Ah ja, één woning bevestigd je hele verhaal, nu zie ik het ook!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:34 schreef xenobinol het volgende:
Onzin... ik maakte vorige week al melding van een woning die opnieuw op funda werd geplaats.
Conspiracy? 'There is no zeepbel'quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:14 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Aja, dalende huizenprijzen hebben nu al te maken met conspiracies? In welk hotel komen de mensen die de dalende prijzen afspreken bijeen?
Ik ben er van overtuigd dat de twin towers zijn opgeblazen door een bepaalde website-spammer hier op Fok! De vliegtuigen waren slechts een coverup. Het instorten van de towers stond symbool voor het instorten van de huizenmarkt. Ff snel mijn aluhoedje zoeken voor de chemtrails op mijn huis neerdalen!quote:
ik denk eigenlijk dat het de vastgoedmaffia was, die wel trek had in een 'redevelopment'projectje....quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:44 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat de twin towers zijn opgeblazen door een bepaalde website-spammer hier op Fok! De vliegtuigen waren slechts een coverup. Het instorten van de towers stond symbool voor het instorten van de huizenmarkt. Ff snel mijn aluhoedje zoeken voor de chemtrails op mijn huis neerdalen!
Xeno, in je blinde razernij heb je er wellicht overeen gelezen. Ik heb ook wel eens trek in appelgebak...... linkje pretty please?quote:
Oke... ik geef toe dat het een extreem voorbeeld is, maar daarom houdt ik dit object in de gaten ik ben nl. heel benieuwd hoe dit gaat aflopenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Xeno, in je blinde razernij heb je er wellicht overeen gelezen. Ik heb ook wel eens trek in appelgebak...... linkje pretty please?
Zie je.. doet de markt toch netjes z'n werk. Een overkoopbaar huis met een te hoge vraagprijs wordt niet verkocht. De markt zou pas verziekt zijn als dat soort huizen wél verkocht zouden worden binnen 2 weken en voor een hoge prijs.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:12 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Oke... ik geef toe dat het een extreem voorbeeld is, maar daarom houdt ik dit object in de gaten ik ben nl. heel benieuwd hoe dit gaat aflopen![]()
zou het een huis zijn waarvan de eigenaar is overleden? Of zitten die mensen met dubbele woonlasten? Wie zal het zeggen. Ik moest even zoeken naar een site waar de prijs geschiedenis nog te zien was aangezien dit bij funda niet kan.
http://www.huizenzoeker.n(...)ets-11/details.html#
Van 227k5 in 2008 naar 150k in 2010, nu weer aangeboden door de nieuwe makelaar voor 162k5.
Ik zeg dat dit gewoon een bekend trucje van de makelaar is, overigens is het een spuuglelijk huis, geen wonder dat je zulke troep niet verkocht krijgt![]()
Misschien dat de volgende makelaar het wel weer voor 225k te koop zet om een mega discount te kunnen bieden.
Xeno toch. Als je de brochure download is de vraagprijs nog steeds 224.500. 162k5 is ongetwijdeld op erfpachtquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:12 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Oke... ik geef toe dat het een extreem voorbeeld is, maar daarom houdt ik dit object in de gaten ik ben nl. heel benieuwd hoe dit gaat aflopen![]()
zou het een huis zijn waarvan de eigenaar is overleden? Of zitten die mensen met dubbele woonlasten? Wie zal het zeggen. Ik moest even zoeken naar een site waar de prijs geschiedenis nog te zien was aangezien dit bij funda niet kan.
http://www.huizenzoeker.n(...)ets-11/details.html#
Van 227k5 in 2008 naar 150k in 2010, nu weer aangeboden door de nieuwe makelaar voor 162k5.
Ik zeg dat dit gewoon een bekend trucje van de makelaar is, overigens is het een spuuglelijk huis, geen wonder dat je zulke troep niet verkocht krijgt![]()
Misschien dat de volgende makelaar het wel weer voor 225k te koop zet om een mega discount te kunnen bieden.
http://www.funda.nl/koop/biddinghuizen/huis-47991925-de-koets-11/quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Xeno toch. Als je de brochure download is de vraagprijs nog steeds 224.500. 162k5 is ongetwijdeld op erfpachtDOe maar een een belletje
Ik vermoed zelf dat de markt 'niets' doet en dit huis in 2013 nog steeds te koop staatquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:20 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Zie je.. doet de markt toch netjes z'n werk. Een overkoopbaar huis met een te hoge vraagprijs wordt niet verkocht. De markt zou pas verziekt zijn als dat soort huizen wél verkocht zouden worden binnen 2 weken en voor een hoge prijs.
Na deze mislukte veiling (tot 2 maal toe, waarbij de termijn om te bieden enkele weken bedroeg) heeft het huis anders enkele maanden op funda te koop gestaan voor de vraagprijs van 150k. Jullie kunnen er allemaal wel een mooie draai aan geven maar het feit is dat ondanks de enorme prijsverlaging het huis niet verkocht is. Kennelijk was de verkoper ontevreden over de geleverde prestaties van de makelaar en zijn ze overgestapt op een nieuwe makelaar die de prijs vervolgens verhoogt heeft. De realiteit is dat de verkopende partij in het bezit is van een object dat kennelijk door de markt geen 150k waard is.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:00 schreef Bayswater het volgende:
Xeno, die vrijwillige veilingverkoop is een vanafprijs (naar Australisch model). Dat betekent dat de woning voor een vanafprijs, 150.000 in dit geval, op een internetveiling (vaak van een uur) wordt gezet. De verkoper geeft echter een minimumverkoopprijs aan (wat vaak niet die 150 dus is). Die 150 is puur om mensen te trekken en net zoals op Ebay elkaar te laten overbieden.
Er komen soms wat nieuwe verkoopmethodes overwaaien die niet iedereen bekend zijn dus.
Bij dat huis is de kans groot dat als de foto's "beter" zijn er helemáál niemand meer reageertquote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:05 schreef xenobinol het volgende:
Misschien moet de makelaar eerst maar eens een paar fatsoenlijke foto's nemen? Het lijk wel of de foto's met een wegwerp camera gemaakt zijn
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:11 schreef Whuzz het volgende:
Bij dat huis is de kans groot dat als de foto's "beter" zijn er helemáál niemand meer reageert
Volgens mij doet heel Flevoland het slecht, kan ook niet anders... want half Almere staat te koopquote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:23 schreef Bayswater het volgende:
Biddinghuizen
Te koop (105) Verkocht (43)
Dramatische verhouding ook
Nog erger dan Dronten
Te koop (398) Verkocht (193)
Dat hotel in Dronten, antikraak jeweets.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:14 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Aja, dalende huizenprijzen hebben nu al te maken met conspiracies? In welk hotel komen de mensen die de dalende prijzen afspreken bijeen?
Ik denk eerder in een van de in overvloed leegstaande appartementenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:41 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dat hotel in Dronten, antikraak jeweets.
Realistische kopers en dromende wannabe verkopersquote:Veel eigenaren zien af van verkoop woning
Gebaseerd op: Consumenten Geldgids (oktober/november 2010)In 2009 zagen 41.000 huishoudens af van de verkoop van hun huis, zo meldt de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM).
NVM, met 80% marktaandeel, spreekt van `realisten` en `dromers` op de huizenmarkt. Dromers hopen vaak nog op een forse winst - zoals gebruikelijk was voor de crisis - en zien zich gedwongen soms wel met 17% in prijs te zakken. Realisten daarentegen vragen een scherpe prijs voor hun woning en hoeven volgens de NVM gemiddeld slechts 4,6% met de prijs te dalen. Als er veel woningen in dezelfde straat te koop staan en verkoop geen noodzaak is, kan het een goed idee zijn om van de verkoop af te zien. Zo niet, dan is een huis met kleine aanpassingen beter verkoopbaar te maken. Zo kan gedacht worden aan een andere indeling of styling. `Als een huis lang te koop staat, heeft dat een waardedalend effect`, zegt Alina Bijzitter van Slim! Makelaardij Groningen.
Wie de verkoopopdracht bij de makelaar intrekt, kan nog wel een rekening verwachten. Makelaars mogen de daadwerkelijk gemaakte kosten voor bijvoorbeeld advertenties in rekening brengen en, afhankelijk van de afspraken die vooraf zijn gemaakt, ook een deel van de loonkosten. Als het huis daarna toch verkocht wordt en de makelaar kan aantonen dat dat deels aan hem te danken is, dan moet er alsnog courtage betaald worden.
bron: profnews.nl
nee, een schok zou zijn als ik in Biddinghuizen of Dronten zou wonenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |