abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89416370

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2010 is hét spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen? Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM 2010 Patch 1

PC
OS - Windows XP | Vista | Windows7
Processor - XP - 1.4GHz of sneller | Vista/W7 - 2.0GHz of sneller
Memory - XP - 512MB RAM | Vista/W7 - 1GB RAM
Video Card - 128MB minimum. Nvidia FX 5900 Ultra of hoger | ATI Radeon 9800 of hoger | Intel 82915G/82910GL of hoger.
Oudere videkaarten kunnen alleen 2D aan en worden niet ondersteund. Laptop versies van deze chipsets kunnen werken, maar worden niet ondersteund.

Mac
Intel Processor | OS X 10.5 | NVidia Geforce 7300 GT | ATI X1600 Radeon

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.

© donroyco

Vorige topic: Football Manager #61 En we hebben de Champions League!
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_89416405
Ik speel met Ajax en ik kan vrijwel altijd goede spelers scouten(meer dan 3 sterren) alleen vallen de Nederlanders steeds af na 1 of 2 jaar op de bank

Bijvoorbeeld

Zuiverloon
Huntelaar
Linssen
Willem Janssen
Dost
Schilder

Ik zou graag met meer Nederlanders spelen maar mijn team bestaat nu vooral uit Oost-Europeanen, Zweden, Afrikanen en Zuid Amerikanen
pi_89416415
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 02:48 schreef PietPietPiet het volgende:
Ik speel met Ajax en ik kan vrijwel altijd goede spelers scouten(meer dan 3 sterren) alleen vallen de Nederlanders steeds af na 1 of 2 jaar op de bank

Bijvoorbeeld

Zuiverloon
Huntelaar
Linssen
Willem Janssen
Dost
Schilder

Ik zou graag met meer Nederlanders spelen maar mijn team bestaat nu vooral uit Oost-Europeanen, Zweden, Afrikanen en Zuid Amerikanen
Ik ben echt van van Zuid-Amerika, Mexico en de Balkan. Heb ook wel vaak Scandinaviërs maar meestal meer voor in de breedte, vaak transfervrij in de winterstop.

NLse spelers vind ik meestal gewoon veel te duur. Maar er zijn toch genoeg goede? :)

Gewoon goed scouten bij subtopclubs enzo. Alhoewel daar ook veel buitenlanders spelen...
pi_89416428
Welke aankopen worden bij jou dan basisspelers die uit Nederland komen en met welke ploeg speel je?
pi_89416442
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 02:54 schreef PietPietPiet het volgende:
Welke aankopen worden bij jou dan basisspelers die uit Nederland komen en met welke ploeg speel je?
Ik speel met Feyenoord. Dat is nog niet voorgekomen (heb het net opgezocht). Maar ik haal vrijwel nooit spelers uit de NL competitie omdat die te duur zijn, wel regelmatig transfervrij voor in de breedte (Toivonen, Jonathas).

Het zal heus wel mogelijk zijn toch? Maar ik ga geen 6 miljoen betalen voor een middenvelder van Utrecht als ik een Joegoslaaf kan halen van 900k die net zo goed is.

Trouwens nog een tip, zeker als je club nog te arm en/of klein is om uitgebreid te scouten: haal trainers van buitenlandse komaf, want dan profiteer je van de kennis uit hun netwerk over diverse voetballanden.

[ Bericht 9% gewijzigd door heiden6 op 02-12-2010 03:02:43 ]
pi_89416469
Linssen 2,6
Janssen 0,75
Zuiverloon 0
Dost 4,0
Drenthe 0
Schilder 0
Quincy 0
Huntelaar 0

IK scout mijn versterkingen altijd en ze krijgen eigenlijk zonder uitzondering meer dan 3 sterren
pi_89416476
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 03:02 schreef PietPietPiet het volgende:
Linssen 2,6
Janssen 0,75
Zuiverloon 0
Dost 4,0
Drenthe 0
Schilder 0
Quincy 0
Huntelaar 0

IK scout mijn versterkingen altijd en ze krijgen eigenlijk zonder uitzondering meer dan 3 sterren
Ja, dat is niet duur op zich, maar het grootste deel speelde ook niet in Nederland toch? Raar dat jongens als Drenthe en Huntelaar gratis wegmogen. 8)7

Geen idee waarom ze floppen. Presteren ze gewoon niet goed? OF blijken ze minder goed dan gedacht?

Het draait bij mij nu erg goed, maar als Ajax zo doorgaat wordt het nog knap lastig om kampioen te worden! :')

Het zou natuurlijk wel geniaal zijn als ze ongeslagen blijven maar toch tweede worden. _O_

[ Bericht 22% gewijzigd door heiden6 op 02-12-2010 06:50:17 ]
pi_89417042
3 sterren vind ik trouwens niet goed. Dat is middelmatig.
pi_89419516
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 03:04 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja, dat is niet duur op zich, maar het grootste deel speelde ook niet in Nederland toch? Raar dat jongens als Drenthe en Huntelaar gratis wegmogen. 8)7

Geen idee waarom ze floppen. Presteren ze gewoon niet goed? OF blijken ze minder goed dan gedacht?

Het draait bij mij nu erg goed, maar als Ajax zo doorgaat wordt het nog knap lastig om kampioen te worden! :')

[ afbeelding ]

Het zou natuurlijk wel geniaal zijn als ze ongeslagen blijven maar toch tweede worden. _O_
Ondanks dat ik voor Ajax bent, is dat idd wel vet. Dan baal je als dat in het echt gebeurt. Gewoon niet verliezen maar toch 2e worden haha
Vici, Vidi, Veni!
pi_89421511
Heldenspel

Net aan het einde v seizoen 2 en alles gewonnen wat er te winnen valt met MCity.
1e geworden met 100 punten en iets van 120 om 30 qua doelsaldo _O_
pi_89421703
Zit in een periode dat ik om de haverklap met een nieuwe game begin :P
Zo ben ik nu met Met Police in de 8e divisie van Engeland begonnen. Wel met een andere update dan waarmee ik eerst op level 10 begon. Deze update gaat maar tot level 8(de levels met de meeste competities ontbreken dus) en al die regionale bekers zitten er niet in. Het zou dus iets sneller moeten gaan. Als ik dit nog te traag vind gaan start ik een nieuwe game met de Engelse competitie zoals die in de game zit en begin ik in de League One bij Hartlepool :P

Bij Met Police, ben begonnen als zondag-amateur, is in ieder geval de prognose dat ik 11e wordt. Na 3 duels sta ik 1e met 9 punten :)
Het begin is dus veelbelovend, hopelijk kan ik dat voortzetten!
pi_89422192
Meh gaat in de competitie slecht... In de laatste 8 wedstrijden in de Eredivisie maar 8 punten gepakt en nu moet ik zelfs nog erg m'n best doen wil ik tweede worden :')

In de Champions League derde geworden in een poule met Kopenhagen, Werder en AC Milan, daarna in de 1st Knockout Round (Europa League) Sevilla verslagen met 2-1 en 0-2 (uit). Leverkusen in de 2nd Knockout Round 3-2 verloren uit en thuis met 4-1 gewonnen. Aston Villa is de komende tegenstander, als ik daarvan win is de halve finale tegen Tottenham of Schalke. Al met al geen onmogelijke loting dus.

In de beker moet ik de halve finale spelen tegen De Graafschap en de mogelijke finale tegen NEC of Groningen.

Hopelijk kan ik door de beker te winnen en goed te presteren in de Europa League in ieder geval wat credit opbouwen bij het bestuur.
pi_89422751
Gaat prima met Sparta, plek 7 en halve finale van de beker. Thuis tegen Roda, moet kunnen.

Ik haat echt sommige spelers. Ik wil graag echt een topspits aantrekken want Timmermans is een groot talent maar bakt er niks van, Curiel is niet echt een spits net als Ricky van den Bergh en Voskamp is goed maar kan het niveau bijna niet meer aan en als hij geblesseerd is heb ik een probleempje.

Eerst naar Danny Koef die bij Bordeaux voetbalt, krijgt daar 18K per week, ik heb totaal 90K per week te verdelen en ik heb nog 26K over dus ik kan zijn salaris bieden. Bordeaux keurt het bod goed en Danny wil niet onderhandelen :( Echt al 3 keer geprobeerd (zomer, winter, zomer transferwindow) maar hij wil gewoon niet.

Dan Bas Dost. Die gozer speelt nooit bij Heerenveen en ik bood 3,5 miljoen. Was een goed bod en werd aangenomen. Komt Zenit ST petersburg en die leggen eventjes 10 miljoen neer..

Dan Mads Junker die bij Ajax voetbalt, in het 2e wel te verstaan. Voor een paar ton mag ik hem overnemen, komen zijn eisen:

50K per week, 10K wedstrijdpremie, 500K na 5( :')__!) goals en dan nog 1 miljoen tekengeld en nog 1,5 miljoen voor zijn zaakwaarnemer. En oja, 30% van de komende transferwinst.

En zo staat nu al 3 jaar Voskamp in de spits.
pi_89423355
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:44 schreef Snuf. het volgende:
Gaat prima met Sparta, plek 7 en halve finale van de beker. Thuis tegen Roda, moet kunnen.

Ik haat echt sommige spelers. Ik wil graag echt een topspits aantrekken want Timmermans is een groot talent maar bakt er niks van, Curiel is niet echt een spits net als Ricky van den Bergh en Voskamp is goed maar kan het niveau bijna niet meer aan en als hij geblesseerd is heb ik een probleempje.

Eerst naar Danny Koef die bij Bordeaux voetbalt, krijgt daar 18K per week, ik heb totaal 90K per week te verdelen en ik heb nog 26K over dus ik kan zijn salaris bieden. Bordeaux keurt het bod goed en Danny wil niet onderhandelen :( Echt al 3 keer geprobeerd (zomer, winter, zomer transferwindow) maar hij wil gewoon niet.

Dan Bas Dost. Die gozer speelt nooit bij Heerenveen en ik bood 3,5 miljoen. Was een goed bod en werd aangenomen. Komt Zenit ST petersburg en die leggen eventjes 10 miljoen neer..

Dan Mads Junker die bij Ajax voetbalt, in het 2e wel te verstaan. Voor een paar ton mag ik hem overnemen, komen zijn eisen:

50K per week, 10K wedstrijdpremie, 500K na 5( :')__!) goals en dan nog 1 miljoen tekengeld en nog 1,5 miljoen voor zijn zaakwaarnemer. En oja, 30% van de komende transferwinst.

En zo staat nu al 3 jaar Voskamp in de spits.
Volledig van de pot gerukt. Wat gebeurt er als je een veel lager bod doet? Ik pas altijd gewoon alles flink aan, in dit geval bvb 250k na 20 goals , 500k tekengeld voor hem, 350k voor zijn zaakwaarnemer en de helft van het salaris. :D Meestal komt er dan wel een tegenbod waar je mee verder kan is mijn ervaring. Maar ik weet niet hoe oud en hoe goed die junker is, en wat je voor hem over hebt. :)

Supperspannende wedstrijd net:

_O_
pi_89424790
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 12:02 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Volledig van de pot gerukt. Wat gebeurt er als je een veel lager bod doet? Ik pas altijd gewoon alles flink aan, in dit geval bvb 250k na 20 goals , 500k tekengeld voor hem, 350k voor zijn zaakwaarnemer en de helft van het salaris. :D Meestal komt er dan wel een tegenbod waar je mee verder kan is mijn ervaring. Maar ik weet niet hoe oud en hoe goed die junker is, en wat je voor hem over hebt. :)

Supperspannende wedstrijd net:

[ afbeelding ]

_O_
Er valt niet goed te onderhandelen. Hij wil minstens 30K per week, de duurste speler krijgt nu 7000 per week volgens mij, dus daar ga ik niet beginnen. Dan eet hij in zijn eentje al 33% van mijn salarisbegroting op. En de andere kosten wil hij ook niet laten dalen. Het is een goede speler maar ook niet de echte topper ofzo, dus dit is niet normaal.

Ik had erg veel problemen met mijn keepers. Had Seliga en Levita maar Levita wil de ene week weg en de volgende week weer niet. Duarte, Van den Bergh, Bentem en Strootman hadden ruzie met Seliga en hun spel leidde eronder, dus die heb ik voor 24K verhuurd aan Liverpool en dan een optie tot koop voor 750K. Zelf zat hij ook constant te zeiken dus hij moest gewoon weg.

Maar heb nu een goede Peruaanse keeper gehaald waar mijn scout mee kwam. 19 jaar, bijna net zo goed als Seliga en is episch in 1 tegen 1 situaties. In de lucht is hij voorlopig wat minder maar dat heeft nog niet tot problemen geleid.

Wat wel tot problemen heeft geleid is Rick Stuy van den Herik. Een talent, kan iets beter worden dan Strootman maar wilde al weg voordat hij had gedebuteerd. Speelde in het begin wel aardig maar is heel wisselvallig. Kopte net een prachtig eigen doelpunt binnen.

28 wedstrijden gespeeld, 5e plek. 5 punten achter op AZ, maar van de komende 6 wedstrijden moet ik er sowieso 5 kunnen winnen want dat zijn allemaal clubs van 11 t/m 18. Alleen Ajax daartussen, die staan 1e. In de Arena misschien een puntje halen. Hopen dat AZ punten gaat verliezen en ik 4e kan worden.

Ik wil echt Europa in. Gewoon omdat ik Sparta tegen een Europeese club wil zien spelen.
pi_89424875
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 12:42 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Er valt niet goed te onderhandelen. Hij wil minstens 30K per week, de duurste speler krijgt nu 7000 per week volgens mij, dus daar ga ik niet beginnen. Dan eet hij in zijn eentje al 33% van mijn salarisbegroting op. En de andere kosten wil hij ook niet laten dalen. Het is een goede speler maar ook niet de echte topper ofzo, dus dit is niet normaal.

Ik had erg veel problemen met mijn keepers. Had Seliga en Levita maar Levita wil de ene week weg en de volgende week weer niet. Duarte, Van den Bergh, Bentem en Strootman hadden ruzie met Seliga en hun spel leidde eronder, dus die heb ik voor 24K verhuurd aan Liverpool en dan een optie tot koop voor 750K. Zelf zat hij ook constant te zeiken dus hij moest gewoon weg.

Maar heb nu een goede Peruaanse keeper gehaald waar mijn scout mee kwam. 19 jaar, bijna net zo goed als Seliga en is episch in 1 tegen 1 situaties. In de lucht is hij voorlopig wat minder maar dat heeft nog niet tot problemen geleid.

Wat wel tot problemen heeft geleid is Rick Stuy van den Herik. Een talent, kan iets beter worden dan Strootman maar wilde al weg voordat hij had gedebuteerd. Speelde in het begin wel aardig maar is heel wisselvallig. Kopte net een prachtig eigen doelpunt binnen.

28 wedstrijden gespeeld, 5e plek. 5 punten achter op AZ, maar van de komende 6 wedstrijden moet ik er sowieso 5 kunnen winnen want dat zijn allemaal clubs van 11 t/m 18. Alleen Ajax daartussen, die staan 1e. In de Arena misschien een puntje halen. Hopen dat AZ punten gaat verliezen en ik 4e kan worden.

Ik wil echt Europa in. Gewoon omdat ik Sparta tegen een Europeese club wil zien spelen.
Als spelers weg willen negeer ik dat gewoon tenzij hun contract nog maar een jaar doorloopt. :P

Je moet zeker Europa in! Atlético Madrid, Tottenham of Lazio ontvangen op het Kasteel. :D ^O^
pi_89425606
Seizoen 1 met de standaard 11 spelers van Ajax gespeeld. Sindsdien geen 1 competitie/amstel cup wedstrijd verloren. Verloor in de CL groepsfase van Manchester twee keer en won verrassend van Valencia. In de kwart finale CL weer tegen Man U en natuurlijk weer twee keer verloren. Toch een treble met landelijke titels verzameld.

Seizoen 2 aan het begon veel inkomsten gehad om club schuld af te lossen. V.d Wiel, Mounir el hamdioui en nog een paar verkocht. Toen twee man op huur basis aangetrokken en 2 talenten gekocht. Weer ongeslagen het seizoen afgesloten in de competitie en amstel cup. En de treble geprolongeerd. In de CL verloor ook AC Milan twee keer van me Ajax. Eindigde als eerste in de groepsfase en wist via o.a. Inter Milan en Chelsea de finale te bereiken. Nipt verloren tegen Real Madrid. Lading inkomsten ontvangen en de gehele schuld afbetaald. Zorgde er voor dat het volgende seizoen met meer transfer/loon gelden begonnen kan worden.

Nu begin seizoen 3. Suarez, Emanuelson, Vertonghen, Alderweirld en zo verkocht. Heel veel van het oude Ajax zijn er niet meer. Vervolgens wat jonge talentvolle verdedigers uit Oekraïne aangetrokken en een goede Braziliaanse vleugel speler en Roemeense spits. 1 van de gehuurde krachten ook in vaste basis aangenomen. De Johan Cruyff schaal is al weer binnen na een easy overwinning tegen Feyenoord. In de competitie gaat het prima, maar internationaal laat ik opeens punten liggen.

Hopelijk win ik de CL dit seizoen om de volgende te presteren in de Euro Super Cup en Wereld Cup voor clubs. Daarna eens kijken om interland coach te worden.

Daarnaast eerste Seizoen met Feyenoord begonnen. Eerst maar eens de competitie goed presteren en lading spelers verkopen. Volgende seizoenen dan eens investeren in nieuwe spelers.
pi_89426103
Met ARC Europa in dit jaar _O_ Loting wordt vanavond bekend, ben benieuwd. Krijgen we Atletico Madrid op Sportpark Zegersloot _O-
pi_89426139
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:21 schreef Scorpie het volgende:
Met ARC Europa in dit jaar _O_ Loting wordt vanavond bekend, ben benieuwd. Krijgen we Atletico Madrid op Sportpark Zegersloot _O-
Haha netjes, hoeveel man kun je daar ontvangen?
pi_89426202
quote:
14s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:22 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Haha netjes, hoeveel man kun je daar ontvangen?
9000 :D
pi_89426338
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 12:45 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als spelers weg willen negeer ik dat gewoon tenzij hun contract nog maar een jaar doorloopt. :P

Je moet zeker Europa in! Atlético Madrid, Tottenham of Lazio ontvangen op het Kasteel. :D ^O^
Ja dat zou prachtig zijn! Alleen erg jammer dat we geen nieuw/groter stadion krijgen want dat wil het bestuurd niet omdat ze denken dat we het niet vol krijgen. Vet weird want van de 14 thuiswedstrijden waren er volgens mij 12 uitverkocht..

Maar ik sta in de finale van de beker! 1-0 gewonnen van Roda, maar het had wel 8-0 kunnen zijn. Ballen voor het lege doel werden misgeschoten etc. Maar moet zeggen dat ik er vertrouwen in had want Roda bakte er niets van. Roda mistte wel 8 basisspelers :')

Er waren namelijk interlands tijdens die wedstrijd, waardoor mijn 2 keepers wegwaren. Ik kon ze niet terugroepen! Ik dacht er nog aan om Seliga terug te halen uit Liverpool maar ook hij had een interlandverplichting. Toen heeft Donatz zijn professionele debuut gemaakt, maar hij had eigenlijk niets te doen.
pi_89426503
Brazillie is trouwens wel weer zwaar oververtegenwoordigd in de talentenpool. Had een jochie gescout van 16 die voor 9 miljoen naar Rusland ging, hij was nu al beter dan Sneijder bijna :')
  donderdag 2 december 2010 @ 13:33:31 #23
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_89426581
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:31 schreef Scorpie het volgende:
Brazillie is trouwens wel weer zwaar oververtegenwoordigd in de talentenpool. Had een jochie gescout van 16 die voor 9 miljoen naar Rusland ging, hij was nu al beter dan Sneijder bijna :')
ieder team heeft er wel een stuk of 5 rondlopen na een paar siezoenen idd
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_89427101
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 02:37 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Very nice!

Ik zit net even naar de spelersratings te kijken in het huidige seizoen (het is nu half januari), en die heb ik nog nooit zo hoog gezien!

League:

[ afbeelding ]

Overall:

[ afbeelding ]

(Er past een handvol spelers niet op.)

Het duo Guarch/Pérez voorin is echt geweldig bezig! En de rest eigenlijk ook.

Na 12 wedstrijden zonder tegendoelpunt (11x gewonnen) verloor ik net met 4-3 van PSV, vervolgens weer 5-0 gewonnen van Heerenveen. _O_

@Hamilcar: zo'n vreemdelingenlegioen is toch juist tof? :D Wat een achterlijke naam heeft die keeper... FC Groningen heeft bij mij al enige tijd de Braziliaan Michel Platini onder contract. :') Ik heb naast de 'echte' Robinho nog een Romário gehuurd (backup rechtsback van AC Milan) en ik krijg nog een jong talent binnen wat die ook Robinho heet. :') Nu nog een Ronaldo!

Ik ben wel echt blij met Wijnaldum hoor, hij heeft geen basisplek maar valt wel heel erg vaak in, doet het altijd redelijk tot goed, is overal inzetbaar (DM, MLCR, AMC en eventueel zelfs in de spits) en homegrown. Misschien probeer ik hem wel gewoon nog jarenlang te behouden. _O_

Nieuw topic: Football Manager #62 Spanning, sensatie en zeikende zaakwaarnemers
Ik blijf het echt vet vinden hoe jij speelt, jouw managementstijl wijkt er zwaar af van de mijne. Als ik jouw verslagen lees, wil ik meteen zoveel mogelijk talentjes uit alle hoeken van de wereld halen, maar het druist tegen mijn gewoonten in dus meestal blijf ik toch maar alleen kopen wat ik echt nodig heb :D

Ik heb nu Biseswar en Drenthe als vleugelbacks, Juhasz en Insaurralde als centerbacks, een middenveld met box-to-box Fer en playmakers Van Haaren en Yttergard Jensen, voorin snelle jongens als Cissé, Castaignos en Wijnaldum, met hun mentality op 20 zodat ze altijd zo diep mogelijk staan. Bij vlagen zie ik precies wat ik wil zien, maar die verrekte dipjes in het seizoen, waarin ik ineens 5 wedstrijden 1-1/0-0 speel of gewoon drie keer achter elkaar verlies, zorgen dat ik maar niet boven Ajax kan eindigen. Oh ja, en het hoogste aantal goals in een seizoen dat ik tot nu toe heb gehaald is 70. Ook in de jaren dat ik kampioen werd (dat was in andere games).

Misschien moet ik het na dit seizoen toch maar eens anders gaan doen, à la heiden6 :D
pi_89427701
Ik hou van box-to-box midfielders, zeker in combinatie met een verdediging die ver naar voren staat. Zet er dan een trequartista en een targetman voor en je speelt de meeste teams redelijk zoek :D

Behalve teams met hele snelle spitsen :<
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')