abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88986621
quote:
'Tijger wellicht binnen 12 jaar uitgestorven'

Wilde tijgers kunnen binnen twaalf jaar uitgestorven zijn als de landen waar ze nog te vinden zijn niet snel actie ondernemen om de habitat van de dieren te beschermen en de strijd aan te gaan met stropers. Dat hebben deskundigen zondag gezegd op een internationale 'tijgertop'.

Het Wereldnatuurfonds en andere deskundigen zeggen dat er slechts 3200 tijgers in het wild over zijn, een enorme afname van het aantal dieren in vergelijking met een eeuw geleden. Toen waren het er nog honderdduizend.

De habitat van de tijger wordt vernietigd door ontbossing en bouwwerkzaamheden en de beesten zijn een waardevolle buit voor stropers die hun huid en lichaamsdelen verkopen voor traditionele Chinese medicijnen.

Verdubbeling
De top in Sint-Petersburg stemde zondag in met een programma dat als doel heeft de wereldwijde tijgerpopulatie in 2022 te hebben verdubbeld. Dertien landen waar nog tijgers voorkomen -waaronder China, India en Rusland- steunen het programma.

Voor het Global Tiger Recovery Program hebben de landen ongeveer 350 miljoen dollar nodig in de eerste vijf jaar van het twaalf-jarenplan. De top zal naar sponsoren zoeken om de regeringen financieel te ondersteunen

Nee! :'(
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_88986728
Natuurlijke selectie . Dieren komen en gaan . Net als dat wij ooit vast aan de beurt komen als we zo doorgaan .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zondag 21 november 2010 @ 20:30:45 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88986771
Het uitsterven van de tijger is een keuze.

Feitelijk is de vraag: Hoeveel welvaart en vrijheid willen wij (als mensheid) inleveren om de tijger te redden.

Helaas is dat vrijwel niets.
The End Times are wild
pi_88986842
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:30 schreef Stokstaart het volgende:
Natuurlijke selectie . Dieren komen en gaan . Net als dat wij ooit vast aan de beurt komen als we zo doorgaan .
Wat voor soort wezen zal de mens dan uitroeien?
Of bedoel je zo van je leeft en je gaat dood.
  zondag 21 november 2010 @ 20:32:44 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88986866
quote:
Dat ben ik niet -helemaal- met je eens. De tijger sterft niet uit omdat hij zwak is. De tijger is juist een prachtig dier dat helemaal geperfectioneerd is om te kunnen overleven in zijn natuurlijke omgeving.

Dat hij uitsterft komt enkel omdat er één zeer destructieve soort als een pest zich voortwoekert en al het andere leven benadeelt. Dat is de mens.
The End Times are wild
pi_88986892
quote:
In deze kwestie is natuurlijk geen sprake van natuurlijk selectie. Het Darwinisme dekt geen ontbossing en jacht voor bont door mensen.
pi_88986908
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat ben ik niet -helemaal- met je eens. De tijger sterft niet uit omdat hij zwak is. De tijger is juist een prachtig dier dat helemaal geperfectioneerd is om te kunnen overleven in zijn natuurlijke omgeving.

Dat hij uitsterft komt enkel omdat er één zeer destructieve soort als een pest zich voortwoekert en al het andere leven benadeelt. Dat is de mens.
Dit dus.
pi_88986940
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:32 schreef cashher het volgende:

[..]

Wat voor soort wezen zal de mens dan uitroeien?
Of bedoel je zo van je leeft en je gaat dood.
Waarom moet een wezen verantwoordelijk zijn voor de uitroeiing van een soort ?
Megalodon is ook uitgestorven niet door zijn vijanden (die had hij niet) maar omdat hij gewoon meer voedsel nodig had dan er beschikbaar was . :)
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_88986981
quote:

[..]

Totaal mee eens!

Door de mens ja!
  zondag 21 november 2010 @ 20:34:36 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_88986982
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In deze kwestie is natuurlijk geen sprake van natuurlijk selectie. Het Darwinisme dekt geen ontbossing en jacht voor bont door mensen.
Dit is nieuw voor mij. Kan je dit onderbouwen? Waarom maken mensen ineens geen deel uit van de natuur? Zijn wij bovennatuurlijk?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 21 november 2010 @ 20:37:22 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88987174
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:33 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Waarom moet een wezen verantwoordelijk zijn voor de uitroeiing van een soort ?
Megalodon is ook uitgestorven niet door zijn vijanden (die had hij niet) maar omdat hij gewoon meer voedsel nodig had dan er beschikbaar was . :)
Zou het zomaar kunnen dat wij, als mens, steeds meer ruimte inpikken van die beesten zodat ze geen plek meer hebben om te kunnen leven en jagen?
Omdat hun prooi ook weg gaat?
Of zou het kunnen dat men nog steeds op die beesten jaagt vanwege "medicijnen"???
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zondag 21 november 2010 @ 20:38:09 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88987215
Een ander interessant dilemma is het volgende. Wat is erger: dat de laatste 2500 tijgers doodgaan of 250.000 willekeurige mensen? Als jij mocht kiezen, wat koos je dan?
The End Times are wild
pi_88987233
quote:
7s.gif Op zondag 21 november 2010 20:34 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dit is nieuw voor mij. Kan je dit onderbouwen? Waarom maken mensen ineens geen deel uit van de natuur? Zijn wij bovennatuurlijk?
Ik moet bekennen dat ik er niet voor heb doorgeleerd. Het lijkt mij dat we de natuur juist verstoren. In tegenstelling tot de vroegere mens, doden wij dieren niet langer enkel voor voedsel of kleding. Zo'n tijger wordt afgeschoten omdat een of andere snol een mooie jas wil hebben. En het leefgebied van de tijger wordt verkleind door bomenkap die niet noodzakelijk is. Mogelijk dat dit prima past binnen de wetten van het Darwinisme, moeilijk te zeggen, maar het is in ieder geval zorgelijk.
  zondag 21 november 2010 @ 20:40:41 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_88987382
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik moet bekennen dat ik er niet voor heb doorgeleerd. Het lijkt mij dat we de natuur juist verstoren. In tegenstelling tot de vroegere mens, doden wij dieren niet langer enkel voor voedsel of kleding. Zo'n tijger wordt afgeschoten omdat een of andere snol een mooie jas wil hebben. En het leefgebied van de tijger wordt verkleind door bomenkap die niet noodzakelijk is. Mogelijk dat dit prima past binnen de wetten van het Darwinisme, moeilijk te zeggen, maar het is in ieder geval zorgelijk.
Of iets zorgelijk is is iets anders dan stellen dat mensenlijk handelingen op eenofandere arbitraire manier buiten het spectrum van evolutie vallen.

Mensen zijn overigens niet de enige dieren die voor de lol/de sport andere dieren afmaken.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_88987422
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:37 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Zou het zomaar kunnen dat wij, als mens, steeds meer ruimte inpikken van die beesten zodat ze geen plek meer hebben om te kunnen leven en jagen?
Omdat hun prooi ook weg gaat?
Of zou het kunnen dat men nog steeds op die beesten jaagt vanwege "medicijnen"???
En ?
De mens maakt toch ook deel uit van de voedselketen ? Sterker nog we voeren deze aan ...
Groetjes, Ezio.
  zondag 21 november 2010 @ 20:42:08 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88987469
quote:
7s.gif Op zondag 21 november 2010 20:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Of iets zorgelijk is is iets anders dan stellen dat mensenlijk handelingen op eenofandere arbitraire manier buiten het spectrum van evolutie vallen.

Mensen zijn overigens niet de enige dieren die voor de lol/de sport andere dieren afmaken.
Natuurlijk zijn de mensen ook deel van de natuur en zou je zo het uitsterven van de tijger kunnen goedpraten. Maar dat wil nog niet zeggen dat het wenselijk is dat dit gebeurt.
The End Times are wild
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 21 november 2010 @ 20:42:12 #17
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88987473
quote:

[..]

Klopt.
Maar wij zijn wel de dominante soort op deze aardkloot.
En sommige onder ons vinden de rest ondergeschikt aan hun eigen behoeftes.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_88987546
quote:

[..]

Ja joh? Welke dieren doen dat nog meer dan? Gorilla's ofzo?

Overigens begrijp ik het punt niet dat je wil maken :) Moet jij nou echt geen traantje laten om het lot van de tijger?
  zondag 21 november 2010 @ 20:44:03 #19
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_88987567
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn de mensen ook deel van de natuur en zou je zo het uitsterven van de tijger kunnen goedpraten. Maar dat wil nog niet zeggen dat het wenselijk is dat dit gebeurt.
Ik praat niks goed. Vreetzucht en zorg zijn beide functies van het menselijke soort. Dat is een compleet andere discussie. Ik reageer slechts op de notie van bepaalde mensen om menselijke handelingen buiten de natuur te plaatsen.
pi_88987587
quote:

[..]

Triest maar waar.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_88987632
Akon heeft er nog in zijn achtertuin.
  zondag 21 november 2010 @ 20:46:05 #22
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_88987679
quote:

[..]

En dat kan de mens wij dankzij zijn evolutionaire aanpassingen, die ons dus duidelijk succesvoller maken dan de tijger. De mens bejaagt de tijger met succes en beconcurreert ze tevens hun territorium uit, zo simpel is het. Natuurlijk proces, organismen doen niet anders.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 21 november 2010 @ 20:46:12 #23
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_88987686
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja joh? Welke dieren doen dat nog meer dan? Gorilla's ofzo?
Orka's en IJsberen om even 2 te noemen. Orka's zijn trouwens nog de grootste hufters van dat stel.

quote:
Overigens begrijp ik het punt niet dat je wil maken :) Moet jij nou echt geen traantje laten om het lot van de tijger?
Andere discussie. Ik reageer slechts op jouw statement over evolutie.
pi_88987692
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:38 schreef LXIV het volgende:
Een ander interessant dilemma is het volgende. Wat is erger: dat de laatste 2500 tijgers doodgaan of 250.000 willekeurige mensen? Als jij mocht kiezen, wat koos je dan?
250.000 mensen. We zijn er met teveel en we hebben allemaal een destructieve honger naar geld/macht en om die honger te stillen moet er teveel geproduceerd worden. En de overheden moedigen ons aan om vooral meer te consumeren. Het gaat ten koste van de flora en fauna en uiteindelijk ontkomen wij er ook niet meer aan.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 21 november 2010 @ 20:47:38 #25
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88987779
quote:
7s.gif Op zondag 21 november 2010 20:46 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

En dat kunnen wij dankzij onze evolutionaire aanpassingen, die ons dus duidelijk succesvoller maken dan de tijger. We bejagen de tijger met succes en beconcurreren ze tevens hun territorium uit, zo simpel is het. Natuurlijk proces, organismen doen niet anders.
Zet iemand uit de randstad in de jungle zonder wapens of wat dan ook en kijk hoe ver diegene dan komt met z'n evolutionaire aanpassingen. :')
pi_88987792
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:46 schreef Freak188 het volgende:

[..]

250.000 mensen. We zijn er met teveel en we hebben allemaal een destructieve honger naar geld/macht en om die honger te stillen moet er teveel geproduceerd worden. En de overheden moedigen ons aan om vooral meer te consumeren. Het gaat ten koste van de flora en fauna en uiteindelijk ontkomen wij er ook niet meer aan.
Maar dan het liefst wel 250.000 mensen waar we ons het minste mee kunnen identificeren. Dus geen westerlingen, zeker geen Nederlanders.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_88987796
quote:
7s.gif Op zondag 21 november 2010 20:46 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Orka's en IJsberen om even 2 te noemen. Orka's zijn trouwens nog de grootste hufters van dat stel.
Dat van orka's wist ik trouwens, nu ik erover nadenk. Heb zoiets wel eens op Animal Planet gezien :) Wel mooie dieren btw, het feit dat het sadisten zijn doet daar niets aan af.
pi_88987816
quote:

[..]

Tsja... welke diersoort (buiten de mens) vist de oceanen leeg? Welke diersoort kapt volledige oerwouden?

Het gaat vooral om de enorme omvang waarmee de mens de aarde aan het opverbruiken is.
  zondag 21 november 2010 @ 20:48:21 #29
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_88987819
quote:
Als we zo doorgaan met het uitroeien van dieren komt onze beurt aardig snel :{ De vraag is dus waar vind hier de 'natuurlijke selectie' plaats. Wij zijn zo dom om de natuur in hoog tempo te vernietigen terwijl we niet zonder kunnen...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 21 november 2010 @ 20:49:12 #30
pi_88987871
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:47 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Zet iemand uit de randstad in de jungle zonder wapens of wat dan ook en kijk hoe ver diegene dan komt met z'n evolutionaire aanpassingen. :')
Die aanpassingen op het gebied van intelligentie hebben ervoor gezorgd dat ik nooit in zo'n situatie terecht hoef te komen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_88987935
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:47 schreef waht het volgende:

[..]

Maar dan het liefst wel 250.000 mensen waar we ons het minste mee kunnen identificeren. Dus geen westerlingen, zeker geen Nederlanders.
Zo gaat het inderdaad altijd. Daarom vind ik de vraag van LXIV onmogelijk te beantwoorden. Wellicht neig je naar 250.000 mensen. Maar dat is enerzijds ethisch niet in orde. Maar daarnaast kun je dat wel roepen, maar je wilt nooit dat jij en je buren bij de groep van 250.000 horen.
pi_88987952
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:47 schreef waht het volgende:

[..]

Maakt niet uit. Een beetje natuurlijk selectie zou geen kwaad kunnen.
  zondag 21 november 2010 @ 20:50:35 #33
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_88987965
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:48 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Tsja... welke diersoort (buiten de mens) vist de oceanen leeg? Welke diersoort kapt volledige oerwouden?

Het gaat vooral om de enorme omvang waarmee de mens de aarde aan het opverbruiken is.
Ik zal het je nog eens sterker vertellen. 2,4 miljard jaar geleden was er een 1 diersoort wat de complete aarde liet erroderen en bijna al het (andere) bestaande leven om zeep hielp.

Welk een klootzakken! ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Oxygenation_Event
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 21 november 2010 @ 20:51:56 #34
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88988054
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Die aanpassingen op het gebied van intelligentie hebben ervoor gezorgd dat ik nooit in zo'n situatie terecht hoef te komen.
Daar zou ik niet al te zeker van zijn. :)
Wacht maar tot Yellowstone gaat, dan praten we verder. ;)
Maar goed, dat is een andere discussie.

De mens is wel degelijk verantwoordelijk voor het uitsterven van de tijger als het zo ver komt.
  zondag 21 november 2010 @ 20:52:22 #35
pi_88988091
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Als we zo doorgaan met het uitroeien van dieren komt onze beurt aardig snel :{ De vraag is dus waar vind hier de 'natuurlijke selectie' plaats. Wij zijn zo dom om de natuur in hoog tempo te vernietigen terwijl we niet zonder kunnen...
De mens is erg toegespitst op één eigenschap, namelijk intelligentie. Op bijna elk ander gebied presteert de mens in vergelijking met andere zoogdieren ondermaats. Als op op een dag onze intelligentie niet meer voldoende is om te overleven, vanwege ernstig veranderde omstandigheden door bijvoorbeeld milieurampen, worden we vanzelf weggeselecteerd.
pi_88988106
quote:
7s.gif Op zondag 21 november 2010 20:50 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik zal het je nog eens sterker vertellen. 2,4 miljard jaar geleden was er een 1 diersoort wat de complete aarde liet erroderen en bijna al het (andere) bestaande leven om zeep hielp.

Welk een klootzakken! ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Oxygenation_Event
Is dit betrouwbaar?
  zondag 21 november 2010 @ 20:52:35 #37
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_88988107
quote:

[..]

There's enough for everbody's need, but not enough for anybody's greed. Gandhi

Ik wil maar zeggen dat het probleem meer het consumeren is dan de overbevolking.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  zondag 21 november 2010 @ 20:52:53 #38
262650 kitao
prikplaatje
pi_88988121
tijger staat aan top van voedselketen.
mens staat nog hoger.
nog even en dan is mens volgende:

vanaf minuut 15.

in china bestuiven ze de peren al met watjes op een stokje, de bijen zijn er verdwenen.
megalomaniac
  zondag 21 november 2010 @ 20:54:17 #39
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_88988208
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:52 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Is dit betrouwbaar?
Ja. Vind je dit raar?
  zondag 21 november 2010 @ 20:54:23 #40
295457 TomLievense
pi_88988216
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:50 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Maakt niet uit. Een beetje natuurlijk selectie zou geen kwaad kunnen.
Het ging om willekeurige mensen, dus dan is er absoluut geen sprake van natuurlijke selectie.
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  zondag 21 november 2010 @ 20:54:36 #41
pi_88988225
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:51 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Daar zou ik niet al te zeker van zijn. :)
Wacht maar tot Yellowstone gaat, dan praten we verder. ;)
Maar goed, dat is een andere discussie.

De mens is wel degelijk verantwoordelijk voor het uitsterven van de tijger als het zo ver komt.
Goed, zeg nooit nooit :) Punt is dat de mens zich als soort nog redelijk uit de gevarenzone weet te houden tot nu toe, met dank aan onze intelligentie die ons in staat stelt te verspreiden en onszelf te beschermen. Als dat op een dag niet meer lukt, hebben we niets anders om op terug te vallen behalve onze aantallen.
  zondag 21 november 2010 @ 20:54:41 #42
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_88988233
Nel draait zich om in haar graf.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 21 november 2010 @ 20:54:42 #43
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_88988235
quote:
7s.gif Op zondag 21 november 2010 20:46 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

En dat kan de mens wij dankzij zijn evolutionaire aanpassingen, die ons dus duidelijk succesvoller maken dan de tijger. De mens bejaagt de tijger met succes en beconcurreert ze tevens hun territorium uit, zo simpel is het. Natuurlijk proces, organismen doen niet anders.
Maar de vraag is, hoe intelligent is het om je eigen voedselbronnen in hoog tempo op te maken? Zover ik weet denkt elk dier daar (onbewust) over na door niet meer te nemen dan ie nodig heeft.

Wie is hier dus slimmer bezig? Een dier die daarop let of wij, die met gemak elk dier aankunnen door onze intelligentie, maar die niet nadenkt over of er in de toekomst ook nog wel iets te eten valt.
pi_88988238
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:52 schreef TomLievense het volgende:

[..]

There's enough for everbody's need, but not enough for anybody's greed. Gandhi

Ik wil maar zeggen dat het probleem meer het consumeren is dan de overbevolking.
Inderdaad. En moet je nagaan dat de opkomende landen ook allemaal een welvaartstandaard (and blame them... ) als de Westerse wereld willen.
  zondag 21 november 2010 @ 20:55:16 #45
262650 kitao
prikplaatje
pi_88988270
BP, ecological terrorists.

0:45 minuut
megalomaniac
pi_88988356
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:54 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Het ging om willekeurige mensen, dus dan is er absoluut geen sprake van natuurlijke selectie.
Daar heb ik al eerder of geantwoord. Natuurlijke selectie was een antwoord op iets anders. Maar het kan ook met elkaar te maken hebben. Je wil natuurlijk aantonen dat ik problemen heb met de overbevolking, maar geen consequenties duldt in m'n eigen omgeving.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 21 november 2010 @ 20:56:23 #47
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88988358
Zag vandaag een interessant stukje van een interview met Sir David Attenborough.
Er zit wel logica in het Chinese 1 kind systeem.
Moet je nagaan hoe veel extra Chinezen er nu zouden zijn geweest als men dat niet gedaan zou hebben...
Maar hier in het Westen zou dit nooit doorgevoerd kunnen worden omdat "men" vind dat iedereen kinderen zou mogen hebben, ongeacht de consequenties. :X
pi_88988401
quote:
7s.gif Op zondag 21 november 2010 20:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ja. Vind je dit raar?
Vertel in je eigen woorden wat daar staat, waar het op gebasseerd is en waarom ik het zo moeten geloven.
  zondag 21 november 2010 @ 20:57:38 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88988453
quote:

[..]

En 25.000.000 mensen of de laatste tijgers?

Bij mij ligt de grens denk ik bij de 250.000.000
The End Times are wild
  zondag 21 november 2010 @ 20:58:31 #50
pi_88988520
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maar de vraag is, hoe intelligent is het om je eigen voedselbronnen in hoog tempo op te maken? Zover ik weet denkt elk dier daar (onbewust) over na door niet meer te nemen dan ie nodig heeft.
Dat doen dieren alleen niet omdat ze daar teveel moeite voor moeten doen in de natuur en het te weinig oplevert. En omdat ze niet zo veel aan luxe nodig hebben, wat weer een gevolg is van onze intelligentie. Een paard maak je niet blij met een iPhone en een medicijn van tijgerbotten.
  zondag 21 november 2010 @ 20:58:33 #51
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_88988521
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:54 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Inderdaad. En moet je nagaan dat de opkomende landen ook allemaal een welvaartstandaard (and blame them... ) als de Westerse wereld willen.
Idd. China en India die dezelfde levenstandaard zouden hebben als wij hier nu hebben. Dat gaat de aarde echt niet aankunnen. Er is daar bijvoorbeeld nu al veel problematiek met te weinig water.

Waarschijnlijk gaan ze daar nog wel een stuk omhoog, maar wij zullen wat naar beneden moeten (amerika helemaal). Als je het recht wilt trekken natuurlijk. Er zijn echter een hoop mensen in de wereld die dat niet zien zitten.....
  zondag 21 november 2010 @ 20:59:02 #52
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_88988556
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:56 schreef Netsplitter het volgende:
Zag vandaag een interessant stukje van een interview met Sir David Attenborough.
Er zit wel logica in het Chinese 1 kind systeem.
Moet je nagaan hoe veel extra Chinezen er nu zouden zijn geweest als men dat niet gedaan zou hebben...
Maar hier in het Westen zou dit nooit doorgevoerd kunnen worden omdat "men" vind dat iedereen kinderen zou mogen hebben, ongeacht de consequenties. :X
Volgens mij 3 miljard? Ik las ooit zoiets maar misschien is dat niet waar hoor :P
pi_88988565
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

En 25.000.000 mensen of de laatste tijgers?

Bij mij ligt de grens denk ik bij de 250.000.000
Gaat het je echt om de aantallen? Het gaat me meer om onze levensstijl.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 21 november 2010 @ 20:59:18 #54
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88988579
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:54 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Goed, zeg nooit nooit :) Punt is dat de mens zich als soort nog redelijk uit de gevarenzone weet te houden tot nu toe, met dank aan onze intelligentie die ons in staat stelt te verspreiden en onszelf te beschermen. Als dat op een dag niet meer lukt, hebben we niets anders om op terug te vallen behalve onze aantallen.
We zitten nu al in de problemen.
Er komen steeds meer resistente virussen tevoorschijn die tegen antibiotica enzo kunnen.
En laten we daar nou net steeds minder van hebben waar we nog iets aan hebben.
En dan hebben we nog Ebola die zo nu en dan de kop op steekt.
Het is wachten op een uitbraak op Europese schaal.
Dan zullen we zien hoeveel we hebben aan onze intelligentie.
  zondag 21 november 2010 @ 21:00:16 #55
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_88988641
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:56 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Vertel in je eigen woorden wat daar staat, waar het op gebasseerd is en waarom ik het zo moeten geloven.
voor 2,4 miljard jaar geleden was het aanwezige leven op aarde anaeroob (zuurstofloos in de zin dat er geen vrije zuurstof aanwezig was in de atmosfeer). Toen ontstond er een klein zeer succesvol zeediertje wat als afvalstof zuurstof had. Hier kon al het andere leven niet tegen. De meeste bestaande soorten gingen dood door verbranding (oxidatie).

Dankzij dit diertje is het meeste leven op deze planeet aangepast op het gebruik van zuurstof.
  zondag 21 november 2010 @ 21:00:28 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88988654
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:59 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Gaat het je echt om de aantallen? Het gaat me meer om onze levensstijl.
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:59 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Er komen steeds meer resistente virussen tevoorschijn die tegen antibiotica enzo kunnen.
Een massale sterfte onder de mensen (zeg 60%) zou een persoonlijke ramp voor miljarden zijn, maar een zege voor de aarde en de mensheid als geheel.
The End Times are wild
pi_88988753
quote:

[..]

Dat is inderdaad natuurlijke selectie. Alleen zul je zien dat de Westerse wereld minder last gaat krijgen dan de 3de wereld landen. Wij zijn egoistisch genoeg om de rekening door te spelen naar de arme landen. Wij hebben hier immers topmedici etc etc.

Maar er zullen ook wel conflicten (over voedsel, water en andere grondstoffen) waarbij een hoop slachtoffers zullen vallen.
  zondag 21 november 2010 @ 21:01:58 #58
262650 kitao
prikplaatje
pi_88988758
Opzouten.

[ Bericht 49% gewijzigd door Netsplitter op 21-11-2010 21:03:00 ]
megalomaniac
  zondag 21 november 2010 @ 21:02:12 #59
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_88988774
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

[..]

Een massale sterfte onder de mensen (zeg 60%) zou een persoonlijke ramp voor miljarden zijn, maar een zege voor de aarde en de mensheid als geheel.
Idd. En ik heb wel eens gehoord dat juist mensen in Afrika een grotere kans hebben om zo'n pandemie te overleven dan wij in het westen. Ze zijn daar een stuk resistenter tegen ziektes. Dus waarschijnlijk zijn wij juist de sjaak.
  zondag 21 november 2010 @ 21:02:13 #60
pi_88988775
quote:

[..]

Dat zeg ik toch? :) Maar tot nu toe heeft de eigenschap die bij de mens overontwikkeld is ten gevolge van specialisatie, namelijk ons brein, de mens als soort ver gebracht. We hebben als gevolg van ons succes ook wel een buffer denk ik, namelijk de kracht van het grote aantal. Maar dat neemt niet weg dat de mens niet boven natuur en evolutie staat, maar er slecht een deel van uitmaakt. De mens is zeker niet onverwoestbaar.
  zondag 21 november 2010 @ 21:02:53 #61
295457 TomLievense
pi_88988818
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:56 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Daar heb ik al eerder of geantwoord. Natuurlijke selectie was een antwoord op iets anders. Maar het kan ook met elkaar te maken hebben. Je wil natuurlijk aantonen dat ik problemen heb met de overbevolking, maar geen consequenties duldt in m'n eigen omgeving.
Selectie kan niet op basis van willekeur. Als er willekeurig 250.000 sterven zijn dat niet de best aangepasten.
pi_88988937
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:02 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Een selectie is nooit willekeurig.
De selectie is: de zwakkere medemens.
Willekeurig is: het kan m'n moeder zijn of iemand uit Afrika.

Volgens mij kan dat prima met elkaar te maken hebben.
pi_88989068
quote:
7s.gif Op zondag 21 november 2010 21:00 schreef SpecialK het volgende:

[..]

voor 2,4 miljard jaar geleden was het aanwezige leven op aarde anaeroob (zuurstofloos in de zin dat er geen vrije zuurstof aanwezig was in de atmosfeer). Toen ontstond er een klein zeer succesvol zeediertje wat als afvalstof zuurstof had. Hier kon al het andere leven niet tegen. De meeste bestaande soorten gingen dood door verbranding (oxidatie).

Dankzij dit diertje is het meeste leven op deze planeet aangepast op het gebruik van zuurstof.
En nu maken wij het leven niet alleen voor tijgers (en talloze andere dieren) bijna onmogelijk, maar gezien alle problemen omtrent voedsel en uitlaatgassen, zijn we ook hard bezig om onszelf te reduceren.
  zondag 21 november 2010 @ 21:07:24 #64
262650 kitao
prikplaatje
pi_88989113
Opzouten.

[ Bericht 95% gewijzigd door Netsplitter op 21-11-2010 21:12:16 ]
megalomaniac
  zondag 21 november 2010 @ 21:08:37 #65
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_88989192
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:06 schreef Freak188 het volgende:

[..]

En nu maken wij het leven niet alleen voor tijgers (en talloze andere dieren) bijna onmogelijk, maar gezien alle problemen omtrent voedsel en uitlaatgassen, zijn we ook hard bezig om onszelf te reduceren.
Yup. Maar om nou te zeggen dat wij de koning zijn in uitroeien. Muah. We zitten als menselijk soort waarschijnlijk nog niet eens in de top 50 aller tijden.
pi_88989212
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:38 schreef LXIV het volgende:
Doe er nog een nul of 3 a 4 bij en ik ga voor de mensen. Het zou een heleboel problemen op aarde oplossen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_88989236
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

[..]

Een droevige doch juiste constatering. Ik heb eens een aflevering van een tv-serie gezien waar de omvang van de bevolking kunstmatig laag werd gehouden. Enerzijds door geboortebeperking, maar ook door euthenasie (voor alle leeftijden). Voor de personages is het moeilijk een oordeel te vellen. Op het eerste oog is het immers verknipt om op dergelijke wijze de bevokingsgroei in toom te houden. Maar aan andere kant is de manier waarop wij te werk gaan nog zieker. Elke dag worden er kinderen geboren die niet gevoed kunnen worden. Eigenlijk is dat erger dan geboortebeperking en euthenasie.
  zondag 21 november 2010 @ 21:10:22 #68
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_88989317
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:08 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Doe er nog een nul of 3 a 4 bij en ik ga voor de mensen. Het zou een heleboel problemen op aarde oplossen.
Bij dit soort reacties moet ik altijd denken aan het volgende truïsme: "Een beter milieu begint bij jezelf"
  zondag 21 november 2010 @ 21:10:33 #69
295457 TomLievense
pi_88989334
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:04 schreef Freak188 het volgende:

[..]

De selectie is: de zwakkere medemens.
Willekeurig is: het kan m'n moeder zijn of iemand uit Afrika.

Volgens mij kan dat prima met elkaar te maken hebben.
Genetisch veranderd er helemaal niets aan de populatie als je willekeurig mensen neemt. Het percentage blonde mensen blijft gelijk, het percentage negers blijft gelijk, de verhouding linkschmensen/ rechtsmenschen blijft gelijk. Kortom: Alleen het totaal aantal mensen veranderd, zonder dat er selectie plaatsvind.
pi_88989364
quote:
12s.gif Op zondag 21 november 2010 21:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Bij dit soort reacties moet ik altijd denken aan het volgende truïsme: "Een beter milieu begint bij jezelf"
Helaas werkt het niet zo.
  zondag 21 november 2010 @ 21:11:08 #71
pi_88989376
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:08 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

En als je niet zelf mag kiezen wie de slachtoffers worden van jouw plan, wil je het dan nog steeds?
pi_88989443
quote:
5s.gif Op zondag 21 november 2010 21:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

En als je niet zelf mag kiezen welke, wil je het dan nog steeds?
wat mag ik niet zelf kiezen?

Als ik zeker wist dat ik 1 van de 2,5 miljard mensen was die dood zouden gaan zou ik het ook kiezen ja.
  zondag 21 november 2010 @ 21:13:37 #73
pi_88989552
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:11 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Als ik zeker wist dat ik 1 van de 2,5 miljard mensen was die dood zouden gaan zou ik het ook kiezen ja.
Nee, als je het niet zou weten zei ik. Dus de kans bestaat dat jij het bent, de kans bestaat ook dat je hele familie eraan gaat en jij niet.
pi_88989652
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Nee, als je het niet zou weten zei ik. Dus de kans bestaat dat jij het bent, de kans bestaat ook dat je hele familie eraan gaat en jij niet.
Dan nog steeds. Grof gezegd, ik zit te wachten op de echte pandemie die dit gaat doen. Merk vanzelf wel wie er overblijven en wie niet. En ja, dat zal janken worden (als ik het overleef), en daarna gaat het leven weer door.
pi_88989705
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:10 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Genetisch veranderd er helemaal niets aan de populatie als je willekeurig mensen neemt. Het percentage blonde mensen blijft gelijk, het percentage negers blijft gelijk, de verhouding linkschmensen/ rechtsmenschen blijft gelijk. Kortom: Alleen het totaal aantal mensen veranderd, zonder dat er selectie plaatsvind.
Ik zeg niet met willekeurig dat het mensen zijn met bepaalde uiterlijkheden of afkomst. Aandoening X kan overal toeslaan en zal slachtoffers maken. Tevens denk ik juist wel dat de natuur (dus ook de mens) genetisch veranderd. Ik denk dat er voorbeelden te over zijn.
  zondag 21 november 2010 @ 21:16:30 #76
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_88989723
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:10 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Helaas werkt het niet zo.
Nee. Natuurlijk zijn de meeste mensen blij dat ze leven en zouden ze niet zomaar hun eigen leven nemen zodat de aarde een klein beetje leefbaarder zou worden. Maar des te hypokrieter vind ik het dan om te gaan roepen dat het je wel OK lijkt als 2,5 miljard mensen maar eventjes dood zouden moeten.

Wees dan consequent en maak jezelf van kant. Of kom met constructieve suggesties in plaats van natte gothic dromen.
  zondag 21 november 2010 @ 21:16:40 #77
pi_88989738
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:10 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Dat ligt eraan hoe groot de populatie is waaruit je selecteert. De wereldpopulatie is groot genoeg om na selectie een gelijke genetische variatie te behouden, maar een volkomen willekeurige selectie op wereldschaal kan bijna alleen op kunstmatige wijze worden uitgevoerd.
  zondag 21 november 2010 @ 21:17:27 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88989789
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:11 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Als dat je ideaal is dan moet je microbioloog worden en het een of andere uiterst gevaarlijke virus ontwikkelen!
The End Times are wild
  zondag 21 november 2010 @ 21:18:27 #79
pi_88989865
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:15 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dan nog steeds. Grof gezegd, ik zit te wachten op de echte pandemie die dit gaat doen. Merk vanzelf wel wie er overblijven en wie niet. En ja, dat zal janken worden (als ik het overleef), en daarna gaat het leven weer door.
Oké.
pi_88989881
quote:
7s.gif Op zondag 21 november 2010 21:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als dat je ideaal is dan moet je microbioloog worden en het een of andere uiterst gevaarlijke virus ontwikkelen!
Microbioloog, terrorist, het ligt er maar aan hoe je het noemt.

Ik zeg ook niet dat het een ideaal is, maar ik denk dat het veel van de problemen op aarde zou oplossen.
  zondag 21 november 2010 @ 21:19:14 #81
295457 TomLievense
pi_88989913
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:16 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Ik zeg niet met willekeurig dat het mensen zijn met bepaalde uiterlijkheden of afkomst. Aandoening X kan overal toeslaan en zal slachtoffers maken. Tevens denk ik juist wel dat de natuur (dus ook de mens) genetisch veranderd. Ik denk dat er voorbeelden te over zijn.
Jah, maar niet als je [u]willekeurig[/u] 250.000 mensen uitpakt. Ik ben wel erg benieuwd naar voorbeelden uit het verleden waarin 250.000 willekeurige mensen gestorven zijn.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 21 november 2010 @ 21:20:16 #82
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88989976
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:18 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Microbioloog, terrorist, het ligt er maar aan hoe je het noemt.

Ik zeg ook niet dat het een ideaal is, maar ik denk dat het veel van de problemen op aarde zou oplossen.
Microbioloog is effectiever dan een terrorist ooit kan zijn. ;)
  zondag 21 november 2010 @ 21:20:28 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88989990
Ik heb altijd het idee dat het leven na zo'n catastrophe veel leuker is dan het leven nu. Stel je voor dat 4.500.000.000 mensen sterven, en dat er dus in Nederland nog maar zo'n 160.000 mensen overblijven. Het is door een virus, dus de rest van de natuur blijft onaangetast.

Het leven in zo'n post-apocalyptische wereld lijkt me eerlijk gezegd wel tof. Je hoeft in ieder geval niet meer naar kantoor of dat soort suffe dingen te doen. Je hebt veel vrijheid, je kunt doen en laten wat je wil. Ik zou met een klein groepje lotgenoten een soort van versterkte vesting bouwen en daar landbouw bedrijven. En één keer per maand met voertuigen naar de restanten van een stad om daar nuttige gereedschappen e.d. te zoeken.
The End Times are wild
  zondag 21 november 2010 @ 21:21:46 #84
pi_88990074
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:20 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Microbioloog is effectiever dan een terrorist ooit kan zijn. ;)
Ligt eraan hoe snel de ontwikkelingen gaan op microbiologisch terrein. Tot nu toe bestaat zo'n virus niet, atoombommen echter wel. Eigenlijk zorgt wereldleider worden voor de grootste kans dus :)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 21 november 2010 @ 21:22:09 #85
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88990106
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:20 schreef LXIV het volgende:
Ik heb altijd het idee dat het leven na zo'n catastrophe veel leuker is dan het leven nu. Stel je voor dat 4.500.000.000 mensen sterven, en dat er dus in Nederland nog maar zo'n 160.000 mensen overblijven. Het is door een virus, dus de rest van de natuur blijft onaangetast.

Het leven in zo'n post-apocalyptische wereld lijkt me eerlijk gezegd wel tof. Je hoeft in ieder geval niet meer naar kantoor of dat soort suffe dingen te doen. Je hebt veel vrijheid, je kunt doen en laten wat je wil. Ik zou met een klein groepje lotgenoten een soort van versterkte vesting bouwen en daar landbouw bedrijven. En één keer per maand met voertuigen naar de restanten van een stad om daar nuttige gereedschappen e.d. te zoeken.
:D
Denk dat het vies tegen zal vallen. :P
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 21 november 2010 @ 21:23:28 #86
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88990197
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe snel de ontwikkelingen gaan op microbiologisch terrein. Tot nu toe bestaat zo'n virus niet, atoombommen echter wel. Eigenlijk zorgt wereldleider worden voor de grootste kans dus :)
Dat bekend is op dit moment. ;)
Ben zelf niet van de aluhoedjes enzo, maar er zullen wel degelijk dingen gemaakt zijn die het daglicht niet kan verdragen denk ik zo.
  zondag 21 november 2010 @ 21:25:13 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88990318
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:22 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

:D
Denk dat het vies tegen zal vallen. :P
Ik denk dat ik me wel red.
The End Times are wild
  zondag 21 november 2010 @ 21:25:31 #88
pi_88990343
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:23 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat bekend is op dit moment. ;)
Ben zelf niet van de aluhoedjes enzo, maar er zullen wel degelijk dingen gemaakt zijn die het daglicht niet kan verdragen denk ik zo.
Waarom zou iemand zo'n virus ontwerpen en er niets mee doen? Iran en Noord-Korea zitten uitgebreid te patsen met hun ontwikkelingen op atoomgebied, en atoombommen zijn natuurlijk maar gewoontjes vergeleken met een killervirus.
pi_88990479
Marcb1974, ik vind je maar een naar figuur. Ik hoop dat je wasbak overloopt.
pi_88990511
quote:

Zo'n wereld is niks voor mij. Ik heb twee linkerhanden dus heb een groot probleem als ik in zo'n wereld beland :)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 21 november 2010 @ 21:28:02 #91
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88990553
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Waarom zou iemand zo'n virus ontwerpen en er niets mee doen? Iran en Noord-Korea zitten uitgebreid te patsen met hun ontwikkelingen op atoomgebied, en atoombommen zijn natuurlijk maar gewoontjes vergeleken met een killervirus.
Ik ken die agenda's niet. :P
Ik denk alleen dat bv Amerika aardig ver is op dat gebied.
Atoombommen zijn outdated.
Leg in een westers wereld internet plat en het land stort in.
  zondag 21 november 2010 @ 21:28:02 #92
pi_88990556
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat ik me wel red.
Totdat blijkt dat het virus gemuteerd is (virussen muteren namelijk als een malle, en voordat er 4,5 miljard mensen dood zijn hebben ze nog wel even de tijd) en je onherroepelijk sterft.

Of je raakt geïnfecteerd door de 4,5 miljard lijken op straat, dat kan natuurlijk ook nog.
  zondag 21 november 2010 @ 21:29:03 #93
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_88990649
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Totdat blijkt dat het virus gemuteerd is (virussen muteren namelijk als een malle, en voordat er 4,5 miljard mensen dood zijn hebben ze nog wel even de tijd) en je onherroepelijk sterft.

Of je raakt geïnfecteerd door de 4,5 miljard lijken op straat, dat kan natuurlijk ook nog.
Jezus gaan ze allemaal op straat liggen? Dat kan echt niet, hoor. Hebben die mensen geen thuis ofzo? :{w
pi_88990667
quote:

Je hebt in ieder geval niet snel programma's op de TV zoals De Rijdende Rechter :D

Niet veel last van je buren....
  zondag 21 november 2010 @ 21:29:21 #95
295457 TomLievense
pi_88990676
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Atoombommen hebben enkele nare 'bijeffecten'. Het raakt niet alleen mensen, maar ook de natuur die we juist willen redden door controlle van de menselijke populatie.
  zondag 21 november 2010 @ 21:29:48 #96
pi_88990714
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:28 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik ken die agenda's niet. :P
Ik denk alleen dat bv Amerika aardig ver is op dat gebied.
Atoombommen zijn outdated.
Leg in een westers wereld internet plat en het land stort in.
Ze zijn er vast mee bezig, maar als de wetenschap inderdaad al op dat punt is moeten er wel heel ontwikkelingen op het gebied van de moleculaire biologie geheim zijn gehouden. Voor zover bij mij bekend valt het nog wel mee met al die kennis.
  zondag 21 november 2010 @ 21:30:17 #97
pi_88990773
quote:
7s.gif Op zondag 21 november 2010 21:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Jezus gaan ze allemaal op straat liggen? Dat kan echt niet, hoor. Hebben die mensen geen thuis ofzo? :{w
Mensen doen soms rare dingen als ze op het punt staan om te sterven. Het ligt er ook wel aan hoe lang het ziekbed duurt natuurlijk.
pi_88990904
Het is in ieder geval duidelijk dat we onszelf naar de klote helpen als we zo doorgaan. En aangezien de wereldbevolking hard door blijft groeien gaat dat vanzelf een keer gebeuren. Behalve als we onze grenzen verleggen en een andere wereld koloniseren. Maar dat zie ik niet gebeuren.
  zondag 21 november 2010 @ 21:32:57 #99
pi_88991006
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:29 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Atoombommen hebben enkele nare 'bijeffecten'. Het raakt niet alleen mensen, maar ook de natuur die we juist willen redden door controlle van de menselijke populatie.
Een groot deel van de natuur zal gewoon overleven hoor, planten, schimmels en bacteriën kunnen best goed tegen straling en veel kleinere diersoorten ook. Er vindt gewoon even een strenge selectie plaats, net zoals dat vlak na die meteoriet gebeurde, zo'n 65 miljoen jaar geleden.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 21 november 2010 @ 21:33:46 #100
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88991063
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:31 schreef Tauchmeister het volgende:
Het is in ieder geval duidelijk dat we onszelf naar de klote helpen als we zo doorgaan. En aangezien de wereldbevolking hard door blijft groeien gaat dat vanzelf een keer gebeuren. Behalve als we onze grenzen verleggen en een andere wereld koloniseren. Maar dat zie ik niet gebeuren.
Niet snel idd.
We schijnen zo rond 2040 met, geloof ik, 9 miljard mensen rond te huppelen op deze aardkloot. :X
De natuur gaat dan helemaal naar de klote.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')