Dit dus. Heb amper 3 wedstrijden gespeeld met Roda. Wel 2x opnieuw begonnen. Eerste keer eigen speler toegevoegd die te goed was. 2e keer gestart maar liep niet lekker. Toen met de nieuwe patch en MU Data Update opnieuw begonnen. 3 wedstrijden 4 punten. 3-2 in de laatste minuut verloren van Utreg :Squote:Op maandag 22 november 2010 15:02 schreef LudoSanders het volgende:
Tijdgebrek zorgt er voor dat er van verslaving lang geen sprake is.
Hier ook, ik heb teveel spellen die ik graag speel op het moment.quote:Op maandag 22 november 2010 15:02 schreef LudoSanders het volgende:
Ja precies. Heb ook nog Fallout New Vegas, Starcraft en Darksiders liggen. Daarbij heb ik net de PS Move gehad en woensdag heb ik Gran Turismo 5 in me PS3 zitten. TIJDGEBREK!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 22 november 2010 15:37 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Hier ook, ik heb teveel spellen die ik graag speel op het moment.
Stomme zaakwaarnemersquote:Op maandag 22 november 2010 19:13 schreef DaMart het volgende:
Vroeger werden transfers tegen het einde van de transferperiode versneld. Jammer dat dat nu niet meer in het spel lijkt te zitten. Op 30 augustus wilde ik een vertrokken speler vervangen. Zijn huidige club ging snel akkoord met mijn bod, ik bood een contract aan conform de wensen van de speler en vervolgens gebeurde er niets meer tot de transferdeadline.
Bij mij ook.quote:Op maandag 22 november 2010 15:02 schreef LudoSanders het volgende:
Even uit het vorige topic...quote:Op zondag 21 november 2010 21:36 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is ook juist leuk. Maar ik ga niet ergens zitten waar zulke restricties zijn, dat vind ik sowieso echt belachelijk en je bent afhankelijk van wat er in één land aan talent doorkomt. In het begin boeit dat niet omdat je zoals jij al aangeeft weinig tot geen opties hebt maar later natuurlijk wel.
Als er in Zuid-Afrika weinig talent is word je daardoor belemmerd, in de nationale competities niet zozeer maar wel continentaal.
Ook al paar keer gehad ja, zonet nog tegen directe concurrent ben de veel betere maar in de slotfase nog een doelpunt om de oren krijgen terwijl ik met 10 man voor de goal hang.quote:Op maandag 22 november 2010 22:08 schreef Nick-GizMo het volgende:
Tegen Chelsea speel ik met een nieuwe tactiek 0-1 (verlies dus) maar goed toch tevreden, daarna 1 winst partij tegen de Wolves en meteen daarna Manchester United thuis
1-0 voor
1-1 en meteen een speler van mij rood.
2-1 voor, valt een speler uit met een blessure geen wissel mogelijkheden meer.
2-2 92ste minuut!!!!
Kon in de vorige FM's ook wel, bij sommige spelers heb je alleen meer geduld nodig dan bij andere. Ongeveer 3/4 van mij selectie traint voor een nieuwe positie.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:42 schreef -Mo- het volgende:
Kan je spelers nou wel een positie tot 'natuurlijk' trainen? Zou zweren dat Ojo aan het begin van mijn spel geen VR van nature was. [ afbeelding ]
Alles valt te downloaden als je gewoon goed kijktquote:Op dinsdag 23 november 2010 16:33 schreef Snuf. het volgende:
Huh. Ik heb FM gedownload op mijn mac en nu doet ie het niet meer want ik heb geen schijfje. Weet niet hoe het te herstellen dus ik ga denk ik gewoon de eckte versie aanschaffen.
Waar kan ik mijn save files vinden?
gewoon het zelfde doen bij de tegenstander..quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:09 schreef Pinterman het volgende:
Hoop dat ze in de volgende patch wat gaan doen aan de Dangerman comments.
Iedere manager, voor iedere wedstrijd (niet overdreven, gewoon echt iedere), wijst mijn spits Niflore aan als dangerman. "Niflore must be stopped" oid. Mijn maatje Wilfried Niflore is 30 jaar oud, maar blijkbaar nog steeds zo onzeker als een puber want zijn morale dropt dus vlak voor iedere wedstrijd naar Poor of Very Poor, vanwege deze dangerman onzin. Iedereen heeft Superb morale behalve hij. Zo gaan de grootste kansen allemaal naast het doel omdat hij nerveus is.
Als Niflore nou gewoon een nerveus ventje was, oké, maar het schijnt een bekend probleem te zijn en niet uit te maken wat je speler voor karakter heeft. Invloed op moraal is gewoon veel te groot.
Doe ik tegenwoordig ook wat vaker. Maarja, ik ben maar één, en zij zijn veel, en da's niet eerlijkquote:Op dinsdag 23 november 2010 18:30 schreef MMUFC het volgende:
[..]
gewoon het zelfde doen bij de tegenstander..
Ik heb daar eerlijk gezegd totaal geen last van. Sterker nog, ben het nog niet eens tegengekomen dat iemand waarschuwde voor mijn spitsen e.d.quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:09 schreef Pinterman het volgende:
Iedere manager, voor iedere wedstrijd (niet overdreven, gewoon echt iedere), wijst mijn spits Niflore aan als dangerman. "Niflore must be stopped" oid. Mijn maatje Wilfried Niflore is 30 jaar oud, maar blijkbaar nog steeds zo onzeker als een puber want zijn morale dropt dus vlak voor iedere wedstrijd naar Poor of Very Poor, vanwege deze dangerman onzin. Iedereen heeft Superb morale behalve hij. Zo gaan de grootste kansen allemaal naast het doel omdat hij nerveus is.
Als Niflore nou gewoon een nerveus ventje was, oké, maar het schijnt een bekend probleem te zijn en niet uit te maken wat je speler voor karakter heeft. Invloed op moraal is gewoon veel te groot.
Klein reisje door de laatste paar weken van mijn inbox:quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:18 schreef Moron het volgende:
[..]
Ik heb daar eerlijk gezegd totaal geen last van. Sterker nog, ben het nog niet eens tegengekomen dat iemand waarschuwde voor mijn spitsen e.d.
Teamorders geven voor ze vertrekken?quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:55 schreef Buitendam het volgende:
Weet iemand hoe je spelers terughaalt van een interland? Ik heb over 2 dagen een belangrijke wedstrijd en wil mijn team gewoon compleet hebben.
Dat probeer ik, maar ik krijg het maar niet gevonden waar ik dit kan aangeven.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:10 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Teamorders geven voor ze vertrekken?
Bied John en Strootman een nieuw contract aan dan vang je na die tijd altijd meer geld dan dat je nu doet. Ik ga weer beginnen met mijn Leeds gamequote:Op dinsdag 23 november 2010 23:14 schreef Snuf. het volgende:
Seizoen 2011-2012 afgesloten met een 10e plek met Sparta! Prima dus, iedereen zei dat ik zou gaan degraderen.
Wil nu mijn selectie versterken, Ricky Van den Bergh en Rob Penders komen al transfervrij even kijken wie er gaan vertrekken. Ik ben bang dat Strootman & John weggaan. Vooral John is lullig, waarde is 2 miljoen en in zijn contract staat een clausule voor max 750.000 euro.
Ja Strootman zit nog vast tot 2014 maar hij wil naar een grotere club. John tot 2013 maar ik ga hem we wel een nieuw contract aanbieden denk ik.quote:Op woensdag 24 november 2010 10:03 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Bied John en Strootman een nieuw contract aan dan vang je na die tijd altijd meer geld dan dat je nu doet. Ik ga weer beginnen met mijn Leeds game
Irriteer me daar ook mateloos aan. Sommige van die gidsen zijn nog wel handig omdat de basis van het spel nog wel hetzelfde is.quote:Op woensdag 24 november 2010 15:31 schreef Pinterman het volgende:
Voor de mensen die net als ik wel eens iets over FM 2011 googlen: worden jullie er ook zo gaar van dat al die websites (fmfans, manutd, etc) hun naam standaard veranderen in die van de nieuwste FM, ook al staat de site ramvol oude content?
FM2011.nl: de 50 beste spitsen van FM2010!
True Football Manager 2011: How to defend well (posted in 2007)Hebben we veel aan.
Ga je gangquote:Op woensdag 24 november 2010 16:48 schreef Moron het volgende:
Wanneer wordt de op eens een keer veranderd dan?
zelfde probleem hier met mijn kroatische opperbaas kramaric, elke keer morale naar very low, heb inmiddeld 3 gelijkwaarde spitsen, dus als ze hem weer marken als danger man dan spelen de andere 2 spitsenquote:Op dinsdag 23 november 2010 18:09 schreef Pinterman het volgende:
Snelle update over die VMC die vroeg nu 14.000quote:Op woensdag 24 november 2010 22:33 schreef heloef het volgende:
Ben maar een game gestart met Roda JC en zowaar lijkt (met nadruk op lijkt) de eerste leuk game in deze FM in de maak. Ik heb tot nu toe niemand gekocht en heb ook eigenlijk niemand nodig want we hebben een hele goed ploeg staan. Ik ben nog wel bezig met een Ivoriaanse VMC die bij ASEC speelt en een goede speler is voor Roda en maar 85.000 euro kost. Bij de eerste contractonderhandelingen vroeg hij veel te veel salaris. Hij verdient daar 525 per week en wou maar liefst 12.000 gaan verdienen. Heb het toen maar meteen afgeblazen maar ga het nu toch nog een keer proberen om hem te halen. Als ie een normaal salaris vraagt natuurlijk anders ga ik met deze ploeg verder.
Ik kreeg ook nog een leuke linksbuiten in mijn schoot geworpen die uit kan groeien tot een goede linksbuiten in de Eredivisie. Ondanks dat ie 17 jaar is heb ik hem maar meteen in de basis gezet voor de wedstrijd tegen Twente. En dat zorgde voor resultaat, we wonnen maar liefst met 4-1 Aykin (die regen dus) speelde zeer sterk was snel, gevaarlijk, leverde goed voorzetten af en krulde een bal op de paal. Grote man was echter Junker die 3x wist te scoren.
Dus tot zover gaat het helemaal goed!
Eerst in je inbox;quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat probeer ik, maar ik krijg het maar niet gevonden waar ik dit kan aangeven.
Jawel toch? Hmm, even verder simuleren dan maarquote:Op woensdag 24 november 2010 23:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Klopt, maar je kan ze alleen terugroepen van een vriendschappelijke interland, niet van een officiële.
Nee, dat is altijd al zo. Net als in het echt trouwens, je bent verplicht ze af te staan voor officiële interlands.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:52 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Jawel toch? Hmm, even verder simuleren dan maar
Ik krijg Roda niet aan de praat. Verloor gewoon van Volendam in de beker ( die ik overigens ELKE keer krijg, heb het spel al 3x opnieuw gestart en elke keer kreeg ik Volendam).quote:Op woensdag 24 november 2010 22:33 schreef heloef het volgende:
Ben maar een game gestart met Roda JC en zowaar lijkt (met nadruk op lijkt) de eerste leuk game in deze FM in de maak. Ik heb tot nu toe niemand gekocht en heb ook eigenlijk niemand nodig want we hebben een hele goed ploeg staan. Ik ben nog wel bezig met een Ivoriaanse VMC die bij ASEC speelt en een goede speler is voor Roda en maar 85.000 euro kost. Bij de eerste contractonderhandelingen vroeg hij veel te veel salaris. Hij verdient daar 525 per week en wou maar liefst 12.000 gaan verdienen. Heb het toen maar meteen afgeblazen maar ga het nu toch nog een keer proberen om hem te halen. Als ie een normaal salaris vraagt natuurlijk anders ga ik met deze ploeg verder.
Ik kreeg ook nog een leuke linksbuiten in mijn schoot geworpen die uit kan groeien tot een goede linksbuiten in de Eredivisie. Ondanks dat ie 17 jaar is heb ik hem maar meteen in de basis gezet voor de wedstrijd tegen Twente. En dat zorgde voor resultaat, we wonnen maar liefst met 4-1 Aydin (die regen dus) speelde zeer sterk was snel, gevaarlijk, leverde goed voorzetten af en krulde een bal op de paal. Grote man was echter Junker die 3x wist te scoren.
Dus tot zover gaat het helemaal goed!
FMquote:Op donderdag 25 november 2010 09:11 schreef Scorpie het volgende:
Wat leuke feitjes;
Zlatan Ibrahimovic is bij Feyenoord aan het afbouwen (hij is nu 34).
Martin Jol is dit jaar (2015) vertrokken naar Porto.
Willem II is een Zaterdag Topklasser geworden na 2x op rij gedegradeerd te zijn
AZ heeft vandaag met 9-0 gewonnen van VVV, die hun 2e trainer binnen 2 weken op straat hebben gezet.
Cvitanich schiet ze er bij Ajax aan de lopende band in.
Verhoek is ook naar Ajax vertrokken voor 3.8 miljoen in 2011-2012.
Poepon loopt ook bij Feyenoord rond![]()
Suk balt tegenwoordig bij het Mexicaanse America.
Suarez is naar Olympique Lyon vertrokken.
Been zit nog steeds bij Feyenoord.
Vloet is coach van PSV.
Fer is naar AZ gegaan.
Ja da's wel waar, Ajax heeft nu (na een jaar) al 4 Brazilianen gekochtquote:Op donderdag 25 november 2010 11:08 schreef Scorpie het volgende:
Ik speel zonder Braziliaanse en Argentijnse leagues, die verpesten het hele spel. Na 3 jaar zit bij elke selectie 4 of 5 Brazillianen
Bij mij zitten de meeste van die spelers nog bij Ajax, in ieder geval Stekelenburg, van der Wiel, Suleimani, en De Zeeuw. Ajax heeft het Europees niet erg goed gedaan en één keer de Eredivisie gewonnen, maar om een of andere reden hebben ze bakken met geld, net als Feyenoord.quote:Op donderdag 25 november 2010 10:33 schreef MMUFC het volgende:
Ik vind die transfers soms sowieso vaag..
Ben ik een willekeurige ploeg dan koopt meestal ManUtd voor bijna 14m Balazs Dzsudzsak van PSV. Vervolgens speelde ik 2,5 seizoen met PSV en er is niemand geweest die een bod op Dzsudzsak gedaan heeft.. In de eerste transferperiode heeft er zelfs niemand interesse getoond. En als je al een bod krijgt is het voor hooguit 5m..
ook de standaard transfers zijn altijd wel grappig.
Vertonghen die standaard naar een Engelse topploeg gaat, Alderweireld meestal ook.
Ajax had na 1,5 seizoen sowieso bijna al hun beste spelers verkocht.
Stekelenburg, Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita, De Zeeuw, Sulejmani en El Hamdaoui.
En terwijl in FM2010 altijd in de eerste maand Suarez voor 20m verkocht werd, blijft hij in 2011 vaak nog een paar jaar bij Ajax
Bij mij gaat na die goede wedstrijd ook matig. Na Twente verloren we met 4-0 van ADO (leve het realisme in FM!) Daarna een matige wedstrijd tegen Heracles (1-1) Toen ongelukkig verloren van PSV (1-2), Ajax (2-3) en AZ (0-1) Toen wat tactische veranderingen doorgevoerd en meteen resultaat, heb de laatste wedstrijd met 1-3 gewonnen bij Heerenveen. Kwam omdat Junker niet meer alleen voorin op een eiland stond, ik speelde 4-5-1 met Junker als enige spits nu 4-4-2 met Huysegems en Junker in de spits en die scoorden allebei tegen Heerenveen.quote:Op donderdag 25 november 2010 08:38 schreef Kn0x het volgende:
[..]
Ik krijg Roda niet aan de praat. Verloor gewoon van Volendam in de beker ( die ik overigens ELKE keer krijg, heb het spel al 3x opnieuw gestart en elke keer kreeg ik Volendam).
In de competitie verloor ik gewoon met 7-1 van AZ en daarna met 5-1 van Excelsior. Toen maar vergeten te saven
Dat van Balazs Dzsudzsak heb ik nog maar 1x gehad, ook ManUtd. Manutd koopt meestal jeugdspelers bij psv of de graafschapquote:Op donderdag 25 november 2010 10:33 schreef MMUFC het volgende:
Ik vind die transfers soms sowieso vaag..
Ben ik een willekeurige ploeg dan koopt meestal ManUtd voor bijna 14m Balazs Dzsudzsak van PSV. Vervolgens speelde ik 2,5 seizoen met PSV en er is niemand geweest die een bod op Dzsudzsak gedaan heeft.. In de eerste transferperiode heeft er zelfs niemand interesse getoond. En als je al een bod krijgt is het voor hooguit 5m..
ook de standaard transfers zijn altijd wel grappig.
Vertonghen die standaard naar een Engelse topploeg gaat, Alderweireld meestal ook.
Ajax had na 1,5 seizoen sowieso bijna al hun beste spelers verkocht.
Stekelenburg, Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita, De Zeeuw, Sulejmani en El Hamdaoui.
En terwijl in FM2010 altijd in de eerste maand Suarez voor 20m verkocht werd, blijft hij in 2011 vaak nog een paar jaar bij Ajax
Ik heb zowel Huysegems als Skoubo terug gestuurd. Veel te duur die shit manquote:Op donderdag 25 november 2010 12:57 schreef heloef het volgende:
[..]
Bij mij gaat na die goede wedstrijd ook matig. Na Twente verloren we met 4-0 van ADO (leve het realisme in FM!) Daarna een matige wedstrijd tegen Heracles (1-1) Toen ongelukkig verloren van PSV (1-2), Ajax (2-3) en AZ (0-1) Toen wat tactische veranderingen doorgevoerd en meteen resultaat, heb de laatste wedstrijd met 1-3 gewonnen bij Heerenveen. Kwam omdat Junker niet meer alleen voorin op een eiland stond, ik speelde 4-5-1 met Junker als enige spits nu 4-4-2 met Huysegems en Junker in de spits en die scoorden allebei tegen Heerenveen.
Skoubo ga ik ook terug sturen heb ik simpelweg niet nodig maar Huysegems lijkt een koningskoppel te worden met Junker dus die houd ik er voorlopig bij en ga wel volgend jaar opzoek naar een jonge spits die hem kan vervangen.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:44 schreef Kn0x het volgende:
[..]
Ik heb zowel Huysegems als Skoubo terug gestuurd. Veel te duur die shit man. Toen maar Cruz in de spits met Hamming op de bank.
De dangerman-exploit gebruiken.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:28 schreef Buitendam het volgende:
Wat zijn slimme manieren om de tegenstander zo goed mogelijk uit het spel te krijgen? Zelf de beste opstelling maken begrijp ik, maar hoe krijg je bijvoorbeeld hun trainer, keeper en gevaarlijke spits uit hun goede doen?
Die werkt inderdaad goed. Heeft het ook zin om de coach van de tegenpartij te kutten door te zeggen dat ie wel onder druk moet staan met zo'n goede selectie? En werkt die dangerman-exploit ook tegen kleine clubs?quote:Op donderdag 25 november 2010 13:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De dangerman-exploit gebruiken.
Dangerman werkt altijd, en de andere coach narren doe ik eigenlijk nooit. Ik word meestal de hemel ingeprezen, en degene die mij niks vinden spelen meestal in de beker tegen mij en dan gaat het om 1 of 2 divisies lager.quote:Op donderdag 25 november 2010 14:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die werkt inderdaad goed. Heeft het ook zin om de coach van de tegenpartij te kutten door te zeggen dat ie wel onder druk moet staan met zo'n goede selectie? En werkt die dangerman-exploit ook tegen kleine clubs?
Bij mij is het meestal zo:quote:Op donderdag 25 november 2010 14:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dangerman werkt altijd, en de andere coach narren doe ik eigenlijk nooit. Ik word meestal de hemel ingeprezen, en degene die mij niks vinden spelen meestal in de beker tegen mij en dan gaat het om 1 of 2 divisies lager.
Ik snap alleen niet wanneer je de dangerman te pakken hebt. Ik klik altijd maar eentje uit zijn squad status met key player als omschrijving aan.quote:Op donderdag 25 november 2010 15:25 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Bij mij is het meestal zo:
- Verlies ik, dan vindt de manager van de tegenstander dat ik een goede aanpak heb
- Win ik, dan vindt de manager van de tegenstander dat mijn aanpak niet de juiste is.
Oftewel: managers van de tegenpartij zijn slechte verliezers
Vooraf de manager complimenteren/kutten doe ik niet zo vaak, dangerman regelmatig..
Soms kun je het doen vanuit je inbox, maar meestal zoek ik er zelf eentje uit, bij voorkeur een jong, onzeker ventje die makkelijk zal bezwijken onder de drukquote:Op donderdag 25 november 2010 15:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik snap alleen niet wanneer je de dangerman te pakken hebt. Ik klik altijd maar eentje uit zijn squad status met key player als omschrijving aan.
Ik zeg doen!quote:Op donderdag 25 november 2010 16:45 schreef Jorwol het volgende:
Hahaha dit is echt belachelijk, ik had Jeffrey Bruma voor een seizoen gehuurd en hij deed het prima, dus wilde ik hem kopen.
Chelsea wil ¤33.000.000,- én 25% of profit from next sale én Stefan de Vrij
Lol wat heb je gewonnenquote:Op donderdag 25 november 2010 17:50 schreef Moron het volgende:
Altijd leuk om te horen..![]()
[ afbeelding ]
Nu snap ik ook waarom
[ afbeelding ]
De competitie, FA Cup en de finale van de Champions League gehaald, maar wel verloren.quote:
Echt leuk dat je in landen als India en Zuid-Afrika aan de slag gaat, net zoals de user die in Zuid-Afrika bezig was, vind het altijd erg interessant om te volgenquote:Op vrijdag 26 november 2010 14:12 schreef MMUFC het volgende:
Aangezien Level 10 Engeland toch wel erg traag is.. Ook niet zo verwonderlijk.. als je ziet dat de kwalificatie rondes van de FA Cup allemaal minimaal 100 duels zijn(eerste kwalificatie ronde 203 zelfs)... En daar komt dan bij dat level 1 tot en met level 6 7 competities zijn. Level 7 tot en met 10 zijn 37 competities. Dit houdt in een totaal van 44 competities. Een speelronde, bijvoorbeeld 9 duels per competitie houdt in dat er 396 duels gegenereerd moeten worden..
Nu maar een nieuwe game gestart met 5 landen, op 5 verschillende continenten..
Nederland, Argentinië, Mexico, Zuid Afrika en India.
Gestart bij PSV en mijn doel is om in iedere van de 5 landen de hoogste divisie minimaal 1x te winnen.
Lijkt me persoonlijk leuker om dan zonder reputatie in India te beginnen en jezelf omhoog te werken, maar goed.. Wie ben ikquote:Op vrijdag 26 november 2010 14:12 schreef MMUFC het volgende:
Aangezien Level 10 Engeland toch wel erg traag is.. Ook niet zo verwonderlijk.. als je ziet dat de kwalificatie rondes van de FA Cup allemaal minimaal 100 duels zijn(eerste kwalificatie ronde 203 zelfs)... En daar komt dan bij dat level 1 tot en met level 6 7 competities zijn. Level 7 tot en met 10 zijn 37 competities. Dit houdt in een totaal van 44 competities. Een speelronde, bijvoorbeeld 9 duels per competitie houdt in dat er 396 duels gegenereerd moeten worden..
Nu maar een nieuwe game gestart met 5 landen, op 5 verschillende continenten..
Nederland, Argentinië, Mexico, Zuid Afrika en India.
Gestart bij PSV en mijn doel is om in iedere van de 5 landen de hoogste divisie minimaal 1x te winnen.
Niet meer wisselenquote:Op vrijdag 26 november 2010 15:03 schreef Irritatie100 het volgende:
Altijd als ik wissel krijg ik direct een tegengoal
Dat doe ik in latere games ook wel.. in de eerste games in FM wil ik altijd zo snel mogelijk prijzen winnenquote:Op vrijdag 26 november 2010 17:04 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Lijkt me persoonlijk leuker om dan zonder reputatie in India te beginnen en jezelf omhoog te werken, maar goed.. Wie ben ik
Helaas, gebruik geen editor. Zal zijn history erbij pakken dan kan je zien dat hij een regen is bij Real Madrid vandaan.quote:Op zaterdag 27 november 2010 12:21 schreef Rahl het volgende:
Ziet er een beetje editor-achtig uit tbh
ziek goede regen danquote:Op zaterdag 27 november 2010 12:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Helaas, gebruik geen editor. Zal zijn history erbij pakken dan kan je zien dat hij een regen is bij Real Madrid vandaan.
Hmm misschien een goede subtopper in de Eredivisie. Vitesse lijkt me wel wat voor deze speler. Zal door hard werken en trainen misschien een keer naar een club als Twente of Ajax kunnen, maar betwijfel of hij dan veel in de basis zal staan.quote:
Dat dacht ik ook en toen ging ik bij Roda aan de slag.quote:Op zaterdag 27 november 2010 13:50 schreef Rahl het volgende:
Ik denk dat ik echt een kuttrainer ben. Kan geen enkel team aan het spelen krijgen, vooral scoren is overal een probleem. Ondanks echte topspitsen.
Wel jammer dat Wimbledon er nu uit vliegtquote:Op zaterdag 27 november 2010 15:30 schreef Nick-GizMo het volgende:
Toch grappig dat FA cup voetbal op tv
True True ! Maar straks komt ook nog een geweldige wedstrijdquote:Op zaterdag 27 november 2010 15:32 schreef heloef het volgende:
[..]
Wel jammer dat Wimbledon er nu uit vliegt
Huren, huren, huren!quote:Op zaterdag 27 november 2010 16:42 schreef VonHinten het volgende:
^-- Lol!
5e geworden met Zwolle. Playoffs waren kansloos.
Ik heb nu 5 ton aan salaris om spelers aan te trekken en een budget van 85K. Oftewel: vooral gratis spelers aantrekken. Spelers met meer dan 13 voor cruciale eigenschappen willen allemaal niet, dus ik ga maar weer een lading butspelers aantrekkenOok leuk, na dit seizoen loopt het contract van al (!) mijn spelers af. Ehm, oke.
Zeker een studie wiskunde gevolgdquote:Op zaterdag 27 november 2010 17:40 schreef -Mo- het volgende:
Als we de drie resterende wedstrijden winnen, zijn we kampioen", berekende de spits.
Wat een wiskundetalent.
quote:Op zaterdag 27 november 2010 17:40 schreef -Mo- het volgende:
Als we de drie resterende wedstrijden winnen, zijn we kampioen", berekende de spits.
Wat een wiskundetalent.
Bij Groningen zat ook zo'n speler met die naamquote:Op zaterdag 27 november 2010 15:49 schreef Hamilcar het volgende:
[ afbeelding ]
... omg, ik ga deze speler puur en alleen voor z'n naam kopen
Marcel Pannekoek.quote:Op zaterdag 27 november 2010 18:46 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Bij Groningen zat ook zo'n speler met die naam
Jup die !quote:
Welke skin is dat?quote:Op zaterdag 27 november 2010 20:16 schreef Nick-GizMo het volgende:
Zo eerste wedstrijd van de competitie gehad :
[ afbeelding ]
Ik heb er niet zo veel last van. Had wel één speler die een achterlijke clause wilde en die heb ik toen uiteraard niet een dergelijk contract aangeboden. Galván heeft er bij mij geloof ik niet om gevraagd. Alleen een relegation release clause van 5,5 miljoen maar die gaat nooit in werking treden.quote:Op zaterdag 27 november 2010 20:48 schreef Pinterman het volgende:
Wat zijn die Minimum Release Clauses trouwens irritant zeg
Iedere keer dat ik een talent wil kopen, willen ze best komen, en kan ik ze best betalen, maar eisen ze allemaal een belachelijk lage minimum fee release clause.
Nee Galván, ik ga je niet voor 3 miljoen kopen om je vervolgens een release clause van 3,5 miljoen te geven. Wat de fuck heb ik dan aan je? Loop je zo voor een habbekrats de deur uit!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
Hoi Nick Heydenquote:Op zaterdag 27 november 2010 20:29 schreef Nick-GizMo het volgende:
Ook mooi om te zien dat bij Ajax Stekelenburg en Vermeer een blessure hebben, staat Verhoeven nog niet in de basis
[ afbeelding ]
DIe heeft het nu al verneukt!
quote:Op zaterdag 27 november 2010 20:53 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik heb er niet zo veel last van. Had wel één speler die een achterlijke clause wilde en die heb ik toen uiteraard niet een dergelijk contract aangeboden. Galván heeft er bij mij geloof ik niet om gevraagd. Alleen een relegation release clause van 5,5 miljoen maar die gaat nooit in werking treden.Helaas speelt die burrito hier al bij SevillaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sommige spelers kan ik zonder release clause halen als ik ze in plaats daarvan een forse salarisverhoging geef, maar dat loopt financieel echt uit de klauwen. Dag GalvánNou ja, dan Neymar maar halen, die wil ook, maar zal wel een stuk duurder zijn...
Ik wens je een dolfijne dag
Heb hem een of twee seizoenen geleden een jaar gehuurd, 50% salaris + een kleine huursom, was een goede zet!quote:Op zaterdag 27 november 2010 21:14 schreef Nick-GizMo het volgende:
Maduro is voor ¤0 op te halen, wil ie 45k per week.. oprotten
Hij speelt hier bij Excelsior, maar als ik hem wil kopen moet ik een ongelooflijk bedrag neerleggen dus ik weet niet hoe excelsior hem heeft aangeschaft.quote:Op zaterdag 27 november 2010 22:00 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Heb hem een of twee seizoenen geleden een jaar gehuurd, 50% salaris + een kleine huursom, was een goede zet!
Maduro bij Excelsior?quote:Op zondag 28 november 2010 01:16 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Hij speelt hier bij Excelsior, maar als ik hem wil kopen moet ik een ongelooflijk bedrag neerleggen dus ik weet niet hoe excelsior hem heeft aangeschaft.
Dat kan heel goed ik had een VMC op het oog maar die vroeg 12.000 per week. Niet gedaan dus die gast tekent een paar dagen later bij Levski Sofia voor maar 1.300 in de week.quote:Op zondag 28 november 2010 01:16 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Hij speelt hier bij Excelsior, maar als ik hem wil kopen moet ik een ongelooflijk bedrag neerleggen dus ik weet niet hoe excelsior hem heeft aangeschaft.
Wat achterlijk is dat! En dat hij bij jou niet wilde lag wel echt aan het salaris?quote:Op zondag 28 november 2010 01:20 schreef heloef het volgende:
[..]
Dat kan heel goed ik had een VMC op het oog maar die vroeg 12.000 per week. Niet gedaan dus die gast tekent een paar dagen later bij Levski Sofia voor maar 1.300 in de week.
Het kan er ook aan hebben gelegen dat Levski Europees speelt maar in Nederland bij Roda kom je dan wel in een betere competitie terecht dus dat heft elkaar wel op denk ik.quote:Op zondag 28 november 2010 01:21 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat achterlijk is dat! En dat hij bij jou niet wilde lag wel echt aan het salaris?
(Btw schijnbaar gebruikt iedereen hier weekbedragen maar ik vind dat heel onoverzichtelijk dus ik heb alles gewoon per jaar en zit telkens te rekenen als iemand hier een salaris neerzet.)
Je krijgt toch gewoon te zien waarom de speler niet wil?quote:Op zondag 28 november 2010 01:23 schreef heloef het volgende:
[..]
Het kan er ook aan hebben gelegen dat Levski Europees speelt maar in Nederland bij Roda kom je dan wel in een betere competitie terecht dus dat heft elkaar wel op denk ik.
Ja het salaris. De grote vraag is waarom hij voor Levski wel voor een veel slechter contract wou gaan voetballen dan dat ik hem voor schoof, namelijk 4,000 in de week tegen 1,300 bij Levski.quote:Op zondag 28 november 2010 01:25 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je krijgt toch gewoon te zien waarom de speler niet wil?
Is die Livaja een beetje goed bij jou? Hij komt over een maandje hier binnenwandelen bij Roda.quote:Op zondag 28 november 2010 01:37 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Zo'n geniale doelpunt. Let op de details. Hoe Suarez de bal in een keer terug legt.
Een wonderkind.quote:Op zondag 28 november 2010 01:41 schreef heloef het volgende:
[..]
Is die Livaja een beetje goed bij jou? Hij komt over een maandje hier binnenwandelen bij Roda.
Misschien krijgt ie na 20 wedstrijden wel 23k ofzoquote:Op zondag 28 november 2010 01:32 schreef heloef het volgende:
[..]
Ja het salaris. De grote vraag is waarom hij voor Levski wel voor een veel slechter contract wou gaan voetballen dan dat ik hem voor schoof, namelijk 4,000 in de week tegen 1,300 bij Levski.
Ik gebruik die clausule regelmatig, en dan na 30 wedstrijden, dat halen ze toch niet zo snel.quote:Op zondag 28 november 2010 02:06 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Misschien krijgt ie na 20 wedstrijden wel 23k ofzo
Volgens mij is dit spel zo geprogammeerd dat een speler gewoon een salaris t.o.v. de competitie waar je in speelt en het niveau van je club vraagt, en niet naar absolute getallen kijkt. Ik heb wel eens gekeken hoeveel mijn allerslechtste jeugdspeler bij FC Den Bosch (kreeg ¤60 per week) zou vragen als hij naar Barcelona kon. Bleek hij ¤45.000 euro per week te willen.quote:Op zondag 28 november 2010 01:32 schreef heloef het volgende:
[..]
Ja het salaris. De grote vraag is waarom hij voor Levski wel voor een veel slechter contract wou gaan voetballen dan dat ik hem voor schoof, namelijk 4,000 in de week tegen 1,300 bij Levski.
Echt sick, die Emerson van Inter is echt extreem goedquote:Op zondag 28 november 2010 13:17 schreef Nick-GizMo het volgende:
http://community.sigames.(...)ger-in-the-year-2062
Leuk om te zien
Dat is echt tot het ziekelijke!quote:Op zondag 28 november 2010 13:17 schreef Nick-GizMo het volgende:
http://community.sigames.(...)ger-in-the-year-2062
Leuk om te zien
quote:Op zaterdag 27 november 2010 20:16 schreef Nick-GizMo het volgende:
Zo eerste wedstrijd van de competitie gehad :
[ afbeelding ]
Moeilijk hè? Eerst lezen dan pratenquote:
Mazzelquote:Op zondag 28 november 2010 20:54 schreef heloef het volgende:
Mijn game met Roda is gered![]()
Mijn PC maakt ik weet niet hoeveel automatische back-ups en die doen het wel gewoon zonder crashdumps. Helaas moet ik wel een paar wedstrijden overnieuw spelen maar heb ik de wedstrijden met Dortmund wel al achter de rug en speel dus gewoon groepfase Europa League.
