abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88676377
Beste fok-forumers,

Naar mijn idee ben ik afgelopen week afgeperst door Vodafone en ik wil graag weten of het zinvol is om hiervan aangifte te doen tegen de betreffende medewerker. Het verhaal in het kort:

Mijn moeder is sinds 2 maanden ernstig ziek en werd hiervoor 4 weken geleden opgenomen in het ziekenhuis. Een paar dagen naar haar opname verslechterde haar toestand dusdanig dat zij naar de intensive care moest. Zij is sinds gisteren naar de medium care verplaatst maar is nog steeds van deze wereld. Echter de rekening lopen ook door. Ik heb de afgelopen weken alle rekening (in samenwerking met de bank) of betaald of indien niet mogelijk gevraagd om uitstel. Nu was dat bij geen enkel bedrijf een probleem, behalve bij Vodafone.
Het is namelijk het beleid van Vodafone om nadat er een aanmaning is verstuurd de rekening niet uit te stellen ook al is dit het gevolg van een ernstige ziekte met ziekenhuisopname. Hoewel ik meerdere keren aan die man heb gevraagd of hij dat redelijk en menselijk van zichzelf vond zei hij enkel: Er moet gewoon betaald worden. Toen ik hem vroeg hoe dat dan moest zei hij het volgende, en hier gaat het om: "Ik raad u aan om het dan van uw eigen rekening te betalen. Als uw moeder zo ziek is dan leidt een incassoprocedure die wij gaan starten alleen maar tot stress. Stress is erg slecht voor het herstel van uw moeder, dus dat is niet iets wat u nu wil lijkt me."

Dit is toch gewoon een vorm van afpersing die je alleen kent van de maffia? Betaal of we zorgen ervoor dat je moeder een erg moeilijk herstel krijgt.

Ik overweeg dan ook om aangifte te doen tegen de medewerker. Ik heb wel betaald nu, maar ik vind de opmerking gewoon buiten alle vormen van fatsoenlijk gedrag. Kan ik op persoonlijke titel tegen hem aangifte doen of wordt hij beschermd door vodafone?
pi_88676495
als het aan vodafone ligt pakt je hem aan lijkt me.
Hebben zij die rompslomp tenminste niet
niet meer
  zaterdag 13 november 2010 @ 18:18:15 #3
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_88676502
Ik zeg het steeds en nu weer: "Vodafone == Maffia
Je moeder is een hamster
pi_88676524
Aan dat beleid kan die werknemer ook niets doen natuurlijk. Ziek zijn ontslaat je niet van je plicht rekeningen te betalen, al zou meer coulance Vodafone sieren. Ik zou wel een klacht tegen de werknemer in kwestie indienen want zo'n opmerking kan echt niet door de beugel.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_88676582
Die medewerker bepaalt het beleid niet, en er komen mensen genoeg voorbij die iets dergelijks zeggen, alleen omdat ze de rekening niet kunnen betalen. Prima dus, de rekening moet gewoon betaald worden.
  zaterdag 13 november 2010 @ 18:23:33 #6
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_88676633
daar kan die werknemer ook niks aan doen.. Het is erg voor je moeder maar waarom zouden ze daarom een uitzondering maken daar heeft vodaphone geen boodschap aan
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_88676644
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:21 schreef erikkll het volgende:
Die medewerker bepaalt het beleid niet, en er komen mensen genoeg voorbij die iets dergelijks zeggen, alleen omdat ze de rekening niet kunnen betalen. Prima dus, de rekening moet gewoon betaald worden.
Ik vroeg of deze opmerking afpersing was, niet of de rekening betaald moest worden. Uiteraard moet die betaald worden, maar het is nogal idioot om dit te vragen aan iemand die op de IC ligt.
pi_88676655
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:13 schreef Meesteroog het volgende:
Beste fok-forumers,

Naar mijn idee ben ik afgelopen week afgeperst door Vodafone en ik wil graag weten of het zinvol is om hiervan aangifte te doen tegen de betreffende medewerker. Het verhaal in het kort:

Mijn moeder is sinds 2 maanden ernstig ziek en werd hiervoor 4 weken geleden opgenomen in het ziekenhuis. Een paar dagen naar haar opname verslechterde haar toestand dusdanig dat zij naar de intensive care moest. Zij is sinds gisteren naar de medium care verplaatst maar is nog steeds van deze wereld. Echter de rekening lopen ook door. Ik heb de afgelopen weken alle rekening (in samenwerking met de bank) of betaald of indien niet mogelijk gevraagd om uitstel. Nu was dat bij geen enkel bedrijf een probleem, behalve bij Vodafone.
Het is namelijk het beleid van Vodafone om nadat er een aanmaning is verstuurd de rekening niet uit te stellen ook al is dit het gevolg van een ernstige ziekte met ziekenhuisopname. Hoewel ik meerdere keren aan die man heb gevraagd of hij dat redelijk en menselijk van zichzelf vond zei hij enkel: Er moet gewoon betaald worden. Toen ik hem vroeg hoe dat dan moest zei hij het volgende, en hier gaat het om: "Ik raad u aan om het dan van uw eigen rekening te betalen. Als uw moeder zo ziek is dan leidt een incassoprocedure die wij gaan starten alleen maar tot stress. Stress is erg slecht voor het herstel van uw moeder, dus dat is niet iets wat u nu wil lijkt me."

Dit is toch gewoon een vorm van afpersing die je alleen kent van de maffia? Betaal of we zorgen ervoor dat je moeder een erg moeilijk herstel krijgt.

Ik overweeg dan ook om aangifte te doen tegen de medewerker. Ik heb wel betaald nu, maar ik vind de opmerking gewoon buiten alle vormen van fatsoenlijk gedrag. Kan ik op persoonlijke titel tegen hem aangifte doen of wordt hij beschermd door vodafone?
Afpersing zal het sowieso niet worden, want zoals hierboven geschreven heeft je moeder eigenlijk een betalingsverplichting. Bovendien kan een bedrijf niet verantwoordelijk gehouden worden voor het gedrag van één persoon. Maar ik (en ongetwijfeld bijna heel Nederland met mij) vind dit eigenlijk wel een zaak waar coulant mee omgegaan zou moeten worden.

Wel zou ik sowieso een klacht indienen over de (schofferende) reactie van deze meneer. Verder smult de media van dit soort berichten, dus als vodafone als een stel idioten blijft doorgaan, een brief schrijven naar een krantje wil ook nog wel eens helpen.
"If a kid asks where rain comes from, I think a cute thing to tell him is God is crying. And if he asks why God is crying, another cute thing to tell him is; Probably because of something you did." - Stages in Indonesië
  zaterdag 13 november 2010 @ 18:25:17 #9
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_88676675
hoezo is het afpersing :')
Het is toch niet zo dat hij je bedreigd ofzo ofdat hij het je verplicht ?

Hij heeft je alleen een advies gegeven
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_88676684
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:24 schreef Woeste_Woerd het volgende:

[..]

Afpersing zal het sowieso niet worden, want zoals hierboven geschreven heeft je moeder eigenlijk een betalingsverplichting. Bovendien kan een bedrijf niet verantwoordelijk gehouden worden voor het gedrag van één persoon.

M'n moeder wel, maar ik niet.
pi_88676712
Al naar de rechtsbijstand gebeld?.

Ik acht de kans groot dat je vodafone rekeningen gewoon door moet betalen. maar je kan wel klacht tegen medewerker wel doen.
Anders moet je de product opzeggen met hele goede reden. weet niet of ie zo kan.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_88676713
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:25 schreef genakt het volgende:
hoezo is het afpersing :')
Het is toch niet zo dat hij je bedreigd ofzo ofdat hij het je verplicht ?

Hij heeft je alleen een advies gegeven
Ik vind dreigen de gezondheid van iemand met wie je nauw verbonden bent aan te tasten toch echt wel een vorm van bedreiging. Als ik tegen jou zeg: Betaal mij nu 50 euro of ik steek je moeder neer. Dan vind jij dat geen bedreiging?
pi_88676721
Misschien dat het aan mij ligt, maar ik vind dat die man gelijk heeft. Ik weet niet op wat voor toon hij het gezegd heeft of op wat voor manier het gesprek ging, maar als ik deze zin zo lees vind ik het nog een redelijk advies van die man.
pi_88676735
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:25 schreef Meesteroog het volgende:

[..]


M'n moeder wel, maar ik niet.
Wettelijk gezien heb je te betalen als een contract aangaat. En dat is in dit geval je moeder, maar jij (zoals die man zei) zou ook het bedrag voor haar kunnen voldoen.

Nogmaals, ik vind zelf dat als wat je schrijft klopt ook een ontiegelijk stinkactie van vodafone, maar helaas staat de klantenservice-meneer wel in zijn gelijk.
"If a kid asks where rain comes from, I think a cute thing to tell him is God is crying. And if he asks why God is crying, another cute thing to tell him is; Probably because of something you did." - Stages in Indonesië
pi_88676741
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:26 schreef Meesteroog het volgende:

[..]


Ik vind dreigen de gezondheid van iemand met wie je nauw verbonden bent aan te tasten toch echt wel een vorm van bedreiging. Als ik tegen jou zeg: Betaal mij nu 50 euro of ik steek je moeder neer. Dan vind jij dat geen bedreiging?
En waar precies bedreigt hij de gezondheid van je moeder? Dat Vodafone incasseert kan hij niets aan doen.
  zaterdag 13 november 2010 @ 18:30:42 #16
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_88676789
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:26 schreef Meesteroog het volgende:

[..]


Ik vind dreigen de gezondheid van iemand met wie je nauw verbonden bent aan te tasten toch echt wel een vorm van bedreiging. Als ik tegen jou zeg: Betaal mij nu 50 euro of ik steek je moeder neer. Dan vind jij dat geen bedreiging?
quote:
"Ik raad u aan om het dan van uw eigen rekening te betalen. Als uw moeder zo ziek is dan leidt een incassoprocedure die wij gaan starten alleen maar tot stress. Stress is erg slecht voor het herstel van uw moeder, dus dat is niet iets wat u nu wil lijkt me."
dat noem ik geen bedreiging en jij vergelijkt appels met peren :')
hij heeft advies gegeven... snap je dat niet ?
je wilt in dit topic gelijk hebben maar zoals je ook van andere mensen de reacties ziet krijg je het niet.

Je kan alleen nog een klacht indienen en daarmee word ook niks mee gedaan voor de rest heb je gewoon pech en ja als je moeder het niet kan betalen is het misschien wel verstandig op zelf te doen
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  zaterdag 13 november 2010 @ 18:30:55 #17
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_88676797
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:26 schreef Meesteroog het volgende:

[..]


Ik vind dreigen de gezondheid van iemand met wie je nauw verbonden bent aan te tasten toch echt wel een vorm van bedreiging. Als ik tegen jou zeg: Betaal mij nu 50 euro of ik steek je moeder neer. Dan vind jij dat geen bedreiging?
Totaal uit het verband gerukt wat hij gezegd heeft, je hebt geen poot om op te staan. Leer je emoties onder controle te houden, mafkees. Met je idiote aanklacht :')
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_88676839
Bel niet met instanties, schrijf een brief. Dikke kans dat het dan wel lukt om haar abo en de incassoprocedure "on hold" te zetten.

En dien een klacht tegen deze medewerker in, als je dat echt nodig vind (ik vind het niet erg gepast, maar ik ken ze lomper).

Sterkte met je moeder.
  zaterdag 13 november 2010 @ 18:37:07 #19
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_88676958
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:24 schreef Meesteroog het volgende:

[..]


Ik vroeg of deze opmerking afpersing was, niet of de rekening betaald moest worden. Uiteraard moet die betaald worden, maar het is nogal idioot om dit te vragen aan iemand die op de IC ligt.
Nee, ik zie er geen afpersing in. Sterker nog, hij heeft een kern van waarheid. Als je moeder stress krijgt door incassoprocedures dan vertraagd dat het herstel. Het lijkt me dus dat hij juist meedenkt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_88676979
Heeft ze zo'n duur maandelijks abonnement? Het lijkt me dat een normaal abonnement prima kan blijven doorlopen; belkosten heb je op intensive care toch niet.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_88677048
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
Heeft ze zo'n duur maandelijks abonnement? Het lijkt me dat een normaal abonnement prima kan blijven doorlopen; belkosten heb je op intensive care toch niet.
Als zijn moeder niet alles geautomatiseerd had qua afschrijvingen, maar het via acceptgiro's of internetoverschrijvingen per maand deed, dan heb je wel een probleem. Je kan namelijk niet op haar naam in haar bankrekening....

En als je moeder een onregelmatig inkomen heeft, heeft ze dat door ziekte ook niet binnenkomen als ze in het ziekenhuis ligt en is haar rekening leeg. Dus dan kunnen de automatische afschrijvingen ook niet plaatsvinden.
pi_88677074
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:32 schreef aloe_vera het volgende:
Bel niet met instanties, schrijf een brief. Dikke kans dat het dan wel lukt om haar abo en de incassoprocedure "on hold" te zetten.

En dien een klacht tegen deze medewerker in, als je dat echt nodig vind (ik vind het niet erg gepast, maar ik ken ze lomper).

Sterkte met je moeder.
Ik zou dan wel voor de nodige bewijsstukken zorgen als de datum van ziekenhuisopname etc. Uiteraard hoeft niet het hele medische dossier toegevoegd te worden ;).

Heeft TS de naam van de medewerker onthouden/opgeschreven? Wanneer je dit niet meer weet kun je weinig doen. Anders voortaan bij elk contact met een bedrijf/instantie even de tijd en naam van de medewerker opschrijven. Ook handig voor gemaakte afspraken met die bedrijven.

En uiteraard hoop ik dat de moeder van TS snel herstelt en weer de oude wordt!
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_88677117
Op IC's is het best gebruikelijk om via een medische verklaring familieleden te machtigen voor het regelen van geldzaken. De arts moet daarvoor iets invullen oid. Vraag er maar eens om als je in het ziekenhuis bent.
pi_88678219
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:37 schreef sanger het volgende:

[..]



Nee, ik zie er geen afpersing in. Sterker nog, hij heeft een kern van waarheid. Als je moeder stress krijgt door incassoprocedures dan vertraagd dat het herstel. Het lijkt me dus dat hij juist meedenkt.
Ik vind het dus ook een hele goede tip. Zoiets kan ook veel stress geven en als moeder het nu niet heeft dan is het slim om het voor te schieten en alles toch goed te laten doorlopen :Y
  zaterdag 13 november 2010 @ 19:34:06 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88678639
ik zou gewoon sowieso aangifte doen :). al was het maar om Vodafone te narren.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')