abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88689978
quote:
14s.gif Op zondag 14 november 2010 01:36 schreef Stuart het volgende:

[..]

Dat vinden ze in Italie, Suriname en Zimbabwe ook :P
Nederland is dan ook geen Italie, Suriname en ook geen Zimbabwe ;). De rechtstaat staat hier hoog in het vaandel (gelukkig).
pi_88690017
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 01:37 schreef Montagui het volgende:

[..]

Precies, het verzwijgen zal bij Wilders veel harder aankomen dat het feit op zich. Vooral omdat dat feit dan later ook nog eens een ' technisch' feit blijkt te zijn. Vind het wat dat betreft redelijk stom en naief van Lucassen om te solliciteren naar deze 2e kamer plek wetende dat hij ooit veroordeeld was.
dat zegt toch ook iets dat de man geen berouw of te weinig spijt heeft dat hij medeverantwoordelijk was van een hele oversexede sfeer op de kazerne.. vrouwonvriendelijk, om niet te zeggen sexueel misbruik.
besefde hij voldoende wat er fout was dan had hij de zaak niet zo verdrongen en direct aangevoeld dat het wel móet uitkomen als hij regelmatig op tv komt
pi_88690029
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 01:36 schreef Achillias het volgende:

[..]

Jawel, een politicus heeft een voorbeeldfunctie. Een politicus dient dan ook over onuitgesproken gedrag te beschikken, een politicus moet integer zijn. En geen enkele misdrijf in het verleden te hebben begaan.
Dat is zeker wenselijk maar naar de buitenwereld toe kan je alleen met feiten aankomen, een lullig veroordeling (en dan heb ik het effe niet over die van Lucassen, maar meer algemeen) die je ooit in een onbezonnen jeugdige bui gedaan hebt betekent niet dat die veroordeling ook bepaalt hoe je nu bent. Het blijft dan natuurlijk wel zo dat elke politieke partij alle schijn of ophef zal willen proberen te vermijden en dus bij screening een dergelijk gast als Lucassen zullen afwijzen. Ik neem aan dat ook Wilders hem had afgewezen. Maar eigenlijk zou geen enkele partij zo hypocriet moeten zijn want het is al zoals Jezus zei: 'wie zonder zonden is werpe de eerste steen'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_88690220
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 01:44 schreef Montagui het volgende:
. Maar eigenlijk zou geen enkele partij zo hypocriet moeten zijn want het is al zoals Jezus zei: 'wie zonder zonden is werpe de eerste steen'.
Er zijn mensen die werkelijk tot inkeer gekomen zijn na een aanvaring met justitie en die werkelijk hun leven beterden.Ja.. die mensen moeten ook een kans krijgen in de politiek, maar iedere partij zal er naar neigen dat justitieel verleden te laten meewegen.
Maar gezien zijn bezigheden als buurtschoffie heeft Lucassen zijn leven niet genoeg gebeterd... en ik vraag me ook af of hij wel genoeg berouw heeft over die hele sexistische sfeer op de opleiding...
pi_88690301
quote:

[..]

Dat is zeker wenselijk maar naar de buitenwereld toe kan je alleen met feiten aankomen, een lullig veroordeling (en dan heb ik het effe niet over die van Lucassen, maar meer algemeen) die je ooit in een onbezonnen jeugdige bui gedaan hebt betekent niet dat die veroordeling ook bepaalt hoe je nu bent. Het blijft dan natuurlijk wel zo dat elke politieke partij alle schijn of ophef zal willen proberen te vermijden en dus bij screening een dergelijk gast als Lucassen zullen afwijzen. Ik neem aan dat ook Wilders hem had afgewezen. Maar eigenlijk zou geen enkele partij zo hypocriet moeten zijn want het is al zoals Jezus zei: 'wie zonder zonden is werpe de eerste steen'.
Het verschil tussen het begaan van een overtreding en het plegen van een misdrijf is wezenlijk groot. Misdrijven zoals in boek 2 van Sr aangegeven staan, betekenen gewoon einde oefening voor elke persoon met een maatschappelijke functie.
  † In Memoriam † zondag 14 november 2010 @ 02:07:08 #106
230491 Zith
pls tip
pi_88690473
quote:

[..]

Dat is zeker wenselijk maar naar de buitenwereld toe kan je alleen met feiten aankomen, een lullig veroordeling (en dan heb ik het effe niet over die van Lucassen, maar meer algemeen) die je ooit in een onbezonnen jeugdige bui gedaan hebt betekent niet dat die veroordeling ook bepaalt hoe je nu bent.
Hij heeft nog meer leuke dingen gedaan naast het leerlingen neucken hoor :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_88690492
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 02:07 schreef Zith het volgende:

[..]

Hij heeft nog meer leuke dingen gedaan naast het leerlingen neucken hoor :)
Zoals?
pi_88690724
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 02:08 schreef Achillias het volgende:

[..]

Zoals?
heb je het nieuws wel gevolgd deze week.... die veroordeling is niet de kern van de zaak en zo was het ook niet begonnen

quote:
PVV-Kamerlid Eric Lucassen, woordvoerder voor Wonen en Wijken, heeft volgens zijn buren jarenlang zijn eigen buurt in Haarlem geterroriseerd.

Eric Lucassen. Foto: Dijkstra b.v.
Dat zeggen zijn buren woensdagavond in een reportage van Uitgesproken WNL op Nederland 2 en op Crimesite.nl. Zij beweren dat Lucassen hen in de periode 2006-2009 heeft bedreigd en uitgescholden. Er is herhaaldelijk aangifte gedaan bij de politie. Lucassen zou zelfs meerdere keren zijn gearresteerd.

Lucassen wilde volgens zijn buren niet dat mensen in zijn straat honden uitlieten, hun auto er parkeerden of hun kinderen er lieten spelen. Hij zou vrouwen uit hebben gescholden voor 'dikke zeug' en 'kankerhoer' en een 72-jarige bejaarde man zodanig hebben geïntimideerd dat die huilend aangifte deed bij de politie. Daarnaast zou hij gedreigd hebben zoutzuur over een echtpaar heen te gooien, kinderen de stuipen op het lijf hebben gejaagd, en herhaaldelijk hebben gedreigd 'in brievenbussen te gaan pissen'.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland

quote:
Met name hondenbezitters moesten het afgelopen jaren ontgelden. Wat gebeurde er?

Een van de mensen die belaagd werden is Johan Veldmeijer (76). In november 2006 liep hij met zijn jack russell, een klein hondje, over straat toen hij Lucassen achter zich aan kreeg. Veldmeijer vertelt dat Lucassen hem bleef volgen. Het is behoorlijk intimiderend als zon stevige, kale man twee kilometer heen en twee kilometer terug in je schaduw blijft lopen op precies een meter afstand.

Dat was het begin. Later kreeg Veldmeijer, die zonder zijn gehoorapparaten niets verstaat, drie keer een emmer water over zich heen. Telkens tijdens het uitlaten van de hond, zegt hij, en telkens door Lucassen. Een emmer van tien liter! In de winter. Ook over mijn gehoorapparaat. Ik was zo geschrokken dat ik thuis alleen maar kon huilen. Daarna heb ik mijn gehoorapparaat uit elkaar gehaald en op de kachel laten drogen. Pas toen kon ik weer horen. Hij deed viermaal aangifte.

Zijn verhaal wordt bevestigd door Piet Spaansen (56), die ook in de straat woont en hondenbezitter is. Ik heb tot twee keer gezien dat er politie bij hem aan de deur kwam. Met drie busjes. Ze sloegen Lucassen in de boeien en namen hem mee. Hij zei tegen buurtbewoners dingen als: als ik je hond nog één keer zie pissen, zeik ik door je brievenbus, aldus Spaansen. Hij was ook erg gecharmeerd van het woord kanker. Hij maakte mensen uit voor de meest vreselijke ziektes. Hij dreigde emmers urine over mensen te gooien. Of hij riep tegen een vrouw met een hond: dikke zeug!

Volgens Spaansen gooide Lucassen ook een emmer water over een man die met zijn 1-jarig kind in de buggy de hond uitliet. Dat doe je toch niet bij een kind? Toen mijn buurman zei aangifte te gaan doen, zei Lucassen dat er wat ging gebeuren als hij dat deed. De volgende dag was de auto van de buurman beschadigd.
http://www.nrc.nl/binnenl(...)cassen_bedreigde_ons

quote:
Het woensdag in opspraak geraakte PVV-Kamerlid Eric Lucassen heeft mogelijk meer op zijn kerfstok. Hij zou een medewerker van een coffeeshop in Haarlem naar de keel zijn gevlogen, en in 1996 de auto van zijn toenmalige zwager hebben vernield.

© ANPLucassen kwam woensdag in het nieuws via Crimesite.nl en het tv-programma Uitgesproken WNL. Die zijn in het bezit van een aantal aangiftes die buurtgenoten tegen Lucassen zouden hebben gedaan wegens bedreiging en intimidatie.

De voormalige beroepsmilitair zou tussen 2006 en 2009 in zijn toenmalige woonplaats Haarlem medebewoners hebben bedreigd en uitgescholden. Hij zou onder andere hebben gedreigd een echtpaar te overgieten met zoutzuur en in iemands brievenbus te zullen urineren.

Gehoorapparaat

Ook zou hij het gehoorapparaat van een 72-jarige buurman hebben vernield. Het tegenwoordige Kamerlid is in verband daarmee volgens Crimesite een aantal malen door de politie in de boeien geslagen.

Volgens HP/De Tijd zou Lucassen in diezelfde periode vaste klant geweest in een Haarlemse coffeeshop, waar hij volgens een woordvoerder altijd wiet kocht. Bij een ruzie zou Lucassen een medewerker van de zaak zijn aangevlogen, waarna hij de coffeeshop is uitgezet en niet langer welkom was.

Total loss

Volgens Crimesite was een conflict in de privé-sfeer aanleiding voor de vechtpartij. De site publiceerde donderdag bovendien een interview met de voormalige zwager van het PVV-kamerlid. Die zegt in 1996 aangifte tegen Lucassen te hebben gedaan, nadat die de auto van de man total loss had geslagen.

http://www.nu.nl/politiek(...)-pvver-lucassen.html
pi_88691076
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 02:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

heb je het nieuws wel gevolgd deze week.... die veroordeling is niet de kern van de zaak en zo was het ook niet begonnen

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland

[..]

http://www.nrc.nl/binnenl(...)cassen_bedreigde_ons

[..]

http://www.nu.nl/politiek(...)-pvver-lucassen.html
Weet jij eigenlijk wel wat de kenmerken van een rechtstaat zijn. Het klopt dat er aangifte tegen deze meneer is gedaan voor hetgeen waarvoor hij van verdacht werd.

Kennelijk heeft het openbaar ministerie geen reden, gronden, of bewijzen kunnen vinden om hem hiervoor strafrechtelijk te vervolgen. Aangezien hij hier nooit voor veroordeeld is, en nooit is bewezen dat hij dit dan ook gedaan heeft, blijft dit bij speculeren.

En daar doe ik niet aan mee. Het enige wat nu (wat betreft informatie dat naar buiten is gekomen) feitelijk gezien vast staat is zijn veroordeling voor ontucht. Meer niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Achillias op 14-11-2010 02:58:44 ]
pi_88691248
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 01:01 schreef Montagui het volgende:

[..]

Met wederzijds goedvinden dus. :)
Dat is tot zekere hoogte relevant voor de kleur van het verhaal, maar verliest zijn relevantie bij het veroordeelde feit. Als ik als 24-jarige docent op het voortgezet onderwijs een 17 of 18-jarige leerlinge neuk en daarvoor veroordeeld word, moet ik niet verwachten dat ik nog Minister van Onderwijs kan worden. Dat wist meneer Lucassen ook donders goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2010 03:04:54 ]
  Moderator zondag 14 november 2010 @ 03:33:12 #111
236264 crew  capricia
pi_88691544
quote:
Op zondag 14 november 2010 02:46 schreef Achillias het volgende:

[..]

Weet jij eigenlijk wel wat de kenmerken van een rechtstaat zijn. Het klopt dat er aangifte tegen deze meneer is gedaan voor hetgeen waarvoor hij van verdacht werd.

Kennelijk heeft het openbaar ministerie geen reden, gronden, of bewijzen kunnen vinden om hem hiervoor strafrechtelijk te vervolgen. Aangezien hij hier nooit voor veroordeeld is, en nooit is bewezen dat hij dit dan ook gedaan heeft, blijft dit bij speculeren.

En daar doe ik niet aan mee. Het enige wat nu (wat betreft informatie dat naar buiten is gekomen) feitelijk gezien
vast staat is zijn veroordeling voor ontucht. Meer niet.
Eens hoor. Niet veroordeeld is onschuldig.
Maar hey, waar rook is, is vuur..die gedachtengang kun je mensen niet kwalijk nemen.
Komt bij dat zijn straf niet alleen 15 of 7 dagen was, maar ook nog een bepaalde tijd voorwaardelijk..en dan snap ik wel dat hij liever niet ziet dat mensen aangifte doen...wie weet moet hij zijn voorwaardelijke straf ook nog uitzitten..

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 14-11-2010 04:08:08 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 14 november 2010 @ 07:48:12 #112
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88692180
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 03:04 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Dat is tot zekere hoogte relevant voor de kleur van het verhaal, maar verliest zijn relevantie bij het veroordeelde feit. Als ik als 24-jarige docent op het voortgezet onderwijs een 17 of 18-jarige leerlinge neuk en daarvoor veroordeeld word, moet ik niet verwachten dat ik nog Minister van Onderwijs kan worden. Dat wist meneer Lucassen ook donders goed.
Maar je kan het wel proberen, niet zijn probleem dat zijn historie niet gecontroleerd is. Of misschien wel en dachten ze dit kleinigheidje onder de pet te kunnen houden..
The truth was in here.
  zondag 14 november 2010 @ 07:50:56 #113
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88692186
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 23:44 schreef sunny16947 het volgende:

[..]

In hoger beroep is hij voor deze aantijgingen vrijgesproken en alleen veroordeeld voor het hebben van sex met een ondergeschikte, waarvan het "slachtoffer" haar verhaal nu heeft verteld bij RTL.]

Verder is dus duidelijk uit het vonnis dat de 1 week detentie niet hoefde te worden uitgevoerd. Bovendien kon hij zijn dienst gewoon hervatten en is in 2005 met eervol ontslag gegaan.
Storm in een glas water dus, ook de reden waarom Wilders terecht hoopt dat dit gewoon normaal kan overwaaien.
The truth was in here.
  Moderator zondag 14 november 2010 @ 07:52:54 #114
236264 crew  capricia
pi_88692192
Walk on people, nothing to see...
Dus eigenlíjk?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 14 november 2010 @ 07:54:47 #115
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_88692199
Goh, en nou maar hopen dat de gemiddelde allochtoon die ergens van verdacht wordt dezelfde coulance van jullie mag verwachten :')

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator zondag 14 november 2010 @ 07:57:47 #116
236264 crew  capricia
pi_88692208
quote:
Op zondag 14 november 2010 07:54 schreef Verbal het volgende:
Goh, en nou maar hopen dat de gemiddelde allochtoon die ergens van verdacht wordt dezelfde coulance van jullie mag verwachten :')

V.
Dubbel paspoort is natuurlijk veel en veel erger... Dat jij dat niet ziet... ;)
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 14 november 2010 @ 07:58:45 #117
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88692212
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 07:54 schreef Verbal het volgende:

V.
Wie roepen er nou het hardste dat ook criminelen een tweede kans moeten krijgen op de arbeidsmarkt?
The truth was in here.
  Moderator zondag 14 november 2010 @ 08:03:21 #118
236264 crew  capricia
pi_88692223
quote:
Op zondag 14 november 2010 07:58 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wie roepen er nou het hardste dat ook criminelen een tweede kans moeten krijgen op de arbeidsmarkt?
Pvda?
Gokje hoor...
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 14 november 2010 @ 08:08:07 #119
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88692234
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 08:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Pvda?
Gokje hoor...
Het was retorisch bedoeld daar V. er een "jullie/hullie" punt van maakte. ;)

Anyways, de beste man zou mijn vriend vermoedelijk ook niet kunnen zijn, iemand die de straat terroriseert hoort er niet bij (mits ook dat geen indianenverhalen zouden zijn). Maar nog geen rede om zijn zetel te hoeven opgeven,
The truth was in here.
  Moderator zondag 14 november 2010 @ 08:11:25 #120
236264 crew  capricia
pi_88692242
quote:
Op zondag 14 november 2010 08:08 schreef Bastard het volgende:

[..]

Anyways, de beste man zou mijn vriend vermoedelijk ook niet kunnen zijn, iemand die de straat terroriseert hoort er niet bij (mits ook dat geen indianenverhalen zouden zijn). Maar nog geen rede om zijn zetel te hoeven opgeven,
blijft wel bizar dat die (tot nu toe onbekende) gast 100k of zo verdient, en blijft verdienen..ongeacht de uitkomst.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 14 november 2010 @ 08:15:55 #121
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88692251
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 08:11 schreef capricia het volgende:

[..]

blijft wel bizar dat die (tot nu toe onbekende) gast 100k of zo verdient, en blijft verdienen..ongeacht de uitkomst.
Het zal wel blijk zijn van mijn willen "vergoeilijken" maar er is vlgs mij over iedereen narigheid te vinden als iemand het echt onderzocht wil hebben, net zo goed over de brave lieden GroenLinks.
In deze tijd liggen de PVV'ers onder de loep, er moet en zal getracht worden om de poten onder het huidige kabinet uit te zagen.
The truth was in here.
  Moderator zondag 14 november 2010 @ 08:19:33 #122
236264 crew  capricia
pi_88692265
quote:
Op zondag 14 november 2010 08:15 schreef Bastard het volgende:

[..]

Het zal wel blijk zijn van mijn willen "vergoeilijken" maar er is vlgs mij over iedereen narigheid te vinden als iemand het echt onderzocht wil hebben, net zo goed over de brave lieden GroenLinks.
In deze tijd liggen de PVV'ers onder de loep, er moet en zal getracht worden om de poten onder het huidige kabinet uit te zagen.
Veroordeeld zijn voor een zedenmisdrijf is toch niet niets..Toch? Tis geen verkeersovertreding of zo...

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 14-11-2010 08:30:10 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88692527
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 08:08 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat zou dan wél een reden zijn voor jou vraag ik me af. Het laatste waar ik als kiezer mee geassocieerd zou willen worden is iemand die niet met zijn tengels van anderen af kan blijven, bedreigt en scheldt en zelfs een zedenmisdrijf op zijn geweten heeft.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_88692885
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 08:08 schreef Bastard het volgende:

Volkomen terechte opmerking van jou kant.

quote:
Dat vind ik wel. Lucassen verdient het niet om uitgemaakt te worden voor pedofiel (zuiver gezien is dit zelfs laster), maar in een law and order partij als de PVV is het niet handig dat hij aanblijft, omdat het beeld van onbetrouwbaar en crimineel/veroordeelde teveel beklijft.
Vooral zijn woordvoerderschap op de portefeuille wonen maakt hem daarmee volstrekt ongeloofwaardig, in mijn optiek.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_88693491
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 02:46 schreef Achillias het volgende:

laat de kranten nu al 3 dagen vol staan met dat er wel een vervolging en een veroordeling is geweest...

quote:
En daar doe ik niet aan mee. Het enige wat nu (wat betreft informatie dat naar buiten is gekomen) feitelijk gezien vast staat is zijn veroordeling voor ontucht. Meer niet.
nu erken je toch dat er een veroordeling was ? en wat ik begreep was er geen vrijspraak in het hoger beroep.
maar zoals ik al zei... er zijn meer dingen gebeurd dan echt of vermeend sexueel misbruik
jij doet net alsof dat niet gebeurd was.... ja dan ben je bezig met je kop in het zand steken

quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 07:50 schreef Bastard het volgende:

Storm in een glas water dus, ook de reden waarom Wilders terecht hoopt dat dit gewoon normaal kan overwaaien.
jezus man..... je bent aan het doofpotten...
sexueel misbruik bagatelliseren, buurtterreur compleet negeren,

net zoals de mensen die zijn hufterigheid gedogen vind ik dat Lucassen moet blijven binnen de PVV.... hij is een prachtig uithangbord van hoe het niet moet

[ Bericht 13% gewijzigd door Bluesdude op 14-11-2010 11:08:58 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')