Lincoln mooie ploeg is dat speelde daarmee in FM 10. Geert ten Ouden is wel een leuke spits voor dat niveau.quote:Op zondag 28 november 2010 21:04 schreef Pinterman het volgende:
Ben een nieuwe game begonnen met een oude bekende van me, Lincoln City FC in de npower League 2. Ik wissel niet van club in games dus dit is een plan voor de lange termijn
Iemand ervaring met free transfers of goede huurspelers in de npower League 2?
Edit: oh man, ik hou nu al van deze competitie. Ik sign zojuist een speler (Pelayo) met een goal bonus van ¤ 7
quote:Op zondag 28 november 2010 21:04 schreef Pinterman het volgende:
Ben een nieuwe game begonnen met een oude bekende van me, Lincoln City FC in de npower League 2. Ik wissel niet van club in games dus dit is een plan voor de lange termijn
Edit: oh man, ik hou nu al van deze competitie. Ik sign zojuist een speler (Pelayo) met een goal bonus van ¤ 7
Van Gessel?quote:Op zondag 28 november 2010 21:04 schreef Pinterman het volgende:
Hij is wel zo traag als een dikke pad.quote:Op maandag 29 november 2010 00:48 schreef PirE het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij wil maar 5,000 per week![]()
Als je hem gewoon een centrale rol geeft waarbij anderen het vuile werk opknappen is ie zeer nuttig.quote:Op maandag 29 november 2010 07:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij is wel zo traag als een dikke pad.
Niets tegen Danny Koevermans hequote:Op maandag 29 november 2010 07:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij is wel zo traag als een dikke pad.
Hehe niks tegen Danny he, scoorde bij mij wel mooi de 1-1 tegem Roma in Stadio Olimpico voor Roda.quote:Op maandag 29 november 2010 10:09 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Niets tegen Danny Koevermans he
Kijk je vol verbazing naar de 8-0 overwinning van Ajax op FC Twente, win je een dag later zelf met PSV met 6-0 van sc Heerenveen
Vervolgens verloor ik met 4-1 in de ArenA van Ajax.. Best zonde want de 6-0 was de 10e competitieoverwinning op rij..
Sta nu met nog 11 duels te gaan 2e met een achterstand van 8 punten op Ajax.
De groepsfase EL heb ik eenvoudig overleefd. Na het lastig gehad te hebben tegen Rapid Wien in de voorronde(thuis een 1-3 achterstand teruggebracht naar 3-3, uit 0-2 gewonnen(met de 0-2 in de blessure tijd)) kwam ik in de groep bij Celtic, Unirea Urcizeni(ofzoeits) en FC Sibir. Startte thuis tegen Celtic waar ik een 2-0 voorsprong weggaf en uiteindelijk 2-2 speelde. Vervolgens werd er achtereenvolgens gewonnen van Unirea, Sibir(2x) en uit bij Celtic(0-2)
.
Na de duels tegen Sibir was ik zeker van overwintering, na het duel tegen Celtic zeker van 1e plaats. Ik speelde dus het laatste duel met een aantal jeugdspelers in de basis, desondanks won ik met 3-2
In de volgende ronde wacht Olympiacos.
Het beker avontuur eindigde in de 3e ronde in eigen stadion tegen Go Ahead Eagles(1-2)
Klopt, als je dan een mannetje in dienst van hem laat spelen is hij wel je ster.quote:Op maandag 29 november 2010 09:56 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Als je hem gewoon een centrale rol geeft waarbij anderen het vuile werk opknappen is ie zeer nuttig.
Ik heb Danny ook nog steeds.. hij speelt bijna niets.. maar heeft wel een nieuw contract voor vorig seizoen gekregenquote:Op maandag 29 november 2010 10:12 schreef heloef het volgende:
[..]
Hehe niks tegen Danny he, scoorde bij mij wel mooi de 1-1 tegem Roma in Stadio Olimpico voor Roda.
Heb hem ook niet in de basis staan kwam er tegen Roma in als targetman werkte prima wel jammer dat door een crashdump die wedstrijd overnieuw moet spelen. Speel meestal met Junker en Ruiz (Jaime wel te verstaan) in de spits.quote:Op maandag 29 november 2010 10:28 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Ik heb Danny ook nog steeds.. hij speelt bijna niets.. maar heeft wel een nieuw contract voor vorig seizoen gekregen
Als hij evenveel als dit seizoen wilde had ik dat niet gedaanMaar hij is van 8 ton naar 6 ton gegaan geloof ik
Hier Koef voor 1.1 mil eruit gedaan. Ook cassio, uitleenbeurt aan Barçaquote:Op maandag 29 november 2010 10:28 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Ik heb Danny ook nog steeds.. hij speelt bijna niets.. maar heeft wel een nieuw contract voor vorig seizoen gekregen
Als hij evenveel als dit seizoen wilde had ik dat niet gedaanMaar hij is van 8 ton naar 6 ton gegaan geloof ik
Ik heb pas met mijn tactieken zitten klooien met wisselend succes. Nu heb ik 1 spits (poacher) die gewoon rondhangt om palletjes erin te prikken, niet afjaagt en altijd vrij probeert te zijn (totale vrijheid). De andere spits (advanced forward) speelt een stukje daarachter, heeft weinig vrijheid, moet ballen afjagen/de verdediging storen (zeer hoge closing down), en mag weinig met de bal lopen. De bedoeling is dat hij hem afgeeft aan de andere spits of de nummer 10 (advanced playmaker, support duty). Mijn buitenspelers staan op ML en MR maar wel als winger met attack duty, en moeten zo veel mogelijk aan de zijkant blijven, de achterlijn halen en voorgeven. Werkt tot nu toe prima.quote:Op maandag 29 november 2010 10:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Klopt, als je dan een mannetje in dienst van hem laat spelen is hij wel je ster.
Scoort hij veel, geeft hij veel assists, of allebei? Hoe speelt hij bij jou?quote:Op maandag 29 november 2010 13:21 schreef -Mo- het volgende:
Zit nu in mijn vierde jaar bij PSV. Dzsudzsak wordt elke week echt non-stop in de hemel geprezen door managers van Barça, Real, Man Utd enz., maar ik heb nog nóóit een bod op hem gekregen.
Vind ik overigens niet zo'n heel groot probleem, hij is elk seizoen mijn beste man.
Die rol krijgt hij ook. Hij is ook binnen en uiteindelijk nam hij genoegen met 4.600 per week voor 1,5 jaar. Ik ga er niet vanuit dat ik dit jaar al naar de Bundesliga promoveer en in de 2. Bundesliga is het gewoon een nuttige speler.quote:Op maandag 29 november 2010 09:56 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Als je hem gewoon een centrale rol geeft waarbij anderen het vuile werk opknappen is ie zeer nuttig.
Rol: vleugelspits. Taak: aanvallen. Haalt vaak de achterlijn en geeft dan een voorzet met links.quote:Op maandag 29 november 2010 14:01 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Scoort hij veel, geeft hij veel assists, of allebei? Hoe speelt hij bij jou?
Ik had Biseswar op links, maar die gaat net als in het echt telkens naar binnen, daarom heb ik heb maar weggedaan. (En omdat ik 8,25miljoen kon krijgen en daarvan twee betere spelers kon halen voor die positie die samen minder verdienen dan hij deed.)
Geweldige prestatiequote:Op maandag 29 november 2010 22:41 schreef Winski05 het volgende:
Contract loopt eind van het seizoen af en Groningen bood hem aan voor 85k.quote:Op maandag 29 november 2010 22:09 schreef Hamilcar het volgende:
Hoe heb je hem voor 85 weten te strikken? :p
Leuk!quote:Op maandag 29 november 2010 23:24 schreef Winski05 het volgende:
En ja hoor, ook promotie is een feit!!
De uitwedstrijd tegen Zulu ging met 3-2 verloren, maar ik was al reuze blij met die 2 uitgoals. En ja, de thuiswedstrijd was ongelooflijk spannend. Ik kom op 2-0 en vlak voor tijd scoort Zulu 2-1. En ze beginnen als een gek aan te vallen, maar godzijdank blijft het bij 2-1, waardoor ik op uitgoals heb gewonnen!
Gepromoveerd met African Warriors, hallelujah!
quote:Op maandag 29 november 2010 23:24 schreef Winski05 het volgende:
En ja hoor, ook promotie is een feit!!
De uitwedstrijd tegen Zulu ging met 3-2 verloren, maar ik was al reuze blij met die 2 uitgoals. En ja, de thuiswedstrijd was ongelooflijk spannend. Ik kom op 2-0 en vlak voor tijd scoort Zulu 2-1. En ze beginnen als een gek aan te vallen, maar godzijdank blijft het bij 2-1, waardoor ik op uitgoals heb gewonnen!
Gepromoveerd met African Warriors, hallelujah!
Ja maar dan loopt het van geen donder.quote:Op dinsdag 30 november 2010 01:33 schreef Hamilcar het volgende:
Je moet dan ook geen tactieken downloaden, maar zelf verzinnen.
Doet Fey goedquote:Op dinsdag 30 november 2010 09:02 schreef Scorpie het volgende:
Leuke feitjes deel 2:
Anno 2017:
Speelt van Persie weer bij Feyenoord, samen met Ibramihovic in de spits.
Zit Been bij AZ op de bank als trainer, en Verbeek bij AZ.
Heeft Ajax al 39 wedstrijden niet verloren
Heeft Ajax een selectie van 40 man (I kid you not)
Speelt Steek nog steeds bij Ajax, nu 35.
Suarez zit bij Olympique Lyon, samen met Fer.
Wijnaldum zit bij Barcelona en is daar sterspeler.
Is Fransie Adelaar trainer van PSV en heeft hij daar een vreemdelingenlegioen van heb ik jou daar; ik tel in zijn selectie van 30 man welgeteld 2 Nederlanders en in totaal 17 nationaliteiten
Dan moet je je tactiek aanpassen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 02:37 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Ja maar dan loopt het van geen donder.
Verbeek zit bij Feyenoord neem ik aan?quote:Op dinsdag 30 november 2010 09:02 schreef Scorpie het volgende:
Leuke feitjes deel 2:
Anno 2017:
Speelt van Persie weer bij Feyenoord, samen met Ibramihovic in de spits.
Zit Been bij AZ op de bank als trainer, en Verbeek bij AZ.
Heeft Ajax al 39 wedstrijden niet verloren
Heeft Ajax een selectie van 40 man (I kid you not)
Speelt Steek nog steeds bij Ajax, nu 35.
Suarez zit bij Olympique Lyon, samen met Fer.
Wijnaldum zit bij Barcelona en is daar sterspeler.
Is Fransie Adelaar trainer van PSV en heeft hij daar een vreemdelingenlegioen van heb ik jou daar; ik tel in zijn selectie van 30 man welgeteld 2 Nederlanders en in totaal 17 nationaliteiten
Ik kan het met PSV in eigen huis binnen de 90 minuten van Go Ahead Eaglesquote:Op dinsdag 30 november 2010 11:39 schreef Sok. het volgende:
Met Ajax voor de beker verliezen van Telstar met penalty's
Ik ken het.. heb namelijk dit seizoen tegen zowel ADO Den Haag als VVV over 2 duels maar 1 punt gepakt..quote:Op dinsdag 30 november 2010 11:44 schreef Sok. het volgende:
Mja k weet niet, k voetbal heel afwisselend
Tegen de makkelijke teams is t steeds behoorlijk spannend, net ook gelijk gespeeld tegen De Graafschap, snap er niks van.
Nu mijn Roda game niet meer te redden is ga ik het ook maar proberen met Leeds denk ik.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:13 schreef poiuytr het volgende:
Jullie gebruiken heel vaak danger-man over een gevaarlijke tegenstander maar telkens als ik dat doet dan blinkt die gast juist uit. Net ook weer, spits van Sheff Utd schiet er 2 tegen me in.
Aan begin van het seizoen moest ik strijden om degradatievoetbal volgens experts, inmiddels sta ik verdiend op een 4e plaats en strijd ik nu om te promoveren naar de Premier League. Komen spannende weken (6 wedstrijden) aan gelukkig heb ik mijn hele selectie compleet en geen last van blessures
[ afbeelding ]
Leukquote:Op dinsdag 30 november 2010 16:17 schreef heloef het volgende:
[..]
Nu mijn Roda game niet meer te redden is ga ik het ook maar proberen met Leeds denk ik.
Sutchuin is bij mij wel een goede moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:21 schreef Dr.Mikey het volgende:
Kent iemand nog een goedkope echte het slot er op verdedigende middenvelder ?
Type Mascherano / Brama Ik speel met Feyenoord dus zet er nu altijd afwisselend El Ahmadi of Fer neer maar die zijn alle twee veel beter als centrale middenvelder. Mokotjo ook geprobeerd maar die is tevaak op pad met Zuid Afrika.
Nee man, wat een faalhaas is dat. IRL maar ook gewoon in FM.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:22 schreef heloef het volgende:
[..]
Sutchuin is bij mij wel een goede moet ik zeggen.
Als je wat te besteden hebt: Guido Pizarro, Radosav Petrovic of Adilson Warken.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:21 schreef Dr.Mikey het volgende:
Type Mascherano / Brama Ik speel met Feyenoord dus zet er nu altijd afwisselend El Ahmadi of Fer neer maar die zijn alle twee veel beter als centrale middenvelder. Mokotjo ook geprobeerd maar die is tevaak op pad met Zuid Afrika.
Annanquote:Op dinsdag 30 november 2010 16:21 schreef Dr.Mikey het volgende:
Neem hem op proef voor een week, zie je zijn statsquote:Op dinsdag 30 november 2010 20:11 schreef heloef het volgende:
Heeft iemand ervaring met Collins John wil hem naar Cambuur halen maar kan geen scoutingverslag opvragen.
Ik heb hem bij FC Groningen en het is een heldquote:Op dinsdag 30 november 2010 20:11 schreef heloef het volgende:
Heeft iemand ervaring met Collins John wil hem naar Cambuur halen maar kan geen scoutingverslag opvragen.
Volgens mij een aardige speler zeker voor Cambuur, heb hem eventjes op proef gehad maar uiteindelijk een ander spits gehaald.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:11 schreef heloef het volgende:
Ja die is goedquote:
Het afgelopen seizoen was dus slecht afgelopen. Ik was snel uitgeschakeld in Europa (Derde in de groepsfase CL, in de EL kansloos tegen Celtic in de first knockout round met 2-2 en 2-0) Het einde van de competitie was dramatisch en ik zakte af naar de vierde plek. In de beker was het heel raar. Ik schakelde Zwaluwen, BV Veendam en PSV alledrie met 3-0 uit, vervolgens FC Utrecht met 4-0. In de halve finale had ik een verlenging nodig tegen Fortuna Sittard, terwijl de reserves van Ajax (die het jaar daarvoor in de finale nipt verloren van Ajax 1quote:Op maandag 29 november 2010 13:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik heb pas met mijn tactieken zitten klooien met wisselend succes. Nu heb ik 1 spits (poacher) die gewoon rondhangt om palletjes erin te prikken, niet afjaagt en altijd vrij probeert te zijn (totale vrijheid). De andere spits (advanced forward) speelt een stukje daarachter, heeft weinig vrijheid, moet ballen afjagen/de verdediging storen (zeer hoge closing down), en mag weinig met de bal lopen. De bedoeling is dat hij hem afgeeft aan de andere spits of de nummer 10 (advanced playmaker, support duty). Mijn buitenspelers staan op ML en MR maar wel als winger met attack duty, en moeten zo veel mogelijk aan de zijkant blijven, de achterlijn halen en voorgeven. Werkt tot nu toe prima.
Gek genoeg doe ik het vooral verdedigend heel goed, aan het einde van het afgelopen seizoen (nieuwe tactiek vlak na de winterstop ingesteld) ging het scoren moeizaam maar kreeg ik weinig goals tegen, nu lijkt het echt goed te gaan lopen. Heb dan ook wel echt een heerlijke selectie tot mijn beschikking inmiddels, alles sterk bezet en goed in de breedte. Robinho transfervrij gehaald, onder andere, maar hij verdient vooralsnog geen basisplek en de andere spitsen doen het uitstekend.
Wat ik me afvraag: hoeveel van de spelers die je verhuurt hebben ook daadwerkelijk een basisplaats bij hun tijdelijke club? Mijn ervaring is dat ze aan het eind van het seizoen meestal blij zijn dat ze kunnen terugkeren, slechts 6 wedstrijdjes en 3 invalbeurten aan ervaring rijker...quote:Op woensdag 1 december 2010 00:23 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Voor alle mensen die zelf met de tactiek gaan rommelen en bij wie het slecht gaat: houd het even vol, heb geduld en heb vertrouwen. De voldoening is des te groter als het eerst totaal niet lijkt te lukken maar je later precies op het veld ziet gebeuren wat jij als tactisch genie () voor ogen had. Misschien juich ik te vroeg en keert het tij zich binnenkort voor mij en mijn Feyenoord, maar in elk geval ga ik dan ten onder met strijd en geloof in mezelf.
Verschil van dag en nacht inderdaad.quote:Op woensdag 1 december 2010 08:27 schreef Kevillac het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag: hoeveel van de spelers die je verhuurt hebben ook daadwerkelijk een basisplaats bij hun tijdelijke club? Mijn ervaring is dat ze aan het eind van het seizoen meestal blij zijn dat ze kunnen terugkeren, slechts 6 wedstrijdjes en 3 invalbeurten aan ervaring rijker...
Manu, Van Haaren, Cabral en Castaignos ontwikkelen zich echt goed trouwens, ik geef ze veel speeltijd. De Vrij gaat helaas wat minder hard. Wijnaldum krijgt van m'n assistent (seizoen 2) vijf sterren! Zie je ook dat dat per game variabel is. Juan Manuel Insaurralde en Ruben Yttergard Jensen zijn overigens voor iedereen aanraders als aankopen.
Over je serieuze toon; ik vind het alleen maar geweldig dat er meer mensen zijn die er zo enthousiast mee omgaan als ik, dus ik zou zeggen, ga vooral zo door, ik lees het met plezier en krijg er zelf ook weer inspiratie door!
Dat heb ik ook met vd Vaart bij de Spurs. Kerel heeft 18 in penalty taking, dus dan zou je denken dat ie ze makkelijk scoort. Van de 10 penalties die hij genomen heeft, heeft-ie dr 8 gemist zeg maarquote:Op woensdag 1 december 2010 15:34 schreef Hamilcar het volgende:
en why the fuck worden er zoveel pingels gemist? Ik heb gasten met 14-16 in penalty taking en dan nog missen ze 50% van de tijd tegen poep keepers ><
Wat kan FM toch spannend zijn tot de laatste speeldag zeg.quote:Op woensdag 1 december 2010 12:08 schreef poiuytr het volgende:
De spanning is om te snijden bij mij in de competitie:
[ afbeelding ]
Ik sta momenteel tweede met nog twee wedstrijden te spelen.
De nummers een en twee promoveren direct na de Premier League, drie tot zes spelen playoffs voor plaatsing naar de PL.
Aankomende wedstrijd moet ik uit tegen Leicester (nummer 4) hier moet ik gelijk spelen of winnen anders is het over en moet ik waarschijnlijk playoffs spelen. Cardiff (nummer 3) heeft nu een makkelijke thuiswedstrijd tegen Derby en op de laatste speeldag een lastig uitduel tegen Sheff Utd.
Crystal Palace acht ik niet meer in staat om mee te spelen om de tweede plek om dat ze nog twee uitwedstrijden voor de boeg hebben waaronder de laatste wedstrijd tegen mij.
Viel mij ook al op. Laatst speelde ik een cupwedstrijd die op penalties moest worden beslist. Alle 5 mijn spelers schoten naast of over, de tegenstander mistte de eerste 4 ook en schoot de laatste door het midden erinquote:Op woensdag 1 december 2010 15:34 schreef Hamilcar het volgende:
en why the fuck worden er zoveel pingels gemist? Ik heb gasten met 14-16 in penalty taking en dan nog missen ze 50% van de tijd tegen poep keepers ><
Ik ga even kijken wie bij mij een hoge composure hebben, en die de pingels laten nemen.quote:Op woensdag 1 december 2010 17:57 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]
Viel mij ook al op. Laatst speelde ik een cupwedstrijd die op penalties moest worden beslist. Alle 5 mijn spelers schoten naast of over, de tegenstander mistte de eerste 4 ook en schoot de laatste door het midden erin
Ik vind het ook heel leuk over andere "carrières" te lezen ik zag laatst de onderstaande documentaire en kreeg als ze vertelden over hun games meteen een "dat had ik ook gevoel"quote:Op woensdag 1 december 2010 00:25 schreef heiden6 het volgende:
Ik moet lachen om mijn eigen serieuze toon, maar ik weet hoe leuk ik het vind om zulke verslagjes te lezen van andere 'trainers' hier. Het FM-gevoel klinkt wel door en is vast herkenbaar.
It's not a game, it's the best job in the world!
Juist, het is altijd tof om te zien hoe andere het doenquote:Op woensdag 1 december 2010 08:27 schreef Kevillac het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag: hoeveel van de spelers die je verhuurt hebben ook daadwerkelijk een basisplaats bij hun tijdelijke club? Mijn ervaring is dat ze aan het eind van het seizoen meestal blij zijn dat ze kunnen terugkeren, slechts 6 wedstrijdjes en 3 invalbeurten aan ervaring rijker...
Manu, Van Haaren, Cabral en Castaignos ontwikkelen zich echt goed trouwens, ik geef ze veel speeltijd. De Vrij gaat helaas wat minder hard. Wijnaldum krijgt van m'n assistent (seizoen 2) vijf sterren! Zie je ook dat dat per game variabel is. Juan Manuel Insaurralde en Ruben Yttergard Jensen zijn overigens voor iedereen aanraders als aankopen.
Over je serieuze toon; ik vind het alleen maar geweldig dat er meer mensen zijn die er zo enthousiast mee omgaan als ik, dus ik zou zeggen, ga vooral zo door, ik lees het met plezier en krijg er zelf ook weer inspiratie door!
Je moet ze sowieso verhuren aan een club op het juiste niveau.quote:Op woensdag 1 december 2010 08:27 schreef Kevillac het volgende:
[..]
quote:Manu, Van Haaren, Cabral en Castaignos ontwikkelen zich echt goed trouwens, ik geef ze veel speeltijd. De Vrij gaat helaas wat minder hard. Wijnaldum krijgt van m'n assistent (seizoen 2) vijf sterren! Zie je ook dat dat per game variabel is. Juan Manuel Insaurralde en Ruben Yttergard Jensen zijn overigens voor iedereen aanraders als aankopen.
Tip: laat spelers nemen die en goede wedstrijd hebben gespeeld, en die fit zijn. Tijdens de wedstrijd kun je ook zo'n schermpje aanzetten (heb ik altijd) met of een speler 'confident' is, of juist niet, of bvb 'playing okay', 'looking complacent', 'having a great game' etc. Als je een speler een strafschop laat nemen die niet confident of complacent is, gaat het vaak fout!quote:Op woensdag 1 december 2010 17:57 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]
Viel mij ook al op. Laatst speelde ik een cupwedstrijd die op penalties moest worden beslist. Alle 5 mijn spelers schoten naast of over, de tegenstander mistte de eerste 4 ook en schoot de laatste door het midden erin
Handige tip ga ik voortaan zeker op letten.quote:Op woensdag 1 december 2010 19:52 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Tip: laat spelers nemen die en goede wedstrijd hebben gespeeld, en die fit zijn. Tijdens de wedstrijd kun je ook zo'n schermpje aanzetten (heb ik altijd) met of een speler 'confident' is, of juist niet, of bvb 'playing okay', 'looking complacent', 'having a great game' etc. Als je een speler een strafschop laat nemen die niet confident of complacent is, gaat het vaak fout!
Board room.quote:Op woensdag 1 december 2010 21:04 schreef poiuytr het volgende:
Even korte vraag:
- Waar kan ik zien hoe ver ze zijn met uitbreiden van mijn jeugdcomplex?
I know, maar wat bij mij vaak voorkomt is dat spelers als (in het begin) Martins Indi, Cabral of Van Haaren geen zin hebben in een verhuur aan een club uit de Jupiler League. Verhuur ik ze aan Excelsior, dan komen ze op de bank terecht omdat zij voor elke positie al 6 Zuid-Amerikanen van 35 hebben. Daarnaast zijn er ook vaak genoeg geen clubs die de spelers willen huren...quote:Op woensdag 1 december 2010 19:50 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je moet ze sowieso verhuren aan een club op het juiste niveau.
Als je een bod krijgt voor verhuur, krijg je ook te zien of de club in kwestie de speler ziet als een 'valuable member of the first team' of als een 'as cover for the first team' (of iets dergelijks). Je kunt dan dus zorgen dat je voor een team gaat met die eerste optie.
[..]
![]()
Bied ze gewoon aan met 100% salaris doorbetalen en recallmogelijkheid. En als je geen respons krijgt nog een keer op 70%, dan op 50% etc. Zodra je een bod krijgt moet je opletten of de speler als backup zou fungeren of als basisspeler. Als hij backup wordt wil de speler ws. wel want dan is het ws. een club die eigenlijk iets te hoog gegrepen is. Als hij een basisplek krijgt is het waarschijnlijker dat hij niet wil, want dan is het een club die te min is. Gewoon blijven proberen. Desnoods zonder salarisbijdrage, die jeugdspelers verdienen toch weinig. Als je geen bod krijgt, probeer het gewoon om de week, vaak aan het einde van de transferperiode willen clubs uit wanhoop wel een speler hebben is mijn ervaring. Als de speler weinig aan spelen toekomt kun je hem dankzij de recallmogelijkheid in de winterstop terughalen en elders onder proberen te brengen.quote:Op woensdag 1 december 2010 22:04 schreef Kevillac het volgende:
[..]
I know, maar wat bij mij vaak voorkomt is dat spelers als (in het begin) Martins Indi, Cabral of Van Haaren geen zin hebben in een verhuur aan een club uit de Jupiler League. Verhuur ik ze aan Excelsior, dan komen ze op de bank terecht omdat zij voor elke positie al 6 Zuid-Amerikanen van 35 hebben. Daarnaast zijn er ook vaak genoeg geen clubs die de spelers willen huren...
Ziet er allemaal leuk uit veel succesquote:Op woensdag 1 december 2010 20:57 schreef Pinterman het volgende:
Zo. Ik heb een paar dagen niet kunnen spelen, maar het eerste seizoen met Lincoln City FC in de npower League 2 gaat van start!
[ afbeelding ]
De voorbereiding ging goed. Hoewel we tegen weinig reputabele teams speelden, hebben we de meeste wedstrijden gewonnen zonder echt te domineren, maar wel zoals ik het met mijn tactiek beoog: met veel man achter de bal, het middenveld overslaan door lange ballen te spelen naar een goed bemande voorhoede. Zowel voor als achterin veel man dus. Ik heb twee types spitsen: een kopsterke Brit (Jumping & Heading 16, Strength 14, en goede Bravery etc, een echte Targetman voor deze competitie, maar technis zo vaardig als een walrus) en een snelle, jonge Italiaan. De targetman gebruik ik in combinatie met twee wingers die hem op het hoofd bedienen, en dit lijkt goed te werken. Als ik de poacher gebruik, dan zal een van mijn vleugelspelers als inside forward dienst doen, en crossen we minder.
De verwachting van de media is dat ik de 20ste plaats zal behalen, en het bestuur is al blij als ik niet degradeer dit seizoen, dus we zullen het waarschijnlijk niet van ons balbezit en flitsend spel moeten hebben.
[ afbeelding ]
Ik kreeg een transferbudget van 75k van het bestuur, en een wage budget dat maar net toereikend was. Ik heb niemand kunnen verkopen of laten gaan, aangezien vrijwel alle spelers net bij Lincoln hebben getekend, en dus niet weg willen. Ik heb mijn keeper boos gemaakt door hem op de transferlijst te zetten. Ik heb een zeer goede vondst in Yoann Djidonou namelijk: een jonge, transfervrije keeper uit Benin, en heel erg goed voor deze competitie. Hij wilde ook nog eens tekenen voor een uiterst laag salaris! Ik verwacht veel van hem:
[ afbeelding ]
Voor op de vleugels heb ik Pryor weten te strikken, en een Antilliaan genaamd Martha (niet de ex-Den Bosch speler) die ik aan't omtrainen ben tot AMC playmaker vanwege zijn relatief hoge passing en techniek (14). Mijn AMC moet de drie aanvallers om hem heen bedienen met steekpasses en andere genialiteit.
Misschien wel mijn beste 'aankoop' (kosten: ¤350) is Bruno de Italiaan (mijn tweede Italiaan alweer - de andere is mijn poacher spits, Savi). Deze linksback is niet uitmuntend in zijn spel maar hij heeft één grote kracht: set pieces. Hij heeft namelijk 20 voor vrije trappen, 20 voor corners, 15 voor penalties, en 15 voor long shots, met een redelijke techniek. Ik heb in mijn game met FC Den Bosch gemerkt hoe belangrijk een speler met goede set pieces kan zijn (Danny Buijs), en aldus heb ik er vertrouwen in dat deze oude knar af en toe het verschil kan gaan maken. Met 20 corners en een sterke spits met 16 heading & jumping bij de far post móeten er toch goaltjes vallen in de npower League 2!
The Imps are on their way up
Edit: helemaal vergeten: ik heb het bestuur om een parent club gevraagd en ze kwamen al snel met een geniale mogelijkheid op de proppen: Chelsea! De jaarlijkse friendly alleen al is het waard, maar ik ben ook benieuwd naar de huurspelers die ze me gaan sturen.
Niet te veel aandacht aan besteden hoor. Toen het contract van Robinho afliep ging ik met hem in gesprek en wilde hij 12,5 miljoen per jaar hebben. Paar weken later nog een keer geprobeerd, toen wilde hij nog steeds te veel. Weer even gewacht en toen heeft hij bij mij getekend voor 2,9 miljoen per jaar tot juni 2016 (tegen die tijd is hij 32,5 en ik denk dat ik hem voor die tijd al wegdoe, want hij bakt er weinig van).quote:Op woensdag 1 december 2010 23:59 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Ziet er allemaal leuk uit veel succesIk was ook degradatiekandidaat met Leeds en speel nu playoffs om promotie.
Een speler die net goed genoeg is voor een PL club vraagt bij mij om een loon van 100k per week moet niet gekker worden.
Wel?! Ik volg hem al een tijdje, maar weet nog niet of ik hem ga halenquote:Op donderdag 2 december 2010 00:32 schreef Dr.Mikey het volgende:
[ afbeelding ]
Vers van de pers !
Mijn hoogste overwinning dit seizoen![]()
Hier hou ik nou van !![]()
Die Laudrup is trouwens een geweldig talent.
Ben sinds begin november al niet verslagen en het is nu maart en ben van af de 6de plek opgeklommen naar een prachtige 2de plaats met nog maar 2 punten achterstand en nog zo vier wedstrijden te spelen.
En dat maakt FM zo mooiquote:Op donderdag 2 december 2010 00:50 schreef heloef het volgende:
Heb waarschijnlijk net de mooiste en spannendste wedstrijd ooit meegemaakt in FM. Ik moest met Cambuur op bezoek bij Utrecht. We worden in het begin gewoon overlopen door Utrecht en ze komen ook op voorsprong door Mulenga. En zo bleef Utrecht een beetje het spel maken tot dat ik alles op de aanval zette.
We gingen opeens voetballen en kwamen gevaarlijk vaak voor de goal en we kwamen dicht bij een doelpunt. Terwijl ik al blij was dat we waren uitgeschakeld met maar 1-0 tegen een veel betere ploeg die we de laatste twintig minuten nog hadden weggespeeld ook, gebeurde het ineens, John had de bal aan de rand van het strafschopgebied verstuurt een briljante lage voorzet naar de tweede paal die Sandor van der Heide alleen nog hoeft binnen te lopen 1-1 in de 95ste minuut.
Ik heb dus nog nooit zo lopen springen om FM.![]()
Daarna dus verlengen, Utrecht was wederom beter maar scoorde niet. In de strafschoppenreeks kreeg van Boxel de kans om te beslissen. Maar hij miste, daardoor werd Meul de held van de avond door de strafschop daarna van Maguire te scoren.
Ik moest dit ff kwijt hoor, was toch wel een van mijn mooiste momenten in FMMoet trouwens in de volgende ronde thuis tegen Emmen.
Ja . Het is wel een speler die je rustig moet brengen.quote:Op donderdag 2 december 2010 00:50 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Wel?! Ik volg hem al een tijdje, maar weet nog niet of ik hem ga halen
Ik had zo'n zaakwaarnemer die wilde ook iets van 1,3 miljoen. Dus ik gewoon 250k bieden. Hij weer zeiken dat hij 1,3 miljoen wilde, en ik 325k bieden. Nee, hij wilde toch echt 1,3 miljoen. Ik bied 400k, okee, deal.quote:Op donderdag 2 december 2010 01:47 schreef Hamilcar het volgende:
Het seizoen is over voor AZ en de volgende spelers worden verkocht:
-Sergio Romero
-Moreno
-Stijn Schaars
Mogelijk:
-Dirk Marcellis
-Kew Jaliens
Nu heb ik geld om te shoppen, maar al die gekke Argentijnen en Fransen hebben zakenwaarnemers die een miljoen willen als tekengeld hahaha! Dwazen.
Dat is klote ja.quote:Op donderdag 2 december 2010 01:55 schreef Hamilcar het volgende:
Hahaha, zo mooi ja. Ik beeld me steeds in dat Dirk Scheringa ala Jordania in de kamer zit en met z'n handje wuift 'weg.
Pure hatelijkheid - ik heb een geweldige verdediger van 23 gevonden die Moreno moet gaan opvolgen, alles is rond inclusief de fucking premie van 5 ton voor z'n zakenwaarnemer, en dan faalt hij z'n physical ><
Als je van hem af wil, is dat toch juist goed?quote:Op donderdag 2 december 2010 02:04 schreef Hamilcar het volgende:
Stijn Schaars loopt echt alleen maar te zeiken, pakt elke wedstrijd minimaal geel en eist dit en dat. Heb ik hem eindelijk aan HSV gelinked, zijn ze aan het onderhandelen, gaat hij huilen dat ik een nieuwe captain aanstelhet is ook nooit goed.
Very nice!quote:Op donderdag 2 december 2010 00:32 schreef Dr.Mikey het volgende:
[ afbeelding ]
Vers van de pers !
Mijn hoogste overwinning dit seizoen![]()
Hier hou ik nou van !![]()
Die Laudrup is trouwens een geweldig talent.
Ben sinds begin november al niet verslagen en het is nu maart en ben van af de 6de plek opgeklommen naar een prachtige 2de plaats met nog maar 2 punten achterstand en nog zo vier wedstrijden te spelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |