Ik heb eens meegemaakt dat een trein per ongeluk langs een station sjeesde, enkele honderden meters later keihard remde en achteruit terugreedquote:
Not, nou bij die oude treinen misschien maar dit was dus zo'n nieuwe sprinter ik verzin dit niet...quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:24 schreef Afhaalchinees het volgende:
hoax, als je aan de noodrem trekt kan hij niet zomaar meer rijden.
Socios kan dit bevestigen.
verzonnen topics
Ja ik snap het ook echt niet hoor. Bij de noodrem hendel zit ook een knop om te communiceren met machinist, die gebruikte die vent die eraan trok maar er was totaal geen respons ook...quote:
Het was een test van de NS, gerobotiseerde treinen. Blijkbaar werkt het nog niet heel goed.quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:30 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ja ik snap het ook echt niet hoor. Bij de noodrem hendel zit ook een knop om te communiceren met machinist, die gebruikte die vent die eraan trok maar er was totaal geen respons ook...
Vooralsnog alleen voor intercities gebruikenquote:Op dinsdag 16 november 2010 23:31 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het was een test van de NS, gerobotiseerde treinen. Blijkbaar werkt het nog niet heel goed.
Die zit in een trein die niet wilde stoppenquote:Op dinsdag 16 november 2010 23:30 schreef fonsoy het volgende:
Het lijkt wel alsof ik Socios niet zo vaak meer in KLB zie. Weet iemand waar hij gebleven is?
Nou die was er dus blijkbaar niet. Of hij zat in de voorste trein, want hij bestond uit 2 treinen geloof ik. Dus dan kan je niet van trein 1 naar de 2e lopen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat de machinist ook niet eventjes de trein door loopt als er twee keer aan de noodrem getrokken wordt
Je weet niet wat machinist betekent?quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:35 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Nou die was er dus blijkbaar niet. Of hij zat in de voorste trein, want hij bestond uit 2 treinen geloof ik. Dus dan kan je niet van trein 1 naar de 2e lopen.
Lijkt me wel net zo veilig dat een machinist in de voorste trein zit jaquote:Op dinsdag 16 november 2010 23:35 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Nou die was er dus blijkbaar niet. Of hij zat in de voorste trein, want hij bestond uit 2 treinen geloof ik. Dus dan kan je niet van trein 1 naar de 2e lopen.
Het is je vergevenquote:Op dinsdag 16 november 2010 23:40 schreef GoodGawd het volgende:
Ik was even in de war met conducteur
quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:44 schreef GoodGawd het volgende:
Kunnen die mensen met die nutteloze ik geloof dit niet en verzonnen comments niet een tijdelijke ban krijgen ofzo. Dat jullie nou een saai leven leiden en hele dag achter je pc zitten.
Overstappenquote:Op dinsdag 16 november 2010 23:47 schreef Lindstrøm. het volgende:
De sprinter pakkendan vraag je er ook om. Echte G's die naar Woerden moeten gaan eerst naar Utrecht C en pakken dan de trein richting Leiden terwijl ze een J rollen.
Bestaan die wel in NL dan?quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:57 schreef Ofyles2 het volgende:
@GoodGawd:
1. Heb je op het vertrekbord gekeken?
2. Weet je zeker dat je niet in een Regiorunner bent gestapt?
Whoaquote:Op woensdag 17 november 2010 00:00 schreef Pizzabodem het volgende:
TS liegt niet. Of hij moet zelf bulshit op twitter gepost hebben..
http://twitter.com/#search?q=trein%20gouda
Klopt, Regiorunners zijn de nieuwste dubbeldekkers.quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:58 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Bestaan die wel in NL dan?
Volgens mij rijden er alleen maar sprinters op dat traject.
Falen in het beledigen van iemand.quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:51 schreef Lightning_NL het volgende:
Mensen die met de trein reizen en zelfs dáárin falen
Je bedoelt gewoonquote:Op woensdag 17 november 2010 00:14 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Klopt, Regiorunners zijn de nieuwste dubbeldekkers.
Ik kan het weten, want ik zit er 2x per werkdag in...
Noodremverhaal is dus verzonnen anders stond dat ook wel in die tweetsquote:Op woensdag 17 november 2010 00:00 schreef Pizzabodem het volgende:
TS liegt niet. Of hij moet zelf bulshit op twitter gepost hebben..
http://twitter.com/#search?q=trein%20gouda
quote:Op woensdag 17 november 2010 00:43 schreef GoodGawd het volgende:
Wat gaan jullie nou alles checken johVerdoe je tijd niet dit is de realiteit. DIT IS NEDERLAND!
Gast, je bent een faalhaas als je met de trein reist, dat wilde ik zeggen. Mja, jij faalt ook al.quote:Op woensdag 17 november 2010 00:18 schreef Koenholio het volgende:
[..]
Falen in het beledigen van iemand.
Hij faalt niet. De omroep-apparatuur en de bestuurder/conducteur van de trein faalt.
Aviation Studies. (officiele naam) aka Luchtvaart engineering.quote:Op woensdag 17 november 2010 00:10 schreef Adames het volgende:
Snelle deceleratie trouwens.
Welke studie volg je dan?
Ja zeker weten. Ik lees op twitter dat het een deursluiting defect was en daarom moest de trein leeg naar Rotterdam.quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:57 schreef Ofyles2 het volgende:
@GoodGawd:
1. Heb je op het vertrekbord gekeken?
2. Weet je zeker dat je niet in een Regiorunner bent gestapt?
Hoeft ook niet liefie ik geloof ook niet in Sinterklaas.quote:Op woensdag 17 november 2010 01:04 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Je verhaal kan best enige waarheid hebben dat hij haltes doorrijd maar dat gedeelte van 2 x noodrem geloof ik geen flikker van.
Je leeft nog in 1900 men, dat zijn die oude hondenkoppen en soortgelijke oudjes. Dit was zo'n gloednieuwe sprinter, waarbij het systeem duidelijk anders werkt want er was geen conducteur aanwezig.quote:Op woensdag 17 november 2010 01:31 schreef kree het volgende:
Dit is zo BS.
Als er aan de noodrem getrokken wordt, dan stopt de trein.
De machinist kan hier niks aan doen.
Eerst moet er een conducteur langskomen om die noodrem weer terug te draaien naar de normale positie, daarna kan de trein pas verder.
De lampen waren gewoon aan ja, alleen op het mededelings scherm stond hele tijd verwachte aankomsttijd Duivendrecht. Geen controle geen mededeling, nee. Maar ik vraag me nog wel af waarom die mensen in de voorste trein wel zijn uitgestapt, want op het stationsbord stond niks bijzonders en er werd niks omgeroepen.quote:Op woensdag 17 november 2010 01:24 schreef Captain_Maximum het volgende:
Er zijn een aantal dingen die ik nogal vreemd vind.
1. De machinist reageert niet op de noodrem.
2. Waren de lampen van de wagon nog aan? Ik dacht dat die altijd uit gingen als te trein 'buiten dienst' was.
3. Er is niet gecontroleerd of er nog mensen in de trein zaten. Dat moet toch iemand vanaf het spoor gezien hebben. Sowieso kun je dan wel heel makkelijk mee als verstekeling.
4. Er wordt dus nergens aangegeven dat je niet moet instappen?
Beetje lullig voor de mensen die weer terug naar Amsterdam moesten.
Handig dan zo'n noodrem........quote:Op woensdag 17 november 2010 01:34 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Je leeft nog in 1900 men, dat zijn die oude hondenkoppen en soortgelijke oudjes. Dit was zo'n gloednieuwe sprinter, waarbij het systeem duidelijk anders werkt want er was geen conducteur aanwezig.
Eerder werd er gesteld dat ook de intercom over de hele trein het niet deed waardoor dus het achterste treinstel vol bleef. Dus mogelijk was er een storing in dat systeem. Dien een klacht in bij de NS en vraag om opheldering.quote:Op woensdag 17 november 2010 01:41 schreef GoodGawd het volgende:
Wel stom dat die intercom functie bij de noodrem het niet deed....
En schadevergoeding.quote:Op woensdag 17 november 2010 09:29 schreef Justinn het volgende:
[..]
Eerder werd er gesteld dat ook de intercom over de hele trein het niet deed waardoor dus het achterste treinstel vol bleef. Dus mogelijk was er een storing in dat systeem. Dien een klacht in bij de NS en vraag om opheldering.
Wat dacht je ervan wanneer een vrachtwagen tegen het viaduct aanrijdt?quote:Op woensdag 17 november 2010 01:48 schreef BlackLining het volgende:
Wtf zeg.
Ach ja, bij mij hadden ze een "aanrijding met viaduct" voor elkaar gekregen.Ik vond het een hele prestatie. Dat ding staat er al 20 jaar hoor
Gevolg: 1,5 uur van Tilburg naar Den Bosch (!)
Waardoor ik bijna twee uur vast zat op Utrecht CSquote:Op woensdag 17 november 2010 11:46 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Wat dacht je ervan wanneer een vrachtwagen tegen het viaduct aanrijdt?Natuurlijk gaan ze eerst controleren of het viaduct nog goed is.
Het was op het nieuws hoor... dus niks verzonnen topicquote:Op dinsdag 16 november 2010 23:24 schreef Afhaalchinees het volgende:
hoax, als je aan de noodrem trekt kan hij niet zomaar meer rijden.
Socios kan dit bevestigen.
verzonnen topics
Hart van Nederland had een item van een kwartier (schat ik in)quote:Op woensdag 17 november 2010 11:55 schreef GoodGawd het volgende:
Hey waar vinden jullie nieuwsberichten? Ik ben nog niks tegengekomen.
Ik hoorde het vanmorgen bij Evers staat op.quote:Op woensdag 17 november 2010 11:55 schreef GoodGawd het volgende:
Hey waar vinden jullie nieuwsberichten? Ik ben nog niks tegengekomen.
http://eversstaatop.radio(...)ag-17-november-2010/quote:Honderd treinreizigers wisten gisteren niet wat ze meemaakten. Hun stoptrein reed plotseling alle stations voorbij. Ze waren in Amsterdam ingestapt. De machinist had nog omgeroepen dat iedereen uit moest stappen, maar dat was alleen in het voorste treinstel te horen geweest. Toen ze het ene na het andere station voorbij zagen zoeven, belden reizigers in paniek 112. Ook trokken ze aan de noodrem, maar ook dat hielp niet. Uiteindelijk heeft ProRail de trein bij Gouda tegengehouden. Telegraaf
Doodsangst in spooktreinquote:Op woensdag 17 november 2010 11:55 schreef GoodGawd het volgende:
Hey waar vinden jullie nieuwsberichten? Ik ben nog niks tegengekomen.
Doodsangstenquote:Op woensdag 17 november 2010 13:02 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Heb je ook doodsangst uitgestaan, TS?
Ja sla de ruit in van een rijdende trein en spring eruitquote:Op woensdag 17 november 2010 14:53 schreef henkzijlstra het volgende:
ik had gewoon een raam doorgeslagen en was uit die trein gegaan. zou de tijd en zin niet hebben gehad om hierop te wachten
Hysterisch op de ramen bonken met zijn allen zeker? Laatste-kans-testamentjes op een stuk Spits gekrabbeld?quote:
In die nieuwe sprinters wel.quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:35 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Nou die was er dus blijkbaar niet. Of hij zat in de voorste trein, want hij bestond uit 2 treinen geloof ik. Dus dan kan je niet van trein 1 naar de 2e lopen.
Dit blijf ik inderdaad bijzonder raadselachtig vinden.quote:Op woensdag 17 november 2010 15:17 schreef tdrone het volgende:
er was dus aan de noodrem getrokken maar de machinist dacht dat de trein leeg was en dat het met het defect te maken had
In de SLT kan je tijdens de reis ook niet van treinstel wisselen. Het kon vroeger wel bij de Koplopers, maar ook dat hebben ze helaas afgeschaft.quote:
Had je plannen?quote:Op woensdag 17 november 2010 15:35 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
In de SLT kan je tijdens de reis ook niet van treinstel wisselen. Het kon vroeger wel bij de Koplopers, maar ook dat hebben ze helaas afgeschaft.
quote:Op woensdag 17 november 2010 11:46 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Wat dacht je ervan wanneer een vrachtwagen tegen het viaduct aanrijdt?Natuurlijk gaan ze eerst controleren of het viaduct nog goed is.
Hij bedoelt dat 'aanrijding met viaduct' natuurlijk niet specifiek een trein hoeft te zijn geweest.quote:Op woensdag 17 november 2010 17:02 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Er heeft een trein een viaduct aangereden. Het viaduct staat er al zeker 20 jaar en de afmetingen ervan zijn bekend. Je weet toch godverdomme wel of je daar met je trein doorheen kan?
hoe saai is je leven dat je blij bent met elk stukje afleidingquote:Op woensdag 17 november 2010 17:11 schreef Nitrouz het volgende:
Tering, dat had ik wel willen meemaken
het waar hoorquote:Op woensdag 17 november 2010 17:25 schreef Hyundai het volgende:
Er staat niks over dit verhaal op de website van SBS Hart van Nederland, derhalve verzonnen.
http://www.hartvannederla(...)iers-dolle-treinrit/quote:Op woensdag 17 november 2010 17:25 schreef Hyundai het volgende:
Er staat niks over dit verhaal op de website van SBS Hart van Nederland, derhalve verzonnen.
mooie trein en mooi van binnenquote:Op woensdag 17 november 2010 18:09 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het was er zo één.
Ik bied mijn excuses aan voor het in twijfel brengen van jouw verhaal.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:09 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het was er zo één.
Tering, die zijn echt heerlijkquote:Op woensdag 17 november 2010 18:09 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het was er zo één.
In de meeste treinen is noodrem trekken -> stilstaan, hendel weer goedzetten met een sleutel en dan pas verder rijden.quote:Op woensdag 17 november 2010 15:17 schreef tdrone het volgende:
er was dus aan de noodrem getrokken maar de machinist dacht dat de trein leeg was en dat het met het defect te maken had
Ja dat vind ik ook maar raar, hij riep om liep er vast als eerste uit en ging lekker vroeg naar huis.quote:Op donderdag 18 november 2010 18:38 schreef BlueMage het volgende:
Wat ik ook vreemd blijf vinden: de conducteur roept om dat iedereen de trein moet verlaten en hij controleert daarna niet even alle treinstellen of iedereen ook echt weg is?
quote:Op donderdag 18 november 2010 22:39 schreef Xylon het volgende:
Het is nu zelfs bij Hart van Nederland
TS... Ben jij Kevin?![]()
Daar kan hij ook niks aan doenquote:
quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:22 schreef GoodGawd het volgende:
...
Inmiddels was er al een hele community onstaan en barsten er disccusies los zoals je hier op FOK ongeveer gewent bent, men was het erover eens. We willen eruit! DUS trekken we aan de noodrem, zo gezegd zo gedaan. Even goed inschatten hoe hard de trein remt en dan precies op het perron van Woerden mikken. Helaaaaaas iets te vroeg en we waren met een deceleratie van 100m/s2 onderhand tot stilstand gekomen.
...
Neen. Mijn ouders schoten ook niet in de stress zoals die man dat zeg. Die gingen grapjes maken misschien is de trein wel gekaapt en ga maar met je rug tegen de rijrichting zittenquote:
Ongelijk.quote:Op vrijdag 19 november 2010 07:07 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Die machinist wilde gewoon heel graag naar Rotterdam, geef hem eens ongelijk.
inderdaad de arme kindjes in 3e wereld landen mogen ze alleen maken(delen dan) die mogen er niet in rijden , jij mag erin ga je zeiken dat ie te lang blijft rijdenquote:Op dinsdag 16 november 2010 23:51 schreef StevenHyde het volgende:
TS mag blij zijn dat hij een trein zag.
De hoge heren in Den Haag proberen het weer eens in de doofpot te stoppen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:13 schreef Afhaalchinees het volgende:
in de krant (algemeen dagblad) las ik een bericht over een trein die alleen woerden voorbij reed ivm dichte mist. (hij zag het station te laat)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |