abonnement Unibet Coolblue
pi_88763899
Oooh help, heb geprobeerd de laatste paar foto's van deel 10 hier te plaatsen, maar helaas.
We zullen dus een nieuwe moeten vullen. En met de winter voor de deur moet dat zeker lukken.
Geen blaadjes aan de bomen, dus de vogels zijn beter zichtbaar.

Naar aanleiding van mijn laatste foto.
Dit is er een zonder takje, maar wel met blaadje. ;)
De Cedar Waxwing (pestvogel) is niet scherp, maar ik moest er wel om lachen, hij spuugde hem uit en trok zo'n vieze kop.
pi_88787039
Ik heb wat vogeltjes uit Jordanië







Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_88979673
Oer-hollandse Meeuwen die wat ruzie hebben over voedsel...



Flickr: http://www.flickr.com/pho(...)t-72157625312601551/
pi_88979953
Die tweede van rechts... LOL
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_89041600
@Texas2Step: Dat noem ik pas goede timing! mooi vastgelegd.

@Kimbell: die derde is erg gaaf!

@marcofok: die rechter heeft een toffe houding, goed vastgelegd!


Waterhoen / Gallinula chloropus / Common Moorhen by Marcel Tuit, on Flickr


Zilvermeeuw / Herring Gull / Larus argentatus by Marcel Tuit, on Flickr


Drieteenstrandloper / Calidris alba / Sanderling by Marcel Tuit, on Flickr
Voor wat foto's, kijk hier
pi_89575817
Zijn vanochtend naar de Conowingo Dam in Maryland gereden, ruim 2 uur rijden vanaf hier.
De Conowingo Dam is bekend vanwege de grote hoeveelheid Balg Eagles die er in de maanden Nov/Dec gevonden kunnen worden. Een kennis was er afgelopen maandag geweest en op dat moment waren er ruim 100 aanwezig en konden ze gezien worden terwijl ze de vissen uit het water plukten en soms met de klauwen in elkaar grepen.

Helaas…vandaag bij de dam niets te zien, veel meeuwen een enkele Black Vulture en een serie reigers, allemaal te ver voor mijn 300mm lens.
Als je daar loopt ga je je toch een potje lopen schamen met je 300 mm lens waar je zo blij mee bent.
Achteraf had ik er een foto van moeten maken, maar er stond een hele rij, voornamelijk mannen in camokleding en zelfs hun lenzen en tripods aangekleed met camo.
Allemaal dik ingepakt was het waaide hard en was bere koud.
Omdat er niets te zien was zijn we het oude spoorpad naast de Susquehanna opgelopen en daar zaten een paar in de boomtoppen. Helaas te ver weg, maar wel gaaf om te zien.
Daarna toch een beetje mazzel, na het nodig klimwerk kon ik 2 foto's scoren voor deze dame wegvloog. Denk dat het een dame was omdat ze groter was dan de vogel vlak achter haar die ik niet op de foto kon krijgen.


pi_89828041
@Texas2Step
Het is dat je zo ver weg woont, anders kwam ik graag een keertje op bezoek om er samen met jou op uit te trekken.

@Pea4fun
Ik zag in het vorige deel (10) dat je een hop voor de lens hebt gehad! Dat hoop ik ook nog eens mee te maken.

Ik ben schandalig lang hier niet meer wezen kijken, maar mijn vrouw was ernstig ziek en is inmiddels niet meer. Vlak voor ze heen ging heeft ze nog mogen meemaken dat ik mijn mooiste vogelfoto tot nu maakte en deze pestvogel zal me dan ook altijd bijblijven:


Pestvogel / Bohemian Waxwing by Rob Teunen aka Borelius, on Flickr
...niet geschoten is altijd mis...
pi_89839970
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:03 schreef Borelius het volgende:
Ik ben schandalig lang hier niet meer wezen kijken, maar mijn vrouw was ernstig ziek en is inmiddels niet meer. Vlak voor ze heen ging heeft ze nog mogen meemaken dat ik mijn mooiste vogelfoto tot nu maakte en deze pestvogel zal me dan ook altijd bijblijven:

[ link | afbeelding ]
Pestvogel / Bohemian Waxwing by Rob Teunen aka Borelius, on Flickr
:{

Tja, elke mogelijke reactie hierop gaat debiel overkomen, maar inderdaad, 't is een prachtige foto. Geniaal moment heb je hier gevangen. :)
pi_89855225
Borelius, het spijt me dat te horen. Heel veel sterkte gewenst.

Het is inderdaad een schitterende vangst deze foto en nu met een bijzondere lading.
  zondag 12 december 2010 @ 23:32:58 #10
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_89857241
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:03 schreef Borelius het volgende:
@Texas2Step
Het is dat je zo ver weg woont, anders kwam ik graag een keertje op bezoek om er samen met jou op uit te trekken.

@Pea4fun
Ik zag in het vorige deel (10) dat je een hop voor de lens hebt gehad! Dat hoop ik ook nog eens mee te maken.

Ik ben schandalig lang hier niet meer wezen kijken, maar mijn vrouw was ernstig ziek en is inmiddels niet meer. Vlak voor ze heen ging heeft ze nog mogen meemaken dat ik mijn mooiste vogelfoto tot nu maakte en deze pestvogel zal me dan ook altijd bijblijven:

[ link | afbeelding ]
Pestvogel / Bohemian Waxwing by Rob Teunen aka Borelius, on Flickr
Wow, heftig... Maar het is inderdaad wel echt een hele mooie foto!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_89862635
Borelius, zo maar een opmerking, maar welgemeend.
Mocht je ooit in de gelegenheid zijn om naar de VS te gaan, het zou me een eer zijn om je de leuke plekjes te laten zien en dat geldt voor alle vogel liefhebbers.
pi_89894718
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 05:32 schreef Texas2step het volgende:
Borelius, zo maar een opmerking, maar welgemeend.
Mocht je ooit in de gelegenheid zijn om naar de VS te gaan, het zou me een eer zijn om je de leuke plekjes te laten zien en dat geldt voor alle vogel liefhebbers.
Nou , wie weet, mijn aanstaande schoonzoon komt uit de States, wel een eindje van Texas vandaan, zo tussen Philadelphia en New York, maar dan ben ik wel die plas al over.
Ik waardeer het aanbod zeer, dankjewel!

Aan de rest:
Bedankt voor de fijne reacties, dat geeft de burger weer moed.
...niet geschoten is altijd mis...
pi_89905443
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:52 schreef Borelius het volgende:

[..]

Nou , wie weet, mijn aanstaande schoonzoon komt uit de States, wel een eindje van Texas vandaan, zo tussen Philadelphia en New York, maar dan ben ik wel die plas al over.
Ik waardeer het aanbod zeer, dankjewel!

Aan de rest:
Bedankt voor de fijne reacties, dat geeft de burger weer moed.
Tussen Philly en New York?
Dat is niet ver bij mij vandaan. De naam Texas2step is misleidend, dat komt van een van onze greyhounds. Wij wonen in Pennsylvania, tussen Harrisburg en Gettysburg.
Het is een prima uitgangspositie naar een paar geweldige vogel gebieden.
Cape May in New Jersey en de Chesapeake Bay in Maryland.
pi_89905646
Heftig Borelus! Iig een mooie foto.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_89907850


Weet alleen niet wat voor vogeltje dit is
pi_89909036
quote:
1s.gif[b] Op Weet alleen niet wat voor vogeltje dit is
Ik wel, dit pluizig uitziende vogeltje is een staartmees, leuke beestjes die zelden lang genoeg stilzitten voor de fotograaf. Dus je mag hier blij mee zijn.
...niet geschoten is altijd mis...
  woensdag 15 december 2010 @ 02:11:21 #17
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_89946078
Hier twee van mij. De eerste is een gier ergens in de Baja California.

De tweede een viertal pelikanen bij het binnenvaren van Mazatlan, Mexico. Geen detailshots zoals de meesten hier, maar ik vind e wel interessant.



pi_89946276
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 02:11 schreef Elkafila het volgende:
Hier twee van mij. De eerste is een gier ergens in de Baja California.

De tweede een viertal pelikanen bij het binnenvaren van Mazatlan, Mexico. Geen detailshots zoals de meesten hier, maar ik vind e wel interessant.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die pelikanen vind ik toch een vrij briljante foto eigenlijk. :D Grappig gezicht zo met z'n vieren op een rij.

Bij de gier (blijft toch een indrukwekkend beest) vind ik het vooral tof dat er nog eentje boven vliegt, op de achtergrond. Geeft een beetje de illusie dat ze echt boven je hoofd aan het cirkelen zijn.
pi_89946659
Voor wat foto's, kijk hier
pi_89972682
Ik ben sinds de pestvogel-foto toch al weer een keertje op stap geweest en de eerste keer was het meteen goed raak. Ik zag een buizerd zitten op een lantaarnpaal en ik kon redelijk dichtbij komen voordat hij weg vloog. En juist dat opvliegen daar ging het me om, dat levert vaak mooie plaatjes op.
Ik zou zeggen kijk zelf maar:

...niet geschoten is altijd mis...
pi_89977866
Wauw...
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
  woensdag 15 december 2010 @ 22:21:30 #22
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_89979693
mooie foto!

Maar zijn vleugel rechts ziet er raar uit aan het einde.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_89980749
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:21 schreef kanovinnie het volgende:
mooie foto!

Maar zijn vleugel rechts ziet er raar uit aan het einde.
Ziet er apart uit inderdaad, maar komt waarschijnlijk doordat de uiterste veer een beetje omhoog krult, in combinatie met een beetje bewegingsonscherpte natuurlijk.

Wel weer een toffe plaat hoor. :Y Ik zie hier ook wel 'ns buizerds in de buurt zitten, maar op de een of andere manier lijken ze aan te voelen wanneer ik mijn camera bij me heb en wanneer niet. :')
  woensdag 15 december 2010 @ 22:43:47 #24
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_89980884
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:41 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ziet er apart uit inderdaad, maar komt waarschijnlijk doordat de uiterste veer een beetje omhoog krult, in combinatie met een beetje bewegingsonscherpte natuurlijk.

Wel weer een toffe plaat hoor. :Y Ik zie hier ook wel 'ns buizerds in de buurt zitten, maar op de een of andere manier lijken ze aan te voelen wanneer ik mijn camera bij me heb en wanneer niet. :')
Klopt, op de grote variant zie ik het inderdaad dat het de omhoog krullende veer is. Het stukje wat ervoor zit zie je ook terugkomen in de de andere vleugel.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_89989066
Ja, die linkervleugel is door het persepctief wat apart van vorm, maar er is echt niet aan gesleuteld hoor.

@Omniej
Buizerds hebben verschrikkelijk goede ogen en zijn inderdaad meestal snel vertrokken als je ze probeert te benaderen. Ik had de mazzel met deze dat de paal waar hij op zat erg hoog was, en dat ik onder de dekking van een aantal bomen deze paal kon benaderen. En zelfs dan moet je ook nog een beetje geluk hebben en dat had ik hier dus.
...niet geschoten is altijd mis...
  donderdag 16 december 2010 @ 10:59:53 #26
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_89991689
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:16 schreef Borelius het volgende:
Ja, die linkervleugel is door het persepctief wat apart van vorm, maar er is echt niet aan gesleuteld hoor.

@Omniej
Buizerds hebben verschrikkelijk goede ogen en zijn inderdaad meestal snel vertrokken als je ze probeert te benaderen. Ik had de mazzel met deze dat de paal waar hij op zat erg hoog was, en dat ik onder de dekking van een aantal bomen deze paal kon benaderen. En zelfs dan moet je ook nog een beetje geluk hebben en dat had ik hier dus.
Ik weet niet waar jouw "jachtgebied" is, maar in de Flevopolder is het mij opgevallen dat er vrij vaak roofvogels in de bomen naast de weg zitten. Misschien is het de moeite waard om daar te kijken of je er een paar kan zien.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_89994631
Mijn jachtgebied is meestal Noord-Noord-Holland, maar de OVP en omgeving, daar kom ik ook dikwijls. Wat betreft buizerds heb ik inmiddels een ruime collectie, zelfs portret-opnames, kijk hier maar eens naar:


(klik er maar eens op voor meer details)
...niet geschoten is altijd mis...
pi_89994832
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:59 schreef kanovinnie het volgende:
Ik weet niet waar jouw "jachtgebied" is, maar in de Flevopolder is het mij opgevallen dat er vrij vaak roofvogels in de bomen naast de weg zitten. Misschien is het de moeite waard om daar te kijken of je er een paar kan zien.
Klik even op zijn foto, er staat een kaartje met de fotolocatie op Flickr.

@Borelius: er willen hier nog wel 'ns buizerds zitten op de paaltjes van een hek dat op enkele tientallen meters van een fietspad staat. Meestal blijven ze zelfs nog wel goed zitten, maar als ik m'n camera bij me heb zie ik ze dus nooit. :D

Scheelt wel of je er gericht naar op zoek bent of dat je er toevallig een tegenkomt natuurlijk. :) (ik ben meer van het laatste)
  donderdag 16 december 2010 @ 12:46:21 #29
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_89994955
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:36 schreef Borelius het volgende:
Mijn jachtgebied is meestal Noord-Noord-Holland, maar de OVP en omgeving, daar kom ik ook dikwijls. Wat betreft buizerds heb ik inmiddels een ruime collectie, zelfs portret-opnames, kijk hier maar eens naar:
[ link | afbeelding ]

(klik er maar eens op voor meer details)
Hoe ver ben je dan ongeveer van zo'n vogel af? Ik had vandaag een vogel (duif) op 3 meter afstand, maar met mijn 18-55 had ik nog steeds zoom tekort. Toen ik mijn 70-300 erop had gezet was hij natuurlijk alweer weg :P
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:42 schreef Omniej het volgende:

[..]

Klik even op zijn foto, er staat een kaartje met de fotolocatie op Flickr.

@Borelius: er willen hier nog wel 'ns buizerds zitten op de paaltjes van een hek dat op enkele tientallen meters van een fietspad staat. Meestal blijven ze zelfs nog wel goed zitten, maar als ik m'n camera bij me heb zie ik ze dus nooit. :D

Scheelt wel of je er gericht naar op zoek bent of dat je er toevallig een tegenkomt natuurlijk. :) (ik ben meer van het laatste)
Ja klopt, heb ik gister 2.5 uur met mijn broertje in de auto gezeten, en nog eens 1 uur met mijn opa erbij. Komen we zo'n vogel tegen die in een boom zit op net het moment dat mijn opa erbij was |:(
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_90000025
quote:
Hoe ver ben je dan ongeveer van zo'n vogel af? Ik had vandaag een vogel (duif) op 3 meter afstand, maar met mijn 18-55 had ik nog steeds zoom tekort. Toen ik mijn 70-300 erop had gezet was hij natuurlijk alweer weg :P
In het algemeen gebruik ik een zoomlens die van 150 tot 500 mm gaat, daar zijn beide buizerd-foto's mee gemaakt. Ik schat dat de vliegende op zo'n 25 meter afstand was en de portret-opname, dat was een extreme uitzondering, ik kon de buizerd benaderen tot op een meter of 10, en dat is once-in-a-lifetime.
De pestvogel is gemaakt met een Sigma 300-800 op 600 mm vanaf statief (uiteraard). Voor echt heel mooie vogelfoto's heb je toch meestal wel een flinke zoom nodig.
Die Sigma 150-500 is een lens met stabilisatie en hoewel niet heel goedkoop, is deze beslist betaalbaar. Ik fotografeer daarmee met gemak uit de hand.
...niet geschoten is altijd mis...
pi_90000185
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:52 schreef Borelius het volgende:

ik kon de buizerd benaderen tot op een meter of 10, en dat is once-in-a-lifetime.
Dat kun je wel zeggen, er vliegen er bij mij in de buurt wel een stuk of 15 rond, maar het is me tot op heden nog niet gelukt om zo dichtbij te komen. Het is echt een superplaatje ...
pi_90030727
quote:
Op donderdag 16 december 2010 14:52 schreef Borelius het volgende:

[..]

In het algemeen gebruik ik een zoomlens die van 150 tot 500 mm gaat, daar zijn beide buizerd-foto's mee gemaakt. Ik schat dat de vliegende op zo'n 25 meter afstand was en de portret-opname, dat was een extreme uitzondering, ik kon de buizerd benaderen tot op een meter of 10, en dat is once-in-a-lifetime.
De pestvogel is gemaakt met een Sigma 300-800 op 600 mm vanaf statief (uiteraard). Voor echt heel mooie vogelfoto's heb je toch meestal wel een flinke zoom nodig.
Die Sigma 150-500 is een lens met stabilisatie en hoewel niet heel goedkoop, is deze beslist betaalbaar. Ik fotografeer daarmee met gemak uit de hand.
De sigma 150-500 is zo'n beetje de goedkoopste in deze range; en geeft naar mijn idee prima resultaten! :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_90032815
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 07:50 schreef polariteit het volgende: De sigma 150-500 is zo'n beetje de goedkoopste in deze range; en geeft naar mijn idee prima resultaten! :)
Wat prijs/prestatie verhouding betreft is dit een lens die ik kan aanraden. Die andere, dat is in de categorie onbetaalbaar, ik heb hem gekregen via een financiële injectie van mijn moeder, anders was hij er ook voorlopig niet gekomen.
...niet geschoten is altijd mis...
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:05:20 #34
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_90032858
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:03 schreef Borelius het volgende:

[..]

Wat prijs/prestatie verhouding betreft is dit een lens die ik kan aanraden. Die andere, dat is in de categorie onbetaalbaar, ik heb hem gekregen via een financiële injectie van mijn moeder, anders was hij er ook voorlopig niet gekomen.
Ik zat inderdaad te kijken, maar die 300-800 is bijna 10 keer zo duur als de 150-500!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:25:47 #35
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_90033549
En hier een paar vogeltjes die in mijn achtertuin zaten.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_90035314
Nog een fototje van mijn kant

  vrijdag 17 december 2010 @ 11:34:06 #37
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_90035991
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:17 schreef CamelNLD het volgende:
Nog een fototje van mijn kant

[ afbeelding ]
Die vloog hier ook de hele tijd rond, maar het was onmogelijk om hem op de foto te zetten, steeds net buiten beeld.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_90036538
Deze bleef nog wel redelijk zitten :D
pi_90043431
Vlaamse gaaien zitten bij mij ook redelijk vaak in de tuin, maar 't zijn nog vrij schuwe beestjes...
  zaterdag 18 december 2010 @ 21:34:02 #40
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_90098998
Schopje:

Huilen dan.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 19 december 2010 @ 02:06:41 #41
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_90110455
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe ver ben je dan ongeveer van zo'n vogel af? Ik had vandaag een vogel (duif) op 3 meter afstand, maar met mijn 18-55 had ik nog steeds zoom tekort. Toen ik mijn 70-300 erop had gezet was hij natuurlijk alweer weg :P

Op drie meter tachtig met een 400mm krijg je ongeveer zoiets
even eentje opwarmen

Met de Tokina AT-X 5.6/400mm op de EOS30D

Dit was nog steeds een gelukkie, maar ook een stukje voorkennis. Het betreft een vogel die net zelfstandig op jacht is en het drukker heeft met zijn prooi dan met de omgeving. Ook al herken je de situatie, dan nog blijft het zaak om een vogel te benaderen die zo ongeveer ogen in zijn rug lijkt te hebben. De kick om op zo'n kort eindje van een roofvogel te zitten is onbetaalbaar.
De 400mm is vooralsnog mijn fivorate vogelglaasje
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 19 december 2010 @ 12:38:53 #42
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_90118282
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 02:06 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Op drie meter tachtig met een 400mm krijg je ongeveer zoiets
even eentje opwarmen
[ afbeelding ]
Met de Tokina AT-X 5.6/400mm op de EOS30D

Dit was nog steeds een gelukkie, maar ook een stukje voorkennis. Het betreft een vogel die net zelfstandig op jacht is en het drukker heeft met zijn prooi dan met de omgeving. Ook al herken je de situatie, dan nog blijft het zaak om een vogel te benaderen die zo ongeveer ogen in zijn rug lijkt te hebben. De kick om op zo'n kort eindje van een roofvogel te zitten is onbetaalbaar.
De 400mm is vooralsnog mijn fivorate vogelglaasje
Godskolere! :9
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 26 december 2010 @ 21:28:35 #43
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_90469918
Huismus

Met de Alfa500 en een Meyer Orestegor 4/200
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_90526653
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:28 schreef Ouwesok het volgende:
Huismus
[ afbeelding ]
Met de Alfa500 en een Meyer Orestegor 4/200
Mooie plaat.
pi_90526666
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 02:06 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Op drie meter tachtig met een 400mm krijg je ongeveer zoiets
even eentje opwarmen
[ afbeelding ]
Met de Tokina AT-X 5.6/400mm op de EOS30D

Dit was nog steeds een gelukkie, maar ook een stukje voorkennis. Het betreft een vogel die net zelfstandig op jacht is en het drukker heeft met zijn prooi dan met de omgeving. Ook al herken je de situatie, dan nog blijft het zaak om een vogel te benaderen die zo ongeveer ogen in zijn rug lijkt te hebben. De kick om op zo'n kort eindje van een roofvogel te zitten is onbetaalbaar.
De 400mm is vooralsnog mijn fivorate vogelglaasje
Super mooi hoor ... ik zag er toevallig gisteren 1 zitten met een muis, maar toch wegvliegen hoor :'(
  FOK!fotograaf dinsdag 28 december 2010 @ 12:44:56 #46
231513 Ochrist
pi_90532677
Iets anders dan de close up foto's van hierboven.. Vond hem zelf achteraf wel mooi

pi_90533694
Ook al in het beoordeeltopic maar hier misschien meer op zijn plaats;


Deze was onverstoorbaar bezig met eten zoeken in de rietstengels.
pi_90539914
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 13:11 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
Ook al in het beoordeeltopic maar hier misschien meer op zijn plaats;
[ afbeelding ]

Deze was onverstoorbaar bezig met eten zoeken in de rietstengels.
Ook een leuke plaat van dit pimpelmeesje ... ik heb binnenkort hopelijk ook een paar mooie foto's om dit topic mee te vullen, net een nieuwe EOS 7D besteld voor 590 Euro, ik kan niet wachten tot dat ding er is *O* *O*
pi_90642661
590 euro? 2e hands neem ik ????

Mooi die pimpelmees en Mus!

Een steenlopert:


Steenloper / Ruddy Turnstone / Arenaria interpres by Marcel Tuit, on Flickr
Voor wat foto's, kijk hier
pi_90651334
Mooi, die steenloper :)

had ik deze meeuwen al eens geplaatst? :7









:') beesten
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_90791145
Lang niet zo mooi als de Waxwing van Borelius, maar we hadden gisteren weer een hele groep in de boom zitten. Mooie kans om de nieuwe lens uit te proberen.
pi_90836669
@pinquit: De kleuren en vignetting vind ik wat minder geslaagd, maar de actie-momenten zijn erg geslaagd!

@texas2stepL jammer dat hij zo donker is!
Voor wat foto's, kijk hier
pi_90839074
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 14:52 schreef polariteit het volgende:

@texas2stepL jammer dat hij zo donker is!
Tja, je hebt het weer niet altijd voor het uitkiezen he?
  dinsdag 4 januari 2011 @ 16:10:12 #54
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_90839568
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 14:02 schreef Texas2step het volgende:
Lang niet zo mooi als de Waxwing van Borelius, maar we hadden gisteren weer een hele groep in de boom zitten. Mooie kans om de nieuwe lens uit te proberen.
[ afbeelding ]
Mooi! :9~
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_90851107
Nee maar je belichtingsinstelling wel
Voor wat foto's, kijk hier
pi_90922120
Got lucky in de Biesbosch! Helaas niet haarscherp omdat het licht niet geweldig was die dag, maar toch was ik wel blij hiermee... Wat een bakbeesten zijn dit!
pi_90966020
Hoi - ik ook maar s n nederig begin maken met een foto hier. Er staan wel n aantal echt bijzonder mooie foto's tussen.

Iets minder exotisch, het Vondelpark in Amsterdam:

Edit: ok dat gaat niet goed. Kan iemand mij even verduidelijken hoe ik een foto hier geplaatst krijg? Ik heb ze geupload, en die link hier in gezet, maar ik zag alleen de code verschijnen?

Maar even zo:



Ahem...dank alvast.

[ Bericht 14% gewijzigd door AnAlphaBeta op 07-01-2011 12:07:57 ]
"I arise in the morning torn between a desire to improve the world and a desire to enjoy the world. This makes it hard to plan the day" - E. B. White
pi_90966294
img-tags gebruiken:

[img]

en

[/img]


Zilverplevier / Grey plover / Pluvialis squatarola by Marcel Tuit, on Flickr
Voor wat foto's, kijk hier
pi_90966436
Dank je wel - zo te zien doet ie t alleen nog niet? :@
"I arise in the morning torn between a desire to improve the world and a desire to enjoy the world. This makes it hard to plan the day" - E. B. White
pi_90967618
img tags en daartussen de volledige "http://blablabla/foto.jpg" plaatsen, dan moet het gaan (of gebruik de knop met het plaatje tussen de superscript en het kettinkje boven de invoervelden...).

Succes!
pi_90970887
Hoe moeilijk kan het zijn he? :') Nou ja, het is gelukt. Dank!
"I arise in the morning torn between a desire to improve the world and a desire to enjoy the world. This makes it hard to plan the day" - E. B. White
pi_90988597
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:41 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
Got lucky in de Biesbosch! Helaas niet haarscherp omdat het licht niet geweldig was die dag, maar toch was ik wel blij hiermee... Wat een bakbeesten zijn dit!

Grappig, ik vind het altijd tegenvallen. In mijn herinnering zijn ze meestal groter dan in werkelijkheid.
Maar geweldig om te zien dat ze nu ook in NL weer meer voorkomen.
De populatie hier in Pennsylvania groeit behoorlijk snel en vorig jaar zag ik er hier een boven ons huis vliegen.

Vandaag zat er een jonge Red-tail Hawk bij ons in de boom.
pi_90989345
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:06 schreef Texas2step het volgende:

[..]

Grappig, ik vind het altijd tegenvallen. In mijn herinnering zijn ze meestal groter dan in werkelijkheid.
Maar geweldig om te zien dat ze nu ook in NL weer meer voorkomen.
De populatie hier in Pennsylvania groeit behoorlijk snel en vorig jaar zag ik er hier een boven ons huis vliegen.

Vandaag zat er een jonge Red-tail Hawk bij ons in de boom.
[ afbeelding ]
Wauw! Echt fantastisch!
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:27:42 #65
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_91185894
@ Borelius, heb je pm gestuurd :)

@ texas2step volgens mij zit je in een prachtig gebied voor vogels. erg mooie foto's van mooie vogels!

@ polariteit ook erg mooi, weet niet of ik die houding van de zilverplevier nu juist wel of niet mooi vind. Dat doet trouwens niets af aan het mooie plaatje hoor.

Zelf had ik zondag nog wat gerommeld op de strabrechtse hei.

Het was nog niet geweldig met licht, dus erg donkere koppen op de zaagbekken




Gelukkig was het licht al beter toen de zilverreiger aankwam




ook nog een jonge zwaan
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_91190213
Vind het intrigerend hoe vergelijkbare vogels hier een heel andere naam hebben .
Zat me echt af te vragen wat een zaagbek was, ik zag wel iets wat op een Loon leek :)
Het blijkt een Common Merganser te zijn.
De vogelwereld is best ingewikkeld vind ik.

Zo heb ik vandaag deze jongeling in onze tuin gevonden.
Lijkt enorm op mijn eerdere foto, maar dit is of een Coopers of een Sharp-shinned Hawk.
Zo moeilijk om uit een boekje te ontdekken wat het is, maar ik 'denk' een Coopers Hawk.


@pea4fun
Mijn grote geluk is dat mijn man het geweldig vindt dat ik al die vogels leer kennen en bereid is flinke afstanden af te leggen. 2 uur rijden naar een dam voor eagles vind hij prima, als ik maar mijn foto's krijg. Hij gaat er helemaal in mee en dat helpt enorm.
En ja, onze tuin is heel fijn voor veel vogels, een stroompje, bomen en open ruimte.
pi_91217605
Zelfde boom, andere vogel.
Een Eastern Bluebird.
pi_91255562
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:42 schreef Texas2step het volgende:
Zelfde boom, andere vogel.
Een Eastern Bluebird.
[ afbeelding ]
Ook een mooi plaatje zeg, er vliegt daar veel leuks rond zo te zien :Y
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:06:10 #69
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_91306835
Texas2step, wat een prachtige vogel. Ik moest opzoeken hoe hij in het nederlands heet. een roodkeelsialia en komt in nederland niet voor helaas.

Ik hoop dat het van het weekend een beetje lekker weer is, dan ga ik eens kijken of ik nog wat leuks voor de camera krijg.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_91319732
@pea4fun klinkt toch een stuk exotischer dan blauwe vogel he?

Zat vanochtend op ons dek, Northern Mockingbird.

pi_91327549
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 15:48 schreef Texas2step het volgende:
@pea4fun klinkt toch een stuk exotischer dan blauwe vogel he?

Zat vanochtend op ons dek, Northern Mockingbird.

[ afbeelding ]
'An apple a day...'
... keeps the Peregrine away?

Mooi plaatje!
pi_91453857
ZO dat is een mooie plaat Texas2Step! Erg mooi met die kers oid.


hup hup hup two of us! by Marcel Tuit, on Flickr
Voor wat foto's, kijk hier
pi_91697757

Kuifeend / Tufted / Reiherente / Aythya fuligula by Marcel Tuit, on Flickr

[ Bericht 4% gewijzigd door polariteit op 22-01-2011 10:48:05 ]
Voor wat foto's, kijk hier
  zaterdag 22 januari 2011 @ 15:38:01 #74
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_91707771
Je bent lekker bezig polariteit. Je eendjes vind ik wat donker, de foto van de scholeksters is lekker helder.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_91715086
ja ik dacht vna laat ik maar eens wat leven in de brouwerij schoppen :P

Maar ik geef je wel gelijk, de foto van de scholeksters is ook +2/3 extra belicht. bij de eenden niet. Ik ben hier pas de laatste tijd wat meer mee bezig om de belichting wat beter te krijgen om uiteindelijk minder ruis in de foto te krijgen.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_91716390
Zitter echt een paar hele mooie tussen hier ^O^

ik was van de week weer op pad, toen er opeens iets recht op me af vloog, ik was eiglk voor het mooi nét te laat.


Nog n paar leuke, imo




Hé eet je eten es op!
1 Minuut stilte voor de storm
  zondag 23 januari 2011 @ 19:08:01 #77
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_91761363
@ polariteit, ruis is inderdaad ook mijn probleem vaak wil ik de foto's goed belicht krijgen....wachten op lente en beter licht he :)

@ surfbunny mooie momenten heb je te pakken. foto 1 vind ik juist door de achtergrond erbij erg leuk. De kleuren vind ik minder, maar dat is een kwestie van smaak.
foto 4 is echt een bijzonder moment, het jonge fuutje met zijn pyama nog aan :P heeft wel een ietsie te weinig ruimte om naartoe te zwemmen, maar dat je dit moment te pakken hebt maakt dat voor mij helemaal goed.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_91786041
ja inderdaad, maar dat duurt hopelijk niet al te lang meer. Dan zijn er hopelijk ook meer mogelijkheden met vogels etc hopelijk.

@surfbunny: De eerste is fijn vanwege de vlucht, maar vreselijk vanwege de kleuren (mijn smaak niet). De tweede en derde zijn niet echt spannend, vooral vanwege het standpunt. De laatste is erg tof. Ben het wel eens met pea4fun dat de voorste fuut wel iets meer ruimte mag hebben. Ik probeer altijd voor te nemen om bij foto's van vogels meer ruimte over te houden aan de kant van waar zijn kop heenstaat.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_91813398
Voor wat foto's, kijk hier
pi_92055192
mooie kleuren! Jammer van die inktvlek op zijn snavel.
Voor wat foto's, kijk hier
  zondag 30 januari 2011 @ 12:27:07 #83
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_92071824
@ polariteit, mooie vluchtfoto van die meeuw, wel balen dat er dan net een stukje van zijn vleugel mist...of heb jij dat niet?
Je wulp vind ik een erg mooi beeld, stuk rustiger dan de steenloper, maar daar kun je dus wel weer duidelijk zien waarom hij zo getekend is :)

@camelNLD, je hebt em lekker close in beeld, de druppeltjes aan zijn buik zijn leuk te zien zo. Toch denk ik dat de vierkante uitsnede niet echt iets toevoegd, iets meer ruimte had van mij wel gemogen

Vorige week niet zo'n fijn licht, maar wel een vissende reiger op het beuven




Gisteren lekker weer, maar vreemd genoeg weinig vogels in de tuin. Wel dit pimpelmeesje


http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_92112075
Haha ja, die meeuw mist inderdaad een stukje van zijn vleugel. is wel balen, maar vond de foto verder goed genoeg om dat missende puntje door de vingers te zien ;)

Mooie foto's! Vooral diie eerste reiger en eerste mees. Bij de eerste reiger erg mooi met die reflectie. Wel vind ik allebei de platen van de reiger wat druk overkomen door het vele riet.

De eerste mees vind ik erg gaaf hoe hij zo zit, mooi!
Voor wat foto's, kijk hier
  maandag 31 januari 2011 @ 12:06:40 #85
324060 RianaLuna
Blessed be :)
pi_92117520




Always live your life with full happiness and laughter ;)
pi_92126260
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 12:06 schreef RianaLuna het volgende:
[ afbeelding ]
Waar heb je deze mee geschoten als ik vragen mag? :)
  maandag 31 januari 2011 @ 16:08:30 #87
324060 RianaLuna
Blessed be :)
pi_92126401
Fujifilm finepix s602 Zoom :)
Always live your life with full happiness and laughter ;)
pi_92209346
Voor wat foto's, kijk hier
pi_92210393
Aangezien ik nogal een kleine tuin heb en vogels al weg zijn voordat ik de deur open doe, ben ik aan het experimenteren geweest door mijn camera aan een laptop te hangen en via de app "DSLR Remote Pro" op mijn Iphone, de camera te bedienen (ik kan dus de Live View van mijn camera op de Iphone zien en kan ik evt sluitertijden en diafragma instellen - en uiteraard de foto's maken). Onderstaande foto's zijn gemaakt op ongeveer een meter afstand, met de Canon 100-400 L IS, alleen jammer dat het zo grijs was op die dag .. het kan scherper.



pi_92210678
EN het kan ook lichter ;) vooral de tweede

maar wel verder lekker veel details, erg mooi!

Wel een interessante oplossing trouwens!
Voor wat foto's, kijk hier
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 3 februari 2011 @ 01:09:29 #91
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_92258506
Huismus


Zilvermeeuw

beide met de Alfa500 en de Tamron 70-300
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_92277243
pi_92309525
@ouwesok: Mooie platen, vooral die mus!

@Hean82: hij is een beetje donker...


Witbuikrotgans / Pale-bellied Brent Goose / Branta hrota by Marcel Tuit, on Flickr
Voor wat foto's, kijk hier
pi_92732859
Mooi die rotgans met reflectie.

Spectaculair moment, deze 2 hadden wat onenigheid in de lucht :)
pi_92755652
inderdaad gaaf moment. jammer dat ik niet goed kan zien wat voor vogels het nou zijn :P


Steenloper / Rudder Turnstone / Arenaria interpres by Marcel Tuit, on Flickr
Voor wat foto's, kijk hier
pi_92756401
Tja, ze zijn wel dichterbij geweest maar niet terwijl er gebakkeleid werd. Het zijn buizerds, op een moment waren er drie bezig, maar nog veel verder weg. 600mm is soms nog steeds te kort...
  vrijdag 18 februari 2011 @ 14:55:27 #97
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_92965438
@kroodjebip, leuk experiment, lijkt te werken, ben benieuwd wat je zo nog voor de camera krijgt.
@actuele vertrektijd, bijzonder moment, echt jammer dat de foto niet wat duidelijker is. Zo'n moment zul je niet snel in de herkansing krijgen.
@polariteit, mooie spiegeling bij die gans

Zelf heb ik nog een pimpelmeesje, niet zo bijzonder, maar vind het altijd van die schattige beestjes

posing blue tit (pimpelmees) by peaspictorial, on Flickr

hm...sinds kort flickr, moet daar nog ff aan wennen
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:10:15 #98
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_93021197

Snapshot van een (zilver)meeuw.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 20 februari 2011 @ 20:20:31 #99
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_93071755
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 12:06 schreef RianaLuna het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Eerste 2 vind ik niet zo geweldig maar die laatste is echt tof :D .

En misschien een beetje té centraal :@ .
Huilen dan.
pi_93085769






Had het rijk alleen op die boomstam en volgens mij doet hij er wel vaker zijn oefeningen. (of zij)
pi_93099832
Hallo allemaal, ik ben weer terug van een flinke pauze, ik zag het even niet meer zo zitten.
Er zijn weer veel leuke foto's bijgekomen en die nijlgans is kostelijk!

@pea4fun
Dat gaat ook steeds beter, fraaie foto's maak je! Ik heb eindelijk je pm beantwoord.

@Texas2step
Wat zie je toch steeds leuke vogels! En je weet ze ook goed vast te leggen.Fijn om met regelmaat wat te zien van de populatie aan die kant van de grote plas!
...niet geschoten is altijd mis...
pi_93109317
En hier dan eindelijk weer eens een bijdrage van mij, afgelopen woensdagmiddag trof ik deze meeuw met hoogmoedswaanzin.



(klikbaar voor groter formaat)
...niet geschoten is altijd mis...
pi_93145041
En gisteren had ik weer een niet alledaags moment met een andere meeuw, toen ik mijn camera op deze vogel richtte, deed hij/zij van schrik een plasje:



Na wat te hebben gegoogled ontdekte ik dat het ook echt kan.
...niet geschoten is altijd mis...
pi_93145145
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 12:07 schreef Borelius het volgende:
En gisteren had ik weer een niet alledaags moment met een andere meeuw, toen ik mijn camera op deze vogel richtte, deed hij/zij van schrik een plasje:

[ link | afbeelding ]

Na wat te hebben gegoogled ontdekte ik dat het ook echt kan.
cool gecaptured :D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_93309127
Prachtige kiekjes

Peter
Je bent zo jong als je je voelt!
  zaterdag 5 maart 2011 @ 01:29:25 #106
324060 RianaLuna
Blessed be :)
pi_93673991
Always live your life with full happiness and laughter ;)
  zaterdag 5 maart 2011 @ 08:30:42 #107
56471 pinquit
oh my lama!
pi_93676693
wimpers :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 5 maart 2011 @ 12:05:48 #108
324060 RianaLuna
Blessed be :)
pi_93680443
Yah haha, is gemaakt in Berliner Zoo :)

Hij is niet heel scherp, maar toch wil ik hem hier neer zetten vanwege de kleuren van de vogel :)





Always live your life with full happiness and laughter ;)
  zaterdag 5 maart 2011 @ 12:18:39 #109
40566 Ericr
Livewrong
pi_93680846

  zaterdag 5 maart 2011 @ 12:36:36 #110
324060 RianaLuna
Blessed be :)
pi_93681401
Oeh die zijn mooi :D met welke camera schiet je?







[ Bericht 66% gewijzigd door RianaLuna op 05-03-2011 16:45:48 ]
Always live your life with full happiness and laughter ;)
  zaterdag 5 maart 2011 @ 16:40:09 #111
40566 Ericr
Livewrong
pi_93689980
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 12:36 schreef RianaLuna het volgende:
Oeh die zijn mooi :D met welke camera schiet je?
Bedankt.

Dit is met mijn Pentax K-x + Sigma 70-200mm f2.8 EX DG HSM II.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 19:28:00 #112
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_93696754
@ borelius, mooie meeuwen heb je erop, vliegfoto's zijn niet mijn sterkste kant...moet ik eens meer gaan oefenen.

@ericr, netjes hoor goed scherp en goed belicht. Probeer eens om wat meer op ooghoogte met de eendjes te komen voor een nog mooier plaatje. Lekker op je buik in het gras :D

@ rianaluna, ik vind je foto's een tikje aan de donkere kant. Nu is het natuurlijk ook lastig met felle zon en donkere schaduwen, zeker als dan ook nog net het witte deel in de zon staat. Maar het heeft ook wel weer wat dat je een aparte lichtval hebt....

Zelf ben ik weer blij dat de sijsjes terug zijn *O*


The siskins are back! (sijs6) by peaspictorial, on Flickr


The siskins are back! (sijs4) by peaspictorial, on Flickr


The siskins are back! (sijs5) by peaspictorial, on Flickr
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 19:45:05 #113
40566 Ericr
Livewrong
pi_93697597
@peafun, mooie serie.

Op mijn buik in het gras gaat daar niet. Kon niet lager vanwege een hek en daarnaast had ik veel minder een goede lichtinval op het water en de eenden. Dag er na nog terug geweest omdat het ongeveer hetzelfde weer was en om te kijken of ik een beter standpunt kon vinden maar bij het hek had ik de beste lichtval.

@ Rianaluna, die tweede van je serie van 12:05 vind ik erg mooi, alleen jammer dat de vogel er niet helemaal op staat.
pi_93698540
@Borelius: mooie vliegfot's, vooral die waarin hij een vis vangt is erg gaaf.

@RianaLuna: diie foto van 5-3 om 01:29 is er gaaf. Indrukwekkende uitdrukking. Je andere foto's vind ik wat minder spectaculair.

@ericr: mooie eenden, staan er goed op zeg! Inderdaad kan standpunt misschien wat beter, maar de scherpte en kleuren zijn goed genoeg wat mij betreft. zijn volgens mij geen gewone eenden volgens mij of wel?

@pea4fun: gave serie zeg, mooi!


Tureluur / Tringa totanus / Common redshank by Marcel Tuit, on Flickr
Voor wat foto's, kijk hier
  FOK!fotograaf zondag 6 maart 2011 @ 22:21:10 #115
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_93747754
Hoog niveau hier! Vind de foto's op deze pagina stuk voor stuk erg de moeite waard.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 12:18 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat mooi! Wat stralen deze foto's een rust uit.

Ik had vandaag het geluk toevallig een duif voor mijn lens te krijgen (geen bijzondere vogel, maar blijft wel fijn stilzitten. Relatief gezien).

pi_93749564
@pea4fun
Mooie serie sijsjes, die heb ik hier in de buurt nog nooit gezien, helaas.
En wat die vliegopnames betreft, dat is gewoon beginnen met oefenen en dan merk je vanzelf dat het steeds beter gaat en dat het eigenlijk wel meevalt, gewoon gaan doen!

@Ericr
Ze staan er technisch perfect op (je hebt ook een heel mooie lens), maar zoals pea4fun al zei, probeer eens een spannender standpunt, of wacht eens tot zo'n diertje iets leuks doet.

@polariteit
Recent gemaakt? Dan is de lente echt in aantocht, een tureluur zie je in de winter hier niet. Staat er goed op.

@Chemiu
Moet je eens proberen zo'n 'gewone' duif te kieken vlak voordat hij landt, dan zijn ze prachtig!

Nu weer wat recents van mezelf:

[1] Deze gans leek zijn pootjes te branden aan het water, heel vreemd, want het vroor zowat!


[2] Soms komt een vliegende vogel net even te dichtbij, maar dat levert soms ook wat leuks op:
...niet geschoten is altijd mis...
pi_93757465
@borelius: Die foto van die tureluur is eind januari gemaakt bij de brouwersdam...

Die ganzenfoto is echt gaaf, goede timing! Ik was gister ook even op vogeljacht geweest, en ook een aantal landende ganzen/zwanen en eenden gezien maar ik was steeds te laat met optillen vna de camera :(
Voor wat foto's, kijk hier
pi_93762830
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 06:58 schreef polariteit het volgende:
@borelius: Die foto van die tureluur is eind januari gemaakt bij de brouwersdam...
Dan zal deze toch wel overwinterd hebben, vermoed ik, heel apart.

quote:
.... maar ik was steeds te laat met optillen van de camera :(
Ja, dat gaat ook niet zo goed, tenzij je heel erg snel bent. Ik maak dit soort foto's door een vogel uit te kiezen waarvan ik vermoed dat er wel eens iets zou kunnen gebeuren (na jarenlange observaties krijg je daar feeling voor) .
Terwijl dus mijn onderwerp al in focus is, wacht ik geduldig tot een actie plaats vindt en dan snel achter elkaar een paar opnames maken. Zelfs dan moet je ook nog een beetje geluk hebben.
...niet geschoten is altijd mis...
pi_93763279
quote:
Dan zal deze toch wel overwinterd hebben, vermoed ik, heel apart.
Zou me niks verbazen, hij was iig de enige in de verre omtrek.

quote:
Ja, dat gaat ook niet zo goed, tenzij je heel erg snel bent. Ik maak dit soort foto's door een vogel uit te kiezen waarvan ik vermoed dat er wel eens iets zou kunnen gebeuren (na jarenlange observaties krijg je daar feeling voor) .
Terwijl dus mijn onderwerp al in focus is, wacht ik geduldig tot een actie plaats vindt en dan snel achter elkaar een paar opnames maken. Zelfs dan moet je ook nog een beetje geluk hebben.
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid, alleen met een beetje pech moet je daar heel veel geduld voor hebben :D
Voor wat foto's, kijk hier
  maandag 7 maart 2011 @ 16:32:56 #120
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_93774599
Het wordt weer beter weer, dat is wel aan de foto's te zien :)

@ polariteit, hij lijkt wel verlegen zoals ie wegkijkt :D Goed shot, maar weet niet of ik de vierkante uitsnede nou een toevoeging vind.

@chemiu, duiven zijn erg fijne oefenobjecten. Je kunt daar ook vaak je licht ff op uittesten. Ik doe dat vaak, maar maak er niet heel vaak meer foto's van. Deze is goed gelukt.

@ borelius, ik oefen ook wel, maar met die zware lens gebruik ik toch vaak een statief, en daarmee zijn vliegfoto's dan weer niet handig te maken.
Je gansfoto vind ik erg mooi en lekker fris van kleur.
Je meeuw is ondanks dat ie erg dichtbij is wel het juiste moment met de vleugels omhoog :)

Van mij een kauw

Jackdaw (kauw) by peaspictorial, on Flickr


Jackdaw (kauw) by peaspictorial, on Flickr

En voorlopig dit jaar weer mijn laatste sijsjes in de tuin gehad. Een sperwer heeft er gisteren 1 gevangen en de rest laat zich nu niet meer zien.


Bye bye siskin! Eaten by sparrowhawk by peaspictorial, on Flickr
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  maandag 7 maart 2011 @ 17:53:48 #121
40566 Ericr
Livewrong
pi_93777829
@Pea4fun, die laatste is een mooie. De kauw vind ik wat te centraal.

@ Borelius, mooie actie. Een crop?
pi_93780428
quote:
@ polariteit, hij lijkt wel verlegen zoals ie wegkijkt :D Goed shot, maar weet niet of ik de vierkante uitsnede nou een toevoeging vind.
Haha tnx. Die vierkante crop vind ik ook niet altijd werken, maar in dit geval dus juist wel en dus voor de gein eens hiervoor gekozen.

Jouw eerste kouw vind ik erg tof! blik naar beneden is erg gaaf, en mooi hoe het zwart mooi afsteekt tegen de witte lucht.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_93796409
@pea4fun
Ja, ik vergeet nog wel eens dat wat voor mij hanteerbaar is, voor anderen te zwaar is.
En objectief van enkele kilo's is voor mij geen probleem.
Overigens staan die kwauwtjes er voortreffelijk op, en dat is niet altijd zo vanzelfsprekend, het zwart is echter mooi doortekend gebleven.

@Ericr
Ja er is een stukje gecropped omdat er daarvoor nog een halve gans op stond, dat is geen gezicht natuurlijk.

@polariteit
De grauwe ganzen staan er goed op, volgende keer ietsje dichterbij :)

En dan weer enkele van mij, mijn eerste appelvink, beetje beroerd licht, volgende keer beter...


En nog een boomkruiper, lukt me ook niet elke dag:
...niet geschoten is altijd mis...
  maandag 7 maart 2011 @ 23:47:44 #125
40566 Ericr
Livewrong
pi_93797873
@polariteit, dat zijn hele fraaie BIF's, mooi geschoten.

@Borelius, die eerste heeft ook een wat verstoorde kleurbalans. Verder wel fraai.

Heb de kleurbalans wat geprobeerd te fixen, als je het niks vind moet je het zeggen.

pi_93803528
@Borelius: tnx, ja dichterbij is wel mooier inderdaad, maar deze kwamen toevallig voorbij vliegen en ik kon niet echt dichterbij komen. Ik ben allang blij dat deze zo goed gelukt zijn, blijf het moeilijk vinden.

Die eerste van jou ziet er qua kleur idd een beetje maf uit, vooral de achtergrond. dat blauw is iets te nep. Die boomkruiper is mooi!
Voor wat foto's, kijk hier
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:51:10 #127
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_93807266
@ polariteit, die vliegende ganzen vind ik prachtig gelukt. Mooie lucht erachter werkt ook mee, maakt het plaatje af.

@ borelius mooie waarneming die appelvink ik heb hem nog niet in het wild gezien. De boomkruipertjes zitten nooit een moment stil, dus knap vastgelegd. het is mij nog niet gelukt.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 19:32:59 #128
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_93826996
Lekker wezen wandelen vandaag, redelijk wat tegen gekomen, zelfs een paar vliegfoto's gemaakt, maar nu eerst


Crow (kraai) by peaspictorial, on Flickr
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_93827704
@Ericr
Je hebt helemaal gelijk en jouw bewerking is prima hoor, dankjewel!
...niet geschoten is altijd mis...
  dinsdag 8 maart 2011 @ 19:52:10 #130
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_93828167
Een gelukte vluchtfoto *O*


Oystercatcher in flight (scholekster by peaspictorial, on Flickr
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_93828181
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 07:00 schreef polariteit het volgende:
@Borelius: tnx, ja dichterbij is wel mooier inderdaad, maar deze kwamen toevallig voorbij vliegen en ik kon niet echt dichterbij komen. Ik ben allang blij dat deze zo goed gelukt zijn, blijf het moeilijk vinden.....
Het is ook technisch een prima foto en je moet het zien als aansporing om door te gaan, niet als kritiek.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 19:52 schreef pea4fun het volgende:
Een gelukte vluchtfoto *O*

[ link | afbeelding ]
Oystercatcher in flight (scholekster by peaspictorial, on Flickr
Voortreffelijke scholekster! Zie je wel dat je het kunt!
...niet geschoten is altijd mis...
pi_93848281
quote:
Het is ook technisch een prima foto en je moet het zien als aansporing om door te gaan, niet als kritiek.
I know, wordt ook erg gewaardeerd :)

@pea4fun: erg mooi! Vind dit altijd best moeilijke vogels vanwege het zwart/wit.
Voor wat foto's, kijk hier
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:07:07 #133
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_93854707
@ polariteit, Dat zwart/wit heb ik denk ik toch iets voordeel mee met de D-lighting van nikon. Dat merkte ik 2 jaar geleden op helgoland ook met de witte jan van genten in de zon. Ik had minder snel overbelichting dan mijn maatje met een canon.

iemand enig idee wat dit voor vogel is? Het leek op een meerkoetje maar had geen witte bles op zijn kop, en achter 2 opvallend witte punten aan de vleugels als hij dobberde. Helaas geen goede foto want hij vloog meteen op en was erg schuw.







http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:48:12 #134
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_93855920
Dat lijkt me een Waterhoen te zijn, maar erg duidelijk is het niet op de plaatjes.
Life is what you make it.
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:02:11 #135
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_93856378
Ah dus toch...had zo'n vermoeden, maar wist het niet zeker. Dank je schanulleke.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_93918188
Is het er zoeen:


Waterhoen / Gallinula chloropus / Common Moorhen by Marcel Tuit, on Flickr

Die foto's van jou hebben eigenlijk alleen de actie een beetje mee, verder zijn ze idd niet echt mooi zeg maar :P

Van mij een kuifeendje:


Kuifeend / Aythya fuligula / Tufted duck by Marcel Tuit, on Flickr
Voor wat foto's, kijk hier
pi_93919489
Ik vind kuifeenden zo leuk he :D
Van mij een doodnormale mus, die toevallig even omkeek.

pi_93921974
achtergrond is wat druk, maar vogel staat er goed op :D
Voor wat foto's, kijk hier
pi_93928627
Als ze stilzitten is het beslist makkelijker.
Een neutrale achtergrond doet het onderwerp ook beter tot zijn recht komen.



Als er dan ook nog zo'n aaibare vliegende pluizenbol op staat, wordt het leuk. Voor de niet-kenners, dit is een staartmees.
...niet geschoten is altijd mis...
  vrijdag 11 maart 2011 @ 20:21:10 #140
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_93972708
@ polariteit, ik zag hem voornamelijk van de achterkant, daarom vond ik het lastig te zien, maar het moet haast wel een waterhoen zijn. En nee, die foto's waren niet mooi, maar meer om aan jullie te vragen of je wist wat het was :)

Je kuifeendje is goed vastgelegd, vast lastig met dat zwart en wit, maar ik vind de foto op zich niet erg spannend :@

@ borelius, staartmeesjes zijn geweldig leuke vogeltjes. Je hebt deze er prachtig op staan.

Zelf ben ik gisteren naar zwillbrock geweest om te kijken of de flamingo's al terug waren, toen ik deze barmsijs tegenkwam...een hele groep, ik wist niet wat het waren en moest het thuis opzoeken.


Redpoll (barmsijs) by peaspictorial, on Flickr
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_93975187
quote:
Je kuifeendje is goed vastgelegd, vast lastig met dat zwart en wit, maar ik vind de foto op zich niet erg spannend
Kan ik me ergens wel voorstellen, maar ik houd zelf ergens wel van eenvoudige portretten :)

Die barmsijs is mooi zeg! enige minpuntje is die tak ;)

Nu we toch aan het identificeren geslagen zijn, ik ben benieuwd wie dit is...


Mister Redhead needs an ID by Marcel Tuit, on Flickr
Erg gave vogel, die snavel is echt bruut. nog nooit gezien :o

[ Bericht 19% gewijzigd door polariteit op 12-03-2011 14:41:56 ]
Voor wat foto's, kijk hier
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:20:09 #142
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_93979818
Dat is natuurlijk de krooneend :P

moest het ook opzoeken hoor

Krooneend
Overige namenRed-crested Pochard, Netta rufina
OrdeAnseriformes
FamilieEenden (Anatidae)
StatusJaarvogel. Zeer schaarse broedvogel; doortrekker en wintervogel in zeer klein aantal
Rode LijstNee

Wel bijzonder dus
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_93980685
Goh, twee prachtige vogels, al weer, de barmsijs, heb ik pas 1 keer in het echt gezien, helaas nog geen foto.
En een krooneend, ook nog nooit er op gehad. Tsjonge, wat moet ik nog een hoop doen!
(gelukkig).
...niet geschoten is altijd mis...
pi_93995699
Het is zo te zien inderdaad de krooneend, en erg leuk om een 'bijzondere' vogel op de foto gezet te hebben :D

Erg zwom trouwens ook een vrouwelijk exemplaar bij, dus wellicht gaan deze twee nog voor jongbroed zorgen ook :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_94000585
Hoe krijgen jullie de vogels eigenlijk zo groot in beeld? Komen jullie gewoon dichtbij of zijn de foto's gemaakt met een grote telelens?
Het lukt mij namelijk helemaal niet om vogels beeldvullend te fotograferen met mijn 75-300mm, behalve de merel in onze tuin dan :+
pi_94001558
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 13:34 schreef een2drie het volgende:
Hoe krijgen jullie de vogels eigenlijk zo groot in beeld? Komen jullie gewoon dichtbij of zijn de foto's gemaakt met een grote telelens?
Het lukt mij namelijk helemaal niet om vogels beeldvullend te fotograferen met mijn 75-300mm, behalve de merel in onze tuin dan :+
Ja, dat zat ik me ook net af te vragen... Ik heb een trage 70-300mm op DX, maar ik moet toch vaak nog wat croppen om ze echt goed beeldvullend te krijgen. En als ik te lang wacht tot ze dichterbij komen gaan m'n handen trillen (dag, scherpte) en tegen de tijd dat ik m'n statief heb neergezet zijn de vogels alweer gevlogen.
pi_94003788
Als ik voor mezelf spreek: combinatie van telezoomlens met flink brandpuntafstanden (sigma 150-500mm, erg leuk lensje voor prima prijsje) en flinke crop. Als je bijvoorbeeld kijkt naar die foto van die kuifeend van mij een paar posts terug, de originele foto daarvan ziet er zo uit:



Een flinke crop dus.

Om flink te croppen moet je wel rekening mee houden dat dit ook op een gegeven moment ophoudt als het te ver weg is. Ook is het van belang dat de foto ook scherp is.

Op die lens heb ik trouwens ook stabilisatie, en dat scheelt echt een heleboel. Statief gebruik ik eigenlijk nooit bij vogelfoto's, maar dat is vooral omdat ik van mezelf vind dat ik een stevige hand heb :P

laat je je statief anders niet gewoon zitten?
Voor wat foto's, kijk hier
pi_94009412
Bedankt voor de info ^O^
Dan zal ik morgen eens een paar foto's gaan croppen. Een grote telelens zit er helaas niet in voor mij, dat wordt toch wat te duur ;)
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:03:40 #149
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_94009712
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:42 schreef DitIsFloor het volgende:
Ik vind kuifeenden zo leuk he :D
Van mij een doodnormale mus, die toevallig even omkeek.

[ afbeelding ]
Sorry, had jouw mus helemaal gemist. Je hebt hem er mooi scherp en helder op staan. Als je hem nu zo uitsnijdt dat hij niet zo precies in het midden staat, dan wordt het meteen een interessanter beeld.

@ een2drie en JF, Ik heb net als polariteit een 150-500 met stabilisatie. Veel vogelfoto's maak ik gewoon in de tuin, met camera op statief. Ik voer het hele jaar door, dus er komt best veel. Dan crop ik alleen een beetje voor de compositie. Als ik aan de wandel ga, dan neem ik vaak mijn eenpootstatief mee en/of een rijstzakje als ik weet dat ik bij vogelhutjes uitkom. Ideaal om je lens op te laten rusten, ook voor foto's vanuit de auto. Ik crop ook regelmatig, maar ga daarin meestal niet zover als polariteit. Ik wil toch nog wat overhouden om af te kunnen drukken, niet alleen voor het web.

Om foto's zoals die van de barmsijs dan toch goed genoeg te krijgen achtervolg ik met omtrekkende bewegingen vaak een vogeltje voor een langere tijd :D Daarom kan ik ook het best alleen gaan, of met iemand die geduld heeft.

edit: ik gebruikte eerst de 50-500 zonder stabilisatie, die gaat nu voor een zacht prijsje de deur uit
Vliegfoto's schiet ik uit de hand, dan is die stabilisatie toch wel erg lekker.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_94019785
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:03 schreef pea4fun het volgende:
Sorry, had jouw mus helemaal gemist. Je hebt hem er mooi scherp en helder op staan. Als je hem nu zo uitsnijdt dat hij niet zo precies in het midden staat, dan wordt het meteen een interessanter beeld.
Fijn dat je dat opmerkt! Ik heb het eigenlijk nog niet eens geprobeerd, ik ga eens kijken wat dat voor resultaat oplevert.
pi_94024243
Ook ik gebruik vaak de Sigma 150-500 met stabilisatie. Eigenlijk geen dure lens, zeker niet als je kijkt naar de beeldkwaliteit, dan is er sprake van een voortreffelijk prijs/prestatie-verhouding.
Maar ook heb ik een Sigma 300-800 mm. Ja, die is schandalig duur, maar dan ook wel heel erg fraai.
Deze is overigens uitlsuitend vanaf statief bruikbaar.
En zelfs met die monsterlens moet ik nog wel eens een crop toepassen. Maar als de kwaliteit van de bron gewoon goed is, dan kan dat ook best.

En met dat monster sta je soms te dichtbij:


[ Bericht 22% gewijzigd door Borelius op 12-03-2011 23:54:59 ]
...niet geschoten is altijd mis...
pi_94036308
Wel een hele mooie foto Borelius! Zo dichtbij lukt mij vaak niet eens, hooguit alleen bij ganzen of zwanen maar zeker niet bij kleiner spul.

Die 300-800 zal zeker wel flink wat wegen? Denk dat als je daar vaak mee op stap gaat dat je dan de sportschool op kan zeggen :P
Voor wat foto's, kijk hier
pi_94037897
@Borelius, zeker een mooie foto! De waterdruppels op zijn kop voegen ook wat toe.
pi_94044390
@Borelius - niks te dichtbij, ik vind 't een prima shot zo! Wou dat mijn vogeltjes zo goed scherp en geisoleerd waren.

Een van m'n eerste fotos met 70-300mm (die bijna altijd op 300mm staat):


Badderende watervogel, en de jonkies ervan:




Walkaround lens (18-105) op max zoom kan ook best werken, mits vogeltje brutaal en dichtbij:
  zondag 13 maart 2011 @ 21:57:12 #155
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_94069845
@ borelius, prachtig portretje hoor. Ik weet futen te zitten hier in de buurt, maar die zijn erg shuw. Het is me dus nog niet gelukt ze mooi op de foto te krijgen.

@JF Je hebt de vogels er mooi op hoor...die vink is idd erg brutaal als ie zo dichtbij komt! Soms moet je ook gewoon geluk hebben he.

Ik heb vanmorgen een ochtendje gevogeld in de achtertuin. Dit was mijn oogst























http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_94072982
Dank allemaal, ja zo'n futenportret daar is natuurlijk niets mis mee. Het is dan ook een luxe-probleem, dat je zo dichtbij kunt komen.

@polariteit
Ja, de lens zelf weegt al bijna 6 kg. Als ik camera, battery-pach, statief en statief-gondel bij elkaar optel, dan kom ik aan ruim 12 kg. Kortom, gewichtheffen is mijn tweede hobby geworden.

@ JF_
Heerlijk als zo'n vinkje lekker brutaal is, want het zijn prachtige vogeltjes. Mooie plaat!

@pea4fun
Wat een fraaie serie, was dat echt in je achtertuin? Geef mij zo'n tuin!

Voor mij vandaag wat leuke actie-foto's. In dit jaargetijde zijn ganzen er als de kippen bij om andere mannetjes weg te jagen als ze te dicht bij hun vrouwtje komen:



En grutto's gunnen elkaar ook niet al te veel ruimte op dat gebied:
...niet geschoten is altijd mis...
  maandag 14 maart 2011 @ 16:03:12 #157
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_94097268
Die grutto foto vind ik echt geweldig hoor. Ik moet toch eens meer watervogels op gaan zoeken :)

maar ja...als er veel in je tuin te zien is kom je maar lastig weg :D
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  maandag 14 maart 2011 @ 19:26:28 #158
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_94107039
het is van een behoorlijke afstand, maar ik had ook nog wat nestelende aalscholvers


Cormorant, building a nest (aalscholver 1) by peaspictorial, on Flickr

Cormorant, building a nest (aalscholver 2) by peaspictorial, on Flickr

Cormorant, building a nest (aalscholver 3) by peaspictorial, on Flickr

Cormorant, building a nest (aalscholver 4) by peaspictorial, on Flickr

[ Bericht 51% gewijzigd door pea4fun op 14-03-2011 19:32:53 ]
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 14 maart 2011 @ 21:05:13 #159
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_94113871
@pea4fun : je zou die tuin nooit meer uitkomen
@Borelius : Het blijft verbazingwekkend wat je allemaal uit dat kolos tovert

@diegene die zijn lens te kort vond: Het kan ook met kortere lenzen.
Onderstaande ging gewoon met een Tamron 80-210 op een EOS
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_94133861
@pea4fun
Ja, beetje ver weg, dat valt niet mee, ik zou maar in die leuke tuin blijven, zoals Sok al zei.
Watervogels zijn vaak een bron voor interessante plaatjes, vooral als ze een beetje activiteit vertonen. Ik raak er niet op uitgekeken, steeds als ik denk dat ik alles wel gezien heb, is er weer iets anders.
Aalscholvers zijn prachtige vogels, bij den Oever kun je ze vaak redelijk goed benaderen:


@Sok
Ja, met wat geduld, geluk en een niet te schuwe vogel lukt het wel eens met een kortere lens.
En ik begin gewend te raken aan het gebruik van het Sigmonster. Maar het was te voorspellen dat dit niet zo maar eventjes ging. Het is een "optiekje" waar je mee moet leren omgaan.
...niet geschoten is altijd mis...
pi_94151186
Mooi zeg :O Ik vond nog een foto van een duif. Toch jammer van de zwaan die half in de duif verdwijnt :P Het is niet een hele speciale foto, maar ik vond de kleuren wel erg mooi van dit exemplaar, vooral de knalrode kleur van zijn oog.

pi_94164006
De duif staat er inderdaad qua kleur voortreffelijk op. Ook de scherpte is niks op af te dingen. Probeer een volgende keer eens wat door de knietjes te gaan, dan was de zwaan verdwenen en ook het perspectief een stukje leuker. Gewoon eens aan denken een volgende keer.
...niet geschoten is altijd mis...
pi_94166698
Hoevaak is de grap: "Dat is heel geen vogel" hier al gemaakt? :P
pi_94168320
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:01 schreef Flaccid het volgende:
Hoevaak is de grap: "Dat is heel geen vogel" hier al gemaakt? :P
Verder niets beters te doen zeker?
...niet geschoten is altijd mis...
pi_94220718
Een paar van mij

Zieke stormmeeuw, ver weg van de rest van de groep


Een roodborstje dat op een halve meter afstand ging zitten


Winterse zwaan
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_94220938
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:44 schreef Borelius het volgende:
Als ze stilzitten is het beslist makkelijker.
Een neutrale achtergrond doet het onderwerp ook beter tot zijn recht komen.

[ [url=http://farm6.static.flickr.com/5214/5509393101_1500e24a4e_z.jpg]afbeelding
][/url]

Als er dan ook nog zo'n aaibare vliegende pluizenbol op staat, wordt het leuk. Voor de niet-kenners, dit is een staartmees.
Sterker nog, dit is volgens mij de zeldzame ondersoort witkopstaartmees :o
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_94233742
quote:
2s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:43 schreef dralion13 het volgende:

[..]

Sterker nog, dit is volgens mij de zeldzame ondersoort witkopstaartmees :o
Ik heb daar samen met een collega (verwoed vogelaar) ook al naar zitten kijken. Er schijnt ook nog een tussen-variant te zijn, die men de witkoppige staartmees noemt en hij dacht dat dit er wel een zou kunnen zijn.
Ik vind het wel leuk om te weten, maar het gaat mij in eerste instantie om de amusementswaarde van de foto en determinatie komt op het tweede plan.

Die zwaan is helemaal prachtig, zo met die druppels en al. Mooie doortekening van de witte veertjes! En het roodborstje staat er ook heel parmantig op. Zelf heb ik gisteren nog een meeuw gekiekt, ik dacht een "grote burgemeester", maar ik ben niet echt een kenner. Grappig is, dat de vogel mij tijdens het overvliegen in het oog lijkt te houden:

...niet geschoten is altijd mis...
pi_94243939
Uitgaande van de vleugelpunten (bij een burgemeester (groot/klein) altijd het lichtste stuk van de vleugel, en de snavel is dit volgens mij een zilvermeeuw.
Hele mooie foto dat wel. Hij lijkt je inderdaad in de gaten te houden
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
  donderdag 17 maart 2011 @ 16:41:53 #169
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_94244191
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:24 schreef Borelius het volgende:

[..]

Ik heb daar samen met een collega (verwoed vogelaar) ook al naar zitten kijken. Er schijnt ook nog een tussen-variant te zijn, die men de witkoppige staartmees noemt en hij dacht dat dit er wel een zou kunnen zijn.
Ik vind het wel leuk om te weten, maar het gaat mij in eerste instantie om de amusementswaarde van de foto en determinatie komt op het tweede plan.

Die zwaan is helemaal prachtig, zo met die druppels en al. Mooie doortekening van de witte veertjes! En het roodborstje staat er ook heel parmantig op. Zelf heb ik gisteren nog een meeuw gekiekt, ik dacht een "grote burgemeester", maar ik ben niet echt een kenner. Grappig is, dat de vogel mij tijdens het overvliegen in het oog lijkt te houden:

[ link | afbeelding ]
Bij de vleugels, aan de achter kant, kan je daar nou door het verenpaket kijken, of komt dat door de bewegingsonscherpte dat het zo lijkt?
Hij is ook wat te krap gecropt, zeker aan de bovenkant. Maar afgezien van de crop heb ik er niets op aan te merken :9~
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_94244823
Echt mooie foto's hier.

Zonder alle relevante topics hierdoor te spitten, wat zijn goede camera's om te beginnen met natuurfotografie (en lenzen)?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 17 maart 2011 @ 16:56:41 #171
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_94244890
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
Echt mooie foto's hier.

Zonder alle relevante topics hierdoor te spitten, wat zijn goede camera's om te beginnen met natuurfotografie (en lenzen)?
[Centraal] Wie helpt me aan een nieuwe camera? #24
Probeer het daar aub. Beetje moeite voor je vraag mag wel :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_94247122
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:56 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

[Centraal] Wie helpt me aan een nieuwe camera? #24
Probeer het daar aub. Beetje moeite voor je vraag mag wel :P
Bedankt,

Ik ben liever lui :P
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_94253967
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Bij de vleugels, aan de achter kant, kan je daar nou door het verenpaket kijken, of komt dat door de bewegingsonscherpte dat het zo lijkt?
Hij is ook wat te krap gecropt, zeker aan de bovenkant. Maar afgezien van de crop heb ik er niets op aan te merken :9~
Je kan door die veren heen kijken, komt niet door bewegingsonscherpte
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_94326367
Mooie foto's zijn er weer voorbij gekomen zeg!


An eurasian coot couple by Marcel Tuit, on Flickr
Voor wat foto's, kijk hier
  zaterdag 19 maart 2011 @ 22:41:30 #175
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_94352225
@Dralion, mooie close up van die zwaan met die druppels op zijn snoet. En ja, roodborstjes kunnen erg brutaal zijn, dat maakt ze zo leuk :)

@ borelius, die meeuw zit wel heel strak in het kader, maar mooie gedetaileerde foto.

@ polariteit, echt een heel knus koppeltje zo.

Ik kreeg vandaag 3 keer de kans om een sperwer in mijn tuin te fotograferen...die kans heb ik genomen natuurlijk!


Sparrowhawk in the backyard 1 (sperwer) by peaspictorial, on Flickr


Sparrowhawk in the backyard 2 (sperwer) by peaspictorial, on Flickr


Sparrowhawk in the backyard 3 (sperwer) by peaspictorial, on Flickr


Sparrowhawk in the backyard 4 (sperwer) by peaspictorial, on Flickr


Sparrowhawk in the backyard 5 (sperwer) by peaspictorial, on Flickr


Sparrowhawk in the backyard 6 (sperwer) by peaspictorial, on Flickr
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_94366350
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 22:41 schreef pea4fun het volgende:
@ borelius, die meeuw zit wel heel strak in het kader.....
Sterker nog, hij zat er zelfs een klein stukje niet in. Met vliegende objecten heb je de uitsnede niet altijd helemaal in de hand. Zo ook met deze meeuw. De onderste vleugeltip zat net niet in beeld.
Ik heb daarom wat gesmokkeld door dat laatste stukje bij te tekenen. Je ziet er helemaal niets van.

Een sperwer in je tuin! Jij hebt echt een heel fijn plekkie daar! Ik ben helemaal niet jaloers hoor! ;)
...niet geschoten is altijd mis...
pi_94367188
erg gaaf dat je die in je tuin hebt. waarom heb ik nou het vermoeden dat je niet zomaar een gemiddeld stadstuintje hebt???
Voor wat foto's, kijk hier
  zondag 20 maart 2011 @ 11:43:31 #178
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_94368545
@ borelius, knap tekenwerk :D

@ polariteit, toch heb ik maar een tuintje van 7 bij 8 ongeveer (kan er een metertje om liegen) en woon in een gewone wijk. Wel vlak bij het wijkpark, al is dat niet zo groot, en ook niet heel erg ver van een bos.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zondag 20 maart 2011 @ 14:02:31 #179
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_94373738
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 22:41 schreef pea4fun het volgende:
(...)
Ik kreeg vandaag 3 keer de kans om een sperwer in mijn tuin te fotograferen...die kans heb ik genomen natuurlijk!

[ link | afbeelding ]
Sparrowhawk in the backyard 1 (sperwer) by peaspictorial, on Flickr

[ link | afbeelding ]
Sparrowhawk in the backyard 2 (sperwer) by peaspictorial, on Flickr

[ link | afbeelding ]
Sparrowhawk in the backyard 3 (sperwer) by peaspictorial, on Flickr

[ link | afbeelding ]
Sparrowhawk in the backyard 4 (sperwer) by peaspictorial, on Flickr

[ link | afbeelding ]
Sparrowhawk in the backyard 5 (sperwer) by peaspictorial, on Flickr

[ link | afbeelding ]
Sparrowhawk in the backyard 6 (sperwer) by peaspictorial, on Flickr
Er is vast een natuurkenner die het me kan (en wil :X) uitleggen, maar ik blijf me liever verwonderen: Hoe kan een beest met zulke spillepootjes nou zo'n effectieve jager zijn? Je zou denken dat elke stoot die hij doet moet leiden naar tenminste één gebroken teen of zelfs poot!

Toffe platen trouwens erwtje. Alleen al om deze fotos is je verhuizing een goed besluit geweest!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 20 maart 2011 @ 19:51:30 #180
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_94388099
@ ronald, het effectieve zit em niet in de poten denk ik :D

Vandaag landde hij 3 meter voor me toen ik in de tuin zat! Het klikken van mijn camera deed hem blijkbaar niet veel.


Sparrowhawk visits again by peaspictorial, on Flickr


Sparrowhawk visits again by peaspictorial, on Flickr


Sparrowhawk visits again by peaspictorial, on Flickr
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zondag 20 maart 2011 @ 20:15:31 #181
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_94389302
Flickrplaatjes doen 't allemaal niet.. blijkbaar :o .
Huilen dan.
  zondag 20 maart 2011 @ 20:18:36 #182
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_94389475
Oh, ze doen het wel maar heeeeeeeel langzaam.
Huilen dan.
  zondag 20 maart 2011 @ 21:23:42 #183
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_94393600
het zal druk zijn op flickr...dan morgen maar kijken :)
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zondag 20 maart 2011 @ 23:18:16 #184
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_94400687
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 19:51 schreef pea4fun het volgende:
@ ronald, het effectieve zit em niet in de poten denk ik :D

Kijk maar eens wat filmpjes van hoe hij jaagt. Zijn vleugels heeft ie nodig om zich te verplaatsen, zijn bek om mee te doden en te eten. Maar het grijpen van zijn prooi (en zich verdedigen ook trouwens) doet hij met zijn poten.



:)
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_94411941
@pea4fun
Werkelijk prachtig, die sperwer van dichtbij. En dat in zo'n tuin als je net beschreef, heel erg bijzonder.

Zoals inmiddels wel zal zijn opgevallen ben ik gek op foto's van vogels in actie.
De grutto's zijn in de lente volop bezig met te bekvechten over vrouwtjes:


En soms zie je iets heel vreemds. Ganzen willen tijdens het badderen nog wel eens op de rug gaan liggen en ik heb daar inmiddels 2 varianten van waargenomen. Overdwars en de koprol in de lengte, van die laatste hier een bewijs. De foto had wat scherper gekund, maar de amusementswaarde vergoedt een hoop.

...niet geschoten is altijd mis...
pi_94416896
Wat een heerlijke foto's komen hier weer voorbij.
Die sperwer is geweldig en die gans, dat had ik nog nooit gezien.

Helaas geen foto's van mijn hand de laatste tijd, heb moeite met het wennen aan de D7000 en heb nog steeds niet uitgevonden hoe ik kan kiezen voor 1 focus punt. De camera lijkt voortduren te focussen op een ander punt dan ik wil. Onwetendheid van mijn kant neem ik aan.

Maar ik heb hopelijk nog even om een en ander uit te vinden, de vogels beginnen hier net een beetje actief te worden. Wij lopen hier aan jullie foto's te zien een paar weekjes achter jullie aan wat de lente betreft.
pi_94418266
@Texas2Step
Probeer het eens hier: http://www.nikondigitutor.com/eng/d7000/index.html
Er wordt apart een hoofdstuk gewijd aan het scherpstellen (Focus). Ik kijk er naar uit om weer fraaie foto's van overzee te zien!
...niet geschoten is altijd mis...
  maandag 21 maart 2011 @ 14:28:11 #188
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_94419279
@ borelius, zit je nu een hele middag aan de waterkant te wachten op dit soort foto's? of kom je het min of meer toevallig tegen tijdens een wandeling bijvoorbeeld? Ik vind het erg knap hoe je steeds weer bijzonder plaatjes tevoorschijn tovert.

@ texas2step, is de D7000 zo verschillend met wat je hiervoor had? Wel opschieten met leren hoor, ik verwacht wel bijzondere lenteplaatjes van vogels die we hier niet zien :D
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_94420352
@pea4fun
Heel soms heb ik dat geluk, meer meestal is het toch wel even zitten blijven en wachten.
Afgelopen zondag heb ik van half twee tot vier uur aan het water gezeten en met dat mooie weer is
dat bepaald geen straf.
Verder is het een kwestie van goed opletten. Hoe vaker je observeert, des te beter kun je bepaald gedrag voorspellen en daar met de camera klaar voor zijn als het dan ook echt gebeurt.

En zoals jij weet (met zo'n leuke tuin), hoef je niet altijd op een exotische plek te zijn voor leuke foto's.
...niet geschoten is altijd mis...
  maandag 21 maart 2011 @ 15:48:17 #190
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_94422664
Vorige week ook mijn eerste lens ooit (canon 50-250 F5.6) uitgeprobeerd in het park naast m'n appartementje. Ik ben zeer tevreden wat je al uit zo'n goedkope lens haalt :)









Dit weekend op het strand geweest met vriendin. Helaas natuurlijk erg druk en met m'n vriendin wat minder geduld voor foto's ;), maar vanavond ga ik eens kijken wat er tussen zit!
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_94427428
@Kingmob
Best een leuke serie en dat het met een goedkope lens is gemaakt daar zie je niets van.

@pea4fun
Overigens zo'n mazzeltje, wandelen en dan toevallig iets leuks zien, dat gebeurde me vandaag tijdens mijn lunchpauzewandeling, een meerkoeten-gevecht. In deze tijd is het een aanrader even bij een sloot te blijven staan waar meerdere meerkoeten zijn. Alles wat in hun gebied komt moet er aan geloven. Dat kan heel leuke spetterende plaatjes opleveren:

...niet geschoten is altijd mis...
pi_94438312
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 14:04 schreef Borelius het volgende:
@Texas2Step
Probeer het eens hier: http://www.nikondigitutor.com/eng/d7000/index.html
Er wordt apart een hoofdstuk gewijd aan het scherpstellen (Focus). Ik kijk er naar uit om weer fraaie foto's van overzee te zien!
Je hebt me zojuist mijn plezier in deze camera terug gegeven, heel veel dank.
Ik werd echt niet wijs uit de gebruiksaanwijzing en dit liet precies zien wat ik niet begreep in het boek. :D

quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 14:28 schreef pea4fun het volgende:

@ texas2step, is de D7000 zo verschillend met wat je hiervoor had? Wel opschieten met leren hoor, ik verwacht wel bijzondere lenteplaatjes van vogels die we hier niet zien :D
Ja, mijn andere camera is een D80 en dat blijkt toch wel een heel verschil.
De gebruiksaanwijzing is zelfs 3 maal zo dik :?
pi_94492630
@Texas2step
Graag gedaan, ik dacht wel dat dit je op weg zou helpen!

Vandaag slechts één toonbare foto, van een roodborstje:

...niet geschoten is altijd mis...
pi_94529901
Soms heb ik ook wel eens een vogel in de tuin, niets bijzonders, gewoon een mus, maar die kan ook heel mooi zijn hoor:



Deze is ook nog acrobaat.
...niet geschoten is altijd mis...
pi_94568892
Vind die mus geweldig. Doet me denken aan die oude boeken met prachtig gedetailleerde tekeningen.
Het is hier hollen of stilstaan op het moment, of je rijdt de robins zowat over hun staart terwijl ze lopen te flikvlooien of je zijn weg zodra je een pink beweegt. Maar vanmiddag had ik een beetje mazzel. Een Turkey vulture op een schoorsteen, vloog op zodra ik de auto uitstapte, maar bleef in de buurt. Helaas is het grijs en grauw hier en had ik enkel een silhouette tegen de lucht.
Dus ik hoop dat jullie me vergeven, maar ik heb er een beetje mee gespeeld O+
pi_94570198
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:20 schreef Borelius het volgende:
@Kingmob
Best een leuke serie en dat het met een goedkope lens is gemaakt daar zie je niets van.

@pea4fun
Overigens zo'n mazzeltje, wandelen en dan toevallig iets leuks zien, dat gebeurde me vandaag tijdens mijn lunchpauzewandeling, een meerkoeten-gevecht. In deze tijd is het een aanrader even bij een sloot te blijven staan waar meerdere meerkoeten zijn. Alles wat in hun gebied komt moet er aan geloven. Dat kan heel leuke spetterende plaatjes opleveren:

[ link | afbeelding ]
Erg vette foto! Wat een gevecht, daar is het nu echt de tijd van het jaar voor. Erg mooi vast gelegd.



quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:13 schreef Texas2step het volgende:
Vind die mus geweldig. Doet me denken aan die oude boeken met prachtig gedetailleerde tekeningen.
Het is hier hollen of stilstaan op het moment, of je rijdt de robins zowat over hun staart terwijl ze lopen te flikvlooien of je zijn weg zodra je een pink beweegt. Maar vanmiddag had ik een beetje mazzel. Een Turkey vulture op een schoorsteen, vloog op zodra ik de auto uitstapte, maar bleef in de buurt. Helaas is het grijs en grauw hier en had ik enkel een silhouette tegen de lucht.
Dus ik hoop dat jullie me vergeven, maar ik heb er een beetje mee gespeeld O+
[ afbeelding ]
Deze is ook erg fraai, vooral dat licht wat op de vleugels valt.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2011 20:37:21 ]
pi_94570331
Aan het klooien. EDIT DUBBEL

[ Bericht 64% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2011 20:37:37 ]
pi_94572231
@Texas2step:
Ja, die mus, zat zo mooi en ik kon heel dichtbij komen, het licht viel mooi, alles zat mee, soms heb je dat wel eens.
De foto van die gier is best mooi geworden zo. Soms moet je wat experimenteren, ik heb bij de mus een heel storend takje verwijderd. Je kunt niet aan de mus vragen of hij even een stukje wil opschuiven, de natuur laat zich niet regisseren.

