Dan mag ik hopen dat de koper en zijn TomTom een heel kort geheugen heeft want anders zal hij vast wel even langs zijn huis komen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:37 schreef borbit het volgende:
naast dat het fucking lullig is dat je een kapotte auto verkoopt (gaat spontaan na 2 uur kapot wat vreemd...) Zorgen dat je onbereikbaar blijft. De koper zal het na een tijdje wel opgeven.
als je een auto verkoopt die na een dag kapot gaat zorg je meestal wel dat niet bij je huis afspreekt. Dus auto bezorgen of ergens op een parkeerplaats afspreken. Als je zo dom bent geweest om de auto bij je thuis te laten ophalen geld terug geven en volgend wrak wel op een onbekende plek verkopen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:40 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dan mag ik hopen dat de koper en zijn TomTom een heel kort geheugen heeft want anders zal hij vast wel even langs zijn huis komen.
Das nog altijd maar de vraag. Het is wel heel toevallig dat die zomaar in eens kapot gaat. Maar das de pech van de koper.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:42 schreef TimMer1981 het volgende:
Tsja, je kunt kiezen: of je bent een fatsoenlijk mens en maakt 500 euro naar hem over of je bent een schoft en je maakt niets over. Had jij je auto namelijk een paar dagen langer gehad dan was het jou overkomen en had het je 1000 euro gekost in plaats van 500.
Garantie tot het einde van de straat. Wilde hij meer garantie had hij maar een auto via een garage moeten kopen.quote:
Misschien heeft de koper hem zelf ondertussen al gesloopt met z'n stuntjesquote:Op dinsdag 9 november 2010 22:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Aanbieden de auto terug te kopen. En dan kijken of die pomp idd stuk is.
Dan heb jij je plicht goed gedaan en kan hij jou niets verwijten. Zeker met wat je in een eerdere post zei wat hij met die auto gedaan heeft, lijkt dat het zijn eigen schuld is.quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:24 schreef John-j het volgende:
Ja okay dat dacht ik dus ook al dat het misschien teveel was geweest. Maar goed had hem kort geleden nog bij de garage gehad. Nieuwe lmm draagarmen links, remslamgen voor, handremkabels, remblokken achter, distributieriem nieuwe veren rondom, nieuwe banden rondom dit vrij recent allemaal. Ook gevraagd 3 weken terug of er iets mankeerde verder, er was niks merkbaars. En bij de nieuwe luchtmassameter 3 weken terug hebben ze hem ook uitgelezen en niks geen foutmeldingen gevonden.
Op de fiets zeker.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:40 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dan mag ik hopen dat de koper en zijn TomTom een heel kort geheugen heeft want anders zal hij vast wel even langs zijn huis komen.
En een diesel vindt dat al helemaal niet fijn, heb ik ooit ondervondenquote:Op woensdag 10 november 2010 08:01 schreef missychicken het volgende:
En waarsch. heeft ie zijn tank leeggereden wat sowieso niet goed is voor een auto maar zeker een wat oudere auto met km op de teller vindt dat niet fijn zeg maar..
quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:16 schreef Pierce-Showdown het volgende:
Als hij de tank leeg heeft gereden dan zou het kunnen dat de pomp defect gegaan is doordat deze droog is komen te staan, zeker als de auto al 10 jaar oud is en 3 ton heeft gelopen kan dat teveel geweest zijn voor de pomp.
Ik ben geen auto deskundige, maar die twee feiten bij elkaar vind ik verdacht.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:35 schreef John-j het volgende:
Hallo beste mensen,
HEb nu onlangs mijn auto verkocht in goede vertrouwen. Auto is proef mee gereden en mij gevraagd of de motor goed was. Hierop heb ik geantwoord dat de auto goed liep en heeft gelopen geen mankementen bij mij bekent. Koper belt vervolgens mij terug (na overschrijving en betaling) dat de auto niet meer start geen plezant gesprek. Goed ik heb hem vertelt tot op heden nooit geen problemen heb gehad. Nu wordt ik. Vandaag terug gebeld door hem en vertelt hij me dat de hoge druk brandstofpomp kapot is. En dat hem dit 1000 euro gaat kosten. Of ik hem niet tegemoet wil komen omdat hij maar 1 avond van de auto heeft kunnen genieten. Heb hem beantwoordt dat ik dit niet zou kunnen en dat mij dit niet bekend was omdat ik nooit geen problemen heb gehad. Bij zijn eerste telefoontje melde hij ook dat hij veel km had afgelegd zonder problemen. Maar met de vraag hoe lang hij op reserve kon doorrijden?
Gaat hier om een auto van 2000 Jan. met bijna 300000 op de klok. Welliswaar een diesel. Heb hem verkocht voor 2250.
Wat moet ik hier nu mee? Gr
Maak je niet druk, hij heeft de pomp gemold met het droogvallen. (ik zou me ook aansprakelijk voelen maar hij heeft gewoon zijn mond voorbij gepraat.quote:Op woensdag 10 november 2010 20:24 schreef John-j het volgende:
Het betreft een alfa 156, normaal gesproken kunnen die motoren heel veel hebben.
Nou heb ik mijn monteur gesproken (alfa specialist) en die vertelde mij dat er niks mee aan de hand was. Waarschijnlijk had het met het droogdraaien te maken. Maat goed hij kan geluk hebben het o ringetje kan kapot zijn van de drukte regelaar ofzoiets kon kapot zijn zij hij.
Want?quote:Op donderdag 11 november 2010 23:54 schreef Zwolsboy het volgende:
Gewoon laten repareren op zijn kosten.
Vraag de rekening en het overzicht of het alleen de pomp is.
En betaal daar 50% van.
TS is niet de koper, maar de verkoper en volgens mij geen 'oplichter'.quote:En nooit autos kopen van mensen die niet bij hun huis of thuis adres afspreken (oplichters).
Zoveel mogelijk gegevens inwinnen bij koop van een 2e hands auto (partuclier)
Zo vraag ik bijv een kopie van de auto papieren en rijbewijs zodat ik 100% weet met wie ik temaken heb.
Dat dus, weet je zeker dat het onderdeel echt is vervangen. Of hij moet connecties hebben met garagevriendjes die even een nepfactuur maken.quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:05 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik zou de helft van kosten delen na reparatie en factuur
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |