Zoals?quote:Op maandag 22 november 2010 12:32 schreef Suzanna het volgende:
@ Zeroku, net of er geen tussenweg is! Er zijn echt wel leuke cadeaus van 10 euro waar ze langer dan een jaar mee kunnen spelen en wat leuk blijft...
Dat zeker, maar dat kun je neem ik aan wel inschatten waar je kind wel of niet iets mee gaat doen. Ik neem aan dat je geen 50 euro gaat uitgeven aan iets waar je kind niets mee doet/aan heeft.quote:en er zijn óók genoeg cadeaus van 50 euro waar na een week niet meer mee gespeeld wordt.
Kwaliteit heeft een prijs. De kans dat iets van 10 euro kapot gaat is groter dan iets van 50 euro.quote:dat ligt echt niet aan de prijs!
nee hoor Arwen krijgt hier van mij maar voor 25quote:Op maandag 22 november 2010 12:11 schreef Brighteyes het volgende:
50 euro!!Wat een bedrag! Geen wonder dat er dan na een paar jaar niks meer te geven over blijft.
Of ben ik de enige kniepert hier?![]()
Livelink van mij krijgt ze ook niks met kerst :p maar met een lief in engeland ontkom je er niet aan, daar is kerstmis wat hier sint isquote:Op maandag 22 november 2010 12:41 schreef livelink het volgende:
Ik heb ook het probleem dat verjaardagen en Sinterklaas allemaal bij elkaar vallen. Dat maakt het niet makkelijker. Kerst is bij ons geen cadeaufeest, dat is meer dan gezellig zonder cadeautjes, vind ik dan.
Ik geef mezelf vaak een Sinterklaascadeau dat meer voor de kinderen is. Zelf heb ik toch niks echt te wensen. Een leuke dvd, die meer voor de kinderen is bijvoorbeeld. En ik denk dat ik mezelf dit jaar een adventkalender van Playmobil ga geven. Ik hou van de adventtijd
Eva 3 wk voor Sint. Fabi 2 wk na Sint.quote:Op maandag 22 november 2010 12:41 schreef livelink het volgende:
Ik heb ook het probleem dat verjaardagen en Sinterklaas allemaal bij elkaar vallen. Dat maakt het niet makkelijker. Kerst is bij ons geen cadeaufeest, dat is meer dan gezellig zonder cadeautjes, vind ik dan.
Wat een onzin, mijn buurjongetje is vorige maand 5 of 6 geworden. Van zijn ouders kreeg hij voor een dikke 100,- euro aan lego én zo'n nintendo ds geval.quote:Op maandag 22 november 2010 12:30 schreef Zeroku het volgende:
Wat wil je dan, speelgoed van een paar euro wat na 2/3 weken of niet meer aangekeken wordt of kapot is?
Met de Nintendo DSquote:Op maandag 22 november 2010 12:55 schreef ClintOosthout het volgende:
[..]
Wat een onzin, mijn buurjongetje is vorige maand 5 of 6 geworden. Van zijn ouders kreeg hij voor een dikke 100,- euro aan lego én zo'n nintendo ds geval.
Van mij kreeg hij zo'n lullig plastic verrekijker en een zaklampje. Mag je één keer raden waar hij de hele dag mee speelt.
Wij hebben ook geen doelbedrag, ik kijk gewoon wat ze echt heel graag wil hebben en of ik dat het geld waard vind. In de schoen gaan trouwens dingetjes die ze normaal ook zo zou krijgen, bijvoorbeeld een schetsboek, kleurtjes, een megaspringtouw van action voor op schoolplein. Kind blij, ik blijquote:Op maandag 22 november 2010 13:03 schreef Brighteyes het volgende:
Mss heb ik makkelijk kletsen omdat ze nog heel jong zijn, want er is voor minder ook keuze zat. En dan krijgen ze van opa en oma nog iets, en met kerst bij de andere opa en oma ook nog. Ze krijgen dus zat. Kijk als je er aan komt kan dat best. Maar ik vind het geloof ik een beetje een gek idee omeen doelbedrag te stellen. Ik zou voor een max gaan, maar als ik er onder zou blijven niet per se nog iets erbij gaan zoeken.
Ik bedoel dit trouwens ook niet als bash oid. Ik vind het wel interessant om te lezen hoe anderen het doen.
quote:Op maandag 22 november 2010 13:05 schreef _evenstar_ het volgende:
Mijn zus die dokus die heeft dus voor 400 voor 2 kindeen cadeaus gehaald.. ik vind dat echt absurd
ja echt he..quote:
Nou, ik heb wel een doelbedrag, en dat is om geen stiefkindjes te maken.quote:Op maandag 22 november 2010 13:03 schreef Brighteyes het volgende:
Mss heb ik makkelijk kletsen omdat ze nog heel jong zijn, want er is voor minder ook keuze zat. En dan krijgen ze van opa en oma nog iets, en met kerst bij de andere opa en oma ook nog. Ze krijgen dus zat. Kijk als je er aan komt kan dat best. Maar ik vind het geloof ik een beetje een gek idee omeen doelbedrag te stellen. Ik zou voor een max gaan, maar als ik er onder zou blijven niet per se nog iets erbij gaan zoeken.
Ik bedoel dit trouwens ook niet als bash oid. Ik vind het wel interessant om te lezen hoe anderen het doen.
Ik vind het niet eens zo overdreven.quote:Op maandag 22 november 2010 13:26 schreef MaLo het volgende:
Ok, dan zullen jullie ons wel overdadig vinden.
F krijgt voor zo'n 150 euro van Sinterklaas. Van ons in totaal zo'n 75 euro, en dan geven opa en oma en de beide overgrootmoeders ook nog wat.
F krijgt van ons Lego Creationary (30 euro), een sprookjesdoos van Playmobil (30 euro) een spelletje voor de DS (8 euro) en oorbellen (5 euro).
Van mijn ouders krijgt ze skeelers (30 euro) en een boekje dat ze zelf kan lezen (3 euro), van omi 1 een babypop die kan zwemmen (10 euro), van omi 2 een voorleesboek (15 euro).
En dan koopt F's oom waarschijnlijk nog een discolamp (10 euro).
Wat ze van de andere opa en oma krijgt weet ik niet.
Veel? Ja. Onzindingen? Nee, in onze ogen niet. Van alle dingen die ze krijgt, verwachten we dat ze er wel mee gaat spelen. Daarom ben ik ook blij met de inspraak die wij hebben in welke kado's ze van de omi's en de ene opa en oma krijgt, dan kun je "sturen" op gevarieerde en goede kado's.
F is het enige kleinkind aan beide kanten en dus de enige die verwend kan worden. En dat wordt dan ook volop gedaan.
Overigens doen we niet aan kadootjes met Kerst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |