abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93804485
quote:
Een Britse imam die stelde dat de islam en de evolutietheorie door één deur kunnen en dat moslims dit eens moeten accepteren, heeft zijn uitspraken na ernstige bedreigingen ingetrokken.

"Ik vraag Allah om vergeving voor mijn fouten en biedt mijn verontschuldigingen aan", staat in een verklaring van Usama Hasan. De moslim, ook wetenschapper op een universiteit, wilde naar eigen zeggen slechts een debat over de evolutietheorie aanzwengelen en de vele islamieten die in creationisme geloven niet beledigen.

"Het probleem is dat veel moslims in de simpele theorie geloven dat Allah Adam van klei heeft gemaakt en vervolgens leven heeft ingeblazen", had Hasan in een opiniestuk geschreven. "Zij moeten volwassen en intellectueel worden."

Hasan ligt ook onder vuur omdat hij had geschreven dat moslima's het recht hebben om geen hoofddoek te dragen. Hij is niet meer welkom in de moskee, meldden Britse media vandaag.

bron: PowNed
Het betreffende stuk: http://www.guardian.co.uk(...)ice-philosophy-islam

Dit laat wel weer hoe bekrompen deze geloofsgemeenschap is. Bij het uiten van (voor Moslims) vernieuwende ideeën komt de gedachtenpolitie je wel even corrigeren. En als je feiten en theorieën maar lang genoeg negeert en dissidenten lang genoeg bedreigd, dan verdwijnen ze vanzelf.

Ik denk dat wij wel genoeg ervaring hebben met religieuzen (en tegenwoordig met name Moslims) die de 'goddelijke' wetten en de daarbij horende 'waarheid' op aarde proberen te handhaven, door bedreiging, intimidatie en geweld. Die zich beledigd voelen door ideeën van anderen.

Misschien tijd om de Islamitische tokkies te onderwijzen in geschiedenis en secularisme?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 08:55:03 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93804599
Wat grappig. Ik heb sinds gisteren een moslim die me mailt op youtube. Hij is beledigt omdat ik zeg dat God niet bestaat, maar hij bedreigd me helemaal niet met de dood. :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93804618
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 08:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat grappig. Ik heb sinds gisteren een moslim die me mailt op youtube. Hij is beledigt omdat ik zeg dat God niet bestaat, maar hij bedreigd me helemaal niet met de dood. :D
Misschien drukte hij per ongeluk te snel op verzenden? :P
  dinsdag 8 maart 2011 @ 09:00:05 #4
pi_93804693
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 08:56 schreef Picchia het volgende:

[..]

Dat dacht ik eerst ook, maar ik heb al een 2e berichtje van hem. Hij vond dat ik, als ik intelligent was, goede argumenten had gebruikt. Dus die heb ik net gestuurd.

Ik houd jullie op de hoogte. :P
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_93805007
Ik ben benieuwd.
:D
pi_93805030
ik ben het eens met de imam
Ne mutlu Türküm diyene
  dinsdag 8 maart 2011 @ 09:21:32 #7
pi_93805050
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 09:20 schreef amenth het volgende:
ik ben het eens met de imam
Het spijt jou ook dat je mensen lastig valt met evolutie en je smeekt om vergeving?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 09:40:37 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_93805442
quote:
Op dinsdag 8 maart 2011 08:56 schreef Picchia het volgende:
Nice _O-

En weer een treurig verhaal van religie. Als je meent je overtuigingen met geweld kracht te moeten bijzetten, weet je al dat er iets niet klopt. Waarom zou het je anders interesseren wat zomaar een imam zegt over de schepping?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 8 maart 2011 @ 09:58:02 #9
pi_93805833
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 09:40 schreef eleusis het volgende:

[..]

Nice _O-

En weer een treurig verhaal van religie. Als je meent je overtuigingen met geweld kracht te moeten bijzetten, weet je al dat er iets niet klopt. Waarom zou het je anders interesseren wat zomaar een imam zegt over de schepping?
Precies. Alleen al het bestaan van andersdenkenden doet gelovigen twijfelen aan hun wereldbeeld.
pi_93806342
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 08:47 schreef Picchia het volgende:

Dit laat wel weer hoe bekrompen deze geloofsgemeenschap is. Bij het uiten van (voor Moslims) vernieuwende ideeën komt de gedachtenpolitie je wel even corrigeren. En als je feiten en theorieën maar lang genoeg negeert en dissidenten lang genoeg bedreigd, dan verdwijnen ze vanzelf.

Dat laatste valt wel mee. De meeste Christenen hebben uiteindelijk ook het licht gezien en aanvaardt dat de wereld wel wat ouder is dan 7000 jaar. De eerste Christenen die met vernieuwende ideeën kwamen (en dat is nog niet eens zo heel lang geleden) werden ook bedreigd. Uiteindelijk zal ook de Islam verlicht worden, alleen lopen ze behoorlijk wat jaren achter op het Christendom.
PWBF
pi_93808452
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 10:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat laatste valt wel mee. De meeste Christenen hebben uiteindelijk ook het licht gezien en aanvaardt dat de wereld wel wat ouder is dan 7000 jaar. De eerste Christenen die met vernieuwende ideeën kwamen (en dat is nog niet eens zo heel lang geleden) werden ook bedreigd. Uiteindelijk zal ook de Islam verlicht worden, alleen lopen ze behoorlijk wat jaren achter op het Christendom.
Gelukkig hoeven ze in dit geval niet opnieuw het wiel uit te vinden, als de jeugd maar in voldoende mate hierover onderwezen wordt. En zolang die bekrompenheid voldoende bestreden wordt in het maatschappelijke debat.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:32:06 #12
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_93808541
quote:

[..]

Maar is die man nog wel moslim? Ik praat natuurlijk niet goed dat hij bedreigt wordt, maar moet hij niet simpelweg de islam vaarwel zeggen? Ik begrijp christenen die evolutie e.d. accepteren ook nooit zo goed :{
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:36:30 #13
pi_93808692
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 11:32 schreef kingmob het volgende:

[..]

Maar is die man nog wel moslim? Ik praat natuurlijk niet goed dat hij bedreigt wordt, maar moet hij niet simpelweg de islam vaarwel zeggen? Ik begrijp christenen die evolutie e.d. accepteren ook nooit zo goed :{
Je maakt het je zelf wel lastig in een moderne wereld als je fundamentalistisch gelovige bent.
pi_93812960
Uhmmm... is dit niet verschrikkelijk oud nieuws? Usama Hasan heeft deze mening al veel eerder gedeeld namelijk:

http://www.guardian.co.uk(...)on.darwinbicentenary
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:53:56 #15
pi_93815214
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:51 schreef Aloulou het volgende:
Uhmmm... is dit niet verschrikkelijk oud nieuws? Usama Hasan heeft deze mening al veel eerder gedeeld namelijk:

http://www.guardian.co.uk(...)on.darwinbicentenary
Maar moslims lezen de Guardian niet, dus toen werd ie nog niet bedreigd?
pi_93819237
quote:

[..]

Ik denk dat wij wel genoeg ervaring hebben met religieuzen (en tegenwoordig met name Moslims) die de 'goddelijke' wetten en de daarbij horende 'waarheid' op aarde proberen te handhaven, door bedreiging, intimidatie en geweld. Die zich beledigd voelen door ideeën van anderen.

Misschien tijd om de Islamitische tokkies te onderwijzen in geschiedenis en secularisme?
doodsbedreigingen sturen omdat iemand zegt dat geloof en evolutie samen kunnen gaan.
het zijn soms net christenen :')
  dinsdag 8 maart 2011 @ 19:55:46 #17
pi_93828403
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 09:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat dacht ik eerst ook, maar ik heb al een 2e berichtje van hem. Hij vond dat ik, als ik intelligent was, goede argumenten had gebruikt. Dus die heb ik net gestuurd.

Ik houd jullie op de hoogte. :P
De discussie is begonnen:

quote:
"De gelovigen komen vaak genoeg met bewijzen die niet in de religieuze boeken staan, ze komen zelfs met bewijzen waar de wetenschap niet tegenop kan. In de wetenschap is het zelfs zo dat je iets moet kunnen uitsluiten om het te kunnen ontkennen, en bewijzen om als feit te verklaren want anders is het een open zaak of een theorie. "

Waar wetenschap niet tegenop kan? Wetenschap is geen geloof. Je kan je bewijs opsturen naar Nature voor peer-review.

"God is niet uitgesloten in de wetenschap maar word wel steeds opnieuw bewezen door nieuwe wetenschappelijke feiten "

"Niet uitgesloten" is geen bewijs. Het zegt niets. Het is niet uitgesloten dat alles is gemaakt door een blowende lesbische negerin, geloof je dat ook?

"Ik geloof niet in God omdat het zomaar in een boek staat en zulke boeken zijn er trouwens ook niet als bewijs voor God maar als leidraad voor ons leven. Dat God bestaat daar zijn alle gelovigen het over eens en elke religie bevat de waarheid, het verschil tussen de gelovigen is het boek dat ze kiezen op basis van hoe ze God in hun leven willen toepassen. Iemand kiest het boek en daarmee de religie die het best bij zijn opvattingen past. "

Dat is geen bewijs, je bent alleen je religie aan het recylen.

"Waarom zou je God beledigen als je niet eens weet waarom je dat doet ?"

ik kan niet iets beledigen wat niet bestaat. jij voelt je misschien beledigt, maar dat is geen bewijs van het bestaan van God. Het bewijst alleen dat je onzeker bent over je eigen geloof.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:39:34 #18
pi_93835176
quote:
"Echte wetenschap is bewezen, theorieen zijn niet bewezen en daar geloven mensen in tot het bewezen of ontkracht is. "

Nee, dat is je geloof. Je kan alleen iets bewijzen als je alles weet, en dat is vrij veel. Je kan hoogstens bewijzen dat iets niet waar is. Een wetenschappelijke theorie heeft niets te maken met het dagelijks gebruik van het woord theorie. Theorie is de hoogste status die een hypothese kan krijgen. God/religie is niet eens een hypothese, laat staan een theorie. Je begrijpt niets van wetenschap.

"De evolutie theorie is de enige van alle theorieen die een alternatief voor boven natuurlijke macht geeft. Jammer genoeg is deze theorie iets meer dan een jaar geleden ontkracht door de FEITEN van de wetenschap en zijn de wetenschappers op dit moment hard op zoek naar andere manieren om deze theorie en de FEITEN tog weer samen te kunnen laten smelten. Aangezien dit tot nu toe niet echt blijkt te werken zijn ze bezig een nieuwe theorie te ontwikkelen die stelt dat wij hier via buitenaards leven terecht zijn gekomen."

Ten eerste is evolutie niet ontkracht. Dat lieg je gewoon.
Ten tweede zijn er naturalistische verklaringen voor het ontstaan van godsbesef en religie. Dus een echt bestaan de God is niet de enige verklaring voor gelovige mensen en religie.
Ten derde heeft evolutie niets te maken met het ontstaan van leven. Die tak van wetenschap heet abiogenese.

"De gelovigen hoeven niets te bewijzen aangezien zij gelijk blijken te hebben tot de evolutie theorie of een soortgelijke theorie bewezen word. Het is niet voor niets dat gelovige wetenschappers de discussies op dit gebied altijd winnen want aan de andere kant kan God ook nog eens worden bewezen op basis van de FEITEN van iedere wetenschappelijke categorie."

Je liegt. Het mechanisme van evolutie is aangetoond. De evolutie-theorie, dat alle levende wezen zich volgens dat mechanisme hebben ontwikkeld is niet ontkracht.
Het bestaan van God is niet bewezen. Kom maar met een onderzoek dat het bestaan van God bewijst.

"je moet een theorie kunnen onderscheiden van de wetenschappelijke feiten en niet zomaar iets roepen waar je geen verstand van hebt."

Als iemand geen verstand heeft van wetenschap ben jij het. Of je bent gewoon een leugenaar.

"overigens is een religie eigenlijk een levensovertuiging (iemand is dus voor de volle 100% overtuigd) en het is dus niet alleen maar geloven of ervan uitgaan dat.."

Blijkbaar ben je helemaal niet overtuigd, want je bent beledigt, en je liegt om je geloof overeind te kunnen houden.

Kom maar met een onderzoek dat het bestaan van God bewijst. Of hou je mond, maar stop met liegen.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:45:17 #19
pi_93835569
Ik hoop niet dat ie er nu weer 1,5 uur over doet om een antwoord te verzinnen. :O
pi_93835644
Het mooie is dat TS wel refereert naar de moslimgemeenschap als geheel die verantwoordelijk wordt gehouden voor de daden van deze agressievelingen (hij spreekt immers over "de bekrompen" gemeenschap). Frappant is dat de uitingen van deze meneer ineens niet tot uitingen vanuit diezelfde moslimgemeenschap behoren. Wat voor vreemde manier van discussieren wordt het ineens. Zo weet TS te bewerkstelligen dat eigenlijk alleen de dubieuze zaken (zoals de bedreigingen) de kern van de gemeenschap vormen. Prachtige vorm van tagging.

Wat uiteraard weer zorgt voor defensieve reacties vanuit de moslimgemeenschap, die zich niet kunnen identificeren met de mening van TS (terecht, omdat ook ZIJ deel uitmaken van die gemeenschap). Waarop men weer claimt dat men "vanzelfsprekend wat anders bedoelt" en de personen zich niet zo aangevallen moeten voelen. Waarop weer dezelfde discussie die inmiddels al 10 jaar lang duurt, opnieuw begint en TS zijn eigen topic vermoord.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:08:36 #21
pi_93837287
Dit is hem trouwens.

http://www.youtube.com/user/SahihBuchari

The Domination of Islam
pi_93837971
Ik ben benieuwd wanneer ik gequote wordt door een lokale krant en dergelijke. Krijg ik ook allerlei aandacht.. en bedreigingen....
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:19:30 #23
pi_93838083
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:18 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer ik gequote wordt door een lokale krant en dergelijke. Krijg ik ook allerlei aandacht.. en bedreigingen....
Misschien moet je zelf een krant bellen? :P
  dinsdag 8 maart 2011 @ 23:23:21 #24
pi_93842244
quote:
“NU ZEG JE ZELF DAT JE ALLEEN KAN BEWIJZEN DAT IETS NIET WAAR IS. Bewijs dan dat God niet waar is. “

Waarom? Ik zeg niet dat er een God is, daar kom jij mee. Moet ik alle onzin waar jij mee komt ontkrachten? Dan blijf ik bezig. Bewijs jij maar dat het universum niet gemaakt is door die lesbische negerin, of een spaghetti-monster, of dat het vanzelf is ontstaan.
Jij komt niet alleen met een God, maar je eist ook van mij dat ik respect toon en als het even kan dat ik op m’n knieën ga liggen. Dus de bewijslast ligt bij jou.

“Een wetenschappelijke theorie is evengoed een theorie en die onbewezen is. Het is onlangs bewezen dat de evolutie theorie niet klopt dus daarmee valt de hele theorie weg. De enige theorie die het kon verklaren hoe wij zijn onstaan zonder hogere macht.”

Je liegt. De evolutietheorie is niet gedebunked. En zelfs als dat zo zou zijn bewijst dat niet dat God bestaat. Je begrijpt niets van wetenschap of je bent gewoon een leugenaar.

“Het is geen leuge maar een feit die veel mensen niet kunnen accepteren. Het is achterbaks dat ze het nog laten staan op informatie sites etc. en ze willen het zelfs in de schoolboeken houden tot de theorie van het buitenaards leven ervoor in de plaats komt.”

Je liegt. Er is nog geen verklaring voor abiogenese, het ontstaan van leven. Het mechanisme van evolutie is vastgesteld onder laboratorium-omstandigheden, en de theorie dat al het leven zich volgens dat mechanisme heeft ontwikkeld is niet gedebunked.

“Er zijn meer verklaringen voor ongeloof en behoefte aan het vrije leven zonder regeltjes dan de behoefte aan een God hoor. In feite wil iedereen wel gewoon kunnen doen waar hij of zij zin in heeft maar weten we allemaal dat er dan chaos uitbreekt.”

Daar bewijs je God niet mee. Je draait er omheen.

“Aan de andere kant klopt het wat jij zegt van die naturalistische verklaringen ook en is het ook logish dat de mens behoefte heeft aan een God om zo een doel in t leven te vinden.”

Of dat logisch is of niet is geen bewijs voor een bestaande God.

“Gelukkig zijn we hier ook met een doel en heeft God zelf uitgelegd dat veel mensen daarom die drang hebben.”

God bestaat niet, dat heb je niet bewezen. En dat doel mag je ook eerst bewijzen voor je het als argument gebruikt. Je gebruikt valse discussietechnieken.

“De evolutie theorie stond niet los van onze ontwikkeling tot mensen waarvoor nu geen verklaring meer is, behalve dat wij hier door buitenaardse wezens gezet zouden zijn in onze huidige vorm. “

Je praat onzin. Je probeert verwarring te scheppen omdat je geen argumenten hebt. Je verwart evolutie met abiogenese. De evolutietheorie is een uitstekende verklaring voor de ontwikkeling van het leven op aarde. Het ontstaan van leven, abiogenese, is een andere tak van wetenschap. Maar dat er nog geen verklaring is voor abiogenese, is geen bewijs voor een God.

“(sorry maar die theorie zal ik ook niet aanvaarden als ie doorbreekt want is net zo onrealistisch als de evolitie theorie die stelt dat dino's uit een bij toeval tot leven gekomen 1 eencellige zou zijn ontstaan en wij mensen ook nog is, omg dat is gewoon een slechte grap in de toekomst)”

Kijk, nu komen we ergens. Je weigert de werkelijkheid te accepteren omdat het niet in je wereldbeeld past. Het interesseert je geen klap wat er bewezen is of niet. Je liegt tegen jezelf om je wereldbeeld in stand te houden. In weze ben je onzeker over je eigen overtuigingen.

“als je zo overtuigd bent van de evolutie theorie kun je me vast wel uitleggen wat mutanten precies zijn en hoe onze gemeenschappelijke voorouder met de aap en vleermuis enzo zogenaamd uit een eencellige een (door mutanten) ontwikkelde diersoort werd ?”

Ja dat kan ik, maar zoals je hierboven al aan geeft accepteer je dat toch niet. Dus dat is zinloos. Je kiest er voor je af te keren van de waarheid om dat je in een sprookje wilt geloven.

“volgens mij weet je niet eens waar je zelf in geloofd en waarom je dat geloofd.. en dat terwijl je dat van een ander ontkent die wel weet hoe wat en waarom.”

Ik geloof helemaal nergens in. Ik accepteer de werkelijkheid voor zover we die kunnen weten, en ik accepteer dat ik heel veel dingen niet weet. Maar ik trek geen conclusies uit wat ik niet weet, en ik ga geen sprookjes verzinnen om mijn gebrek aan kennis en onzekerheid te compenseren.

“waar lieg ik om en waarom zou ik mijn geloof overeind moeten houden als het zichzelf prima overeind kan houden ? en ja een gelovige is nou eenmaal beledigd als je God beledigd,, voel jij helemaal nix als je meest geliefde persoon uitgescholden word ?”

Ik heb in mijn vorige antwoord aangegeven waar je liegt. Je roept dat evolutie niet klopt, dat is een leugen. Je liegt dat wetenschappers iedere keer de discussie verliezen, dat lieg je ook.
God bestaat niet, dus die kan ik niet beledigen. Ik voel me niet beledigt als iemand die ik niet ken iets raars roept, liegt en het over dingen hebt waar ie geen verstand van heeft. Jij voelt je beledigt omdat je weet dat je je God en je geloof niet kan bewijzen.

“Wetenschappelijke bewijzen voor God kan ik je zeker geven van de grote onderwerpen tot in de details en zelfs zoveel dat je de evolutie theorie keihard uitlacht.”

Nee, dat kan je niet. Ik ken de foutieve redenaties van gelovigen over hun God en evolutie. Het is geen wetenschap, het zijn leugens en valse discussietechnieken.

“ik vraag me alleen af wat het uithaalt als ik strax echt met bewijzen kom aangezien je geen eigen mening en zelfs geen kennis over de verschillende aspecten van God hebt en je dus alleen maar voor meer vragen komt te staan”

Als jij volgens de wetenschappelijke methode kan bewijzen dat God bestaat, dan accepteer ik dat. Of ik hem dan ga aanbidden en op welke manier zijn 2 hele andere vragen.
pi_93845428
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:46 schreef Mutant01 het volgende:
Het mooie is dat TS wel refereert naar de moslimgemeenschap als geheel die verantwoordelijk wordt gehouden voor de daden van deze agressievelingen (hij spreekt immers over "de bekrompen" gemeenschap). Frappant is dat de uitingen van deze meneer ineens niet tot uitingen vanuit diezelfde moslimgemeenschap behoren. Wat voor vreemde manier van discussieren wordt het ineens. Zo weet TS te bewerkstelligen dat eigenlijk alleen de dubieuze zaken (zoals de bedreigingen) de kern van de gemeenschap vormen. Prachtige vorm van tagging.
Als jij je als individu wilt distantiëren van deze groep dan vind ik dat prima, maar het is nergens voor nodig. Simpelweg omdat ik het niet over individuen heb, maar over een groep, zoals je correct hebt opgemerkt. En dat is gebruikelijk als je een probleem effectief wil benaderen. Dan baken je dat probleem af. In dit geval kijken we naar de groep waarbinnen veel intimidatie bij afwijkende meningen plaatsvindt. Dat is een typisch Islamitisch probleem, dus vind ik de afbakening in dit topic helemaal niet vreemd.

Ook bij het bespreken van problemen binnen andere groepen is dit gangbaar. Denk aan de wijze waarop de salarissen van bankiers besproken worden. Als er geroepen wordt dat vrouwen geëmancipeerd moeten worden, dan gaat het ook niet over alle vrouwen. En als er geroepen wordt dat werkgevers gehandicapten in de kou laten staan, dan gaat het ook niet over elke werkgever. Maar toch worden hele groepen hierop aangesproken in het maatschappelijke debat. Daar is niks vreemds aan.

Dit betekent niet dat iedere Moslim hier verantwoording voor hoeft af te leggen. Het is ook niet zo dat er van hen andere dingen worden verwacht dan van andere groepen binnen de samenleving. Als er groepsspecifieke maatregelen worden genomen, wat met name bij emancipatie weleens voorkomt, dan zijn die in de regel er ook op gericht om die groep meer gelijk te trekken met andere groepen. Als iemand al gelijk is, dan zal hij van die maatregelen ook weinig merken.

Overigens kun je mijn pleidooien met betrekking tot Moslims prima scharen onder het streven tot emancipatie van de Islamitische gemeenschap, door het wegstrijken van enkele vervelende hobbels. Blijkbaar is het bespreken van functioneringsproblemen van een groep dan minder bezwaarlijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Picchia op 09-03-2011 01:39:20 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')