abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88999424
Heb een dochter van 12 en van 8.
Me oudste wil voor sint iets van make up of kleding.
Me jongste wil na vele malen de speelgoed boeken door gelezen te hebben een spel.
Beide weten dat Sint nep is en mama de kado's koopt.
Hier mogen ze wat uitzoeken tot 50 euro.
Jongste wil dus spellen.
van Jenga tot woordzoeker. En van Xoomy (tekenprojector) tot make up pop.
Wat moet je nog geven wat echt nuttig is en wat niet na drie keer gebruiken in de kast ligt.
Ik vindt nuttig, als ze er veel mee spelen en duurzaam is.
Wat geven jullie zoal aan jullie kinderen ?

[ Bericht 93% gewijzigd door Noelle06 op 22-11-2010 00:09:07 (op niet geplaatst) ]
Loslaten, is het ultieme houden van.
pi_88999471
Speelgoed, chocolade letter, game console, spellen daarvoor, etc etc
pi_88999483
Goeie OP ook trouwens.!
pi_88999487
ptvr. heel verhaal getypt, nergens terug te lezen.
pi_88999502
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 00:03 schreef Noelle06 het volgende:
ptvr. heel verhaal getypt, nergens terug te lezen.
:D
pi_88999521
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 00:03 schreef Rekkie het volgende:
Goeie OP ook trouwens.!
Dat dus ...heel verhaal getypt van wel 20 zinnen en is weg ?
pi_88999872
Op opnieuw in het kort over gedaan.
pi_89000071
Zo beknopt is beter, zo moeten ze allemaal zijn!
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_89000469
Ik zou je jongste iets van scrabble geven. Leuke leerzame spellen. Of spellen met oefenkaarten. Zo'n soort van computertje met allerhande kaarten. Vtech heeft leuke dingen.
Je oudste is te jong voor make-up.
pi_89004474
Scrabble speel je vanaf je 13e ongeveer.

Is er geen leuken bordspellenwinkel zoals deze in de buurt? Daar is zoveel leuks te vinden: http://www.spellekijn.nl/spellekijn-t-2.html

Mijn kinderen zijn een stuk jonger.
pi_89004565
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 00:35 schreef amaranta het volgende:
Leuke leerzame spellen.
Dat vraag ik me af he, waarom de toevoeging 'leerzaam'? Een spel is toch voor de leuk?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 22 november 2010 @ 10:57:54 #12
320471 Bartcoah
Wats met jaw ouwe
pi_89005678
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:11 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af he, waarom de toevoeging 'leerzaam'? Een spel is toch voor de leuk?
toen ik 7 werd kreeg ik een Gameboy pocket van mijn papa :>. Met alleen maar Engelse spellen erbij. Ik ben ook half engels maar dit heeft toch heel erg geholpen met het schrijven en praten van Engels. Ja mijn spelling is niet echt het beste van het beste maar ik doe toch mijn best hiervoor. :P
Je kan me vinden bij de bloemist
  maandag 22 november 2010 @ 11:08:56 #13
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89005996
Is 12 te jong voor make-up?! :o Nou, dan ben ik voor galg en rad opgegroeid. ;(

Misschien vind je oudste nagallakjes ook wel leuk! Het nagellaktopic geeft misschien ook wel inspiratie dan.

Die Xoomy vonden ze hier geen kont aan. die heb ik ooit eens geleend van de speelotheek. Echt niks.
Qua spellen is er natuurlijk van alles. Dat kan je denk ik zelf het beste inschatten. Hier zijn de snelle, relatief makkelijk te pakken spellen het populairst. Kaartspellen, maar ook rivercrossing en rushhour.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 22 november 2010 @ 11:11:42 #14
144006 chacama
Ondernemend!
pi_89006080
leuk leesboek en spelletjes voor je jongste. Voor je oudste het boek verboden voor ouders (over pubers) en inderdaad wat leuke nagellakjes of sieraden.
  maandag 22 november 2010 @ 11:20:55 #15
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_89006375
Ik vind make-up voor een 12-jarige ook niet zo gek, hoor. Zeker als het inderdaad om nagellak gaat. Wat ook leuk is, is om een eigen toilettasje te kopen met allemaal van die meidentoiletbenodigdheden als deodorant, doucheschuim, bodylotion en dat soort zaken.
Een make-up spiegeltje erbij en nagellakremover en zo.

Ik vind spelletjes altijd wel moeilijk om te geven. Zelf ben ik niet zo'n spelletjesmens. Mijn dochter van 8 vraagt dit jaar om disco-lights voor in haar kamer.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_89007506
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:08 schreef debuurvrouw het volgende:
maar ook rivercrossing en rushhour.
Die zijn voor jezelf ook leuk, natuurlijk met de uitbreidingssetten voor rushhour erbij, er zijn trouwens nu ook rushhours van een ander merk die groter zijn , oh oh, ik ben verslaafd aan die spellen :P
  maandag 22 november 2010 @ 12:11:13 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89007886
50 euro!! :o Wat een bedrag! Geen wonder dat er dan na een paar jaar niks meer te geven over blijft.
Of ben ik de enige kniepert hier? :@
pi_89007961
quote:
Op maandag 22 november 2010 10:11 schreef Moonah het volgende:

[..]

Uiteraard, maar vang je niet twee vliegen in een klap als je ook wat leert van dat leuke, leerzame spel?
pi_89008060
quote:
Op maandag 22 november 2010 10:07 schreef richardrahl het volgende:
Scrabble speel je vanaf je 13e ongeveer.

Is er geen leuken bordspellenwinkel zoals deze in de buurt? Daar is zoveel leuks te vinden: http://www.spellekijn.nl/spellekijn-t-2.html

Mijn kinderen zijn een stuk jonger.
Niet. Je hebt sowieso een jongeren editie.
En waarom zou je niet, met je kind dat net leert lezen in gr3 rn trots tot de conclusie komt dat hij al pis kan schrijven, kunnen scrabbelen.

Mja, ik vind make up ( voor je gezicht) op je 12de nergens voor nodig. Ik sta elke keer perplex als ik de wasbeertjes uit groep 8 al opgemaakt zie elastieken.
  maandag 22 november 2010 @ 12:21:44 #20
144006 chacama
Ondernemend!
pi_89008185
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:11 schreef Brighteyes het volgende:
50 euro!! :o Wat een bedrag! Geen wonder dat er dan na een paar jaar niks meer te geven over blijft.
Nee, jij bent geen kniepert, maar ik merk wel dat als ik kijk naar wat ik graag wil geven ik snel in de buurt kom van dit bedrag. En natuurlijk weet ik dat Marktplaats geduldig is en dat er ook zal leuke dingen tweedehands te krijgen zijn, maar wat dat betreft ben ik dan echt een muts. Ze krijgen al zo veel doorgeschoven, dat ik vind dat ik de cadeautjes toch wel nieuw mag kopen. Fleur krijgt bijvoorbeeld dit jaar verstelbare schaatsen. Die krengen kosten 34,95. Dan zit je met een paar kleine cadeautjes erbij al gauw aan die 50 euro. Verder krijgt ze namelijk een muziekdoosje (met opberglaadjes), een leesboek en nog een knutselding. Niet veel qua hoeveelheid, maar wel qua geld. In de schoenen zit een maximum van 5 euro aan waarde en ook dat lbijft beperkt tot 4x. Maar goed dat is dan toch ook weer 20 euro maximaal. Dus uiteindelijk ben ik toch behoorlijk wat geld kwijt met sinterklaas. Dat is ook de reden waarom ik goed kijk naar wat ik ze wil geven. Rotzooicadeautjes krijgen ze hier niet meer. Dan maar saai. De sloffen die ze in hun schoen kregen waar ze superblij mee en dragen ze nu elke dag. Dat heb ik liever dan iets waar ze 5 minuten mee spelen...

En dit gaat helemaal Off-topic. Maar ik wilde dus zeggen. ik snap wat je bedoeld... het is veel geld.
pi_89008239
quote:
Nee hoor, nog een kniepert hier :) :Y :D
pi_89008330
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:17 schreef amaranta het volgende:

[..]
Mja, ik vind make up ( voor je gezicht) op je 12de nergens voor nodig. Ik sta elke keer perplex als ik de wasbeertjes uit groep 8 al opgemaakt zie elastieken.
:Y vind ik ook... ze willen hier heel vaak make-up, ze hebben ooit op de kermis van die kindermake-up gewonnen en die mogen ze af en toe met verkleden, die is er zo af te vegen. Geen echte make-up dus...
En nagellak hebben ze gekregen van een vriendinnetje :X daar was ik niet zo heel erg blij mee. Diep-paars... dan liever heel lichtroze zoals ze een keertje van mij hebben gekregen als beloning. Ze waren helemaal in de wolken met die mooie nageltjes... dat vind ik dan wel een keertje kunnen. Maar zoals ze zelf willen, elke dag nieuwe nagellak? :N nee...
pi_89008420
Oh ja, en Ontopic: wij geven hier in de schoen écht hele kleine cadeautjes. Ze hadden dit weekend twee taai-taaitjes in hun schoen gekregen, en een klein knuffeltje (waar ze echt rollenspellen mee spelen). De week ervóór een chocoladeletter. Volgende week weer zoiets, iets te snoepen en iets kleins erbij. Het zijn maar aardigheidjes hoor...

Verder met de pakjesavond denk ik ook dat we maximaal tien euro per kind uitgeven. Met kerst krijgen ze een gezamenlijk cadeau, een Playmobil dierentuin of safaripark o.i.d (we hebben het al staan). Verder zijn ze ook allemaal in november / december jarig dus dat maakt het misschien ook al anders... (dan ben je al de hele tijd aan het cadeautjes kopen en geven...)
  maandag 22 november 2010 @ 12:30:32 #24
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_89008462
quote:
Wat wil je dan, speelgoed van een paar euro wat na 2/3 weken of niet meer aangekeken wordt of kapot is?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_89008510
@ Zeroku, net of er geen tussenweg is! Er zijn echt wel leuke cadeaus van 10 euro waar ze langer dan een jaar mee kunnen spelen en wat leuk blijft... en er zijn óók genoeg cadeaus van 50 euro waar na een week niet meer mee gespeeld wordt... dat ligt echt niet aan de prijs!
  maandag 22 november 2010 @ 12:33:53 #26
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_89008566
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:32 schreef Suzanna het volgende:
@ Zeroku, net of er geen tussenweg is! Er zijn echt wel leuke cadeaus van 10 euro waar ze langer dan een jaar mee kunnen spelen en wat leuk blijft...
Zoals?

quote:
en er zijn óók genoeg cadeaus van 50 euro waar na een week niet meer mee gespeeld wordt.
Dat zeker, maar dat kun je neem ik aan wel inschatten waar je kind wel of niet iets mee gaat doen. Ik neem aan dat je geen 50 euro gaat uitgeven aan iets waar je kind niets mee doet/aan heeft.

quote:
dat ligt echt niet aan de prijs!
Kwaliteit heeft een prijs. De kans dat iets van 10 euro kapot gaat is groter dan iets van 50 euro.
pi_89008636
Wij proberen het ook niet al te duur te maken omdat 1 kind eind september jarig is en de andere in eind november, maar voor nu willen we onze zoon een autokleed geven. Dat kan je goedkoper vinden, maar onder de 35 euro heb je gewoon geen stevig exemplaar waar je jaren mee kan doen.

Voor verjaardagen geven we gemiddeld iets van 100 euro per kind en sinterklaas zal ook snel naar 50 euro gaan (maar onze kinderen zijn nog wat jong). We kopen trouwens wel graag 2e hands, maar ik weet niet of dat voor elke leeftijdscategorie een optie is.
  maandag 22 november 2010 @ 12:39:29 #28
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_89008723
quote:
nee hoor Arwen krijgt hier van mij maar voor 25 :P
Een houten kookblokje en wat verkleedspul van josef en maria.. want dat vind zij leuk ( ook al vind ik t niks :+ en dat is het.. ik vind het wel goed zo.. kind krijgt van mijn ouders/zussen, mijn oma, en opa en oma van de andere kant.. dan nog kerst in de UK.. waar ze van alles krijgt :') en dan nog verjaardag in dezelfde maand, ze kan me de pot op :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 22 november 2010 @ 12:41:52 #29
37150 livelink
pi_89008783
Ik heb ook het probleem dat verjaardagen en Sinterklaas allemaal bij elkaar vallen. Dat maakt het niet makkelijker. Kerst is bij ons geen cadeaufeest, dat is meer dan gezellig zonder cadeautjes, vind ik dan.

Ik geef mezelf vaak een Sinterklaascadeau dat meer voor de kinderen is. Zelf heb ik toch niks echt te wensen. Een leuke dvd, die meer voor de kinderen is bijvoorbeeld. En ik denk dat ik mezelf dit jaar een adventkalender van Playmobil ga geven. Ik hou van de adventtijd O+
  maandag 22 november 2010 @ 12:42:25 #30
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_89008797
Oh en in de schoen heb ik heel flauw een popje van toy story in gegooid gisteren :+ en eerder een breivork.. en ik heb nog wat frutsels van de jaar markt van school van 30 cent per stuk ofzo.. die ze helemaal tof gaat vinden.. :P

Het is ook net wat het kind gewend is.. ?
  maandag 22 november 2010 @ 12:43:52 #31
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_89008858
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:41 schreef livelink het volgende:
Ik heb ook het probleem dat verjaardagen en Sinterklaas allemaal bij elkaar vallen. Dat maakt het niet makkelijker. Kerst is bij ons geen cadeaufeest, dat is meer dan gezellig zonder cadeautjes, vind ik dan.

Ik geef mezelf vaak een Sinterklaascadeau dat meer voor de kinderen is. Zelf heb ik toch niks echt te wensen. Een leuke dvd, die meer voor de kinderen is bijvoorbeeld. En ik denk dat ik mezelf dit jaar een adventkalender van Playmobil ga geven. Ik hou van de adventtijd O+
Livelink van mij krijgt ze ook niks met kerst :p maar met een lief in engeland ontkom je er niet aan, daar is kerstmis wat hier sint is :)
  maandag 22 november 2010 @ 12:44:39 #32
37150 livelink
pi_89008886
Ik kreeg vroeger in mijn schoen wel eens een kinderwagen van suikergoed. Heel klein en heel schattig. Volgens mij bestaan ze niet meer. Uit nostalgisch oogpunt zou ik het wel heel leuk vinden om dat in de schoen te doen.
pi_89008894
Wij hebben net voor 50 euro alle sinterklaasinkopen gedaan + een verjaardagscadeau voor Fabi
pi_89008956
quote:
Op maandag 22 november 2010 12:41 schreef livelink het volgende:

Eva 3 wk voor Sint. Fabi 2 wk na Sint.
Kerst ikzelf jarig.
  maandag 22 november 2010 @ 12:49:35 #35
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89009049
50 euro is (helaas) snel op hoor, dus ik vind 't niet zo'n raar bedrag.
in de haak.
  maandag 22 november 2010 @ 12:53:00 #36
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_89009144
Wij hanteren ook ¤ 50,= per kind en voor dat bedrag koop ik 3 cadeautjes.. 2 iets duurdere en 1 goedkopere. De oudste is 8 en krijgt o.a. een puzzelbal met de wereld erop. Kan hij nadat het in elkaar is gepuzzeld een werelbol op standaard, 2 vliegen in 1 klap. Maar voor hem wordt het wel lastiger omdat hij het zelf ook niet weet.
Make love, not war ☮
pi_89009213
quote:
7s.gif Op maandag 22 november 2010 12:30 schreef Zeroku het volgende:
Wat wil je dan, speelgoed van een paar euro wat na 2/3 weken of niet meer aangekeken wordt of kapot is?
Wat een onzin, mijn buurjongetje is vorige maand 5 of 6 geworden. Van zijn ouders kreeg hij voor een dikke 100,- euro aan lego én zo'n nintendo ds geval.
Van mij kreeg hij zo'n lullig plastic verrekijker en een zaklampje. Mag je één keer raden waar hij de hele dag mee speelt. :D
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_89009244
Het hangt inderdaad af van het kind, wat het gewend is te krijgen én aan je eigen budget ook denk ik. Voor ons is december een heel dure maand vanwege alle verjaardagen (3 in ons gezin). En ook vind ik het niet goed als kinderen al teveel cadeaus krijgen, al is het alleen al om het huis wat op een gegeven moment uitpuilt. En niet alles kun je weer wegdoen, als je nog meer kinderen hebt die jonger zijn, en er daarna weer mee kunnen spelen.

Wat wij een beetje als tussenweg (ook) doen, is in de zomer nog een paar cadeaus geven. Dan zitten we zelf minder krap en we vinden het leuk om dan nog een keer een cadeaumoment te hebben. Tussendoor krijgen ze weleens ook wat kleins. Dat vind ik zelf veel leuker dan alle grote cadeaus in één maand...
  maandag 22 november 2010 @ 12:56:50 #39
114177 Diaan73
pi_89009254
Kinderen kijken idd niet naar wat iets kost of gekost heeft.

Ik geef zelf wel de voorkeur aan echte duplo of lego.. vind ik toch beter materiaal dan bijv. megablocks.
Make love, not war ☮
pi_89009290
@ Diaan, ik ook, wij hebben een hele bult aan Duplo tweedehands gekocht op Marktplaats. Voor zo'n 40 euro... en raad eens waar ze nu nog bijna elke dag mee spelen, met z'n drieën... :D (en nog geen 50 euro dus, voor drie kinderen ;) )
Dat hadden we overigens gewoon midden in het jaar gekocht :)
  maandag 22 november 2010 @ 13:00:23 #41
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_89009370
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:55 schreef ClintOosthout het volgende:

[..]

