onderweg moet je geen schade laten ontstaanquote:Op donderdag 25 november 2010 21:12 schreef joppie_saus het volgende:
Ik snap der nu al geen zak van. Voor ING Car Lease hoef ik maar 1 formulier in te vullen? Dan kan ik toch nooit eventuele schade die onderweg ontstaat ergens invullen?
Als ik 2 ritjes achter elkaar heb dan laat ik de startlocatie en starttijd enzo leeg bij de 2e rit, ik ga dat niet allemaal 2x opschrijvenquote:Op donderdag 25 november 2010 22:03 schreef Mallet het volgende:
Als je twee ritten hebt.. Bijvoorbeeld van Groningen naar Almere en dan van Almere naar Groningen, dan is je startadres van de 2e rit de afleverlocatie van je 1e rit. Je moet het gewoon zo zien.. Zodra je auto is afgeleverd is die rit afgelopen.. Je begint dan met een nieuwe rit (dus nieuwe bon) en dan is je startadres inderdaad waar je op dat moment bent. Dat kan dus bij de dealer zijn waar je auto 1 hebt afgeleverd of waar dan ook.
Ik denk Prive-Chauffeur. StudentChauffeur is een OV-kaart zeker vereist. Aangezien EasyWay met studenten werkt die geen onkostenvergoedingen hebben. In dit geval zou jij dat wel hebben met je auto.quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:01 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
In hoeverre is een OV kaart een absolute vereiste? Ik zie namelijk een aantal student chauffeur sites waar dat niet wordt aangemerkt. Ze vragen wel dat je een student bent dus misschien ligt daar de link.
Wat ik eigenlijk afvraag, is er soortgelijk werk, waarbij een 10 jaar rij-ervaring, een eigen auto, 5 dagen in de week & 12 maanden per jaar beschikbaarheid, voldoende opweegt tegen het missen van een huidige studie en OV kaart?
Is het al zover ja? Hier in Edinburgh is nog geen sneeuw gevallen. Ik geloof dat al wel The Highlands van Schotland vol liggen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 06:30 schreef joppie_saus het volgende:
Ghehe controleren op schade wordt gelijk al leuk , zo met die sneeuw!
Dat is wel zo relaxt! Maandag helaas niksquote:Op vrijdag 26 november 2010 16:35 schreef joppie_saus het volgende:
Weer terug! Voorbij Assen lag geen sneeuw, en de auto kwam uit een loods. Beide hagelnieuwe auto's, geen schades. Service van de laatste klant, die bracht mij terug naar het station
Hebben ze daar nog niet naar gevraagd dan???quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:42 schreef Maharbal het volgende:
Oja, moet m'n tankpas denk ik nog opsturen
Nou, volgens mij willen ze dat wel weten. Een beetje kijken of je wel goed zit met de tijd die je nodig hebt per rit, en of dat een beetje matcht met de afstand.quote:Op vrijdag 26 november 2010 10:41 schreef Fireblast het volgende:
Als ik 2 ritjes achter elkaar heb dan laat ik de startlocatie en starttijd enzo leeg bij de 2e rit, ik ga dat niet allemaal 2x opschrijven
en werkze allemaal vandaag
Dan ben je inderdaad zo goed als binnen.quote:Op zaterdag 27 november 2010 01:59 schreef xquzive het volgende:
Vrijdag sollicitatie, volgens mij doen ze niet echt moeilijk als je in de juiste kleding komt (hemd/pantalon) en fatsoenlijk kan rijden?
Bij mij vonden ze het juist positief dat ik 'sportief' reed. Al kun je natuurlijk defensief en sportief tegelijk rijden.quote:Op zaterdag 27 november 2010 11:57 schreef joppie_saus het volgende:
Juh. Je moet alleen wel een beetje defensief rijden kwam ik achter tijdens mijn sollicitatie vorige week. Die jongen voor mij deed dat te weinig en die werd afgebrand, maar is uiteindelijk wel aangenomen..
Idd, dat doe ik dus ook nooitquote:Op vrijdag 26 november 2010 23:49 schreef Obama het volgende:
Same here, nooit welk station enz., dat is is veels te veel werk :p .
Nopquote:Op vrijdag 26 november 2010 18:43 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Hebben ze daar nog niet naar gevraagd dan???
"Defensief rijden wil zeggen dat je jouw auto en de verkeerssituaties de baas bent. Je overziet verkeerssituaties, je weet wat er eventueel kan gaan gebeuren en je reageert adequaat."quote:Op zaterdag 27 november 2010 13:31 schreef xquzive het volgende:
Wat bedoel je met defensief rijden? Mijn rijgedrag zit wel snor denk ik, ben gewend om in veel verschillende auto's te rijden, houd me gewoon aan de toegestane snelheid, trek wel wat sportiever op en voor de rest let ik altijd goed op, zo heb ik al meerdere malen een verkeersongeluk weten te voorkomen omdat ik optijd reageerde.
105 pk dus, had laatst de 2.0 tdi mee. Dat was toch wel wat beter, maar niet bijzonder snel.quote:Op zondag 28 november 2010 15:28 schreef joppie_saus het volgende:
Hmm, dit was een 1.6 TDi en die trok verdomde snel op.
Zekerheid van werk verschilt per periode. Zo kan je gerust 3x gebeld worden, maar bijvoorbeeld in december is de kans weer een stuk kleiner! Ik wordt vaak genoeg niet gebeld...En er wordt niet op zaterdag gewerkt.quote:Op zondag 28 november 2010 15:39 schreef CvHof het volgende:
Beste hikers en chauffeurs,
Ik zit eraan te denken om binnenkort te gaan solliciteren bij EW. Ik heb nu ruim 1,5 jaar mijn rijbewijs en plm. 15.000 kilometer ervaring. Wil met 2 jaar ook direct proberen om door te gaan voor chauffeur. Na het lezen van dit topic ben ik wel enthousiast geworden voor dit werk. Ik ga er qua salaris iets op achteruit tov mijn vorige werkgever maar ik denk dat dat hier goed te compenseren valt doordat ik meer kan werken doordat ik tijdens het reizen kan leren en ik bij de huidige werkgever uit moet klokken tijdens pauzes.
Ik heb nog wel een aantal vragen over dit werk.
- Hoe zeker ben ik van werk? Ik kan wel aangeven dat ik 3 dagen in de week beschikbaar ben maar hoe groot is de kans dat ik dan ook drie volle dagen kan maken?
- Wordt er op zaterdag gewerkt?
- Op basis waarvan wordt er betaald? Je hoeft tenslotte niet in- of uit te klokken? Gaat dit op basis van verwachte reistijd of moet je het zelf doorgeven?
- Is het een pré om een tijdje als Hiker te hebben gewerkt voor je als chauffeur solliciteert?
- Is er rond deze tijd van het jaar veel wachttijd als ik nu solliciteer?
- Welke adressen worden het vaakst bezocht door jullie als hiker? M.a.w. waar zitten de grote leasebedrijven waar iedereen regelmatig over de vloer komt?
- Zijn er toeslaguren? Bij mijn huidige baan wordt ik extra betaald oa in de avonden en ook als ik >10 uur op een dag maak.
Hoop dat jullie hier een beetje antwoord op kunnen geven zodat ik binnenkort mijn beslissing kan nemen.
Allen bedankt alvast!
Ik heb een keer Vlaardingen - Keulen gedaan. Was toen net een half jaartje in dienst. Verder nog nooit het land uit geweest (of je moet Friesland als buitenland rekenen natuurlijkquote:Op zondag 28 november 2010 14:33 schreef d_sc1 het volgende:
Gister (zaterdag) mijn eerste buitenlandrit gehad, Deventer - Antwerpen in een 207.
Heeft iemand hier weleens buitenlandritten gedaan? Dit was de eerste in de 2 jaar dat ik bij EW werk..
Terug met de trein was goed te doen. Ware het niet dat de trein pas twee uur later ging omdat er een paar uitvielenMooi station trouwens, dat Antwerpen Centraal.
quote:Op zondag 28 november 2010 15:39 schreef CvHof het volgende:
- Hoe zeker ben ik van werk? Ik kan wel aangeven dat ik 3 dagen in de week beschikbaar ben maar hoe groot is de kans dat ik dan ook drie volle dagen kan maken? Periode & regio afhankelijk en daarnaast kan je als privéchauffeur ook ingezet worden voor hikerwerkzaamheden
- Wordt er op zaterdag gewerkt? Voor privéchauffeurs volgens mij wel. Logischerwijs is de kans op werk natuurlijk wel kleiner
- Op basis waarvan wordt er betaald? Je hoeft tenslotte niet in- of uit te klokken? Gaat dit op basis van verwachte reistijd of moet je het zelf doorgeven? Ik geloof dat je als privéchauffeur je uren moet invullen die je voor de klant hebt gewerkt en deze laten ondertekenen door de klant. Daarnaast krijg je je reistijd ook betaald.
- Is het een pré om een tijdje als Hiker te hebben gewerkt voor je als chauffeur solliciteert? Volgens mij niet.
- Is er rond deze tijd van het jaar veel wachttijd als ik nu solliciteer? Regio afhankelijk.
- Welke adressen worden het vaakst bezocht door jullie als hiker? M.a.w. waar zitten de grote leasebedrijven waar iedereen regelmatig over de vloer komt? Door heel Nederland en per hiker ook weer regio afhankelijk, maar als privéchauffeur heb je daar doorgaans weinig mee te maken.
- Zijn er toeslaguren? Bij mijn huidige baan wordt ik extra betaald oa in de avonden en ook als ik >10 uur op een dag maak. Niet dat ik weet.
Hoop dat jullie hier een beetje antwoord op kunnen geven zodat ik binnenkort mijn beslissing kan nemen.
Allen bedankt alvast!
Je zult nog wel veel mooiere auto's meekrijgen.quote:Op zondag 28 november 2010 15:28 schreef joppie_saus het volgende:
Hmm, dit was een 1.6 TDi en die trok verdomde snel op.
Hoewel die leasebakken meestal een zuinige motor hebben. Heb je eindelijk een A4, dan zit er een 1.6je oid in.quote:Op zondag 28 november 2010 17:11 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Je zult nog wel veel mooiere auto's meekrijgen.
Maar ook mindere natuurlijk.
Ik heb dus gister wel een ritje gehad (ben hiker).. Gebeurd zeer sporadisch dat er een ritje op zaterdag is, maar het kan dus wel.quote:- Wordt er op zaterdag gewerkt?
Haha ja, of Born (Limburg). Kan ze nooit verstaan daar.quote:Ik heb een keer Vlaardingen - Keulen gedaan. Was toen net een half jaartje in dienst. Verder nog nooit het land uit geweest (of je moet Friesland als buitenland rekenen natuurlijk).
quote:Op maandag 29 november 2010 21:24 schreef joppie_saus het volgende:
Ik zit net wat oude topics door te lezen.. De transportformulieren moet je toch gewoon terugsturen naar EW samen met je ritbonnen?
Bij sommige leasemaatschappijen krijg je een retourenvelop waarmee je het formulier direct moet terugsturen. Bij het afleveren van een huurauto (doe ik regelmatig voor ING) bij een particulier moet je vaak 2 huurovereenkomsten laten tekenen, één voor de klant, en één voor ING. Die huurovereenkomsten kun je ook opsturen naar EW, maar ik geef ze ook wel eens af bij ING Groningen als ik later in dezelfde week nog eens kom.quote:Op maandag 29 november 2010 21:54 schreef joppie_saus het volgende:
Nice, dan heb ik het goed gedaan. Ik las al wat posts over opsturen naar de leasemij waar je voor reed enzo.. En als je nou bij een particulier aflevert? Wat dan?
Nee dat klopt niet, ik werk ook vanuit amsterdam en ja inderdaad je krijgt vaak korte ritten maar dat betekent ook dat je vaker in het OV zit(vaak meerdere ritten), ik maak zeer zelden dagen van 5 uur mee.quote:Op maandag 29 november 2010 01:55 schreef Keuzer het volgende:
Reken vooral in de randstad op veeleer korte ritten. Dus niet altijd lange dagen maar ook bijvoorbeeld 5 uur. Bovendien komt uit voorgaande topics naar voren dat daar een redelijk lange wachttijd staat voor nieuwe gegadigden. Hikers declareren zelf de daadwerkelijk gewerkte uren. Dus niet verwachte, maar gemaakte reistijd. Hierbij wordt gerekend vanaf het dichtstbijzijnde busstation
Ik heb het zelf als heel tof werk ervaren maar het is zo onvoorspelbaar als maar zijn kan... alleen als je echt een grote beschikbaarheid hebt zul je 3 dagen in de week werken.
Volgens mij proberen ze iedereen toch wel voor een hele dag in te plannen, dat is wel zo voordelig. Ik heb eigenlijk alleen in de (zomer)vakantie wel eens dagen van rond de 5 uur.quote:Op maandag 29 november 2010 22:37 schreef Obama het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet, ik werk ook vanuit amsterdam en ja inderdaad je krijgt vaak korte ritten maar dat betekent ook dat je vaker in het OV zit(vaak meerdere ritten), ik maak zeer zelden dagen van 5 uur mee.
Een pak is wat overdreven, dat heb ik alleen bij mijn sollicitatie gedaan. Ik werk altijd met een nette broek en een overhemd aan.quote:Op dinsdag 30 november 2010 15:37 schreef Lekiamh het volgende:
Steken jullie je altijd strak in het pak, of kan het ook iets losser?
Het lijkt me wel een leuk bijbaantje naast de studie voor een of twee dagen per week. Flexibiliteit spreekt me wel aan.
Loopt dat allemaal goed bij jullie?
Overmorgen is het misschien omgedraaid.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:04 schreef Obama het volgende:
Ik heb juist schijtwagens voor morgen, een 107 en een Vivaro.
quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:00 schreef Hojdhopper het volgende:
Houten - Rotterdam in een 7 serie (740Li, 4.0, 306pk)
Succes ermee! Als je naar Breda mag kan je er volgens mij wel van uitgaan dat je collega bent. Tenzij je die BMW/Mercedes om een boom heen vouwt.quote:Op woensdag 1 december 2010 09:19 schreef Viezze het volgende:
Ben nu op weg naar Breda, half 2 sollicitatie
Wel een aardig eind met de trein, gelukkig dat het maar eenmalig is
Dat is zeker geen straf, oi oi oi. Eigenlijk jammer dat het met maar één bezoekje aan Breda blijft..quote:Op woensdag 1 december 2010 12:57 schreef RocketRonny het volgende:
Als je wat eerder naar het kantoor gaat, dan kun je de dames die je verder alleen maar telefonisch spreekt eens goed bekijken
Ik kwam er nog wel eens, formulier voor de heffingskorting en nog eens voor iets.quote:Op woensdag 1 december 2010 13:20 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Dat is zeker geen straf, oi oi oi. Eigenlijk jammer dat het met maar één bezoekje aan Breda blijft..![]()
Daar staan ook foto'tjes van op de websitequote:Op woensdag 1 december 2010 12:57 schreef RocketRonny het volgende:
Als je wat eerder naar het kantoor gaat, dan kun je de dames die je verder alleen maar telefonisch spreekt eens goed bekijken
Goh ik had toch wel wat andere gezichten verwacht bij sommige stemmenquote:Op woensdag 1 december 2010 15:52 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Daar staan ook foto'tjes van op de website
Kreeg vanmiddag nog een smsje of ik een Den Haag - Meerkerk wilde doen, maar zat net in college
Ik had toen eens in ritje naar ING Breda, en heb een omweggetje gemaakt langs EW. Want idd, voor zo'n formuliertje ga je geen grote afstand afleggen.quote:Op woensdag 1 december 2010 14:47 schreef joppie_saus het volgende:
Ja ik ga niet vanuit Groningen naar Breda voor een lomp formuliertje
De eerste persoon die een 7-serie met een handbak heeft moet ik nog tegenkomenquote:Op woensdag 1 december 2010 18:44 schreef joppie_saus het volgende:
Automaat zeker? Heerlijke bak in ieder geval!
Haha, is dat even een tegenvaller? Regio Groningen?quote:Op woensdag 1 december 2010 21:10 schreef Viezze het volgende:
Aangenomen
Rijtest was in een Golf 5, de BMW was weg
nice, welkomquote:Op woensdag 1 december 2010 21:10 schreef Viezze het volgende:
Aangenomen
Wilde zeker wel! Tank was alleen bijna leeg bij ophalen. En na eens goed doortrekken op de oprit van de snelweg zag ik gewoon het metertje (digitaal dan) zakken.quote:Op woensdag 1 december 2010 18:28 schreef enpe het volgende:
Nice Hojdhopper, trok hij een beetje lekker op
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 1 december 2010 21:10 schreef Viezze het volgende:
Aangenomen
Dat wordt behelpen in al die Polo's Bluemotion die ik altijd toegeworpen krijgquote:Op woensdag 1 december 2010 23:53 schreef RTS91 het volgende:
Inderdaad wat vreemd, heb zelf ook niet het idee dat het erg druk is in de regio Groningen.
Goed nieuws; vanaf maart de eerste wegen naar 130km/u!
Nou, het is me wel gelukt van Groningen naar Amsterdam. Windkracht 7 over de afsluitdijk, lekker onzuinig rijden, heerlijk! Wat heb ik een hekel aan die auto met z'n verschrikkelijk zuinig afgestelde versnellingen.quote:Op donderdag 2 december 2010 00:01 schreef Fleauris het volgende:
[..]
Dat wordt behelpen in al die Polo's Bluemotion die ik altijd toegeworpen krijg
Ja dat was wel een tegenvaller, had graag in de BMW geredenquote:Op woensdag 1 december 2010 21:42 schreef RTS91 het volgende:
[..]
Haha, is dat even een tegenvaller? Regio Groningen?
Dank!quote:
Ook dank! en inderdaad Groningenquote:Op woensdag 1 december 2010 22:12 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Welkom Viezze! Volgende keer in de OP. Regio Groningen neem ik aan?
Zal misschien voor volgend jaar zijn? Grote kans dat het steeds rustiger wordt nu toch?quote:Op woensdag 1 december 2010 23:46 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Wel apart, ze nemen nu mensen aan in Groningen, terwijl ik al 3 weken op rij niet ben gebeld.
Ja, het zal vanaf januari vast wel beter worden, maar ik heb in januari weer tentamens.quote:Op donderdag 2 december 2010 00:18 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ja dat was wel een tegenvaller, had graag in de BMW geredenMaar goed dit was wel lekker simpel, dus had verder weinig te klagen. Regio Groningen inderdaad
[..]
Dank!
[..]
Ook dank! en inderdaad Groningen
[..]
Zal misschien voor volgend jaar zijn? Grote kans dat het steeds rustiger wordt nu toch?
Morgen even VOG aanvragen, en dan zsm aan het werk (maar of het dit jaar nog wat wordt is dus de vraag)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |