Wel uber strak gedaan hoor, geen gekke kieren of onevenheden..quote:
Waar heb jij last van? Doe es chillaaan, ik ben er ook geen voorstander van maar vind het wel vet aan de ene kant.. Beter dan dat ze een audi neus op gezet hebben ofzo..quote:Op maandag 6 december 2010 13:21 schreef piekartz87 het volgende:
lekker boeiend, het ziet er niet uit.
diegene die dit heeft gemaakt heeft geen verstand van design en iemand die dit mooi vind heeft hier ook geen verstand van.
en echte designer gaat niet achter een tekenbord zitten en dan komt dit eruit.
wat een gedrocht
dat hoop ik dan maar :pquote:Op dinsdag 7 december 2010 12:35 schreef Turquaz52 het volgende:
Is dat nou een E30 Touring? Nee toch?
Lijkt meer op een ouwe amerikaan met E36 koplampen met nierehouder & M5 look bumpert..?
Volgens mij rijdt niemand hier in een zesje. Overigens; ik neem maar even aan dat het hier over de cabrio gaat.quote:Op dinsdag 7 december 2010 23:51 schreef Moody het volgende:
Ik heb nog geen gelegenheid gehad om in een 645i te rijden. Zijn er mensen met ervaringen met het verschil tussen de 630i en 645i/650i?
En de spiegels dan? Ik geloof niet echt dat het een E30 is..quote:Op woensdag 8 december 2010 00:47 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
dat hoop ik dan maar :p
alleen de vorm van de ruiten met name de voorruit doet me sterk denken aan een e30. hij is alleen nogal verminkt zo
Vertel mij wat, op een afslag vond mijn broertje het ook leuk om ff de TCS knopje in te drukken ipv. de sportstand wat hij in gedachten had.. Daar lag ik dus om me asquote:Op woensdag 8 december 2010 12:21 schreef Oksel het volgende:
Ik zette op een volledige met ijs bedekte weg DTC even uit..Echt METEEN de achterkant uitbreken, zonder dat ik wat deed..
Ik rij regelmatig een 645i uit 2005 van m'n werkgever. Kan het alleen niet vergelijken met andere 6 serie auto's.quote:Op woensdag 8 december 2010 00:55 schreef k_man het volgende:
[..]
Volgens mij rijdt niemand hier in een zesje. Overigens; ik neem maar even aan dat het hier over de cabrio gaat.
Ik heb wel aardig wat kilometers gemaakt in een 550i. Zelf heb ik een E46 330i (231 PK eerste-versie. Totaal niet te vergelijken. Zou de 650 nemen.quote:Op dinsdag 7 december 2010 23:51 schreef Moody het volgende:
...Ik heb nog geen gelegenheid gehad om in een 645i te rijden. Zijn er mensen met ervaringen met het verschil tussen de 630i en 645i/650i?
Beide motoren zijn goed, mits ze maar lekker stevig gebruikt worden. De 645 zal een slok op een borrel meer zuipen dan de 630, maar dat is ook V8 vs. 6-in-lijn verhaal. Beide redelijk betrouwbare blokken.quote:Op dinsdag 7 december 2010 23:51 schreef Moody het volgende:
Begin volgend jaar ben ik in staat om een nieuwe auto te kopen.
Het gaat een sportieve auto worden met praktische eigenschappen. In ieder geval een achterbank(je) en een fatsoenlijke kofferbak.
Na wikken, wegen en proefritjes ga ik mijn keuze maken tussen de 630i en 645i. (De Audi A5 en 330i/335i zijn inmiddels afgevallen). De 650is is zo'n 8-10.000 euro duurder bij dezelfde uitrusting en mijns inziens het geld niet waard (prestaties en beleving zijn vrijwel hetzelfde)
De 645i (rond de 32.000) is vreemd genoeg voor minder te vinden dan de 630i (rond de 36.000)
Het verschil in verzekering, belasting en benzine zal daar deels een oorzaak van zijn.
Ik neig sterk naar de 645i, omdat het rijplezier daarmee een fractie meer zal zijn dan bij de 630i en ik het geld dat ik uitspaar kan gebruiken om 1:8 en de dure verzekering mee te betalen.
Ik heb proef gereden in de 630i en vond het een zeer vermakelijke bak. Geen race-monster, maar daar ben ik ook niet naar op zoek. Wel een fijne cruiser waar ik 500+ km per dag mee kan maken zonder problemen.
Ik heb nog geen gelegenheid gehad om in een 645i te rijden. Zijn er mensen met ervaringen met het verschil tussen de 630i en 645i/650i?
De 645i een keer mee naar Zwitserland gereden. Heerlijk, helemaal geweldig. En gewoon 1:10 gehaald. Gemiddeld doet ie zo een 1:8 in de praktijk (als je normaal rijdt).quote:Op dinsdag 7 december 2010 23:51 schreef Moody het volgende:
Het gaat een sportieve auto worden met praktische eigenschappen. In ieder geval een achterbank(je) en een fatsoenlijke kofferbak.
Na wikken, wegen en proefritjes ga ik mijn keuze maken tussen de 630i en 645i. (De Audi A5 en 330i/335i zijn inmiddels afgevallen). De 650is is zo'n 8-10.000 euro duurder bij dezelfde uitrusting en mijns inziens het geld niet waard (prestaties en beleving zijn vrijwel hetzelfde)
De 645i (rond de 32.000) is vreemd genoeg voor minder te vinden dan de 630i (rond de 36.000)
Het verschil in verzekering, belasting en benzine zal daar deels een oorzaak van zijn.
Ik neig sterk naar de 645i, omdat het rijplezier daarmee een fractie meer zal zijn dan bij de 630i en ik het geld dat ik uitspaar kan gebruiken om 1:8 en de dure verzekering mee te betalen.
Ik heb proef gereden in de 630i en vond het een zeer vermakelijke bak. Geen race-monster, maar daar ben ik ook niet naar op zoek. Wel een fijne cruiser waar ik 500+ km per dag mee kan maken zonder problemen.
Heerlijk toch.. ! Daar onderscheid je de mensen die hun auto onder controle hebben met de mensen die hun rijbewijs mogen inleveren.quote:Op woensdag 8 december 2010 12:21 schreef Oksel het volgende:
Ik zette op een volledige met ijs bedekte weg DTC even uit..Echt METEEN de achterkant uitbreken, zonder dat ik wat deed..
Ik heb een e36 die wel heeft (TCS) en de ander niet..quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:33 schreef Maharbal het volgende:
Hardcore mensen hebben uberhaupt geen DSC.
Ik heb ze beiden gereden het het is EEN WERELD VAN VERSCHIL in beleving tussen de 645 en de 650. het extra aan koppel in de 650i en het geluid zijn niet te vergelijken met de 645i....quote:Op dinsdag 7 december 2010 23:51 schreef Moody het volgende:
spiegels zijn iets makkelijker te vervangen dan het complete dak en alle ramenquote:Op woensdag 8 december 2010 12:14 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
En de spiegels dan? Ik geloof niet echt dat het een E30 is..
Hardcore to the bone.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:33 schreef Maharbal het volgende:
JWTquote:Op vrijdag 10 december 2010 19:00 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Hardcore to the bone.
Jeweettzzzzz
Hoe noem je dan het verschil tussen 630i -> 645i als van 645i -> 650i al "een wereld van verschil" is?quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:36 schreef HFdude het volgende:
[..]
Ik heb ze beiden gereden het het is EEN WERELD VAN VERSCHIL in beleving tussen de 645 en de 650. het extra aan koppel in de 650i en het geluid zijn niet te vergelijken met de 645i....
645 is toch V8 en de 650 V12? Dat zegt imo genoeg..quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:46 schreef Moody het volgende:
[..]
Hoe noem je dan het verschil tussen 630i -> 645i als van 645i -> 650i al "een wereld van verschil" is?
Het verschil tussen 645i en 650i van 0-100 is 0,2 seconde (5,4s vs 5,6s)
630i -> 645i is bijna 1 seconde verschil (5x zoveel)
Kan me niet eens voorstellen dat je dat merkt. Misschien is het in de praktijk anders, maar dat ga ik nog ondervinden.
Ja weet ik veel, ik dacht 5L V12 ofzo (750i, 850i).. Geef mij maar gewoon de M70 V12 ofzo..quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Ga weg man met je V12Die zitten alleen in 7-series (en 8-serie dan als uitzondering). Volgens mij is de 760Li nu de enige nog met een V12.
De 645i en 650i hebben beide de N62, met als verschil een 4.4 liter en een 4.8 liter. 333 tov 367 paarden.
Bedoel je misschien DCT?quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:33 schreef Maharbal het volgende:
Als je je volledig concentreert heb je helemaal geen DCT nodig......quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:26 schreef oYo het volgende:
[..]
Bedoel je misschien DCT?
DCT is heel erg prettig met 306 PK eronder. Kan je je volledig concentreren op de paardekracht en voordeel is dat je kan flipperen als je echt het schakelgevoel wil bepalen.
Nee, ik bedoel DSC. Dat is het systeem dat BMW gebruikt in hun meeste BMW's.quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:26 schreef oYo het volgende:
[..]
Bedoel je misschien DCT?
DCT is heel erg prettig met 306 PK eronder. Kan je je volledig concentreren op de paardekracht en voordeel is dat je kan flipperen als je echt het schakelgevoel wil bepalen.
quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:15 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel DSC. Dat is het systeem dat BMW gebruikt in hun meeste BMW's.
De M heeft het voor zover ik weet ook nog steeds.
Wat flipperen ermee te maken heeft weet ik niet. Ben je niet in de war met DSG?
http://www.bmw.com/com/en(...)acts/engine/dsc.html
http://www.bmw.com/com/en(...)acts/engine/dtc.html
Verstand komt met de jaren.quote:[b] Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1561064/3/75#89808763]...
maar dat was 'n motorgeen auto, die vind ik niets
Ik heb het niet zo op volkswagens, vooral golfjes niet. M'n ouders rijden altijd in goedkope jappenbakken, niks mis mee op zich. Je rijdt er alleen in om te rijden, niet meer dan dat. Je krijgt ook geen nijging om te gaan crossen want je voelt gewoon dat dat voor geen meter gaat lukken. Schakelen enzo is allemaal houterig. Die franse auto's, bijv. renault megane station zijn juist heel comfortabel, maar daar rijd ik altijd in alsof ik net m'n rijbewijs heb. Hij remt veel te abrupt en dat stuur kan met je pink. Hierdoor bij parkeren gaat het schokkerig en bochten maak ik te scherpquote:Op zaterdag 11 december 2010 17:51 schreef Bowny het volgende:
Damn, ik wil weer heel gauw een BMW onder m'n kont hebbenHeb gisteren even gereden in een VW'tje.....heel voorzichtig achteruit rijden, maar de auto had geen kont, dus moest ff wennen dat ik gewoon overal bij kon
Insturen ging veuls te scherp, omdat het allemaal geen kracht kost en iedere keer als ik ging remmen leek het wel een noodstop!!!
Tering............BMW FOR LIFE!![]()
En wie het hier niet mee eens is, bokt maar een heel eind op!
ja voor de 3de keerquote:
Het gros is prima te doen om van A naar B te komen. Je komt er, maar de rijbeleving van de auto zorgt er wel voor hoe je bij B komt.quote:Op zaterdag 11 december 2010 20:53 schreef Maharbal het volgende:
Ik vind die Golfjes (de nieuwere) prima hun werk doen: van A naar B auto's. Ik kan me best voorstellen dat ik 's zo'n ding ga leasen mocht dat nodig zijn.
De rijbeleving in een RWD (en vooral BMW) is uiteraard veel groter, maar ga nou niet met droge ogen beweren dat die nieuwste golfjes je oncomfortabel of wat dan ook naar B brengen.quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:12 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Het gros is prima te doen om van A naar B te komen. Je komt er, maar de rijbeleving van de auto zorgt er wel voor hoe je bij B komt.
Als een frusti (voornamelijk mensen die iets Frans rijden), of überblij (mensen met RWD)
Golf VI heb ik niet gereden, de Golf V wel.quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De rijbeleving in een RWD (en vooral BMW) is uiteraard veel groter, maar ga nou niet met droge ogen beweren dat die nieuwste golfjes je oncomfortabel of wat dan ook naar B brengen.
De meeste van die standaard leaseauto's doen prima waar ze voor bedoeld zijn, dat betekent niet automatisch dat het de ultieme rijdersauto's zijn.
Als je ff een leaseauto wilt die niet al te duur is in de lease, kom je uit bij dat soort auto's. Ga anders eens voor de gein wat auto's configureren op een website van een leasemaatschappij, schrikbarend
Zowel de V als de VI vond ik niet eens zo slecht.quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:28 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Golf VI heb ik niet gereden, de Golf V wel.
En ik kan 't met drogen ogen zeggen hoor
Maar ik ben 't wel met je eens, ze rijden goed genoeg. Ik sluit ook niet uit dat ik zo'n auto neem als lease-slet (mocht ik een leasebak krijgen). Ik heb net als jij in veel verschillende auto's gereden en het belangrijkste is dat je van A naar B komt.
Het is overigens wel fijn om in een leuke auto van A naar B te komen, maar dat is pure luxe.
Ik zou het er waarschijnlijk niet voor over hebben, liever wat meer op de bankrekening zodat ik een leuke auto privé kan rijden.quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zowel de V als de VI vond ik niet eens zo slecht.
Uiteraard wil je echt een leuke/fun auto, maar niet iedereen heeft meteen zin om een gigantische eigen bijdrage te betalen voor een leaseauto.
Ik heb nog geen leaseauto nodig, maar als ik er één neem dan ben ik waarschijnlijk wel zo'n persoon die een eigen bijdrage betaalt voor een leukere leaseauto
Als je op dat ding op de foto's doelt dan nog niet misschienquote:Op zaterdag 11 december 2010 19:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Wie gaat trouwens als eerste in dit topic de 1M coupe kopen?![]()
Als ik dan toch een auto zou moeten kiezen die me van A naar B brengt zou ik geen Golf nemen, maar liever een goedkoper alternatief dan met sterkere motor / meer opties.quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zowel de V als de VI vond ik niet eens zo slecht.
Uiteraard wil je echt een leuke/fun auto, maar niet iedereen heeft meteen zin om een gigantische eigen bijdrage te betalen voor een leaseauto.
Qua leasen zijn er weinig alternatieven in de prijsklasse van de Golf met de eigenschappen die jij bedoelt en in dezelfde klasse auto. VW is nou eenmaal niet zo heel duur.quote:Op zondag 12 december 2010 03:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als ik dan toch een auto zou moeten kiezen die me van A naar B brengt zou ik geen Golf nemen, maar liever een goedkoper alternatief dan met sterkere motor / meer opties.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |