En als je niet zelf mag kiezen wie de slachtoffers worden van jouw plan, wil je het dan nog steeds?quote:Op zondag 21 november 2010 21:08 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Doe er nog een nul of 3 a 4 bij en ik ga voor de mensen. Het zou een heleboel problemen op aarde oplossen.
wat mag ik niet zelf kiezen?quote:Op zondag 21 november 2010 21:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
En als je niet zelf mag kiezen welke, wil je het dan nog steeds?
Nee, als je het niet zou weten zei ik. Dus de kans bestaat dat jij het bent, de kans bestaat ook dat je hele familie eraan gaat en jij niet.quote:Op zondag 21 november 2010 21:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
wat mag ik niet zelf kiezen?
Als ik zeker wist dat ik 1 van de 2,5 miljard mensen was die dood zouden gaan zou ik het ook kiezen ja.
Dan nog steeds. Grof gezegd, ik zit te wachten op de echte pandemie die dit gaat doen. Merk vanzelf wel wie er overblijven en wie niet. En ja, dat zal janken worden (als ik het overleef), en daarna gaat het leven weer door.quote:Op zondag 21 november 2010 21:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nee, als je het niet zou weten zei ik. Dus de kans bestaat dat jij het bent, de kans bestaat ook dat je hele familie eraan gaat en jij niet.
Ik zeg niet met willekeurig dat het mensen zijn met bepaalde uiterlijkheden of afkomst. Aandoening X kan overal toeslaan en zal slachtoffers maken. Tevens denk ik juist wel dat de natuur (dus ook de mens) genetisch veranderd. Ik denk dat er voorbeelden te over zijn.quote:Op zondag 21 november 2010 21:10 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Genetisch veranderd er helemaal niets aan de populatie als je willekeurig mensen neemt. Het percentage blonde mensen blijft gelijk, het percentage negers blijft gelijk, de verhouding linkschmensen/ rechtsmenschen blijft gelijk. Kortom: Alleen het totaal aantal mensen veranderd, zonder dat er selectie plaatsvind.
Nee. Natuurlijk zijn de meeste mensen blij dat ze leven en zouden ze niet zomaar hun eigen leven nemen zodat de aarde een klein beetje leefbaarder zou worden. Maar des te hypokrieter vind ik het dan om te gaan roepen dat het je wel OK lijkt als 2,5 miljard mensen maar eventjes dood zouden moeten.quote:
Dat ligt eraan hoe groot de populatie is waaruit je selecteert. De wereldpopulatie is groot genoeg om na selectie een gelijke genetische variatie te behouden, maar een volkomen willekeurige selectie op wereldschaal kan bijna alleen op kunstmatige wijze worden uitgevoerd.quote:Op zondag 21 november 2010 21:10 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Genetisch veranderd er helemaal niets aan de populatie als je willekeurig mensen neemt. Het percentage blonde mensen blijft gelijk, het percentage negers blijft gelijk, de verhouding linkschmensen/ rechtsmenschen blijft gelijk. Kortom: Alleen het totaal aantal mensen veranderd, zonder dat er selectie plaatsvind.
Als dat je ideaal is dan moet je microbioloog worden en het een of andere uiterst gevaarlijke virus ontwikkelen!quote:Op zondag 21 november 2010 21:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
wat mag ik niet zelf kiezen?
Als ik zeker wist dat ik 1 van de 2,5 miljard mensen was die dood zouden gaan zou ik het ook kiezen ja.
Oké.quote:Op zondag 21 november 2010 21:15 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dan nog steeds. Grof gezegd, ik zit te wachten op de echte pandemie die dit gaat doen. Merk vanzelf wel wie er overblijven en wie niet. En ja, dat zal janken worden (als ik het overleef), en daarna gaat het leven weer door.
Microbioloog, terrorist, het ligt er maar aan hoe je het noemt.quote:Op zondag 21 november 2010 21:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als dat je ideaal is dan moet je microbioloog worden en het een of andere uiterst gevaarlijke virus ontwikkelen!
Jah, maar niet als je [u]willekeurig[/u] 250.000 mensen uitpakt. Ik ben wel erg benieuwd naar voorbeelden uit het verleden waarin 250.000 willekeurige mensen gestorven zijn.quote:Op zondag 21 november 2010 21:16 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Ik zeg niet met willekeurig dat het mensen zijn met bepaalde uiterlijkheden of afkomst. Aandoening X kan overal toeslaan en zal slachtoffers maken. Tevens denk ik juist wel dat de natuur (dus ook de mens) genetisch veranderd. Ik denk dat er voorbeelden te over zijn.
Microbioloog is effectiever dan een terrorist ooit kan zijn.quote:Op zondag 21 november 2010 21:18 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Microbioloog, terrorist, het ligt er maar aan hoe je het noemt.
Ik zeg ook niet dat het een ideaal is, maar ik denk dat het veel van de problemen op aarde zou oplossen.
Ligt eraan hoe snel de ontwikkelingen gaan op microbiologisch terrein. Tot nu toe bestaat zo'n virus niet, atoombommen echter wel. Eigenlijk zorgt wereldleider worden voor de grootste kans dusquote:Op zondag 21 november 2010 21:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Microbioloog is effectiever dan een terrorist ooit kan zijn.
quote:Op zondag 21 november 2010 21:20 schreef LXIV het volgende:
Ik heb altijd het idee dat het leven na zo'n catastrophe veel leuker is dan het leven nu. Stel je voor dat 4.500.000.000 mensen sterven, en dat er dus in Nederland nog maar zo'n 160.000 mensen overblijven. Het is door een virus, dus de rest van de natuur blijft onaangetast.
Het leven in zo'n post-apocalyptische wereld lijkt me eerlijk gezegd wel tof. Je hoeft in ieder geval niet meer naar kantoor of dat soort suffe dingen te doen. Je hebt veel vrijheid, je kunt doen en laten wat je wil. Ik zou met een klein groepje lotgenoten een soort van versterkte vesting bouwen en daar landbouw bedrijven. En één keer per maand met voertuigen naar de restanten van een stad om daar nuttige gereedschappen e.d. te zoeken.
Dat bekend is op dit moment.quote:Op zondag 21 november 2010 21:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe snel de ontwikkelingen gaan op microbiologisch terrein. Tot nu toe bestaat zo'n virus niet, atoombommen echter wel. Eigenlijk zorgt wereldleider worden voor de grootste kans dus
Ik denk dat ik me wel red.quote:Op zondag 21 november 2010 21:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Denk dat het vies tegen zal vallen.
Waarom zou iemand zo'n virus ontwerpen en er niets mee doen? Iran en Noord-Korea zitten uitgebreid te patsen met hun ontwikkelingen op atoomgebied, en atoombommen zijn natuurlijk maar gewoontjes vergeleken met een killervirus.quote:Op zondag 21 november 2010 21:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat bekend is op dit moment.
Ben zelf niet van de aluhoedjes enzo, maar er zullen wel degelijk dingen gemaakt zijn die het daglicht niet kan verdragen denk ik zo.
Zo'n wereld is niks voor mij. Ik heb twee linkerhanden dus heb een groot probleem als ik in zo'n wereld belandquote:Op zondag 21 november 2010 21:20 schreef LXIV het volgende:
Ik heb altijd het idee dat het leven na zo'n catastrophe veel leuker is dan het leven nu. Stel je voor dat 4.500.000.000 mensen sterven, en dat er dus in Nederland nog maar zo'n 160.000 mensen overblijven. Het is door een virus, dus de rest van de natuur blijft onaangetast.
Het leven in zo'n post-apocalyptische wereld lijkt me eerlijk gezegd wel tof. Je hoeft in ieder geval niet meer naar kantoor of dat soort suffe dingen te doen. Je hebt veel vrijheid, je kunt doen en laten wat je wil. Ik zou met een klein groepje lotgenoten een soort van versterkte vesting bouwen en daar landbouw bedrijven. En één keer per maand met voertuigen naar de restanten van een stad om daar nuttige gereedschappen e.d. te zoeken.
Ik ken die agenda's niet.quote:Op zondag 21 november 2010 21:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Waarom zou iemand zo'n virus ontwerpen en er niets mee doen? Iran en Noord-Korea zitten uitgebreid te patsen met hun ontwikkelingen op atoomgebied, en atoombommen zijn natuurlijk maar gewoontjes vergeleken met een killervirus.
Totdat blijkt dat het virus gemuteerd is (virussen muteren namelijk als een malle, en voordat er 4,5 miljard mensen dood zijn hebben ze nog wel even de tijd) en je onherroepelijk sterft.quote:
Jezus gaan ze allemaal op straat liggen? Dat kan echt niet, hoor. Hebben die mensen geen thuis ofzo?quote:Op zondag 21 november 2010 21:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Totdat blijkt dat het virus gemuteerd is (virussen muteren namelijk als een malle, en voordat er 4,5 miljard mensen dood zijn hebben ze nog wel even de tijd) en je onherroepelijk sterft.
Of je raakt geïnfecteerd door de 4,5 miljard lijken op straat, dat kan natuurlijk ook nog.
Je hebt in ieder geval niet snel programma's op de TV zoals De Rijdende Rechterquote:Op zondag 21 november 2010 21:20 schreef LXIV het volgende:
Atoombommen hebben enkele nare 'bijeffecten'. Het raakt niet alleen mensen, maar ook de natuur die we juist willen redden door controlle van de menselijke populatie.quote:Op zondag 21 november 2010 21:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe snel de ontwikkelingen gaan op microbiologisch terrein. Tot nu toe bestaat zo'n virus niet, atoombommen echter wel. Eigenlijk zorgt wereldleider worden voor de grootste kans dus
Ze zijn er vast mee bezig, maar als de wetenschap inderdaad al op dat punt is moeten er wel heel ontwikkelingen op het gebied van de moleculaire biologie geheim zijn gehouden. Voor zover bij mij bekend valt het nog wel mee met al die kennis.quote:Op zondag 21 november 2010 21:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik ken die agenda's niet.
Ik denk alleen dat bv Amerika aardig ver is op dat gebied.
Atoombommen zijn outdated.
Leg in een westers wereld internet plat en het land stort in.
Mensen doen soms rare dingen als ze op het punt staan om te sterven. Het ligt er ook wel aan hoe lang het ziekbed duurt natuurlijk.quote:Op zondag 21 november 2010 21:29 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jezus gaan ze allemaal op straat liggen? Dat kan echt niet, hoor. Hebben die mensen geen thuis ofzo?
Een groot deel van de natuur zal gewoon overleven hoor, planten, schimmels en bacteriën kunnen best goed tegen straling en veel kleinere diersoorten ook. Er vindt gewoon even een strenge selectie plaats, net zoals dat vlak na die meteoriet gebeurde, zo'n 65 miljoen jaar geleden.quote:Op zondag 21 november 2010 21:29 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Atoombommen hebben enkele nare 'bijeffecten'. Het raakt niet alleen mensen, maar ook de natuur die we juist willen redden door controlle van de menselijke populatie.
Niet snel idd.quote:Op zondag 21 november 2010 21:31 schreef Tauchmeister het volgende:
Het is in ieder geval duidelijk dat we onszelf naar de klote helpen als we zo doorgaan. En aangezien de wereldbevolking hard door blijft groeien gaat dat vanzelf een keer gebeuren. Behalve als we onze grenzen verleggen en een andere wereld koloniseren. Maar dat zie ik niet gebeuren.
Het ligt er maar net aan wat de Chinezen met ons willen.quote:Op zondag 21 november 2010 21:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Niet snel idd.
We schijnen zo rond 2040 met, geloof ik, 9 miljard mensen rond te huppelen op deze aardkloot.
De natuur gaat dan helemaal naar de klote.
En het is nog maar de vraag of we tegen die tijd überhaupt al een stap op Mars hebben gezet. Ik zie het somber in, vooral omdat niemand zich zorgen lijkt te maken over de gigantische problemen waar we over enkele decennia waarschijnlijk mee te kampen hebben.quote:Op zondag 21 november 2010 21:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Niet snel idd.
We schijnen zo rond 2040 met, geloof ik, 9 miljard mensen rond te huppelen op deze aardkloot.
De natuur gaat dan helemaal naar de klote.
Korte termijn is veel makkelijker om mee te scoren op politiek vlak.quote:Op zondag 21 november 2010 21:36 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
En het is nog maar de vraag of we tegen die tijd überhaupt al een stap op Mars hebben gezet. Ik zie het somber in, vooral omdat niemand zich zorgen lijkt te maken over de gigantische problemen waar we over enkele decennia waarschijnlijk mee zullen zitten.
Ja ja, bla bla.quote:Op zondag 21 november 2010 20:30 schreef Stokstaart het volgende:
Natuurlijke selectie . Dieren komen en gaan . Net als dat wij ooit vast aan de beurt komen als we zo doorgaan .
Doemscenario's hebben idd nog maar weinig effect...quote:Op zondag 21 november 2010 21:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Korte termijn is veel makkelijker om mee te scoren op politiek vlak.
Zolang dat het geval is zal dit nooit serieus genomen worden als bedreiging.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |