abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88880525
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 20:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

CDA is ook gezakt..
En VVD stijgt door *O*
pi_88880853
As dit zich echt goed door gaat zetten dan heeft Wilders iig een zorg minder; hij hoeft minder kandidaten te zoeken en te screenen voor de Provinciale Statenverkiezingen :D
  donderdag 18 november 2010 @ 21:57:54 #203
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_88881074
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:53 schreef MrBadGuy het volgende:
As dit zich echt goed door gaat zetten dan heeft Wilders iig een zorg minder; hij hoeft minder kandidaten te zoeken en te screenen voor de Provinciale Statenverkiezingen :D
Ach, de PVV is de laatste 2 verkiezingen altijd al te laag gepeild. De VVD zou volgens Synovate ook 37 zetels halen voor 9 juni. Peilingen zijn zo onbetrouwbaar als wat, ik zie graag dat de PvdA daalt, maar ik geloof niet dat Job Cohen het nóg slechter doet dan Ad Melkert.
  donderdag 18 november 2010 @ 22:05:06 #204
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_88881384
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:57 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ach, de PVV is de laatste 2 verkiezingen altijd al te laag gepeild. De VVD zou volgens Synovate ook 37 zetels halen voor 9 juni. Peilingen zijn zo onbetrouwbaar als wat, ik zie graag dat de PvdA daalt, maar ik geloof niet dat Job Cohen het nóg slechter doet dan Ad Melkert.
Dit dus ^O^
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 18 november 2010 @ 22:05:26 #205
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_88881400
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:53 schreef MrBadGuy het volgende:
En jij ziet als vvd'er liever een paarsplus coalitie?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_88881422
Maar na de vorige verkiezingen is het aantal zetels voor de PVV in de peilingen wel flink omhoog gecorrigeerd.
  donderdag 18 november 2010 @ 22:06:56 #207
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_88881473
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 22:06 schreef MrBadGuy het volgende:
Maar na de vorige verkiezingen is het aantal zetels voor de PVV in de peilingen wel flink omhoog gecorrigeerd.
Blijkbaar schuurt de PVV tegen de 40 zetels aan.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_88881510
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:57 schreef Holograph het volgende:

[..]

Nee, dat geloof ik ook niet. Job Cohen heeft veel mee. Vriendelijke aimabele man. Hij is niet zo welbespraakt , maar ach, zijn persoonlijkheid maakt veel goed.
pi_88881578
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 22:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

En jij ziet als vvd'er liever een paarsplus coalitie?
Absoluut niet, het liefst VVD-CDA-D66, maar voorlopig mag het kabinet van mij wel gewoon blijven zitten. Daarnaast is het denk ik niet geheel onrealistisch dat VVD en CDA samen in de Eerste Kamer wel een meerderheid kunnen halen (met eventueel een PVV die slechts in een paar provincies mee doet). Veel PVV'ers in de Eerste Kamer en in diverse Provinciale Staten lijkt me niet persé in het voordeel van dit kabinet.
pi_88881814
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 22:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Blijkbaar schuurt de PVV tegen de 40 zetels aan.
Dat kan ik iig nergens uit afleiden :) De peilingen kunnen er natuurlijk flink naast zitten, dat hebben we in het verleden ook wel gezien, maar de trend die de peilingen laten zien is denk ik niet heel onrealistisch. Of denk je dat de PVV de afgelopen week juist populairder is geworden?
  donderdag 18 november 2010 @ 22:19:50 #211
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_88882099
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 22:14 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat kan ik iig nergens uit afleiden :) De peilingen kunnen er natuurlijk flink naast zitten, dat hebben we in het verleden ook wel gezien, maar de trend die de peilingen laten zien is denk ik niet heel onrealistisch. Of denk je dat de PVV de afgelopen week juist populairder is geworden?
Nee, ik denk dat je er bij de pvv sowieso wel 20 procent erbij op kan tellen. Iig bij elke peiling waar de PVV nog niet volledig is geaccepteerd.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_88882165
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 22:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat je er bij de pvv sowieso wel 20 procent erbij op kan tellen.
Dan zitten ze nu redelijk ver van die 40 zetels af.
  donderdag 18 november 2010 @ 22:37:56 #213
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_88882979
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 22:21 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dan zitten ze nu redelijk ver van die 40 zetels af.
Klopt, (vooralsnog).
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 18 november 2010 @ 23:18:05 #214
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_88884675
Gelukkig hoort bij deze peiling alsnog dit plaatje.

Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_88885511
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 22:09 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Absoluut niet, het liefst VVD-CDA-D66, maar voorlopig mag het kabinet van mij wel gewoon blijven zitten. Daarnaast is het denk ik niet geheel onrealistisch dat VVD en CDA samen in de Eerste Kamer wel een meerderheid kunnen halen (met eventueel een PVV die slechts in een paar provincies mee doet). Veel PVV'ers in de Eerste Kamer en in diverse Provinciale Staten lijkt me niet persé in het voordeel van dit kabinet.
GroenLinks erbij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_88886083
quote:
14s.gif Op donderdag 18 november 2010 23:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

GroenLinks erbij.
Nee :)
pi_88886277
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 23:51 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Nee :)
Excuus, vergeten. Aandacht hebben voor natuur is eng.
  vrijdag 19 november 2010 @ 00:11:26 #218
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_88886836
natuur is voor de VVD'er alleen leuk als je het kan exploiteren en verkopen. Of kan platbranden en asfalteren.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_88886964
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 00:11 schreef ethiraseth het volgende:
natuur is voor de VVD'er alleen leuk als je het kan exploiteren en verkopen. Of kan platbranden en asfalteren.
Zou je denken?
pi_88887089
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 00:11 schreef ethiraseth het volgende:
Wat moeten we er anders mee? 8-)

Maar GL heb ik er liever niet bij omdat we dan weer allemaal gezeik krijgen met quota voor vrouwen en allochtonen in het kabinet, de ambtenarij en het bedrijfsleven. Daarnaast zal D66 zich met GL er bij meer gesteund voelen om te strijden voor het beschermen van subsidies op cultuur, kinderopvang en ga zo maar door. Alleen D66 er bij is prima, het liefst wel zonder Pechtold, maar GL zit ik absoluut niet op te wachten :)

Maar voorlopig gaan we het gewoon met VVD-CDA en steun van de PVV doen :Y
  vrijdag 19 november 2010 @ 00:24:54 #221
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_88887275
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 00:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zou je denken?
Ja. De VVD en waar zij voor staat is de verwerkelijking van de mens die de wereld alleen nog maar kan bezien in termen van cijfers, in dit geval in wat het oplevert. De wereld ervaren als doel op zich zien kan hij niet meer, alles moet gewaardeerd worden (als in een geldwaarde krijgen, niet in esthetische zin). Een rivier is geen rivier op zichzelf, rivier zijn is geen doel meer ervan, het is slechts een middel om goederen te verplaatsen, of een plek om toeristisch te exploiteren. Hetzelfde met een berg - dat is geen plek meer die een bepaalde esthetische schoonheid bezit, het is een plek waar een ski-resort van moet worden gemaakt, waar dan X aantal toeristen kunnen komen die er Y uitgeven, wat dan Z winst oplevert. Meer niet. De VVD is een partij die een mensbeeld voorstaat dat simpelweg incompleet is.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_88889675
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 00:24 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ja. De VVD en waar zij voor staat is de verwerkelijking van de mens die de wereld alleen nog maar kan bezien in termen van cijfers, in dit geval in wat het oplevert. De wereld ervaren als doel op zich zien kan hij niet meer, alles moet gewaardeerd worden (als in een geldwaarde krijgen, niet in esthetische zin). Een rivier is geen rivier op zichzelf, rivier zijn is geen doel meer ervan, het is slechts een middel om goederen te verplaatsen, of een plek om toeristisch te exploiteren. Hetzelfde met een berg - dat is geen plek meer die een bepaalde esthetische schoonheid bezit, het is een plek waar een ski-resort van moet worden gemaakt, waar dan X aantal toeristen kunnen komen die er Y uitgeven, wat dan Z winst oplevert. Meer niet. De VVD is een partij die een mensbeeld voorstaat dat simpelweg incompleet is.
Daar komt het wel op neer ja. Maar kennelijk wil het stemvee het zo (voor nu).
  vrijdag 19 november 2010 @ 04:40:12 #223
104871 remlof
Europees federalist
pi_88890081
quote:

[..]

De VVD van tegenwoordig kennelijk wel ja, ten tijde van Paars was dat wel anders.
Yankee go home!
pi_88890852
quote:

[..]

Heb jij altijd een hekel aan de VVD gehad of is dat alleen vanwege de huidige (veel te conservatieve) koers van die partij?
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_88891378
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 08:17 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Heb jij altijd een hekel aan de VVD gehad of is dat alleen vanwege de huidige (veel te conservatieve) koers van die partij?
Om voor mezelf te antwoorden: de huidige VVD is mij meer een doorn in het oog dan de VVD van een aantal jaren geleden. Zoals je zelf al zegt wordt er momenteel een bijzonder conservatieve koers gevaren en als klap op de vuurpijl gedraagt Rutte zich op sommige momenten als het schoothondje van Wilders. Dat is de reden dat ik kots op de VVD.
pi_88891405
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 08:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Om voor mezelf te antwoorden: de huidige VVD is mij meer een doorn in het oog dan de VVD van een aantal jaren geleden. Zoals je zelf al zegt wordt er momenteel een bijzonder conservatieve koers gevaren en als klap op de vuurpijl gedraagt Rutte zich op sommige momenten als het schoothondje van Wilders. Dat is de reden dat ik kots op de VVD.
Tja, zoals ik je al eerder heb verteld is de huidige koers niet de mijne. Laat mij de VVD leiden en je hoeft niet meer te kotsen :P
Porcupine Tee - Normal
pi_88891440
quote:
12s.gif Op vrijdag 19 november 2010 08:56 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Tja, zoals ik je al eerder heb verteld is de huidige koers niet de mijne. Laat mij de VVD leiden en je hoeft niet meer te kotsen :P
Een coup is ophanden?
pi_88891649
quote:
11s.gif Op vrijdag 19 november 2010 08:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een coup is ophanden?
Haha. Ingrijpen is in mijn optiek wel nodig beste Koos :P
Porcupine Tee - Normal
  vrijdag 19 november 2010 @ 09:31:18 #229
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_88892045
quote:

[..]

Nee, ik denk dat je er bij de pvv sowieso wel 20 procent erbij op kan tellen. Iig bij elke peiling waar de PVV nog niet volledig is geaccepteerd.
Nou dat denk ik dus niet

Geert scoort hoog onder groepen die weinig politiek betrokken zijn en daarom dus buiten het bereik van peilers blijven.

Maar de kans is groot dat die mensen door dit gezeik thuis blijven, want dat deden ze vaak. Dus dat effect kan ook betekenen dat hij nog hardere klappen krijgt.
pi_88892282
quote:

[..]

Dat denk ik ook. Wanneer de PVV zich kan gaan bezighouden met de Statenverkiezingen en de boodschap van het belang van een meerderheid in de Eerste Kamer over het voetlicht kan brengen dan zie ik hem winnen (sowieso is alles winst, want de PVV is thans in deze kamer niet vertegenwoordigd).
Een belangrijke peiling in deze bij EenVandaag liet zien dat toestanden bij de PVV nauwelijks invloed heeft op het vertrouwen in de leider van de PVV zelf.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 19 november 2010 @ 09:57:58 #231
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_88892721
We shall see

Maar ik denk dat dat verschil tussen peiling en uitslag ook nog wel eens heel erg in zijn nadeel kan gaan zijn
pi_88892781
De peilingen voor de PVV worden eigenlijk stelselmatig te laag geschaald. In 2006, bij de Europese verkiezingen en onlangs nog.
pi_88892838
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:00 schreef damian5700 het volgende:
De peilingen voor de PVV worden eigenlijk stelselmatig te laag geschaald. In 2006, bij de Europese verkiezingen en onlangs nog.
Maar zoals ik zei heeft er wel een flinke correctie plaatsgevonden na de vorige verkiezingen, de PVV werd sindsdien veel hoger ingeschat dan daarvoor. Zou met deze correctie de PVV nog steeds onderschat worden?
pi_88892893
quote:
"Stelselmatig" is niet "twee keer"
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_88892906
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:01 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Maar zoals ik zei heeft er wel een flinke correctie plaatsgevonden na de vorige verkiezingen, de PVV werd sindsdien veel hoger ingeschat dan daarvoor. Zou met deze correctie de PVV nog steeds onderschat worden?
Jawel. Ook deze zogenaamde correctie is een repeterend verschijnsel.
Naar de verkiezingen toe kalft de virtuele stijging van de PVV vaak af om vervolgens beduidend onder het aantal daadwerkelijke zetels uit te komen.
pi_88892956
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:04 schreef Klaudias het volgende:

[..]

"Stelselmatig" is niet "twee keer"
Kun je niet lezen? In 2006, bij de Europese verkiezingen en onlangs nog.
Bovendien heb ik het over een partij die nog maar sinds kort deel uit maakt van het politieke spectrum en in deze korte geschiedenis telkens te laag is geschaald in de peilingen.
  vrijdag 19 november 2010 @ 10:06:27 #237
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_88892957
quote:
Bij de Europese verkiezingen viel dat wel mee. Toen stonden ze rond de 30 en haalden ze krap 5 zetels. Dat komt wel overeen.

De PVV moet het heel erg hebben van mensen die normaal bijna nooit naar de stembus gingen en doordat ze weinig betrokken zijn buiten het bereik van de peilingen blijven.

Als er gezeik komt binnen de PVV dan kan dat deze mensen doen besluiten om maar gewoon thuis te blijven in Maart. Terwijl gepeilden wel naar de stembus gaan (anders ga je immers niet in zo'n panel zitten lijkt me). Daarom zou dat effect dus ook een keer heel erg negatief kunnen uitpakken.
pi_88892995
Ik geloof er helemaal niets van.
  vrijdag 19 november 2010 @ 10:09:39 #239
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_88893041
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:07 schreef damian5700 het volgende:
Ik geloof er helemaal niets van.
Wat is jouw verklaring dan voor die afwijkende uitslagen.

Dat mensen bij een anoniem peilinkje van Maurice de Hond niet durven zeggen dat ze PVV stemmen?
pi_88893081
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:06 schreef Hexagon het volgende:
De PVV moet het heel erg hebben van mensen die normaal bijna nooit naar de stembus gingen en doordat ze weinig betrokken zijn buiten het bereik van de peilingen blijven.
Dit dus. En ik kon mij nog wel voorstellen dat zij de gang naar de stembus maakte tijdens de gemeenteraads- en Kamerverkiezingen. PS trekt normaliter niet bijster veel volk.
pi_88893119
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat is jouw verklaring dan voor die afwijkende uitslagen.

Dat mensen bij een anoniem peilinkje van Maurice de Hond niet durven zeggen dat ze PVV stemmen?
Peilingen zijn nietszeggend en Maurice de Hond en Synovate zitten er geregeld naast.

Hooguit worden er trends weergegeven, maar de foutmarge is te groot om daadwerkelijk de zetelaantallen te voorspellen.
  vrijdag 19 november 2010 @ 10:16:48 #242
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_88893216
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:12 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Peilingen zijn nietszeggend en Maurice de Hond en Synovate zitten er geregeld naast.
Het matcht niet op de zetel nauwkeurig maar vaak brengen ze de trends toch wel aardig in kaart hoor. Dat D66 en VVD zouden winnen en PvdA, SP en CDA zouden verliezen was van tevoren wel voorspeld.

De PVV is in 2006 en dit jaar de grote afwijkende geweest. En ik denk dat dat komt doordat een groot deel van de PVV kiezers buiten het bereik van die peilingen blijft en dus onvoorspelbaar is.
pi_88893254
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:06 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Kun je niet lezen?
Jawel.

quote:
In 2006, bij de Europese verkiezingen
dat is één

quote:
en onlangs nog.
dat is twee

quote:
Bovendien heb ik het over een partij die nog maar sinds kort deel uit maakt van het politieke spectrum en in deze korte geschiedenis telkens te laag is geschaald in de peilingen.
Nogmaals, "telkens" gebruik je niet wanneer iets 2 keer gebeurd.
  vrijdag 19 november 2010 @ 10:19:12 #244
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_88893299
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:17 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Jawel.

[..]

dat is één

[..]

dat is twee

[..]

De Europese verkiezingen waren in 2009

Maar daar kwamen de peilingen eigenlijk gewoon uit
pi_88893304
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:17 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Jawel.

[..]

dat is één

[..]

dat is twee

[..]

De Europese verkiezingen waren in 2009, slimmerik.
pi_88893339
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:19 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De Europese verkiezingen waren in 2009, slimmerik.
Oh, je bedoelt de TK verkiezingen van 2006.

Nou, 3x. Poeh poeh.
  vrijdag 19 november 2010 @ 10:22:27 #247
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_88893391
Nee 2x want in 2009 matchten de peilingen en de uitslag wel zo ongeveer.
pi_88893415
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De Europese verkiezingen waren in 2009

Maar daar kwamen de peilingen eigenlijk gewoon uit
Drie gepeild en uiteindelijk vijf.
  vrijdag 19 november 2010 @ 10:24:47 #249
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_88893489
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:22 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Drie gepeild en uiteindelijk vijf.
Oke, de Europeilingen heb ik toen niet zo gevolgd

Ik ging uit van de 2e kamer peilingen van dat moment en daar kwam het wel overeen met de Europese uitslagen
pi_88893498
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:20 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Oh, je bedoelt de TK verkiezingen van 2006.

Nou, 3x. Poeh poeh.
Natuurlijk bedoel ik de Tweede Kamerverkiezingen. Niet de uitslag van Popstars. :')
En ik heb zojuist iets aangegeven over een korte geschiedenis, maar dit is van onvoorstelbare muggenzifterij dat ik er wel klaar mee ben.
pi_88893538
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Oke, de Europeilingen heb ik toen niet zo gevolgd

Ik ging uit van de 2e kamer peilingen van dat moment en daar kwam het wel overeen met de Europese uitslagen
De peilingen van de Tweede Kamer was natuurlijk evident dat vanwege de stroperige coalitie van PvdA, CDA en ChristenUnie de oppositie flink ging winnen en dat de PVV haar definitieve doorbraak zou krijgen.
pi_88893559
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:25 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Natuurlijk bedoel ik de Tweede Kamerverkiezingen. Niet de uitslag van Popstars. :')
En ik heb zojuist iets aangegeven over een korte geschiedenis, maar dit is van onvoorstelbare muggenzifterij dat ik er wel klaar mee ben.
Sorry hoor, maar wanneer iets 3x gebeurd kun je niet spreken van "systematisch". Je mag er niet uit concluderen dat we nu maar een paar zetels bij de PVV op kunnen tellen, "want vorige keer zaten we wel 3x fout!". Misschien dat Maurice de Hond van zulke duistere statistiek gebruik maakt, maar een echte statisticus zou zoiets vloeken in de kerk vinden.
pi_88893586
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:27 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar wanneer iets 3x gebeurd kun je niet spreken van "systematisch". Je mag er niet uit concluderen dat we nu maar een paar zetels bij de PVV op kunnen tellen, "want vorige keer zaten we wel 3x fout!". Misschien dat Maurice de Hond van zulke duistere statistiek gebruik maakt, maar een echte statisticus zou zoiets vloeken in de kerk vinden.
Dat stel ik niet. Het is simpelweg drie uit drie en dat was ook niet enkel voorbehouden aan de Hond. Ook Synovate zat er even zo vaak naast.
pi_88893643
Vanwaar deze domme discussie? Naar verwachting zijn er voorlopig nog geen nieuwe Kamerverkiezingen. En PS-verkiezingen laten zich doorgaans lastig peilen omdat de opkomst minimaal is.
  vrijdag 19 november 2010 @ 10:32:53 #255
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_88893698
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:26 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De peilingen van de Tweede Kamer was natuurlijk evident dat vanwege de stroperige coalitie van PvdA, CDA en ChristenUnie de oppositie flink ging winnen en dat de PVV haar definitieve doorbraak zou krijgen.
Overigens peilde meneer de Hond ook vijf zetels

http://www.europa-nu.nl/9(...)xx4?ctx=vhxdh4wgbnv4

Maar anyway

De afgelopen verkiezingen ging Wilders in in een maagdelijke oppositierol. En dat wordt de komende jaren toch anders.

Dus het lijkt me erg gemakkelijk die geheimzinnige, niet te peilen stemmers, iedere keer standaard bij de PVV op te tellen. Terwijk die er dus ook weer vanaf kunnen gaan.
pi_88893808
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Overigens peilde meneer de Hond ook vijf zetels

http://www.europa-nu.nl/9(...)xx4?ctx=vhxdh4wgbnv4

Maar anyway

De afgelopen verkiezingen ging Wilders in in een maagdelijke oppositierol. En dat wordt de komende jaren toch anders.

Dus het lijkt me erg gemakkelijk die geheimzinnige, niet te peilen stemmers, iedere keer standaard bij de PVV op te tellen. Terwijk die er dus ook weer vanaf kunnen gaan.
Ik had enkel de peiling van Synovate in gedachte.
En ik denk niet dat de peilers dit optelsommetje gaan maken en dat er er wederom 20-30 zetels verschil zit tussen de peilingen en daadwerkelijke uitslag.
  vrijdag 19 november 2010 @ 10:38:10 #257
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_88893822
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:30 schreef KoosVogels het volgende:
Vanwaar deze domme discussie? Naar verwachting zijn er voorlopig nog geen nieuwe Kamerverkiezingen. En PS-verkiezingen laten zich doorgaans lastig peilen omdat de opkomst minimaal is.
Gewoon om het zich rijk rekenen door PVV-aanhangers wat te temperen.

De zelfgenoegzame houding van partijaanhangers als phpmystyle is vaak al wel een voorbode van aankomende metaalmoeheid. De machtsverslaving is duidelijk voelbaar.
  vrijdag 19 november 2010 @ 10:39:22 #258
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_88893867
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:37 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik had enkel de peiling van Synovate in gedachte.
En ik denk niet dat de peilers dit optelsommetje gaan maken en dat er er wederom 20-30 zetels verschil zit tussen de peilingen en daadwerkelijke uitslag.
Maar waar komt dat verschil dan vandaan?

Die peilingen worden niet door een paar figuren op een bierviltje uitgetekend ofzo?
  vrijdag 19 november 2010 @ 10:39:30 #259
165633 eriksd
The grand facade...
pi_88893869
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 20:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

http://www.nrc.nl/binnenl(...)_de_verzorgingsstaat

Even snel een voorbeeldje hoor. Maar als je echt bewijs wil dan mag je dat wel even aangeven in de SC hier, dan pak ik morgen mijn schoolboeken er even bij voor je :)
Ik kan mij vergissen maar de systematiek was dat het liberalisme toonaangevend was eind 19e eeuw (1870 - 1900). Er ontstond, zoals gebruikelijk bij ontaard liberalisme, een race to the bottom, met als reactie daarop een aantal minimumeisen, die in Nederland uiteindelijk kristalliseerden in de verzorgingsstaat. Op dit gehele proces was er nauwelijks liberale invloed. Men stemde ermee in, maar de katalysator was toch echt de sociaal-democratie.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_88893887
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar waar komt dat verschil dan vandaan?

Die peilingen worden niet door een paar figuren op een bierviltje uitgetekend ofzo?
De Hond heeft dit weleens uitgelegd bij DWDD toen Mathijs dit vroeg. Ik ga het niet zoeken.
pi_88893896
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Gewoon om het zich rijk rekenen door PVV-aanhangers wat te temperen.

De zelfgenoegzame houding van partijaanhangers als phpmystyle is vaak al wel een voorbode van aankomende metaalmoeheid. De machtsverslaving is duidelijk voelbaar.
Ach, php. Die knul loopt als sinds juni te zeiken over de PS-verkiezingen, alsof die een of andere grote happening zijn, net als de TK-verkiezingen. Jij en ik weten dat het eigenlijk bar weinig voorstelt. De gemeenteraadsverkiezingen zijn nog meer beladen dan die van de PS. Simpelweg omdat de doorsnee burger geen idee heeft wat er gebeurt in het provincie-gebouw.
  vrijdag 19 november 2010 @ 10:42:40 #262
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_88893946
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach, php. Die knul loopt als sinds juni te zeiken over de PS-verkiezingen, alsof die een of andere grote happening zijn, net als de TK-verkiezingen. Jij en ik weten dat het eigenlijk bar weinig voorstelt. De gemeenteraadsverkiezingen zijn nog meer beladen dan die van de PS. Simpelweg omdat de doorsnee burger geen idee heeft wat er gebeurt in het provincie-gebouw.
Nouja ik denk dat de opkomst vanwege landelijke redenen wel hoger zal zijn. Dat kan nog wel eens een wedloop van oppositie vs coalitie worden. Waarbij de opkomst van PVV'ers cruciaal zal zijn.

Maar het aantal stemmers dat gaat stemmen om de ecologische structuurvisie van de provincie of de jeugdzorg is idd 2% of lager.
pi_88894008
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 00:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zou je denken?
Nou ja de eerste aktie van het kabinet was er een die heel direct de natuurbelangen schaadt. Het GroenRechts waar Rutte wel eens mee geschermd heeft blijkt wel een erg lege huls.. Natuur is eng, lastig en duur...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_88894036
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja ik denk dat de opkomst vanwege landelijke redenen wel hoger zal zijn. Dat kan nog wel eens een wedloop van oppositie vs coalitie worden. Waarbij de opkomst van PVV'ers cruciaal zal zijn.

Maar het aantal stemmers dat gaat stemmen om de ecologische structuurvisie van de provincie of de jeugdzorg is idd 2% of lager.
Als de PVV in weinig tot geen provincies is vertegenwoordigd, dan zal de opkomst bijzonder matig zijn. Ik denk namelijk niet dat Henk en Ingrid de gang naar de stembus maken om een meerderheid in de EK te bewerkstelligen door VVD of CDA te stemmen.
  vrijdag 19 november 2010 @ 10:46:53 #265
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_88894077
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als de PVV in weinig tot geen provincies is vertegenwoordigd, dan zal de opkomst bijzonder matig zijn. Ik denk namelijk niet dat Henk en Ingrid de gang naar de stembus maken om een meerderheid in de EK te bewerkstelligen door VVD of CDA te stemmen.
En als hij wel meedoet kan als dit soort geëmmer blijft dat ook nog wel eens slecht zijn voor de PVV opkomst
pi_88894113
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En als hij wel meedoet kan als dit soort geëmmer blijft dat ook nog wel eens slecht zijn voor de PVV opkomst
Het zou de opkomst voor de andere partijen nog wel eens hoger kunnen maken als proteststem tegen Wilders.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_88894144
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Klopt. De twijfelaars blijven dan thuis. Of keren terug bij het CDA, dat kan ook nog.
  vrijdag 19 november 2010 @ 11:13:12 #268
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_88894829
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 08:17 schreef StarGazer het volgende:

[..]

De VVD zal nooit mijn partij worden, maar zoals ze nu is, is het zo'n beetje het ergste wat een Nederlandse partij kan zijn in mijn ogen. Ten tijde van Paars, of toen Rutte nog de mond volhad over Groenrechts, kon ik de VVD nog wel waarderen.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 11:31:01 #269
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_88968791
Peiling van De Hond:

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_88969101
ha! die pvv.

al had ik meer verwacht.
pi_88969105
SP :{
Porcupine Tee - Normal
pi_88969133
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 11:45 schreef StarGazer het volgende:
SP :{
die zitten wel in een stijgende lijn idd
pi_88969228
Maar drie zetels verlies voor de PVV. Een ding is mij duidelijk geworden na deze week: het is de PVV-stemmer enkel en alleen te doen om haat jegens vreemdelingen.
  zondag 21 november 2010 @ 11:52:39 #274
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_88969281
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
Maar drie zetels verlies voor de PVV. Een ding is mij duidelijk geworden na deze week: het is de PVV-stemmer enkel en alleen te doen om haat jegens vreemdelingen.
Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend.

Overigens mag je best de bron vermelden van wie je dit hebt overgenomen.
pi_88969331
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 11:52 schreef Holograph het volgende:

[..]

Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend.

Overigens mag je best de bron vermelden van wie je dit hebt overgenomen.
Tsja, moslims vinden de zaken die Wilders en zijn aanhangers roepen ook nodeloos kwetsend. Daar lig je ook niet wakker van, vermoed ik. Ik heb eerlijk gezegd geen grijntje respect voor het PVV-electoraat. Dat jullie allemaal in de stront mogen zakken.
pi_88969380
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 11:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, moslims vinden de zaken die Wilders en zijn aanhangers roepen ook nodeloos kwetsend. Daar lig je ook niet wakker van, vermoed ik. Ik heb eerlijk gezegd geen grijntje respect voor het PVV-electoraat. Dat jullie allemaal in de stront mogen zakken.
hahaha,

heerlijk die pure frustratie en onvermogen die uit deze post komt :)

hoe frustrerend is het nou als 3 weken lang je met zijn allen bezig bent om stront over wilders heen te smijten dat het effect nagenoeg nihil is.

sterker nog, die kansloze PVDA benden staat nog steeds op -16 zetels :')
pi_88969481
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 11:57 schreef hondebrok het volgende:

[..]

hahaha,

heerlijk die pure frustratie en onvermogen die uit deze post komt :)

hoe frustrerend is het nou als 3 weken lang je met zijn allen bezig bent om stront over wilders heen te smijten dat het effect nagenoeg nihil is.

sterker nog, die kansloze PVDA benden staat nog steeds op -16 zetels :')
Allereerst zijn de perikelen rond de PVV anderhalve week oud. Daarnaast ben ik nergens mee bezig. Ik heb geen kranten volgeschreven of programma's gemaakt over de josti's binnen de PVV-fractie. Verder vraag ik mij af wat ik met de PvdA heb te schaften.
pi_88969559
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 12:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Allereerst zijn de perikelen rond de PVV anderhalve week oud. Daarnaast ben ik nergens mee bezig. Ik heb geen kranten volgeschreven of programma's gemaakt over de josti's binnen de PVV-fractie. Verder vraag ik mij af wat ik met de PvdA heb te schaften.
dus jij hebt niet als een gek lopen zeiken in die topics over de pvv perikelen?
op elk niveau hebben anti-pvv figuren bijgedragen aan het modder gooien.
jij hier op fok en anderen weer in kranten en anderen in de kamer.

jij wellicht niks met de pvda maar de grootste vijand van de pvv is de pvda nog.
pi_88969659
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 12:03 schreef hondebrok het volgende:

[..]

dus jij hebt niet als een gek lopen zeiken in die topics over de pvv perikelen?
op elk niveau hebben anti-pvv figuren bijgedragen aan het modder gooien.
jij hier op fok en anderen weer in kranten en anderen in de kamer.
Dus jij hebt de wandaden van Lucassen en Sharpe bedekt met de mantel der liefde? Want het enige wat ik heb gedaan is mijn afkeuring uitspreken. Dat is natuurlijk niet bijster vreemd wanneer het onderwerp van gesprek een buurtterrorist is. Maar ik begrijp dat jij zeer bent te spreken over het gedrag van zowel Lucassen als Sharpe?

quote:
jij wellicht niks met de pvda maar de grootste vijand van de pvv is de pvda nog.
Dat is hartstikke fijn voor de PVV en de PvdA.
  zondag 21 november 2010 @ 12:05:58 #280
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_88969667
Het waren anders vooral de Telegraaf en Powned die met modder gooiden of zijn die nu ook al links?
pi_88969833
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 12:05 schreef Hexagon het volgende:
Het waren anders vooral de Telegraaf en Powned die met modder gooiden of zijn die nu ook al links?
dat is zo leuk he.

telegraaf, powned en GS worden als rechts bestempeld.
zelfs als bron mogen ze op veel fora niet gebruikt worden.

maar zij waren het juist die berichten over de pvv wat aantoont dat ze niet links of rechts zijn maar gewoon objectief.

daarna heeft de rest van de media er gebruikt van gemaakt om wilders kapot proberen te maken.

een ding is zeker, GS en Powned zijn het objectiefst van allemaal
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 12:29:50 #282
249559 crew  Lavenderr
pi_88970437
quote:

[..]

oO/
pi_88971231
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 12:10 schreef hondebrok het volgende:

[..]

zelfs als bron mogen ze op veel fora niet gebruikt worden.
  zondag 21 november 2010 @ 13:11:15 #284
104871 remlof
Europees federalist
pi_88971721
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 11:31 schreef Mike het volgende:
Peiling van De Hond:

[ afbeelding ]
Grappig, ook hier is weer het verlies van de PVV precies de winst van de VVD en SP bij elkaar opgeteld :')
Yankee go home!
  zondag 21 november 2010 @ 13:12:03 #285
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_88971744
quote:
7s.gif Op zondag 21 november 2010 13:11 schreef remlof het volgende:

[..]

Grappig, ook hier is weer het verlies van de PVV precies de winst van de VVD en SP bij elkaar opgeteld :')
Of cda, maar wat is daar raar aan dan?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 21 november 2010 @ 13:15:34 #286
177885 JoaC
Het is patat
pi_88971841
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 13:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hij zei niet dat het raar was
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zondag 21 november 2010 @ 13:15:56 #287
104871 remlof
Europees federalist
pi_88971852
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 13:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat het duidelijk maakt waar het verloop vooral plaats vindt.
Yankee go home!
  zondag 21 november 2010 @ 13:16:21 #288
104871 remlof
Europees federalist
pi_88971871
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 13:15 schreef JoaC het volgende:

[..]

Hij zei niet dat het raar was
Inderdaad, ik zei 'grappig' :P
Yankee go home!
  zondag 21 november 2010 @ 13:17:57 #289
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_88971925
quote:
7s.gif Op zondag 21 november 2010 13:15 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat het duidelijk maakt waar het verloop vooral plaats vindt.
Oh oke, zijn we iig wel van het beeld af dat PVV kiezers niet zouden stemmen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 21 november 2010 @ 13:18:52 #290
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_88971963
Ik begin trouwens steeds meer te voelen voor D66, vooral hun sterke thema's op onderwijs. Check de peiling van de PvdA maar.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 21 november 2010 @ 13:21:47 #291
177885 JoaC
Het is patat
pi_88972059
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 13:18 schreef phpmystyle het volgende:
Ik begin trouwens steeds meer te voelen voor D66, vooral hun sterke thema's op onderwijs. Check de peiling van de PvdA maar.
Als men het beter weet te verkopen, ziet iedereen welke partij het echte topproduct in huis heeft :P
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zondag 21 november 2010 @ 13:21:53 #292
104871 remlof
Europees federalist
pi_88972067
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 13:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Oh oke, zijn we iig wel van het beeld af dat PVV kiezers niet zouden stemmen.
Dat die mensen bij een online opiniepeiling zeggen dat ze gaan stemmen op PVV, VVD of SP wil nog niet zeggen dat ze dat daadwerkelijk gaan doen als ze ervoor hun huis uit moeten hè? :P
Yankee go home!
  zondag 21 november 2010 @ 13:26:10 #293
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_88972217
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 13:21 schreef JoaC het volgende:

[..]

Als men het beter weet te verkopen, ziet iedereen welke partij het echte topproduct in huis heeft :P
Ik denk dat je de post verkeerd gelezen hebt. :P
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_88974676
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 13:18 schreef phpmystyle het volgende:
Staat zo ongeveer het verst weg van jouw geliefd conservatisme .
pi_88975242
quote:
15s.gif Op zondag 21 november 2010 14:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, ik kan die knul ook moeilijk volgen :{
  zondag 21 november 2010 @ 15:03:06 #296
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_88975384
quote:

[..]

Is dit nou het PvdA-fatsoen? 'Iedereen telt mee, behalve de kiezers van de PVV'?
pi_88975416
quote:
15s.gif Op zondag 21 november 2010 14:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Conservatisme, sociaal en groen, Christenunie :Y

Voor hen was bijv. lichte aanpassing hypotheekrente bespreekbaar en geen invoering leenstelsel voor Stufi. Ik vind het nog steeds wel opmerkelijk dat ze in de peilingen omlaag schoten tegen 9 juni. Ze stonden in het voorjaar op 8/9/10.
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_88975429
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:03 schreef Holograph het volgende:

[..]

Is dit nou het PvdA-fatsoen? 'Iedereen telt mee, behalve de kiezers van de PVV'?
Ja. Je bent toch ook een abjecte idioot als je op de PVV stemt? Een politieke organisatie die stelt dat moslims wezenlijk onbetrouwbaar zijn en uit Europa verdreven dienen te worden?
  zondag 21 november 2010 @ 15:05:56 #299
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_88975487
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja. Je bent toch ook een abjecte idioot als je op de PVV stemt? Een politieke organisatie die stelt dat moslims wezenlijk onbetrouwbaar zijn en uit Europa verdreven dienen te worden?
Geef mij maar een citaat. Dit is nooit gezegd. Waarom probeer je mensen met leugens te overtuigen?
  zondag 21 november 2010 @ 15:06:02 #300
104871 remlof
Europees federalist
pi_88975495
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

Maar het zijn echt geen fascisten hoor. Echt niet :')
Yankee go home!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')