abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91086742
quote:
Op zaterdag 8 januari 2011 04:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nee, een schok zou zijn als ik in Biddinghuizen of Dronten zou wonen :)

Ik heb vaker betoogd dat je maar beter de portemonnaie kunt trekken voor iets wat schaars is, en niet goeiekoop tinnefzooi waar niemand op staat te wachten moet kopen. Dat blijkt wel :) Als je fucking Biddinghuizen je referentiekader is, begrijp ik je attitude wel :)

Zo'n pandje zou in Sydney, Australia trouwens ongeveer een acht ton tot een miljoen euro opleveren.... :D
Alleen tik je in biddinghuizen nog even 17500 als subsidie extra mee... Nieuwbouw hoekhuis met garage 184000... Dat zijn lage lasten in elk geval
pi_91092309
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 04:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Zo'n pandje zou in Sydney, Australia trouwens ongeveer een acht ton tot een miljoen euro opleveren.... :D
Op het continent Australie is schaarste ook maar een gefingeerd begrip. Mensen doen het zelf..... geloven in de schaarste.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zondag 9 januari 2011 @ 22:31:40 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91092546
Nah, op het continent Europa valt ook vast wel iets te vinden voor 15.000 euro met 6000 m2 grond.
The End Times are wild
  maandag 10 januari 2011 @ 06:59:01 #254
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91102768
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 22:31 schreef LXIV het volgende:
Nah, op het continent Europa valt ook vast wel iets te vinden voor 15.000 euro met 6000 m2 grond.
Precies. Dat zijn plekken met heel veel ruimte, of plekken waar niemand wil wonen. Kost geen drol een huis daar. Ik denk dan aan het binneland van Spanje, de niet-toeristische delen van Griekenland, plaatsen in Noorwegen en Finland, Dronten, Bulgarije en een paar nog niet opgeknapte delen van Servië.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_91103052
In mijn wijk in Amsterdam is het aantal in de verkoop staande woningen op Funda sinds eind September met circa 15% afgenomen.
pi_91106658
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 07:50 schreef WammesWaggel het volgende:
In mijn wijk in Amsterdam is het aantal in de verkoop staande woningen op Funda sinds eind September met circa 15% afgenomen.
Verkocht? Of door de dromers uit de verkoop gehaald?
I'll sing you a lullaby.
pi_91106793
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 22:31 schreef LXIV het volgende:
Dino zijn stokpaardjes zijn de pandjes die volgens hem op unieke locaties liggen en daarom gegarandeerd waardevast zijn. Dat is zijn referentiekader en daarom is er helemaal niets mis met de markt. Als ik dan een extreem voorbeeld aan de andere kant van het spectrum aanhaal is dat volgens hem het gene waar ik mijn hele referentiekader op baseer :')
Uiteraard ligt de waarheid in het midden en dan blijkt de schaarste een stuk minder relevant te zijn, voor het grote gros van de mensen is het de betaalbaarheid die de markt nekt.
I'll sing you a lullaby.
  maandag 10 januari 2011 @ 11:19:24 #258
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91107222
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 11:04 schreef xenobinol het volgende:
Dino zijn stokpaardjes zijn de pandjes die volgens hem op unieke locaties liggen en daarom gegarandeerd waardevast zijn. Dat is zijn referentiekader en daarom is er helemaal niets mis met de markt. Als ik dan een extreem voorbeeld aan de andere kant van het spectrum aanhaal is dat volgens hem het gene waar ik mijn hele referentiekader op baseer :')
Uiteraard ligt de waarheid in het midden en dan blijkt de schaarste een stuk minder relevant te zijn, voor het grote gros van de mensen is het de betaalbaarheid die de markt nekt.
Hey, nu lijk je het zowaar te snappen. Jij haalt het ene extreme aan, Dino het andere, de waarheid ligt in het midden. Wanneer ik dan hetzelfde zeg over de situatie met betrekking tot hypotheken, inkomens en de crisis snap je het ineens níet meer en doe je alleen nog aan extreem doemdenken. Vanwaar het verschil?
pi_91107798
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 11:19 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Hey, nu lijk je het zowaar te snappen. Jij haalt het ene extreme aan, Dino het andere, de waarheid ligt in het midden. Wanneer ik dan hetzelfde zeg over de situatie met betrekking tot hypotheken, inkomens en de crisis snap je het ineens níet meer en doe je alleen nog aan extreem doemdenken. Vanwaar het verschil?
neen, ik haal niet het extreme aan, Xeno verkracht zoals gebruikelijk mijn woorden weer eens. Ik zeg dat je beter je centen kan investeren in een pand waar er weinig van zijn, en dat je dan een waardevaster pand in handen hebt. Verzin ik niet zomaar, is ervaringswetenschap van vele generaties. Begriipt ierdereen dat 'beter' en 'waardevaster' relatieve begrippen zijn, anders dan de absoloute superkrachttermen waar de vele varianten van Xeno mee plegen te gooien?

En de markt is wat ie is, geen gegil die daar wat aan kan veranderen. Als het omlaag gaat, gaat het omlaag, maar dan zit je qua waarde toch relatief safer in een pand waar er weinig van zijn (en da's dan meestal inderdaad locatiegebaseerd). Schaarste drijft de markt. Daarom haal ik ook zo vaak internationale voorbeelden aan, zoals Sydney, Chennai of Mumbai. Minder besteedbaar inkomen, hogere rente, minder fiscale faciliteiten en toch hogere prijzen. Rara, hoe kan dat?
pi_91116406
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 10:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Verkocht? Of door de dromers uit de verkoop gehaald?
Dat antwoord moet ik je schuldig blijven, de vraagprijzen op funda liggen ook weer opmerkelijk hoger.
pi_91116530
quote:
7s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:20 schreef WammesWaggel het volgende:
Dat antwoord moet ik je schuldig blijven, de vraagprijzen op funda liggen ook weer opmerkelijk hoger.
Vraagprijzen zijn geen verkoopprijzen. Het verhogen van de vraagprijs gaat er echt niet voor zorgen dat de mensen nu meer geld voor het huis gaan betalen, het wekt wel de illusie dat je meer van de vraagprijs af kan krijgen.
I'll sing you a lullaby.
pi_91116859
Dat lijkt mij ook maar goed ik zou in deze markt geen huis kopen.
  maandag 10 januari 2011 @ 16:39:55 #263
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_91120125
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:23 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Vraagprijzen zijn geen verkoopprijzen. Het verhogen van de vraagprijs gaat er echt niet voor zorgen dat de mensen nu meer geld voor het huis gaan betalen, het wekt wel de illusie dat je meer van de vraagprijs af kan krijgen.
De makelaar, die de vraagprijs adviseert, weet de tendens als eerste voor alle officiële cijfertjes van het Kadaster. Voor hem is er geen aanleiding in een dalende markt om een woning hoger in de markt te zetten want qua courtage maakt het hem weinig uit of het 300 of 280 wordt.
De markt trekt gewoon wat aan. :)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_91120700
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:39 schreef Bayswater het volgende:

De makelaar, die de vraagprijs adviseert, weet de tendens als eerste voor alle officiële cijfertjes van het Kadaster. Voor hem is er geen aanleiding in een dalende markt om een woning hoger in de markt te zetten want qua courtage maakt het hem weinig uit of het 300 of 280 wordt.
De markt trekt gewoon wat aan. :)
Ik vermoed eerder dat men zo hoopt dat mensen eerder overgaan tot het kopen van een woning. Het idee dat woningen in waarde stijgen was ook de drijvende kracht achter het opblazen van de zeepbel, ik beweer dat ze gewoon weer even het oude instrument inzetten om te kijken of het weer werkt. Ik wacht liever de cijfers van het CBS af.
I'll sing you a lullaby.
  maandag 10 januari 2011 @ 16:54:32 #265
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91120856
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:51 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik vermoed eerder dat men zo hoopt dat mensen eerder overgaan tot het kopen van een woning. Het idee dat woningen in waarde stijgen was ook de drijvende kracht achter het opblazen van de zeepbel, ik beweer dat ze gewoon weer even het oude instrument inzetten om te kijken of het weer werkt. Ik wacht liever de cijfers van het CBS af.
Ja sure. Makelaars verhogen de prijzen van woningen in een dalende markt en hopen zo dat men meer verkoopt. Jij hebt écht geen economie gestudeerd he? :D
Face it. Die 30% daling gaat er gewoon niet komen. Ook de komende 20 jaar blijf jij gewoon kraken! :P
pi_91121684
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:54 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ja sure. Makelaars verhogen de prijzen van woningen in een dalende markt en hopen zo dat men meer verkoopt. Jij hebt écht geen economie gestudeerd he? :D
Face it. Die 30% daling gaat er gewoon niet komen. Ook de komende 20 jaar blijf jij gewoon kraken! :P
Dat heeft ook helemaal niets met economie te maken, hebben de verkopers massaal hun prijzen verlaagt toen dat noodzakelijk was om je woning snel te verkopen? Economisch gezien zou dat heel normaal geweest zijn, helaas heeft de overheid zich bemoeit met de markt door een extra staatssteun te verstrekken aan superleentokkies :)
Het idee achter de prijs verhoging is een stukje psychologie, we gaan gewoon rustig verder met het dalen van de verkoopprijzen, ongeacht de stijgende 'vraagprijzen' :Y
I'll sing you a lullaby.
pi_91121932
216.973 huizen te koop

Wannabe verkopers blijven het bijltje erbij neergooien :)

I'll sing you a lullaby.
pi_91122807
Hey dat lijntje lijkt wel weer recht te gaan lopen....
pi_91123826
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:15 schreef xenobinol het volgende:
216.973 huizen te koop

Wannabe verkopers blijven het bijltje erbij neergooien :)

[ afbeelding ]
Toch ongeveer 6000 eraf in een maand tijd :)
pi_91126032
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:11 schreef xenobinol het volgende:
hebben de verkopers massaal hun prijzen verlaagt toen dat noodzakelijk was om je woning snel te verkopen?
Die paar waarvoor het noodzakelijk was zullen dat vast gedaan hebben.

95% heeft echter helemaal geen haast. Wen er maar aan.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_91128904
Ik zal toch geen gelijk gaan krijgen? :@
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 21:24 schreef Resistor het volgende:
Volgt gewoon het patroon van vorig jaar, niets bijzonders. Ik verwacht een daling van zo'n 5000 woningen, en dan gaat het in februari weer los.

Regels voor hypotheken gaan ook veranderen (geen idee wat, moet het even opzoeken, maar ik verwacht wel dat het in het huizentopic staat), dat zal nog wel wat invloed hebben.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_91133387
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:41 schreef Resistor het volgende:
Ik zal toch geen gelijk gaan krijgen? :@

[..]

Jij bent een vastgoedguru!
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  dinsdag 11 januari 2011 @ 08:40:46 #273
324665 meth77
to do or not to do
pi_91150039
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:58 schreef antfukker het volgende:

[..]

Toch ongeveer 6000 eraf in een maand tijd :)
de streef verkoopdatum 01/01/2011 zal er zeker mee te maken hebben, trouwens dat weet ik wel zeker.
Ook aangewakkerd door de aangekondigde nieuwe regels
De komende twee maanden zal het wel weer oplopen.
Ook doordat de nieuwbouw goedkoper gaat worden
pi_91150154
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 08:40 schreef meth77 het volgende:

[..]

de streef verkoopdatum 01/01/2011 zal er zeker mee te maken hebben, trouwens dat weet ik wel zeker.
Ook aangewakkerd door de aangekondigde nieuwe regels
De komende twee maanden zal het wel weer oplopen.
Ook doordat de nieuwbouw goedkoper gaat worden
Dat denk ik ook wel. Heb je ook een bron dat nieuwbouw goedkoper gaat worden?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 08:50:57 #275
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_91150208
216.573 huizen te koop

400 eraf

Oorzaak is natuurlijk dat december traditioneel een goede overdrachtsmaand is en dat er maar weinig nieuw aanbod bij komt.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')