Ik vroeg of deze opmerking afpersing was, niet of de rekening betaald moest worden. Uiteraard moet die betaald worden, maar het is nogal idioot om dit te vragen aan iemand die op de IC ligt.quote:Op zaterdag 13 november 2010 18:21 schreef erikkll het volgende:
Die medewerker bepaalt het beleid niet, en er komen mensen genoeg voorbij die iets dergelijks zeggen, alleen omdat ze de rekening niet kunnen betalen. Prima dus, de rekening moet gewoon betaald worden.
Afpersing zal het sowieso niet worden, want zoals hierboven geschreven heeft je moeder eigenlijk een betalingsverplichting. Bovendien kan een bedrijf niet verantwoordelijk gehouden worden voor het gedrag van één persoon. Maar ik (en ongetwijfeld bijna heel Nederland met mij) vind dit eigenlijk wel een zaak waar coulant mee omgegaan zou moeten worden.quote:Op zaterdag 13 november 2010 18:13 schreef Meesteroog het volgende:
Beste fok-forumers,
Naar mijn idee ben ik afgelopen week afgeperst door Vodafone en ik wil graag weten of het zinvol is om hiervan aangifte te doen tegen de betreffende medewerker. Het verhaal in het kort:
Mijn moeder is sinds 2 maanden ernstig ziek en werd hiervoor 4 weken geleden opgenomen in het ziekenhuis. Een paar dagen naar haar opname verslechterde haar toestand dusdanig dat zij naar de intensive care moest. Zij is sinds gisteren naar de medium care verplaatst maar is nog steeds van deze wereld. Echter de rekening lopen ook door. Ik heb de afgelopen weken alle rekening (in samenwerking met de bank) of betaald of indien niet mogelijk gevraagd om uitstel. Nu was dat bij geen enkel bedrijf een probleem, behalve bij Vodafone.
Het is namelijk het beleid van Vodafone om nadat er een aanmaning is verstuurd de rekening niet uit te stellen ook al is dit het gevolg van een ernstige ziekte met ziekenhuisopname. Hoewel ik meerdere keren aan die man heb gevraagd of hij dat redelijk en menselijk van zichzelf vond zei hij enkel: Er moet gewoon betaald worden. Toen ik hem vroeg hoe dat dan moest zei hij het volgende, en hier gaat het om: "Ik raad u aan om het dan van uw eigen rekening te betalen. Als uw moeder zo ziek is dan leidt een incassoprocedure die wij gaan starten alleen maar tot stress. Stress is erg slecht voor het herstel van uw moeder, dus dat is niet iets wat u nu wil lijkt me."
Dit is toch gewoon een vorm van afpersing die je alleen kent van de maffia? Betaal of we zorgen ervoor dat je moeder een erg moeilijk herstel krijgt.
Ik overweeg dan ook om aangifte te doen tegen de medewerker. Ik heb wel betaald nu, maar ik vind de opmerking gewoon buiten alle vormen van fatsoenlijk gedrag. Kan ik op persoonlijke titel tegen hem aangifte doen of wordt hij beschermd door vodafone?
M'n moeder wel, maar ik niet.quote:Op zaterdag 13 november 2010 18:24 schreef Woeste_Woerd het volgende:
[..]
Afpersing zal het sowieso niet worden, want zoals hierboven geschreven heeft je moeder eigenlijk een betalingsverplichting. Bovendien kan een bedrijf niet verantwoordelijk gehouden worden voor het gedrag van één persoon.
Ik vind dreigen de gezondheid van iemand met wie je nauw verbonden bent aan te tasten toch echt wel een vorm van bedreiging. Als ik tegen jou zeg: Betaal mij nu 50 euro of ik steek je moeder neer. Dan vind jij dat geen bedreiging?quote:Op zaterdag 13 november 2010 18:25 schreef genakt het volgende:
hoezo is het afpersing
Het is toch niet zo dat hij je bedreigd ofzo ofdat hij het je verplicht ?
Hij heeft je alleen een advies gegeven
Wettelijk gezien heb je te betalen als een contract aangaat. En dat is in dit geval je moeder, maar jij (zoals die man zei) zou ook het bedrag voor haar kunnen voldoen.quote:Op zaterdag 13 november 2010 18:25 schreef Meesteroog het volgende:
[..]
M'n moeder wel, maar ik niet.
En waar precies bedreigt hij de gezondheid van je moeder? Dat Vodafone incasseert kan hij niets aan doen.quote:Op zaterdag 13 november 2010 18:26 schreef Meesteroog het volgende:
[..]
Ik vind dreigen de gezondheid van iemand met wie je nauw verbonden bent aan te tasten toch echt wel een vorm van bedreiging. Als ik tegen jou zeg: Betaal mij nu 50 euro of ik steek je moeder neer. Dan vind jij dat geen bedreiging?
quote:Op zaterdag 13 november 2010 18:26 schreef Meesteroog het volgende:
[..]
Ik vind dreigen de gezondheid van iemand met wie je nauw verbonden bent aan te tasten toch echt wel een vorm van bedreiging. Als ik tegen jou zeg: Betaal mij nu 50 euro of ik steek je moeder neer. Dan vind jij dat geen bedreiging?
dat noem ik geen bedreiging en jij vergelijkt appels met perenquote:"Ik raad u aan om het dan van uw eigen rekening te betalen. Als uw moeder zo ziek is dan leidt een incassoprocedure die wij gaan starten alleen maar tot stress. Stress is erg slecht voor het herstel van uw moeder, dus dat is niet iets wat u nu wil lijkt me."
Totaal uit het verband gerukt wat hij gezegd heeft, je hebt geen poot om op te staan. Leer je emoties onder controle te houden, mafkees. Met je idiote aanklachtquote:Op zaterdag 13 november 2010 18:26 schreef Meesteroog het volgende:
[..]
Nee, ik zie er geen afpersing in. Sterker nog, hij heeft een kern van waarheid. Als je moeder stress krijgt door incassoprocedures dan vertraagd dat het herstel. Het lijkt me dus dat hij juist meedenkt.quote:Op zaterdag 13 november 2010 18:24 schreef Meesteroog het volgende:
[..]
Ik vroeg of deze opmerking afpersing was, niet of de rekening betaald moest worden. Uiteraard moet die betaald worden, maar het is nogal idioot om dit te vragen aan iemand die op de IC ligt.
Als zijn moeder niet alles geautomatiseerd had qua afschrijvingen, maar het via acceptgiro's of internetoverschrijvingen per maand deed, dan heb je wel een probleem. Je kan namelijk niet op haar naam in haar bankrekening....quote:Op zaterdag 13 november 2010 18:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
Heeft ze zo'n duur maandelijks abonnement? Het lijkt me dat een normaal abonnement prima kan blijven doorlopen; belkosten heb je op intensive care toch niet.
Ik zou dan wel voor de nodige bewijsstukken zorgen als de datum van ziekenhuisopname etc. Uiteraard hoeft niet het hele medische dossier toegevoegd te wordenquote:Op zaterdag 13 november 2010 18:32 schreef aloe_vera het volgende:
Bel niet met instanties, schrijf een brief. Dikke kans dat het dan wel lukt om haar abo en de incassoprocedure "on hold" te zetten.
En dien een klacht tegen deze medewerker in, als je dat echt nodig vind (ik vind het niet erg gepast, maar ik ken ze lomper).
Sterkte met je moeder.
Ik vind het dus ook een hele goede tip. Zoiets kan ook veel stress geven en als moeder het nu niet heeft dan is het slim om het voor te schieten en alles toch goed te laten doorlopenquote:Op zaterdag 13 november 2010 18:37 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee, ik zie er geen afpersing in. Sterker nog, hij heeft een kern van waarheid. Als je moeder stress krijgt door incassoprocedures dan vertraagd dat het herstel. Het lijkt me dus dat hij juist meedenkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |