Je verwijt een ander van wat je zelf ook doet. Jij lijkt er immers vanuit te gaan dat Lucassens buurtgenoten de boel hebben opgeklopt. Nietwaar?quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:18 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Wat een aannames. Terwijl je in dezelfde zin aannames veroordeeld.
Doe je het alweer, jezelf tegenspreken.
Inderdaad, ik ben benieuwd hoeveel "foute" D'66ers in de jaren zestig aan het licht zijn gekomen. Ik gok geen een.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is voor een beginnende partij waarschijnlijker dat er allerlei rare types in zitten, dat durf ik zo aan te nemen, maar het gaat er ook om hoe je die partij begint. Je kunt een democratische structuur hebben, leden, dat soort dingen en dan heb je vanzelf al een natuurlijke screening, die niet waterdicht is, maar toch. De PVV is geen democratische partij, maar een politieke organisatie waarin de "volksvertegenwoordigers" worden aangewezen door de grote leider Geert Wilders, daar is niet die natuurlijke screening en de kans op rare types is groter. Daarnaast is de PVV heel expliciet een "macho"-organisatie, dus de kans op agressieve onruststokers is ook weer groter.
Omdat hij zichzelf niet in de hand kan houden blijkbaar.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:41 schreef Paul het volgende:
Wat heeft hij nou precies allemaal gedaan? Sex met jonge meisjes? geplast in brievenbussen? Waarom dan?
Nee...quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je verwijt een ander van wat je zelf ook doet. Jij lijkt er immers vanuit te gaan dat Lucassens buurtgenoten de boel hebben opgeklopt. Nietwaar?
Ik hekel gewoon de dubbele moraal van de gemiddelde PVV-stemmer.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:44 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Nee...
Voor de 2de keer, ik vroeg dat me dat af, en aan jou.
Wat zit je dwars kerel dat je dit zo door drukt?
En daarom ga je mij zomaar wat in de schoenen schuiven... juist. Weer die herkenbare zelf aangemeten superioriteit van links.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik hekel gewoon de dubbele moraal van de gemiddelde PVV-stemmer.
Jij betrekt de discussie op jezelf en manouvreert je vervolgens in een slachtofferrol. Jij moet zo nodig de kwestie Lucassen rechtlullen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:48 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
En daarom ga je mij zomaar wat in de schoenen schuiven... juist. Weer die herkenbare zelf aangemeten superioriteit van links.
Dan nog een side note voor je: ik stem VVD.
Slachtoffergedrag, schijnt de moderne bange blanke mannen ziekte te zijn, je ziet dat wel in meer landen tegenwoordig.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
Jij betrekt de discussie op jezelf en manouvreert je vervolgens in een slachtofferrol. Jij moet zo nodig de kwestie Lucassen rechtlullen.
Met een TT die van een PVV'er afkomstig zou kunnen zijn.quote:
gezien de gemiddelde fokker zou ik dingen in mensen hun schoenen schuiven en morele superioriteit aannemen eerder een rechts trekje noemen hoor.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:48 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
En daarom ga je mij zomaar wat in de schoenen schuiven... juist. Weer die herkenbare zelf aangemeten superioriteit van links.
Dan nog een side note voor je: ik stem VVD.
zat ik ook al te denkenquote:
http://www.nu.nl/politiek(...)getast-lucassen.htmlquote:'Geloofwaardigheid Wilders aangetast door Lucassen'
Uitgegeven: 16 november 2010 14:09
Laatst gewijzigd: 16 november 2010 14:15
AMSTERDAM - De geloofwaardigheid van PVV-leider Geert Wilders is aangetast door zijn besluit om het in opspraak geraakte kamerlid Eric Lucassen in de fractie te houden. Dat vindt maar liefst 92 procent van bijna 43.000 deelnemers aan een peiling op NU.nl.
© ANP
Wilders besloot maandag om Lucassen een tweede kans te geven als fractielid van de PVV. De parlementariër heeft wel zijn woordvoerderschappen op de gebieden Wijken en Defensie af te nemen.
Lucassen kwam eerder deze maand in opspraak nadat voormalige buurtgenoten hadden geklaagd over bedreiging en intimidatie door de ex-militair. Tegen Lucassen werd meermalen aangifte gedaan, nadat hij onder meer het gehoorapparaat van een bejaarde man zou hebben vernield, en had gedreigd door iemands brievenbus 'te pissen'.
Ontucht
Korte tijd later onthulde RTL Nieuws bovendien dat hij in 2002 als sergeant en instructeur bij de Koninklijke Landmacht is veroordeeld wegens ontucht met twee vrouwelijke ondergeschikten in opleiding.
Meerderheid
Wilders raakte door de affaire in een lastig parket. Als hij Lucassen uit de PVV-fractie zou verwijderen, maar het kamerlid zijn zetel zou weigeren af te staan, zou het kabinet zijn minimale gedoogmeerderheid van 76 zetels verliezen.
Anderzijds is de affaire slecht voor het imago van de PVV, waarvan verschillende andere kamerleden al eerder in verband werden gebracht met bedreiging of geweld. Zo ging Hero Brinkman eerder een barman in de Haagse sociëteit Nieuwspoort te lijf.
Ook bracht zijn fractiegenoot Marcial Hernandez in september een nacht door in een politiecel nadat hij in een café een kopstoot zou hebben uitgedeeld.
Geloofwaardigheid
Een zeer ruime meerderheid van de lezers van NU.nl die deelnamen aan een peiling op de nieuwssite blijkt te vinden dat Wilders' beslissing om Lucassen te handhaven de geloofwaardigheid van de PVV-leider heeft aangetast. Binnen 24 uur reageerden bijna 43.000 mensen op die stelling. Maar liefst 92 procent vind dat Wilders een kras heeft opgelopen.
Die 8% vond Wilders sowieso al niet geloofwaardig.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:29 schreef Pool het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/politiek(...)getast-lucassen.html
Die 8% die vindt van niet.
Als het over Tofik Dibi ging zaten we nu bij deel 35quote:
Die gespeelde verbazing over het aantal vervolgtopics is inderdaad een beetje irritant. Over het zeilmeisje zijn al heel wat meer topics verschenen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:39 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Als het over Tofik Dibi ging zaten we nu bij deel 35
De andere kant heeft toch toegegeven dat er twee overtredingen en één misdrijf zijn gepleegd, die vervolgens zijn verzwegen tegen Volk en Leider?quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:53 schreef sunny16947 het volgende:
Ik ben eigenlijk meer benieuwd wat de uitkomst zou zijn als de media eerlijke en objectieve berichtgeving, met een feitelijk 2 kanten verhaal.
2 kanten? Die man stond gisteren 10 minuten lang door het stof te gaan, dat is niet voor niets.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:53 schreef sunny16947 het volgende:
Ik ben eigenlijk meer benieuwd wat de uitkomst zou zijn als de media eerlijke en objectieve berichtgeving, met een feitelijk 2 kanten verhaal.
Hoe zielig als je het over "misdrijf" hebt wat niet meer was dan het overtreden van een "militaire regel". Wat vervolgens in de media en op vele fora's, in collums werd aangehaald als het ernstigste zedendelict aller tijden ala ditroux.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:55 schreef Pool het volgende:
[..]
De andere kant heeft toch toegegeven dat er twee overtredingen en één misdrijf zijn gepleegd, die vervolgens zijn verzwegen tegen Volk en Leider?
Wat wil je nou nog meer, zieligerd?
Ik heb Lucassens kant van het verhaal al gehoord. De beste man beweert dat er geen sprake was van dreigementen. Hij gedroeg zich enkel ietwat baldadig richting zijn bejaarde buurtgenoten. Dat is uiteraard doodnormaal, de gemiddelde PVV-stemmer wil natuurlijk best met de hand over het hart strijken. Immers, als een allochtone straatterrorist zich baldadig gedraagt, dan wordt dat ook vergeven en vergeten.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:53 schreef sunny16947 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |