Ik vroeg of deze opmerking afpersing was, niet of de rekening betaald moest worden. Uiteraard moet die betaald worden, maar het is nogal idioot om dit te vragen aan iemand die op de IC ligt.quote:Op zaterdag 13 november 2010 18:21 schreef erikkll het volgende:
Die medewerker bepaalt het beleid niet, en er komen mensen genoeg voorbij die iets dergelijks zeggen, alleen omdat ze de rekening niet kunnen betalen. Prima dus, de rekening moet gewoon betaald worden.
Afpersing zal het sowieso niet worden, want zoals hierboven geschreven heeft je moeder eigenlijk een betalingsverplichting. Bovendien kan een bedrijf niet verantwoordelijk gehouden worden voor het gedrag van één persoon. Maar ik (en ongetwijfeld bijna heel Nederland met mij) vind dit eigenlijk wel een zaak waar coulant mee omgegaan zou moeten worden.quote:Op zaterdag 13 november 2010 18:13 schreef Meesteroog het volgende:
Beste fok-forumers,
Naar mijn idee ben ik afgelopen week afgeperst door Vodafone en ik wil graag weten of het zinvol is om hiervan aangifte te doen tegen de betreffende medewerker. Het verhaal in het kort:
Mijn moeder is sinds 2 maanden ernstig ziek en werd hiervoor 4 weken geleden opgenomen in het ziekenhuis. Een paar dagen naar haar opname verslechterde haar toestand dusdanig dat zij naar de intensive care moest. Zij is sinds gisteren naar de medium care verplaatst maar is nog steeds van deze wereld. Echter de rekening lopen ook door. Ik heb de afgelopen weken alle rekening (in samenwerking met de bank) of betaald of indien niet mogelijk gevraagd om uitstel. Nu was dat bij geen enkel bedrijf een probleem, behalve bij Vodafone.
Het is namelijk het beleid van Vodafone om nadat er een aanmaning is verstuurd de rekening niet uit te stellen ook al is dit het gevolg van een ernstige ziekte met ziekenhuisopname. Hoewel ik meerdere keren aan die man heb gevraagd of hij dat redelijk en menselijk van zichzelf vond zei hij enkel: Er moet gewoon betaald worden. Toen ik hem vroeg hoe dat dan moest zei hij het volgende, en hier gaat het om: "Ik raad u aan om het dan van uw eigen rekening te betalen. Als uw moeder zo ziek is dan leidt een incassoprocedure die wij gaan starten alleen maar tot stress. Stress is erg slecht voor het herstel van uw moeder, dus dat is niet iets wat u nu wil lijkt me."
Dit is toch gewoon een vorm van afpersing die je alleen kent van de maffia? Betaal of we zorgen ervoor dat je moeder een erg moeilijk herstel krijgt.
Ik overweeg dan ook om aangifte te doen tegen de medewerker. Ik heb wel betaald nu, maar ik vind de opmerking gewoon buiten alle vormen van fatsoenlijk gedrag. Kan ik op persoonlijke titel tegen hem aangifte doen of wordt hij beschermd door vodafone?
M'n moeder wel, maar ik niet.quote:Op zaterdag 13 november 2010 18:24 schreef Woeste_Woerd het volgende:
[..]
Afpersing zal het sowieso niet worden, want zoals hierboven geschreven heeft je moeder eigenlijk een betalingsverplichting. Bovendien kan een bedrijf niet verantwoordelijk gehouden worden voor het gedrag van één persoon.
Ik vind dreigen de gezondheid van iemand met wie je nauw verbonden bent aan te tasten toch echt wel een vorm van bedreiging. Als ik tegen jou zeg: Betaal mij nu 50 euro of ik steek je moeder neer. Dan vind jij dat geen bedreiging?quote:Op zaterdag 13 november 2010 18:25 schreef genakt het volgende:
hoezo is het afpersing
Het is toch niet zo dat hij je bedreigd ofzo ofdat hij het je verplicht ?
Hij heeft je alleen een advies gegeven
Wettelijk gezien heb je te betalen als een contract aangaat. En dat is in dit geval je moeder, maar jij (zoals die man zei) zou ook het bedrag voor haar kunnen voldoen.quote:Op zaterdag 13 november 2010 18:25 schreef Meesteroog het volgende:
[..]
M'n moeder wel, maar ik niet.
En waar precies bedreigt hij de gezondheid van je moeder? Dat Vodafone incasseert kan hij niets aan doen.quote:Op zaterdag 13 november 2010 18:26 schreef Meesteroog het volgende:
[..]
Ik vind dreigen de gezondheid van iemand met wie je nauw verbonden bent aan te tasten toch echt wel een vorm van bedreiging. Als ik tegen jou zeg: Betaal mij nu 50 euro of ik steek je moeder neer. Dan vind jij dat geen bedreiging?
quote:Op zaterdag 13 november 2010 18:26 schreef Meesteroog het volgende:
[..]
Ik vind dreigen de gezondheid van iemand met wie je nauw verbonden bent aan te tasten toch echt wel een vorm van bedreiging. Als ik tegen jou zeg: Betaal mij nu 50 euro of ik steek je moeder neer. Dan vind jij dat geen bedreiging?
dat noem ik geen bedreiging en jij vergelijkt appels met perenquote:"Ik raad u aan om het dan van uw eigen rekening te betalen. Als uw moeder zo ziek is dan leidt een incassoprocedure die wij gaan starten alleen maar tot stress. Stress is erg slecht voor het herstel van uw moeder, dus dat is niet iets wat u nu wil lijkt me."
Totaal uit het verband gerukt wat hij gezegd heeft, je hebt geen poot om op te staan. Leer je emoties onder controle te houden, mafkees. Met je idiote aanklachtquote:Op zaterdag 13 november 2010 18:26 schreef Meesteroog het volgende:
[..]
Ik vind dreigen de gezondheid van iemand met wie je nauw verbonden bent aan te tasten toch echt wel een vorm van bedreiging. Als ik tegen jou zeg: Betaal mij nu 50 euro of ik steek je moeder neer. Dan vind jij dat geen bedreiging?
Nee, ik zie er geen afpersing in. Sterker nog, hij heeft een kern van waarheid. Als je moeder stress krijgt door incassoprocedures dan vertraagd dat het herstel. Het lijkt me dus dat hij juist meedenkt.quote:Op zaterdag 13 november 2010 18:24 schreef Meesteroog het volgende:
[..]
Ik vroeg of deze opmerking afpersing was, niet of de rekening betaald moest worden. Uiteraard moet die betaald worden, maar het is nogal idioot om dit te vragen aan iemand die op de IC ligt.
Als zijn moeder niet alles geautomatiseerd had qua afschrijvingen, maar het via acceptgiro's of internetoverschrijvingen per maand deed, dan heb je wel een probleem. Je kan namelijk niet op haar naam in haar bankrekening....quote:Op zaterdag 13 november 2010 18:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
Heeft ze zo'n duur maandelijks abonnement? Het lijkt me dat een normaal abonnement prima kan blijven doorlopen; belkosten heb je op intensive care toch niet.
Ik zou dan wel voor de nodige bewijsstukken zorgen als de datum van ziekenhuisopname etc. Uiteraard hoeft niet het hele medische dossier toegevoegd te wordenquote:Op zaterdag 13 november 2010 18:32 schreef aloe_vera het volgende:
Bel niet met instanties, schrijf een brief. Dikke kans dat het dan wel lukt om haar abo en de incassoprocedure "on hold" te zetten.
En dien een klacht tegen deze medewerker in, als je dat echt nodig vind (ik vind het niet erg gepast, maar ik ken ze lomper).
Sterkte met je moeder.
Ik vind het dus ook een hele goede tip. Zoiets kan ook veel stress geven en als moeder het nu niet heeft dan is het slim om het voor te schieten en alles toch goed te laten doorlopenquote:Op zaterdag 13 november 2010 18:37 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee, ik zie er geen afpersing in. Sterker nog, hij heeft een kern van waarheid. Als je moeder stress krijgt door incassoprocedures dan vertraagd dat het herstel. Het lijkt me dus dat hij juist meedenkt.
En DAT kun je wel ondernemen tegen hufters natuurlijk.quote:Op zondag 14 november 2010 15:06 schreef dawg het volgende:
mail youp van t hek.youp@vara.nl, gister bij kassa.
terug moet pakken?? Heeft Vodafone je iets vreselijks aangedaan? Als je niet tevreden bent, ga je naar een anderquote:Op zondag 14 november 2010 21:02 schreef Crutch het volgende:
Ik vind dat je bedrijven zoals Vodafone terug moet pakken waar mogelijk.
Een vodafone medewerker heeft in zijn soep geurineerd. Terugpakken die hap!quote:Op maandag 15 november 2010 00:52 schreef duivelin1 het volgende:
[..]
terug moet pakken?? Heeft Vodafone je iets vreselijks aangedaan? Als je niet tevreden bent, ga je naar een ander
Het is ook maar net wat je hoort/wilt horen in zo'n advies als je moeder doodziek is, en jij even snel denkt de administratie bij te werken.quote:Op maandag 15 november 2010 08:54 schreef TronCarter het volgende:
[..]
Een vodafone medewerker heeft in zijn soep geurineerd. Terugpakken die hap!
En TS; nee het is geen afpersing. Het meeste wat je kunt doen is klagen bij Vodafone, maar dan nog is het niet te zeggen of het gesprek zo heeft plaatsgevonden als TS beschrijft of dat er wat meer nuance in zat.
Wat wij namelijk allemaal niet kunnen zeggen op dit moment is of het gesprek werkelijk zo is gelopen of dat slechts de vraag/suggestie werd gedaan of hij het niet voor haar zou kunnen betalen waarna het vervolgens in het verkeerde keelgat schiet en de TS compleet over de zeik is gegaan.quote:Op maandag 15 november 2010 09:00 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het is ook maar net wat je hoort/wilt horen in zo'n advies als je moeder doodziek is, en jij even snel denkt de administratie bij te werken.![]()
Die rekening van Vodafone is toch niet zodanig hoog dat het voor enorme stress zorgt als die twee maanden niet betaalt wordt?quote:Op zaterdag 13 november 2010 18:13 schreef Meesteroog het volgende:
Toen ik hem vroeg hoe dat dan moest zei hij het volgende, en hier gaat het om: "Ik raad u aan om het dan van uw eigen rekening te betalen. Als uw moeder zo ziek is dan leidt een incassoprocedure die wij gaan starten alleen maar tot stress. Stress is erg slecht voor het herstel van uw moeder, dus dat is niet iets wat u nu wil lijkt me."
Dit is toch gewoon een vorm van afpersing die je alleen kent van de maffia? Betaal of we zorgen ervoor dat je moeder een erg moeilijk herstel krijgt.
Ik overweeg dan ook om aangifte te doen tegen de medewerker. Ik heb wel betaald nu, maar ik vind de opmerking gewoon buiten alle vormen van fatsoenlijk gedrag. Kan ik op persoonlijke titel tegen hem aangifte doen of wordt hij beschermd door vodafone?
Kwart bellend Nederland laat zich massaal anaal vernederen door Vodafone, natuurlijk ben ik overgestapt.quote:Op maandag 15 november 2010 00:52 schreef duivelin1 het volgende:
[..]
terug moet pakken?? Heeft Vodafone je iets vreselijks aangedaan? Als je niet tevreden bent, ga je naar een ander
Ehm iemand dreigen om hem neer te steken of dreigen met een incasso procedure (die net als bij ieder ander zou worden gestart) zijn voor jou hetzelfde?quote:Op zaterdag 13 november 2010 18:26 schreef Meesteroog het volgende:
[..]
Ik vind dreigen de gezondheid van iemand met wie je nauw verbonden bent aan te tasten toch echt wel een vorm van bedreiging. Als ik tegen jou zeg: Betaal mij nu 50 euro of ik steek je moeder neer. Dan vind jij dat geen bedreiging?
De term "aso" in deze is een mening om het zo te noemen, ik vindt het in de basis niet aso van Vodafone dat ze verwachten dat de moeder in kwestie haar verplichtingen na komt door die factuur te betalen. Die medewerker geeft alleen maar aan dat niet betalen=aanmaningen-->incasso, en dat wordt automatisch gedaan in die systemen. Pas op het punt dat het een incasso wordt komen er mensenhanden aan te pas. Of denk je dat ze daar elke maand handmatig alle X-miljoen facturen even checken om te zien of er nog klanten zwak/ziek/misselijk zijn, en even een maandje uitstel verdienen?quote:Op maandag 15 november 2010 09:13 schreef heloef het volgende:
[..]
Die rekening van Vodafone is toch niet zodanig hoog dat het voor enorme stress zorgt als die twee maanden niet betaalt wordt?
En inderdaad het is vrij aso dat je geen uitstelling krijgt terwijl je moeder zo ziek is. Maar daar kan die man niet zoveel aan doen hij volgt gewoon de bedrijfs-policy dus om die regel moet je niet boos zijn op hem maar op de gene die de regel heeft opgesteld. Maar natuurlijk is een achterlijke opmerking om zo op je schuld gevoel in te spelen, Door te zeggen dat je die rekening maar moet betalen want anders krijgt je moeder stress aan haar hoofd op zo'n toontje van dat laat een goede zoon niet gebeuren toch?
Er wordt bij andere bedrijven wel uitstel verleent als je gewoon kan bewijzen dat de degene in kwestie zijn of haar rekening niet kan betalen vergeleken met andere bedrijven zijn het dus in mijn ogen aso's.quote:Op maandag 15 november 2010 09:19 schreef fruityloop het volgende:
[..]
De term "aso" in deze is een mening om het zo te noemen, ik vindt het in de basis niet aso van Vodafone dat ze verwachten dat de moeder in kwestie haar verplichtingen na komt door die factuur te betalen. Die medewerker geeft alleen maar aan dat niet betalen=aanmaningen-->incasso, en dat wordt automatisch gedaan in die systemen. Pas op het punt dat het een incasso wordt komen er mensenhanden aan te pas. Of denk je dat ze daar elke maand handmatig alle X-miljoen facturen even checken om te zien of er nog klanten zwak/ziek/misselijk zijn, en even een maandje uitstel verdienen?
Wel verbazend dat men niet inziet dat de Vodafone werknemer dit ook wel eens in het belang van de moeder van TS gezegd kan hebben.....quote:Op maandag 15 november 2010 09:24 schreef heloef het volgende:
Dat Vodafone (of in ieder geval die medewerker) zijn poot stijf houdt vind ik nog niet eens zo erg. Maar dat hij op het gevoel van TS probeert in te spelen vind ik veel erger.
Inderdaad. Kennelijk zat de TS door te drammen aan de telefoon en zij die gast gewoon iets van "joh, je kunt het echt beter betalen, want als dit escaleert zorgt dit voor nog veel meer stress van je moeder". Lijkt me doodnormaal dat ze aangeven dat je dit echt moet gaan betalden. Daarnaast; hoe hoog kunnen de telefoonrekeningen zijn van iemand die 'out' in 't ziekenhuis ligt?quote:Op maandag 15 november 2010 10:55 schreef sanger het volgende:
Wel verbazend dat men niet inziet dat de Vodafone werknemer dit ook wel eens in het belang van de moeder van TS gezegd kan hebben.....
Die man geeft alleen aan dat bij het betalen de moeder geen stress zal krijgen van de incassozaak die er anders komt. Dat heet meedenken met de klant....
Maar het klopt toch gewoon wat die medewerker zegt? Mits het op een normale toon is gezegd zie ik dit meer als advies. Die medewerker kan aan de betalingsregeling niets veranderen, maar wel een tip geven om het soepel mogelijk op te lossen.quote:Op maandag 15 november 2010 09:24 schreef heloef het volgende:
[..]
Dat Vodafone (of in ieder geval die medewerker) zijn poot stijf houdt vind ik nog niet eens zo erg. Maar dat hij op het gevoel van TS probeert in te spelen vind ik veel erger.
Zoals ik ook al eerder aangaf zet de TS het hier op een bepaalde manier neer. De meneer aan de andere kant van de lijn heeft vast een compleet andere visie op het gesprek, en de waarheid zal daar ongetwijfeld tussenin liggen.quote:Op maandag 15 november 2010 14:45 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Maar het klopt toch gewoon wat die medewerker zegt? Mits het op een normale toon is gezegd zie ik dit meer als advies. Die medewerker kan aan de betalingsregeling niets veranderen, maar wel een tip geven om het soepel mogelijk op te lossen.
Dat idee heb ik dus ook. Stress voorkomen bevorderd het herstel van je moeder, dat is gewoon een feit. Nergens wordt er iets gerept wat ook maar enigzins lijkt op afpering, alleen het uitvoeren van beleid.quote:Op maandag 15 november 2010 14:45 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Maar het klopt toch gewoon wat die medewerker zegt? Mits het op een normale toon is gezegd zie ik dit meer als advies. Die medewerker kan aan de betalingsregeling niets veranderen, maar wel een tip geven om het soepel mogelijk op te lossen.
Asociaal prima, maar het zijn geen afpersers, en de medewerker in kwestie speelde niet in op gevoel.quote:Op maandag 15 november 2010 09:24 schreef heloef het volgende:
[..]
Er wordt bij andere bedrijven wel uitstel verleent als je gewoon kan bewijzen dat de degene in kwestie zijn of haar rekening niet kan betalen vergeleken met andere bedrijven zijn het dus in mijn ogen aso's.
Dat Vodafone (of in ieder geval die medewerker) zijn poot stijf houdt vind ik nog niet eens zo erg. Maar dat hij op het gevoel van TS probeert in te spelen vind ik veel erger.
Dat maakt het nog geen plicht voor Vodafone het ook te doen. Daarnaast is het gewoon dom, want een openstaande vordering kost simpelweg geld.quote:Op maandag 15 november 2010 09:24 schreef heloef het volgende:
Er wordt bij andere bedrijven wel uitstel verleent als je gewoon kan bewijzen dat de degene in kwestie zijn of haar rekening niet kan betalen vergeleken met andere bedrijven zijn het dus in mijn ogen aso's.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |