abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93477681
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 00:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
Waarom is Intelligent Design dan geen theorie, die is tenslotte ook niet weerlegd?
ID is dus wel een theorie, maar heeft zich niet kunnen staven aan de werkelijkheid. Daarom blijft het een onbewezen theorie.
Eeeehm, nee. Een willekeurig ideetje dat in je opkomt is in wetenschappelijke termen nog lang geen onbewezen theorie. Wat jij omschrijft is op zijn best een hypothese, en ID haalt zelfs de criteria daarvoor niet.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 08:18:58 #102
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93478000
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 06:34 schreef KoningStoma het volgende:
Evolutie, soortvorming, etc. is geobserveerd.
Het mechanisme van evolutie, variatie en selectie, is geobserveerd, vastgesteld.

De theorie is dat al het leven zich zo ontwikkeld heeft.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 1 maart 2011 @ 08:27:51 #103
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_93478107
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 07:48 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Eeeehm, nee. Een willekeurig ideetje dat in je opkomt is in wetenschappelijke termen nog lang geen onbewezen theorie. Wat jij omschrijft is op zijn best een hypothese, en ID haalt zelfs de criteria daarvoor niet.
Je haalt me de woorden uit de mond. ^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_93478153
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 08:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het mechanisme van evolutie, variatie en selectie, is geobserveerd, vastgesteld.

De theorie is dat al het leven zich zo ontwikkeld heeft.
Klopt. O-)

quote:

[..]

Juist. Iig één belangrijke eis ziet hij over het hoofd. De hypothese moet falsifieerbaar zijn.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 10:22:35 #105
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_93480388
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 00:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik zal maar eens op de OP in gaan:

Eigenlijk, een theorie wordt gestaafd aan de werkelijkheid. Vervolgens gaat men er vanuit dat tot dus ver, dit de beste verklaring is.
Een theorie wordt dus wel degelijk bewezen, zei het omdat het de beste resultaten gaf tot nu toe!
Het is dus wel degelijk een soort gok, namelijk een "educated guess" die in de practijk gestaafd wordt.

Je kunt alles tot theorie bombarderen, maar zolang die theorie niet gestaafd kan worden, blijft 't bij theorie.

Als je op de OP in wilt gaan, is het wellicht handig dat je ook de filmpjes uit die post kijkt en dan met name de eerste. Daarin worden de verschillende termen die de wetenschap hanteert duidelijk uitgelegd.

Dan had je ook kunnen weten waar je met jou post over wetenschappelijke theorie de mist in gaat.

Bij deze dus nogmaals dat filmpje.

Kijk dit nou maar eens eerst, dan begrijp je ook waarom niet alles wordt gebombardeerd tot theorie.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_93490270
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:22 schreef Semisane het volgende:

[..]

Als je op de OP in wilt gaan, is het wellicht handig dat je ook de filmpjes uit die post kijkt en dan met name de eerste. Daarin worden de verschillende termen die de wetenschap hanteert duidelijk uitgelegd.

Dan had je ook kunnen weten waar je met jou post over wetenschappelijke theorie de mist in gaat.

Bij deze dus nogmaals dat filmpje.

Kijk dit nou maar eens eerst, dan begrijp je ook waarom niet alles wordt gebombardeerd tot theorie.
Tenzij je net zo over wetenschap denkt als Michael Behe en astrologie en astronomie beide volgens zijn definitie wetenschap zijn.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 14:53:30 #107
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_93490807
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 14:40 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Tenzij je net zo over wetenschap denkt als Michael Behe en astrologie en astronomie beide volgens zijn definitie wetenschap zijn.
Volgens zijn definitie mischien, maar niet volgens de algemeen aangenomen definities binnen de wetenschap.
Het is natuurlijk niet voor niets dat zelfs de universiteit waar Behe werkt fijntjes aangeeft niks te willen weten van zijn ideeën!

Ik heb hem niet bepaald hoog zitten, ondanks zijn werk in de biochemie. :N
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_93490814
quote:

[..]

Wat jij omschrijft is op zijn best een hypothese
woops...je hebt gelijk! :P

Maar waar gaat deze discussie dan over? Of ID bij 't reguliere onderwijs moet gaan horen of zo?
  dinsdag 1 maart 2011 @ 14:55:58 #109
pi_93490902
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 14:53 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

woops...je hebt gelijk! :P

Maar waar gaat deze discussie dan over? Of ID bij 't reguliere onderwijs moet gaan horen of zo?
Het ging over fanatieke christenen die last hebben van de werkelijkheid.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_93491393
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 14:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het ging over fanatieke christenen die last hebben van de werkelijkheid.
Ach jeetje toch, wat naar voor ze.
Naja, zolang die frustgelovigen mij niet lastig vallen, doen ze maar :)
  † In Memoriam † dinsdag 1 maart 2011 @ 15:15:31 #111
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_93491677
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:07 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ach jeetje toch, wat naar voor ze.
Naja, zolang die frustgelovigen mij niet lastig vallen, doen ze maar :)
Tsja, jou vallen ze misschien niet lastig maar op slinkse wijze proberen ze toch steeds het onderwijs en de publieke besluitvorming te beinvloeden.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_93492757
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 14:53 schreef Semisane het volgende:

[..]

Volgens zijn definitie mischien, maar niet volgens de algemeen aangenomen definities binnen de wetenschap.
Het is natuurlijk niet voor niets dat zelfs de universiteit waar Behe werkt fijntjes aangeeft niks te willen weten van zijn ideeën!

Ik heb hem niet bepaald hoog zitten, ondanks zijn werk in de biochemie. :N
Hij is dan wel weer een bewijs dat de film Expelled nergens op gebaseerd is.
Als er op universiteiten en scholen mensen ontslagen worden omdat ze ID aan zouden hangen waarom heeft hij dan nog een baan
  † In Memoriam † dinsdag 1 maart 2011 @ 15:48:05 #113
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_93492977
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:43 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Hij is dan wel weer een bewijs dat de film Expelled nergens op gebaseerd is.
Als er op universiteiten en scholen mensen ontslagen worden omdat ze ID aan zouden hangen waarom heeft hij dan nog een baan
Expelled is dan ook propaganda van de ergste soort.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_93701597
Het vragen naar missing links is nodeloos, doordat er voldoende missing links aanwezig zijn. Dit is niet meer dan logisch want alle fossielen en zelfs alle levende wezen zijn missing links: het zijn allemaal tussensoorten tussen de ouders en het nageslacht. Soorten bestaan alleen doordat wij ze benoemen, er is geen overgangspunt behalve het door ons gedefinieerde. De laatste directe voorouder van de mens zal logischerwijs erg op de mens lijken, gezien de eerste mens haar nageslacht is, toch verschillen ze van soort. Ware het dat we alle mogelijke fossielen in ons bezit hadden zouden soorten niet meer kunnen bestaan doordat elke generatie een soort op zich is.

[ Bericht 0% gewijzigd door algebra010 op 05-03-2011 21:28:09 ]
  zaterdag 5 maart 2011 @ 21:19:25 #115
pi_93702120
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 21:07 schreef algebra010 het volgende:
Het vragen naar missing links is nodeloos, doordat er voldoende missing links aanwezig zijn. Dit is niet meer dan logisch want alle fossielen en zelfs alle levende wezen zijn missing links: het zijn allemaal tussensoorten tussen de ouders en het nageslacht. Soorten bestaan alleen doordat wij ze benoemen, er is geen overgangspunt behalve het door ons gedefinieerde. De laatste directe voorouder van de mens zal logischerwijs erg op de mens lijken, gezien haar nageslacht als mens gedefinieerd worden, toch verschillen ze van soort. Ware het dat we alle mogelijke fossielen in ons bezit hadden zouden soorten niet meer kunnen bestaan doordat elke generatie een soort op zich is.
Ieder individueel dier is in feite een missing link. :Y
pi_94199210
Iets wat ik sommige creationisten zeer kwalijk neem is dat ze zeer selectief met informatie omgaan en af en toe botte leugens vertellen. Dan vraag ik me af, is het werkelijk zo belangrijk dat anderen in jouw visie geloven dat je leugens verteld om het aannemelijker te maken?
De schepping vs evolutie folder is daar een voorbeeldje van, maar ook van sites als deze rijzen mij de haren ter berge:
http://www.verzwegenwetenschap.nl/h4.html

Neem nu alleen al het kopje "CATASTROFISME VS. ACTUALISME" waaronder wordt beweerd dat geologen alleen trage processen te leren krijgen. Veel verder van de waarheid kan je niet zitten. Ten eerste is het niet Darwin, maar James Hutton die de trage processen inzag en vernoemde. Ten tweede zijn zowel trage als zeer snelle veranderingen erg belangrijk in de geologie. Het is een fabeltje dat men in de geologie beweert dat aardlagen er miljoenen jaren over doen om gevormd te worden.
Dit is zo elementair dat het staat beschreven in het eerste hoofdstuk van het eerste vak wat je krijgt op de studie aardwetenschappen:

Deze 3 scans heb ik naar de auteur van de website gestuurd, maar 2 jaren na dato nog steeds geen reactie of verandering van de tekst.

[ Bericht 0% gewijzigd door Venus-Castina op 16-03-2011 17:27:09 ]
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_94214283
Het doel heiligt blijkbaar de middelen om zieltjes te winnen.
pi_94215058
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:46 schreef Robus het volgende:
Het doel heiligt blijkbaar de middelen om zieltjes te winnen.
Toch vraag je je af... als men "de Waarheid" alleen maar met leugens en opzettelijke verdraaiingen van feiten aannemelijk kan maken... waarom gaat er dan geen belletje rinkelen ?
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:17:20 #119
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_94216372
quote:
3s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:57 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Toch vraag je je af... als men "de Waarheid" alleen maar met leugens en opzettelijke verdraaiingen van feiten aannemelijk kan maken... waarom gaat er dan geen belletje rinkelen ?
Ik heb een keer ergens gelezen dat in de USA jongeren die jarenlang dit soort verhalen als "waarheid" aangehoord hebben en op een gegeven moment gaan studeren (met name bij exacte vakken) toch vaak van hun geloof vallen.

Ik kan me ook niet echt voorstellen dat dit soort "waarheden" een geloof of religie echt helpt. Het gaat toch een keertje wringen lijkt me.
pi_94216899
quote:
2s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:17 schreef Semisane het volgende:
Ik heb een keer ergens gelezen dat in de USA jongeren die jarenlang dit soort verhalen als "waarheid" aangehoord hebben en op een gegeven moment gaan studeren (met name bij exacte vakken) toch vaak van hun geloof vallen.
Dat is wel waar ja, een Amerikaanse vriendin van me uit Wyoming leerde pas over de evolutietheorie aan de universiteit.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_94217134
quote:
3s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:57 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Inderdaad. Ze weten donders goed waar ze mee bezig zijn. Dat kan niet anders. Waarom ze dan "de leek" toch proberen te misleiden met dit soort leugens en verdraaiingen van feiten ontgaat mij ook. Wat bereiken zij er mee? Noem het dan geen waarheid maar een manier om met de "werkelijke" waarheid om te kunnen gaan.

Ik word er ook altijd zo moe van wanneer je zoekt naar informatie over evolutie, je eerst moet uitzoeken of je niet met een of andere misleidende creasite te maken hebt. Het stikt er van maar daar kom je al snel genoeg achter wanneer het ineens over evolutionisten gaat. Best zorgwekkend eigenlijk, "de leek" die informatie zoekt wordt puur misleid op die manier.
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:45:39 #122
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_94218032
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:25 schreef Venus-Castina het volgende:

[..]

Dat is wel waar ja, een Amerikaanse vriendin van me uit Wyoming leerde pas over de evolutietheorie aan de universiteit.
Met name in de Verenigde Staten is het allemaal bijzonder treurig, voor een 'westers' land. Zo heeft men tot en met het federaal hof gevochten om intelligent design op scholen onderwezen te krijgen als 'alternatief' voor de evolutietheorie. En een meerderheid van de bevolking gelooft dat god de mens in haar huidige vorm heeft geschapen. (bron: http://www.religioustolerance.org/ev_public.htm )
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:10:23 #123
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_94219425
Een leuke die ik ooit als "argument" tegen evolutie naar mijn hoofd kreeg geslingerd was "Bij evolutie is het eerste wat ik altijd zeg: Als ik een zonnebloem pitje plant groeit er altijd een zonnebloem uit de grond, nooit een boom of kat of vis, er veranderd dus niks en daarom bestaat evolutie niet."

Het enige wat ik maar aan heb gegeven is dat hij met die uitspraak enkel aantoont geen enkele kennis te hebben van wat Evolutie is en hoe het werkt. De discussie ben ik maar niet aangegaan.

Hij is evangelist, dus ik begrijp best dat hij erg met zijn geloof bezig is, maar ik snap gewoon dat soort onzin niet zo. Gelukkig kost het me ook geen moeite meer om het maar te negeren. Dat houd onze werkrelatie wel zo prettig denk ik. ;)
pi_94219814
quote:
2s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:10 schreef Semisane het volgende:
Een leuke die ik ooit als "argument" tegen evolutie naar mijn hoofd kreeg geslingerd was "Bij evolutie is het eerste wat ik altijd zeg: Als ik een zonnebloem pitje plant groeit er altijd een zonnebloem uit de grond, nooit een boom of kat of vis, er veranderd dus niks en daarom bestaat evolutie niet."
Gewoon iets terugzeggen als:

"Volgens de Bijbel steeg Jezus naar de hemel in de heilige Joint Strike Fighter. Die bestonden toen helemaal nog niet, en kunnen niet eens de aarde verlaten. Dus klopt de Bijbel niet !"

;)
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:18:37 #125
pi_94219823
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:29 schreef Robus het volgende:

[..]

Inderdaad. Ze weten donders goed waar ze mee bezig zijn. Dat kan niet anders. Waarom ze dan "de leek" toch proberen te misleiden met dit soort leugens en verdraaiingen van feiten ontgaat mij ook. Wat bereiken zij er mee? Noem het dan geen waarheid maar een manier om met de "werkelijke" waarheid om te kunnen gaan.

Het is in de eerste plaats bedoeld voor gelovigen: Mensen die in God willen geloven en een verhaal zoeken om dat in een moderne wereld vol te kunnen houden. Niet alleen dat "een wetenschapper" iets roept wat ze lekker vinden, maar ook dat die "wetenschapper" de vijand aan valt (en in hun ogen wint).

Preken voor eigen parochie.
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:20:40 #126
pi_94219925
quote:
3s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:18 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Gewoon iets terugzeggen als:

"Volgens de Bijbel steeg Jezus naar de hemel in de heilige Joint Strike Fighter. Die bestonden toen helemaal nog niet, en kunnen niet eens de aarde verlaten. Dus klopt de Bijbel niet !"

;)
Helpt niet. Ze doen alles om hun geloof overeind te houden.

Imam moet uitspraken intrekken
  donderdag 17 maart 2011 @ 07:59:18 #127
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_94226810
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is in de eerste plaats bedoeld voor gelovigen: Mensen die in God willen geloven en een verhaal zoeken om dat in een moderne wereld vol te kunnen houden. Niet alleen dat "een wetenschapper" iets roept wat ze lekker vinden, maar ook dat die "wetenschapper" de vijand aan valt (en in hun ogen wint).

Preken voor eigen parochie.
Tja, maar liegen om je geloof vol te kunnen houden gaat toch een keer wringen lijkt me? Het lijkt me een verkeerde strategie, op korte termijn zal het wel werken, maar op langere termijn kan het gewoon niet goed gaan. Wat je dus ook ziet bij jongeren in de USA die gaan studeren
pi_94232431
quote:
2s.gif Op donderdag 17 maart 2011 07:59 schreef Semisane het volgende:

[..]

Tja, maar liegen om je geloof vol te kunnen houden gaat toch een keer wringen lijkt me? Het lijkt me een verkeerde strategie, op korte termijn zal het wel werken, maar op langere termijn kan het gewoon niet goed gaan. Wat je dus ook ziet bij jongeren in de USA die gaan studeren
Maar er is ook nog iets als geloof in geloof
geloven dat geloof iets goeds is om de samenleving bij elkaar te houden en dat het geloof zelf niet waar hoeft te zijn.
Als iemand denkt dat geloof de samenleving behoed van anarchie en totale losbandigheid dan kan hij tegen materialisme zijn en dingen als evolutietheorie die dat materialisme ondersteund.
  donderdag 17 maart 2011 @ 11:55:06 #129
pi_94232650
quote:
2s.gif Op donderdag 17 maart 2011 07:59 schreef Semisane het volgende:

[..]

Het is niet anders dan het geloof in democratie of "trickle-down/ American dream"
  donderdag 17 maart 2011 @ 11:56:08 #130
pi_94232688
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 11:48 schreef Mr.44 het volgende:

Als iemand denkt dat geloof de samenleving behoed van anarchie en totale losbandigheid dan kan hij tegen materialisme zijn en dingen als evolutietheorie die dat materialisme ondersteund.
Maar nu verwar je economisch materialisme met naturalisme.
pi_94232992
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 11:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar nu verwar je economisch materialisme met naturalisme.
er zijn 2 soorten materialisme de ene is economisch en de andere zegt dat er enkel materie is en geen ziel of goden, geesten en andere bovennatuurlijke entiteiten
pi_94237692
quote:
8s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:15 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Tsja, jou vallen ze misschien niet lastig maar op slinkse wijze proberen ze toch steeds het onderwijs en de publieke besluitvorming te beinvloeden.
In dat geval vallen ze mij dus wel lastig ;)
pi_94245170
quote:

[..]

geloven dat geloof iets goeds is om de samenleving bij elkaar te houden en dat het geloof zelf niet waar hoeft te zijn.
Hoewel ik mij kan voorstellen dat deze filosofie bestaat binnen de priesterklassen en de wat hogere hiërarchieën van verschillende geloven (bijvoorbeeld in het Vaticaan*) geloof ik niet dat de meeste creationisten zo denken...

* Waarbij aangetekend dat het Vaticaan evolutie door natuurlijke selectie niet afwijst.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 11:44:22 #134
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_94284086
quote:

[..]

Dat kan, maar zo zullen de meesten gelovigen toch niet zijn? Dat men gelooft in geloof in plaats van echt geloven in een goddelijk entiteit?
pi_94286681
ik ben er by the way nog steeds van overtuigt dan met een geduldige, heldere uitleg van wat de evolutietheorie precies inhoud, bijna iedereen overtuigd kan worden van het gelijk van de evolutietheorie. het probleem is alleen dat bijna niemand de echte details weet, en ook nog eens desinformatie krijgt aangeboden.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 17:30:39 #136
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_94298529
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:50 schreef Asphias het volgende:
ik ben er by the way nog steeds van overtuigt dan met een geduldige, heldere uitleg van wat de evolutietheorie precies inhoud, bijna iedereen overtuigd kan worden van het gelijk van de evolutietheorie. het probleem is alleen dat bijna niemand de echte details weet, en ook nog eens desinformatie krijgt aangeboden.
Wat ook een probleem is is dat creationisten de neiging hebben om de grote bergen bevestigingen van de evolutietheorie opzij te schuiven en te focussen op zaken die evolutie (ogenschijnlijk) niet verklaart.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 18:01:17 #137
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_94299776
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 17:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat ook een probleem is is dat creationisten de neiging hebben om de grote bergen bevestigingen van de evolutietheorie opzij te schuiven en te focussen op zaken die evolutie (ogenschijnlijk) niet verklaart.
Ja zoals dat als je een zonnebloem zaaitje in de grond stopt er nooit een kat uit groeit. ;)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 maart 2011 @ 18:10:11 #138
862 Arcee
Look closer
pi_94300100
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 17:30 schreef Molurus het volgende:
"Waarom zijn er dan nog steeds apen?" "Het is maar een theorie" "Waarom zijn er dan nooit tussenvormen gevonden"
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 18:13:38 #139
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_94300219
Heh, dat zijn nou net een aantal zaken die evolutie wel verklaart, mannen. :) En die vragen zijn ook betrekkelijk eenvoudig te beantwoorden.

Lastiger onderwerpen waar creationisten mee aankomen:

- het zweepstaartje
- moraliteit
- abiogenese
- fine-tuning van het universum.

Die laatste twee hebben strikt genomen niets met evolutie te maken, maar daar moet je ze dan wel elke keer op wijzen.
pi_94300498
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:13 schreef Molurus het volgende:
Heh, dat zijn nou net een aantal zaken die evolutie wel verklaart, mannen. :) En die vragen zijn ook betrekkelijk eenvoudig te beantwoorden.

Lastiger onderwerpen waar creationisten mee aankomen:

- het zweepstaartje
Is niet lastig. Toen ze het als posterkindje voor ID kozen waren de simpeler vormen zelfs al lang en breed gevonden in de natuur.
Maarja. Dat soort dingen even nakijken was teveel moeite ;)

quote:
- moraliteit
Is een heel vakgebied voor. Maar idd een complex onderwerp

quote:
- abiogenese

Die laatste twee hebben strikt genomen niets met evolutie te maken, maar daar moet je ze dan wel elke keer op wijzen.
Precies.

Wat wel leuk is om ze te vragen wat ze van de nieuwe synthese theorie vinden. Zeker als ze net uitgebreid hebben verteld evolutie uitgebreid bestudeerd te hebben voordat ze het afwezen.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 18:24:13 #141
pi_94300622
quote:

Het is nog maar de vraag of er überhaupt sprake is/moet zijn van fine-tuning. Het is tot nu toe net zo een verzonnen probleem als het verschil tussen micro/macro-evolutie.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 maart 2011 @ 18:25:28 #142
862 Arcee
Look closer
pi_94300681
quote:
Inderdaad, mijn voorbeelden sloegen op "(ogenschijnlijk)". ;)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_94302361
Het mooiste waterdichte argument vind ik altijd: kijk om je heen. 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')