abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 december 2010 @ 17:23:24 #151
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_89726725
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 00:29 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Vanavond nabespreking verbintenissenrecht gehad, en misschien heb ik er wel een voldoende uit kunnen slepen, waren een aantal vragen waar naar mijn idee en het idee van de vakdocent te weinig punten waren toegekend. Nu maar wachten op de uitslag van de nieuwe beoordeling.
Ik hoop voor je dat het nakijken gunstig voor je uitpakt. *)

Ik heb opgevangen van een medestudente dat bij vraag 4 of 5 van de casus 8 punten is gegeven doordat een van die vragen verkeerd is begrepen door meeste studenten. Ik heb het antwoordmodel bekeken en ik kan niet anders zeggen dat dit tentamen best te doen was. Ik zat qua antwoorden in de juiste richting, maar door de tijd moest ik een paar onderdelen afraffelen waardoor ik moest kiezen voor het openlaten van onderdelen of het half invullen van de vragen. Helaas ben ik een diesel en geen turbo. :{w

Ik haal verbintenissenrecht wel in de herkansing, waar je drie uur over het tentamen mag doen ipv twee uur.
pi_89731677
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:23 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat het nakijken gunstig voor je uitpakt. *)

Ik heb opgevangen van een medestudente dat bij vraag 4 of 5 van de casus 8 punten is gegeven doordat een van die vragen verkeerd is begrepen door meeste studenten. Ik heb het antwoordmodel bekeken en ik kan niet anders zeggen dat dit tentamen best te doen was. Ik zat qua antwoorden in de juiste richting, maar door de tijd moest ik een paar onderdelen afraffelen waardoor ik moest kiezen voor het openlaten van onderdelen of het half invullen van de vragen. Helaas ben ik een diesel en geen turbo. :{w

Ik haal verbintenissenrecht wel in de herkansing, waar je drie uur over het tentamen mag doen ipv twee uur.
Ik had ook vrij weinig tijd over, terwijl ik normaal in de helft wel klaar ben.

De herbeoordeling heeft me 0,3 extra opgeleverd bij het eindcijfer, helaas niet genoeg voor een voldoende. Was wel een erg slordige fout, ze waren de laatste stelling gewoon vergeten na te kijken, maar hadden er slechts 2 van de 10 punten voor gegeven.

Het tentamen was zeker te doen, maar ik ben gewoon erg slordig geweest, in een aantal gevallen eigenlijk geen eens antwoord gegeven op de vraag, en de eerst MC vraag 4 keer gewijzigd tussen het goede en een fout antwoord, waarbij ik uiteindelijk op de foute bleef hangen.

Viel me toch tegen na de 9 van Inl. Privaatrecht vorig jaar bij een gemiddelde van 5.7.
Geen referral hier.
pi_89761973
Arbeidsrecht vraag;

In het kader van een reorganisatie wordt de arbeidsovereenkomst van 18 werknemers opgezegd. Van 4 andere wordt deze ontbonden.

Moet dit gemeld worden aan het UWV en de belanghebbende vakbond?

/edit: Heb het al, antwoord is nee, aangezien het niet gaat om genoeg werknemers. Er moeten ofwel tenminste 20 worden opgezegd, of gecombineerd met ontbinding ten minste 20 worden weggestuurd, maar de ontbindingen tellen pas mee vanaf een aantal van 5.

[ Bericht 36% gewijzigd door Phaelanx_NL op 10-12-2010 14:19:26 ]
Geen referral hier.
pi_89805623
Iemand enig idee waar je behoorlijk oude arresten vindt? Ben op zoek naar dit geval:
quote:
Rb. Zutphen 19 januari 1882, W. 4829
pi_89829113
Aan het leren voor strafprocesrecht, vandaag laatste dagje, tentamen is 20 december maar dan heb ik ook nog een tentamen arbeidsrecht, dus daar moet ik de rest van de week tijd aan besteden..

Dit wordt de vierde keer dat ik het tentamen ga doen, 2 keer een 5 en 1 keer een 4.5.
Heb nu maar een samenvatting van Corstens doorgenomen met het wetboek erbij en alle relevante artikelen gearceerd en de kernwoorden onderstreept.. En ga nu de werkgroepen en jurisprudentie doornemen..
Maar twijfel iedere keer wel of ik goed bezig ben geweest..

Maar ik weet ook dat ik van Corstens zelf echt lezen ook niet veel wijzer wordt, want daar staat zoveel overbodige info in.. En het meeste van strafprocesrecht staat toch juist in de wet, lijkt me?
  zondag 12 december 2010 @ 12:44:51 #156
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89829367
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:37 schreef Yashaaaaa het volgende:
Aan het leren voor strafprocesrecht, vandaag laatste dagje, tentamen is 20 december maar dan heb ik ook nog een tentamen arbeidsrecht, dus daar moet ik de rest van de week tijd aan besteden..

Dit wordt de vierde keer dat ik het tentamen ga doen, 2 keer een 5 en 1 keer een 4.5.
Heb nu maar een samenvatting van Corstens doorgenomen met het wetboek erbij en alle relevante artikelen gearceerd en de kernwoorden onderstreept.. En ga nu de werkgroepen en jurisprudentie doornemen..

Maar ik weet ook dat ik van Corstens zelf echt lezen ook niet veel wijzer wordt, want daar staat zoveel overbodige info in.. En het meeste van strafprocesrecht staat toch juist in de wet, lijkt me?
Bij strafprocesrecht zou ik juist meer op de arresten focussen. Corstens is vrij wollig. Zelf had ik een 7 voor het tentamen (UvA), maar ik ga het herkansen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_89829970
Ja dat ga ik vandaag doen, maar moest natuurlijk eerst wel weer even de theorie een beetje ophelderen.. Ik vind Corstens ook echt kut geschreven dus heb een samenvatting van iemand gebruikt :) Die dus echt tot de kern ging..

Ook nog een boom basics liggen dus die kan ik ook nog even doornemen.. Maar vooral de arresten inderdaad daarom heb ik wss iedere keer een 5 gehaald.. besteedde daar nooit echt veel aandacht aan :@
  zondag 12 december 2010 @ 14:06:01 #158
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89831992
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 13:05 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja dat ga ik vandaag doen, maar moest natuurlijk eerst wel weer even de theorie een beetje ophelderen.. Ik vind Corstens ook echt kut geschreven dus heb een samenvatting van iemand gebruikt :) Die dus echt tot de kern ging..

Ook nog een boom basics liggen dus die kan ik ook nog even doornemen.. Maar vooral de arresten inderdaad daarom heb ik wss iedere keer een 5 gehaald.. besteedde daar nooit echt veel aandacht aan :@
:(

Boom Basics is ook wel fijn, puur voor het overzicht. Zelf vind ik het fijner als ik de ratio kan construeren achter bepalingen, dan voel je meestal een vraag/probleem wel aan.

Maar succes!
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_89833425
quote:

Aan arresten besteedde ik altijd evenveel tijd als aan het andere leerwerk _O- Wellicht wel een idee om er idd tijd aan te besteden haha :P
pi_89833523
Ach, zonder altijd arresten van binnen en buiten te leren heb ik het ook tot de master geschopt dus :')
pi_89833579
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 14:50 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ach, zonder altijd arresten van binnen en buiten te leren heb ik het ook tot de master geschopt dus :')
:') _O-
Maar dan heb je zeker nog nooit een echte WO Rechten TT gemaakt? :P
pi_89833750
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:37 schreef Yashaaaaa het volgende:

Ik heb voor dat tentamen de werkgroepen vooral heel goed doorgenomen en de jurisprudentie. Oh, en je moet sommige antwoorden van de oefententamens uit je hoofd leren, ze vragen vaak toch dezelfde vragen.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_89833921
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:44 schreef eriksd het volgende:

[..]

Bij strafprocesrecht zou ik juist meer op de arresten focussen. Corstens is vrij wollig. Zelf had ik een 7 voor het tentamen (UvA), maar ik ga het herkansen.
En terecht, ik zou me schamen voor een 7.
pi_89833944
Ja heb de werkgroepen vooral tot het laatste bewaard om alles nog eens te herhalen.. iig de aantekeningen die ik gevonden heb op blueboard :') bestonden zo uit een overzicht van het boek en overzicht van werkgroepen, maar de werkgroepen komen toch behoorlijk overeen met het boek..
Dus iedere keer als ik meteen de werkgroep ging doornemen na het boek. scrolde ik er behoorlijk overheen onder het mom van "weet ik al, ken ik al"

Dus daarom nu ff op de arresten aan het focussen en de werkgroepen heb ik dus bij wijze van al gedaan omdat er zoveel overeen kwam :)

Ik bedoel die casussen zijn ook van het niveau likmevestje dus tsjah :')
pi_89834138
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 14:50 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik heb nog nooit een arrest van binnen en buiten geleerd. Gewoon het kopje/de essentie lezen :+
pi_89834320
Ja ik zou niet echt weten hoe je het anders moet doen :P

Maar sommige mensen kennen ook echt de casus van het arrest enzo :P
pi_89834730
Even wel een vraag over binnentreden van woningen enzo..
In artikel 96 sv staat:

quote:
In geval van ontdekking op heterdaad van een strafbaar feit of in geval van verdenking van een misdrijf als omschreven in art. 67, 1e lid, is de opsporingsambtenaar bevoegd de daarvoor vatbare voorwerpen in beslag te nemen en daartoe elke plaats te betreden.
Is dat dan inclusief een woning, want voor het betreden van een woning zonder toestemming is er toch altijd een schrifelijke machtiging van de Ovj nodig, en soms, als het expliciet in de wet benoemd staat een machtiging van de R-C toch?

Edit; Hoe ik het nu inderdaad begrijp is het inclusief woning, maar voor woning zonder toestemming is altijd schriftelijke machtiging op grond van de AWbi nodig.

[ Bericht 11% gewijzigd door Yashaaaaa op 12-12-2010 15:32:06 ]
pi_89835881
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 15:11 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja ik zou niet echt weten hoe je het anders moet doen :P

Maar sommige mensen kennen ook echt de casus van het arrest enzo :P
Daar hameren de docenten inderdaad altijd op.

Daar begin ik niet aan hoor, dat is echt te veel. Op het werk heb ik daar niet eens tijd voor, dan is het ook gewoon snel scannen en doorgaan met je bezigheden.
  zondag 12 december 2010 @ 15:58:29 #169
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89835966
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 15:23 schreef Yashaaaaa het volgende:
Even wel een vraag over binnentreden van woningen enzo..
In artikel 96 sv staat:

[..]

Is dat dan inclusief een woning, want voor het betreden van een woning zonder toestemming is er toch altijd een schrifelijke machtiging van de Ovj nodig, en soms, als het expliciet in de wet benoemd staat een machtiging van de R-C toch?

Edit; Hoe ik het nu inderdaad begrijp is het inclusief woning, maar voor woning zonder toestemming is altijd schriftelijke machtiging op grond van de AWbi nodig.
De bevoegdheid tot binnentreden wordt inderdaad in dit artikel gegeven. De AWBI is een soort vormvereiste en dus zal ook hier een machtiging nodig zijn.
Bis bis bis
pi_89844595
Wat betreft de arresten, ik heb de afgelopen drie jaar alleen maar voor Europees recht arresten gelezen. De rest viel allemaal uit samenvattingen te halen.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  zondag 12 december 2010 @ 20:23:28 #171
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_89845808
quote:

Ugh, wat een k-vak is dat ja. Ook niet gehaald, ik vond Corstens echt vreselijk. Brutale vraag: zou ik jouw samenvatting mogen hebben? O~)

Mijn volgende tentamen is privaatrecht (verbintenissen) a.s. vrijdag. Gelukkig nog zat tijd, want heb vandaag alleen maar zitten soggen. Wil niet... zucht.
pi_89874407
UU, i guess? Heb je toevallig nog een goede samenvatting van Rechtshandeling en Overeenkomst?
pi_89874948
Ik moet zeggen dat Corstens nog heerlijk vlot en to the point is in vergelijking met De Hullu. De man weet ontzettend veel, maar verliest zichzelf een beetje in overwegingen, zijpaden e.d. En dan heb ik het nog niet eens over Mevis, de koning van wollig.
  maandag 13 december 2010 @ 15:35:31 #174
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_89876260
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 15:00 schreef Orbis het volgende:
En dan heb ik het nog niet eens over Mevis, de koning van wollig.
Ik heb een paar colleges van Mevis voor Inleiding Strafrecht en Criminologie. Hij weet ontzettend veel, maar hij zou het eens leuker mogen verpakken in zijn colleges. Zijn powerpointpresentaties mogen wel wat beter en leuker.
pi_89876546
Ik ken Mevis alleen van zijn boek. Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat zijn colleges net zo zijn.
  maandag 13 december 2010 @ 17:27:38 #176
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_89880800
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 14:47 schreef Geenechtidee het volgende:
UU, i guess? Heb je toevallig nog een goede samenvatting van Rechtshandeling en Overeenkomst?
Nee, helaas! ;(
pi_89882241
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 15:35 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Zijn powerpointpresentaties mogen wel wat beter en leuker.
Waarom? Het gaat toch om de inhoud?
Er was op de EUR een docent van internationaal recht immens populair, waarom? Omdat hij dus plaatjes, youtube-filmpjes etc. in zijn powerpoint presentatie gebruikte. Ik vond het als een van de weinigen storend, afleiden van de echte inhoud die bij hem overigens totaal ontbrak. :')
Voor slick powerpointjes en kickass 4d-animaties volg je toch geen college.
pi_89884512
quote:

Ik heb net zo'n brutale vraag als eva4evah, zou je je samenvatting ook naar mij willen sturen alsjeblieft? :@
pi_89912017
Als jullie allebei even je email pmen zal ik hem wel even doorsturen, het is overigens een samenvatting die ik van siam-nijmegen (blueboard) heb afgehaald, dus misschien zou je jezelf ook daar aan kunnen melden :)

Verder zit ik te twijfelen om één tentamen uit te gaan stellen.
Weet niet of twee tentamens op één dag mij gaan lukken. En van het bachelor tentamen hangt behoorlijk wat af want ik wil en moet mijn bachelor dit jaar gewoon hebben. De ander is een master tentamen waarvan de herkansing op 3 maart is. Dan kan ik daar dus in februari rustig voor leren.

Even zien wat ik precies ga doen ;( :{ :X
pi_89915475
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:53 schreef Yashaaaaa het volgende:
Als jullie allebei even je email pmen zal ik hem wel even doorsturen, het is overigens een samenvatting die ik van siam-nijmegen (blueboard) heb afgehaald, dus misschien zou je jezelf ook daar aan kunnen melden :)

Verder zit ik te twijfelen om één tentamen uit te gaan stellen.
Weet niet of twee tentamens op één dag mij gaan lukken. En van het bachelor tentamen hangt behoorlijk wat af want ik wil en moet mijn bachelor dit jaar gewoon hebben. De ander is een master tentamen waarvan de herkansing op 3 maart is. Dan kan ik daar dus in februari rustig voor leren.

Even zien wat ik precies ga doen ;( :{ :X
ik stuur je even een berichtje, dank je wel!!
pi_89977971
zakelijk recht
zaaksgevolg
afhankelijk recht
accessoir recht

Wat is nu precies het verschil tussen en de definitie van deze termen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Phaelanx_NL op 15-12-2010 22:01:59 ]
Geen referral hier.
pi_89979103
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:54 schreef Phaelanx_NL het volgende:
zakelijk recht
zaaksgevolg
afhankelijk recht
accessoir recht

Wat is nu precies het verschil tussen en de definitie van deze termen?
Een zakelijk recht is een recht dat op een zaak rust en kan tegen iedereen (uit oogpunt van die zaak) in verweer gebracht worden (zie ook absoluut vs relatief recht). Dit in tegenstelling tot een persoonlijk recht dat dus alleen tegen een aantal personen in verweer gebracht kan worden.

Een zakelijk recht heeft zaaksgevolg, dat wil zeggen dat het de zaak volgt waar het bij hoort.

Je hebt dan zakelijke rechten die zelfstandig zijn (bijvoorbeeld eigendom) tegenover rechten die niet zelfstandig maar accessoir zijn, dat wil zeggen dat zij niet kunnen bestaan zonder het recht waar zij bij horen (pandrecht kan niet bestaan als de geldvordering waar het op rust teniet gaat).

Accessoir recht is overigens een ander woord voor afhankelijk recht.

Dit is wat ik me nog van de basis herinner :+
pi_89979308
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:11 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Een zakelijk recht is een recht dat op een zaak rust en kan tegen iedereen (uit oogpunt van die zaak) in verweer gebracht worden (zie ook absoluut vs relatief recht). Dit in tegenstelling tot een persoonlijk recht dat dus alleen tegen een aantal personen in verweer gebracht kan worden.

Een zakelijk recht heeft zaaksgevolg, dat wil zeggen dat het de zaak volgt waar het bij hoort.

Je hebt dan zakelijke rechten die zelfstandig zijn (bijvoorbeeld eigendom) tegenover rechten die niet zelfstandig maar accessoir zijn, dat wil zeggen dat zij niet kunnen bestaan zonder het recht waar zij bij horen (pandrecht kan niet bestaan als de geldvordering waar het op rust teniet gaat).

Accessoir recht is overigens een ander woord voor afhankelijk recht.

Dit is wat ik me nog van de basis herinner :+
Bedankt, af en toe moet ik echt weer even terugpakken naar de basis, omdat ik daar te snel doorheen ben gegaan. Dan hebben we het over beschikken bij voorbaat terwijl ik dit niet eens goed in mn hoofd heb zitten :').
Geen referral hier.
pi_89979365
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:14 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Bedankt, af en toe moet ik echt weer even terugpakken naar de basis, omdat ik daar te snel doorheen ben gegaan. Dan hebben we het over beschikken bij voorbaat terwijl ik dit niet eens goed in mn hoofd heb zitten :').
Het is niet voor niets de basis. Ik moet af en toe ook nog even helemaal terug naar de basis van iets om de kern van een probleem te doorgronden :)
pi_89992195
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 15:06 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een arrest van binnen en buiten geleerd. Gewoon het kopje/de essentie lezen :+
Dat dus! Ik moet voor burgerlijk recht 2 echt debiel veel arresten leren! Ik meen een stuk of 40. Als ik al die stomme verhalen er ook nog bij moet gaan leren dan wordt het helemaal niks :P

(aaipod hier trouwens)
pi_89992961
Bij sommige arresten loont het trouwens wel. Bijvoorbeeld bij Burgerlijk Recht 2 moet je geloof ik dat arrest Hoogovens/Matex leren, dat vond ik een vrij gecompliceerd arrest, en dan helpt enige kennis van de casus toch wel.
pi_90004399
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:39 schreef Cortax het volgende:
Bij sommige arresten loont het trouwens wel. Bijvoorbeeld bij Burgerlijk Recht 2 moet je geloof ik dat arrest Hoogovens/Matex leren, dat vond ik een vrij gecompliceerd arrest, en dan helpt enige kennis van de casus toch wel.
Hoogovens/Matex was volgens mij één van de weinige waarvan ik inderdaad wel de casus heb gelezen :P

quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:16 schreef Kudtstudent het volgende:

[..]

Dat dus! Ik moet voor burgerlijk recht 2 echt debiel veel arresten leren! Ik meen een stuk of 40. Als ik al die stomme verhalen er ook nog bij moet gaan leren dan wordt het helemaal niks :P

(aaipod hier trouwens)
Te veel ja. Bij BR3 mag je er tenminste nog een klapper bij...maar het wordt steeds erger met die burgerlijk recht vakken :D
pi_90037853
Damn, deeltentamen goederenrecht afgelast. Lekker een week zitten leren voor niks.
Geen referral hier.
pi_90038037
Ik heb 't nog beter.

Ik was te laat met inschrijven voor tentamens....kon me maar voor 2 v/d 3 na-inschrijven (na betaling van ¤15 per tentamen...). Voor één tentamen kon ik me niet na-inschrijven omdat er "geen 3 werkdagen tussen zitten" (het tentamen is maandag en ik probeerde het gisteren). Wat is dat nou voor onzin, er zitten wel 2 werkdagen tussen...:P. Wat het verschil is weet ik niet, maar het was echt een "het mag niet omdat het niet mag" reactie.

Nu moet ik dat tentamen dus in de her doen....bah.
pi_90042009
Aaargh, net tentamen privaatrecht verpest, ik snap echt niks van dit vak! :N
Hopelijk zit een voldoende er in.. Hoe hebben de andere UU'ers het tentamen gemaakt?
(las dat er een paar ook hard aan het leren waren, haha!)
pi_90042077
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:18 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Damn, deeltentamen goederenrecht afgelast. Lekker een week zitten leren voor niks.
Oooh das balen!! Ach, als je het straks voor de tweede keer leert snap je het vast nog beter!! ;)
Hoezo was het afgelast dan?
pi_90042143
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:51 schreef mango_cream het volgende:

[..]

Oooh das balen!! Ach, als je het straks voor de tweede keer leert snap je het vast nog beter!! ;)
Hoezo was het afgelast dan?
Vanwege de sneeuw, beetje overdreven. Ligt misschien 15 cm hier.
Geen referral hier.
pi_90042163
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:23 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb 't nog beter.

Ik was te laat met inschrijven voor tentamens....kon me maar voor 2 v/d 3 na-inschrijven (na betaling van ¤15 per tentamen...). Voor één tentamen kon ik me niet na-inschrijven omdat er "geen 3 werkdagen tussen zitten" (het tentamen is maandag en ik probeerde het gisteren). Wat is dat nou voor onzin, er zitten wel 2 werkdagen tussen...:P. Wat het verschil is weet ik niet, maar het was echt een "het mag niet omdat het niet mag" reactie.

Nu moet ik dat tentamen dus in de her doen....bah.
Wat een onzinreactie... :r beetje autistische organisatie..
pi_90042207
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:52 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Vanwege de sneeuw, beetje overdreven. Ligt misschien 15 cm hier.
_O- _O- _O- sorry, maar dat is echt hilarisch! :|W Ben benieuwd hoe Nederland
er uit zou zien als het een keer écht sneeuwde.. Wat een aanstellerij...
Ach nu heb je waarschijnlijk vakantie toch!! :P
pi_90042623
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:54 schreef mango_cream het volgende:

[..]

Nee, volgende week nog college :').
Geen referral hier.
pi_90044458
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 14:03 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Nee, volgende week nog college :').
Oh dat is wel jammer.. Ach ja, geniet van je vrije dagje zou ik zeggen :)
pi_90048349
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 14:52 schreef mango_cream het volgende:

[..]

Oh dat is wel jammer.. Ach ja, geniet van je vrije dagje zou ik zeggen :)
Heb hem maar gebruikt om arbeidsrecht even bij te lezen, dus wat dat betreft wel nuttig.
Geen referral hier.
pi_90048465
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:38 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Heb hem maar gebruikt om arbeidsrecht even bij te lezen, dus wat dat betreft wel nuttig.
Ja das wel beter.. Ik zou willen dat ik mezelf ertoe kon zetten deze saaie dag nuttig te gebruiken..
Moet nog zoveel lezen voor bestuurs, maar écht geen zin, pfff...
pi_90052439
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:54 schreef mango_cream het volgende:

[..]

Ik weet niet of hilarisch het juiste woord is :P . Althans, het feit dat ik 3 uur op een station heb gestaan eer ik eindelijk naar huis kon, was niet echt tof. Naar huis met een taxi, nota bene. De NS en Connexxion hadden het al lang opgegeven. Aan de andere kant, uit verveling ben ik even de Media Markt binnengelopen en daar vond ik Guitar Hero voor een lousy 19 euro. Dat maakte mijn dag toch weer (een soort van) goed.
pi_90058931
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 18:23 schreef Orbis het volgende:

[..]

Ik weet niet of hilarisch het juiste woord is :P . Althans, het feit dat ik 3 uur op een station heb gestaan eer ik eindelijk naar huis kon, was niet echt tof. Naar huis met een taxi, nota bene. De NS en Connexxion hadden het al lang opgegeven. Aan de andere kant, uit verveling ben ik even de Media Markt binnengelopen en daar vond ik Guitar Hero voor een lousy 19 euro. Dat maakte mijn dag toch weer (een soort van) goed.
Welke Guitar Hero? :D
Geen referral hier.
  zaterdag 18 december 2010 @ 13:11:49 #201
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_90082378
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:49 schreef mango_cream het volgende:
Aaargh, net tentamen privaatrecht verpest, ik snap echt niks van dit vak! :N
Hopelijk zit een voldoende er in.. Hoe hebben de andere UU'ers het tentamen gemaakt?
(las dat er een paar ook hard aan het leren waren, haha!)
Ik denk dat ik wel wat zinnige dingen heb opgeschreven, maar ja dat dacht ik de vorige keer ook van Strafrecht en toen had ik echt keihard gefaald (en dan ook echt keihard... lager dan een 3 :@ ) Maar ik ben iig wel blij dat ik 'm heb gemaakt. Weet dat heel veel mensen niet waren gekomen omdat ze geen zin hadden (sneeuw was goed excuus), dan ben ik alleen maar trotser op mezelf dat ik hem wel gewoon heb gemaakt - ook al heb ik 2 (van de 4) werkgroepen gemist. We zien het wel, de klapper komt toch pas begin feb :)
  zaterdag 18 december 2010 @ 13:24:52 #202
165633 eriksd
The grand facade...
pi_90082745
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 13:11 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Ik denk dat ik wel wat zinnige dingen heb opgeschreven, maar ja dat dacht ik de vorige keer ook van Strafrecht en toen had ik echt keihard gefaald (en dan ook echt keihard... lager dan een 3 :@ ) Maar ik ben iig wel blij dat ik 'm heb gemaakt. Weet dat heel veel mensen niet waren gekomen omdat ze geen zin hadden (sneeuw was goed excuus), dan ben ik alleen maar trotser op mezelf dat ik hem wel gewoon heb gemaakt - ook al heb ik 2 (van de 4) werkgroepen gemist. We zien het wel, de klapper komt toch pas begin feb :)
Hoe kan je in godsnaam lager dan een 3 halen :o
Bis bis bis
pi_90083974
Personen- familie- en erfrecht aan het leren, tentamen is woensdag. Wat een ongelovelijk softie-rechtsgebied is het toch ook :')
pi_90084033
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 14:06 schreef DonJames het volgende:
Personen- familie- en erfrecht aan het leren, tentamen is woensdag. Wat een ongelovelijk softie-rechtsgebied is het toch ook :')
Het is wel weer leuk in combinatie met de fiscaliteit O+
pi_90085718
quote:
Klopt. Ik had me er persoonlijk iets leukers bij voorgesteld, toen ik aan het blok begon. Was nog een keuzevak van me ook...
pi_90087867
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 18:23 schreef Orbis het volgende:

[..]

Ik weet niet of hilarisch het juiste woord is :P . Althans, het feit dat ik 3 uur op een station heb gestaan eer ik eindelijk naar huis kon, was niet echt tof. Naar huis met een taxi, nota bene. De NS en Connexxion hadden het al lang opgegeven.
Aan de andere kant, uit verveling ben ik even de Media Markt binnengelopen en daar vond ik Guitar Hero voor een lousy 19 euro. Dat maakte mijn dag toch weer (een soort van) goed.
Haha wat een dag! Ikzelf word altijd wel heel gelukkig van een koopje!
pi_90087976
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 13:11 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Overgeslagen? Deze deeltoets kun je toch niet herkansen? Of wel? I hope so want ik heb echt geen zinnig woord op papier kunnen zetten... Mijn eigen schuld voor de rest, want heb, ondanks dat ik weet dat t vak me niet ligt, niet superhard geleerd, maar ik vind t dan ook geen zak aan...
pi_90088303
Ach, kernvak Privaatrecht is op de UU al jaren een slagveld qua cijfers volgens mij.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_90088873
quote:
12s.gif Op zaterdag 18 december 2010 16:46 schreef GDPP het volgende:
Ach, kernvak Privaatrecht is op de UU al jaren een slagveld qua cijfers volgens mij.
Ik denk dat het vergelijkbaar is met Burgerlijk Recht 2 aan de RuG. Dat is hier elk jaar ook weer een slagveld met slagingspercentages van ~30/35% elk jaar.
pi_90092414
quote:
12s.gif Op zaterdag 18 december 2010 16:46 schreef GDPP het volgende:
Ik kan het me voorstellen, ik vind het zon vaag vak. Misschien ligt het aan mij hoor, maar
ik vind de manier waarop de vragen worden gesteld zo onduidelijk. Bij alle andere vakken heb
ik altijd zon moment dat ik denk, aah, ze bedoelen dit of dat vraagstuk. Bij dit vak was
heb ik niet zon aha moment.. Er zijn ook zoveel mogelijkheden, en geen een lijkt mij altijd
precies passen.. Rotvak... :'(
pi_90114348
quote:
EUR?
pi_90121537
Ben benieuwd of het tentamen strafproces morgen doorgaat met die sneeuw, er rijden nu al geen bussen in Arnhem en Nijmegen, benieuwd hoe het morgen is :o
  zondag 19 december 2010 @ 14:30:20 #213
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_90123174
Als het niet doorgaat, hadden ze dat nu al wel mogen aankondigen... stelletje http://i.fokzine.net/s/shutup.gif
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zondag 19 december 2010 @ 16:11:49 #214
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_90127897
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 13:24 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hoe kan je in godsnaam lager dan een 3 halen :o
Tja... combinatie van factoren. Boek niet door te komen en ik vond het ook niet zo'n leuk vak. En zat niet echt lekker in m'n vel (concentratieproblemen), vandaar.
  zondag 19 december 2010 @ 16:13:19 #215
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_90127973
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 16:32 schreef mango_cream het volgende:

[..]

Overgeslagen? Deze deeltoets kun je toch niet herkansen? Of wel? I hope so want ik heb echt geen zinnig woord op papier kunnen zetten... Mijn eigen schuld voor de rest, want heb, ondanks dat ik weet dat t vak me niet ligt, niet superhard geleerd, maar ik vind t dan ook geen zak aan...
Nee je kunt de deeltoets niet herkansen, je kunt alleen gebruik maken van de reparatiemogelijkheid (mits 4 of hoger) maar dat is dan de toets van deeltoets B (gehele stof dus).
pi_90130084
quote:
2s.gif Op zondag 19 december 2010 14:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
Als het niet doorgaat, hadden ze dat nu al wel mogen aankondigen... stelletje http://i.fokzine.net/s/shutup.gif
Naja ze kunnen nu natuurlijk nog niet zeggen hoe het morgen is, wel kut dat het het tentamen van 9 uur is ipv smiddags :P Naja ik sta morgenvroeg gewoon op tijd op en dan zullen we wel zien :P
Ben er in principe klaar voor, weet ook nu gewoon eens waar de arresten over gaan enzo :P Even voor de zekerheid toch nog wat arresten geprint :P
pi_90132623
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 17:01 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Naja ze kunnen nu natuurlijk nog niet zeggen hoe het morgen is, wel kut dat het het tentamen van 9 uur is ipv smiddags :P Naja ik sta morgenvroeg gewoon op tijd op en dan zullen we wel zien :P
Ben er in principe klaar voor, weet ook nu gewoon eens waar de arresten over gaan enzo :P Even voor de zekerheid toch nog wat arresten geprint :P
Ga je nog naar arbeidsrecht?
pi_90133681
Nope, heb er niet meer voor geleerd maar me gefocust op strafrecht :)

Het voelde net heel goed, en dat ik het allemaal ken enzo, en dan word ik nu toch weer onzeker :r
Kut spanningen altijd ;(
pi_90135337
AAArrggh ik word gek van bestuurs! Als er in een verordening staat dat een vergunning wordt geweigerd indien het aantal te hoog wordt (er mogen maar een bepaald aantal vergunningen worden verleend) of het niet op de juiste plaats is (qua vestiging), en het aantal en de plaatsen worden genoemd is het dan gewoon een avv of een conretiserend besluit? Dus wel of niet appellabel?

Of is het pas conretiserend besluit als er een avv is, en er daarnaast nog een besluit komt waarin de tijd en plaats worden vastgesteld? En kan ik het niet toewijzen van de vergunning zien als zelfstandig normstelling of niet?

[ Bericht 17% gewijzigd door mango_cream op 19-12-2010 18:56:26 ]
  zondag 19 december 2010 @ 20:14:51 #220
186634 koetjiekoetjie
meisje met krullen
pi_90139628
Iemand toevallig verstand van Arbeidsrecht? Ik snap namelijk het hele wel/ geen nawerking in een cao loze periode niet :( Want: In beginsel vindt er geen nawerking plaats bij een algemeen verbindend verklaring van een CAO. Maar arrest Beenen/ Vanduho arrest, waarin is bepaald dat wanneer de werknemer gedurende de looptijd van de a.v.v. aanspraak gemaakt op een recht dat naar zijn aard in duur beperkt is, dan behoudt hij dat recht, ook als de looptijd van de a.v.v. op een gegeven moment eindigt...dus dan toch wel doorwerking?
Anything worth doing is worth doing slowly - Mae West
pi_90142315
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 20:14 schreef koetjiekoetjie het volgende:
Iemand toevallig verstand van Arbeidsrecht? Ik snap namelijk het hele wel/ geen nawerking in een cao loze periode niet :( Want: In beginsel vindt er geen nawerking plaats bij een algemeen verbindend verklaring van een CAO. Maar arrest Beenen/ Vanduho arrest, waarin is bepaald dat wanneer de werknemer gedurende de looptijd van de a.v.v. aanspraak gemaakt op een recht dat naar zijn aard in duur beperkt is, dan behoudt hij dat recht, ook als de looptijd van de a.v.v. op een gegeven moment eindigt...dus dan toch wel doorwerking?
Nee, je kan in beginsel geen aanspraak maken op een CAO als de algemeen verbindend verklaring stopt, en de werkgever is er niet aan gebonden. Echter, stel dat je tijdens het nog wel algemeen verbindend zijn van de CAO recht had op scholing, en die loopt voor een deel binnen de looptijd van de CAO, en deels erna (met een niet gebonden werkgever) dan behoud je dat recht op scholing ook nog voor de periode na het verval van algemeen verbindend verklaring. Je kan echter niet daarna nog aan die scholing beginnen door je te beroepen op de niet meer verbindend verklaarde CAO, omdat de werkgever er niet aan gebonden is.
Geen referral hier.
  zondag 19 december 2010 @ 21:03:52 #222
186634 koetjiekoetjie
meisje met krullen
pi_90142735
Ahaaa! Nu begrijp ik het wat beter! Dankjewel :)
Anything worth doing is worth doing slowly - Mae West
  maandag 20 december 2010 @ 14:47:09 #223
57434 Marloes
Digital Love
pi_90177511
Volgens mij is dit nog maar inleiding Privaatrecht als ik het goed heb ;)
Kernvak wordt in periode 4 gegeven volgens mij :+

Ehm, ik wou GDPP quoten maar dat is mislukt, bij deze :P
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  maandag 20 december 2010 @ 14:59:54 #224
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_90178232
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:47 schreef Marloes het volgende:
Volgens mij is dit nog maar inleiding Privaatrecht als ik het goed heb ;)
Kernvak wordt in periode 4 gegeven volgens mij :+

Ehm, ik wou GDPP quoten maar dat is mislukt, bij deze :P
Nee, het ging over kernvak Privaatrecht 2, dat wordt in deze periode gegeven (voor de tweedejaars). Inleiding is idd ook in deze periode, maar dan voor de eerstejaars. En kernvak privaatrecht 1 is idd in periode 4. Dat is idd een slagveld, wel iets minder dramatisch dan 30%, ik geloof dat het dit jaar ongeveer 50-50 was. Kernvak Privaatrecht 2 gaat denk ik wat beter, het is vooral goederenrecht wat veel mensen moeilijk vinden en niet verbintenissenrecht.
pi_90191857
Morgen IRW op de UvA, lets hope for the best :P Ik heb iig mn best ervoor gedaan :)
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')