Ik hoop voor je dat het nakijken gunstig voor je uitpakt.quote:Op donderdag 9 december 2010 00:29 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Vanavond nabespreking verbintenissenrecht gehad, en misschien heb ik er wel een voldoende uit kunnen slepen, waren een aantal vragen waar naar mijn idee en het idee van de vakdocent te weinig punten waren toegekend. Nu maar wachten op de uitslag van de nieuwe beoordeling.
Ik had ook vrij weinig tijd over, terwijl ik normaal in de helft wel klaar ben.quote:Op donderdag 9 december 2010 17:23 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat het nakijken gunstig voor je uitpakt.![]()
Ik heb opgevangen van een medestudente dat bij vraag 4 of 5 van de casus 8 punten is gegeven doordat een van die vragen verkeerd is begrepen door meeste studenten. Ik heb het antwoordmodel bekeken en ik kan niet anders zeggen dat dit tentamen best te doen was. Ik zat qua antwoorden in de juiste richting, maar door de tijd moest ik een paar onderdelen afraffelen waardoor ik moest kiezen voor het openlaten van onderdelen of het half invullen van de vragen. Helaas ben ik een diesel en geen turbo.![]()
Ik haal verbintenissenrecht wel in de herkansing, waar je drie uur over het tentamen mag doen ipv twee uur.
quote:Rb. Zutphen 19 januari 1882, W. 4829
Bij strafprocesrecht zou ik juist meer op de arresten focussen. Corstens is vrij wollig. Zelf had ik een 7 voor het tentamen (UvA), maar ik ga het herkansen.quote:Op zondag 12 december 2010 12:37 schreef Yashaaaaa het volgende:
Aan het leren voor strafprocesrecht, vandaag laatste dagje, tentamen is 20 december maar dan heb ik ook nog een tentamen arbeidsrecht, dus daar moet ik de rest van de week tijd aan besteden..
Dit wordt de vierde keer dat ik het tentamen ga doen, 2 keer een 5 en 1 keer een 4.5.
Heb nu maar een samenvatting van Corstens doorgenomen met het wetboek erbij en alle relevante artikelen gearceerd en de kernwoorden onderstreept.. En ga nu de werkgroepen en jurisprudentie doornemen..
Maar twijfel iedere keer wel of ik goed bezig ben geweest..
Maar ik weet ook dat ik van Corstens zelf echt lezen ook niet veel wijzer wordt, want daar staat zoveel overbodige info in.. En het meeste van strafprocesrecht staat toch juist in de wet, lijkt me?
quote:Op zondag 12 december 2010 13:05 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja dat ga ik vandaag doen, maar moest natuurlijk eerst wel weer even de theorie een beetje ophelderen.. Ik vind Corstens ook echt kut geschreven dus heb een samenvatting van iemand gebruiktDie dus echt tot de kern ging..
Ook nog een boom basics liggen dus die kan ik ook nog even doornemen.. Maar vooral de arresten inderdaad daarom heb ik wss iedere keer een 5 gehaald.. besteedde daar nooit echt veel aandacht aan
Aan arresten besteedde ik altijd evenveel tijd als aan het andere leerwerkquote:Op zondag 12 december 2010 13:05 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja dat ga ik vandaag doen, maar moest natuurlijk eerst wel weer even de theorie een beetje ophelderen.. Ik vind Corstens ook echt kut geschreven dus heb een samenvatting van iemand gebruiktDie dus echt tot de kern ging..
Ook nog een boom basics liggen dus die kan ik ook nog even doornemen.. Maar vooral de arresten inderdaad daarom heb ik wss iedere keer een 5 gehaald.. besteedde daar nooit echt veel aandacht aan
quote:Op zondag 12 december 2010 14:50 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ach, zonder altijd arresten van binnen en buiten te leren heb ik het ook tot de master geschopt dus
Ik heb voor dat tentamen de werkgroepen vooral heel goed doorgenomen en de jurisprudentie. Oh, en je moet sommige antwoorden van de oefententamens uit je hoofd leren, ze vragen vaak toch dezelfde vragen.quote:Op zondag 12 december 2010 12:37 schreef Yashaaaaa het volgende:
Aan het leren voor strafprocesrecht, vandaag laatste dagje, tentamen is 20 december maar dan heb ik ook nog een tentamen arbeidsrecht, dus daar moet ik de rest van de week tijd aan besteden..
Dit wordt de vierde keer dat ik het tentamen ga doen, 2 keer een 5 en 1 keer een 4.5.
Heb nu maar een samenvatting van Corstens doorgenomen met het wetboek erbij en alle relevante artikelen gearceerd en de kernwoorden onderstreept.. En ga nu de werkgroepen en jurisprudentie doornemen..
Maar twijfel iedere keer wel of ik goed bezig ben geweest..
Maar ik weet ook dat ik van Corstens zelf echt lezen ook niet veel wijzer wordt, want daar staat zoveel overbodige info in.. En het meeste van strafprocesrecht staat toch juist in de wet, lijkt me?
En terecht, ik zou me schamen voor een 7.quote:Op zondag 12 december 2010 12:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bij strafprocesrecht zou ik juist meer op de arresten focussen. Corstens is vrij wollig. Zelf had ik een 7 voor het tentamen (UvA), maar ik ga het herkansen.
Ik heb nog nooit een arrest van binnen en buiten geleerd. Gewoon het kopje/de essentie lezenquote:Op zondag 12 december 2010 14:50 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ach, zonder altijd arresten van binnen en buiten te leren heb ik het ook tot de master geschopt dus
Is dat dan inclusief een woning, want voor het betreden van een woning zonder toestemming is er toch altijd een schrifelijke machtiging van de Ovj nodig, en soms, als het expliciet in de wet benoemd staat een machtiging van de R-C toch?quote:In geval van ontdekking op heterdaad van een strafbaar feit of in geval van verdenking van een misdrijf als omschreven in art. 67, 1e lid, is de opsporingsambtenaar bevoegd de daarvoor vatbare voorwerpen in beslag te nemen en daartoe elke plaats te betreden.
Daar hameren de docenten inderdaad altijd op.quote:Op zondag 12 december 2010 15:11 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja ik zou niet echt weten hoe je het anders moet doen
Maar sommige mensen kennen ook echt de casus van het arrest enzo
De bevoegdheid tot binnentreden wordt inderdaad in dit artikel gegeven. De AWBI is een soort vormvereiste en dus zal ook hier een machtiging nodig zijn.quote:Op zondag 12 december 2010 15:23 schreef Yashaaaaa het volgende:
Even wel een vraag over binnentreden van woningen enzo..
In artikel 96 sv staat:
[..]
Is dat dan inclusief een woning, want voor het betreden van een woning zonder toestemming is er toch altijd een schrifelijke machtiging van de Ovj nodig, en soms, als het expliciet in de wet benoemd staat een machtiging van de R-C toch?
Edit; Hoe ik het nu inderdaad begrijp is het inclusief woning, maar voor woning zonder toestemming is altijd schriftelijke machtiging op grond van de AWbi nodig.
Ugh, wat een k-vak is dat ja. Ook niet gehaald, ik vond Corstens echt vreselijk. Brutale vraag: zou ik jouw samenvatting mogen hebben?quote:Op zondag 12 december 2010 13:05 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik heb een paar colleges van Mevis voor Inleiding Strafrecht en Criminologie. Hij weet ontzettend veel, maar hij zou het eens leuker mogen verpakken in zijn colleges. Zijn powerpointpresentaties mogen wel wat beter en leuker.quote:Op maandag 13 december 2010 15:00 schreef Orbis het volgende:
En dan heb ik het nog niet eens over Mevis, de koning van wollig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |