Ach, de PVV is de laatste 2 verkiezingen altijd al te laag gepeild. De VVD zou volgens Synovate ook 37 zetels halen voor 9 juni. Peilingen zijn zo onbetrouwbaar als wat, ik zie graag dat de PvdA daalt, maar ik geloof niet dat Job Cohen het nóg slechter doet dan Ad Melkert.quote:Op donderdag 18 november 2010 21:53 schreef MrBadGuy het volgende:
As dit zich echt goed door gaat zetten dan heeft Wilders iig een zorg minder; hij hoeft minder kandidaten te zoeken en te screenen voor de Provinciale Statenverkiezingen
Dit dusquote:Op donderdag 18 november 2010 21:57 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ach, de PVV is de laatste 2 verkiezingen altijd al te laag gepeild. De VVD zou volgens Synovate ook 37 zetels halen voor 9 juni. Peilingen zijn zo onbetrouwbaar als wat, ik zie graag dat de PvdA daalt, maar ik geloof niet dat Job Cohen het nóg slechter doet dan Ad Melkert.
En jij ziet als vvd'er liever een paarsplus coalitie?quote:Op donderdag 18 november 2010 21:53 schreef MrBadGuy het volgende:
As dit zich echt goed door gaat zetten dan heeft Wilders iig een zorg minder; hij hoeft minder kandidaten te zoeken en te screenen voor de Provinciale Statenverkiezingen
Blijkbaar schuurt de PVV tegen de 40 zetels aan.quote:Op donderdag 18 november 2010 22:06 schreef MrBadGuy het volgende:
Maar na de vorige verkiezingen is het aantal zetels voor de PVV in de peilingen wel flink omhoog gecorrigeerd.
Nee, dat geloof ik ook niet. Job Cohen heeft veel mee. Vriendelijke aimabele man. Hij is niet zo welbespraakt , maar ach, zijn persoonlijkheid maakt veel goed.quote:Op donderdag 18 november 2010 21:57 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ach, de PVV is de laatste 2 verkiezingen altijd al te laag gepeild. De VVD zou volgens Synovate ook 37 zetels halen voor 9 juni. Peilingen zijn zo onbetrouwbaar als wat, ik zie graag dat de PvdA daalt, maar ik geloof niet dat Job Cohen het nóg slechter doet dan Ad Melkert.
Absoluut niet, het liefst VVD-CDA-D66, maar voorlopig mag het kabinet van mij wel gewoon blijven zitten. Daarnaast is het denk ik niet geheel onrealistisch dat VVD en CDA samen in de Eerste Kamer wel een meerderheid kunnen halen (met eventueel een PVV die slechts in een paar provincies mee doet). Veel PVV'ers in de Eerste Kamer en in diverse Provinciale Staten lijkt me niet persé in het voordeel van dit kabinet.quote:Op donderdag 18 november 2010 22:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En jij ziet als vvd'er liever een paarsplus coalitie?
Dat kan ik iig nergens uit afleidenquote:Op donderdag 18 november 2010 22:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Blijkbaar schuurt de PVV tegen de 40 zetels aan.
Nee, ik denk dat je er bij de pvv sowieso wel 20 procent erbij op kan tellen. Iig bij elke peiling waar de PVV nog niet volledig is geaccepteerd.quote:Op donderdag 18 november 2010 22:14 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat kan ik iig nergens uit afleidenDe peilingen kunnen er natuurlijk flink naast zitten, dat hebben we in het verleden ook wel gezien, maar de trend die de peilingen laten zien is denk ik niet heel onrealistisch. Of denk je dat de PVV de afgelopen week juist populairder is geworden?
Dan zitten ze nu redelijk ver van die 40 zetels af.quote:Op donderdag 18 november 2010 22:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat je er bij de pvv sowieso wel 20 procent erbij op kan tellen.
Klopt, (vooralsnog).quote:Op donderdag 18 november 2010 22:21 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dan zitten ze nu redelijk ver van die 40 zetels af.
GroenLinks erbij.quote:Op donderdag 18 november 2010 22:09 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Absoluut niet, het liefst VVD-CDA-D66, maar voorlopig mag het kabinet van mij wel gewoon blijven zitten. Daarnaast is het denk ik niet geheel onrealistisch dat VVD en CDA samen in de Eerste Kamer wel een meerderheid kunnen halen (met eventueel een PVV die slechts in een paar provincies mee doet). Veel PVV'ers in de Eerste Kamer en in diverse Provinciale Staten lijkt me niet persé in het voordeel van dit kabinet.
Excuus, vergeten. Aandacht hebben voor natuur is eng.quote:
Zou je denken?quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:11 schreef ethiraseth het volgende:
natuur is voor de VVD'er alleen leuk als je het kan exploiteren en verkopen. Of kan platbranden en asfalteren.
Wat moeten we er anders mee?quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:11 schreef ethiraseth het volgende:
natuur is voor de VVD'er alleen leuk als je het kan exploiteren en verkopen. Of kan platbranden en asfalteren.
Ja. De VVD en waar zij voor staat is de verwerkelijking van de mens die de wereld alleen nog maar kan bezien in termen van cijfers, in dit geval in wat het oplevert. De wereld ervaren als doel op zich zien kan hij niet meer, alles moet gewaardeerd worden (als in een geldwaarde krijgen, niet in esthetische zin). Een rivier is geen rivier op zichzelf, rivier zijn is geen doel meer ervan, het is slechts een middel om goederen te verplaatsen, of een plek om toeristisch te exploiteren. Hetzelfde met een berg - dat is geen plek meer die een bepaalde esthetische schoonheid bezit, het is een plek waar een ski-resort van moet worden gemaakt, waar dan X aantal toeristen kunnen komen die er Y uitgeven, wat dan Z winst oplevert. Meer niet. De VVD is een partij die een mensbeeld voorstaat dat simpelweg incompleet is.quote:
Daar komt het wel op neer ja. Maar kennelijk wil het stemvee het zo (voor nu).quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:24 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ja. De VVD en waar zij voor staat is de verwerkelijking van de mens die de wereld alleen nog maar kan bezien in termen van cijfers, in dit geval in wat het oplevert. De wereld ervaren als doel op zich zien kan hij niet meer, alles moet gewaardeerd worden (als in een geldwaarde krijgen, niet in esthetische zin). Een rivier is geen rivier op zichzelf, rivier zijn is geen doel meer ervan, het is slechts een middel om goederen te verplaatsen, of een plek om toeristisch te exploiteren. Hetzelfde met een berg - dat is geen plek meer die een bepaalde esthetische schoonheid bezit, het is een plek waar een ski-resort van moet worden gemaakt, waar dan X aantal toeristen kunnen komen die er Y uitgeven, wat dan Z winst oplevert. Meer niet. De VVD is een partij die een mensbeeld voorstaat dat simpelweg incompleet is.
De VVD van tegenwoordig kennelijk wel ja, ten tijde van Paars was dat wel anders.quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:24 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ja. De VVD en waar zij voor staat is de verwerkelijking van de mens die de wereld alleen nog maar kan bezien in termen van cijfers, in dit geval in wat het oplevert. De wereld ervaren als doel op zich zien kan hij niet meer, alles moet gewaardeerd worden (als in een geldwaarde krijgen, niet in esthetische zin). Een rivier is geen rivier op zichzelf, rivier zijn is geen doel meer ervan, het is slechts een middel om goederen te verplaatsen, of een plek om toeristisch te exploiteren. Hetzelfde met een berg - dat is geen plek meer die een bepaalde esthetische schoonheid bezit, het is een plek waar een ski-resort van moet worden gemaakt, waar dan X aantal toeristen kunnen komen die er Y uitgeven, wat dan Z winst oplevert. Meer niet. De VVD is een partij die een mensbeeld voorstaat dat simpelweg incompleet is.
Heb jij altijd een hekel aan de VVD gehad of is dat alleen vanwege de huidige (veel te conservatieve) koers van die partij?quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:24 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Om voor mezelf te antwoorden: de huidige VVD is mij meer een doorn in het oog dan de VVD van een aantal jaren geleden. Zoals je zelf al zegt wordt er momenteel een bijzonder conservatieve koers gevaren en als klap op de vuurpijl gedraagt Rutte zich op sommige momenten als het schoothondje van Wilders. Dat is de reden dat ik kots op de VVD.quote:Op vrijdag 19 november 2010 08:17 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Heb jij altijd een hekel aan de VVD gehad of is dat alleen vanwege de huidige (veel te conservatieve) koers van die partij?
Tja, zoals ik je al eerder heb verteld is de huidige koers niet de mijne. Laat mij de VVD leiden en je hoeft niet meer te kotsenquote:Op vrijdag 19 november 2010 08:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Om voor mezelf te antwoorden: de huidige VVD is mij meer een doorn in het oog dan de VVD van een aantal jaren geleden. Zoals je zelf al zegt wordt er momenteel een bijzonder conservatieve koers gevaren en als klap op de vuurpijl gedraagt Rutte zich op sommige momenten als het schoothondje van Wilders. Dat is de reden dat ik kots op de VVD.
Een coup is ophanden?quote:Op vrijdag 19 november 2010 08:56 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Tja, zoals ik je al eerder heb verteld is de huidige koers niet de mijne. Laat mij de VVD leiden en je hoeft niet meer te kotsen
Haha. Ingrijpen is in mijn optiek wel nodig beste Koosquote:
Nou dat denk ik dus nietquote:Op donderdag 18 november 2010 22:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat je er bij de pvv sowieso wel 20 procent erbij op kan tellen. Iig bij elke peiling waar de PVV nog niet volledig is geaccepteerd.
Dat denk ik ook. Wanneer de PVV zich kan gaan bezighouden met de Statenverkiezingen en de boodschap van het belang van een meerderheid in de Eerste Kamer over het voetlicht kan brengen dan zie ik hem winnen (sowieso is alles winst, want de PVV is thans in deze kamer niet vertegenwoordigd).quote:Op donderdag 18 november 2010 22:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat je er bij de pvv sowieso wel 20 procent erbij op kan tellen. Iig bij elke peiling waar de PVV nog niet volledig is geaccepteerd.
Maar zoals ik zei heeft er wel een flinke correctie plaatsgevonden na de vorige verkiezingen, de PVV werd sindsdien veel hoger ingeschat dan daarvoor. Zou met deze correctie de PVV nog steeds onderschat worden?quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:00 schreef damian5700 het volgende:
De peilingen voor de PVV worden eigenlijk stelselmatig te laag geschaald. In 2006, bij de Europese verkiezingen en onlangs nog.
"Stelselmatig" is niet "twee keer"quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:00 schreef damian5700 het volgende:
De peilingen voor de PVV worden eigenlijk stelselmatig te laag geschaald. In 2006, bij de Europese verkiezingen en onlangs nog.
Jawel. Ook deze zogenaamde correctie is een repeterend verschijnsel.quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:01 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar zoals ik zei heeft er wel een flinke correctie plaatsgevonden na de vorige verkiezingen, de PVV werd sindsdien veel hoger ingeschat dan daarvoor. Zou met deze correctie de PVV nog steeds onderschat worden?
Kun je niet lezen? In 2006, bij de Europese verkiezingen en onlangs nog.quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:04 schreef Klaudias het volgende:
[..]
"Stelselmatig" is niet "twee keer"
Bij de Europese verkiezingen viel dat wel mee. Toen stonden ze rond de 30 en haalden ze krap 5 zetels. Dat komt wel overeen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:00 schreef damian5700 het volgende:
Wat is jouw verklaring dan voor die afwijkende uitslagen.quote:
Dit dus. En ik kon mij nog wel voorstellen dat zij de gang naar de stembus maakte tijdens de gemeenteraads- en Kamerverkiezingen. PS trekt normaliter niet bijster veel volk.quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:06 schreef Hexagon het volgende:
De PVV moet het heel erg hebben van mensen die normaal bijna nooit naar de stembus gingen en doordat ze weinig betrokken zijn buiten het bereik van de peilingen blijven.
Peilingen zijn nietszeggend en Maurice de Hond en Synovate zitten er geregeld naast.quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat is jouw verklaring dan voor die afwijkende uitslagen.
Dat mensen bij een anoniem peilinkje van Maurice de Hond niet durven zeggen dat ze PVV stemmen?
Het matcht niet op de zetel nauwkeurig maar vaak brengen ze de trends toch wel aardig in kaart hoor. Dat D66 en VVD zouden winnen en PvdA, SP en CDA zouden verliezen was van tevoren wel voorspeld.quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Peilingen zijn nietszeggend en Maurice de Hond en Synovate zitten er geregeld naast.
Jawel.quote:
dat is éénquote:In 2006, bij de Europese verkiezingen
dat is tweequote:en onlangs nog.
Nogmaals, "telkens" gebruik je niet wanneer iets 2 keer gebeurd.quote:Bovendien heb ik het over een partij die nog maar sinds kort deel uit maakt van het politieke spectrum en in deze korte geschiedenis telkens te laag is geschaald in de peilingen.
De Europese verkiezingen waren in 2009quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:17 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Jawel.
[..]
dat is één
[..]
dat is twee
[..]
Nogmaals, "telkens" gebruik je niet wanneer iets 2 keer gebeurd.
De Europese verkiezingen waren in 2009, slimmerik.quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:17 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Jawel.
[..]
dat is één
[..]
dat is twee
[..]
Nogmaals, "telkens" gebruik je niet wanneer iets 2 keer gebeurd.
Oh, je bedoelt de TK verkiezingen van 2006.quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:19 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De Europese verkiezingen waren in 2009, slimmerik.
Drie gepeild en uiteindelijk vijf.quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De Europese verkiezingen waren in 2009
Maar daar kwamen de peilingen eigenlijk gewoon uit
Oke, de Europeilingen heb ik toen niet zo gevolgdquote:Op vrijdag 19 november 2010 10:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Drie gepeild en uiteindelijk vijf.
Natuurlijk bedoel ik de Tweede Kamerverkiezingen. Niet de uitslag van Popstars.quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:20 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Oh, je bedoelt de TK verkiezingen van 2006.
Nou, 3x. Poeh poeh.
De peilingen van de Tweede Kamer was natuurlijk evident dat vanwege de stroperige coalitie van PvdA, CDA en ChristenUnie de oppositie flink ging winnen en dat de PVV haar definitieve doorbraak zou krijgen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oke, de Europeilingen heb ik toen niet zo gevolgd
Ik ging uit van de 2e kamer peilingen van dat moment en daar kwam het wel overeen met de Europese uitslagen
Sorry hoor, maar wanneer iets 3x gebeurd kun je niet spreken van "systematisch". Je mag er niet uit concluderen dat we nu maar een paar zetels bij de PVV op kunnen tellen, "want vorige keer zaten we wel 3x fout!". Misschien dat Maurice de Hond van zulke duistere statistiek gebruik maakt, maar een echte statisticus zou zoiets vloeken in de kerk vinden.quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:25 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Natuurlijk bedoel ik de Tweede Kamerverkiezingen. Niet de uitslag van Popstars.![]()
En ik heb zojuist iets aangegeven over een korte geschiedenis, maar dit is van onvoorstelbare muggenzifterij dat ik er wel klaar mee ben.
Dat stel ik niet. Het is simpelweg drie uit drie en dat was ook niet enkel voorbehouden aan de Hond. Ook Synovate zat er even zo vaak naast.quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:27 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar wanneer iets 3x gebeurd kun je niet spreken van "systematisch". Je mag er niet uit concluderen dat we nu maar een paar zetels bij de PVV op kunnen tellen, "want vorige keer zaten we wel 3x fout!". Misschien dat Maurice de Hond van zulke duistere statistiek gebruik maakt, maar een echte statisticus zou zoiets vloeken in de kerk vinden.
Overigens peilde meneer de Hond ook vijf zetelsquote:Op vrijdag 19 november 2010 10:26 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De peilingen van de Tweede Kamer was natuurlijk evident dat vanwege de stroperige coalitie van PvdA, CDA en ChristenUnie de oppositie flink ging winnen en dat de PVV haar definitieve doorbraak zou krijgen.
Ik had enkel de peiling van Synovate in gedachte.quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Overigens peilde meneer de Hond ook vijf zetels
http://www.europa-nu.nl/9(...)xx4?ctx=vhxdh4wgbnv4
Maar anyway
De afgelopen verkiezingen ging Wilders in in een maagdelijke oppositierol. En dat wordt de komende jaren toch anders.
Dus het lijkt me erg gemakkelijk die geheimzinnige, niet te peilen stemmers, iedere keer standaard bij de PVV op te tellen. Terwijk die er dus ook weer vanaf kunnen gaan.
Gewoon om het zich rijk rekenen door PVV-aanhangers wat te temperen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:30 schreef KoosVogels het volgende:
Vanwaar deze domme discussie? Naar verwachting zijn er voorlopig nog geen nieuwe Kamerverkiezingen. En PS-verkiezingen laten zich doorgaans lastig peilen omdat de opkomst minimaal is.
Maar waar komt dat verschil dan vandaan?quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik had enkel de peiling van Synovate in gedachte.
En ik denk niet dat de peilers dit optelsommetje gaan maken en dat er er wederom 20-30 zetels verschil zit tussen de peilingen en daadwerkelijke uitslag.
Ik kan mij vergissen maar de systematiek was dat het liberalisme toonaangevend was eind 19e eeuw (1870 - 1900). Er ontstond, zoals gebruikelijk bij ontaard liberalisme, een race to the bottom, met als reactie daarop een aantal minimumeisen, die in Nederland uiteindelijk kristalliseerden in de verzorgingsstaat. Op dit gehele proces was er nauwelijks liberale invloed. Men stemde ermee in, maar de katalysator was toch echt de sociaal-democratie.quote:Op donderdag 18 november 2010 20:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/binnenl(...)_de_verzorgingsstaat
Even snel een voorbeeldje hoor. Maar als je echt bewijs wil dan mag je dat wel even aangeven in de SC hier, dan pak ik morgen mijn schoolboeken er even bij voor je
De Hond heeft dit weleens uitgelegd bij DWDD toen Mathijs dit vroeg. Ik ga het niet zoeken.quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar waar komt dat verschil dan vandaan?
Die peilingen worden niet door een paar figuren op een bierviltje uitgetekend ofzo?
Ach, php. Die knul loopt als sinds juni te zeiken over de PS-verkiezingen, alsof die een of andere grote happening zijn, net als de TK-verkiezingen. Jij en ik weten dat het eigenlijk bar weinig voorstelt. De gemeenteraadsverkiezingen zijn nog meer beladen dan die van de PS. Simpelweg omdat de doorsnee burger geen idee heeft wat er gebeurt in het provincie-gebouw.quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gewoon om het zich rijk rekenen door PVV-aanhangers wat te temperen.
De zelfgenoegzame houding van partijaanhangers als phpmystyle is vaak al wel een voorbode van aankomende metaalmoeheid. De machtsverslaving is duidelijk voelbaar.
Nouja ik denk dat de opkomst vanwege landelijke redenen wel hoger zal zijn. Dat kan nog wel eens een wedloop van oppositie vs coalitie worden. Waarbij de opkomst van PVV'ers cruciaal zal zijn.quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, php. Die knul loopt als sinds juni te zeiken over de PS-verkiezingen, alsof die een of andere grote happening zijn, net als de TK-verkiezingen. Jij en ik weten dat het eigenlijk bar weinig voorstelt. De gemeenteraadsverkiezingen zijn nog meer beladen dan die van de PS. Simpelweg omdat de doorsnee burger geen idee heeft wat er gebeurt in het provincie-gebouw.
Nou ja de eerste aktie van het kabinet was er een die heel direct de natuurbelangen schaadt. Het GroenRechts waar Rutte wel eens mee geschermd heeft blijkt wel een erg lege huls.. Natuur is eng, lastig en duur...quote:
Als de PVV in weinig tot geen provincies is vertegenwoordigd, dan zal de opkomst bijzonder matig zijn. Ik denk namelijk niet dat Henk en Ingrid de gang naar de stembus maken om een meerderheid in de EK te bewerkstelligen door VVD of CDA te stemmen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja ik denk dat de opkomst vanwege landelijke redenen wel hoger zal zijn. Dat kan nog wel eens een wedloop van oppositie vs coalitie worden. Waarbij de opkomst van PVV'ers cruciaal zal zijn.
Maar het aantal stemmers dat gaat stemmen om de ecologische structuurvisie van de provincie of de jeugdzorg is idd 2% of lager.
En als hij wel meedoet kan als dit soort geëmmer blijft dat ook nog wel eens slecht zijn voor de PVV opkomstquote:Op vrijdag 19 november 2010 10:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als de PVV in weinig tot geen provincies is vertegenwoordigd, dan zal de opkomst bijzonder matig zijn. Ik denk namelijk niet dat Henk en Ingrid de gang naar de stembus maken om een meerderheid in de EK te bewerkstelligen door VVD of CDA te stemmen.
Het zou de opkomst voor de andere partijen nog wel eens hoger kunnen maken als proteststem tegen Wilders.quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En als hij wel meedoet kan als dit soort geëmmer blijft dat ook nog wel eens slecht zijn voor de PVV opkomst
Klopt. De twijfelaars blijven dan thuis. Of keren terug bij het CDA, dat kan ook nog.quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En als hij wel meedoet kan als dit soort geëmmer blijft dat ook nog wel eens slecht zijn voor de PVV opkomst
De VVD zal nooit mijn partij worden, maar zoals ze nu is, is het zo'n beetje het ergste wat een Nederlandse partij kan zijn in mijn ogen. Ten tijde van Paars, of toen Rutte nog de mond volhad over Groenrechts, kon ik de VVD nog wel waarderen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 08:17 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Heb jij altijd een hekel aan de VVD gehad of is dat alleen vanwege de huidige (veel te conservatieve) koers van die partij?
Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend.quote:Op zondag 21 november 2010 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
Maar drie zetels verlies voor de PVV. Een ding is mij duidelijk geworden na deze week: het is de PVV-stemmer enkel en alleen te doen om haat jegens vreemdelingen.
Tsja, moslims vinden de zaken die Wilders en zijn aanhangers roepen ook nodeloos kwetsend. Daar lig je ook niet wakker van, vermoed ik. Ik heb eerlijk gezegd geen grijntje respect voor het PVV-electoraat. Dat jullie allemaal in de stront mogen zakken.quote:Op zondag 21 november 2010 11:52 schreef Holograph het volgende:
[..]
Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend.
Overigens mag je best de bron vermelden van wie je dit hebt overgenomen.
hahaha,quote:Op zondag 21 november 2010 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, moslims vinden de zaken die Wilders en zijn aanhangers roepen ook nodeloos kwetsend. Daar lig je ook niet wakker van, vermoed ik. Ik heb eerlijk gezegd geen grijntje respect voor het PVV-electoraat. Dat jullie allemaal in de stront mogen zakken.
Allereerst zijn de perikelen rond de PVV anderhalve week oud. Daarnaast ben ik nergens mee bezig. Ik heb geen kranten volgeschreven of programma's gemaakt over de josti's binnen de PVV-fractie. Verder vraag ik mij af wat ik met de PvdA heb te schaften.quote:Op zondag 21 november 2010 11:57 schreef hondebrok het volgende:
[..]
hahaha,
heerlijk die pure frustratie en onvermogen die uit deze post komt
hoe frustrerend is het nou als 3 weken lang je met zijn allen bezig bent om stront over wilders heen te smijten dat het effect nagenoeg nihil is.
sterker nog, die kansloze PVDA benden staat nog steeds op -16 zetels
dus jij hebt niet als een gek lopen zeiken in die topics over de pvv perikelen?quote:Op zondag 21 november 2010 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Allereerst zijn de perikelen rond de PVV anderhalve week oud. Daarnaast ben ik nergens mee bezig. Ik heb geen kranten volgeschreven of programma's gemaakt over de josti's binnen de PVV-fractie. Verder vraag ik mij af wat ik met de PvdA heb te schaften.
Dus jij hebt de wandaden van Lucassen en Sharpe bedekt met de mantel der liefde? Want het enige wat ik heb gedaan is mijn afkeuring uitspreken. Dat is natuurlijk niet bijster vreemd wanneer het onderwerp van gesprek een buurtterrorist is. Maar ik begrijp dat jij zeer bent te spreken over het gedrag van zowel Lucassen als Sharpe?quote:Op zondag 21 november 2010 12:03 schreef hondebrok het volgende:
[..]
dus jij hebt niet als een gek lopen zeiken in die topics over de pvv perikelen?
op elk niveau hebben anti-pvv figuren bijgedragen aan het modder gooien.
jij hier op fok en anderen weer in kranten en anderen in de kamer.
Dat is hartstikke fijn voor de PVV en de PvdA.quote:jij wellicht niks met de pvda maar de grootste vijand van de pvv is de pvda nog.
dat is zo leuk he.quote:Op zondag 21 november 2010 12:05 schreef Hexagon het volgende:
Het waren anders vooral de Telegraaf en Powned die met modder gooiden of zijn die nu ook al links?
quote:Op zondag 21 november 2010 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, moslims vinden de zaken die Wilders en zijn aanhangers roepen ook nodeloos kwetsend. Daar lig je ook niet wakker van, vermoed ik. Ik heb eerlijk gezegd geen grijntje respect voor het PVV-electoraat. Dat jullie allemaal in de stront mogen zakken.
quote:Op zondag 21 november 2010 12:10 schreef hondebrok het volgende:
[..]
zelfs als bron mogen ze op veel fora niet gebruikt worden.
Grappig, ook hier is weer het verlies van de PVV precies de winst van de VVD en SP bij elkaar opgeteldquote:
Of cda, maar wat is daar raar aan dan?quote:Op zondag 21 november 2010 13:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Grappig, ook hier is weer het verlies van de PVV precies de winst van de VVD en SP bij elkaar opgeteld
Hij zei niet dat het raar wasquote:Op zondag 21 november 2010 13:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Of cda, maar wat is daar raar aan dan?
Dat het duidelijk maakt waar het verloop vooral plaats vindt.quote:Op zondag 21 november 2010 13:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Of cda, maar wat is daar raar aan dan?
Oh oke, zijn we iig wel van het beeld af dat PVV kiezers niet zouden stemmen.quote:Op zondag 21 november 2010 13:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat het duidelijk maakt waar het verloop vooral plaats vindt.
Als men het beter weet te verkopen, ziet iedereen welke partij het echte topproduct in huis heeftquote:Op zondag 21 november 2010 13:18 schreef phpmystyle het volgende:
Ik begin trouwens steeds meer te voelen voor D66, vooral hun sterke thema's op onderwijs. Check de peiling van de PvdA maar.
Dat die mensen bij een online opiniepeiling zeggen dat ze gaan stemmen op PVV, VVD of SP wil nog niet zeggen dat ze dat daadwerkelijk gaan doen als ze ervoor hun huis uit moeten hè?quote:Op zondag 21 november 2010 13:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oh oke, zijn we iig wel van het beeld af dat PVV kiezers niet zouden stemmen.
Ik denk dat je de post verkeerd gelezen hebt.quote:Op zondag 21 november 2010 13:21 schreef JoaC het volgende:
[..]
Als men het beter weet te verkopen, ziet iedereen welke partij het echte topproduct in huis heeft
Staat zo ongeveer het verst weg van jouw geliefd conservatisme .quote:Op zondag 21 november 2010 13:18 schreef phpmystyle het volgende:
Ik begin trouwens steeds meer te voelen voor D66, vooral hun sterke thema's op onderwijs. Check de peiling van de PvdA maar.
Ja, ik kan die knul ook moeilijk volgenquote:Op zondag 21 november 2010 14:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Staat zo ongeveer het verst weg van jouw geliefd conservatisme .
Is dit nou het PvdA-fatsoen? 'Iedereen telt mee, behalve de kiezers van de PVV'?quote:Op zondag 21 november 2010 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Conservatisme, sociaal en groen, Christenuniequote:Op zondag 21 november 2010 14:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Staat zo ongeveer het verst weg van jouw geliefd conservatisme .
Ja. Je bent toch ook een abjecte idioot als je op de PVV stemt? Een politieke organisatie die stelt dat moslims wezenlijk onbetrouwbaar zijn en uit Europa verdreven dienen te worden?quote:Op zondag 21 november 2010 15:03 schreef Holograph het volgende:
[..]
Is dit nou het PvdA-fatsoen? 'Iedereen telt mee, behalve de kiezers van de PVV'?
Geef mij maar een citaat. Dit is nooit gezegd. Waarom probeer je mensen met leugens te overtuigen?quote:Op zondag 21 november 2010 15:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja. Je bent toch ook een abjecte idioot als je op de PVV stemt? Een politieke organisatie die stelt dat moslims wezenlijk onbetrouwbaar zijn en uit Europa verdreven dienen te worden?
Maar het zijn echt geen fascisten hoor. Echt nietquote:Op zondag 21 november 2010 15:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja. Je bent toch ook een abjecte idioot als je op de PVV stemt? Een politieke organisatie die stelt dat moslims wezenlijk onbetrouwbaar zijn en uit Europa verdreven dienen te worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |