abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88540477
Een slechte pomp kan je vaak wel aan zien komen, pomp maakt dan meestal een hoop herrie of levert minder druk en bij moderne auto's zal er ook vaak een foutmelding gelogd worden in de ECU.

Dus met een degelijke keuring is het zeker wel mogelijk om een eventueel probleem met de pomp te constateren.
pi_88543549
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:40 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]



Dan mag ik hopen dat de koper en zijn TomTom een heel kort geheugen heeft want anders zal hij vast wel even langs zijn huis komen.
Op de fiets zeker.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88543857
Koper heeft onderzoeksplicht, en verkoper informatieplicht, TS lijkt me hier aan voldaan te hebben.

TS wijs de koper op zijn onderzoeksplicht en je bent er waarschijnlijk vanaf
pi_88543875
jammer de bammer voor koper.Als je garantie wil moet je naar de dealer gaan. En waarsch. heeft ie zijn tank leeggereden wat sowieso niet goed is voor een auto maar zeker een wat oudere auto met km op de teller vindt dat niet fijn zeg maar..
pi_88543957
Normaal gesproken zou ik het wel lullig vinden voor koper. Deze koper geeft zelf echter aan dat hij helemaal niets van auto's begrijpt, ga je nu op zijn verzoek in dan staat hij over een week weer bij je aan de deur.
pi_88544926
Maak je niet zo druk joh, garantie is geen sprake van. Deel hem mee dat je het erg vervelend vind maar dat het verder zijn probleem is en dat je verder geen contact meer wenst.
pi_88549638
Jij hebt niks fout gedaan TS, zoals al gezegd. Vertellen dat je het vervelend vindt maar niet betalen dus. Als de koper zekerheid/garantie had willen hebben had hij maar bij een handelaar of dealer moeten kopen.

Trouwens: Naast het droogstaan van de brandstofpomp bij leegrijden is het ook zo dat er na verloop van tijd wat rotzooi op de bodem van je tank achter kan blijven (zeker na 10 jaar en 3 ton en als jij hem nooit helemaal leeg reed). Als je je tank nu dan ineens wel compleet leeg rijdt kan die zooi in de brandstofpomp komen waardoor hij ook kapot kan gaan.
pi_88550971
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 08:01 schreef missychicken het volgende:
En waarsch. heeft ie zijn tank leeggereden wat sowieso niet goed is voor een auto maar zeker een wat oudere auto met km op de teller vindt dat niet fijn zeg maar..
En een diesel vindt dat al helemaal niet fijn, heb ik ooit ondervonden
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_88553634
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:16 schreef Pierce-Showdown het volgende:
Als hij de tank leeg heeft gereden dan zou het kunnen dat de pomp defect gegaan is doordat deze droog is komen te staan, zeker als de auto al 10 jaar oud is en 3 ton heeft gelopen kan dat teveel geweest zijn voor de pomp.
:Y

...waarschijnlijk heeft het laatste restje troep met lucht in de tank 'm de das omgedaan.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_88553755
2 dingen spreken tegen bij de koper: leegrijden en dan vaak proberen te starten. Kan doordat de pomp droogstaat de pomp doen doorbranden.
1 ding spreekt tegen de verkopen: 10 jaar oud en 3 ton: kan slijtage van de pomp zijn. Maar dan had hij het zelf ook al moeten merken, moeilijker starten en meer herrie.
  woensdag 10 november 2010 @ 13:52:08 #36
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_88554218
Gewoon melden dat je het zeer spijtig voor hem vind en het daarbij laten.
Garantie tot de deur hoor.
En stel je niet te soft op, want anders blijft zo'n figuur bellen en vragen.

dus verder "goedemiddagggggg" , zeggen en neerleggen die telefoon :9
Rayen 2½ jaar!
pi_88555655
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:35 schreef John-j het volgende:
Hallo beste mensen,

HEb nu onlangs mijn auto verkocht in goede vertrouwen. Auto is proef mee gereden en mij gevraagd of de motor goed was. Hierop heb ik geantwoord dat de auto goed liep en heeft gelopen geen mankementen bij mij bekent. Koper belt vervolgens mij terug (na overschrijving en betaling) dat de auto niet meer start geen plezant gesprek. Goed ik heb hem vertelt tot op heden nooit geen problemen heb gehad. Nu wordt ik. Vandaag terug gebeld door hem en vertelt hij me dat de hoge druk brandstofpomp kapot is. En dat hem dit 1000 euro gaat kosten. Of ik hem niet tegemoet wil komen omdat hij maar 1 avond van de auto heeft kunnen genieten. Heb hem beantwoordt dat ik dit niet zou kunnen en dat mij dit niet bekend was omdat ik nooit geen problemen heb gehad. Bij zijn eerste telefoontje melde hij ook dat hij veel km had afgelegd zonder problemen. Maar met de vraag hoe lang hij op reserve kon doorrijden?

Gaat hier om een auto van 2000 Jan. met bijna 300000 op de klok. Welliswaar een diesel. Heb hem verkocht voor 2250.

Wat moet ik hier nu mee? Gr
Ik ben geen auto deskundige, maar die twee feiten bij elkaar vind ik verdacht.
Gevalletje schade door leegrijden van de tank?
Er vanuit gaande dat klopt dat jij nooit problemen met die auto had, zou ik dus niet zomaar toegeven.
En vraag anders of je de garage kan spreken waar die auto nu staat.
  woensdag 10 november 2010 @ 14:37:18 #38
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_88556030
Strikt juridisch gezien heeft de koper weinig poten om op te staan. Gekocht = gekocht, en daarbij dient in aanmerking genomen te worden dat het gaat om een ouwe kar, 300,000 op te teller, (diesel-of-niet) - dat zijn cijfertjes waarbij je er als koper ernstig rekening mee moet houden dat het ding het weleens snel zou kunnen begeven.
Het ding voldeed aan, zoals het BW het uitdrukt, "wat de koper er van had kunnen en mogen verwachten".
Snel stuk = botte pech voor hem, maar bepaald niet iets wat hij 'nooit had kunnen verwachten'.

Gezien het feit dat TS eerlijk is geweest door in ieder geval niet met die teller te rommelen o.i.d., staat-ie volledig in z'n recht.

Maar: als je het gevoel hebt dat ook de koper te goede trouw is geweest, en je baalt er toch wel van dat die nou meteen met een kapot wrak zit - afhankelijk van je oordeel in deze en natuurlijk je eigen financiële situatie, lijkt het mij erg elegant om aan te bieden om de reparatie/vervangingskosten te delen, uit coulance.
Uiteraard volledig naar je eigen inschatting over de persoonlijkheid van de koper, het is dus geen verplichting of wat dan ook!

Succes!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 10 november 2010 @ 14:48:30 #39
324741 John-j
Immer und altijd
pi_88556403
Nou ja ik blijf er mijn twijfels bij hebben. Ik weet wel dat die motoren veel kunnen hebben en dat ik nooit problemen heb ghad. Bedankt voor jullie input iig.
pi_88559090
Aha dus hij rijdt nota bene bij een diesel de tank leeg en vervolgens vindt hij het vreemd dat er iets kapot is gegaan?
Sowieso is bij een auto van 10 jaar en 300 000 km 1000 euro aan reparatie onredelijk. Tenzij het een super speciaal model is gaat zo'n ding dan naar de sloop.
pi_88566285
Ik zit zelf sinds 4 maanden in de aflevering en verkoop van occasions en nieuwe auto's.
En ik kan je dit vertellen. Als verkoper heb je een medelingsplicht, en de koper heeft een onderzoeksplicht.

Nu is dit dus een welles nietus geval.
TS kon misschien niet weten dat de brandstofpomp rot was.
En de koper kan hem misschien gemold hebben door het inderdaad laten
Maar dikke pech voor de koper, hij heeft geen koopovereenkomst getekend, dus de koper heeft geen poot op te staan.

Wat voor auto betreft het? een volvo of een opel?
  woensdag 10 november 2010 @ 19:18:47 #42
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_88566636
Ding heeft 3 ton gelopen. Handel van particulier naar particulier. Dan loop je als koper een risico.
Heb zelf ook wel eens gezeik gehad met een koper die de handel binnen de kortse keren in de prak had gedraaid. Ging ik kijken; had ie in nog geen 1000 km 6 mm profiel weggereden van de achterbanden en het olieniveau stond onder de pijlstok. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 10 november 2010 @ 20:24:17 #43
324741 John-j
Immer und altijd
pi_88569437
Het betreft een alfa 156, normaal gesproken kunnen die motoren heel veel hebben.
Nou heb ik mijn monteur gesproken (alfa specialist) en die vertelde mij dat er niks mee aan de hand was. Waarschijnlijk had het met het droogdraaien te maken. Maat goed hij kan geluk hebben het o ringetje kan kapot zijn van de drukte regelaar ofzoiets kon kapot zijn zij hij.
pi_88582577
Mijn regel: hoek om, garantie om!

Lullig voor die koper maar auto's van 10 jaar met 300.000 op de teller krijgen nou eenmaal gebreken. Toevallig was dat voor hem net 1 dag na aankoop :W
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_88583002
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 20:24 schreef John-j het volgende:
Het betreft een alfa 156, normaal gesproken kunnen die motoren heel veel hebben.
Nou heb ik mijn monteur gesproken (alfa specialist) en die vertelde mij dat er niks mee aan de hand was. Waarschijnlijk had het met het droogdraaien te maken. Maat goed hij kan geluk hebben het o ringetje kan kapot zijn van de drukte regelaar ofzoiets kon kapot zijn zij hij.
Maak je niet druk, hij heeft de pomp gemold met het droogvallen. (ik zou me ook aansprakelijk voelen maar hij heeft gewoon zijn mond voorbij gepraat.

En een Alfa met 300.000km, dat is net zo betrouwbaar als een Ducati met 30.000km.
>:)
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_88618532
Gewoon laten repareren op zijn kosten.
Vraag de rekening en het overzicht of het alleen de pomp is.
En betaal daar 50% van.

En nooit autos kopen van mensen die niet bij hun huis of thuis adres afspreken (oplichters).
Zoveel mogelijk gegevens inwinnen bij koop van een 2e hands auto (partuclier)

Zo vraag ik bijv een kopie van de auto papieren en rijbewijs zodat ik 100% weet met wie ik temaken heb.

(hoewel ik nu een nieuwe auto rij) mn vorige heb ik dat wel gedaan en alles verliep netjes en na 6 maanden zijn gegevens gewist
Interessant he ?
pi_88623360
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 23:54 schreef Zwolsboy het volgende:
Gewoon laten repareren op zijn kosten.
Vraag de rekening en het overzicht of het alleen de pomp is.
En betaal daar 50% van.
Want?
quote:
En nooit autos kopen van mensen die niet bij hun huis of thuis adres afspreken (oplichters).
Zoveel mogelijk gegevens inwinnen bij koop van een 2e hands auto (partuclier)

Zo vraag ik bijv een kopie van de auto papieren en rijbewijs zodat ik 100% weet met wie ik temaken heb.
TS is niet de koper, maar de verkoper en volgens mij geen 'oplichter'.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 10:23:27 #48
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_88626953
Wel grappig, als een Fok!er een auto koopt die na 2 uur stuk gaat vormt zich direct een Fok!knokploeg, als een Fok!er een auto verkoopt die na 2 uur stuk gaat moet ie z'n telefoon maar tijdje uit zetten. Goed verhaal... :+
pi_88628372
je verkoopt de auto als particulier, dan gaat men ervan uit dat je als "leek" geen verstand van auto's hebt en dus ook niet merkt of de brandstofpomp aan het einde van zijn latijn is,

de koper koopt de auto van een particulier met alle risico's vandien, kortom hij heeft geen poot om op te staan, het is lullig van hem, maar als hij zekerheid had gewild had hij de auto bij een garage moeten kopen (waar hij overigens ook geen poot had om op te staan aangezien de auto ouder is dan 8 jaar en goedkoper is dan ¤4.500,-, waardoor er sowieso geen bovagvoorwaarden van toepassing zijn)

(ben ex auto verkoper)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')