abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88680557
Ik zou het maar laten gaan, denk dat je wel belangrijkere zaken aan je hoofd hebt. En je bent toch niet persoonlijk aangevallen door die man? Hij heeft gewoon de waarheid verteld, als er niet betaald wordt zal er een automatische incassoprocedure gestart worden, daar kan hij ook niks aan doen. Dus een hele nuttige tip toch die hij geeft, ik had het niet anders kunnen verwoorden. Je had misschien nog kunnen vragen naar een betalingsregeling, hoewel ik natuurlijk niet weet om wat voor bedrag het gaat.
  zaterdag 13 november 2010 @ 20:39:38 #27
8369 speknek
Another day another slay
pi_88680684
Geen afpersing. Beter nog, volgens de letter is het een goedbedoeld en verstandig advies van de hufter. Kans op succesvolle aangifte op een schaal van 0 tot en met 10: -20.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_88687242
In beginsel is het in Nederland in het recht zo dat als je in het ziekenhuis komt te liggen, je maar iemand aan moet stellen die voor jou je zaakjes regelt terwijl je er ligt. Dat is alleen anders als je bijv. na een auto-ongeluk een tijd bewusteloos in het ziekenhuis hebt gelegen en dus niemand hebt gehad die de zaken voor je waar kon nemen omdat je niemand daarom kon vragen/aanstellen.
Voorts wordt over het algemeen dreigen met dingen die je gewoon mag doen naar de letter van de wet (zoals betaling eisen of een rechtszaak beginnen) niet als bedreiging gezien dus als afpersing vermoed ik ook van niet, dat zou anders wat wezen.

Blijft hufterig van het bedrijf om zo te doen maar het beste kan je dan met de benen stemmen en z.s.m. naar een andere provider overstappen. Ik betaal momenteel ook weliswaar meer bij een andere provider maar zit er puur omdat zij wel normaal kunnen doen, i.t.t. vodafone.

Terzijde zij nog opgemerkt dat niet alle hufterigheid rechtens vervolgbaar is/gevolgen heeft. Je partner voorliegen dat je hetero bent en na 20 jaar huwelijk er nog eens een keer achter komen dat je zo niet kunt leven en dan scheiden en met iemand van je eigen geslacht gaan samenwonen, of enorm vreemdgaan, is hartstikke hufterig maar je kan er geen aangifte van doen bijvoorbeeld.
pi_88687435
Aangifte van afpersing? :') Ze lachen je uit als je met zoiets aankomt. Sommige mensen..... :|W
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_88700303
mail youp van t hek. :7 youp@vara.nl, gister bij kassa. ~:)
  zondag 14 november 2010 @ 15:14:58 #31
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88700605
Zoek eerst eens op wat afpersing betekent voor je je daarop wilt beroepen.

Waarom hoeft jouw moeder geen automatische incasso voor d'r telefoonnrekening?
Ook hoi !
pi_88700743
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 15:06 schreef dawg het volgende:
mail youp van t hek. :7 youp@vara.nl, gister bij kassa. ~:)
En DAT kun je wel ondernemen tegen hufters natuurlijk.
  zondag 14 november 2010 @ 18:16:29 #33
256829 Sokz
Livin' the life
pi_88706574
éhe dat wou ik net zeggen. Youp van 't Hek heeft al vaker bedrijven kapot gemaakt :)
  zondag 14 november 2010 @ 19:00:51 #34
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_88707909
Het is vooral erg lomp beleid van vodafone, maar het is wel belangrijk om je te realiseren dat de praktijk is dat dit soort helpdeskmedewerkers 'vodafone' zelf ook als een externe partij zien. Of dat nu terecht is of niet, het maakt zijn advies misschien wel wat beter verteerbaar.
Vampire Romance O+
pi_88712860
Volgens mij moet je het gewoon zien als tip en niet als bedreiging. Hij geeft alleen maar aan hoe het gaat lopen. Das toch geen bedreiging? Hij helpt je zelf, met gratis advies. Immers als niets doet, komen er incasso kosten bij, wat extra stress (en kosten) zal opleveren voor je moeder.

Volgens mij moet je het gewoon zien als gratis advies
  zondag 14 november 2010 @ 21:02:23 #36
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_88713882
Ik vind dat je bedrijven zoals Vodafone terug moet pakken waar mogelijk.
Je moeder is een hamster
pi_88725219
quote:
14s.gif Op zondag 14 november 2010 21:02 schreef Crutch het volgende:
Ik vind dat je bedrijven zoals Vodafone terug moet pakken waar mogelijk.
terug moet pakken?? Heeft Vodafone je iets vreselijks aangedaan? Als je niet tevreden bent, ga je naar een ander
pi_88728088
Nee dit is geen afpersen, ze dwingen je immers niet tot meer betalen/sneller betalen/etc etc? Ze herinneren je aan de algemene voorwaarden die gelden in dit geval, waar je moeder voor getekend heeft, en geven je als tip om die nota voor het gemak te betalen van je eigen rekening, om probelemen te voorkomen. Dat je moeder in het ziekenhuis ligt is verschrikkelijk, maar strikt genomen iets waar Vodafone niks mee te maken heeft.

Maar waarom machtigd je moeder jou/iemand anders niet om vanaf haar rekening betalingen te mogen doen? Dan blijft alles gewoon doorgaan terwijl zij in het ziekenhuis ligt.

Overigens is het mogelijk minder goede herstel door stress waar die medewerker op doelde ook iets wat je/je moeder volledig in eigen hand heeft, gewoon die rekening betalen en ze hoeft zich nergens zorgen over te maken. Of ligt er mogelijk een wat dieper financieël probleem ten grondslag aan dit verhaal?

[ Bericht 20% gewijzigd door fruityloop op 15-11-2010 08:49:27 ]
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_88728119
Whehe, ik wou gaan schelden met een ziekte, maar dat lijkt mij hier niet zo, euh, tactvol. Bij dezen: :').
pi_88728241
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 00:52 schreef duivelin1 het volgende:

[..]



terug moet pakken?? Heeft Vodafone je iets vreselijks aangedaan? Als je niet tevreden bent, ga je naar een ander
Een vodafone medewerker heeft in zijn soep geurineerd. Terugpakken die hap!

En TS; nee het is geen afpersing. Het meeste wat je kunt doen is klagen bij Vodafone, maar dan nog is het niet te zeggen of het gesprek zo heeft plaatsgevonden als TS beschrijft of dat er wat meer nuance in zat.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_88728274
ik vind het niet echt op maffia praktijken lijken, de werknemer geeft je alleen een advies om verdere kosten te voorkomen.. ik zie niet waar het nu om "afpersing" zou gaan.
No Guts, No Glory
pi_88728319
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 08:54 schreef TronCarter het volgende:

[..]



Een vodafone medewerker heeft in zijn soep geurineerd. Terugpakken die hap!

En TS; nee het is geen afpersing. Het meeste wat je kunt doen is klagen bij Vodafone, maar dan nog is het niet te zeggen of het gesprek zo heeft plaatsgevonden als TS beschrijft of dat er wat meer nuance in zat.
Het is ook maar net wat je hoort/wilt horen in zo'n advies als je moeder doodziek is, en jij even snel denkt de administratie bij te werken. ;) In dit geval zit die Vodafone medewerker strikt genomen 100% goed, zijn moeder dient die factuur gewoon te betalen natuurlijk, en een betalingsregeling/uitstel is een coulance van Vodafone, geen verplichting.

Ik vraag me nogmaals af waar het nou wringt, ik krijg sterk het vermoeden dat de moeder in kwestie gewoon geen geld heeft om die nota's te betalen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_88728405
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:00 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het is ook maar net wat je hoort/wilt horen in zo'n advies als je moeder doodziek is, en jij even snel denkt de administratie bij te werken. ;)
Wat wij namelijk allemaal niet kunnen zeggen op dit moment is of het gesprek werkelijk zo is gelopen of dat slechts de vraag/suggestie werd gedaan of hij het niet voor haar zou kunnen betalen waarna het vervolgens in het verkeerde keelgat schiet en de TS compleet over de zeik is gegaan.

Eerlijk gezegd zou ik de suggestie ook doen als de company policy is dat dergelijke regelingen niet worden getroffen. En een stapje verder, die regelingen worden niet gedaan omdat mensen er misbruik van maken...
Even a broken clock is right twice a day.
  maandag 15 november 2010 @ 09:13:56 #44
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_88728550
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:13 schreef Meesteroog het volgende:
Toen ik hem vroeg hoe dat dan moest zei hij het volgende, en hier gaat het om: "Ik raad u aan om het dan van uw eigen rekening te betalen. Als uw moeder zo ziek is dan leidt een incassoprocedure die wij gaan starten alleen maar tot stress. Stress is erg slecht voor het herstel van uw moeder, dus dat is niet iets wat u nu wil lijkt me."

Dit is toch gewoon een vorm van afpersing die je alleen kent van de maffia? Betaal of we zorgen ervoor dat je moeder een erg moeilijk herstel krijgt.

Ik overweeg dan ook om aangifte te doen tegen de medewerker. Ik heb wel betaald nu, maar ik vind de opmerking gewoon buiten alle vormen van fatsoenlijk gedrag. Kan ik op persoonlijke titel tegen hem aangifte doen of wordt hij beschermd door vodafone?
Die rekening van Vodafone is toch niet zodanig hoog dat het voor enorme stress zorgt als die twee maanden niet betaalt wordt?

En inderdaad het is vrij aso dat je geen uitstelling krijgt terwijl je moeder zo ziek is. Maar daar kan die man niet zoveel aan doen hij volgt gewoon de bedrijfs-policy dus om die regel moet je niet boos zijn op hem maar op de gene die de regel heeft opgesteld. Maar natuurlijk is een achterlijke opmerking om zo op je schuld gevoel in te spelen, Door te zeggen dat je die rekening maar moet betalen want anders krijgt je moeder stress aan haar hoofd op zo'n toontje van dat laat een goede zoon niet gebeuren toch?
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  maandag 15 november 2010 @ 09:18:50 #45
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_88728630
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 00:52 schreef duivelin1 het volgende:

[..]



terug moet pakken?? Heeft Vodafone je iets vreselijks aangedaan? Als je niet tevreden bent, ga je naar een ander
Kwart bellend Nederland laat zich massaal anaal vernederen door Vodafone, natuurlijk ben ik overgestapt.
Ik kan gewoon niet vaak genoeg mijn ongenoegen uiten over Vodafone en als ik ook maar één persoon ermee overhaal om niet klant te worden bij ze, dan ben ik al blij.
Je moeder is een hamster
  maandag 15 november 2010 @ 09:18:58 #46
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_88728635
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:26 schreef Meesteroog het volgende:

[..]


Ik vind dreigen de gezondheid van iemand met wie je nauw verbonden bent aan te tasten toch echt wel een vorm van bedreiging. Als ik tegen jou zeg: Betaal mij nu 50 euro of ik steek je moeder neer. Dan vind jij dat geen bedreiging?
Ehm iemand dreigen om hem neer te steken of dreigen met een incasso procedure (die net als bij ieder ander zou worden gestart) zijn voor jou hetzelfde? :|W
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_88728641
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:13 schreef heloef het volgende:

[..]


Die rekening van Vodafone is toch niet zodanig hoog dat het voor enorme stress zorgt als die twee maanden niet betaalt wordt?

En inderdaad het is vrij aso dat je geen uitstelling krijgt terwijl je moeder zo ziek is. Maar daar kan die man niet zoveel aan doen hij volgt gewoon de bedrijfs-policy dus om die regel moet je niet boos zijn op hem maar op de gene die de regel heeft opgesteld. Maar natuurlijk is een achterlijke opmerking om zo op je schuld gevoel in te spelen, Door te zeggen dat je die rekening maar moet betalen want anders krijgt je moeder stress aan haar hoofd op zo'n toontje van dat laat een goede zoon niet gebeuren toch?
De term "aso" in deze is een mening om het zo te noemen, ik vindt het in de basis niet aso van Vodafone dat ze verwachten dat de moeder in kwestie haar verplichtingen na komt door die factuur te betalen. Die medewerker geeft alleen maar aan dat niet betalen=aanmaningen-->incasso, en dat wordt automatisch gedaan in die systemen. Pas op het punt dat het een incasso wordt komen er mensenhanden aan te pas. Of denk je dat ze daar elke maand handmatig alle X-miljoen facturen even checken om te zien of er nog klanten zwak/ziek/misselijk zijn, en even een maandje uitstel verdienen?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 15 november 2010 @ 09:24:45 #48
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_88728760
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:19 schreef fruityloop het volgende:

[..]



De term "aso" in deze is een mening om het zo te noemen, ik vindt het in de basis niet aso van Vodafone dat ze verwachten dat de moeder in kwestie haar verplichtingen na komt door die factuur te betalen. Die medewerker geeft alleen maar aan dat niet betalen=aanmaningen-->incasso, en dat wordt automatisch gedaan in die systemen. Pas op het punt dat het een incasso wordt komen er mensenhanden aan te pas. Of denk je dat ze daar elke maand handmatig alle X-miljoen facturen even checken om te zien of er nog klanten zwak/ziek/misselijk zijn, en even een maandje uitstel verdienen?
Er wordt bij andere bedrijven wel uitstel verleent als je gewoon kan bewijzen dat de degene in kwestie zijn of haar rekening niet kan betalen vergeleken met andere bedrijven zijn het dus in mijn ogen aso's.

Dat Vodafone (of in ieder geval die medewerker) zijn poot stijf houdt vind ik nog niet eens zo erg. Maar dat hij op het gevoel van TS probeert in te spelen vind ik veel erger.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_88730741
Wat een amerikaanse praktijken. Aangifte doen voor afpersing als iemand met een wat slechte woordkeuze je laat blijken dat je gewoon een betalingsverplichting hebt.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 15 november 2010 @ 10:55:42 #50
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_88730983
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:24 schreef heloef het volgende:
Dat Vodafone (of in ieder geval die medewerker) zijn poot stijf houdt vind ik nog niet eens zo erg. Maar dat hij op het gevoel van TS probeert in te spelen vind ik veel erger.
Wel verbazend dat men niet inziet dat de Vodafone werknemer dit ook wel eens in het belang van de moeder van TS gezegd kan hebben.....

Die man geeft alleen aan dat bij het betalen de moeder geen stress zal krijgen van de incassozaak die er anders komt. Dat heet meedenken met de klant....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')