abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88819958
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:31 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

nee ik bied 3 opties:
1stuur een koerier
2betaal me 9,50
3geef me een antwoordnummer :)
1 en 3 spreken elkaar tegen en 2 spreekt de vraag tegen.. :+

m.a.w. als je het zou moeten verzenden, gewoon in een envelop, zonder die DVD-box er omheen, tussen 2 kartonnetjes. wakosta?
dag
pi_88819962
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:31 schreef JL... het volgende:
Ai, dat is minder...

Daarnaast ben ik geen klant bij Ziggo, maar zijn mijn ouders dat. Ik weet niet of ik zomaar extra pakketten op hun naam kan pakken, ook al is het maar 10 euro extra.

Is het wel mogelijk die extra pakketten te nemen op dezelfde naam, maar onder een ander banknummer?
moet je wel bij ze thuis wonen en scheiden van rekeningen kan ook niet omdat ziggo alles in 1x wil incasseren/factureren..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_88819985
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:31 schreef JL... het volgende:
Ai, dat is minder...

Daarnaast ben ik geen klant bij Ziggo, maar zijn mijn ouders dat. Ik weet niet of ik zomaar extra pakketten op hun naam kan pakken, ook al is het maar 10 euro extra.

Is het wel mogelijk die extra pakketten te nemen op dezelfde naam, maar onder een ander banknummer?
Je kan op je eigen naam, los, digitale tv bestellen, zoalang je maar een leveradres hebt waar een basisabbo op zit.
Denk aan huisbaas en studenten..
dag
pi_88820092
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:34 schreef Peter het volgende:

[..]

Je kan op je eigen naam, los, digitale tv bestellen, zoalang je maar een leveradres hebt waar een basisabbo op zit.
Denk aan huisbaas en studenten..
Ja oke, maar ik meen de extra pakketten...

Digitale Televisie wil ik eigenlijk pas hebben als je ook de extra pakketten (zoals film, music, sport) erbij kan nemen, en die apart te factureren zijn.
pi_88820154
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:37 schreef JL... het volgende:

[..]

Ja oke, maar ik meen de extra pakketten...

Digitale Televisie wil ik eigenlijk pas hebben als je ook de extra pakketten (zoals film, music, sport) erbij kan nemen, en die apart te factureren zijn.
Dat kan.

Zeg gewoon dat je bij je ouders woont maar zelf de digitale pakketten wil bestellen en betalen.
Ik had een huisbaas die het basisabbo betaalde, ik heb zelf de digitale tv betaald. Misschien moet je dan iemand op de ziggo-administratie hebben die er niet net een week zit, maar het is te doen.
dag
pi_88820164
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:04 schreef r_one het volgende:

[..]

Dit deel van je advies wil ik nou niet bepaald 'kanshebbend' noemen. TS zal toch echt niet ontkomen aan retourneren.
wel dus.. :) maar goed dank voor alle goed bedoelde en soms ironische adviezen

Het was me een waar genoegen
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_88820190
Maar als ik nu de smartcard van je zou willen, in een envelop, hoeveel wil je er voor hebben?
dag
pi_88820219
@ peter

Als je het niet erg vindt dan bewaar ik m nog ff tot mn nieuwe factuur klaar staat (einde vd maand) Daarna stuur ik m naar je op voor 9,50 plus de 1,60 verzendkosten. in orginele ziggo enveloppe (lol) en origineel doosje. Je mag zelfs de onterecht verstuurde bevestigingsbrief (incl de getekende poppetjes tijdens de wachttijd)hebben voor je garantie! :)

[ Bericht 66% gewijzigd door RanTheMan op 17-11-2010 14:45:42 ]
pi_88820242
geef het even aan youp door :P

overigens, hebben ze geen antwoordnummer? ik zou ook geen zin hebben om de verzendkosten voor te schieten. vervolgens moet je maar hopen dat je het terugkrijgt. uiteraard heb je slechts een telefonische toezegging daarvan, oftewel, geen rechten.
pi_88821034
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:38 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat kan.

Zeg gewoon dat je bij je ouders woont maar zelf de digitale pakketten wil bestellen en betalen.
Ik had een huisbaas die het basisabbo betaalde, ik heb zelf de digitale tv betaald. Misschien moet je dan iemand op de ziggo-administratie hebben die er niet net een week zit, maar het is te doen.
Oke, dan is dus bellen de beste oplossing met hun?
Online regelen lukt helaas niet. Dan moet ik ook het banknummer van mijn ouders wijzigen en dat doe ik liever even niet.
pi_88821161
Ow wacht, volgens mij kun je ook online een ander banknummer eraan koppelen.
pi_88821760
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:25 schreef edcetera het volgende:

[..]

