abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89416370

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2010 is hét spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen? Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM 2010 Patch 1

PC
OS - Windows XP | Vista | Windows7
Processor - XP - 1.4GHz of sneller | Vista/W7 - 2.0GHz of sneller
Memory - XP - 512MB RAM | Vista/W7 - 1GB RAM
Video Card - 128MB minimum. Nvidia FX 5900 Ultra of hoger | ATI Radeon 9800 of hoger | Intel 82915G/82910GL of hoger.
Oudere videkaarten kunnen alleen 2D aan en worden niet ondersteund. Laptop versies van deze chipsets kunnen werken, maar worden niet ondersteund.

Mac
Intel Processor | OS X 10.5 | NVidia Geforce 7300 GT | ATI X1600 Radeon

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.

© donroyco

Vorige topic: Football Manager #61 En we hebben de Champions League!
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_89416405
Ik speel met Ajax en ik kan vrijwel altijd goede spelers scouten(meer dan 3 sterren) alleen vallen de Nederlanders steeds af na 1 of 2 jaar op de bank

Bijvoorbeeld

Zuiverloon
Huntelaar
Linssen
Willem Janssen
Dost
Schilder

Ik zou graag met meer Nederlanders spelen maar mijn team bestaat nu vooral uit Oost-Europeanen, Zweden, Afrikanen en Zuid Amerikanen
pi_89416415
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 02:48 schreef PietPietPiet het volgende:
Ik speel met Ajax en ik kan vrijwel altijd goede spelers scouten(meer dan 3 sterren) alleen vallen de Nederlanders steeds af na 1 of 2 jaar op de bank

Bijvoorbeeld

Zuiverloon
Huntelaar
Linssen
Willem Janssen
Dost
Schilder

Ik zou graag met meer Nederlanders spelen maar mijn team bestaat nu vooral uit Oost-Europeanen, Zweden, Afrikanen en Zuid Amerikanen
Ik ben echt van van Zuid-Amerika, Mexico en de Balkan. Heb ook wel vaak Scandinaviërs maar meestal meer voor in de breedte, vaak transfervrij in de winterstop.

NLse spelers vind ik meestal gewoon veel te duur. Maar er zijn toch genoeg goede? :)

Gewoon goed scouten bij subtopclubs enzo. Alhoewel daar ook veel buitenlanders spelen...
pi_89416428
Welke aankopen worden bij jou dan basisspelers die uit Nederland komen en met welke ploeg speel je?
pi_89416442
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 02:54 schreef PietPietPiet het volgende:
Welke aankopen worden bij jou dan basisspelers die uit Nederland komen en met welke ploeg speel je?
Ik speel met Feyenoord. Dat is nog niet voorgekomen (heb het net opgezocht). Maar ik haal vrijwel nooit spelers uit de NL competitie omdat die te duur zijn, wel regelmatig transfervrij voor in de breedte (Toivonen, Jonathas).

Het zal heus wel mogelijk zijn toch? Maar ik ga geen 6 miljoen betalen voor een middenvelder van Utrecht als ik een Joegoslaaf kan halen van 900k die net zo goed is.

Trouwens nog een tip, zeker als je club nog te arm en/of klein is om uitgebreid te scouten: haal trainers van buitenlandse komaf, want dan profiteer je van de kennis uit hun netwerk over diverse voetballanden.

[ Bericht 9% gewijzigd door heiden6 op 02-12-2010 03:02:43 ]
pi_89416469
Linssen 2,6
Janssen 0,75
Zuiverloon 0
Dost 4,0
Drenthe 0
Schilder 0
Quincy 0
Huntelaar 0

IK scout mijn versterkingen altijd en ze krijgen eigenlijk zonder uitzondering meer dan 3 sterren
pi_89416476
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 03:02 schreef PietPietPiet het volgende:
Linssen 2,6
Janssen 0,75
Zuiverloon 0
Dost 4,0
Drenthe 0
Schilder 0
Quincy 0
Huntelaar 0

IK scout mijn versterkingen altijd en ze krijgen eigenlijk zonder uitzondering meer dan 3 sterren
Ja, dat is niet duur op zich, maar het grootste deel speelde ook niet in Nederland toch? Raar dat jongens als Drenthe en Huntelaar gratis wegmogen. 8)7

Geen idee waarom ze floppen. Presteren ze gewoon niet goed? OF blijken ze minder goed dan gedacht?

Het draait bij mij nu erg goed, maar als Ajax zo doorgaat wordt het nog knap lastig om kampioen te worden! :')

Het zou natuurlijk wel geniaal zijn als ze ongeslagen blijven maar toch tweede worden. _O_

[ Bericht 22% gewijzigd door heiden6 op 02-12-2010 06:50:17 ]
pi_89417042
3 sterren vind ik trouwens niet goed. Dat is middelmatig.
pi_89419516
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 03:04 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja, dat is niet duur op zich, maar het grootste deel speelde ook niet in Nederland toch? Raar dat jongens als Drenthe en Huntelaar gratis wegmogen. 8)7

Geen idee waarom ze floppen. Presteren ze gewoon niet goed? OF blijken ze minder goed dan gedacht?

Het draait bij mij nu erg goed, maar als Ajax zo doorgaat wordt het nog knap lastig om kampioen te worden! :')

[ afbeelding ]

Het zou natuurlijk wel geniaal zijn als ze ongeslagen blijven maar toch tweede worden. _O_
Ondanks dat ik voor Ajax bent, is dat idd wel vet. Dan baal je als dat in het echt gebeurt. Gewoon niet verliezen maar toch 2e worden haha
Vici, Vidi, Veni!
pi_89421511
Heldenspel

Net aan het einde v seizoen 2 en alles gewonnen wat er te winnen valt met MCity.
1e geworden met 100 punten en iets van 120 om 30 qua doelsaldo _O_
pi_89421703
Zit in een periode dat ik om de haverklap met een nieuwe game begin :P
Zo ben ik nu met Met Police in de 8e divisie van Engeland begonnen. Wel met een andere update dan waarmee ik eerst op level 10 begon. Deze update gaat maar tot level 8(de levels met de meeste competities ontbreken dus) en al die regionale bekers zitten er niet in. Het zou dus iets sneller moeten gaan. Als ik dit nog te traag vind gaan start ik een nieuwe game met de Engelse competitie zoals die in de game zit en begin ik in de League One bij Hartlepool :P

Bij Met Police, ben begonnen als zondag-amateur, is in ieder geval de prognose dat ik 11e wordt. Na 3 duels sta ik 1e met 9 punten :)
Het begin is dus veelbelovend, hopelijk kan ik dat voortzetten!
pi_89422192
Meh gaat in de competitie slecht... In de laatste 8 wedstrijden in de Eredivisie maar 8 punten gepakt en nu moet ik zelfs nog erg m'n best doen wil ik tweede worden :')

In de Champions League derde geworden in een poule met Kopenhagen, Werder en AC Milan, daarna in de 1st Knockout Round (Europa League) Sevilla verslagen met 2-1 en 0-2 (uit). Leverkusen in de 2nd Knockout Round 3-2 verloren uit en thuis met 4-1 gewonnen. Aston Villa is de komende tegenstander, als ik daarvan win is de halve finale tegen Tottenham of Schalke. Al met al geen onmogelijke loting dus.

In de beker moet ik de halve finale spelen tegen De Graafschap en de mogelijke finale tegen NEC of Groningen.

Hopelijk kan ik door de beker te winnen en goed te presteren in de Europa League in ieder geval wat credit opbouwen bij het bestuur.
pi_89422751
Gaat prima met Sparta, plek 7 en halve finale van de beker. Thuis tegen Roda, moet kunnen.

Ik haat echt sommige spelers. Ik wil graag echt een topspits aantrekken want Timmermans is een groot talent maar bakt er niks van, Curiel is niet echt een spits net als Ricky van den Bergh en Voskamp is goed maar kan het niveau bijna niet meer aan en als hij geblesseerd is heb ik een probleempje.

Eerst naar Danny Koef die bij Bordeaux voetbalt, krijgt daar 18K per week, ik heb totaal 90K per week te verdelen en ik heb nog 26K over dus ik kan zijn salaris bieden. Bordeaux keurt het bod goed en Danny wil niet onderhandelen :( Echt al 3 keer geprobeerd (zomer, winter, zomer transferwindow) maar hij wil gewoon niet.

Dan Bas Dost. Die gozer speelt nooit bij Heerenveen en ik bood 3,5 miljoen. Was een goed bod en werd aangenomen. Komt Zenit ST petersburg en die leggen eventjes 10 miljoen neer..

Dan Mads Junker die bij Ajax voetbalt, in het 2e wel te verstaan. Voor een paar ton mag ik hem overnemen, komen zijn eisen:

50K per week, 10K wedstrijdpremie, 500K na 5( :')__!) goals en dan nog 1 miljoen tekengeld en nog 1,5 miljoen voor zijn zaakwaarnemer. En oja, 30% van de komende transferwinst.

En zo staat nu al 3 jaar Voskamp in de spits.
pi_89423355
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:44 schreef Snuf. het volgende:
Gaat prima met Sparta, plek 7 en halve finale van de beker. Thuis tegen Roda, moet kunnen.

Ik haat echt sommige spelers. Ik wil graag echt een topspits aantrekken want Timmermans is een groot talent maar bakt er niks van, Curiel is niet echt een spits net als Ricky van den Bergh en Voskamp is goed maar kan het niveau bijna niet meer aan en als hij geblesseerd is heb ik een probleempje.

Eerst naar Danny Koef die bij Bordeaux voetbalt, krijgt daar 18K per week, ik heb totaal 90K per week te verdelen en ik heb nog 26K over dus ik kan zijn salaris bieden. Bordeaux keurt het bod goed en Danny wil niet onderhandelen :( Echt al 3 keer geprobeerd (zomer, winter, zomer transferwindow) maar hij wil gewoon niet.

Dan Bas Dost. Die gozer speelt nooit bij Heerenveen en ik bood 3,5 miljoen. Was een goed bod en werd aangenomen. Komt Zenit ST petersburg en die leggen eventjes 10 miljoen neer..

Dan Mads Junker die bij Ajax voetbalt, in het 2e wel te verstaan. Voor een paar ton mag ik hem overnemen, komen zijn eisen:

50K per week, 10K wedstrijdpremie, 500K na 5( :')__!) goals en dan nog 1 miljoen tekengeld en nog 1,5 miljoen voor zijn zaakwaarnemer. En oja, 30% van de komende transferwinst.

En zo staat nu al 3 jaar Voskamp in de spits.
Volledig van de pot gerukt. Wat gebeurt er als je een veel lager bod doet? Ik pas altijd gewoon alles flink aan, in dit geval bvb 250k na 20 goals , 500k tekengeld voor hem, 350k voor zijn zaakwaarnemer en de helft van het salaris. :D Meestal komt er dan wel een tegenbod waar je mee verder kan is mijn ervaring. Maar ik weet niet hoe oud en hoe goed die junker is, en wat je voor hem over hebt. :)

Supperspannende wedstrijd net:

_O_
pi_89424790
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 12:02 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Volledig van de pot gerukt. Wat gebeurt er als je een veel lager bod doet? Ik pas altijd gewoon alles flink aan, in dit geval bvb 250k na 20 goals , 500k tekengeld voor hem, 350k voor zijn zaakwaarnemer en de helft van het salaris. :D Meestal komt er dan wel een tegenbod waar je mee verder kan is mijn ervaring. Maar ik weet niet hoe oud en hoe goed die junker is, en wat je voor hem over hebt. :)

Supperspannende wedstrijd net:

[ afbeelding ]

_O_
Er valt niet goed te onderhandelen. Hij wil minstens 30K per week, de duurste speler krijgt nu 7000 per week volgens mij, dus daar ga ik niet beginnen. Dan eet hij in zijn eentje al 33% van mijn salarisbegroting op. En de andere kosten wil hij ook niet laten dalen. Het is een goede speler maar ook niet de echte topper ofzo, dus dit is niet normaal.

Ik had erg veel problemen met mijn keepers. Had Seliga en Levita maar Levita wil de ene week weg en de volgende week weer niet. Duarte, Van den Bergh, Bentem en Strootman hadden ruzie met Seliga en hun spel leidde eronder, dus die heb ik voor 24K verhuurd aan Liverpool en dan een optie tot koop voor 750K. Zelf zat hij ook constant te zeiken dus hij moest gewoon weg.

Maar heb nu een goede Peruaanse keeper gehaald waar mijn scout mee kwam. 19 jaar, bijna net zo goed als Seliga en is episch in 1 tegen 1 situaties. In de lucht is hij voorlopig wat minder maar dat heeft nog niet tot problemen geleid.

Wat wel tot problemen heeft geleid is Rick Stuy van den Herik. Een talent, kan iets beter worden dan Strootman maar wilde al weg voordat hij had gedebuteerd. Speelde in het begin wel aardig maar is heel wisselvallig. Kopte net een prachtig eigen doelpunt binnen.

28 wedstrijden gespeeld, 5e plek. 5 punten achter op AZ, maar van de komende 6 wedstrijden moet ik er sowieso 5 kunnen winnen want dat zijn allemaal clubs van 11 t/m 18. Alleen Ajax daartussen, die staan 1e. In de Arena misschien een puntje halen. Hopen dat AZ punten gaat verliezen en ik 4e kan worden.

Ik wil echt Europa in. Gewoon omdat ik Sparta tegen een Europeese club wil zien spelen.
pi_89424875
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 12:42 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Er valt niet goed te onderhandelen. Hij wil minstens 30K per week, de duurste speler krijgt nu 7000 per week volgens mij, dus daar ga ik niet beginnen. Dan eet hij in zijn eentje al 33% van mijn salarisbegroting op. En de andere kosten wil hij ook niet laten dalen. Het is een goede speler maar ook niet de echte topper ofzo, dus dit is niet normaal.

Ik had erg veel problemen met mijn keepers. Had Seliga en Levita maar Levita wil de ene week weg en de volgende week weer niet. Duarte, Van den Bergh, Bentem en Strootman hadden ruzie met Seliga en hun spel leidde eronder, dus die heb ik voor 24K verhuurd aan Liverpool en dan een optie tot koop voor 750K. Zelf zat hij ook constant te zeiken dus hij moest gewoon weg.

Maar heb nu een goede Peruaanse keeper gehaald waar mijn scout mee kwam. 19 jaar, bijna net zo goed als Seliga en is episch in 1 tegen 1 situaties. In de lucht is hij voorlopig wat minder maar dat heeft nog niet tot problemen geleid.

Wat wel tot problemen heeft geleid is Rick Stuy van den Herik. Een talent, kan iets beter worden dan Strootman maar wilde al weg voordat hij had gedebuteerd. Speelde in het begin wel aardig maar is heel wisselvallig. Kopte net een prachtig eigen doelpunt binnen.

28 wedstrijden gespeeld, 5e plek. 5 punten achter op AZ, maar van de komende 6 wedstrijden moet ik er sowieso 5 kunnen winnen want dat zijn allemaal clubs van 11 t/m 18. Alleen Ajax daartussen, die staan 1e. In de Arena misschien een puntje halen. Hopen dat AZ punten gaat verliezen en ik 4e kan worden.

Ik wil echt Europa in. Gewoon omdat ik Sparta tegen een Europeese club wil zien spelen.
Als spelers weg willen negeer ik dat gewoon tenzij hun contract nog maar een jaar doorloopt. :P

Je moet zeker Europa in! Atlético Madrid, Tottenham of Lazio ontvangen op het Kasteel. :D ^O^
pi_89425606
Seizoen 1 met de standaard 11 spelers van Ajax gespeeld. Sindsdien geen 1 competitie/amstel cup wedstrijd verloren. Verloor in de CL groepsfase van Manchester twee keer en won verrassend van Valencia. In de kwart finale CL weer tegen Man U en natuurlijk weer twee keer verloren. Toch een treble met landelijke titels verzameld.

Seizoen 2 aan het begon veel inkomsten gehad om club schuld af te lossen. V.d Wiel, Mounir el hamdioui en nog een paar verkocht. Toen twee man op huur basis aangetrokken en 2 talenten gekocht. Weer ongeslagen het seizoen afgesloten in de competitie en amstel cup. En de treble geprolongeerd. In de CL verloor ook AC Milan twee keer van me Ajax. Eindigde als eerste in de groepsfase en wist via o.a. Inter Milan en Chelsea de finale te bereiken. Nipt verloren tegen Real Madrid. Lading inkomsten ontvangen en de gehele schuld afbetaald. Zorgde er voor dat het volgende seizoen met meer transfer/loon gelden begonnen kan worden.

Nu begin seizoen 3. Suarez, Emanuelson, Vertonghen, Alderweirld en zo verkocht. Heel veel van het oude Ajax zijn er niet meer. Vervolgens wat jonge talentvolle verdedigers uit Oekraïne aangetrokken en een goede Braziliaanse vleugel speler en Roemeense spits. 1 van de gehuurde krachten ook in vaste basis aangenomen. De Johan Cruyff schaal is al weer binnen na een easy overwinning tegen Feyenoord. In de competitie gaat het prima, maar internationaal laat ik opeens punten liggen.

Hopelijk win ik de CL dit seizoen om de volgende te presteren in de Euro Super Cup en Wereld Cup voor clubs. Daarna eens kijken om interland coach te worden.

Daarnaast eerste Seizoen met Feyenoord begonnen. Eerst maar eens de competitie goed presteren en lading spelers verkopen. Volgende seizoenen dan eens investeren in nieuwe spelers.
pi_89426103
Met ARC Europa in dit jaar _O_ Loting wordt vanavond bekend, ben benieuwd. Krijgen we Atletico Madrid op Sportpark Zegersloot _O-
pi_89426139
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:21 schreef Scorpie het volgende:
Met ARC Europa in dit jaar _O_ Loting wordt vanavond bekend, ben benieuwd. Krijgen we Atletico Madrid op Sportpark Zegersloot _O-
Haha netjes, hoeveel man kun je daar ontvangen?
pi_89426202
quote:
14s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:22 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Haha netjes, hoeveel man kun je daar ontvangen?
9000 :D
pi_89426338
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 12:45 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als spelers weg willen negeer ik dat gewoon tenzij hun contract nog maar een jaar doorloopt. :P

Je moet zeker Europa in! Atlético Madrid, Tottenham of Lazio ontvangen op het Kasteel. :D ^O^
Ja dat zou prachtig zijn! Alleen erg jammer dat we geen nieuw/groter stadion krijgen want dat wil het bestuurd niet omdat ze denken dat we het niet vol krijgen. Vet weird want van de 14 thuiswedstrijden waren er volgens mij 12 uitverkocht..

Maar ik sta in de finale van de beker! 1-0 gewonnen van Roda, maar het had wel 8-0 kunnen zijn. Ballen voor het lege doel werden misgeschoten etc. Maar moet zeggen dat ik er vertrouwen in had want Roda bakte er niets van. Roda mistte wel 8 basisspelers :')

Er waren namelijk interlands tijdens die wedstrijd, waardoor mijn 2 keepers wegwaren. Ik kon ze niet terugroepen! Ik dacht er nog aan om Seliga terug te halen uit Liverpool maar ook hij had een interlandverplichting. Toen heeft Donatz zijn professionele debuut gemaakt, maar hij had eigenlijk niets te doen.
pi_89426503
Brazillie is trouwens wel weer zwaar oververtegenwoordigd in de talentenpool. Had een jochie gescout van 16 die voor 9 miljoen naar Rusland ging, hij was nu al beter dan Sneijder bijna :')
  donderdag 2 december 2010 @ 13:33:31 #23
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_89426581
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:31 schreef Scorpie het volgende:
Brazillie is trouwens wel weer zwaar oververtegenwoordigd in de talentenpool. Had een jochie gescout van 16 die voor 9 miljoen naar Rusland ging, hij was nu al beter dan Sneijder bijna :')
ieder team heeft er wel een stuk of 5 rondlopen na een paar siezoenen idd
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_89427101
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 02:37 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Very nice!

Ik zit net even naar de spelersratings te kijken in het huidige seizoen (het is nu half januari), en die heb ik nog nooit zo hoog gezien!

League:

[ afbeelding ]

Overall:

[ afbeelding ]

(Er past een handvol spelers niet op.)

Het duo Guarch/Pérez voorin is echt geweldig bezig! En de rest eigenlijk ook.

Na 12 wedstrijden zonder tegendoelpunt (11x gewonnen) verloor ik net met 4-3 van PSV, vervolgens weer 5-0 gewonnen van Heerenveen. _O_

@Hamilcar: zo'n vreemdelingenlegioen is toch juist tof? :D Wat een achterlijke naam heeft die keeper... FC Groningen heeft bij mij al enige tijd de Braziliaan Michel Platini onder contract. :') Ik heb naast de 'echte' Robinho nog een Romário gehuurd (backup rechtsback van AC Milan) en ik krijg nog een jong talent binnen wat die ook Robinho heet. :') Nu nog een Ronaldo!

Ik ben wel echt blij met Wijnaldum hoor, hij heeft geen basisplek maar valt wel heel erg vaak in, doet het altijd redelijk tot goed, is overal inzetbaar (DM, MLCR, AMC en eventueel zelfs in de spits) en homegrown. Misschien probeer ik hem wel gewoon nog jarenlang te behouden. _O_

Nieuw topic: Football Manager #62 Spanning, sensatie en zeikende zaakwaarnemers
Ik blijf het echt vet vinden hoe jij speelt, jouw managementstijl wijkt er zwaar af van de mijne. Als ik jouw verslagen lees, wil ik meteen zoveel mogelijk talentjes uit alle hoeken van de wereld halen, maar het druist tegen mijn gewoonten in dus meestal blijf ik toch maar alleen kopen wat ik echt nodig heb :D

Ik heb nu Biseswar en Drenthe als vleugelbacks, Juhasz en Insaurralde als centerbacks, een middenveld met box-to-box Fer en playmakers Van Haaren en Yttergard Jensen, voorin snelle jongens als Cissé, Castaignos en Wijnaldum, met hun mentality op 20 zodat ze altijd zo diep mogelijk staan. Bij vlagen zie ik precies wat ik wil zien, maar die verrekte dipjes in het seizoen, waarin ik ineens 5 wedstrijden 1-1/0-0 speel of gewoon drie keer achter elkaar verlies, zorgen dat ik maar niet boven Ajax kan eindigen. Oh ja, en het hoogste aantal goals in een seizoen dat ik tot nu toe heb gehaald is 70. Ook in de jaren dat ik kampioen werd (dat was in andere games).

Misschien moet ik het na dit seizoen toch maar eens anders gaan doen, à la heiden6 :D
pi_89427701
Ik hou van box-to-box midfielders, zeker in combinatie met een verdediging die ver naar voren staat. Zet er dan een trequartista en een targetman voor en je speelt de meeste teams redelijk zoek :D

Behalve teams met hele snelle spitsen :<
pi_89427945
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:46 schreef Kevillac het volgende:

[..]

Ik blijf het echt vet vinden hoe jij speelt, jouw managementstijl wijkt er zwaar af van de mijne. Als ik jouw verslagen lees, wil ik meteen zoveel mogelijk talentjes uit alle hoeken van de wereld halen, maar het druist tegen mijn gewoonten in dus meestal blijf ik toch maar alleen kopen wat ik echt nodig heb :D
:D

Ik koop gewoon spelers die ik niet nodig heb als ze kwalitatief van waarde kunnen zijn, niet te duur en niet te oud. :P En dan verkoop ik wel weer een andere speler voor die positie, of ik verhuur er een.

quote:
Ik heb nu Biseswar en Drenthe als vleugelbacks, Juhasz en Insaurralde als centerbacks, een middenveld met box-to-box Fer en playmakers Van Haaren en Yttergard Jensen, voorin snelle jongens als Cissé, Castaignos en Wijnaldum, met hun mentality op 20 zodat ze altijd zo diep mogelijk staan. Bij vlagen zie ik precies wat ik wil zien, maar die verrekte dipjes in het seizoen, waarin ik ineens 5 wedstrijden 1-1/0-0 speel of gewoon drie keer achter elkaar verlies, zorgen dat ik maar niet boven Ajax kan eindigen. Oh ja, en het hoogste aantal goals in een seizoen dat ik tot nu toe heb gehaald is 70. Ook in de jaren dat ik kampioen werd (dat was in andere games).

Misschien moet ik het na dit seizoen toch maar eens anders gaan doen, à la heiden6 :D
Dat zou ik dus ook echt nooit doen, Biseswar als wing back. Ik gebruik sowieso alleen spelers in de basis op hun natural positie, en bij voorkeur ook als ze invallen, wel regelmatig accomplished maar ik heb nooit iets geels op mijn veld. :')

Maar het gaat bij mij lang niet altijd goed hoor. :)

Ik ben net trouwens 4-0 afgedroogd door Excelsior, tweede nederlaag van het seizoen en het waren 4 van de 10 tegendoelpunten tot dan toe (na 26 wedstrijden). ( :') ) En dat terwijl Excelsior normaal gesproken acht man in de basis heeft die van mij geleend zijn, net als de helft van de bank, en die mochten dus allemaal niet meedoen. Ik speelde zelf wel ook met een B-team, oeps! :P

Ik was meteen de koppositie in de competitie kwijt voor het eerst dit seizoen, aan het nog altijd ongeslagen Ajax (!). Maar een paar dagen later heb ik die meteen terugveroverd met een epische 2-1 overwinning in een onderlinge confrontatie. _O_

Het blijft ontzettend spannend, deze titanenstrijd! :7

Vraagje: letten jullie erop of centale verdedigers links- of rechtsbenig zijn? Ik deed dat nooit maar probeer het nu wel te doen. Ik heb geen idee of het echt zoden aan de dijk zet, maar kwaad zal het niet kunnen. :D
pi_89428187
Inmiddels aardig onderweg met mijn Aston Villa game.

De opstelling :

GK Michel Vorm

DR Gregory vd Wiel
DC James Collins
DC Matias Caruzzo
DL Steven Warnock

ML Ibrahim Affelay
MC Mahamadou Diarra
MC Stilyan Petrov
MR Ashley Young

SC Gabby Agbonlahor
SC Nolan Roux

Speel erg aanvallend, wat al leuke resultaten heeft opgeleverd. (6-1 verlies bij Tottenham bv. :') )
Creëer enorm veel kansen, soms meer dan 20 shots, maar verdedigend zit het nog niet lekker.

Sta 9e geloof ik na een wedstrijd of 10, en 2e in mijn EL Poule (met Leverkusen, Barca en Dinamo Zagreb)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 2 december 2010 @ 14:17:22 #28
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89428286
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:14 schreef PBateman1978 het volgende:
Inmiddels aardig onderweg met mijn Aston Villa game.

De opstelling :

GK Michel Vorm

DR Gregory vd Wiel
DC James Collins
DC Matias Caruzzo
DL Steven Warnock

ML Ibrahim Affelay
MC Mahamadou Diarra
MC Stilyan Petrov
MR Ashley Young

SC Gabby Agbonlahor
SC Nolan Roux

Speel erg aanvallend, wat al leuke resultaten heeft opgeleverd. (6-1 verlies bij Tottenham bv. :') )
Creëer enorm veel kansen, soms meer dan 20 shots, maar verdedigend zit het nog niet lekker.

Sta 9e geloof ik na een wedstrijd of 10, en 2e in mijn EL Poule (met Leverkusen, Barca en Dinamo Zagreb)
Lekkere mix van vooral Engelsen en Nederlanders.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_89428358
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:17 schreef heloef het volgende:

[..]

Lekkere mix van vooral Engelsen en Nederlanders.
Alle aankopen doen het ook goed, vooral Roux, dat is een beest in de spits ! (8 goals in 10 wedstrijden, uit mijn hoofd...)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_89428480
32 wedstrijden gespeeld, plek 5 en ben zeker van Europees voetbal play offs en nog de bekerfinale.

Maar weet iemand hoe dit zit?

AZ gaat 1 plek hoger eindigen dan ik, 4e dus. Dan hebben ze ECC. Maar ik speel ook tegen hun de bekerfinale. Stel zij winnen, dan hebben ze 2 keer ECC. Waar gaat dan 1 van die plekken heen? Naar de nummer 2 van de beker, of naar de nummer 5? Nummer 2 van de beker ben ik sowieso, maar misschien ook wel de 5e in de Eredivisie.
pi_89428488
Ik ben qua het kopen van spelers ook heel erg van het kopen, kopen, kopen :P
Alleen qua opstelling ben ik heel erg van de favoriete spelers :P
Dus als ik spelers beoordeel van 1 tot en met 10 en Toivonen heeft een 7 en een willekeurige aankoop die niet bekend is verder een 8 staat Toivonen nog steeds in de basis :P Pas als die aankoop een 9 blijkt te zijn zet ik die in de basis ten koste van Toivonen.
Zo zijn er ook spelers die ik vanwege de naam of prestaties in het echt niet naar PSV zou halen, ook al krijg ik ze gratis en zijn ze de beste speler van de wereld. Bijvoorbeeld Gatusso, Ambrosini, Materazzi, Suarez
  donderdag 2 december 2010 @ 14:22:00 #32
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89428498
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:19 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Alle aankopen doen het ook goed, vooral Roux, dat is een beest in de spits ! (8 goals in 10 wedstrijden, uit mijn hoofd...)
Ja inderdaad was in FM 11 ook al goed, speelde bij WBA en schoot er daar samen met Macheda zeker 35 in.
C'est la vie
pi_89428542
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:21 schreef Snuf. het volgende:
32 wedstrijden gespeeld, plek 5 en ben zeker van Europees voetbal play offs en nog de bekerfinale.

Maar weet iemand hoe dit zit?

AZ gaat 1 plek hoger eindigen dan ik, 4e dus. Dan hebben ze ECC. Maar ik speel ook tegen hun de bekerfinale. Stel zij winnen, dan hebben ze 2 keer ECC. Waar gaat dan 1 van die plekken heen? Naar de nummer 2 van de beker, of naar de nummer 5? Nummer 2 van de beker ben ik sowieso, maar misschien ook wel de 5e in de Eredivisie.
Volgens mij naar de eerstvolgende in de competitie..
pi_89428615
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:22 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Volgens mij naar de eerstvolgende in de competitie..
O oke dan zal ik toch nog even moeten zorgen dan ik 5e wordt, thanks!
pi_89428668
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:24 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Gewoon beker winnen, maakt het niet uit of je 5e of 6e wordt ;)
pi_89428671
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:24 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Ik dacht juist dat het in het echt was dat dan de KNVB beker finalist de positie kreeg.
Vici, Vidi, Veni!
pi_89428770
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:26 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:

[..]

Ik dacht juist dat het in het echt was dat dan de KNVB beker finalist de positie kreeg.
Volgens mij ook (slaat echt nergens op imho).
pi_89428822
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:26 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:

[..]

Volgens wikipedia ook zie ik.. Maar weet niet hoe het in fm zit.. en anders moet hij maar gewoon 5e worden en 2e in de beker, dan gaat hij sowieso europa in en weten we nog niet hoe het zit :P
pi_89430276
Ah kutje bekerfinale verloren :'( En hoe!

Na 22 seconden schoot Ricky van Den Bergh de bal op de lat.
AZ was wat beter en creerde wat kansen. Toen kregen ze een corner en ze kregen een penalty na een kopduel. WTF.

Gelukkig had ik van den Bergh die nog geen 2 minuten later de bal van rand 16 in de kruising joeg. Daarna schoot ik nog op de lat, maar het werd verlengen. In totaal 16 gele kaarten, 1 rode voor Alan Patrick, AZ Speelde met 10.

Toen penalty's en mijn eerste 3 spelers wisten te raken, die eerste 2 van AZ ook, de derde niet! Toen kwam Kevin Strootman en die schoot de bal richting de maastunnel. Vervolgens raakte de speler van AZ wel, 3-3. Anthony Bentem mistte toen ook en Holman schoot via de binnenkant van beide palen binnen...

Ik zal eens kijken of ik nu toch ECC heb.
pi_89431674
Nou, 5e plek gehaald en AZ dus 4e. Toch moet ik gewoon meedoen aan de play-offs om Europees voetbal...

In de regels van de beker staat: De verliezer van de bekerfinale mag meedoen aan de EURO CUP als de winnaar zich heeft geplaatst voor de Champions cup. Volgens mij heeft AZ zich gewoon voor de EURO CUP geplaatst dus dan hebben ze zich daar 2 keer voor geplaatst, via de beker en via de competitie.

Als ik de play offs niet win ga ik huilen :'(
pi_89431724
Joh ik heb vorig seizoen de playoffs om niks gespeeld en gewonnen :')
4 extra wedstrijden en geen beloning _O-
pi_89432284
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 15:40 schreef Scorpie het volgende:
Joh ik heb vorig seizoen de playoffs om niks gespeeld en gewonnen :')
4 extra wedstrijden en geen beloning _O-
Inkomsten uit kaartverkoop, niet onderschatten!
pi_89432696
Hoe speel je dan play offs om niks? Huh?

Eerste wedstrijd thuis tegen Go Ahead, 0-0..
pi_89433080
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 15:39 schreef Snuf. het volgende:
Nou, 5e plek gehaald en AZ dus 4e. Toch moet ik gewoon meedoen aan de play-offs om Europees voetbal...

In de regels van de beker staat: De verliezer van de bekerfinale mag meedoen aan de EURO CUP als de winnaar zich heeft geplaatst voor de Champions cup. Volgens mij heeft AZ zich gewoon voor de EURO CUP geplaatst dus dan hebben ze zich daar 2 keer voor geplaatst, via de beker en via de competitie.

Als ik de play offs niet win ga ik huilen :'(
Meestal is het zo dat nummer 1 en 2 CL hebben, nummer 3, 4, beker winnaar en winnaar play-offs EL. Als de nummer 3 of 4 de beker wint gaat die EL in als beker winnaar en krijgt de nummer 5 de plaats van nummer 4. De playoff winnaar blijft het zelfde.

Dus of:
- Ondanks play-offs ga je de EL in
- Winnaar play-offs pakt EL van nummer 4 en verliezend play-off finalist gaat namens de play-offs de EL in.
  donderdag 2 december 2010 @ 16:11:38 #45
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89433189
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:02 schreef Snuf. het volgende:
Hoe speel je dan play offs om niks? Huh?

Eerste wedstrijd thuis tegen Go Ahead, 0-0..
Als Nederland een Europese plaats kwijtraakt in het spel zijn die play-offs niks waard.
C'est la vie
pi_89433306
Oh oke maar ik weet niet of ze hun plekken kwijt zijn. Als dat zo is word ik boos. Echt boos. Heel erg boos.
pi_89433799
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:13 schreef Snuf. het volgende:
Oh oke maar ik weet niet of ze hun plekken kwijt zijn. Als dat zo is word ik boos. Echt boos. Heel erg boos.
Dat kan je zien:
Europa -> Awards
en dan Landen -> Coefficienten
Daar kan je de coefficienten per land zien, en op de knop ernaast de plaatsen in de toernooien.
pi_89435931
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:11 schreef heloef het volgende:

[..]

Als Nederland een Europese plaats kwijtraakt in het spel zijn die play-offs niks waard.
Dat gaat pas een seizoen later in hè, je weet voordat het seizoen altijd wat wel of niet recht op deelname geeft. Nederland is dus nu al zeker van de plekken voor het Europese seizoen 2011/2012. :)
pi_89436466
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 07:37 schreef Scorpie het volgende:
3 sterren vind ik trouwens niet goed. Dat is middelmatig.
Ga ook voor 3,5 sterren minimaal

Ik moet wel zeggen dat ik vaak mijn reserves verkoop om aan geld te komen voor versterkingen. De meeste van die namen zijn wel bankspelers maar ze groeien niet door.

Wat voor Nederlandse spelers kun je met een topclub halen en voegen ook wat toe?
pi_89436661
Ik zie dat Nederland 11e staat wat recht geeft op 2 plekken in de Champions Cup en 3 in de Euro Cup. Dan zouden de play offs dus nergens om kunnen gaan maar dit keer wel denk ik :)
  donderdag 2 december 2010 @ 17:00:34 #51
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89436705
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:55 schreef PietPietPiet het volgende:

[..]

Ga ook voor 3,5 sterren minimaal

Ik moet wel zeggen dat ik vaak mijn reserves verkoop om aan geld te komen voor versterkingen. De meeste van die namen zijn wel bankspelers maar ze groeien niet door.

Wat voor Nederlandse spelers kun je met een topclub halen en voegen ook wat toe?
Strootman van Sparta toch wel.
C'est la vie
pi_89436777
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:59 schreef Snuf. het volgende:
Ik zie dat Nederland 11e staat wat recht geeft op 2 plekken in de Champions Cup en 3 in de Euro Cup. Dan zouden de play offs dus nergens om kunnen gaan maar dit keer wel denk ik :)
De meerderheid daarvan is alleen voor kwalificatierondes. :)

Als je het haalt, houd er dan rekening mee dat je extreem vroeg in het seizoen al aan de bak moet voor hele belangrijke wedstrijden. Anders ben je het hele jaar bezig om Europees te halen en dan verknal je het in een wedstrijdje meteen en mag je alsnog niet meedoen aan het toernooi, net als Feyenoord irl.
pi_89436800
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:00 schreef heloef het volgende:

[..]

Zit bij Ajax in mijn game. :)
pi_89436805
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:00 schreef heloef het volgende:

[..]

Heb ik niet voorbij zien komen bij mijn scouts, maar bij welke ploeg heb je hem gehaald, voor hoeveel en hoe doet hij het?
  donderdag 2 december 2010 @ 17:04:20 #55
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89436901
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:02 schreef PietPietPiet het volgende:

[..]

Heb ik niet voorbij zien komen bij mijn scouts, maar bij welke ploeg heb je hem gehaald, voor hoeveel en hoe doet hij het?
Ik heb hem zelf niet gehaald maar had 3,5 ster, volgens de scouts van Roda.
C'est la vie
pi_89437055
In mijn game zit Kees Kwakman bij Benfica. Geen idee hoe goed hij is.
pi_89437332
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:07 schreef heiden6 het volgende:
In mijn game zit Kees Kwakman bij Benfica. Geen idee hoe goed hij is.
Bij mij nog bij Augsburg en daar zijn gemiddelden wel ok.

Strootman heeft in 2013 of zo een transfer gemaakt bij Twente en zit daar nog. Eredivisie voetballer

Zit in 2016
pi_89437383
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:08 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat zou ik dus ook echt nooit doen, Biseswar als wing back. Ik gebruik sowieso alleen spelers in de basis op hun natural positie, en bij voorkeur ook als ze invallen, wel regelmatig accomplished maar ik heb nooit iets geels op mijn veld. :')

Vraagje: letten jullie erop of centale verdedigers links- of rechtsbenig zijn? Ik deed dat nooit maar probeer het nu wel te doen. Ik heb geen idee of het echt zoden aan de dijk zet, maar kwaad zal het niet kunnen. :D
Oh, ik gebruik spelers ook alleen maar op natural en accomplished positions hoor, kijk maar :)

Ik probeer het wel zo veel mogelijk: een links- en een rechtsbenige centrale verdediger. Daarom ben ik ook zo blij met Insaurralde, hij is linksbenig, haalbaar en verschrikkelijk goed! Maar als er op de markt niets toereikends beschikbaar is, speel ik net zo lief met twee rechtsbenige centrale verdedigers.

Zojuist in de kwartfinale van de Europa League Manchester City getroffen. Ik had mezelf vooraf geen schijn van kans gegeven, maar ik won de thuiswedstrijd verrassend met 2-1. Had dus wel enigszins hoop voor de uitwedstrijd, hopen op een gelijkspel... maar ja, dan ga je gewoon kansloos met 4-0 de boot in :')
pi_89437395
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:02 schreef heiden6 het volgende:

[..]

De meerderheid daarvan is alleen voor kwalificatierondes. :)

Als je het haalt, houd er dan rekening mee dat je extreem vroeg in het seizoen al aan de bak moet voor hele belangrijke wedstrijden. Anders ben je het hele jaar bezig om Europees te halen en dan verknal je het in een wedstrijdje meteen en mag je alsnog niet meedoen aan het toernooi, net als Feyenoord irl.
Mja ik zal er wel vrij snel uitgeknikkerd worden maar is toch leuk om mee te doen :)

Ik heb Go Ahead verslagen, 0-0 thuis 0-1 uit dus nu tegen Vitesse! Alleen mis mijn beste verdediger omdat hij geblesseerd terugkeerde van het Italiaanse Elftal onder 21.

Landzaat en Touzani zijn ook mietjes, stoppen met voetbal omdat ze op de bank zitten.
pi_89437440
Christian Benítez kan je in het begin van het spel goedkoop wegplukken bij z'n club. DOEN DOEN DOEN mensen ;)

Benitez met een voorwaards streepje op de i overigens.
pi_89438914
Ik ben op zoek naar een goede rechter aanvallende middenvelder. Iemand suggesties?
pi_89439554
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:55 schreef TheArt het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede rechter aanvallende middenvelder. Iemand suggesties?
Welke club, welk jaar, hoeveel geld?
pi_89439610
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:12 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Welke club, welk jaar, hoeveel geld?
Ben net begonnen bij Nantes. Ik zoek een spelertje voor max ongeveer 1,2 miljoen.
pi_89439984
Ricky van den Bergh is niet een super goede maar natuurlijk wel een cultheld.
pi_89440840
Leeds speelt volgend jaar in de Premier League :)

Leicester uitgeschakeld in de dubbel confrontatie, daarna moest Hull er aan geloven.

Finale:

Transfers 10-11:

Nieuwe seizoen:
Zezinho (AML), moet Dave van den Berg doen vergeten op de linkerflank.
Van Eijden (DC), voor prikje op kunnen halen bij NEC (degradatie) en is nu al evengoed als Watta!

Garra Dembele komt waarschijnlijk ook.
pi_89441120
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:13 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ben net begonnen bij Nantes. Ik zoek een spelertje voor max ongeveer 1,2 miljoen.
Ik heb in mijn eerste jaar met Feyenoord Rajiv van la Parra gehuurd, die speelt ergens in Frankrijk, misschien is dat wel wat?
pi_89441532
Ik loop nu een verdediger te zoeken en zit vast in Frankrijk, waar ik verdwaald ben geraakt in een bos van Afrikaanse bomen. Al die gozers zijn 1.90, hebben strength 18+ en een hoge tackling+marking maar kunnen geen bal raken xD
pi_89442079
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 19:03 schreef Hamilcar het volgende:
Ik loop nu een verdediger te zoeken en zit vast in Frankrijk, waar ik verdwaald ben geraakt in een bos van Afrikaanse bomen. Al die gozers zijn 1.90, hebben strength 18+ en een hoge tackling+marking maar kunnen geen bal raken xD
Zijn nette echte negers
pi_89442583

Ik heb deze jongen gescoord als vervanger voor Jaliens :D

.. brede gozert van 185 ;D
pi_89444466
Thuis 0-0 gespeeld tegen Vitesse, kwam in de uitwedstrijd snel op 1-0. 75e minuut wissel ik voor de derde keer, 76e minuut moet Bentem er geblesseerd af... Werd toen nog 1-1 maar ik dacht dat ik Europa in ging!

Moet er nog een derde wedstrijd gespeeld worden :') We speelden donderdagavond, zondagmiddag en nu weer dinsdagavond, veel spelers zijn kapot.
  donderdag 2 december 2010 @ 20:19:38 #71
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89445558
Na dat ik Utrecht uit de beker knikkerde wonnen we met 1-0 van Emmen en met 1-2 bij AGOVV en spelen we in de kwartfinale thuis tegen Feyenoord, zal de penningmeester leuk vinden. ^O^

Oh ja trouwens ik sta na 23 wedstrijden al 7 punten voor in de Jupiler League op nummer 2 Veendam.
C'est la vie
  donderdag 2 december 2010 @ 20:22:53 #72
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89445750

IK BEN HIER DE MANAGER! ALS IK ZEG DAT JE GOED SPEELT DAN IS DAT ZO! :D
Ik wens je een dolfijne dag
pi_89445910
Dat zeg ik altijd als ze het niet eens zijn :P

Maar we hebben Vitesse verslagen met 1-0! Met hangen en wurgen is het gelukt! We gaan Europa in!

Penders, Landzaat en Touzani stoppen ermee, dus er is nu echt een salarisbegrotingsoverschot van 40K per week!

Nu wat leuke spelers zoeken.
pi_89446134
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 20:22 schreef Pinterman het volgende:
[ afbeelding ]

IK BEN HIER DE MANAGER! ALS IK ZEG DAT JE GOED SPEELT DAN IS DAT ZO! :D
_O- .. ik ken het .. ik had steeds mot met Stijn Schaars, die na de transfer een boekje open deed over 'mijn gedrag'.
  donderdag 2 december 2010 @ 20:36:13 #75
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89446537
Soms vraag ik me af waarom ik uberhaubt nog op de training let:

Dit overkomt me best vaak. Dan zie je ook dat in de loop van het seizoen langzaam weer wat attributen omhoog gaan, maarja, meer dan één puntje gaan ze niet snel omhoog in één seizoen, dus waar zijn we dan aan het eind van het seizoen? Hoogstens precies waar we begonnen :')
pi_89446931
Nou, dat is natuurlijk niet <helemaal> waar. Er staat nog een cijfer achter de komma, die je dus niet ziet :) als je naar speler -> training -> schermdingetje gaat, zie je volgens mij grofweg wat er achter de komma staat.
pi_89447446
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 20:29 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

_O- .. ik ken het .. ik had steeds mot met Stijn Schaars, die na de transfer een boekje open deed over 'mijn gedrag'.
Ik maakte de fout om enkele vermoeide spelers te vertellen dat ze rust kregen tijdens een onbelangrijke wedstrijd omdat ze zo belangrijk voor me waren, maar het merendeel werd woedend. :')
  donderdag 2 december 2010 @ 20:56:04 #78
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89447752
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 20:43 schreef Hamilcar het volgende:
Nou, dat is natuurlijk niet <helemaal> waar. Er staat nog een cijfer achter de komma, die je dus niet ziet :) als je naar speler -> training -> schermdingetje gaat, zie je volgens mij grofweg wat er achter de komma staat.
Cijfer achter de komma? Dat wist ik niet... Ik kan het alleen niet vinden. Bij speler -> training heb je wel een grafiekje maar die gaat alleen per maand een omhoog of omlaag, en training levels gaat over hoe hard de speler heeft getraind volgens mij... Dan kun je 'm daarop aanspreken, als het bagger is. Maarja, die Kerr bijvoorbeeld, heeft stevig getraind maar is toch achteruit gegaan
pi_89448569
Ik dacht wel dat het zo werkte .. maar ik kan het mis hebben.
pi_89449510
Oke, we kunnen dus op 7 juli al een leuk wedstrijdje gaan spelen voor de EURO CUP. De club had meer dan 8 miljoen winst gemaakt dit jaar, 49% van de omzet _O_

Had vorig jaar niemand gekocht bijna dus had een leuk bedrag om jongens aan te schaffen. Heb Timmermans sowieso verkocht aan AZ, zou een superieure spits worden en heb hem 2 jaar terug gekocht voor 50K ofzo van MVV, maar die gozer bakte er 2 jaar lang helemaal niets van. Heb nu 1 miljoen euro voor hem gekregen :P had misschien wel meer kunnen zijn maar AZ vroeg hoeveel ik wilde, zijn waarde was 800K dus ik vond een miljoentje wel leuk, accepten ze het :P

Seliga keerde terug van Liverpool met de mededeling dat het de meest verschrikkelijke tijd uit zijn cariere was en heb hem gelijk doorgesluisd naar Anderlecht voor 600K.

Aankopen heb ik ook gedaan, een Braziliaan van 21, spits. Nu al beter dan Johan Voskamp en kan beter worden. Voskamp als back-up, prima dus! 6 ton voor neergelegd

Een super talent uit Argentinie, centrale verdediger. 3,5 miljoen heb ik ervoor betaalt maar ik voel dat dat het waard gaat worden. Is pas 18 jaar, maar kan echt een hele goede worden (is nu al de een na beste centrale verdediger van de team)

Die Argentijnse gozer spreekt ook dezelfde taal als mijn Peruaanse keeper van 18 die ik net heb gekocht, dus dat is handig.

Zit nu wel 8K per week over het budget, maar Touzani, Penders en Landzaat zijn nog niet weg, als die weg zijn dan is dat weer weggewerkt. Ik ga denk ik niemand meer kopen.
  donderdag 2 december 2010 @ 21:51:13 #81
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_89450996
Na die 5-0 tegen Ajax is in de slot van het seizoen echt alles verkeerd gegaan.
Eerst beide van mijn centrale verdedigers geblesseerd . Toen mijn Rechtsback en daarnaast ook nog diverse schorsingen. Ben uiteindelijk met Feyenoord 5e geworden. Terwijl ik 2e stond.
Met Ajax hoe zuur ook als Landskampioen. Het bestuur wou op ten duur zelfs bijna van me af ondanks het halen van de kwart finale ! van de Euro Cup.!

Nu is het zomerstop helaas Vlaar voor 10 miljoen kwijtgeraakt aan Manchester City maar die wou al sinds de winterstop weg dus kon er niets meer aan doen.

Wel als vervanger voor een prikkie Marcellis gekocht even afwachten dus hoe dat gaat.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_89452186
Zojuist ontslaat de club Burnham hun manager en op de zelfde dag de manager Barnham ontslagen. Op 1 dag een speler en club in het nieuws die slechts 1 lelter schelen.

Nadat ik met Met Police de eerste 4 duels won, pakte ik in de volgende 4 duels slechts 1 punt. Duel 9 en 10 won ik echter weer. Sta na 10 duels dus op 19 punten en net buiten de play-off plaatsen.
In de Isthmian League Cup in de 2e ronde(1e ronde was ik vrij) uitgeschakeld. Maar dat maakt niet uit.. heb namelijk niet zo'n hele brede selectie en moet regelmatig zowel op woensdag als zaterdag spelen.
Overigens zit er gemiddeld per wedstrijd maar 96 man in mijn stadionnetje..
pi_89452957
Loting voor de UEFA cup, Kaunas uit Litouwen of Rhyl uit Wales.

Prachtig toch _O_
pi_89456413
Het bestuur gaf me 3,5 miljoen extra om spelers aan te schaffen en wat extra salarisbudget. Heb nu Grafite gehaald, goede spits voor erbij.
pi_89456938
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_89457383
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 23:40 schreef Nick-GizMo het volgende:

Geweldige goal :')!!!
:')_!

Eerste wedstrijd gespeeld tegen FC Kaunas 3-0 gewonnen :) Ging lekker, Grafite mocht debuteren (30 minuten spelen) en hij schoot er gelijk 1 binnen. Verder van den Bergh en Strootman met een wereldgoal. Volgende ronde wel zo goed als gehaald dus.

RKC zit ook in deze ronde via het fairplay klassement :P

Ik zit nu erg te twijfelen, 4-4-2 met een ruit of 4-3-3 met de punt naar voren. 4-3-3 speelde ik altijd, maar nu zit ik met Grafite & Voskamp en die andere jongen. Allemaal goede spitsen die ik graag daar wil laten spelen. Alleen aan de andere kant heb ik ook Boerrigter en Duarte en Maachi voor op de buitenkant die ik dan niet benut.

ik ga het nu gewoon een beetje uitproberen. Heerlijke voorbereiding dit, eindelijk wedstrijden die nog ergens om gaan. Normaal speel ik van die nietszeggende oefenwedstrijden maar dit is veel prettiger!
pi_89457744
Ik heb echt heel m'n team verbouwd met het geld dat Moreno, Schaars, Romero en Kew Jaliens hebben opgeleverd. Het is zo erg dat ik de helft van de namen niet meer herken haha :')

.. en lekkere goal, zo moetie er meer maken :')
pi_89458200
Kampioen met Feyenoord in seizoen drie, na tweemaal een 4de klassering. Desalniettemin slechts 67 punten en maar 59 doelpunten voor. Er moet toch meer inzitten?!

De zomer maar eens gebruikt om flink actief te zijn: Inkoom, Kalitvintsev, Privat en zelfs Defederico en Muntari naar Rotterdam gehaald. Volop versterkt, zou je dus zeggen, aangezien van de basisspelers alleen Cisse is vertrokken. Fer wilde weg, maar niemand wilde Fer (verkopen blijft te lastig, vind ik). Seizoen begonnen: 1-0, 1-0, 0-1, 2-0, 0-0, 0-1... Ik word daar zo gek van, want ik speel al behoorlijk aanvallend.
pi_89458973
Aanvallend spelen betekent niet dat je automatisch veel goals gaat maken. Ik weet niet wat voor soort aanvallers/middenvelders je hebt, maar je moet iets verzinnen dat het beste uit hun haalt maar ook dat effectief is tegen de manier van spelen van de tegenstanders.

Zelf roteer ik tussen een 4-4-1-1 zonder wingers met een defensive midfielder+ballwinning midfielder + 2 box to box midfielders aan beide kanten van de ballwinning midfielder. Daarvoor een AMC of Trequartista en dan een Complete Forward. Doorgaans speel ik redelijk ver vooruit en laat ik alleen de verdedigers en de DM lange passes geven, de rest moet combineren. Zo lijk ik en meer balbezit te hebben doorgaans maar ook minimaal 3 a 4x per wedstrijd er doorheen te combineren. Voeg daar vrije trappen en corners aan toe en het is best goed. Tegen teams met echt snelle spelers moet ik dieper gaan spelen en zet ik de box to box middenvelders vaak neer als wide midfielders.

Apart, want doorgaans speel ik altijd met mensen op de vleugels maar in FM2011 niet ^^
pi_89459991
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 00:26 schreef Hamilcar het volgende:
Aanvallend spelen betekent niet dat je automatisch veel goals gaat maken. Ik weet niet wat voor soort aanvallers/middenvelders je hebt, maar je moet iets verzinnen dat het beste uit hun haalt maar ook dat effectief is tegen de manier van spelen van de tegenstanders.

Zelf roteer ik tussen een 4-4-1-1 zonder wingers met een defensive midfielder+ballwinning midfielder + 2 box to box midfielders aan beide kanten van de ballwinning midfielder. Daarvoor een AMC of Trequartista en dan een Complete Forward. Doorgaans speel ik redelijk ver vooruit en laat ik alleen de verdedigers en de DM lange passes geven, de rest moet combineren. Zo lijk ik en meer balbezit te hebben doorgaans maar ook minimaal 3 a 4x per wedstrijd er doorheen te combineren. Voeg daar vrije trappen en corners aan toe en het is best goed. Tegen teams met echt snelle spelers moet ik dieper gaan spelen en zet ik de box to box middenvelders vaak neer als wide midfielders.

Apart, want doorgaans speel ik altijd met mensen op de vleugels maar in FM2011 niet ^^
En hoe zit het met de goals in jouw systeem (en met welke club speel je ook alweer)? Het klinkt wel interessant.

Ik begin me wel langzamerhand te realiseren dat ik minder voldoening haal uit het spelen met Feyenoord dan in de voorgaande FM-edities. Ligt niet aan het spel, denk ik. Ik denk dat ik gewoon een nieuwe uitdaging nodig heb. Denk toch maar PSG :D
pi_89460063
Ik speel met AZ en die box-to-box werkt vooral als je niet breed wilt spelen en tegenstanders het daar rot tegen hebben .. m'n goals komen veelal vanaf rechts via Elm of vanaf het midden door opkomende middenvelders en de AMC die de spits bedienen.

Eerlijk is eerlijk, ik scoor niet echt veel maar ik win m'n wedstrijden.
pi_89460866
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 00:59 schreef Hamilcar het volgende:
Ik speel met AZ en die box-to-box werkt vooral als je niet breed wilt spelen en tegenstanders het daar rot tegen hebben .. m'n goals komen veelal vanaf rechts via Elm of vanaf het midden door opkomende middenvelders en de AMC die de spits bedienen.

Haha, ok. Ik win mijn wedstrijden ook wel, alleen ik zou graag wat meer goals maken in een seizoen en zoveel mogelijk van die hatelijke 0-0 en 1-0 wedstrijden afwillen. Ik heb ook pas één keer een topscorer van de competitie gehad en dat was Cardozo (in de Eredivisie, vind je het gek!). Ik speel nu een 4-3-3:

Biseswar - Juhasz - Insaurralde - Drenthe
wing back - central def - central def - wingback

Fer - Muntari - Kalitvintsev
central mid (att) - box to box - central midd (att)

Defederico - Privat - Wijnaldum
inside forward - poacher - inside forward

Het voetbal dat wordt gespeeld is wat ik graag wil zien: drie voorhoede spelers die veel bewegen, ruimtes opzoeken en tegen de buitenspellijn aan zitten, met middenvelders die loeren op de steekpass. As I speak gaat het trouwens wel wat beter, sinds mijn vorige post heb ik geen 0-0 of 1-0 meer meegemaakt. Wellicht heeft de klasse van mijn spelers nu toch zijn uitwerking.
pi_89461692
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 00:59 schreef Hamilcar het volgende:

Ik speel al 2 seizoenen met Ajax 4-2-2-2 met de 2 centrale verdedigers op defend, fullbacks op support. 1 ball winning middenvelder op defend en 1 advanced playmaker op support. Dan 2 attacking wingers en 1 complete forward op attack en 1 deep lying forward op support.

Beide seizoen rond de 90 goals uit mijn hoofd en 30 tegen. In de eredivisie is dit geen probleem alleen in Europese wedstrijden is dit wat te aanvallend, dan worden de wingers defensive wingers. In het 2e seizoen halve finale CL gehaald tegen Real Madrid, maar deze met 2x 2-1 verloren. Dus ik zoek nog wel een tactiek tegen sterkere tegenstanders, maar tegen de kleintjes/gelijk werkt deze vrij aanvallende tactiek goed.
Ja, schrok je toch even he!
pi_89461800

Alleen nu willen 4 basisspelers weg omdat ze niet met elkaar kunnen opschieten, of hun contract niet willen verlengen :')
Ja, schrok je toch even he!
  vrijdag 3 december 2010 @ 02:37:40 #95
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_89462073
Spelers huren is echt frustrerend. Ajax (ik zit in 2016) betaalt belachelijk goede 20-jarige jeugdspelers makkelijk 40,000 euro per week maar als ik met NEC max 70% kan betalen op een salaris van 7000 per week dan betaalt Ajax die speler liever het hele salaris terwijl 'ie wegrot in de reserves.
Tranquillo
pi_89468432
Nou ik had nog wat geld over dus heb nog een talentje uit Argentinie gehaald, nu is het geld echt op. FC Kaunas uitgeschakeld, 3-0 gewonnen thuis, 0-0 uit. Nu tegen Maccabi Tel Aviv, dat wordt een lastige!
pi_89468843
Dzeko naar Bayern gehaald,als vervanger van Klose..
Top spits..

Daarnaast is Aron Gunnarsson toch ook wel een must have!
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_89472042
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 23:40 schreef Nick-GizMo het volgende:

Geweldige goal :')!!!

Dit is wel een geweldige goal :D ^O^
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
pi_89473353
OMG moest tegen Maccabi Tel Aviv, niemand gaf me vooraf een kans. We begonnen de uitwedstrijd en werden helemaal van de mat gespeeld. Het werd gelukkig pas na 30 minuten 1-0, toen greep ik in met een wissel. Boerrigter voor Rutjes, aanvallender dus. 1-4 gewonnen toen! Net voor rust kwam de kans op 1-1, maar die vloog er niet in. In de laatste seconden van de eerste helft trapte Strootman een afgeslagen corner van 30 meter in de kruising.

De tweede helft ging het los, mijn nieuwe aankoop met een ontzettend moeilijke dubbele naam maakte er 2 en Boerrigter maakte het feest compleet door net voor tijd het net nog 1 keer te laten bollen.

Als ik dit nu niet haal stop ik met FM :P
pi_89473466
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')