abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 november 2010 @ 21:18:12 #76
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_89029604
"Je ZULT er mee spelen, of je nu wilt of niet!"
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Licht Ontvlambaar maandag 22 november 2010 @ 21:18:28 #77
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89029618
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:16 schreef snoopy het volgende:

[..]

ja dat dus :o
Ik bedacht me net dat we ons kind natuurlijk al voor de gek houden he :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 22 november 2010 @ 21:23:47 #78
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89029855
Nou, misschien geef ik mijn kinderen dan toch te weinig. :{ die kunnen zich de kadootjes van 5 jaar geleden nog herinneren. :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_89031153
Ik vind 50 euro niet per se overdreven, maar ik zou ook meer een maximum stellen. En natuurlijk niet voor het ene kind 5 euro en het andere 50, maar ik zou ook niet vinden dat ze voor precies hetzelfde bedrag kadootjes moeten krijgen.

Wij kijken naar wat ze nu moet hebben/kan gebruiken aan nieuw speelgoed. Iets waar ze aan toe is ter vervanging van wat dingen waar ze te groot voor is geworden. Misschien komen we dan duurder uit, misschien ook niet.

In het geval van TS zou ik misschien zelfs eens kijken of je niet al over kunt stappen op surprise. Minder uitgeven, meer lol en de kinderen zelf ook meer een idee van hoeveel geld er uitgegeven wordt. als ze toch beiden niet meer geloven, zou ik persoonlijk ook niet er van houden om ze dan voor 50 euro nog even extra kadoos te geven. Zeker niet als je niet eens echt iets kunt bedenken!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89031181
Hoe kan je kinderen nu 2 keer hetzelfde cadeau geven? Die van mij hebben dat echt wel door. Die zien het zelfs als ik stiekem een kapotte auto verwissel door een nieuwe, dan komen ze al naar mij toe dat het een andere auto is en ik zie niet eens het verschil.

Maar er zijn kennelijk kinderen die dat niet doorhebben? Ik betwijfel echter het onderzoek, kan het me bijna niet voorstellen.
pi_89031278
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:18 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik bedacht me net dat we ons kind natuurlijk al voor de gek houden he :P
nee toch? Hij bestaat WEL }:|
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_89031368
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:58 schreef rotsje het volgende:
ze zijn ook nog zo gek om te kijken voor haar. :')
Mijn zoon heeft er 4 voor zijn verjaardag gekregen, 1 van ons en 3 van vrienden en die krengen waren niet goedkoop :X

Maar dat is echt een leuk cadeau, als man vind ik die erg erg leuk, het valt me trouwens op dat alle mannen die hier komen met die auto's gaan rijden.
  maandag 22 november 2010 @ 21:53:56 #83
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_89031387
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:23 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou, misschien geef ik mijn kinderen dan toch te weinig. :{ die kunnen zich de kadootjes van 5 jaar geleden nog herinneren. :P
:D :D

Ik ben dit jaar plotseling ineens 2x meer kwijt dan ik van plan was... :o Lego, spellen, Meccano, puzzles, dvd's, games etc. Er is ook zo véél te koop en ik vind geven zo leuk! Dus ik ben dit jaar eens lekker los gegaan. :')
  maandag 22 november 2010 @ 22:08:39 #84
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89032228
mja, ik zat me ook al te bezinnen. Er staan zulke leuke dingen op de lijstjes :o En alleen de Ark van Noach van playmobil kost al 50 euro. :/ dus misschien schiet ik deze Sint ook wel ff uit mijn slof. :')
Vaak verzamel ik de weken ervoor al dingen, die ik dan weer vergeet, en die dan later weer opduiken. Dat toch meer is. :P
Maar ik hecht er dus wel aan ze ongeveer evenveel te geven. het komt niet op de euro nauwkeurig. En ik kan de oudste ook wel twee wat duurdere dingen geven waar hij echt wat aan heeft zonder dat ie scheef kijkt naar de 10 pakjes van zijn broer.
Ze krijgen ook alleen kadootjes met Sint en verjaardag ze hebben eigenlijk ook niet echt iets "nodig" maar daar is Sint ook niet voor. *O* die is voor lekker verwennen en overbodige meuk krijgen die alle kinderen graag willen. :9
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_89032786
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:49 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind 50 euro niet per se overdreven, maar ik zou ook meer een maximum stellen. En natuurlijk niet voor het ene kind 5 euro en het andere 50, maar ik zou ook niet vinden dat ze voor precies hetzelfde bedrag kadootjes moeten krijgen.

Wij kijken naar wat ze nu moet hebben/kan gebruiken aan nieuw speelgoed. Iets waar ze aan toe is ter vervanging van wat dingen waar ze te groot voor is geworden. Misschien komen we dan duurder uit, misschien ook niet.

In het geval van TS zou ik misschien zelfs eens kijken of je niet al over kunt stappen op surprise. Minder uitgeven, meer lol en de kinderen zelf ook meer een idee van hoeveel geld er uitgegeven wordt. als ze toch beiden niet meer geloven, zou ik persoonlijk ook niet er van houden om ze dan voor 50 euro nog even extra kadoos te geven. Zeker niet als je niet eens echt iets kunt bedenken!
Overstappen op suprises gaan we volgend jaar doen.
Voor de jongste is dit het eerste jaar dat ze op school ook een suprise moet maken en dat ze weet dat sint dus mama is :) Wilde haar nog even laten wennen aan het idee, en zo toewerken naar een suprise en wat daar allemaal voor komt kijken qua geld en inkopen.
Loslaten, is het ultieme houden van.
pi_89032867
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:49 schreef miss_sly het volgende:

Dat dus... Hier wel het geluk dat Pepijn het eerste kind is, en ook nog eens in juli jarig.
Dus echte winterdingen met sinterklaas (spelletjes, knikkerbaan, duplo, blokken, boekjes), en wat meer zomer dingen met zijn verjaardag (wheelybug, aquaplay, wishbonebike, en straks voor zijn 4e verjaardag een echte fiets).

Dit jaar worden het met Sint vooral spelletjes (colour code, en jr carcasonne), en knikkerbaan onderdelen (transport mechanisme en extra knikkers) van ons.
We vieren 2x sinterklaas (mijn familie en schoonfamlie), en daarbij krijgt hij vast nog wat spelletjes, knikkerbaan onderdelen en van beide oma's extra verkleedkleren.

Schoenzetten gebeurd hier ongeveer 1-2x per week, en dan met kleine cadeautjes, bv spokenknikkers, klein spelletje, maar geen snoep. Kreeg bijvoorbeeld laatst een spelletje bij wat boodschappen cadeau, zoiets gaat dan mooi in de schoen. Of een busje action schuimstickers.
pi_89032967
De ark van Noach staat ook op haar verlanglijstje. Maar toen ze erachter kwam dat die al 50 euro kost en dat ze dan maar 1 kado zou krijgen was ze er al gauw klaar mee en heb ze nu het idee geopperd om daar zelf voor te sparen van haar zakgeld.
Heb nu de micro ark van noach als geintje :+ Denk dat ze daar net zo blij mee is.
  maandag 22 november 2010 @ 22:27:55 #88
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_89033267
Ik vind het wel leuk om Sinterklaas 'groots' te vieren.
En ik doe het op dezelfde manier als mijn ouders vroeger.
We gaan fonduen & daarna de pakjes.
10 pakjes, 5 grotere cadeau's van het lijstje en 5 kleinere dingetjes.

Schoenzetten is hier om de dag.
Met een klein cadeautje en een sint chocololy of pepernoten.

Hier staat hoog de playdoh ijsmachine, sieradenkistje en vleugels :')
pi_89033485
Ow ja, omdat hier dus niet alleen voor Pepijn, maar ook voor nog 5 kleinkinderen cadeautjes gekocht moeten worden, verzamel ik al maanden van te voren van alles.

Dit jaar voor alle kleinkinderen een spelletje, en omdat ik dat al maanden in huis heb, lukt het om voor mijn maximum budget van 10 euro per kind, spellen als Achtbaan mens erger je niet, Bunny Hopp, Carcasonne Jr en Jr Triodominos te kopen.

Creatief webshoppen (in ons geval zijn de HABA knikkerbaan onderdelen in duitsland ruim 20% goedkoper), en van te voren inslaan (V&D en bijenkorf hebben regelmatig spelletjes voor spotprijzen) helpt erg om het betaalbaar te houden.
  maandag 22 november 2010 @ 23:27:49 #90
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89036530
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:43 schreef Lishe het volgende:
Ik heb alweer een Sint misser. Buzz Lightyear stond op eenzame hoogte op het verlanglijstje. Ik vond m veel te duur maar in Belgie gekocht voor 32 euro ipv 50, dus kon wel.
Vanmiddag in de auto: "Mam, ik ben niet meer verliefd op Buzz. " :'( Ik perste er een heel chagerijnig "Sint kan niet oneindig wisselen met lijstjes "uit.
Die kan in de bak bij Jolina Ballerina waar ik vorig jaar stad en land voor af ging want oooooo, ze is zo mooi, die wil ik het allerliefste.
Volgend jaar ga ik 4 december en op is op.
:D
in de haak.
pi_89037147
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:50 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Mijn zoons tekenen alleen maar, Xoomy is slechts overtrekken. Een kleurplaat vinden ze leuker. :P
Paar weken geleden patroon papier gekocht omdat ze een kasteel wilde tekenen en daaromheen overgetrokken poppetjes uit een boek. Van een paar meter overtrek(patroon) papier maakt ze dan een heel dorp. Creatief is ze zeker me dochter. Dus toen ze de Xoomy zag op de tv reclame wilde ze die wel heel graag.
pi_89042992
Wij hebben nog geen budget. Maar Dana is nu nog alleen en ik denk dat als we 2 kinderen zouden hebben we dat mischien wel zouden doen...maar mischien ook niet.

Het ligt eraan..kijk als Dana een kindje blijkt te zijn die allerlei dingen vraagt en er vervolgens na 2 dagen niet meer naar kijkt, ja dan ga ik geen dure dingen kopen.

Maar als ze nou een kindje blijkt te zijn die echt nadenkt over wat ze graag wilt hebben en er dan ook echt mee speelt, dan wil ik dat best voor dr kopen..ook al is het dan wat duurder
pi_89043558
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:18 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Overstappen op suprises gaan we volgend jaar doen.
Voor de jongste is dit het eerste jaar dat ze op school ook een suprise moet maken en dat ze weet dat sint dus mama is :) Wilde haar nog even laten wennen aan het idee, en zo toewerken naar een suprise en wat daar allemaal voor komt kijken qua geld en inkopen.
Dat ze op school surprises maken (groep 5?) wil niet zeggen dat ze niet meer gelooft he. Tenzij jij het haar zo gezegd hebt.
Bij ons op school begint surprise ook in gr 5, maar de helft van de klas weet niet beter dan dat de Sint nog echt is.
pi_89044512
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 00:02 schreef Rekkie het volgende:
Speelgoed, chocolade letter, game console, spellen daarvoor, etc etc
allemaal goed op "console"na voor iemand die pas 8 is. :{
lees menig kinderpsychologen rapport maar na waarom vroeg met computers of consoles spelen slecht is voor een kind zijn opvoeding. :N
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 november 2010 @ 11:03:50 #95
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89045521
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:28 schreef rubje het volgende:

[..]

lees menig kinderpsychologen rapport maar na waarom vroeg met computers of consoles spelen slecht is voor een kind zijn opvoeding. :N
Linkje?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_89045689
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:28 schreef rubje het volgende:
Komop, 8? Mijn zoon van 3 speelt al vaak op de computer samen met mij of we kijken filmpjes op youtube over brandweerauto's, dat is juist goed voor je kinderen. Een kind dat op zijn 8e niet achter een pc zit of achter een console loopt een achterstand op, mijn buurmeisje van 12 chat al met skype met haar familie in het buitenland en heeft een eigen laptop.

Natuurlijk wel met mate, die onderzoeken gaan vast over meer dan een half uur per dag gamen bij een kind van 8, maar gedoseerd gebruik is echt aan te raden lijkt mij.

Altijd makkelijk om te roepen dat er diverse rapporten zijn, onderbouwen in je 1e post doe je niet. Nu ga je vast snel googelen om iets te vinden, roep toch geen dingen als je het niet kan onderbouwen en het eerder een eigen mening is dan wetenschappelijk bewezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')