Dan heb je het toch niet helemaal begrepen:
Enige moeite is niet "geen moeite". TS heeft dat ding opgestuurd gekregen en als dat via een antwoordnummer is, is dat een redelijk aanbod. Maar het probleem, dat die kaart bij hem ligt is niet zijn probleem.
Ik heb jouw woorden "Doe niet de moeite" toch echt wel begrepen, dat valt alleen te duiden als "doe geen moeite", niet als "doe enige moeite".
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_88821875
Hallo RanTheMan,

Na je verhaal gelezen te hebben willen wij allereerst onze excuses aanbieden voor de hele situatie. Wat er gebeurd is, is allemaal erg vervelend en daarom willen wij het probleem ook graag samen met u oplossen.

Graag ontvangen wij van u uw klantgegevens via een PM. Postcode, huisnummer en telefoonnummer is voldoende. Dan zullen wij zo snel mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
pi_88821887
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:25 schreef RanTheMan het volgende:
nee geen postzegel, want ik mag m houden
Gezien welk deel ik vetgemaakt had? Ik doelde op de postzegel op jouw brief aan Ziggo.
quote:
en blokkeren kunnen ze niet omdat ze niet weten welk smartcard nummer ik ontvangen heb, staat nml niet aan de buitenzijde van de verpakking
Ik zou er niet op gokken. Bij het aangaan van mijn alles-in-1 kreeg ik ook een starterspakket met smardcard in verzegelde doos. En tóch bleek keurig dat cardnummer in Mijnziggo te staan. :Y
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_88821923
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:31 schreef Ziggo_Webcare_Alex het volgende:
Hallo RanTheMan,

Na je verhaal gelezen te hebben willen wij allereerst onze excuses aanbieden voor de hele situatie. Wat er gebeurd is, is allemaal erg vervelend en daarom willen wij het probleem ook graag samen met u oplossen.

Graag ontvangen wij van u uw klantgegevens via een PM. Postcode, huisnummer en telefoonnummer is voldoende. Dan zullen wij zo snel mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
:')
.
pi_88822086
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:39 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

wel dus.. :) maar goed dank voor alle goed bedoelde en soms ironische adviezen

Het was me een waar genoegen
Waar bespeur jij ironie in mijn goedbedoelde adviezen?

En voor de rest ... 1 woord ... coulance :{w
.
pi_88822262
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:40 schreef RanTheMan het volgende:
@ peter

Als je het niet erg vindt dan bewaar ik m nog ff tot mn nieuwe factuur klaar staat (einde vd maand) Daarna stuur ik m naar je op voor 9,50 plus de 1,60 verzendkosten. in orginele ziggo enveloppe (lol) en origineel doosje. Je mag zelfs de onterecht verstuurde bevestigingsbrief (incl de getekende poppetjes tijdens de wachttijd)hebben voor je garantie! :)

De smartcard staat toch nog op jouw naam?
  woensdag 17 november 2010 @ 15:41:43 #120
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_88822303
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:28 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik heb jouw woorden "Doe niet de moeite" toch echt wel begrepen, dat valt alleen te duiden als "doe geen moeite", niet als "doe enige moeite".
De boodschap is dan ook, dat TS geen enkele moeite hoeft te doen zolang Ziggo er niet om vraagt. Hij krijgt ongevraagd een extra kaart in de bus en pas als Ziggo vraagt voor retournering hoeft hij pas actie te ondernemen, maar wel op hun kosten. Het blijft hun fout.
The best firms advertise the least...
pi_88822419
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:41 schreef edcetera het volgende:

[..]

De boodschap is dan ook, dat TS geen enkele moeite hoeft te doen zolang Ziggo er niet om vraagt. Hij krijgt ongevraagd een extra kaart in de bus en pas als Ziggo vraagt voor retournering hoeft hij pas actie te ondernemen, maar wel op hun kosten. Het blijft hun fout.
Dat klink dus al heel anders dan "Doe geen moeite. Punt."
.
pi_88822766
Jongens geen ruzie maken

@r-one, de klachtbrief is een e-mail he dus geen postzegel nodig, moderne tied'n tied veur t neie schriev'n of zo iets :) En dat ironische tsja ik had af en toe t idee door je smiley gebruik! mocht ik dat verkeerd hebben geïnterpreteerd hierbij mijn excuses!
  woensdag 17 november 2010 @ 15:53:43 #123
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_88822823
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:44 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat klink dus al heel anders dan "Doe geen moeite. Punt."
Lees mijn hele reactie nu eens, dan weet je, wat ik bedoel.

Waar maak jij nu een PUNT van :? ;)
pi_88823756
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:52 schreef RanTheMan het volgende:
Jongens geen ruzie maken

@r-one, de klachtbrief is een e-mail he dus geen postzegel nodig, moderne tied'n tied veur t neie schriev'n of zo iets :) En dat ironische tsja ik had af en toe t idee door je smiley gebruik! mocht ik dat verkeerd hebben geïnterpreteerd hierbij mijn excuses!
Mijn smiley-reacties waren slechts bedoeld om de koddigheid van je taalbrouwsels aan te geven. Zeg nou zelf, 'rugbaarheid' en 'kwakkeloos' zijn toch (glim)lachwekkend.
.
pi_88823884
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:53 schreef edcetera het volgende:

[..]

Lees mijn hele reactie nu eens, dan weet je, wat ik bedoel.

Waar maak jij nu een PUNT van :? ;)
Ik heb je hele reactie gelezen, ben 'm grotendeels met je eens, maar niet het deel waar je eerder (zonder voorbehoud) ontraadde te retourneren. En dat schreef ik dus ook. That's all.

Waarom moet ik je bevestigen al hetgeen ik niet bestrijdt? :?

[ Bericht 0% gewijzigd door r_one op 17-11-2010 16:23:16 ]
.
pi_88824218
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:13 schreef r_one het volgende:

[..]

Mijn smiley-reacties waren slechts bedoeld om de koddigheid van je taalbrouwsels aan te geven. Zeg nou zelf, 'rugbaarheid' en 'kwakkeloos' zijn toch (glim)lachwekkend.
De ironie ontgaat mij nog altijd volledig :)

Rugbaarheid lijkt mij een vrij normaal woord
kwakkeloos is inderdaad meer streek gebonden en meer spreektaal maar een fatsoenlijk synoniem komt zo snel niet in mij op....
pi_88824270
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:23 schreef RanTheMan het volgende:
De ironie ontgaat mij nog altijd volledig :)
Het was dan ook niet ironisch bedoeld.
quote:
Rugbaarheid lijkt mij een vrij normaal woord
kwakkeloos is inderdaad meer streek gebonden en meer spreektaal maar een fatsoenlijk synoniem komt zo snel niet in mij op....
Sorry hoor maar _O-
.
pi_88824533
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:24 schreef r_one het volgende:

[..]

Het was dan ook niet ironisch bedoeld.

[..]

Sorry hoor maar _O-
haha jeetje t ontgaat me nog steeds, doe me een plezier en diep het eens wat breder uit..

Of beter: Verlicht Mij!
pi_88824691
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:29 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

haha jeetje t ontgaat me nog steeds, doe me een plezier en diep het eens wat breder uit..

Oke ik weet het het is Ruchtbaarheid ipv rugbaarheid en klakkeloos ipv kwakkeloos maar google eens en je ziet dat er vele dezelfde fout maken
pi_88824755
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:29 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Nee. Echt. Iemand die met "moderne tied'n" schermt maar niet weet te googlen.
.
pi_88824857
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:34 schreef r_one het volgende:

[..]

252 respectievelijk 2720 hits noem jij veel???

En leer quoten ... moderne tied'n enzo he ;)
.
pi_88824866
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:34 schreef r_one het volgende:

[..]

ik spreek in diezelfde post ook over moderne schriev'n

maar die getallen zeggen me niets, ik gebruik duckduckgo en daar laten ze de hoeveelheid zoekresultaten niet zien
pi_88824919
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:37 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Blijf dat vooral doen ^O^

Als 'rugbaarheid' en 'kwakkeloos' modern schriev'n is, word ik oud :{
.
pi_88824982
Dus Ziggo heeft een fout gemaakt, herstellen het heel netjes, sterker nog jij hebt nu een smartcard extra, gratis en voor niets. Die kan je activieren als je wil...

Jij wil die verkopen aan een andere Fokker, daar heb je zeker geen principes over of maak je hetgeen je daar extra aan overhoudt over aan Ziggo?

Mij maakt het niet uit maar ik heb ook niet zoveel principes, zeker niet principes die alleen over mijn geld gaan. Of ben ik dan weer vreemd?
pi_88825194
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:37 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

maar die getallen zeggen me niets, ik gebruik duckduckgo en daar laten ze de hoeveelheid zoekresultaten niet zien
Geen getallen kennen maar wel vol overtuiging stellen dat er 'vele' dezelfde fout maken. Sure :')

O ja: en duckduckgo i.p.v. google _O-
.
pi_88825831
@r_one duckduckgo werkt wat cleaner en daar heb ik dan de voorkeur voor, evenals chrome boven firefox, smaken verschillen lijkt mij en vele resultaten op kwakkeloos en rugbaarheid, zoals jij zegt over de 2k das relatief gezien niet veel, absoluut gezien weer wel.. Maar goed

@exode wellicht heb je een punt, maar ik zou de eerste post nog eens nalezen. het ging mij om het zomaar terug sturen terwijl ze dat andersom ook niet doen

Als ik hem nog verkoop voor 9,50 dan heb ik precies het bedrag terug dat ik te veel heb betaald door de misleiding van de verkoopafdeling (de verzendkosten daar gelaten) dus staan we quitte lijkt mij
pi_88826250
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:59 schreef RanTheMan het volgende:
@r_one duckduckgo werkt wat cleaner en daar heb ik dan de voorkeur voor, evenals chrome boven firefox, smaken verschillen lijkt mij en vele resultaten op kwakkeloos en rugbaarheid, zoals jij zegt over de 2k das relatief gezien niet veel, absoluut gezien weer wel.. Maar goed
Het is relatief gezien niet veel en absoluut gezien al evenmin. Daarvoor in de plaats is het bovenal ronduit stupide.
quote:
@exode wellicht heb je een punt, maar ik zou de eerste post nog eens nalezen. het ging mij om het zomaar terug sturen terwijl ze dat andersom ook niet doen

Als ik hem nog verkoop voor 9,50 dan heb ik precies het bedrag terug dat ik te veel heb betaald door de misleiding van de verkoopafdeling (de verzendkosten daar gelaten) dus staan we quitte lijkt mij
Ergo, je flest de boel. Dan zie je 't als compensatie voor kosten van retourzenden, dan weer als compensatie voor de meerprijs t.o.v. Mediamarkt. Net hoe het je in de kraam te pas komt.

En je hebt voor de eerste niet teveel betaald, je hebt er met je volle verstand mee ingestemd.
.
pi_88827072
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:40 schreef RanTheMan het volgende:
@ peter

Geef maar een gil tegen die tijd (pm).
Ik heb m'n oude decoder aan m'n zus gegeven, maar die vertikt het om een smartcard te halen. Zit ik daar op een megascherm tegen slecht beeld aan te kijken... :{w (vrouwen...)
dag
pi_88827411
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:09 schreef r_one het volgende:

[..]

Het is relatief gezien niet veel en absoluut gezien al evenmin. Daarvoor in de plaats is het bovenal ronduit stupide.

[..]

Ergo, je flest de boel. Dan zie je 't als compensatie voor kosten van retourzenden, dan weer als compensatie voor de meerprijs t.o.v. Mediamarkt. Net hoe het je in de kraam te pas komt.

En je hebt voor de eerste niet teveel betaald, je hebt er met je volle verstand mee ingestemd.
Jeetje R_one, lekker bezig.. Dus nu ben ik een stupide oplichter? goed bezig

Ik heb er destijds inderdaad met het volle verstand mee ingestemd, echter dat komt omdat de mevrouw aangaf dat alleen de bij hun bestelde kaarten zouden werken als 2e smartcard en niet de setjes te koop bij de mediamarkt. Volgens haar waren dat startpakketten en geen uitbreidingspakketten, dus wie flest nu wie?

Dat ziggo nu besloten heeft mij de smartcard te laten houden is natuurlijk extreem netjes, maar dat bieden ze niet standaard aan, ik wilde hem ook best terug sturen, maar dan onder dezelfde voorwaarden als dat ze die aan mij stelden. Dus ook daar fles ik ze niet, maar verwacht ik een gelijke behandeling, dat is iets anders.

Dat ik hem nu mogelijk verkoop voor 9,50 is pure ironie (die jij kennelijk ook niet begrijpt), ik had m ook voor 15 euro kunnen aanbieden. het is nu immers mijn bezit en kan er alles mee doen wat ik wil. Ik heb het nml gekregen! Moet ik hem dan in de prullenbak gooien?

Zoals je kunt lezen wil ik m pas verkopen wanneer ik zeker weet dat ziggo zich niet bedenkt..
  woensdag 17 november 2010 @ 17:45:36 #140
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_88827706
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:16 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik heb je hele reactie gelezen, ben 'm grotendeels met je eens, maar niet het deel waar je eerder (zonder voorbehoud) ontraadde te retourneren. En dat schreef ik dus ook. That's all.

Waarom moet ik je bevestigen al hetgeen ik niet bestrijdt? :?
Waarschijnlijk miscommuncatie betreffende mijn verhaal en achterliggende gedachte en jou reactie.

Maakt ook niks uit, wat je ervan denkt, we raken off-topic en TS kan blijven vechten voor zijn 9,50 of zijn abbo opzeggen en een dish installeren met meer keuze en misschien gezeik krijgen met een andere monopolist voor zijn sportkanalen: Kanaal Digitaal (tenzij hij enkel van buitenlandse voetbal/sport houdt voor de vrije kanalen)

De keuze is er en opzeggen is dan de beste.
pi_88827899
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:37 schreef RanTheMan het volgende:
Jeetje R_one, lekker bezig.. Dus nu ben ik een stupide oplichter? goed bezig
Stupide sloeg op 'rugbaarheid' en 'kwakkeloos', niet op het doorverkopen van een smardcard. Je bent een kunstenaar in het verdraaien van uitspraken en het plaatsen van dingen in een andere context (die jou beter uitkomt).
quote:
Ik heb er destijds inderdaad met het volle verstand mee ingestemd, echter dat komt omdat de mevrouw aangaf dat alleen de bij hun bestelde kaarten zouden werken als 2e smartcard en niet de setjes te koop bij de mediamarkt. Volgens haar waren dat startpakketten en geen uitbreidingspakketten, dus wie flest nu wie?
En had je je beter laten voorlichten door de MM, had je deze keuze niet gemaakt.
quote:
Dat ziggo nu besloten heeft mij de smartcard te laten houden is natuurlijk extreem netjes, maar dat bieden ze niet standaard aan, ik wilde hem ook best terug sturen, maar dan onder dezelfde voorwaarden als dat ze die aan mij stelden. Dus ook daar fles ik ze niet, maar verwacht ik een gelijke behandeling, dat is iets anders.
Het flessen sloeg ook niet op je rigide opstelling inzake retourneren maar op het doorverkopen van een smardcard (waarvan je weet dat die niet helemaal legitiem meer is en derhalve geblokkeerd kan worden) en winst maakt op iets wat je uit coulance van Ziggo niet hoeft te retourneren terwijl je zegt niet meer dan kostenneutraal te willen uitkomen.
quote:
Dat ik hem nu mogelijk verkoop voor 9,50 is pure ironie (die jij kennelijk ook niet begrijpt), ik had m ook voor 15 euro kunnen aanbieden. het is nu immers mijn bezit en kan er alles mee doen wat ik wil. Ik heb het nml gekregen! Moet ik hem dan in de prullenbak gooien?
Jouw ironie is kennelijk niet de mijne. Of het kaartje jouw bezit is, de chip of ook de gekoppelde licentie die je rechtigt digitale tv van Ziggo te bekijken, zal moeten blijken. Een kartonnetje met wat goudcontacten die geen drol doet omdat Ziggo het gebruiksrecht van dat kaartnummer heeft ingetrokken, is nou niet echt een waardevol bezit.
quote:
Zoals je kunt lezen wil ik m pas verkopen wanneer ik zeker weet dat ziggo zich niet bedenkt..
Des te treuriger.
.
  woensdag 17 november 2010 @ 18:09:30 #142
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_88828582
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:50 schreef r_one het volgende:

[..]

Stupide sloeg op 'rugbaarheid' en 'kwakkeloos', niet op het doorverkopen van een smardcard. Je bent een kunstenaar in het verdraaien van uitspraken en het plaatsen van dingen in een andere context (die jou beter uitkomt).

[..]

En had je je beter laten voorlichten door de MM, had je deze keuze niet gemaakt.

[..]

Het flessen sloeg ook niet op je rigide opstelling inzake retourneren maar op het doorverkopen van een smardcard (waarvan je weet dat die niet helemaal legitiem meer is en derhalve geblokkeerd kan worden) en winst maakt op iets wat je uit coulance van Ziggo niet hoeft te retourneren terwijl je zegt niet meer dan kostenneutraal te willen uitkomen.

[..]

Jouw ironie is kennelijk niet de mijne. Of het kaartje jouw bezit is, de chip of ook de gekoppelde licentie die je rechtigt digitale tv van Ziggo te bekijken, zal moeten blijken. Een kartonnetje met wat goudcontacten die geen drol doet omdat Ziggo het gebruiksrecht van dat kaartnummer heeft ingetrokken, is nou niet echt een waardevol bezit.

[..]

Des te treuriger.
Conclusie, je had zezelf beter moeten informeren als de Mediamarkt een betere aanbieding had en die dan moeten nemen. Vrije markt heet dat!

Wat je laatste reactie betreft "r_one" dat is niet treurig, maar TS's keuze. Moet ie lekker zelf weten, Bedrijven als Ziggo freeweelen met de wetgeving en afspraken net als consumenten.
pi_88828844
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:09 schreef edcetera het volgende:
Wat je laatste reactie betreft "r_one" dat is niet treurig, maar TS's keuze. Moet ie lekker zelf weten,
Tenzij TS iemand opzadelt met een smardcard die op de nominatie staat om door Ziggo geblokkeerd te worden. De enige zekerheid die TS krijgt is dat deze niet gefactureerd gaat worden, dan is hij van het probleem af.
.
pi_88828945
Ik blijf me verbazen over het woord principes, TS wil iets uit principe.
Het principe lijkt zich echter te verleggen. Net wat het beste schikt. Je behandelt een ander zoals je zelf behandeld wil worden, zoiets toch?

Je gaat dus een smartcard doorverkopen waarvan je weet dat er een mogelijkheid is dat die niet gaat werken (Ziggo kan hem blokkeren) Of eigenlijk nog leuker (en ironie ten top wat mij betreft) iemand anders koopt die smartcard van jou, jij stuurt hem op en hij blijkt al op jouw naam te staan bij Ziggo. Op jouw kosten digitaal kijken...:)

Andersom gaat jouw principe dus niet op, nu wordt het tand om tand richting Ziggo en als iemand anders een niet werkende smartcard koopt (je weet dat die mogelijkheid er is) tja...bad luck?
pi_88829129
Stuur Ziggo een mail dat ze het per ongeluk opgestuurde extra ding op kunnen komen halen en dat ze maar contact op moeten nemen om een datum en tijd af te spreken. Redelijkerwijs mag wel verwacht worden dat jij het op verzoek weer terug stuurt maar het is ook redelijk dat zij daarvoor de kosten aan jou vergoeden (voor de tijd die je ermee bezig bent, verzendkosten etc.) en dat ze dat van tevoren toezeggen. Kern van de zaak is niet zo zeer dat het de schuld is van Ziggo, maar wel dat het het probleem is van Ziggo en dat het aan Ziggo is om dat op te lossen. Laat ze het jou dan ook niet in de schoenen schuiven.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_88829510
@edcetera zie de aangepaste eerste post en een update ergens op pagina 4

@r_one als ik ziggo bel met de vraag hoe ik dat kan oplossen verwacht ik een eerlijke voorlichting, en geen misleiding door te zeggen dat het niet hetzelfde is. van een derde partij kun je dat mogelijk verwachten, van de daadwerkelijke verstrekker van de smartcards weer niet in mijn optiek

Neem bijvoorbeeld: http://www.foka.nl/site/ziggo-smartcard-p-16923.html die kan dus ook gewoon ingezet worden als extra smartcard weet ik achteraf (kreeg ik in een later stadium te horen van de technische helpdesk van ziggo)

dan: misschien ben ik een kunstenaar in het verdraaien van context, ik noem dat samenvatten. Maar dan nog heb ik voldoende respect om mensen niet direct een kwalificatie mee te geven (of misschien zelf daarmee indirect iemand te veroordelen tot..), in tegenstelling tot wat jij bij mij wel doet, maar goed eindeloze discussie en totaal onnodig

Mijn principes gaan ook wel weer zo ver dat ik de openingspost vanmiddag al had aangepast met de oplossing van ziggo. dat vond ik wel zo chique gezien de reactie van ziggo

Maar ik interpreteer de bevestiging van ziggo zo dat ik vrij ben om met de smartcard mag doen wat ik wil, maar om de mensen hierboven gerust te stellen heb ik vanmiddag ziggo gemaild met de vraag wat ik met de kaart mag/moet doen. De mail bevat 3 opties/weggooien/zelf gebruiken voor een 3e toestel/ of verkopen.. Tot op heden nog geen antwoord..
Dat ik dan in de update post zet: "Wie wil een smartcard kopen ;)" was deels ironisch bedoelt, dat iemand dan meteen m wil kopen, tsja waarom niet...

Punt wat ik met dit topic eigenlijk wil aantonen is dat je niet zomaar een aangeboden oplossing van een machtige partij hoeft te accepteren en op zn minst een gelijkwaardige behandeling mag verwachten. Dat geldt niet alleen voor mij of ziggo, dat geldt voor iedereen tegen welke onderneming ook
pi_88829747
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:29 schreef RanTheMan het volgende:

@r_one als ik ziggo bel met de vraag hoe ik dat kan oplossen verwacht ik een eerlijke voorlichting, en geen misleiding door te zeggen dat het niet hetzelfde is. van een derde partij kun je dat mogelijk verwachten, van de daadwerkelijke verstrekker van de smartcards weer niet in mijn optiek

Neem bijvoorbeeld: http://www.foka.nl/site/ziggo-smartcard-p-16923.html die kan dus ook gewoon ingezet worden als extra smartcard weet ik achteraf (kreeg ik in een later stadium te horen van de technische helpdesk van ziggo)

dan: misschien ben ik een kunstenaar in het verdraaien van context, ik noem dat samenvatten. Maar dan nog heb ik voldoende respect om mensen niet direct een kwalificatie mee te geven (of misschien zelf daarmee indirect iemand te veroordelen tot..), in tegenstelling tot wat jij bij mij wel doet, maar goed eindeloze discussie en totaal onnodig

Mijn principes gaan ook wel weer zo ver dat ik de openingspost vanmiddag al had aangepast met de oplossing van ziggo. dat vond ik wel zo chique gezien de reactie van ziggo

Maar ik interpreteer de bevestiging van ziggo zo dat ik vrij ben om met de smartcard mag doen wat ik wil, maar om de mensen hierboven gerust te stellen heb ik vanmiddag ziggo gemaild met de vraag wat ik met de kaart mag/moet doen. De mail bevat 3 opties/weggooien/zelf gebruiken voor een 3e toestel/ of verkopen.. Tot op heden nog geen antwoord..
Dat ik dan in de update post zet: "Wie wil een smartcard kopen ;)" was deels ironisch bedoelt, dat iemand dan meteen m wil kopen, tsja waarom niet...

Punt wat ik met dit topic eigenlijk wil aantonen is dat je niet zomaar een aangeboden oplossing van een machtige partij hoeft te accepteren en op zn minst een gelijkwaardige behandeling mag verwachten. Dat geldt niet alleen voor mij of ziggo, dat geldt voor iedereen tegen welke onderneming ook
Dat je niet zonder meer moet accepteren wat een bedrijf je 'aandoet' daar ben ik het mee eens. Maar zodra je over principes en ¤ 9,50 begint (een bedrag wat steeds ergens anders over gaat blijkbaar) neem ik je eigenlijk niet meer serieus.

Ziggo heeft uiteindelijk netjes gehandeld, jij blij, zij blij, wij allemaal blij ;)
pi_88830225
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:34 schreef exode het volgende:

[..]

Dat je niet zonder meer moet accepteren wat een bedrijf je 'aandoet' daar ben ik het mee eens. Maar zodra je over principes en ¤ 9,50 begint (een bedrag wat steeds ergens anders over gaat blijkbaar) neem ik je eigenlijk niet meer serieus.

Ziggo heeft uiteindelijk netjes gehandeld, jij blij, zij blij, wij allemaal blij ;)
Precies, maar die 9,50 zal ik nog even verduidelijk: Toen ik het pakket bestelde diende ik 9,50 te betalen als verzendkosten aan ziggo, als ziggo dus verwacht dat ik iets verzend kost ze dat ook 9,50 (lijkt me een fair gekozen bedrag) als alles afgehandeld is en iemand wil m kopen en vraagt wat ik wil hebben vond ik het wel grappig/ironisch om er 9,50 voor te vragen.. Vaker komt de 9,50 niet voor.

Maar kennelijk schept dat enige verwarring en dat is spijtig
pi_88830491
quote:
misschien ben ik een kunstenaar in het verdraaien van context, ik noem dat samenvatten.
Dat bedoel ik dus.
quote:
'Ironie' ... ik turf mee. Heb je er patent op?

Te pas en te ompas het woord 'ironie' inzetten als escape om je uit situaties te lullen :N
.
pi_88830690
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:44 schreef RanTheMan het volgende:
Precies, maar die 9,50 zal ik nog even verduidelijk: Toen ik het pakket bestelde diende ik 9,50 te betalen als verzendkosten aan ziggo, als ziggo dus verwacht dat ik iets verzend kost ze dat ook 9,50 (lijkt me een fair gekozen bedrag) als alles afgehandeld is en iemand wil m kopen en vraagt wat ik wil hebben vond ik het wel grappig/ironisch om er 9,50 voor te vragen.. Vaker komt de 9,50 niet voor.

Maar kennelijk schept dat enige verwarring en dat is spijtig
Deze (zoveelste) verdraaiing zal vast ook wel weer 'ironisch' bedoeld zijn :')
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:59 schreef RanTheMan het volgende:
*kuch*

De ironie ... :O
.
pi_88831471
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:55 schreef r_one het volgende:

[..]

Deze (zoveelste) verdraaiing zal vast ook wel weer 'ironisch' bedoeld zijn :')

[..]

*kuch*

De ironie ... :O
Je hebt gelijk de 9,50 komt nog een keer terug, maar als je ook maar een beetje kunt rekenen dan weet je dat ik een fout maak door te zeggen dat de 9,50 "precies" het teveel betaalde is. Het is namelijk minder uitgaande van 19,95 bij een externe partij. Als je dan toch komma wilt neuken, doe het dan ook goed.

Maar goed ik merk dat je perse het laatste woord wil hebben en van mij mag je dat hebben, Dus als je hieronder nog ff post wat in het eerste deel van je laatste post de zoveelste verdraaiing is dan heb je t laatste woord gehad en mij weer wat verhelderd! Maar ik vermoed dat je ook last hebt van Oost-Indisch Lezen (jaja weer een taal screw-up I know, maar wel toepasselijk)

Na je post kan er wat mij betreft een slotje op, want inmiddels gaat t nergens meer over
pi_88831857
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:12 schreef RanTheMan het volgende:
Je hebt gelijk de 9,50 komt nog een keer terug, maar als je ook maar een beetje kunt rekenen dan weet je dat ik een fout maak door te zeggen dat de 9,50 "precies" het teveel betaalde is. Het is namelijk minder uitgaande van 19,95 bij een externe partij. Als je dan toch komma wilt neuken, doe het dan ook goed.

Maar goed ik merk dat je perse het laatste woord wil hebben en van mij mag je dat hebben, Dus als je hieronder nog ff post wat in het eerste deel van je laatste post de zoveelste verdraaiing is dan heb je t laatste woord gehad en mij weer wat verhelderd! Maar ik vermoed dat je ook last hebt van Oost-Indisch Lezen (jaja weer een taal screw-up I know, maar wel toepasselijk)

Mijn oprechte dank dat je me de gelegenheid hebt geboden om het laatste woord te mogen voeren, ik ben daar intens gelukkig mee O+
quote:
Na je post kan er wat mij betreft een slotje op, want inmiddels gaat t nergens meer over
Slotjes doen we niet aan, zakt vanzelf wel weg 8-)

[ Bericht 6% gewijzigd door r_one op 17-11-2010 19:29:56 ]
.
  woensdag 17 november 2010 @ 23:21:41 #153
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_88845792
quote:

Ik snap je punt wel en je hoeft je ook zeker niet gek te laten maken en daar heb je nu ook het bewijs van. Chapeau kerel!

Vaak hebben bedrijven een achterhaalde structuur: De voorkant is belangrijker, dan de achterkant: Het Amerikaanse model: Zoveel mogelijk klanten binnenhalen, maar als ze het eenmaal zijn, geen consistente relatie met ze kunnen/willen behouden, waar nu juist het geld zit. In de VS en Azie werkt dat omdat burgers er geen rechten hebbn, enkel bedrijven (Lees: Geld) en hier zie je dat nu ook en overspoelt het ons eerlijke zakelijke fundament, dat we in Europa hebben/hadden.

Gevolgen: Belabberde of geen klachtenafhandeling,misleiding tot oplichting toe (waar justitie niets aan doet/ kan doen omdat de wetgeving niet zo ver is).

Waar ik op doel in jou geval is, dat je geen onnozele onkosten moet gaan vragen voordat zij een aanbieding doen, simpel omdat hun "systeem dat niet snapt" en het jou niks oplevert behalve genoegdoening of nog meer frustratie. Ik begrijp je rechtvaardigheidsgevoel, maar zie het puur praktisch dat je een service van hun afneemt en niet andersom. Ze kunnen heel simpel zeggen: Je krijgt geen TV meer via ons meer. Jij mag dan weer een oplossing gaan zoeken om je Eredivisie te zien en het enige alternatief is dan een schotel. Je kabelmaatschappij heeft een monopoly, althans het kost moeite om te wisselen zonder veel moeite/investering. Het is geen telefoon of internet!

Als de Media Markt een kaart aanbied voor minder, is dat een gemiste kans, maar zo werkt dat gewoon. Of ga je ook terug naar de supermarkt als je een blik doperwten ergens anders goedkper ziet?

Mooi om te horen, dat je die kaart dus mag houden en verkopen (krijg je nog iets van je onkosten terug, dan werkt het dus net als Kanaal Digitaalkaarten :) en dat ze hun fout hebben ingezien.

Veel kijkplezier verder!! :)

Is het toch nog goed gekomen, amen!

[ Bericht 0% gewijzigd door edcetera op 17-11-2010 23:34:46 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')