Wat een onzin, mijn buurjongetje is vorige maand 5 of 6 geworden. Van zijn ouders kreeg hij voor een dikke 100,- euro aan lego én zo'n nintendo ds geval.
Van mij kreeg hij zo'n lullig plastic verrekijker en een zaklampje. Mag je één keer raden waar hij de hele dag mee speelt. :D
Met de Nintendo DS
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
  maandag 22 november 2010 @ 13:00:47 #42
114177 Diaan73
pi_89009386
^O^ dat is het betere werk. Zo heb ik heel veel Little People spul gekocht, tweedehands, voor ¤ 20,=. Ik koop ook niet altijd alles nieuw. Nu kijk ik ook gewoon naar aanbiedingen...
Make love, not war ☮
  maandag 22 november 2010 @ 13:03:12 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89009448
Mss heb ik makkelijk kletsen omdat ze nog heel jong zijn, want er is voor minder ook keuze zat. En dan krijgen ze van opa en oma nog iets, en met kerst bij de andere opa en oma ook nog. Ze krijgen dus zat. Kijk als je er aan komt kan dat best. Maar ik vind het geloof ik een beetje een gek idee omeen doelbedrag te stellen. Ik zou voor een max gaan, maar als ik er onder zou blijven niet per se nog iets erbij gaan zoeken.

Ik bedoel dit trouwens ook niet als bash oid. Ik vind het wel interessant om te lezen hoe anderen het doen. :Y
  maandag 22 november 2010 @ 13:05:03 #44
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_89009501
Mijn zus die dokus die heeft dus voor 400 voor 2 kindeen cadeaus gehaald.. ik vind dat echt absurd :')
  Licht Ontvlambaar maandag 22 november 2010 @ 13:09:33 #45
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89009646
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:03 schreef Brighteyes het volgende:
Mss heb ik makkelijk kletsen omdat ze nog heel jong zijn, want er is voor minder ook keuze zat. En dan krijgen ze van opa en oma nog iets, en met kerst bij de andere opa en oma ook nog. Ze krijgen dus zat. Kijk als je er aan komt kan dat best. Maar ik vind het geloof ik een beetje een gek idee omeen doelbedrag te stellen. Ik zou voor een max gaan, maar als ik er onder zou blijven niet per se nog iets erbij gaan zoeken.

Ik bedoel dit trouwens ook niet als bash oid. Ik vind het wel interessant om te lezen hoe anderen het doen. :Y
Wij hebben ook geen doelbedrag, ik kijk gewoon wat ze echt heel graag wil hebben en of ik dat het geld waard vind. In de schoen gaan trouwens dingetjes die ze normaal ook zo zou krijgen, bijvoorbeeld een schetsboek, kleurtjes, een megaspringtouw van action voor op schoolplein. Kind blij, ik blij :+

Met kerst liggen er hier wel pakjes onder de boom, maar die zijn ove het algemeen vooral nuttig :D Nieuwe ochtendjassen enzo :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_89009820
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:05 schreef _evenstar_ het volgende:
Mijn zus die dokus die heeft dus voor 400 voor 2 kindeen cadeaus gehaald.. ik vind dat echt absurd :')
:o
  maandag 22 november 2010 @ 13:18:48 #47
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_89009911
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:15 schreef Suzanna het volgende:

[..]

:o
ja echt he.. :+

Kom ik aan met mijn 25 euro _O-

Maar goed, ik heb een dochter die ook gewoon wat makkelijker is.. en al blij is met een kassabonnetje :D
En als ze mag kiezen tussen een barbiepop of een popje van 50 cent bij de action ze dat kleine popje van de action kiest O+
  maandag 22 november 2010 @ 13:23:31 #48
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89010073
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:03 schreef Brighteyes het volgende:

Nou, ik heb wel een doelbedrag, en dat is om geen stiefkindjes te maken. :P En 50 euro per kind idd. En dan vind ik het echt lastig om een paar dingetjes te kopen. Voor oudere kinderen zijn er niet veel goedkope dingen. Meestal willen ze toch het liefst de grote kraan van lego voor 139 euro. ;( Om dus én leuk, én binnen budget én niet heel erg af te steken bij de rest van de klas.
Als straks de jongste ook van het geloof gevallen is gaan we naar 25 euro en lootjes trekken. Maar dan is het een heel ander feest.
Leg maar eens uit waarom Sint bij je vriendje wél een Wii en Legokraan brengt en bij jou een pyama en een Star Wars sabersword. Al heb ik ze er nooit over gehoord trouwens. Ze zijn met alles wat ze krijgen dolblij. Dat komt denk ik omdat ik ze al vanaf jong heb verteld dat ze mogen kiezen tot 50 euro. Dat ik dat zo met Sint heb afgesproken. Dan zoeken ze ook andere dingen uit de folder en kan je ze ook geven wat ze écht willen. Want dat maakt het leuk
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 22 november 2010 @ 13:26:08 #49
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_89010150
Ok, dan zullen jullie ons wel overdadig vinden :+.

F krijgt voor zo'n 150 euro van Sinterklaas. Van ons in totaal zo'n 75 euro, en dan geven opa en oma en de beide overgrootmoeders ook nog wat.
F krijgt van ons Lego Creationary (30 euro), een sprookjesdoos van Playmobil (30 euro) een spelletje voor de DS (8 euro) en oorbellen (5 euro).
Van mijn ouders krijgt ze skeelers (30 euro) en een boekje dat ze zelf kan lezen (3 euro), van omi 1 een babypop die kan zwemmen (10 euro), van omi 2 een voorleesboek (15 euro).
En dan koopt F's oom waarschijnlijk nog een discolamp (10 euro).
Wat ze van de andere opa en oma krijgt weet ik niet.

Veel? Ja. Onzindingen? Nee, in onze ogen niet. Van alle dingen die ze krijgt, verwachten we dat ze er wel mee gaat spelen. Daarom ben ik ook blij met de inspraak die wij hebben in welke kado's ze van de omi's en de ene opa en oma krijgt, dan kun je "sturen" op gevarieerde en goede kado's.

F is het enige kleinkind aan beide kanten en dus de enige die verwend kan worden. En dat wordt dan ook volop gedaan.
Overigens doen we niet aan kadootjes met Kerst :+ .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 22 november 2010 @ 13:27:10 #50
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_89010181
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:26 schreef MaLo het volgende:
Ok, dan zullen jullie ons wel overdadig vinden :+.

F krijgt voor zo'n 150 euro van Sinterklaas. Van ons in totaal zo'n 75 euro, en dan geven opa en oma en de beide overgrootmoeders ook nog wat.
F krijgt van ons Lego Creationary (30 euro), een sprookjesdoos van Playmobil (30 euro) een spelletje voor de DS (8 euro) en oorbellen (5 euro).
Van mijn ouders krijgt ze skeelers (30 euro) en een boekje dat ze zelf kan lezen (3 euro), van omi 1 een babypop die kan zwemmen (10 euro), van omi 2 een voorleesboek (15 euro).
En dan koopt F's oom waarschijnlijk nog een discolamp (10 euro).
Wat ze van de andere opa en oma krijgt weet ik niet.

Veel? Ja. Onzindingen? Nee, in onze ogen niet. Van alle dingen die ze krijgt, verwachten we dat ze er wel mee gaat spelen. Daarom ben ik ook blij met de inspraak die wij hebben in welke kado's ze van de omi's en de ene opa en oma krijgt, dan kun je "sturen" op gevarieerde en goede kado's.

F is het enige kleinkind aan beide kanten en dus de enige die verwend kan worden. En dat wordt dan ook volop gedaan.
Overigens doen we niet aan kadootjes met Kerst :+ .
Ik vind het niet eens zo overdreven.
pi_89010920
Wij zijn ook al gauw 300 euro kwijt.

Ieder een (groot) lego pakket (star wars - toy story) en die zijn al rond de 100 euro
Een boek (20 euro)
een rubiks cube (15 euro)

middelste dus ook een lego pakket, een hotwheelsbaan en een leren lezen koffertje

jongste is nog geen jaar dus daar blijven de kosten wat lager vooralsnog ;)
  maandag 22 november 2010 @ 14:06:01 #52
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89011539
Lily, vandaag nog gratis verzenden op BOL, en de lego is daar echt gunstig geprijsd!
  maandag 22 november 2010 @ 14:06:07 #53
114177 Diaan73
pi_89011544
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:05 schreef _evenstar_ het volgende:
Dat gaat mij ook echt te ver...

Ik heb als doelbedrag ook ¤ 50,= met kerst krijgen ze nog 2 cadeautjes, waarvan 1 nuttig. En dan ook van mn ouders. Met Sinterklaas krijgen ze ook nog van mijn schoonouders iets.

Ik moet zeggen dat toen ik 1 kind had, die soms ook wel voor meer kreeg dan ¤ 50,=. Maar nu is dat echt ons doelbedrag. En het lukt redelijk goed!! <O)
Make love, not war ☮
pi_89011641
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:06 schreef debuurvrouw het volgende:
Lily, vandaag nog gratis verzenden op BOL, en de lego is daar echt gunstig geprijst!
Ik heb al alles binnen!

Bij toysXL laatst lego; 3 voor de prijs van 2 (dus drie dure pakketten gekocht en maar twee hoeven betalen, jippie). Is het verjaardagscadeau voor D2 (is in januari jarig) ook al binnen 8-)
  maandag 22 november 2010 @ 14:12:05 #55
114177 Diaan73
pi_89011734
Dat was idd een leuke actie :Y Twan wilde echter alleen "gewone" lego.. en dat hadden ze bijna niet. -O-

Lennon is eind januari jarig, ik heb vorig jaar gemerkt dat heel veel speelgoed in de maand januari erg afgeprijst is, lekker kopen!!
Make love, not war ☮
pi_89012321
ToysXL is toch ontzettend duur in de Lego?

Hij zit bij ons vlakbij een witte speelgoedhal die ook Lego verkoopt en ik was eerst bij ToysXL en ben toen 2 km verder gereden naar die hal en was bij elkaar 40 euro goedkoper uit voor 3 dingen!

Hebben jullie ook gemerkt dat in september opeens al het speelgoed minimaal 10% in prijs omhoogging, zo absurd. Ze waren gewoon alles opnieuw aan het prijzen in de winkels. Viel me op omdat ik net een week daarvoor de cadeau's voor de verjaardag van mijn zoon kocht. Echt belachelijk en na kerst wordt het weer goedkoper.
  maandag 22 november 2010 @ 14:36:39 #57
114177 Diaan73
pi_89012527
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:30 schreef richardrahl het volgende:

Hij zit bij ons vlakbij een witte speelgoedhal die ook Lego verkoopt en ik was eerst bij ToysXL en ben toen 2 km verder gereden naar die hal en was bij elkaar 40 euro goedkoper uit voor 3 dingen!

Hebben jullie ook gemerkt dat in september opeens al het speelgoed minimaal 10% in prijs omhoogging, zo absurd. Ze waren gewoon alles opnieuw aan het prijzen in de winkels. Viel me op omdat ik net een week daarvoor de cadeau's voor de verjaardag van mijn zoon kocht. Echt belachelijk en na kerst wordt het weer goedkoper.
Inderdaad belachelijk... maar op zich wel te begrijpen en de mensen kopen het toch wel..
Make love, not war ☮
pi_89012536
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:30 schreef richardrahl het volgende:
oh echt?

ik weet het eigenlijk niet maar de pakketten die ik nu gekocht heb waren "normaal" geprijsd, bij Bol zelfs nog iets duurder (en ik kreeg natuurlijk 3 voor de prijs van 2, dus dat ik helemaal super).

maar speelgoed is errug duur ja
pi_89012657
nou, die in Leeuwarden in iedergeval, maar misschien zijn de prijzen per vestiging verschillend (net zoals bij de mediamarkt). Maar met zo'n aanbieding ben je wel goedkoop uit hoor.

In Leeuwerden is de mazzelshop de plek om lego te kopen :P
pi_89012921
ik koop alles online..
pi_89022063
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 00:35 schreef amaranta het volgende:
Ik zou je jongste iets van scrabble geven. Leuke leerzame spellen. Of spellen met oefenkaarten. Zo'n soort van computertje met allerhande kaarten. Vtech heeft leuke dingen.
Je oudste is te jong voor make-up.
Ze hebben een wii en doen daar veel spellen op.
12 jaar, eerste klas brugklas te jong voor make up :s)
Nagellak en mascara en soms in het weekend wat oogschaduw moet kunnen toch ?
pi_89022213
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:08 schreef debuurvrouw het volgende:
Is 12 te jong voor make-up?! :o Nou, dan ben ik voor galg en rad opgegroeid. ;(

Misschien vind je oudste nagallakjes ook wel leuk! Het nagellaktopic geeft misschien ook wel inspiratie dan.

Die Xoomy vonden ze hier geen kont aan. die heb ik ooit eens geleend van de speelotheek. Echt niks.
Qua spellen is er natuurlijk van alles. Dat kan je denk ik zelf het beste inschatten. Hier zijn de snelle, relatief makkelijk te pakken spellen het populairst. Kaartspellen, maar ook rivercrossing en rushhour.
Dus Xoomy is niks aan. Me dochter tekent wel graag.
Idd. de kaartspellen en spellen die niet te lang duren worden hier het meest gepakt.
pi_89022303
quote:
Echt, vindt je dat teveel?
Wat kan je nog kopen voor minder. Een simpel spel is al snel 20 tot 30 euro.
pi_89022516
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:55 schreef ClintOosthout het volgende:

[..]

Hoe gelukkig ze dan zijn met een zaklamp en een verrekijker is mooi om te zien dan.
Met Sint besteed ik meestal 50 euro per kind en met verjaardag net hoe het uitkomt maar meestal tot 100 euro.
En als ze iets willen wat ver boven de 100 euro uit komt, sparen/betalen ze mee.
pi_89022696
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:08 schreef lily het volgende:

[..]

Ik heb al alles binnen!

Bij toysXL laatst lego; 3 voor de prijs van 2 (dus drie dure pakketten gekocht en maar twee hoeven betalen, jippie). Is het verjaardagscadeau voor D2 (is in januari jarig) ook al binnen 8-)
Zo heb ik het vorig jaar ook gedaan, toen hadden ze ook die actie met 3 halen twee betalen.
Gelijk voor Sint en verjaardag in januari van jongste playmobil ingeslagen.
  maandag 22 november 2010 @ 19:38:34 #66
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_89025008
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:46 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Echt, vindt je dat teveel?
Wat kan je nog kopen voor minder. Een simpel spel is al snel 20 tot 30 euro.
kruidvat had laatst nog veel spellen goedkoop.

wij kopen het hele jaar door. aanbiedingen(rommelmarkten, speelgoedbeurzen) in de gaten houden dan ben je snel klaar en lekker goedkoop. ik vraag altijd zoveel mogelijk spullen die ze kunnen gebruiken of wat ze leuk vinden.

wij hebben in dec. ook een kind dat jarig is.
dit jaar was haar verjaardagscadeau lekker makkelijk een prinsessenlaptop(die was nog als nieuw voor 1 euro op de rommelmarkt) daarbij krijgt ze een kleine gitaar omdat ze daar graag op speelt. kan ze samen met mijn moeder spelen. :)
pi_89025041
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:48 schreef lily het volgende:
ik koop alles online..
ik ook.

Die van ons krijgen dit jaar gezamenlijk een slee. Die wilde ik vorig jaar al kopen tijdens de sneeuwtijd maar toen waren ze of uitverkocht of ineens de dubbele prijs 8)7

En ze krijgen ieder apart nog iets 'groots'. Morris lego en Lis playmobil.
Wat ik zelf vorig jaar heel erg zonde vond waren alle 'goedkopere' kado's die ze kregen van familieleden. Die houden ervan om van hun budget zoveel mogelijk spul te kopen want 'dat vinden de kinderen zo leuk!'
Het gevolg was dat die dingen dan ook snel stuk gingen of gewoon helemaal niet werkten. Zoals de sjoelbak die niet sjoelde of zo'n electrisch hengelspel met kikkertjes. Dan heb ik dus liever dat men 1 kwalitatief goed kado koopt, daar hebben ze veel meer aan. En volgens mij hoeft dat niet perse duur te zijn. De Hema heeft geweldige dingen vind ik.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 22 november 2010 @ 20:43:26 #68
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_89027858
Ik heb alweer een Sint misser. Buzz Lightyear stond op eenzame hoogte op het verlanglijstje. Ik vond m veel te duur maar in Belgie gekocht voor 32 euro ipv 50, dus kon wel.
Vanmiddag in de auto: "Mam, ik ben niet meer verliefd op Buzz. " :'( Ik perste er een heel chagerijnig "Sint kan niet oneindig wisselen met lijstjes "uit.
Die kan in de bak bij Jolina Ballerina waar ik vorig jaar stad en land voor af ging want oooooo, ze is zo mooi, die wil ik het allerliefste.
Volgend jaar ga ik 4 december en op is op.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 22 november 2010 @ 20:50:36 #69
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89028295
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:44 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Dus Xoomy is niks aan. Me dochter tekent wel graag.
Idd. de kaartspellen en spellen die niet te lang duren worden hier het meest gepakt.
Mijn zoons tekenen alleen maar, Xoomy is slechts overtrekken. Een kleurplaat vinden ze leuker. :P
  maandag 22 november 2010 @ 20:58:00 #70
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_89028610
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:43 schreef Lishe het volgende:
Ik heb alweer een Sint misser. Buzz Lightyear stond op eenzame hoogte op het verlanglijstje. Ik vond m veel te duur maar in Belgie gekocht voor 32 euro ipv 50, dus kon wel.
Vanmiddag in de auto: "Mam, ik ben niet meer verliefd op Buzz. " :'( Ik perste er een heel chagerijnig "Sint kan niet oneindig wisselen met lijstjes "uit.
Die kan in de bak bij Jolina Ballerina waar ik vorig jaar stad en land voor af ging want oooooo, ze is zo mooi, die wil ik het allerliefste.
ow die jolina ballerina daar is ze me al een jaar gek om aan het maken. :X
ik negeer dat gewoon. ze heeft mijn ouders bijna zover gekregen. maar nu op het laatste moment moeten mijn ouders van haar een elektrische auto of iets dergelijks kopen. ze zijn ook nog zo gek om te kijken voor haar. :')
  maandag 22 november 2010 @ 21:10:20 #72
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_89029208
quote:
Ik las het ja :D. Mijn dochter heeft een geheugen als een olifant, dat hoef ik bij haar echt niet te proberen :').
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Licht Ontvlambaar maandag 22 november 2010 @ 21:16:11 #73
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89029512
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:10 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik las het ja :D. Mijn dochter heeft een geheugen als een olifant, dat hoef ik bij haar echt niet te proberen :').
Dat zou ik ook niet spits krijgen hier... En sowieso, lekkere levensles.
pi_89029545
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:16 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat zou ik ook niet spits krijgen hier... En sowieso, je kind voor de gek houden, lekkere levensles.
ja dat dus :o
  maandag 22 november 2010 @ 21:17:59 #75
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_89029593
Ik zou me schuldig voelen :')
  maandag 22 november 2010 @ 21:18:12 #76
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_89029604
"Je ZULT er mee spelen, of je nu wilt of niet!"
  Licht Ontvlambaar maandag 22 november 2010 @ 21:18:28 #77
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89029618
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:16 schreef snoopy het volgende:

[..]

ja dat dus :o
Ik bedacht me net dat we ons kind natuurlijk al voor de gek houden he :P
  maandag 22 november 2010 @ 21:23:47 #78
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89029855
Nou, misschien geef ik mijn kinderen dan toch te weinig. :{ die kunnen zich de kadootjes van 5 jaar geleden nog herinneren. :P
pi_89031153
Ik vind 50 euro niet per se overdreven, maar ik zou ook meer een maximum stellen. En natuurlijk niet voor het ene kind 5 euro en het andere 50, maar ik zou ook niet vinden dat ze voor precies hetzelfde bedrag kadootjes moeten krijgen.

Wij kijken naar wat ze nu moet hebben/kan gebruiken aan nieuw speelgoed. Iets waar ze aan toe is ter vervanging van wat dingen waar ze te groot voor is geworden. Misschien komen we dan duurder uit, misschien ook niet.

In het geval van TS zou ik misschien zelfs eens kijken of je niet al over kunt stappen op surprise. Minder uitgeven, meer lol en de kinderen zelf ook meer een idee van hoeveel geld er uitgegeven wordt. als ze toch beiden niet meer geloven, zou ik persoonlijk ook niet er van houden om ze dan voor 50 euro nog even extra kadoos te geven. Zeker niet als je niet eens echt iets kunt bedenken!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89031181
Hoe kan je kinderen nu 2 keer hetzelfde cadeau geven? Die van mij hebben dat echt wel door. Die zien het zelfs als ik stiekem een kapotte auto verwissel door een nieuwe, dan komen ze al naar mij toe dat het een andere auto is en ik zie niet eens het verschil.

Maar er zijn kennelijk kinderen die dat niet doorhebben? Ik betwijfel echter het onderzoek, kan het me bijna niet voorstellen.
pi_89031278
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:18 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik bedacht me net dat we ons kind natuurlijk al voor de gek houden he :P
nee toch? Hij bestaat WEL }:|
pi_89031368
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:58 schreef rotsje het volgende:
ze zijn ook nog zo gek om te kijken voor haar. :')
Mijn zoon heeft er 4 voor zijn verjaardag gekregen, 1 van ons en 3 van vrienden en die krengen waren niet goedkoop :X

Maar dat is echt een leuk cadeau, als man vind ik die erg erg leuk, het valt me trouwens op dat alle mannen die hier komen met die auto's gaan rijden.
  maandag 22 november 2010 @ 21:53:56 #83
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_89031387
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:23 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou, misschien geef ik mijn kinderen dan toch te weinig. :{ die kunnen zich de kadootjes van 5 jaar geleden nog herinneren. :P
:D :D

Ik ben dit jaar plotseling ineens 2x meer kwijt dan ik van plan was... :o Lego, spellen, Meccano, puzzles, dvd's, games etc. Er is ook zo véél te koop en ik vind geven zo leuk! Dus ik ben dit jaar eens lekker los gegaan. :')
  maandag 22 november 2010 @ 22:08:39 #84
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89032228
mja, ik zat me ook al te bezinnen. Er staan zulke leuke dingen op de lijstjes :o En alleen de Ark van Noach van playmobil kost al 50 euro. :/ dus misschien schiet ik deze Sint ook wel ff uit mijn slof. :')
Vaak verzamel ik de weken ervoor al dingen, die ik dan weer vergeet, en die dan later weer opduiken. Dat toch meer is. :P
Maar ik hecht er dus wel aan ze ongeveer evenveel te geven. het komt niet op de euro nauwkeurig. En ik kan de oudste ook wel twee wat duurdere dingen geven waar hij echt wat aan heeft zonder dat ie scheef kijkt naar de 10 pakjes van zijn broer.
Ze krijgen ook alleen kadootjes met Sint en verjaardag ze hebben eigenlijk ook niet echt iets "nodig" maar daar is Sint ook niet voor. *O* die is voor lekker verwennen en overbodige meuk krijgen die alle kinderen graag willen. :9
pi_89032786
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:49 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind 50 euro niet per se overdreven, maar ik zou ook meer een maximum stellen. En natuurlijk niet voor het ene kind 5 euro en het andere 50, maar ik zou ook niet vinden dat ze voor precies hetzelfde bedrag kadootjes moeten krijgen.

Wij kijken naar wat ze nu moet hebben/kan gebruiken aan nieuw speelgoed. Iets waar ze aan toe is ter vervanging van wat dingen waar ze te groot voor is geworden. Misschien komen we dan duurder uit, misschien ook niet.

In het geval van TS zou ik misschien zelfs eens kijken of je niet al over kunt stappen op surprise. Minder uitgeven, meer lol en de kinderen zelf ook meer een idee van hoeveel geld er uitgegeven wordt. als ze toch beiden niet meer geloven, zou ik persoonlijk ook niet er van houden om ze dan voor 50 euro nog even extra kadoos te geven. Zeker niet als je niet eens echt iets kunt bedenken!
Overstappen op suprises gaan we volgend jaar doen.
Voor de jongste is dit het eerste jaar dat ze op school ook een suprise moet maken en dat ze weet dat sint dus mama is :) Wilde haar nog even laten wennen aan het idee, en zo toewerken naar een suprise en wat daar allemaal voor komt kijken qua geld en inkopen.
pi_89032867
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:49 schreef miss_sly het volgende:

Dat dus... Hier wel het geluk dat Pepijn het eerste kind is, en ook nog eens in juli jarig.
Dus echte winterdingen met sinterklaas (spelletjes, knikkerbaan, duplo, blokken, boekjes), en wat meer zomer dingen met zijn verjaardag (wheelybug, aquaplay, wishbonebike, en straks voor zijn 4e verjaardag een echte fiets).

Dit jaar worden het met Sint vooral spelletjes (colour code, en jr carcasonne), en knikkerbaan onderdelen (transport mechanisme en extra knikkers) van ons.
We vieren 2x sinterklaas (mijn familie en schoonfamlie), en daarbij krijgt hij vast nog wat spelletjes, knikkerbaan onderdelen en van beide oma's extra verkleedkleren.

Schoenzetten gebeurd hier ongeveer 1-2x per week, en dan met kleine cadeautjes, bv spokenknikkers, klein spelletje, maar geen snoep. Kreeg bijvoorbeeld laatst een spelletje bij wat boodschappen cadeau, zoiets gaat dan mooi in de schoen. Of een busje action schuimstickers.
pi_89032967
De ark van Noach staat ook op haar verlanglijstje. Maar toen ze erachter kwam dat die al 50 euro kost en dat ze dan maar 1 kado zou krijgen was ze er al gauw klaar mee en heb ze nu het idee geopperd om daar zelf voor te sparen van haar zakgeld.
Heb nu de micro ark van noach als geintje :+ Denk dat ze daar net zo blij mee is.
  maandag 22 november 2010 @ 22:27:55 #88
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_89033267
Ik vind het wel leuk om Sinterklaas 'groots' te vieren.
En ik doe het op dezelfde manier als mijn ouders vroeger.
We gaan fonduen & daarna de pakjes.
10 pakjes, 5 grotere cadeau's van het lijstje en 5 kleinere dingetjes.

Schoenzetten is hier om de dag.
Met een klein cadeautje en een sint chocololy of pepernoten.

Hier staat hoog de playdoh ijsmachine, sieradenkistje en vleugels :')
pi_89033485
Ow ja, omdat hier dus niet alleen voor Pepijn, maar ook voor nog 5 kleinkinderen cadeautjes gekocht moeten worden, verzamel ik al maanden van te voren van alles.

Dit jaar voor alle kleinkinderen een spelletje, en omdat ik dat al maanden in huis heb, lukt het om voor mijn maximum budget van 10 euro per kind, spellen als Achtbaan mens erger je niet, Bunny Hopp, Carcasonne Jr en Jr Triodominos te kopen.

Creatief webshoppen (in ons geval zijn de HABA knikkerbaan onderdelen in duitsland ruim 20% goedkoper), en van te voren inslaan (V&D en bijenkorf hebben regelmatig spelletjes voor spotprijzen) helpt erg om het betaalbaar te houden.
  maandag 22 november 2010 @ 23:27:49 #90
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89036530
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:43 schreef Lishe het volgende:
:D
in de haak.
pi_89037147
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:50 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Mijn zoons tekenen alleen maar, Xoomy is slechts overtrekken. Een kleurplaat vinden ze leuker. :P
Paar weken geleden patroon papier gekocht omdat ze een kasteel wilde tekenen en daaromheen overgetrokken poppetjes uit een boek. Van een paar meter overtrek(patroon) papier maakt ze dan een heel dorp. Creatief is ze zeker me dochter. Dus toen ze de Xoomy zag op de tv reclame wilde ze die wel heel graag.
pi_89042992
Wij hebben nog geen budget. Maar Dana is nu nog alleen en ik denk dat als we 2 kinderen zouden hebben we dat mischien wel zouden doen...maar mischien ook niet.

Het ligt eraan..kijk als Dana een kindje blijkt te zijn die allerlei dingen vraagt en er vervolgens na 2 dagen niet meer naar kijkt, ja dan ga ik geen dure dingen kopen.

Maar als ze nou een kindje blijkt te zijn die echt nadenkt over wat ze graag wilt hebben en er dan ook echt mee speelt, dan wil ik dat best voor dr kopen..ook al is het dan wat duurder
pi_89043558
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:18 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Overstappen op suprises gaan we volgend jaar doen.
Voor de jongste is dit het eerste jaar dat ze op school ook een suprise moet maken en dat ze weet dat sint dus mama is :) Wilde haar nog even laten wennen aan het idee, en zo toewerken naar een suprise en wat daar allemaal voor komt kijken qua geld en inkopen.
Dat ze op school surprises maken (groep 5?) wil niet zeggen dat ze niet meer gelooft he. Tenzij jij het haar zo gezegd hebt.
Bij ons op school begint surprise ook in gr 5, maar de helft van de klas weet niet beter dan dat de Sint nog echt is.
pi_89044512
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 00:02 schreef Rekkie het volgende:
Speelgoed, chocolade letter, game console, spellen daarvoor, etc etc
allemaal goed op "console"na voor iemand die pas 8 is. :{
lees menig kinderpsychologen rapport maar na waarom vroeg met computers of consoles spelen slecht is voor een kind zijn opvoeding. :N
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 november 2010 @ 11:03:50 #95
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89045521
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:28 schreef rubje het volgende:

[..]

lees menig kinderpsychologen rapport maar na waarom vroeg met computers of consoles spelen slecht is voor een kind zijn opvoeding. :N
Linkje?
pi_89045689
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:28 schreef rubje het volgende:
Komop, 8? Mijn zoon van 3 speelt al vaak op de computer samen met mij of we kijken filmpjes op youtube over brandweerauto's, dat is juist goed voor je kinderen. Een kind dat op zijn 8e niet achter een pc zit of achter een console loopt een achterstand op, mijn buurmeisje van 12 chat al met skype met haar familie in het buitenland en heeft een eigen laptop.

Natuurlijk wel met mate, die onderzoeken gaan vast over meer dan een half uur per dag gamen bij een kind van 8, maar gedoseerd gebruik is echt aan te raden lijkt mij.

Altijd makkelijk om te roepen dat er diverse rapporten zijn, onderbouwen in je 1e post doe je niet. Nu ga je vast snel googelen om iets te vinden, roep toch geen dingen als je het niet kan onderbouwen en het eerder een eigen mening is dan wetenschappelijk bewezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')