abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 november 2010 @ 12:33:53 #26
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_89008566
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:32 schreef Suzanna het volgende:
@ Zeroku, net of er geen tussenweg is! Er zijn echt wel leuke cadeaus van 10 euro waar ze langer dan een jaar mee kunnen spelen en wat leuk blijft...
Zoals?

quote:
en er zijn óók genoeg cadeaus van 50 euro waar na een week niet meer mee gespeeld wordt.
Dat zeker, maar dat kun je neem ik aan wel inschatten waar je kind wel of niet iets mee gaat doen. Ik neem aan dat je geen 50 euro gaat uitgeven aan iets waar je kind niets mee doet/aan heeft.

quote:
dat ligt echt niet aan de prijs!
Kwaliteit heeft een prijs. De kans dat iets van 10 euro kapot gaat is groter dan iets van 50 euro.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_89008636
Wij proberen het ook niet al te duur te maken omdat 1 kind eind september jarig is en de andere in eind november, maar voor nu willen we onze zoon een autokleed geven. Dat kan je goedkoper vinden, maar onder de 35 euro heb je gewoon geen stevig exemplaar waar je jaren mee kan doen.

Voor verjaardagen geven we gemiddeld iets van 100 euro per kind en sinterklaas zal ook snel naar 50 euro gaan (maar onze kinderen zijn nog wat jong). We kopen trouwens wel graag 2e hands, maar ik weet niet of dat voor elke leeftijdscategorie een optie is.
  maandag 22 november 2010 @ 12:39:29 #28
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_89008723
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:11 schreef Brighteyes het volgende:
50 euro!! :o Wat een bedrag! Geen wonder dat er dan na een paar jaar niks meer te geven over blijft.
Of ben ik de enige kniepert hier? :@
nee hoor Arwen krijgt hier van mij maar voor 25 :P
Een houten kookblokje en wat verkleedspul van josef en maria.. want dat vind zij leuk ( ook al vind ik t niks :+ en dat is het.. ik vind het wel goed zo.. kind krijgt van mijn ouders/zussen, mijn oma, en opa en oma van de andere kant.. dan nog kerst in de UK.. waar ze van alles krijgt :') en dan nog verjaardag in dezelfde maand, ze kan me de pot op :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 22 november 2010 @ 12:41:52 #29
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_89008783
Ik heb ook het probleem dat verjaardagen en Sinterklaas allemaal bij elkaar vallen. Dat maakt het niet makkelijker. Kerst is bij ons geen cadeaufeest, dat is meer dan gezellig zonder cadeautjes, vind ik dan.

Ik geef mezelf vaak een Sinterklaascadeau dat meer voor de kinderen is. Zelf heb ik toch niks echt te wensen. Een leuke dvd, die meer voor de kinderen is bijvoorbeeld. En ik denk dat ik mezelf dit jaar een adventkalender van Playmobil ga geven. Ik hou van de adventtijd O+
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 22 november 2010 @ 12:42:25 #30
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_89008797
Oh en in de schoen heb ik heel flauw een popje van toy story in gegooid gisteren :+ en eerder een breivork.. en ik heb nog wat frutsels van de jaar markt van school van 30 cent per stuk ofzo.. die ze helemaal tof gaat vinden.. :P

Het is ook net wat het kind gewend is.. ?
  maandag 22 november 2010 @ 12:43:52 #31
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_89008858
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:41 schreef livelink het volgende:
Ik heb ook het probleem dat verjaardagen en Sinterklaas allemaal bij elkaar vallen. Dat maakt het niet makkelijker. Kerst is bij ons geen cadeaufeest, dat is meer dan gezellig zonder cadeautjes, vind ik dan.

Ik geef mezelf vaak een Sinterklaascadeau dat meer voor de kinderen is. Zelf heb ik toch niks echt te wensen. Een leuke dvd, die meer voor de kinderen is bijvoorbeeld. En ik denk dat ik mezelf dit jaar een adventkalender van Playmobil ga geven. Ik hou van de adventtijd O+
Livelink van mij krijgt ze ook niks met kerst :p maar met een lief in engeland ontkom je er niet aan, daar is kerstmis wat hier sint is :)
  maandag 22 november 2010 @ 12:44:39 #32
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_89008886
Ik kreeg vroeger in mijn schoen wel eens een kinderwagen van suikergoed. Heel klein en heel schattig. Volgens mij bestaan ze niet meer. Uit nostalgisch oogpunt zou ik het wel heel leuk vinden om dat in de schoen te doen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_89008894
Wij hebben net voor 50 euro alle sinterklaasinkopen gedaan + een verjaardagscadeau voor Fabi
pi_89008956
quote:
Op maandag 22 november 2010 12:41 schreef livelink het volgende:

Eva 3 wk voor Sint. Fabi 2 wk na Sint.
Kerst ikzelf jarig.
  maandag 22 november 2010 @ 12:49:35 #35
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89009049
50 euro is (helaas) snel op hoor, dus ik vind 't niet zo'n raar bedrag.
in de haak.
  maandag 22 november 2010 @ 12:53:00 #36
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_89009144
Wij hanteren ook ¤ 50,= per kind en voor dat bedrag koop ik 3 cadeautjes.. 2 iets duurdere en 1 goedkopere. De oudste is 8 en krijgt o.a. een puzzelbal met de wereld erop. Kan hij nadat het in elkaar is gepuzzeld een werelbol op standaard, 2 vliegen in 1 klap. Maar voor hem wordt het wel lastiger omdat hij het zelf ook niet weet.
Make love, not war ☮
pi_89009213
quote:
7s.gif Op maandag 22 november 2010 12:30 schreef Zeroku het volgende:
Wat wil je dan, speelgoed van een paar euro wat na 2/3 weken of niet meer aangekeken wordt of kapot is?
Wat een onzin, mijn buurjongetje is vorige maand 5 of 6 geworden. Van zijn ouders kreeg hij voor een dikke 100,- euro aan lego én zo'n nintendo ds geval.
Van mij kreeg hij zo'n lullig plastic verrekijker en een zaklampje. Mag je één keer raden waar hij de hele dag mee speelt. :D
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_89009244
Het hangt inderdaad af van het kind, wat het gewend is te krijgen én aan je eigen budget ook denk ik. Voor ons is december een heel dure maand vanwege alle verjaardagen (3 in ons gezin). En ook vind ik het niet goed als kinderen al teveel cadeaus krijgen, al is het alleen al om het huis wat op een gegeven moment uitpuilt. En niet alles kun je weer wegdoen, als je nog meer kinderen hebt die jonger zijn, en er daarna weer mee kunnen spelen.

Wat wij een beetje als tussenweg (ook) doen, is in de zomer nog een paar cadeaus geven. Dan zitten we zelf minder krap en we vinden het leuk om dan nog een keer een cadeaumoment te hebben. Tussendoor krijgen ze weleens ook wat kleins. Dat vind ik zelf veel leuker dan alle grote cadeaus in één maand...
  maandag 22 november 2010 @ 12:56:50 #39
114177 Diaan73
pi_89009254
Kinderen kijken idd niet naar wat iets kost of gekost heeft.

Ik geef zelf wel de voorkeur aan echte duplo of lego.. vind ik toch beter materiaal dan bijv. megablocks.
Make love, not war ☮
pi_89009290
@ Diaan, ik ook, wij hebben een hele bult aan Duplo tweedehands gekocht op Marktplaats. Voor zo'n 40 euro... en raad eens waar ze nu nog bijna elke dag mee spelen, met z'n drieën... :D (en nog geen 50 euro dus, voor drie kinderen ;) )
Dat hadden we overigens gewoon midden in het jaar gekocht :)
  maandag 22 november 2010 @ 13:00:23 #41
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_89009370
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:55 schreef ClintOosthout het volgende:

[..]

Wat een onzin, mijn buurjongetje is vorige maand 5 of 6 geworden. Van zijn ouders kreeg hij voor een dikke 100,- euro aan lego én zo'n nintendo ds geval.
Van mij kreeg hij zo'n lullig plastic verrekijker en een zaklampje. Mag je één keer raden waar hij de hele dag mee speelt. :D
Met de Nintendo DS
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
  maandag 22 november 2010 @ 13:00:47 #42
114177 Diaan73
pi_89009386
^O^ dat is het betere werk. Zo heb ik heel veel Little People spul gekocht, tweedehands, voor ¤ 20,=. Ik koop ook niet altijd alles nieuw. Nu kijk ik ook gewoon naar aanbiedingen...
Make love, not war ☮
  maandag 22 november 2010 @ 13:03:12 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89009448
Mss heb ik makkelijk kletsen omdat ze nog heel jong zijn, want er is voor minder ook keuze zat. En dan krijgen ze van opa en oma nog iets, en met kerst bij de andere opa en oma ook nog. Ze krijgen dus zat. Kijk als je er aan komt kan dat best. Maar ik vind het geloof ik een beetje een gek idee omeen doelbedrag te stellen. Ik zou voor een max gaan, maar als ik er onder zou blijven niet per se nog iets erbij gaan zoeken.

Ik bedoel dit trouwens ook niet als bash oid. Ik vind het wel interessant om te lezen hoe anderen het doen. :Y
  maandag 22 november 2010 @ 13:05:03 #44
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_89009501
Mijn zus die dokus die heeft dus voor 400 voor 2 kindeen cadeaus gehaald.. ik vind dat echt absurd :')
  Licht Ontvlambaar maandag 22 november 2010 @ 13:09:33 #45
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89009646
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:03 schreef Brighteyes het volgende:
Mss heb ik makkelijk kletsen omdat ze nog heel jong zijn, want er is voor minder ook keuze zat. En dan krijgen ze van opa en oma nog iets, en met kerst bij de andere opa en oma ook nog. Ze krijgen dus zat. Kijk als je er aan komt kan dat best. Maar ik vind het geloof ik een beetje een gek idee omeen doelbedrag te stellen. Ik zou voor een max gaan, maar als ik er onder zou blijven niet per se nog iets erbij gaan zoeken.

Ik bedoel dit trouwens ook niet als bash oid. Ik vind het wel interessant om te lezen hoe anderen het doen. :Y
Wij hebben ook geen doelbedrag, ik kijk gewoon wat ze echt heel graag wil hebben en of ik dat het geld waard vind. In de schoen gaan trouwens dingetjes die ze normaal ook zo zou krijgen, bijvoorbeeld een schetsboek, kleurtjes, een megaspringtouw van action voor op schoolplein. Kind blij, ik blij :+

Met kerst liggen er hier wel pakjes onder de boom, maar die zijn ove het algemeen vooral nuttig :D Nieuwe ochtendjassen enzo :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_89009820
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:05 schreef _evenstar_ het volgende:
Mijn zus die dokus die heeft dus voor 400 voor 2 kindeen cadeaus gehaald.. ik vind dat echt absurd :')
:o
  maandag 22 november 2010 @ 13:18:48 #47
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_89009911
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:15 schreef Suzanna het volgende:

[..]

:o
ja echt he.. :+

Kom ik aan met mijn 25 euro _O-

Maar goed, ik heb een dochter die ook gewoon wat makkelijker is.. en al blij is met een kassabonnetje :D
En als ze mag kiezen tussen een barbiepop of een popje van 50 cent bij de action ze dat kleine popje van de action kiest O+
  maandag 22 november 2010 @ 13:23:31 #48
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89010073
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:03 schreef Brighteyes het volgende:

Nou, ik heb wel een doelbedrag, en dat is om geen stiefkindjes te maken. :P En 50 euro per kind idd. En dan vind ik het echt lastig om een paar dingetjes te kopen. Voor oudere kinderen zijn er niet veel goedkope dingen. Meestal willen ze toch het liefst de grote kraan van lego voor 139 euro. ;( Om dus én leuk, én binnen budget én niet heel erg af te steken bij de rest van de klas.
Als straks de jongste ook van het geloof gevallen is gaan we naar 25 euro en lootjes trekken. Maar dan is het een heel ander feest.
Leg maar eens uit waarom Sint bij je vriendje wél een Wii en Legokraan brengt en bij jou een pyama en een Star Wars sabersword. Al heb ik ze er nooit over gehoord trouwens. Ze zijn met alles wat ze krijgen dolblij. Dat komt denk ik omdat ik ze al vanaf jong heb verteld dat ze mogen kiezen tot 50 euro. Dat ik dat zo met Sint heb afgesproken. Dan zoeken ze ook andere dingen uit de folder en kan je ze ook geven wat ze écht willen. Want dat maakt het leuk
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 22 november 2010 @ 13:26:08 #49
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_89010150
Ok, dan zullen jullie ons wel overdadig vinden :+.

F krijgt voor zo'n 150 euro van Sinterklaas. Van ons in totaal zo'n 75 euro, en dan geven opa en oma en de beide overgrootmoeders ook nog wat.
F krijgt van ons Lego Creationary (30 euro), een sprookjesdoos van Playmobil (30 euro) een spelletje voor de DS (8 euro) en oorbellen (5 euro).
Van mijn ouders krijgt ze skeelers (30 euro) en een boekje dat ze zelf kan lezen (3 euro), van omi 1 een babypop die kan zwemmen (10 euro), van omi 2 een voorleesboek (15 euro).
En dan koopt F's oom waarschijnlijk nog een discolamp (10 euro).
Wat ze van de andere opa en oma krijgt weet ik niet.

Veel? Ja. Onzindingen? Nee, in onze ogen niet. Van alle dingen die ze krijgt, verwachten we dat ze er wel mee gaat spelen. Daarom ben ik ook blij met de inspraak die wij hebben in welke kado's ze van de omi's en de ene opa en oma krijgt, dan kun je "sturen" op gevarieerde en goede kado's.

F is het enige kleinkind aan beide kanten en dus de enige die verwend kan worden. En dat wordt dan ook volop gedaan.
Overigens doen we niet aan kadootjes met Kerst :+ .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 22 november 2010 @ 13:27:10 #50
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_89010181
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:26 schreef MaLo het volgende:
Ok, dan zullen jullie ons wel overdadig vinden :+.

F krijgt voor zo'n 150 euro van Sinterklaas. Van ons in totaal zo'n 75 euro, en dan geven opa en oma en de beide overgrootmoeders ook nog wat.
F krijgt van ons Lego Creationary (30 euro), een sprookjesdoos van Playmobil (30 euro) een spelletje voor de DS (8 euro) en oorbellen (5 euro).
Van mijn ouders krijgt ze skeelers (30 euro) en een boekje dat ze zelf kan lezen (3 euro), van omi 1 een babypop die kan zwemmen (10 euro), van omi 2 een voorleesboek (15 euro).
En dan koopt F's oom waarschijnlijk nog een discolamp (10 euro).
Wat ze van de andere opa en oma krijgt weet ik niet.

Veel? Ja. Onzindingen? Nee, in onze ogen niet. Van alle dingen die ze krijgt, verwachten we dat ze er wel mee gaat spelen. Daarom ben ik ook blij met de inspraak die wij hebben in welke kado's ze van de omi's en de ene opa en oma krijgt, dan kun je "sturen" op gevarieerde en goede kado's.

F is het enige kleinkind aan beide kanten en dus de enige die verwend kan worden. En dat wordt dan ook volop gedaan.
Overigens doen we niet aan kadootjes met Kerst :+ .
Ik vind het niet eens zo overdreven.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')