@Wiebeldak:
Ik zou (als dat kon) geprobeerd hebben via een uitsnede de ruimte rechts van de aalscholver wat groter te maken. Of even wachten tot hij de andere kant op had gekeken. Verder is de foto fraai hoor.
...niet geschoten is altijd mis...
  donderdag 24 maart 2011 @ 21:27:14 #199
40566 Ericr
Livewrong
pi_94573477
Zie dat er weer mooie foto's zijn geplaatst. Zelf even niet toegekomen aan foto's maken maar maakte vandaag even een rondje door het bos en zag een aantal kuifeenden. Helaas wel water met brood er in en takken en ook nog eens vrij onrustig maar toch nog een redelijke foto van een kuifeend kunnen maken :


Met een teleconverter er tussen die op magische wijze van mijn manual focuszoom een AF-objectief maakt. Die zoom zal zonder TC wel scherper zijn maar dan kom ik weer lengte te kort.
pi_94574341
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 21:07 schreef Borelius het volgende:
@Texas2step:
Ja, die mus, zat zo mooi en ik kon heel dichtbij komen, het licht viel mooi, alles zat mee, soms heb je dat wel eens.
De foto van die gier is best mooi geworden zo. Soms moet je wat experimenteren, ik heb bij de mus een heel storend takje verwijderd. Je kunt niet aan de mus vragen of hij even een stukje wil opschuiven, de natuur laat zich niet regisseren.

@Wiebeldak:
Ik zou (als dat kon) geprobeerd hebben via een uitsnede de ruimte rechts van de aalscholver wat groter te maken. Of even wachten tot hij de andere kant op had gekeken. Verder is de foto fraai hoor.
Heb hem ook naar links kijkend gemaakt maar niet bij stil gestaan dat het idd mooier is als ie de ruimte in kijkt! Tnx ... Ik ga met die andere aan de slag :)
pi_94579779
@Ericr
Ja, dat is heel vaak het nadeel van een teleconverter, dat het ten koste gaat van de auto-focus. Dat komt omdat de lichtsterkte sterk afneemt door de converter. Is de lens van zichzelf niet zo lichtsterk, dan gaat het meestal mis.

Maar nu de foto, deze is beslist goed te noemen en de scherpte is ook mooi gebleven. De converter heeft kennelijk geen negatieve invloed gehad op de beeldkwaliteit.
...niet geschoten is altijd mis...
  donderdag 24 maart 2011 @ 23:12:48 #202
40566 Ericr
Livewrong
pi_94580158
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 23:04 schreef Borelius het volgende:
@Ericr
Ja, dat is heel vaak het nadeel van een teleconverter, dat het ten koste gaat van de auto-focus. Dat komt omdat de lichtsterkte sterk afneemt door de converter. Is de lens van zichzelf niet zo lichtsterk, dan gaat het meestal mis.

Maar nu de foto, deze is beslist goed te noemen en de scherpte is ook mooi gebleven. De converter heeft kennelijk geen negatieve invloed gehad op de beeldkwaliteit.
Dit is eigenlijk net andersom. Deze converter maakt van een manual focus objectief een AF-objectief. Moet zeggen dat de AF eigenlijk nog best snel is, zeker als je bedenkt dat je toch weer wat licht kwijtraakt door de 1.7x vergroting. De gebruikte Tamron Adaptall 80-200mm f2.8 is verder natuurlijk wel lichtsterk genoeg om geen al te nadelige gevolgen te ondervinden van een tc.

Het is deze converter :

http://kmp.bdimitrov.de/teleconverters/F1.7X.html

Betaal je overigens tegenwoordig wel de hoofdprijs voor maar mijn combo van lichtsterke zoom en deze converter is nog wel steeds goedkoper dan een lichtsterke f2.8 telezoom met dezelfde range.
pi_94591026
ZO, maar even wat reacties achterlatne. Komen een hoop foto's bij zeg als je een paar dagen niet kijkt :P

@borelius 21-3: 2 hele gave foto's, die grutto foto is gewoonweg mooi en prachtig getimed. Die op zijn kop liggende gans: nooit gezien maar idd erg grappig!

@kingmob 21-3: Erg leuke foto's, vooral de eerste en derde. Die van het roodborstje zijn ook wel leuk, maar daar storen de takken mij nogal.

@borelius 21-3: goed gezien, mooie plaat!

@borelius 23-3: erg mooi, jammer dat dat blaadje net in de schaduw zit...

@texas2step: deze foto is wel heel erg gaaf zeg! mooi!

@wiebeldak: Leuke foto, goed scherp. Enige minpuntje vind ik dat er aan de verkeerde kant vna de vogel veel ruimte is. Eigenlijk moet hij ruimte hebben om naar te kijken.

@ericr: hele mooi foto hoor, die druppels op die kuifeend! :D

En van mijn kant, futen in een paringsdans. Helaas was dit de enige scherpe foto, aangezien ze nogal hard te keer gingen. Jammer dat ze de verkeerde kant op kijken, maar ik vond de foto toch best leuk om te tonen.


Dance of the grebes by Marcel Tuit, on Flickr
Voor wat foto's, kijk hier
pi_94596270
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 23:12 schreef Ericr het volgende: ....Dit is eigenlijk net andersom. Deze converter maakt van een manual focus objectief een AF-objectief.....
Oh sorry, had ik het verkeerd begrepen, heel apart en een voortreffelijke combinatie dus.

@polariteit
Het is altijd een prachtig gezicht, de balts van de futen. In dit geval had je de pech van een drukke achtergrond en dat ze niet even om wilden kijken.
Wel een mooi laag standpunt gekozen, zo te zien.
...niet geschoten is altijd mis...
  vrijdag 25 maart 2011 @ 21:46:44 #205
40566 Ericr
Livewrong
pi_94617625


Vandaag nog even met mijn manual focus 80-200mm op pad geweest, zonder de AF-converter er op.

@Borelius, mooi tafereel. Inderdaad jammer van de drukke achtergrond.
pi_94684922
Soms heb je het gevoel, wie kijkt nu naar wie? Zo ook bij deze eigenwijze pimpelmees,
die lijkt te zeggen: "Wat doe jij daar beneden mij?"

...niet geschoten is altijd mis...
pi_94686804
Ach, wat een schatje! Hij is zo lekker pluizig. De foto lijkt alleen wel een beetje ruizig, of is dat mijn computerscherm? Was trouwens nog beter als die tak bij het staartje weg was, maar je kunt nou eenmaal niks aan de natuur veranderen :P
pi_94696447
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 20:56 schreef DitIsFloor het volgende:
Ach, wat een schatje! Hij is zo lekker pluizig. De foto lijkt alleen wel een beetje ruizig, of is dat mijn computerscherm? Was trouwens nog beter als die tak bij het staartje weg was, maar je kunt nou eenmaal niks aan de natuur veranderen :P
Alles kan achteraf veranderd worden, de ruis is nu onderdrukt en het takje is ook weg. Ik doe dat liever niet standaard. Maar het is wel eens leerzaam om te laten zien wat je achteraf allemaal kunt veranderen.


(Ook het vlekje onder de staart is nu weg, dat zou ik normaal gesproken wel gedaan hebben, dat was ik even vergeten)
...niet geschoten is altijd mis...
pi_94708933
Deze kan ik niet helemaal benoemen, wellicht weet iemand hier het?

pi_94709516
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 12:35 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
Deze kan ik niet helemaal benoemen, wellicht weet iemand hier het?

[ afbeelding ]
Een eend :P
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_94709570
Ah, ik twijfelde nog tussen een drijfkoekeloerus en eend, bedankt...
pi_94715360
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 12:35 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
Deze kan ik niet helemaal benoemen, wellicht weet iemand hier het?
Dat lijkt me een krakeend. Google maar eens op de term krakeend, dan vind je vast eenden die op deze lijken.
...niet geschoten is altijd mis...
pi_94717286
Bedankt voor de input; ik heb gegoogl'd en daarlangs kwam ik de tafeleend tegen, die past beter dan de krakeend (daarvoor mist het zwarte staartje van de vrouw). Link

[ Bericht 4% gewijzigd door actuele_vertrektijd op 28-03-2011 16:05:38 ]
pi_94718225
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:58 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
Bedankt voor de input; ik heb gegoogl'd en daarlangs kwam ik de tafeleend tegen, die past beter dan de krakeend (daarvoor mist het zwarte staartje van de vrouw). Link
Ja, zou ook beter kunnen, het is een vrouwtje en dat is bij eenden vaak lastig. En dan zijn er ook nog hybride-soorten, waarbij dus een kruising is ontstaan tussen twee soorten.
...niet geschoten is altijd mis...
  woensdag 30 maart 2011 @ 20:55:33 #215
324060 RianaLuna
Blessed be :)
pi_94827001





Ik vind hem cute O+
Always live your life with full happiness and laughter ;)
pi_94830185
@ericr: eend staat er mooi op, hij/zij is alleen iets aan de lichte kant.

@borelius: leuke pluizebolletjes, maar toch vind ik het standpunt niet echt prettig kijken.

@actuele vertrektijd: geen idee wat voor eend het is, maar de foto is erg mooi in ieder geval. Mooie bruine tinten!

@RianaLuna: het vogeltje staat er erg mooi op. mooi scherp en mooi van kleur. de achtergrond vind ik echter wat minder.

Witte kwikstaart / white wagtail / Motacilla alba by Marcel Tuit, on Flickr
Voor wat foto's, kijk hier
  donderdag 31 maart 2011 @ 19:49:25 #217
40566 Ericr
Livewrong
pi_94867858
@Rianaluna, altijd lastig om een vogel in een kooi er goed op te krijgen, maar het is prima gelukt.

@Borelius, leuke pluizenbol. Alleen zie je natuurlijk weinig van het koppie zo.

@Polariteit, mooie kwikstaart. Aardige afstand volgens mij.

#1


#2


#3


#4


Zelf vandaag aan de slag gegaan met mijn Sigma 150-500mm, loeizwaar maar nog wel te doen uit de hand.
pi_94889995
Dank je ericr. volgens de exif 17 meter, maar dnek zelf dat het nog dichterbij was. het was echter wel een gigantisch klein vogeltje (zeker vergeleken met die zwanen van jou).

Mooie foto's trouens. Met je 150-500 gemaakt? vooral die tweede is nice. nooit geweten dat ze tanden op de tong hebben!

Uit de hand m aken van foto's met deze lens doe ik trouwens ook altijd, gaat op zich prima met de OS :)
Voor wat foto's, kijk hier
  vrijdag 1 april 2011 @ 08:48:41 #219
40566 Ericr
Livewrong
pi_94890943
Met de 150-500mm gemaakt inderdaad, uit de hand schieten gaat prima maar je gaat het wel voelen op den duur. Denk dat 2 Kg zo'n beetje het maximale gewicht is voor een objectief om uit de hand te gebruiken. Voor lange sessies gooi ik er wel een monopod onder.
  vrijdag 1 april 2011 @ 08:54:38 #220
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_94891063
Een hoop leuke vogels weer.

@polariteit, de futen vind ik wel een mooi moment, maar de foto vind ik (voor jouw doen) minder mooi, te druk en de koppen de verkeerde kant op. De kwikstaart vind ik dan wel weer erg leuk.

@ ericr, je eendje vind ik wat missen aan contrast, maar kan ook aan mijn werkbeeldscherm liggen. Je zwanen zijn erg mooi, vooral de close-ups hebben wel wat.
Ik gebruik als ik op pad ga met de 150-500 altijd mijn eenpoot, behalve als ik op mijn buik in het gras ga liggen dan, of vliegende vogels probeer. Scheelt een stuk.

@ rianaluna, ik vind hem ook cute :) je hebt hem er mooi beeldvullend op gekregen zonder de tralies die ervoor zitten te zien. Wel alstijd jammer van de tralies erachter. Is het je eigen vogeltje? Dan kun je in de kooi achter de vogel misschien een groen vel papier zetten om net te doen of ie buiten zit :P
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zaterdag 2 april 2011 @ 15:15:42 #221
40566 Ericr
Livewrong
pi_94942279


De zwanen nog maar eens bezocht, ook al wel makkelijk nu zijn bijna dagelijks in de sloot voor de deur aanwezig zijn.
pi_94960963
@Ericr
Dat is een verdomd fraaie foto, de doortekening in het wit is ook erg mooi.

Ik heb vandaag voor het eerst een sperwer op de foto gekregen (ik heb niet zo'n leuke tuin als pea4fun). Er is nog zat ruimte voor verbetering, maar het moest snel en was hoog. Een flinke crop was noodzakelijk.



Ik ben er hoe dan ook niet ongelukkig mee.
...niet geschoten is altijd mis...
  zondag 3 april 2011 @ 00:05:21 #223
40566 Ericr
Livewrong
pi_94962025
@ Borelius, dat is een mooie BIF zeg. Crop of niet, scherpte genoeg dat overblijft.

Nog 1 van vandaag :

pi_94970455
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:49 schreef Ericr het volgende:
@Rianaluna, altijd lastig om een vogel in een kooi er goed op te krijgen, maar het is prima gelukt.

@Borelius, leuke pluizenbol. Alleen zie je natuurlijk weinig van het koppie zo.

@Polariteit, mooie kwikstaart. Aardige afstand volgens mij.

#1
[ afbeelding ]

#2
[ afbeelding ]

#3
[ afbeelding ]

#4
[ afbeelding ]

Zelf vandaag aan de slag gegaan met mijn Sigma 150-500mm, loeizwaar maar nog wel te doen uit de hand.
Vind 2 gaaf zeg. Nog nooit in de bek kunnen kijken van een zwaan.

  zondag 3 april 2011 @ 11:20:33 #225
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_94972070
@ ericr, ik vind allebei de zwanenfoto's erg mooi geworden, allebei zien ze er op 1 of andere manier voor mij romantisch uit...een soort foto waarmee je een aankondiging van een huwelijk op zou kunnen sieren.

@ borelius, goed gelukt hoor. Vreemd dat hij zo hoog vloog, meestal vliegen ze juisst erg laag over de velden toch?

@ wiebeldak, goed gelukt, mooi doortekend. De achtergrond is wat onrustig, maar plaatst de reiger wel mooi in zijn omgeving.

Ik heb zelf gisteren erg veel foto's geschoten. Naar een vogelrijk stukje nederland geweest. 1 van de foto's waar ik wel tevreden over was is deze tjiftjaf



Ik twijfel alleen wel wat over het harde contrast...
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_94972734
Ik kijk al een tijdje mee op dit forum en wat een prachtige foto's komen hier voorbij!
Ik wil ook even een aantal foto's bijdragen :)


Foto's zijn gemaakt met een Panasonic Lumix FZ38.
  zondag 3 april 2011 @ 13:12:45 #227
40566 Ericr
Livewrong
pi_94974983
@Wiebeldak, mooie BIF.

@ Pea4fun, goede compo met toch wel een lastig te schieten klein vogeltje.

@Bloempiej, dat is niet verkeerd. Vooral de 2de en 5de zijn erg mooi.



Nog 1 van gisteren.
  zondag 3 april 2011 @ 20:53:53 #228
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_94994483
@ bloempje, je eerste foto is een heel apart standpunt. Wel jammer dat niet de hele vogel erop staat, maar het is vaak een momentopname.
De portretjes zijn erg mooi geworden. Ook de vliegfoto is mooi, alleen vind ik het dan jammer van de leertjes aan zijn poten.

@ericr mooi die fuut. Ik heb hem even groter bekeken, maar het detail is heel erg goed.

zelf heb ik nog een rietgors


en een fazant


en een kuifleeuwerik in de aanbieding :D


Heb ook heel veel grottofoto's gemaakt, maar een selectie maken valt nog niet mee, die komen dus nog.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_94995113
@pea4fun:
Ja, wellicht wat hard, maar daar is soms niet veel aan te doen. Je moet maar zo denken, dan heb je weer een doel om er eentje nog beter op te krijgen.

Wat betreft die sperwer, die was niet in zijn normale doen. Hij werd verjaagd door een ekster!
Dat zijn taaie rakkers en niet snel bang. Ik heb eens twee eksters een kat zien wegjagen!
...niet geschoten is altijd mis...
pi_95043363
@ericr: erg mooie foto. scherpte is prima, en kleuren zijn ook erg mooi.

@pea4fun: leuke foto's, vooral die eerste. ben gisterochtend zelf op weg geweest om wat rietvogeltjes te fotograferen, maar ik kreeg helaas neit zulke goede kansen :(

Kwam echter wel met wat ganzen en futen thuis, is ook prima:


Touchdown... by Marcel Tuit, on Flickr

Ook zaten er erg veel brandganzen. Wat maken die een gek geluid zeg, lijkt wel een net gecastreerde hond!

Brandgans / Barnacle Goose / Branta leucopsis by Marcel Tuit, on Flickr

En een fuut, waar ik persoonlijk meer dan tevreden over ben...

In his dreamworld... by Marcel Tuit, on Flickr
Voor wat foto's, kijk hier
  dinsdag 5 april 2011 @ 12:22:06 #231
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_95064698
@ polariteit je fuut verdient een plaatsje aan de muur hoor :Y

Gisteren zat er opeen een diamantduifje in mijn tuin, ik denk dat iemand zijn kooitje open had laten staan :D


Someone left the cage open. by peaspictorial, on Flickr
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  dinsdag 5 april 2011 @ 12:24:44 #232
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_95064784
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2011 11:47 schreef Bloempiej86 het volgende:
Ik kijk al een tijdje mee op dit forum en wat een prachtige foto's komen hier voorbij!
Ik wil ook even een aantal foto's bijdragen :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Foto's zijn gemaakt met een Panasonic Lumix FZ38.
Wow, vooral die laatste is prachtig. Ook al is het 'valsspelen' ;)
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  woensdag 6 april 2011 @ 10:40:10 #233
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_95110647
Heb afgelopen weekend heel veel foto's van grutto's gemaakt. Hier 2 daarvan.


black tailed godwit warning we are close by peaspictorial, on Flickr

hoeveel ringen doe je om zo'n vogelpoot?

black tailed godwit ignoring us by peaspictorial, on Flickr
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zondag 10 april 2011 @ 00:38:04 #234
40566 Ericr
Livewrong
pi_95285076
@peafun, die eerste is erg fraai. Tweede ook maar de eerste spreekt me meer aan.

@polariteit, die fuut is zeker mooi op dat rustige water.





Oh ja en nog een BIF :
  FOK!fotograaf zondag 10 april 2011 @ 09:15:20 #235
17893 Forno
pi_95290805
@Ericr, mooie composities, kleuren en scherpte.

Gans neemt een sprankelend bad

Kinderboerderij Stadspark by Heijnen, on Flickr
  zondag 10 april 2011 @ 09:19:31 #236
40566 Ericr
Livewrong
pi_95290845
@Forno, netjes daar heb je een aardig korte sluitertijd voor nodig. Goed scherp op de kop van die gans.
pi_95300574
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:40 schreef pea4fun het volgende:
Heb afgelopen weekend heel veel foto's van grutto's gemaakt. Hier 2 daarvan.

[ link | afbeelding ]
black tailed godwit warning we are close by peaspictorial, on Flickr

hoeveel ringen doe je om zo'n vogelpoot?
[ link | afbeelding ]
black tailed godwit ignoring us by peaspictorial, on Flickr
Waar is die 2e grutto gefotografeerd? Ik kan er namelijk wel achter komen door wie, waar en wanneer de grutto is geringd. Dan is het ook handig om te weten waar de vogel gevonden is.
Er zitten zoveel ring om zodat de vogel makkelijker te achterhalen is. Een metalen ring met code is te moeilijk af te lezen, dus doen ze bij elke vogel een andere combinatie van gekleurde en gevlagde ringetjes, dit is van veraf al af te "lezen"

Prachtige foto's trouwens!
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
  maandag 11 april 2011 @ 19:02:00 #238
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_95353164
quote:
2s.gif Op zondag 10 april 2011 14:54 schreef dralion13 het volgende:

[..]

Waar is die 2e grutto gefotografeerd? Ik kan er namelijk wel achter komen door wie, waar en wanneer de grutto is geringd. Dan is het ook handig om te weten waar de vogel gevonden is.
Er zitten zoveel ring om zodat de vogel makkelijker te achterhalen is. Een metalen ring met code is te moeilijk af te lezen, dus doen ze bij elke vogel een andere combinatie van gekleurde en gevlagde ringetjes, dit is van veraf al af te "lezen"

Prachtige foto's trouwens!
Ik heb de vogels gefotografeerd in het gebied Arkemheen bij Nijkerk. Daar is het bijna prijsschieten :D
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  dinsdag 12 april 2011 @ 13:31:06 #239
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_95389272
quote:
2s.gif Op zondag 10 april 2011 14:54 schreef dralion13 het volgende:

[..]

Waar is die 2e grutto gefotografeerd? Ik kan er namelijk wel achter komen door wie, waar en wanneer de grutto is geringd. Dan is het ook handig om te weten waar de vogel gevonden is.
Er zitten zoveel ring om zodat de vogel makkelijker te achterhalen is. Een metalen ring met code is te moeilijk af te lezen, dus doen ze bij elke vogel een andere combinatie van gekleurde en gevlagde ringetjes, dit is van veraf al af te "lezen"

Prachtige foto's trouwens!
Degene met wie ik was had al geinformeerd en dit was de reactie:

quote:
Mooie plaat van een in Extremadura, Spanje geringde vogel. Hij is dus niet door ons geringd maar door mensen van de Universiteit van Badajoz. Francisco Quesada kan je er vast meer over vertellen als je hem een mailtje stuurt. Succes!

@ericr je roodborstje lijkt wat wazig maar je zwaan en meeuw zijn weer prima platen hoor.

@forno, heerlijke actiefoto. Door de kleur van bad waar de gans inzit lijkt het wel of ie in een kinderbadje zit :D

van mij wat ooievaars




http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  dinsdag 12 april 2011 @ 13:38:43 #240
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_95389689
Eerst fout doen en daarna nog quoten ipv editten ook. Ik lijk wel een kutnewbie!
Life is what you make it.
  dinsdag 12 april 2011 @ 13:39:14 #241
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_95389726
2s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:38 schreef Schanulleke het volgende:
Mooie uivers, Pea!
Van mij ook weer eens een verse bijdrage aan het topic. In Tiengemeten zaten twee zwanen elkaar na.


[ Bericht 0% gewijzigd door Schanulleke op 12-04-2011 20:24:22 ]
Life is what you make it.
  dinsdag 12 april 2011 @ 14:23:06 #242
40566 Ericr
Livewrong
pi_95391938
@Peafun, mooie BIF.

Roodborstje moet je even op de foto klikken, die is echt wel scherp. Had alleen weinig DOF omdat ik bijna naast het roodborstje stond met mijn 150-500mm en zelfs wat naar achteren moest om de minimale focusafstand te halen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 14 april 2011 @ 00:41:26 #243
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_95475269
Reiger

Met de Alfa500 en de Sigma 8/600 spiegeltele
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_95527175
Oh, wat een mooie plaatjes komen er wer voorbij.
Een paar die er voor me uitspringen zijn pea4fun, de ooievaars, die hebben we hier helaas niet en 2 jaar geleden had ik er de spullen nog niet voor. Ook de eerste grutto, heel mooi vind ik hem…of haar.
Mooie gans van Forno en de fuut van polariteit zijn heerlijk om naar te kijken.
Borelius, was je niet bang voor een beetje geluk op je jas, zo opkijkend onder dat meesje?

Moet zelf nog erg wennen aan mijn camera, meeste nog in combinatie met de Sigma lens, maar 2 van vanmiddag…

Een American Tree Sparrow en een Common Crackle.
Die laatste zijn aparte vogels, alom aanwezig, roven de feeders leeg maar moeilijk op een plaatje te vangen. Op dit moment proberen ze de dames te lokken, dat doen ze door zichzelf op te blazen en te schreeuwen.

pi_95528161
@pea4fun: erg mooie grutto's zeg! Heb zelf helaas nog niet echt goede kansen gehad om ze mooi op een paaltje op de plaat te zetten.

@ericr: Vooral die meeuw is gaaf, steekt mooi af tegen de blauwe lucht. tof!

@forno: Erg knap zeg om dat water zo te bevriezen!

@pea4fun: Mooie ooievaars, al zijn ze wel iets centraal.

@schanulleke: mooie vluchtfoto, alleen zonde dat de zwanen niet scherp zijn.

@ouwesok: De reiger staat er op zich mooi op, alleen de achtergrond vind ik niet prettig om te zien met al die bollen.

@texas2step: Die tweede is een erg mooie vogel, nog nooit gezien!


Filled with gold... by Marcel Tuit, on Flickr
Voor wat foto's, kijk hier
  vrijdag 15 april 2011 @ 20:38:30 #246
40566 Ericr
Livewrong
pi_95557204
@Ouwesok, ondanks de spiegeltele staat de reiger er goed op.

@Texas2step, die eerste is erg mooi. Grappig ook die boze kop.

@Polariteit, hele sfeervolle foto. Precies het juiste licht







Kon redelijk dichtbij komen wat natuurlijk mooie beelden oplevert van zo'n reiger.
  vrijdag 15 april 2011 @ 20:48:48 #247
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_95557819
Reigers zijn schitterend statige vogels. Altijd geruisloos aan het waterkant ... prachtig :)
De ganzen zien er ook mooi uit, zo in het licht.

Geniet altijd van de foto's die hier voorbij komen, ga zo door O+
pi_95576109

Smient / Wigeon / Mareca penelope by Marcel Tuit, on Flickr

@ericr: schitterende closeups zeg! erg mooi scherp en goed van kleur.
Voor wat foto's, kijk hier
  zaterdag 16 april 2011 @ 17:58:27 #249
40566 Ericr
Livewrong
pi_95587078
@Polariteit, mooie Smienten. Jammer van de achtergrond maar die heb je natuurlijk niet altijd voor het uitkiezen.






Vandaag even totaal 40 Km gefietst (heen en terug) om bij de Starrevaart te komen. Even doorrijden dus maar zeker de moeite waard. Was een tijdje alleen in de observatiehut daar en futen waren makkelijk van dichtbij op de plaat te zetten. Helaas zaten de grutto's te ver en de Lepelaar nog verder, daar was zelfs 500mm nog te kort voor.
pi_95683129
Wat vinden jullie van mijn derp vogel
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:54:39 #251
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_95711876
@ schanulleke, mooi moment en mooie compositie. Lastig licht? de bovenkanten van de zwanen lijken wat overbelicht terwijl de rest van het plaatje toch nergens echt te licht is.

@ ouwesok, is het heiige een neveneffect van de lens, of was het gewoon zo mistig?

@ polariteit, prachtige opname met dat gouden licht

@ ericr, wat een mooie details in de reiger. die laatste vind ik erg gaaf met die warrige veren

@ polariteit, de smientjes is een wat onrustig beeld, maar je kunt zo wel goed zien hoe goed de schutkleuren van het vrouwjte zijn, ze valt bijna weg in het plaatje

@ ericr, wat een fietstocht! maar wel goede foto's aan overgehouden, dat komt ook wel eens anders voor. Goeie aktie in die eerste, en die laatste fuut ook erg mooi op dat gladde water.

@Dynd, wat een komische foto. Wat is die zwaluw daar aan het doen?

van mij een vink, ze zijn nu mooi op kleur

Chaffinch (vink) by peaspictorial, on Flickr
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_95729165
Hallo!

Leuk topic met mooie foto's!
Mijn bijdrage:


Kauwtje op het strand, geschoten met oude Panasonic TZ1
Vind 'm zelf wel geslaagd O+
pi_95787917
Dynd: Wat een leuke foto, wat gebeurde er?

Polariteit: Vind die vliegende ganzen enorm sfeervol, pracht plaat.
Had bij de smienten het vrouwtje nog niet eens gezien, moest twee maal kijken.

Ericr: Vind bij de reigers vooral de tweede erg mooi, kijkt heel fijn met die achtergrond.
En met die futen was het zeker de moeite waard om die kant op te fietsen, vind de weerspiegeling van die laatste heel mooi.

Wij hadden tussen alle regen en onweersbuien vandaag een droge dag (tot nu toe dan) en ik ben even in de tuin gaan zitten kijken wat er langs komt.
De Red-belied woodpecker is een vaste gast, maar lastig om op de foto te krijgen, alle 3 de spechtsoorten in onze tuin zijn erg schichtig.

De American Goldfinch met vrouwtje zien we weer sinds vorige week. Hier neemt hij een bad in ons stroompje:

pi_95789114
Dat badende vogeltje staat er echt schattig op :D

pi_95790296
Wat een ontzettend toffe vogels zijn dat T2S. ^O^

@Muzas: mooi dat ook de achtergrond echt meedoet, erg lekkere compositie op deze manier. :)
  donderdag 21 april 2011 @ 10:26:24 #256
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_95796656
@ Polariteit: Helaas is de (auto)focus van mijn 50-500 (alweer) kapot. Koop ik eens een duur objectief, heb ik er geen geluk mee..

@ Pea: Het was hard middaglicht, dat vind ik altijd lastig. Mooi vinkje trouwens!

@ Citroenvla: Mooi plaatje heb je daar! Lijkt me trouwens een kraaitje en geen kauw.

@ Texas2step: wat een prachtige exotische soorten! Met name de goldfinch staat er zeer mooi op.

@ Muzas: fijne compositie!
Life is what you make it.
  donderdag 21 april 2011 @ 12:03:13 #257
303083 Ladysin
koekieloekie
pi_95799986
prachtige vogels komen hier voorbij. Ik heb al een tijd niks gepost maar was vandaag even gaan wandelen en kwam dit koppeltje tegen.


binnen 2 maanden denk ik toch wel een nieuw glaasje aan te schaffen die wat beter is voor de vogeltjes. maar tot die tijd moet ik t doen met vogeltjes die eigenlijk net ff te ver weg zijn :P
"you gotta preserve the present for those in the future"
  FOK!fotograaf donderdag 21 april 2011 @ 15:05:23 #258
314004 Photonouk
Fotograaf
pi_95807145
Ik heb ook wel wat vogeltjes...





Photographers are violent people. First they frame you, then they shoot you and then they hang you on the wall!
pi_95825826
Door omstandigheden (deze keer van gelukkige aard) ben ik even een tijdje bezig geweest met andere zaken. Ik zie dat er in de tussentijd heel erg veel fraaie foto's bijgekomen zijn. De lente lijkt het gehalte aan fraaie foto's omhoog te stuwen!
Vandaag kreeg ik een roodborstje voor de lens, die wel even wilde poseren en daar zeg ik dan geen nee tegen.
...niet geschoten is altijd mis...
  donderdag 21 april 2011 @ 23:46:59 #260
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_95834513
Heerlijke plaat, Borelius!
Life is what you make it.
pi_95840689
Hoi Schanulleke, dankjewel. Dat is lang geleden! Leuk om te zien dat je ook nog steeds actief bent.

Ik heb nog een echt lenteplaatje van een week geleden:

...niet geschoten is altijd mis...
pi_95923995
Wou dat ik zo'n mooie vogeltuin had hier zoals anderen :o..

pi_95926987
@Muzas, heel mooi compleet plaatje.
@ Ladysin, het bewijs dat er niets saais is aan eenden, wat een mooi paartje.
@Photonoek, vind vooral de eerste mooi, beetje donker wel, maar dat kan mijn scherm zijn.
@Borelius, beide zijn weer erg geslaagd.
@dvr, kan me niet herinneren ooit een staartmeesje gezien te hebben, mooi vogeltje.
@Timmos, dit laat anders wel zien dat je geen 'vogel' tuin nodig hebt.

Snapshot van een Northern Mocking bird.
Zijn snavel staat er helaas niet helemaal op, maar ik vond hem verder wel mooi.

White-breasted Nuthatch

en nogmaals de Red-bellied Woodpecker, deze keer kun je zien dat hij inderdaad een rossige buik heeft.
pi_95928436
Ik blijf genieten van jouw foto's Texas. De eerste vind ik geweldig, de snavel stoort me echt totaal niet. De laatste is ook erg fijn! Ontzettend mooie vogel en lekkere kleuren.

Zelf schiet ik normaal gesproken niet zo veel vogels eigenlijk, maar ja, als je er dan toch langs loopt:


Jackdaw just before lift-off

Het is wel een kauw toch? :@

[ Bericht 2% gewijzigd door Omniej op 24-04-2011 20:50:16 ]
  zondag 24 april 2011 @ 21:08:37 #266
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_95930294
Oeh ik loop alweer een heel eind achter hier.

@ Citroenvla, hij staat er inderdaad mooi op, maar het is een kraai, geen kauw. Kauwen hebben van die lichte ogen en meestal een grijzig achterhoofd. Wat de foto nog mooier maakt...voor een volgnede keer, probeer eens op ooghoogte te komen, plat op de buik dus :)

@ texas2step, wat een bijzondere vogels laat je hier steeds weer zien. De american goldfinch is qua naam verwarrend, dat is hier dan weer een amerikaanse putter, een goudvink is dan weer meer oranje....maar hoe dan ook, tis een prachtig vogeltje.

@ muzas, mooi joh met die vuurtoren op de achtergrond, dat hoort echt bij zo'n meeuw.

@ ladysin, wat een mooi koppel, omdat je zegt dat ze net wat tever weg zijn neem ik aan dat dit een crop is? dan zal wat meer tele je zeker gooed doen :)

@photonouk, mooie vogels, maar wel een beetje aan de donkere kant naar mijn smaak. Maar mijn smaak oeft natuurlijk de jouwe niet te zijn

@borelius, de roodborst staat er mooi op, al lijkt de foto wel wat groenig als ik naar zijn koppie kijk? De ooievaar is erg mooi zo met de schaapjes in de wei...heerlijk lenteplaatje

@dvr, nu nog een staartmees? Hier zijn ze alweer vertrokken. Mooi tussen het groen, dat zie je niet vaak. Al had ie net iets lichter gemogen denk ik.

@ timmos, met wat groen en wat water kun je zelfs op een balkom een vogelplekje creëren. Leuk moment heb je met die merel te pakken

@ omniej, de kauw steekt mooi af tegen de achtergrond (ja dat is een kauw, de lichte ogen is het herkenningspunt)

Heb er zelf nog wat uit de tuin.

groenling




merel




huismus


en de pimpelmees O+
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zondag 24 april 2011 @ 22:28:52 #267
303083 Ladysin
koekieloekie
pi_95934376
@pea4fun, dit was t origineel dus het valt nog mee. maar compo zat er een beetje naast haha, had ook achteraf pas door dat ik mn iso niet terug had gezet. maargoed, hij kan over. beetje meer tele idd, deze was met een 70-300 voluit. Ben van plan de Sigma 150-500 aan te schaffen (als ik m tillen kan that is).

prachtige plaatjes weer. zie hier ook elke keer weer vogeltjes die ik nog nooit gezien heb. die groenling is prachtig.

@Texas2step, zo leuk om te zien wat voor vogeltjes daar zijn.

@Omnie, Mooie Kauw. Ik krijg t nooit voor elkaar. Ook al kun je redelijk dichtbij komen, krengetjes zitten nooit still, altijd maar hupsen :P
"you gotta preserve the present for those in the future"
pi_95935137
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 22:28 schreef Ladysin het volgende:
@Omnie, Mooie Kauw. Ik krijg t nooit voor elkaar. Ook al kun je redelijk dichtbij komen, krengetjes zitten nooit still, altijd maar hupsen :P
Hmm, deze zat vrij stil eigenlijk op dat ene paaltje. De foto hierboven is de op één na laatste uit een serie van 6 die ik schoot, terwijl ik 'm steeds een stapje naderde. (bij gebrek aan zoom)

Eigenlijk was het m'n bedoeling om het moment van wegvliegen te pakken, maar daar was ik niet snel genoeg voor. :P En de burst van m'n camera ook niet trouwens, dus de foto hierna was van een leeg paaltje. :')
  dinsdag 26 april 2011 @ 09:26:27 #269
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_95984615
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 22:28 schreef Ladysin het volgende:
@pea4fun, dit was t origineel dus het valt nog mee. maar compo zat er een beetje naast haha, had ook achteraf pas door dat ik mn iso niet terug had gezet. maargoed, hij kan over. beetje meer tele idd, deze was met een 70-300 voluit. Ben van plan de Sigma 150-500 aan te schaffen (als ik m tillen kan that is).

Het zijn mooie beestjes, dus de moeite waard om het over te doen :) En de compo valt wel mee vind ik hoor. Ze hoeven niet altíjd het beeld in te zwemmen. In dit geval vind ik het spoor wat ze trekken in het water ook wel wat toevoegen aan de compo. Ik zou er denk ik alleen een stukje van de bovenkant afgehaald hebben.

Voor wat betreft die 150-500, ik heb em ook. Meestal gebruik ik hem met statief of monopod, maar voor vliegfoto's ook wel eens uit de hand, dat gaat best, voor een uurtje. Ik ben ook niet zo heel sterk, maar de VR werkt prima :)
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_96003161
Ik vind het zo leuk om in dit topic te kijken! Helaas heeft mijn cameraatje niet echt genoeg bereik voor goede vogelfoto's, tenzij ze echt dichtbij zitten :(
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 27 april 2011 @ 01:45:51 #271
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_96029493
Mooi verenspul allemaal ^O^ ^O^

Règâh

met de K20 en een Tamron CT300 uit 1976

Ooiefant

Met de EOS30 het eerste schot met de Noflexar 8/600mm

[ Bericht 9% gewijzigd door Ouwesok op 27-04-2011 01:51:22 ]
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_96054520
Mooi allemaal weer!

Vooral de meeuw van muzas spreekt mij aan, goeie compositie!
Nr 2 van photonouk ook mooi, beetje duister.
Lenteplaat van Borelius ook gaaf, fijne actie.
Badende merel van pea4fun heel mooi.

pea4fun, thanx voor de uitleg van het verschil tussen kraai en kauw, wist ik niet. Compositie idd niet echt spannend, foto is uit begin van deze leuke hobby. Toen nog niet echt met compositie bezig...

Deze had ik ook nog, wederom niet speciaal qua compositie, maar meeuw staat er wel leuk op:
pi_96057687
Kijk nou, de activiteiten zijn weer losgebarsten.
@dvr
Een staartmees er goed opkrijgen is niet een makkie, dat is dus prima gelukt, had een beetje lichter gemogen.
@Timmos
Ik maak de meeste foto's ook niet in mijn tuin, trek lekker de wijde wereld in! Zo'n tuin als pea4fun, ja die zou ik ook wel willen hebben.
@Texas2step
Wat is het toch leuk om steeds weer andere vogels van je te zien, die woodpecker vind ik heel erg fraai.
@Omniej
Een goed doortekende kauw is soms best lastig, bij deze is dat goed gelukt. De compositie zo met dat paaltje er voor is wel voor verbetering vatbaar.
@pea4fun
Ze zijn weer prachtig, Groenlingen van zo dichtbij is me zowat nog nooit gelukt. Die badende merel is heel leuk.
Wat de groene gloed betreft op het roodborstje, dat kon echt niet anders, hij zat onder een groen bladerdak en de zon maakte dat het licht zo overkwam. Natuurlijk kan ik het een beetje wegfilteren, maar zo was het echt.
@Citroenvla
Die houding van die meeuw is kostelijk. Ik kan me bijna voorstellen dat hij een sjekkie in zijn snavel heeft.

Ik vond deze zwaan er wel lekker trots op staan:



En deze kluut gaat landen, vogels in beweging, ik kan er geen genoeg van krijgen!
...niet geschoten is altijd mis...
pi_96065608
Allebei prachtige platen Borelius! De zwaan doet mij denken aan balletlessen van vroeger...
pi_96078895
Zo he, ik kijk even niet in dit topic en het loopt gelijk storm in dit topic :D

De kluut van Borellius is erg tof, en de meeuw van citroenvla is erg grappig!

Heb zelf alleen dit maar in de aanbieding, een witte kwikstaart:


SItting on his throne by Marcel Tuit, on Flickr

Vorige week ook deze serie kunnen fotograferen. helaas niet scherp, maar de actie maakt wat mij betreft een hoop goed:



Bitchfight #1 - The beginning by Marcel Tuit, on Flickr


Bitchfight #2 - Two equals by Marcel Tuit, on Flickr


Bitchfight #3 - Killer attack by Marcel Tuit, on Flickr


Bitchfight #4 - Bye bye dear friend... by Marcel Tuit, on Flickr
Voor wat foto's, kijk hier
  donderdag 28 april 2011 @ 10:00:49 #276
40566 Ericr
Livewrong
pi_96080407
@Polariteit, mooie serie. De kwikstaart zit er ook mooi bij.
@ Borelius, mooie BIF.
@Citroenvla, grappige foto.

Zelf ook nog wat geschoten dit weekend, wederom op de Starrevaart :









pi_96088427
Zo he, mooie platen ericr! Vooral die meeuwen vind ik tof (kok meeuwen zij het toch?). Je futen vind ik wat minder spannen ivm het hoge standpunt. al zijn de poses vna de laatste 2 wel weer cool.

Volgens mij is starrevaart best wel een gebied dat de moeite waard is om eens te bezoeken...
Voor wat foto's, kijk hier
  donderdag 28 april 2011 @ 14:28:15 #278
40566 Ericr
Livewrong
pi_96089375
Kokmeeuwen inderdaad. De futen zat te dicht bij de hut, dan zit je er bijna recht boven eigenlijk.
  vrijdag 29 april 2011 @ 22:42:42 #279
303083 Ladysin
koekieloekie
pi_96160757
Dit gebeurt er als je rekening houd met andere mensen en dus je normale tools thuis laat en een compact mee neemt...


kan wel janke! :'( :P
"you gotta preserve the present for those in the future"
pi_96167932
Leuke foto citroenvla, lekker eens iets anders.

Vind alle fuut foto's van iedereen geweldig, wat een dankbare vogels om te fotograferen.

Ladysin, da's balen, iets dergelijks is mij deze week ook overkomen, maar dan met een paartje Belted Kingfishers. Maar hoop volgende week terug te gaan naar de plaats waar ik ze zag, wie weet heb ik geluk.

Zondag ochtend ga ik op stap met een echte vogelspotter, naar Gettysburg, the Battlefield. We hopen op Warblers en Red-headed Woodpeckers.
Was er vandaag ook even voor een shoot met greyhounds en zag dit vogeltje, nieuw voor mij en natuurlijk niet echt de juiste lens, maar wilde hem jullie niet onthouden.

Eastern Towhee, red eyed
pi_96209714
Vogels! Prachtige foto's hier. Zou ik ook meer willen doen, maar ja, al dat spul meezeulen en dan slechts een káns hebben iets moois aan te treffen... ;)

Maar goed, soms komen ze ook naar mij toe ^O^

pi_96304425
Ach, als ze naar je toe komen is het ook goed toch, mooie platen beide.
Het verbaasd me dat de natuur in Nederland op dit moment zo ver voor loopt op hier.
We hebben zelfs nog geen pulletjes gezien.

Maar de vogels zijn nu wel eindelijk aan het nestelen. Hoop dat het jonge grut het overleeft met die enorme hoosbuien die we hebben nu en dan. Heb nog nooit zo veel vogels tot op het bot toe nat op de grond zien zitten, te miserabel om te vliegen. Maar goed, het is weer warm, de zon schijnt, dus het is druk bij de feeders.
Zojuist zat deze dame er, Gray Catbird. De naam hebben ze niet voor niets, ze klinken als krolse katten nu en dan.

Helaas geen foto's van afgelopen weekeind, wel veel gezien, bijzondere vogels ook, maar te ver voor mijn 500. Maar ik kan de red headed woodpecker op mijn lijstje zetten, de scarlet tanager en meerdere warblers.
pi_96336194
Wat een super foto's!
Ik ben een grote fan van dierenfotografie, vooral omdat het een uitdaging is alles er scherp en precies op het goede moment op te krijgen...
En vogels, je hebt ze altijd in de buurt.

Gisteren deze gemaakt:





Koolmees haalde bladluizen van de blaadjes om vervolgens deze mee te nemen als voer voor zijn/haar jongen in het koolmezennest. Ik ben geen kenner van koolmezen, dus geen idee of dit een mannetje of vrouwtje is...
  woensdag 4 mei 2011 @ 19:01:14 #284
303083 Ladysin
koekieloekie
pi_96353319
@frien Leuke foto's, vooral die laatste. Ik heb het idee dat het hier om een mannetje gaat. (brede streep op de borst).
"you gotta preserve the present for those in the future"
pi_96410022
Een paar magere fotootjes, meer was niet mogelijk met 250mm, het beest zat namelijk nogal hoog. Wel 3x zo hoog als de zwaluwen die ik probeerde te knippen. Ik dacht eerst aan een sperwer, maar hoe vaag de foto's ook zijn, het masker doet eerder aan een slechtvalk denken. Locatie hartje Utrecht.





Edit: Zo hoog zat hij op 250mm, vandaar gebrek detail.



[ Bericht 9% gewijzigd door Yvesss op 05-05-2011 23:28:50 ]
pi_96545150
Oei Yvesss, identificeren vind ik moeilijk van zo ver, ben niet genoeg bekend met roofvogels om het enkel op silhouette te kunnen doen.

M'n moederdag kadootje was een tripje naar Wildwoodpark. Een park met een meertje in Harrisburg dat direct tegen de Susquehanna aanligt. Veel watervogels daar, maar ook herten, schildpadden, ratten en slangen. Verbazend zo dicht tegen de stad en een rangeer terrein aan.
Gisteren oa het nest van een Coopers Hawk gezien en een Belted kingfisher. Heb een aantal foto's met de 500 mm kunnen maken die niet al te slecht waren. Wat is dat ding loeizwaar zeg.
Red-winged Blackbird:
House Finch
Song Sparrow
Great Egret
Tree Swallow
pi_96616777
Die exoten van jou, Texas2step....... Voor mij althans.
Nog wat vogels die voor mijn lens kwamen tijdens het varen dit weekend.
Met name fotograferen tijdens het varen zelf valt vies tegen. Je vaart zo out of focus.
Dan is de aalscholver best goed gelukt. De waas onderin is sigarettenrook.






Crop meeuwenoog:


[ Bericht 7% gewijzigd door Yvesss op 10-05-2011 21:38:43 ]
pi_96659176
Op één of andere reden kan ik geen vogels meer plaatsen :? Werkt dit?
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_96659209
Kijk, hij doet het weer *O* Ik heb mij dus verdiept in blauwe reigers, vanavond meer.
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_96671546
Zoals beloofd meer reigers, ik vind het zulke prachtige beesten







Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_96771555
Vanaf mijn werkplek op de 19e verdieping kijk ik neer op een aantal reigernesten. Vsndaag heb ik wat foto's gemaakt:





Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_96977565
Gave foto's komen er weer voorbij zeg, vooral dat meeuwenoog is cool.


Ringmus / Passer montanus/ Eurasian tree sparrow by Marcel Tuit, on Flickr

[ Bericht 5% gewijzigd door polariteit op 18-05-2011 19:35:03 ]
Voor wat foto's, kijk hier
  woensdag 18 mei 2011 @ 09:09:01 #293
40566 Ericr
Livewrong
pi_96977837


In feite 1 van de saaiste vogels om op de foto te zetten maar toch maar getracht om een wat minder saaie insteek te vinden. Dit is wel split second timing, voor je het weet is de meerkoet je beeld weer uit.
pi_96979597
zo he, dat is pas een gave plaat! Mooi man!
Voor wat foto's, kijk hier
  zondag 22 mei 2011 @ 19:46:32 #295
338368 Toruk-Makto
Absit invidia verbo
pi_97167794
Zonet deze foto gemaakt, de eerste x dat ik een vliegende vogel redelijk
scherp op de foto heb;
~Music are the words we cannot speak, but what has to be spoken~
pi_97189248
Voor wat foto's, kijk hier
  maandag 23 mei 2011 @ 15:01:15 #297
184463 KroodjeBip
Spoordweling
pi_97200882
Ik zag van het weekend dit jonge mereltje zitten en heb vervolgens een uur gewacht in de hoop dat de ouders hem eten kwamen brengen, dit gebeurde 1X en ik was natuurlijk (weer) te laat }:|
Toch nog een leuk plaatje geschoten:

  maandag 23 mei 2011 @ 19:19:26 #298
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_97213215
Leuk KroodjeBip!

Ik was zaterdag in Avifauna en daar zag ik dit exemplaar badderen :-)
Klikken voor groter formaat :)

Splash! by De_Taartjesfee, on Flickr
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_97220198
2 van die mereltjes zitten hier ook in de tuin, zij het in een wat minder spectaculaire pose.
Als ik de serredeur opendoe, komen ze binnen. Beter van niet, zijn lastig te vangen en rennen de verkeerde kant op.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 16:51:11 #300
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_97252704
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_97329329
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 09:09 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

In feite 1 van de saaiste vogels om op de foto te zetten maar toch maar getracht om een wat minder saaie insteek te vinden. Dit is wel split second timing, voor je het weet is de meerkoet je beeld weer uit.
Toch, als je de foto zo ziet, ziet ie er wel ontzettend wreed uit, met die rode ogen! :9
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')