook promotie is een feit!!
De uitwedstrijd tegen Zulu ging met 3-2 verloren, maar ik was al reuze blij met die 2 uitgoals. En ja, de thuiswedstrijd was ongelooflijk spannend. Ik kom op 2-0 en vlak voor tijd scoort Zulu 2-1. En ze beginnen als een gek aan te vallen, maar godzijdank blijft het bij 2-1, waardoor ik op uitgoals heb gewonnen!

Gepromoveerd met African Warriors, hallelujah!
  maandag 29 november 2010 @ 23:34:22 #214
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_89325892
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 23:24 schreef Winski05 het volgende:
De uitwedstrijd tegen Zulu ging met 3-2 verloren, maar ik was al reuze blij met die 2 uitgoals. En ja, de thuiswedstrijd was ongelooflijk spannend. Ik kom op 2-0 en vlak voor tijd scoort Zulu 2-1. En ze beginnen als een gek aan te vallen, maar godzijdank blijft het bij 2-1, waardoor ik op uitgoals heb gewonnen!

Leuk!
pi_89326203
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 23:24 schreef Winski05 het volgende:

^O^
  dinsdag 30 november 2010 @ 00:34:55 #216
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_89328173
Ik kan er echt niets meer van.
Vorige week begonnen en
FM 09 en 07 helemaal stuk gespeeld maar dit is toch andere koek.
Met Go Ahead Eagles stond ik binnen no time zo kansloos onderaan dat ik maar opnieuw begonnen ben. Sta nu met Feyenoord netjes 10e maar het gaat dan wel pas goed nadat ik een tactiek gedownload heb.

Ik word trouwens gek van dat gespam van de zaakwaarnemers die elke pannenkoek steeds maar bij je komen aanbieden. :')
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_89329362
Je moet dan ook geen tactieken downloaden, maar zelf verzinnen. ;)
  dinsdag 30 november 2010 @ 02:37:56 #218
268260 Dr.Mikey
pi_89329885
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 01:33 schreef Hamilcar het volgende:
Je moet dan ook geen tactieken downloaden, maar zelf verzinnen. ;)
Ja maar dan loopt het van geen donder.
R.I.P DTS.
pi_89331763
Leuke feitjes deel 2:

Anno 2017:

Speelt van Persie weer bij Feyenoord, samen met Ibramihovic in de spits.
Zit Been bij AZ op de bank als trainer, en Verbeek bij AZ.
Heeft Ajax al 39 wedstrijden niet verloren :')
Heeft Ajax een selectie van 40 man (I kid you not)
Speelt Steek nog steeds bij Ajax, nu 35.
Suarez zit bij Olympique Lyon, samen met Fer.
Wijnaldum zit bij Barcelona en is daar sterspeler.
Is Fransie Adelaar trainer van PSV en heeft hij daar een vreemdelingenlegioen van heb ik jou daar; ik tel in zijn selectie van 30 man welgeteld 2 Nederlanders en in totaal 17 nationaliteiten :')
  dinsdag 30 november 2010 @ 09:16:56 #220
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_89332059
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 09:02 schreef Scorpie het volgende:
Leuke feitjes deel 2:

Anno 2017:

Is Fransie Adelaar trainer van PSV en heeft hij daar een vreemdelingenlegioen van heb ik jou daar; ik tel in zijn selectie van 30 man welgeteld 2 Nederlanders en in totaal 17 nationaliteiten :')
Doet Fey goed :P
  dinsdag 30 november 2010 @ 10:22:31 #221
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_89333522
Screentje van Persie en Zlatan?
pi_89333627
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 november 2010 10:22 schreef Lindgren. het volgende:
Screentje van Persie en Zlatan?
Vanavond :)
pi_89333839
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 02:37 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Ja maar dan loopt het van geen donder.
Dan moet je je tactiek aanpassen.

Snap mensen die tactieken downloaden iig echt niet.
  dinsdag 30 november 2010 @ 10:35:56 #224
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_89333854
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 10:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vanavond :)
Top.
pi_89334752
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 09:02 schreef Scorpie het volgende:
Leuke feitjes deel 2:

Anno 2017:

Verbeek zit bij Feyenoord neem ik aan? ;)

Dat was in mijn vorige game overigens ook.. Ik was trainer van PSV waardoor Rutten zonder team zat en toen werd eerst Verbeek ontslagen bij AZ en opgevolgd door Rutten. Vervolgens Been ontslagen bij Feyenoord en opgevolgd door Verbeek en vervolgens Rutten ontslagen en opgevolgd door Been.

In mijn huidige game is inmiddels Verbeek ook alweer ontslagen bij AZ en opgevolgd door Rutten. Verder zijn o.a. Jans(Heerenveen) en Pastoor(Excelsior, nadat Excelsior zeker was van degradatie) ontslagen.
In de competitie heb ik het vanaf duel 28 een beetje laten lopen, Ajax kon ik bijna niet meer achterhalen en ik had 6 punten voorsprong op nummer 3 NEC. Dit heb ik gedaan omdat ik verwachte dat ik NEC wel voor zou blijven en ik me volledig op de Europa League kon richten.
In de 1e ronde RU werd 2x gewonnen van Olympiakos, thuis verloor ik vervolgens van Getafe(1-2) om uit met 1-5 te winnen. In deze ronde schakelde Ajax FC Twente uit.
In de kwart finale verloor ik uit met 2-1 van Fenerbahçe, uit won ik met 3-1 :) . Ajax verloor 2x van Sampdoria.
In de halve finale wacht AS Roma.

In de competitie heb ik die 2e plaats binnengehaald! :)
Dus volgend seizoen voorronde CL terwijl ik dit seizoen nog volop in de race ben voor de finale Europa League.
pi_89336279
Met Ajax voor de beker verliezen van Telstar met penalty's :')
pi_89336348
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 11:39 schreef Sok. het volgende:
Met Ajax voor de beker verliezen van Telstar met penalty's :')
Ik kan het met PSV in eigen huis binnen de 90 minuten van Go Ahead Eagles :P
pi_89336452
Mja k weet niet, k voetbal heel afwisselend :{
Tegen de makkelijke teams is t steeds behoorlijk spannend, net ook gelijk gespeeld tegen De Graafschap, snap er niks van.
pi_89337636
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 11:44 schreef Sok. het volgende:
Mja k weet niet, k voetbal heel afwisselend :{
Tegen de makkelijke teams is t steeds behoorlijk spannend, net ook gelijk gespeeld tegen De Graafschap, snap er niks van.
Ik ken het.. heb namelijk dit seizoen tegen zowel ADO Den Haag als VVV over 2 duels maar 1 punt gepakt..
En dan ga je geen kampioen worden.. Dus vervolgens zelfs in het uitduel tegen Feyenoord spelers sparen voor in de Europa League :P
pi_89341077
Ik speelde in de kwart finale van de KNVB beker tegen frikking FC Dordrecht en verlies met 1-0, nadat m'n spits in de 30ste minuut een rode kaart krijgt voor een motherfucking brute tackle van achteren. Het was z'n 1ste wedstrijd nadat ik hem in de winterstop heb geleend van Dinamo Bucarest. Good going Marius Niculae.

Dankzij een paar debiele verliespartijen sta ik nu de 2de achter Ajax, die ik met 3-1 en 0-3 heb weten te verslaan dit seizoen :'(
pi_89341253
Gisterenavond nog keihard onderuit gegaan tegen Ajax uit.
Speel met een behoorlijk aanvallende tactiek waar je redelijke resultaten mee haalt, maar als je beide defensieve middenvelders het afleggen tegen de tegenpartij kan je hard onderuit gaan bij die tactiek. Zo ook tegen Ajax, ik stond 6e en werd met 7-1 naar huis gestuurd.
pi_89344919
Van Nistelrooy heeft besloten om z'n carrière bij mij af te sluiten, in Almelo :D Eindelijk een echte goalgetter gevonden!
pi_89346898
Jullie gebruiken heel vaak danger-man over een gevaarlijke tegenstander maar telkens als ik dat doet dan blinkt die gast juist uit. Net ook weer, spits van Sheff Utd schiet er 2 tegen me in.

Aan begin van het seizoen moest ik strijden om degradatievoetbal volgens experts, inmiddels sta ik verdiend op een 4e plaats en strijd ik nu om te promoveren naar de Premier League. Komen spannende weken (6 wedstrijden) aan gelukkig heb ik mijn hele selectie compleet en geen last van blessures :) Dit is het programma:

Nottm Forest (Thuis)
QPR (Uit)
Watford (Thuis)
Barsley (Thuis)
Leicester (Uit)
Crystal Palace (Thuis)

dinsdag 30 november 2010 @ 16:17:34 #234
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89347043
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:13 schreef poiuytr het volgende:
Jullie gebruiken heel vaak danger-man over een gevaarlijke tegenstander maar telkens als ik dat doet dan blinkt die gast juist uit. Net ook weer, spits van Sheff Utd schiet er 2 tegen me in.

Aan begin van het seizoen moest ik strijden om degradatievoetbal volgens experts, inmiddels sta ik verdiend op een 4e plaats en strijd ik nu om te promoveren naar de Premier League. Komen spannende weken (6 wedstrijden) aan gelukkig heb ik mijn hele selectie compleet en geen last van blessures :)

[ afbeelding ]
Nu mijn Roda game niet meer te redden is ga ik het ook maar proberen met Leeds denk ik.
C'est la vie
pi_89347090
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:17 schreef heloef het volgende:

[..]

Nu mijn Roda game niet meer te redden is ga ik het ook maar proberen met Leeds denk ik.
Leuk :)

Leeds is na mijn idee een leuke club om mee te beginnen in de Championship, club heeft geen schulden en aardige selectie om mee te kunnen draaien in de subtop.
  dinsdag 30 november 2010 @ 16:21:13 #236
268260 Dr.Mikey
pi_89347178
Kent iemand nog een goedkope echte het slot er op verdedigende middenvelder ?
Type Mascherano / Brama Ik speel met Feyenoord dus zet er nu altijd afwisselend El Ahmadi of Fer neer maar die zijn alle twee veel beter als centrale middenvelder. Mokotjo ook geprobeerd maar die is tevaak op pad met Zuid Afrika.
R.I.P DTS.
  dinsdag 30 november 2010 @ 16:22:09 #237
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89347202
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:21 schreef Dr.Mikey het volgende:
Type Mascherano / Brama Ik speel met Feyenoord dus zet er nu altijd afwisselend El Ahmadi of Fer neer maar die zijn alle twee veel beter als centrale middenvelder. Mokotjo ook geprobeerd maar die is tevaak op pad met Zuid Afrika.
Sutchuin is bij mij wel een goede moet ik zeggen.
C'est la vie
  dinsdag 30 november 2010 @ 16:48:34 #238
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_89348241
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:22 schreef heloef het volgende:

[..]

Sutchuin is bij mij wel een goede moet ik zeggen.
Nee man, wat een faalhaas is dat. IRL maar ook gewoon in FM.
pi_89348436
Maduro?

Ajax en NAC afgeslacht, inmiddels 5e plek met Sparta! We blijven stijgen _O_
pi_89350369
quote:
Op dinsdag 30 november 2010 16:21 schreef Dr.Mikey het volgende:
Als je wat te besteden hebt: Guido Pizarro, Radosav Petrovic of Adilson Warken.

Voor weinig: Benson Mhlonho en Tinashe Nengomasha

Voor ervaring en meedogenloosheid: Marco Antonio Palacios!
  dinsdag 30 november 2010 @ 19:01:35 #241
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_89353138
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:21 schreef Dr.Mikey het volgende:
Annan :)
pi_89353731
Zo bont als dit heb ik het nog nooit meegemaakt. Bekerwedstrijd met mijn Zwolle tegen Telstar:

Aantal schoten op doel: 17 - 5
Clear cut chances: 7-0 (!)
Woodwork: 3-0

Eindstand? 0-1 verlies... :') Godallemachtig.
pi_89354663
aargh wat een frustratie!
In de halve finale Europa League moest ik tegen AS Roma. Uit verlies ik kansloos met 3-0.
Thuis stond ik bij rust 2-0 voor, er gloorde dus hoop. Vervolgens sta ik 5 minuten in de 2ehelft alweer op 2-2, waardoor ik 4x moet scoren. Er werd niet meer gescoord en dus gaat AS Roma naar de finale. AS Roma won die finale met 0-2 van Atletico Madrid.

Tussendoor werd ik met 6-0 ingemaakt door NAC Breda in de competitie. Had alleen maar jeugdspelers opgesteld :P De meest ervaren spelers waren Marcel Meijer en Jeffrey van Nuland met respectievelijk 2 en 1 duels in de eredivisie :P
pi_89355444
Waarschijnlijk Zezinho (AML) van Santos gehaald voor volgend seizoen, contract heeft hij geaccepteerd nu nog wachten op het definitieve oordeel :)

Iemand ervaring met deze jongen in FM11? Had hem zelf bij Ajax in 10 en daar werd hij al snel basisspeler.
pi_89355711
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 november 2010 10:35 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Top.
By request:

en

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2010 19:57:57 ]
pi_89356271
Wat is het eigenlijk tochook een kutspel hè. Manolev is geblesseerd dus ik zet noodgedwongen Kromkamp op rb. Speel tegen Ajax, geen vuiltje aan de lucht. 3-1 voor. Raakt Kromkamp gebelesseerd in de 80e minuut. Ik zet Bouma daar neer voor de laatste 10 minuutjes. Uitslag 3-5. 4 keer een voozet van Urby. :{w
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:11:12 #247
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89356485
Heeft iemand ervaring met Collins John wil hem naar Cambuur halen maar kan geen scoutingverslag opvragen.
C'est la vie
pi_89356701
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:11 schreef heloef het volgende:
Heeft iemand ervaring met Collins John wil hem naar Cambuur halen maar kan geen scoutingverslag opvragen.
Neem hem op proef voor een week, zie je zijn stats :)
pi_89357633
quote:
Ik heb hem bij FC Groningen en het is een held _O_
  dinsdag 30 november 2010 @ 21:35:30 #250
268260 Dr.Mikey
pi_89360737
Wat een spel ook he, Versla ik op rij Fc Twente , Ajax , AZ PSV en europees nog CSKA ,
verlies ik vervolgens in de beker van fc Eindhoven :') die rare beker uitslagen zijn er nog steeds niet uit.
R.I.P DTS.
pi_89360993
quote:
Volgens mij een aardige speler zeker voor Cambuur, heb hem eventjes op proef gehad maar uiteindelijk een ander spits gehaald.

Bij mij stond trouwens dat Cambuur is overgenomen door lokale zakenman Gianluigi Buffon :')
pi_89366350
Ik loot met FC Groningen in de 4e voorronde EL Bilbao :'(
Vorig seizoen had ik nog een beschermde status en nu ineens niet meer, terwijl toch best redelijk gepresteerd heb...
pi_89368990
quote:
Op dinsdag 30 november 2010 19:01 schreef Burrito het volgende:

[..]

Annan :)
Ja die is goed :D!!
pi_89369713
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:59 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik heb pas met mijn tactieken zitten klooien met wisselend succes. Nu heb ik 1 spits (poacher) die gewoon rondhangt om palletjes erin te prikken, niet afjaagt en altijd vrij probeert te zijn (totale vrijheid). De andere spits (advanced forward) speelt een stukje daarachter, heeft weinig vrijheid, moet ballen afjagen/de verdediging storen (zeer hoge closing down), en mag weinig met de bal lopen. De bedoeling is dat hij hem afgeeft aan de andere spits of de nummer 10 (advanced playmaker, support duty). Mijn buitenspelers staan op ML en MR maar wel als winger met attack duty, en moeten zo veel mogelijk aan de zijkant blijven, de achterlijn halen en voorgeven. Werkt tot nu toe prima.

Gek genoeg doe ik het vooral verdedigend heel goed, aan het einde van het afgelopen seizoen (nieuwe tactiek vlak na de winterstop ingesteld) ging het scoren moeizaam maar kreeg ik weinig goals tegen, nu lijkt het echt goed te gaan lopen. Heb dan ook wel echt een heerlijke selectie tot mijn beschikking inmiddels, alles sterk bezet en goed in de breedte. Robinho transfervrij gehaald, onder andere, maar hij verdient vooralsnog geen basisplek en de andere spitsen doen het uitstekend. :D
Het afgelopen seizoen was dus slecht afgelopen. Ik was snel uitgeschakeld in Europa (Derde in de groepsfase CL, in de EL kansloos tegen Celtic in de first knockout round met 2-2 en 2-0) Het einde van de competitie was dramatisch en ik zakte af naar de vierde plek. In de beker was het heel raar. Ik schakelde Zwaluwen, BV Veendam en PSV alledrie met 3-0 uit, vervolgens FC Utrecht met 4-0. In de halve finale had ik een verlenging nodig tegen Fortuna Sittard, terwijl de reserves van Ajax (die het jaar daarvoor in de finale nipt verloren van Ajax 1 :')) AZ op penalty's uitschakelden na een bloedstollende 3-3. In de finale had ik zelf strafschoppen nodig. Eigenlijk schandalig maar toch nog een 'prijs' dus.

Hoewel ik hier en daar steeds meer twijfelde om mijn tactiek weer om te gooien/terug te zetten, na de ramspoed aan het einde van het seizoen (vooral in de competitie), heb ik dat niet gedaan. Het nieuwe seizoen begon klote met een 2-0 nederlaag in de Super Cup tegen Ajax, maar nu loopt het bijzonder goed! _O_

Hoewel ik heel offensief speel lijkt het dus vooral verdedigend als een huis te staan. In de laatste 7 competitiewedstrijden heb ik 21 doelpunten voor en 0 tegen, en heb ik 21 punten gehaald.

Nu overwinteren in Europa, dat moet lukken. Dit jaar moet ik echt weer kampioen worden, en wil ik mijn contract verlengd krijgen, wat nu nog niet wil lukken (begrijpelijk). Ondertussen bouw ik aan een prachtige selectie, zet ik spelers naar mijn hand met trainingen, en gaat het financiëel erg goed. Iedereen tevreden houden blijft nog altijd een kunst met een (te) brede selectie en allerlei talenten met heel veel ambitie.

In de winterstop krijg ik nog een zeer talentvolle verdediger (zaakwaarnemer wilde echt veel te veel geld wat ik heb bezuinigd op de transfersom, het tekengeld en het salaris). Medunjanin mag vertrekken, ik heb hem 2,5 jaar geleden gehaald voor 1,4 miljoen voor in de breedte, hij deed het redelijk maar hij is eigenlijk nu overbodig, wordt over 3 maanden 30 en ik kon hem verkopen voor 5,75 miljoen. Enkele hele jonge talenten kijken alweer uit naar hun transfer naar Feyenoord. _O_

Ik heb trouwens echt belachelijk veel spelers in de verhuur altijd, nu vooral aan Excelsior. Het is fijn dat het ze (dankzij mij) lukt om in de eredivisie te blijven, want dan kunnen mijn talenten op niveau daar spelen, en anders willen ze waarschijnlijk niet eens meer naar Woudenstein.

Enkele spelers hiervan (Manu, Wotte, Akulov, Bonilla, Maletic, Armani) gaan misschien volgend jaar bij de A-selectie voor in de breedte. Jan Bresser is een talent uit eigen jeugd die zich heel goed ontwikkelt, en in potentie goed genoeg kan worden om ooit kans te maken op een basisplek. Castaignos heeft helaas volledig gefaald en ga ik samen met enkele andere spelers verpatsen komende zomer. Jorgesen en Vergoossen zijn goed genoeg maar heb ik verhuurd omdat ik te veel centrale verdedigers heb, ze zouden veel te weinig speeltijd krijgen.

In de Europa League won ik de eerste wedstrijden moeiteloos (kwalificatie 2-0 en 0-3 gewonnen, groepsfase 0-3, 2-0 en 4-0 gewonnen). In de vierde wedstrijd kwam ik snel 1-0 achter en ging ik er helemaal voor waardoor ik met 3-0 afgedroogd werd. Ik lijk wel makkelijk door te gaan.

Ik probeer me nu wat minder te richten op waar ik me meestal vooral op richt (spelers kopen, gebruiken, beter maken, en met winst verkopen en zo groeien). In plaats daarvan heb ik een volledige tactiek zelf ontwikkeld en wil ik naast een goede technisch directeur ook een goede trainer/coach zijn en mijn eigen inbreng terugzien op het veld.

Voor alle mensen die zelf met de tactiek gaan rommelen en bij wie het slecht gaat: houd het even vol, heb geduld en heb vertrouwen. De voldoening is des te groter als het eerst totaal niet lijkt te lukken maar je later precies op het veld ziet gebeuren wat jij als tactisch genie ( ;) ) voor ogen had. Misschien juich ik te vroeg en keert het tij zich binnenkort voor mij en mijn Feyenoord, maar in elk geval ga ik dan ten onder met strijd en geloof in mezelf. :7
pi_89369803
Ik moet lachen om mijn eigen serieuze toon, maar ik weet hoe leuk ik het vind om zulke verslagjes te lezen van andere 'trainers' hier. Het FM-gevoel klinkt wel door en is vast herkenbaar.

It's not a game, it's the best job in the world!
pi_89373218
quote:
Op woensdag 1 december 2010 00:23 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Voor alle mensen die zelf met de tactiek gaan rommelen en bij wie het slecht gaat: houd het even vol, heb geduld en heb vertrouwen. De voldoening is des te groter als het eerst totaal niet lijkt te lukken maar je later precies op het veld ziet gebeuren wat jij als tactisch genie ( ;) ) voor ogen had. Misschien juich ik te vroeg en keert het tij zich binnenkort voor mij en mijn Feyenoord, maar in elk geval ga ik dan ten onder met strijd en geloof in mezelf. :7
Wat ik me afvraag: hoeveel van de spelers die je verhuurt hebben ook daadwerkelijk een basisplaats bij hun tijdelijke club? Mijn ervaring is dat ze aan het eind van het seizoen meestal blij zijn dat ze kunnen terugkeren, slechts 6 wedstrijdjes en 3 invalbeurten aan ervaring rijker...

Manu, Van Haaren, Cabral en Castaignos ontwikkelen zich echt goed trouwens, ik geef ze veel speeltijd. De Vrij gaat helaas wat minder hard. Wijnaldum krijgt van m'n assistent (seizoen 2) vijf sterren! Zie je ook dat dat per game variabel is. Juan Manuel Insaurralde en Ruben Yttergard Jensen zijn overigens voor iedereen aanraders als aankopen.

Over je serieuze toon; ik vind het alleen maar geweldig dat er meer mensen zijn die er zo enthousiast mee omgaan als ik, dus ik zou zeggen, ga vooral zo door, ik lees het met plezier en krijg er zelf ook weer inspiratie door!

[ Bericht 53% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2010 08:31:23 ]
  Moderator woensdag 1 december 2010 @ 09:39:16 #257
42184 crew  DaMart
pi_89374585
Ik zit nu 11 wedstrijden in mijn eerste seizoen, en mijn Cambuur gaat fier aan kop in de Jupiler League. We hebben nu 31 punten, en staan 9 punten voor op de nummer 2. Kampioenschap en promotie lijken dus zeker haalbaar.

Overigens moest ik door beperkte beschikbaarheid van een aantal spelers de tactiek iets aanpassen. Ik begon het seizoen met 4-4-2 met ruit op het middenveld, dat werd een normale 4-4-2, maar nu speelde ik noodgedwongen met 4-4-1-1 tegen RKC uit en dat leek nog beter te gaan dan de eerdere tactieken. Misschien toch eens vasthouden aan deze variant :P.
pi_89377844
Ik word er gek van dat ik met gemak van Ajax win, maar met de grootste moeite van Vitesse en co ><
pi_89379385
De spanning is om te snijden bij mij in de competitie:

Ik sta momenteel tweede met nog twee wedstrijden te spelen.
De nummers een en twee promoveren direct na de Premier League, drie tot zes spelen playoffs voor plaatsing naar de PL.

Aankomende wedstrijd moet ik uit tegen Leicester (nummer 4) hier moet ik gelijk spelen of winnen anders is het over en moet ik waarschijnlijk playoffs spelen. Cardiff (nummer 3) heeft nu een makkelijke thuiswedstrijd tegen Derby en op de laatste speeldag een lastig uitduel tegen Sheff Utd.

Crystal Palace acht ik niet meer in staat om mee te spelen om de tweede plek om dat ze nog twee uitwedstrijden voor de boeg hebben waaronder de laatste wedstrijd tegen mij.
  woensdag 1 december 2010 @ 12:31:26 #260
268260 Dr.Mikey
pi_89380358
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 08:27 schreef Kevillac het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag: hoeveel van de spelers die je verhuurt hebben ook daadwerkelijk een basisplaats bij hun tijdelijke club? Mijn ervaring is dat ze aan het eind van het seizoen meestal blij zijn dat ze kunnen terugkeren, slechts 6 wedstrijdjes en 3 invalbeurten aan ervaring rijker...

Manu, Van Haaren, Cabral en Castaignos ontwikkelen zich echt goed trouwens, ik geef ze veel speeltijd. De Vrij gaat helaas wat minder hard. Wijnaldum krijgt van m'n assistent (seizoen 2) vijf sterren! Zie je ook dat dat per game variabel is. Juan Manuel Insaurralde en Ruben Yttergard Jensen zijn overigens voor iedereen aanraders als aankopen.

Over je serieuze toon; ik vind het alleen maar geweldig dat er meer mensen zijn die er zo enthousiast mee omgaan als ik, dus ik zou zeggen, ga vooral zo door, ik lees het met plezier en krijg er zelf ook weer inspiratie door!
Verschil van dag en nacht inderdaad.
Wijnaldum en de Vrij zijn bij mij juist de grote talenten terwijl Van Haaren en Castaignos ondanks veel speeltijd echt nog een stuk beter moeten worden wil ik ze behouden. Manu begon ook goed maar heb ik nu verhuurd aan Excelsior en Cabral begon goed maar was drie maanden geblesseerd en anderen hebben hun kans gepakt. Ik denk dat ik die in de winterstop ook verhuur aan Excelsior.
R.I.P DTS.
pi_89388046
Marius Niculae, wat een bazige spits. Je kan hem voor vrij weinig ophalen en hij is voor de Eredivisie gewoon een retegoede spits :D

en why the fuck worden er zoveel pingels gemist? Ik heb gasten met 14-16 in penalty taking en dan nog missen ze 50% van de tijd tegen poep keepers ><

[ Bericht 26% gewijzigd door Hamilcar op 01-12-2010 15:41:04 ]
  woensdag 1 december 2010 @ 16:05:06 #262
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_89389275
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:34 schreef Hamilcar het volgende:
en why the fuck worden er zoveel pingels gemist? Ik heb gasten met 14-16 in penalty taking en dan nog missen ze 50% van de tijd tegen poep keepers ><
Dat heb ik ook met vd Vaart bij de Spurs. Kerel heeft 18 in penalty taking, dus dan zou je denken dat ie ze makkelijk scoort. Van de 10 penalties die hij genomen heeft, heeft-ie dr 8 gemist zeg maar :') Heb hem nadat-ie 3x op rij een penalty miste, maar als voorkeurnemer verwijderd.

Mijn nieuwe spits, Abel Hernandez, is nog niet echt waardevol geweest. Mede door zijn vele blessureleed. Maar hij begint een beetje op stoom te komen de laatste wedstrijd tegen Wigan.

pi_89390118
Penalty taking is idd beroerd. Bij mij gaat denk ik wel 75% mis :')
pi_89390388
EINDELIJK van AZ gewonnen *O* *O* *O*
In m'n eerste 2 seizoenen allebei de wedstrijden verloren maar nu eindelijk 2-0 winst _O_
  woensdag 1 december 2010 @ 16:34:21 #265
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_89390512
Heb ik met NEC eindelijk een tactiek gevonden die werkt, met twee DM's, worden die enige twee goede DM's die ik heb er nu om beurten uitgetrapt. Nu tegen een oppermachtig PSV met een centrale verdediger als DM en twee aanvallende middenvelders omdat ik niks anders heb..
Tranquillo
pi_89394149
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 12:08 schreef poiuytr het volgende:
De spanning is om te snijden bij mij in de competitie:

[ afbeelding ]

Ik sta momenteel tweede met nog twee wedstrijden te spelen.
De nummers een en twee promoveren direct na de Premier League, drie tot zes spelen playoffs voor plaatsing naar de PL.

Aankomende wedstrijd moet ik uit tegen Leicester (nummer 4) hier moet ik gelijk spelen of winnen anders is het over en moet ik waarschijnlijk playoffs spelen. Cardiff (nummer 3) heeft nu een makkelijke thuiswedstrijd tegen Derby en op de laatste speeldag een lastig uitduel tegen Sheff Utd.

Crystal Palace acht ik niet meer in staat om mee te spelen om de tweede plek om dat ze nog twee uitwedstrijden voor de boeg hebben waaronder de laatste wedstrijd tegen mij.
Wat kan FM toch spannend zijn tot de laatste speeldag zeg.

Een-na-laatste wedstrijd van het seizoen uit gewonnen met 1-3 om vervolgens thuis te verliezen van Crystal Palace waardoor ik niet direct promoveer naar de Premier League. Vooral de manier waarop ik verloor tegen Crystal Palace doet pijn omdat ik gewoon 10 x beter was.

Eindsprint:

Wedstrijdstatistieken Leeds - Crystal Palace:

Loting playoffs:
pi_89394416
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:34 schreef Hamilcar het volgende:
Viel mij ook al op. Laatst speelde ik een cupwedstrijd die op penalties moest worden beslist. Alle 5 mijn spelers schoten naast of over, de tegenstander mistte de eerste 4 ook en schoot de laatste door het midden erin :')
pi_89396528
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 17:57 schreef CarlosJacques het volgende:

[..]

Viel mij ook al op. Laatst speelde ik een cupwedstrijd die op penalties moest worden beslist. Alle 5 mijn spelers schoten naast of over, de tegenstander mistte de eerste 4 ook en schoot de laatste door het midden erin :')
Ik ga even kijken wie bij mij een hoge composure hebben, en die de pingels laten nemen.
  woensdag 1 december 2010 @ 19:03:02 #269
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89396908
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:25 schreef heiden6 het volgende:
Ik moet lachen om mijn eigen serieuze toon, maar ik weet hoe leuk ik het vind om zulke verslagjes te lezen van andere 'trainers' hier. Het FM-gevoel klinkt wel door en is vast herkenbaar.

It's not a game, it's the best job in the world!
Ik vind het ook heel leuk over andere "carrières" te lezen ik zag laatst de onderstaande documentaire en kreeg als ze vertelden over hun games meteen een "dat had ik ook gevoel"
C'est la vie
pi_89398367
quote:
Op woensdag 1 december 2010 08:27 schreef Kevillac het volgende:

[..]

Juist, het is altijd tof om te zien hoe andere het doen :). Op manutd, zitten allemaal kinderen :)
  woensdag 1 december 2010 @ 19:47:41 #271
268260 Dr.Mikey
pi_89399278
Hebben jullie ook al jaren een vaste lijn in de seizoen ?
Bij mij gaat het altijd hetzelfde moeilijke opstart in het begin . Vervolgens top periode tot aan de winterstop om vervolgens weer een matige start te beleven.
R.I.P DTS.
pi_89399435
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 08:27 schreef Kevillac het volgende:

[..]

Je moet ze sowieso verhuren aan een club op het juiste niveau.

Als je een bod krijgt voor verhuur, krijg je ook te zien of de club in kwestie de speler ziet als een 'valuable member of the first team' of als een 'as cover for the first team' (of iets dergelijks). Je kunt dan dus zorgen dat je voor een team gaat met die eerste optie.

quote:

:D ^O^
pi_89399555
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 17:57 schreef CarlosJacques het volgende:

[..]

Tip: laat spelers nemen die en goede wedstrijd hebben gespeeld, en die fit zijn. Tijdens de wedstrijd kun je ook zo'n schermpje aanzetten (heb ik altijd) met of een speler 'confident' is, of juist niet, of bvb 'playing okay', 'looking complacent', 'having a great game' etc. Als je een speler een strafschop laat nemen die niet confident of complacent is, gaat het vaak fout!
  woensdag 1 december 2010 @ 19:56:14 #274
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89399808
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:52 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Tip: laat spelers nemen die en goede wedstrijd hebben gespeeld, en die fit zijn. Tijdens de wedstrijd kun je ook zo'n schermpje aanzetten (heb ik altijd) met of een speler 'confident' is, of juist niet, of bvb 'playing okay', 'looking complacent', 'having a great game' etc. Als je een speler een strafschop laat nemen die niet confident of complacent is, gaat het vaak fout!
Handige tip ga ik voortaan zeker op letten.
C'est la vie
pi_89401079
Ik weet trouwens niet mee wie me de tip gaf om in windowed mode te spelen, maar bedankt, het spel is niet meer gecrasht sinds ik dat doe. ^O^
  woensdag 1 december 2010 @ 20:57:32 #276
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89403454
Zo. Ik heb een paar dagen niet kunnen spelen, maar het eerste seizoen met Lincoln City FC in de npower League 2 gaat van start!

De voorbereiding ging goed. Hoewel we tegen weinig reputabele teams speelden, hebben we de meeste wedstrijden gewonnen zonder echt te domineren, maar wel zoals ik het met mijn tactiek beoog: met veel man achter de bal, het middenveld overslaan door lange ballen te spelen naar een goed bemande voorhoede. Zowel voor als achterin veel man dus. Ik heb twee types spitsen: een kopsterke Brit (Jumping & Heading 16, Strength 14, en goede Bravery etc, een echte Targetman voor deze competitie, maar technis zo vaardig als een walrus) en een snelle, jonge Italiaan. De targetman gebruik ik in combinatie met twee wingers die hem op het hoofd bedienen, en dit lijkt goed te werken. Als ik de poacher gebruik, dan zal een van mijn vleugelspelers als inside forward dienst doen, en crossen we minder.

De verwachting van de media is dat ik de 20ste plaats zal behalen, en het bestuur is al blij als ik niet degradeer dit seizoen, dus we zullen het waarschijnlijk niet van ons balbezit en flitsend spel moeten hebben.

Ik kreeg een transferbudget van 75k van het bestuur, en een wage budget dat maar net toereikend was. Ik heb niemand kunnen verkopen of laten gaan, aangezien vrijwel alle spelers net bij Lincoln hebben getekend, en dus niet weg willen. Ik heb mijn keeper boos gemaakt door hem op de transferlijst te zetten. Ik heb een zeer goede vondst in Yoann Djidonou namelijk: een jonge, transfervrije keeper uit Benin, en heel erg goed voor deze competitie. Hij wilde ook nog eens tekenen voor een uiterst laag salaris! Ik verwacht veel van hem:

Voor op de vleugels heb ik Pryor weten te strikken, en een Antilliaan genaamd Martha (niet de ex-Den Bosch speler) die ik aan't omtrainen ben tot AMC playmaker vanwege zijn relatief hoge passing en techniek (14). Mijn AMC moet de drie aanvallers om hem heen bedienen met steekpasses en andere genialiteit.

Misschien wel mijn beste 'aankoop' (kosten: ¤350 :') ) is Bruno de Italiaan (mijn tweede Italiaan alweer - de andere is mijn poacher spits, Savi). Deze linksback is niet uitmuntend in zijn spel maar hij heeft één grote kracht: set pieces. Hij heeft namelijk 20 voor vrije trappen, 20 voor corners, 15 voor penalties, en 15 voor long shots, met een redelijke techniek. Ik heb in mijn game met FC Den Bosch gemerkt hoe belangrijk een speler met goede set pieces kan zijn (Danny Buijs), en aldus heb ik er vertrouwen in dat deze oude knar af en toe het verschil kan gaan maken. Met 20 corners en een sterke spits met 16 heading & jumping bij de far post móeten er toch goaltjes vallen in de npower League 2!

The Imps are on their way up :D

Edit: helemaal vergeten: ik heb het bestuur om een parent club gevraagd en ze kwamen al snel met een geniale mogelijkheid op de proppen: Chelsea! De jaarlijkse friendly alleen al is het waard, maar ik ben ook benieuwd naar de huurspelers die ze me gaan sturen.
pi_89403946
Even korte vraag:

- Waar kan ik zien hoe ver ze zijn met uitbreiden van mijn jeugdcomplex?
pi_89404083
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 21:04 schreef poiuytr het volgende:
Even korte vraag:

- Waar kan ik zien hoe ver ze zijn met uitbreiden van mijn jeugdcomplex?
Board room.
  woensdag 1 december 2010 @ 21:42:22 #279
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89406085
PS aan degenen die Geert den Ouden en Sander van Gessel als spelers voor Lincoln voorstelden, wat pagina's terug: Geertje is helaas te duur, en Gessel speelt bij Inverness. Maar ach! Eerste wedstrijd bij Stockport met 2 - 1 gewonnen :7
  woensdag 1 december 2010 @ 21:49:45 #280
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_89406532
Ik ben bij Manfield begonnen in de Blue Square Bet Premier. Heb een lastige start en sta na 10 wedstrijden teleurstellend 17de. Het team is erg zwak en ben nog zoekende met de tactiek
pi_89407442
quote:
Op woensdag 1 december 2010 19:50 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je moet ze sowieso verhuren aan een club op het juiste niveau.

Als je een bod krijgt voor verhuur, krijg je ook te zien of de club in kwestie de speler ziet als een 'valuable member of the first team' of als een 'as cover for the first team' (of iets dergelijks). Je kunt dan dus zorgen dat je voor een team gaat met die eerste optie.

[..]

:D ^O^
I know, maar wat bij mij vaak voorkomt is dat spelers als (in het begin) Martins Indi, Cabral of Van Haaren geen zin hebben in een verhuur aan een club uit de Jupiler League. Verhuur ik ze aan Excelsior, dan komen ze op de bank terecht omdat zij voor elke positie al 6 Zuid-Amerikanen van 35 hebben. Daarnaast zijn er ook vaak genoeg geen clubs die de spelers willen huren...
pi_89407751
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 22:04 schreef Kevillac het volgende:

[..]

I know, maar wat bij mij vaak voorkomt is dat spelers als (in het begin) Martins Indi, Cabral of Van Haaren geen zin hebben in een verhuur aan een club uit de Jupiler League. Verhuur ik ze aan Excelsior, dan komen ze op de bank terecht omdat zij voor elke positie al 6 Zuid-Amerikanen van 35 hebben. Daarnaast zijn er ook vaak genoeg geen clubs die de spelers willen huren...
Bied ze gewoon aan met 100% salaris doorbetalen en recallmogelijkheid. En als je geen respons krijgt nog een keer op 70%, dan op 50% etc. Zodra je een bod krijgt moet je opletten of de speler als backup zou fungeren of als basisspeler. Als hij backup wordt wil de speler ws. wel want dan is het ws. een club die eigenlijk iets te hoog gegrepen is. Als hij een basisplek krijgt is het waarschijnlijker dat hij niet wil, want dan is het een club die te min is. Gewoon blijven proberen. Desnoods zonder salarisbijdrage, die jeugdspelers verdienen toch weinig. Als je geen bod krijgt, probeer het gewoon om de week, vaak aan het einde van de transferperiode willen clubs uit wanhoop wel een speler hebben is mijn ervaring. Als de speler weinig aan spelen toekomt kun je hem dankzij de recallmogelijkheid in de winterstop terughalen en elders onder proberen te brengen. :)
pi_89408640
Halve finale beker gehaald met Sparta, heb Veendam, RBC, DOVO en OJC Rosmalen verslagen :P

Sta 7e in de Eredvisie na 22 wedstrijden. Moet proberen plek 5 t/m 8 te halen zodat ik mee mag doen om de Europa Play offs. Heel, heel, heel misschien kan ik 4e worden maar dat denk ik niet. Heb zelf veel pech, moest tegen PSV uit en mistte 6 verdedigers, dus speelde met een heel jeugdteam achterin..
pi_89410360
Echt raar, ik verlies nu gewoon alles op rij, bijna niets veranderd en m'n keeper maakt de ene na de andere blunder, BAH!
  woensdag 1 december 2010 @ 23:37:13 #285
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89412662
Zo net op spectaculaire wijze gewonnen bij Veendam zeg. We spelen de hele wedstrijd dramatisch en we komen achter door een penalty. Zet een kwartier voor tijd alles op de aanval, breng John erin. En die geeft dus even twee assists op Maachi waardoor we bovenaan blijven. :D
C'est la vie
pi_89413470
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:57 schreef Pinterman het volgende:
Zo. Ik heb een paar dagen niet kunnen spelen, maar het eerste seizoen met Lincoln City FC in de npower League 2 gaat van start!

[ afbeelding ]

De voorbereiding ging goed. Hoewel we tegen weinig reputabele teams speelden, hebben we de meeste wedstrijden gewonnen zonder echt te domineren, maar wel zoals ik het met mijn tactiek beoog: met veel man achter de bal, het middenveld overslaan door lange ballen te spelen naar een goed bemande voorhoede. Zowel voor als achterin veel man dus. Ik heb twee types spitsen: een kopsterke Brit (Jumping & Heading 16, Strength 14, en goede Bravery etc, een echte Targetman voor deze competitie, maar technis zo vaardig als een walrus) en een snelle, jonge Italiaan. De targetman gebruik ik in combinatie met twee wingers die hem op het hoofd bedienen, en dit lijkt goed te werken. Als ik de poacher gebruik, dan zal een van mijn vleugelspelers als inside forward dienst doen, en crossen we minder.

De verwachting van de media is dat ik de 20ste plaats zal behalen, en het bestuur is al blij als ik niet degradeer dit seizoen, dus we zullen het waarschijnlijk niet van ons balbezit en flitsend spel moeten hebben.

[ afbeelding ]

Ik kreeg een transferbudget van 75k van het bestuur, en een wage budget dat maar net toereikend was. Ik heb niemand kunnen verkopen of laten gaan, aangezien vrijwel alle spelers net bij Lincoln hebben getekend, en dus niet weg willen. Ik heb mijn keeper boos gemaakt door hem op de transferlijst te zetten. Ik heb een zeer goede vondst in Yoann Djidonou namelijk: een jonge, transfervrije keeper uit Benin, en heel erg goed voor deze competitie. Hij wilde ook nog eens tekenen voor een uiterst laag salaris! Ik verwacht veel van hem:

[ afbeelding ]

Voor op de vleugels heb ik Pryor weten te strikken, en een Antilliaan genaamd Martha (niet de ex-Den Bosch speler) die ik aan't omtrainen ben tot AMC playmaker vanwege zijn relatief hoge passing en techniek (14). Mijn AMC moet de drie aanvallers om hem heen bedienen met steekpasses en andere genialiteit.

Misschien wel mijn beste 'aankoop' (kosten: ¤350 :') ) is Bruno de Italiaan (mijn tweede Italiaan alweer - de andere is mijn poacher spits, Savi). Deze linksback is niet uitmuntend in zijn spel maar hij heeft één grote kracht: set pieces. Hij heeft namelijk 20 voor vrije trappen, 20 voor corners, 15 voor penalties, en 15 voor long shots, met een redelijke techniek. Ik heb in mijn game met FC Den Bosch gemerkt hoe belangrijk een speler met goede set pieces kan zijn (Danny Buijs), en aldus heb ik er vertrouwen in dat deze oude knar af en toe het verschil kan gaan maken. Met 20 corners en een sterke spits met 16 heading & jumping bij de far post móeten er toch goaltjes vallen in de npower League 2!

The Imps are on their way up :D

Edit: helemaal vergeten: ik heb het bestuur om een parent club gevraagd en ze kwamen al snel met een geniale mogelijkheid op de proppen: Chelsea! De jaarlijkse friendly alleen al is het waard, maar ik ben ook benieuwd naar de huurspelers die ze me gaan sturen.
Ziet er allemaal leuk uit veel succes :) Ik was ook degradatiekandidaat met Leeds en speel nu playoffs om promotie.

Een speler die net goed genoeg is voor een PL club vraagt bij mij om een loon van 100k per week moet niet gekker worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door poiuytr op 02-12-2010 00:04:44 ]
  donderdag 2 december 2010 @ 00:32:16 #287
268260 Dr.Mikey
pi_89414822

Vers van de pers !
Mijn hoogste overwinning dit seizoen _O_ _O_

Hier hou ik nou van ! _O_
Die Laudrup is trouwens een geweldig talent.
Ben sinds begin november al niet verslagen en het is nu maart en ben van af de 6de plek opgeklommen naar een prachtige 2de plaats met nog maar 2 punten achterstand en nog zo vier wedstrijden te spelen.
R.I.P DTS.
pi_89415033
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:59 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Ziet er allemaal leuk uit veel succes :) Ik was ook degradatiekandidaat met Leeds en speel nu playoffs om promotie.

Een speler die net goed genoeg is voor een PL club vraagt bij mij om een loon van 100k per week moet niet gekker worden.
Niet te veel aandacht aan besteden hoor. Toen het contract van Robinho afliep ging ik met hem in gesprek en wilde hij 12,5 miljoen per jaar hebben. Paar weken later nog een keer geprobeerd, toen wilde hij nog steeds te veel. Weer even gewacht en toen heeft hij bij mij getekend voor 2,9 miljoen per jaar tot juni 2016 (tegen die tijd is hij 32,5 en ik denk dat ik hem voor die tijd al wegdoe, want hij bakt er weinig van).

Dus het kan snel gaan met die eisen als geen club zo gek is om dat te betalen. ;)
  donderdag 2 december 2010 @ 00:50:24 #289
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89415406
Heb waarschijnlijk net de mooiste en spannendste wedstrijd ooit meegemaakt in FM. Ik moest met Cambuur op bezoek bij Utrecht. We worden in het begin gewoon overlopen door Utrecht en ze komen ook op voorsprong door Mulenga. En zo bleef Utrecht een beetje het spel maken tot dat ik alles op de aanval zette.

We gingen opeens voetballen en kwamen gevaarlijk vaak voor de goal en we kwamen dicht bij een doelpunt. Terwijl ik al blij was dat we waren uitgeschakeld met maar 1-0 tegen een veel betere ploeg die we de laatste twintig minuten nog hadden weggespeeld ook, gebeurde het ineens, John had de bal aan de rand van het strafschopgebied verstuurt een briljante lage voorzet naar de tweede paal die Sandor van der Heide alleen nog hoeft binnen te lopen 1-1 in de 95ste minuut.

Ik heb dus nog nooit zo lopen springen om FM. :')

Daarna dus verlengen, Utrecht was wederom beter maar scoorde niet. In de strafschoppenreeks kreeg van Boxel de kans om te beslissen. Maar hij miste, daardoor werd Meul de held van de avond door de strafschop daarna van Maguire te scoren.

Ik moest dit ff kwijt hoor, was toch wel een van mijn mooiste momenten in FM :P Moet trouwens in de volgende ronde thuis tegen Emmen.
C'est la vie
pi_89415419
quote:
Op donderdag 2 december 2010 00:32 schreef Dr.Mikey het volgende:
[ afbeelding ]
Vers van de pers !

Ben sinds begin november al niet verslagen en het is nu maart en ben van af de 6de plek opgeklommen naar een prachtige 2de plaats met nog maar 2 punten achterstand en nog zo vier wedstrijden te spelen.
Wel?! Ik volg hem al een tijdje, maar weet nog niet of ik hem ga halen :)
pi_89415453
quote:
Op donderdag 2 december 2010 00:50 schreef heloef het volgende:
Heb waarschijnlijk net de mooiste en spannendste wedstrijd ooit meegemaakt in FM. Ik moest met Cambuur op bezoek bij Utrecht. We worden in het begin gewoon overlopen door Utrecht en ze komen ook op voorsprong door Mulenga. En zo bleef Utrecht een beetje het spel maken tot dat ik alles op de aanval zette.

We gingen opeens voetballen en kwamen gevaarlijk vaak voor de goal en we kwamen dicht bij een doelpunt. Terwijl ik al blij was dat we waren uitgeschakeld met maar 1-0 tegen een veel betere ploeg die we de laatste twintig minuten nog hadden weggespeeld ook, gebeurde het ineens, John had de bal aan de rand van het strafschopgebied verstuurt een briljante lage voorzet naar de tweede paal die Sandor van der Heide alleen nog hoeft binnen te lopen 1-1 in de 95ste minuut.

Ik heb dus nog nooit zo lopen springen om FM. :')

Daarna dus verlengen, Utrecht was wederom beter maar scoorde niet. In de strafschoppenreeks kreeg van Boxel de kans om te beslissen. Maar hij miste, daardoor werd Meul de held van de avond door de strafschop daarna van Maguire te scoren.

Ik moest dit ff kwijt hoor, was toch wel een van mijn mooiste momenten in FM :P Moet trouwens in de volgende ronde thuis tegen Emmen.
En dat maakt FM zo mooi :) ^O^
  donderdag 2 december 2010 @ 00:59:23 #292
268260 Dr.Mikey
pi_89415572
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 00:50 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Wel?! Ik volg hem al een tijdje, maar weet nog niet of ik hem ga halen :)
Ja . Het is wel een speler die je rustig moet brengen.
Ik heb hem in het begin van het eerste seizoen gekocht .
In het begin een paar inval beurten waarin hij redelijk overtuigde vervolgens een hele slechte wedstrijd gespeeld. Daarom lang niet gebruikt en zwaar laten trainen zodat hij ook op de rechterflank uit de voeten kan. En sinds hij die training afgerond heeft laat ik hem regelmatig invallen in de laatste 30 minuten. Scoort nog een beetje weinig maar regelmatig geweldige solo's
R.I.P DTS.
pi_89416049
Het seizoen is over voor AZ en de volgende spelers worden verkocht:
-Sergio Romero
-Moreno
-Stijn Schaars

Mogelijk:
-Dirk Marcellis
-Kew Jaliens

Nu heb ik geld om te shoppen, maar al die gekke Argentijnen en Fransen hebben zakenwaarnemers die een miljoen willen als tekengeld hahaha! Dwazen.
pi_89416089
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 01:47 schreef Hamilcar het volgende:
Het seizoen is over voor AZ en de volgende spelers worden verkocht:
-Sergio Romero
-Moreno
-Stijn Schaars

Mogelijk:
-Dirk Marcellis
-Kew Jaliens

Nu heb ik geld om te shoppen, maar al die gekke Argentijnen en Fransen hebben zakenwaarnemers die een miljoen willen als tekengeld hahaha! Dwazen.
Ik had zo'n zaakwaarnemer die wilde ook iets van 1,3 miljoen. Dus ik gewoon 250k bieden. Hij weer zeiken dat hij 1,3 miljoen wilde, en ik 325k bieden. Nee, hij wilde toch echt 1,3 miljoen. Ik bied 400k, okee, deal. :')

Onlangs wel veel te veel betaald maar de speler zelf krijgt weinig salaris en tekengeld. Die zaakwaarnemer is echt een egocentrische geldwolf.,IHij was telkens ongeduldig en brak het af als ik twee keer weigerde om hem zo veel te geven, en 750k vond hij ook te weinig enzo. Ik telkens opnieuw onderhandelen en die speler maar steeds minder tekengeld en salaris bieden. Ik had de speler veel meer willen en kunnen betalen maar dat interesseerde hem echt geen reet, hij vond alles prima zolang hij maar 1,5 miljoen kreeg. Epische onderhandeling was dat. Wat een nar die kerel. _O- _O- _O-
pi_89416099
Hahaha, zo mooi ja. Ik beeld me steeds in dat Dirk Scheringa ala Jordania in de kamer zit en met z'n handje wuift 'weg.

Pure hatelijkheid - ik heb een geweldige verdediger van 23 gevonden die Moreno moet gaan opvolgen, alles is rond inclusief de fucking premie van 5 ton voor z'n zakenwaarnemer, en dan faalt hij z'n physical ><
pi_89416107
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 01:55 schreef Hamilcar het volgende:
Hahaha, zo mooi ja. Ik beeld me steeds in dat Dirk Scheringa ala Jordania in de kamer zit en met z'n handje wuift 'weg.

Pure hatelijkheid - ik heb een geweldige verdediger van 23 gevonden die Moreno moet gaan opvolgen, alles is rond inclusief de fucking premie van 5 ton voor z'n zakenwaarnemer, en dan faalt hij z'n physical ><
Dat is klote ja.

Wat ik persoonlijk echt kansloos vind is als je een speler aanbied en geen enkele ploeg wil een bod doen 'due to his current injury status' omdat hij nog twee dagen verkouden is. (Ook leuk als je een dure speler gemakkelijk had kunnen lozen en het is de laatste dag van de transfer window, wat ik dus heb gehad.)

TD van Barcelona: sorry Ibrahimovic, we hebben AC Milan gebeld maar ze hoeven je niet met je vuige snotneus!
pi_89416134
Clubs die 3,4 miljoen bieden voor een verdediger van net 24 die ik 6 maanden daarvoor voor 3,8 miljoen heb gehaald en die het fantastisch doet. :')

Een speler die je voor 14,5 miljoen haalt die zijn contract alleen wil verlengen met een release clause van 3,5 miljoen. :r
pi_89416143
Stijn Schaars loopt echt alleen maar te zeiken, pakt elke wedstrijd minimaal geel en eist dit en dat. Heb ik hem eindelijk aan HSV gelinked, zijn ze aan het onderhandelen, gaat hij huilen dat ik een nieuwe captain aanstel :') het is ook nooit goed.
pi_89416157
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 02:04 schreef Hamilcar het volgende:
Stijn Schaars loopt echt alleen maar te zeiken, pakt elke wedstrijd minimaal geel en eist dit en dat. Heb ik hem eindelijk aan HSV gelinked, zijn ze aan het onderhandelen, gaat hij huilen dat ik een nieuwe captain aanstel :') het is ook nooit goed.
Als je van hem af wil, is dat toch juist goed? O-)

Ik pest spelers gewoon keihard weg. En als ze het gore lef hebben om te eisen dat ik salaris ga doorbetalen ofzo dan cancel ik de overgang en ga ik ze helemaal terroriseren. _O_
pi_89416188
Hij moet gewoon z'n bek houden en op pleuren. Romero was wel een hele goede, maar ik heb de keeper van Steaua gefixed - Ciprian Ttruanu (dank u wiki) - en die is niet 'veel minder'. Stijn Schaars stond er gewoon vaak niet en was of geblesseerd of geschorst. Ik word wel een Argentijns/Roemeens bastion zo :')
pi_89416345
quote:
14s.gif Op donderdag 2 december 2010 00:32 schreef Dr.Mikey het volgende:
[ afbeelding ]
Vers van de pers !

Very nice!

Ik zit net even naar de spelersratings te kijken in het huidige seizoen (het is nu half januari), en die heb ik nog nooit zo hoog gezien!

League:

Overall:

(Er past een handvol spelers niet op.)

Het duo Guarch/Pérez voorin is echt geweldig bezig! En de rest eigenlijk ook.

Na 12 wedstrijden zonder tegendoelpunt (11x gewonnen) verloor ik net met 4-3 van PSV, vervolgens weer 5-0 gewonnen van Heerenveen. _O_

@Hamilcar: zo'n vreemdelingenlegioen is toch juist tof? :D Wat een achterlijke naam heeft die keeper... FC Groningen heeft bij mij al enige tijd de Braziliaan Michel Platini onder contract. :') Ik heb naast de 'echte' Robinho nog een Romário gehuurd (backup rechtsback van AC Milan) en ik krijg nog een jong talent binnen wat die ook Robinho heet. :') Nu nog een Ronaldo!

Ik ben wel echt blij met Wijnaldum hoor, hij heeft geen basisplek maar valt wel heel erg vaak in, doet het altijd redelijk tot goed, is overal inzetbaar (DM, MLCR, AMC en eventueel zelfs in de spits) en homegrown. Misschien probeer ik hem wel gewoon nog jarenlang te behouden. _O_

Nieuw topic: Football Manager #62 Spanning, sensatie en zeikende zaakwaarnemers

[ Bericht 5% gewijzigd door heiden6 op 02-12-2010 02:42:43 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')