abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50469392
Ik heb begin mei een auto verkocht met de nodige mankementen (dit heb ik netjes vermeld op Marktplaats en hem tijdens het bezichtigen ook verteld). Er stond zelfs bij dat de auto bedoeld was om op te knappen of om te gebruiken voor reserve-onderdelen. Nu een maand later wordt ik gebeld dat de koper een ongeluk heeft gehad en wil de schade op mij verhalen. Hij wil dat ik de auto terugneem. Het wiel zou eraf gevlogen zijn en er wordt beweert dat deze maar met 4 (van 5) bouten vastzat. Van dat mankement was ik me overigens niet bewust.
Als ik de auto niet vrijwillig zou terugnemen, zouden ze er wel voor zorgen dat ik hem op een andere manier zou terugnemen, wat volgens de koper morgen geregeld zou worden (vrijdag 15 juni 2007).

Aangezien er een cultuurverschil is tussen ons (ik Nederlander, hij van Turkse afkomst) ben ik benieuwd wat jullie zouden doen in deze situatie. Ik weet dat een koper onderzoeksplicht heeft.
pi_50469469
Niet terugnemen. De mankementen zijn aangegeven, dus de koper wist wat 'ie kocht.

Dat 'ie met het ding de weg op gaat zonder hem eerst op te knappen is z'n eigen verantwoordelijkheid.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 14 juni 2007 @ 23:05:08 #3
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_50469472
Zijn probleem, auto is zijn eigendom, bovendien met 4 bouten rijden ipv 5 merk je direct al bij 30 á 50km/u... Het klinkt exact het zelfde als een rot aandrijfas. 'Sjoekend' geluid tijdens het rijden..
(Heb 't zelf ook gehad..)

Eventueel aangifte doen als hij wat gaat regelen als jij dat niet doet..
  donderdag 14 juni 2007 @ 23:07:01 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50469538
Ik zou me aanpassen aan zijn cultuur door heel veel vrienden te bellen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_50469541
Wie zegt dat hij in die maand tijd het wiel er nooit af heeft gehad?
Jij hebt alles gedaan wat je kon doen en hebt ook geen garantie gegeven. (op een opknapper uiteraard niet) dus dat ie het maar bekijkt...
pi_50469561
Als er echt sprake is geweest van een verborgen gebrek kan de koop ongedaan maakt worden volgens mij. Maareh, zoals jij het zegt klinkt het als een bedreiging en zou ik even de plaatstelijke politie om advies vragen. Dat heeft als bijkomend voordeel dat als die gozer wat van plan is, de politie al op de hoogte is.

Maar als je oprecht alles erbij hebt gezegt, dan denk ik dat je de auto zeker niet terug hoeft te nemen.

Laat ons weten hoe het afloopt zou ik zeggen.
  donderdag 14 juni 2007 @ 23:07:55 #7
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_50469572
ik zou iig morgen niet thuis zijn En ff de politie alvast inlichten. Met een beetje mazzel komen ze dan wat sneller als je ze belt
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 14 juni 2007 @ 23:10:24 #8
154880 Bolter
Awesomeness
pi_50469652
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:07 schreef santax het volgende:
Dat heeft als bijkomend voordeel dat als die gozer wat van plan is, de politie al op de hoogte is.
Weten ze iig waar ze moeten beginnen met zoeken als je dood wordt gevonden
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_50469682
Bij de politie ben ik geweest, die hebben wat gegevens genoteerd, ze weten er dus vanaf.
  donderdag 14 juni 2007 @ 23:12:52 #10
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50469754
het wiel vloog er af,dus hoe kan hij dan ooooit beweren dat het maar met 4 bouten vastzat Neem aan dat het wiel + bouten ergens zijn gaan rondvliegen toen het gebeurde dus lijkt me een beetje rare conclusie
pi_50469813
onderduiken..

is er een anwb overeenkomst getekend? zo nee, dan heeft de koper pech. Hij heeft de auto met de mankementen gekocht, deze waren bekend. Niet bekende mankementen had de betreffende turk ook zelf kunnen constateren, d.m.v. zelf onderzoeken of een aankoopkeuring. Overigens als er één bout loszit zal het wiel er niet direct afvliegen, en had de turk dit kunnen horen tijdens het rijden (geloof me dat hoor je, heb het zelf ook ervaren) Ik zou afwachten wat de turk doet, in geval van een nette turk, zal hij er een rechtzaak van maken ? in geval van een niet zo nette turk zou ik hard wegrennen.

Tip: indien je een auto particulier verkoopt, kun je een anwb formulier downloaden van de anwbsite. Hierop kan verklaard worden dat de auto is ver en gekocht met de mankementen. Mocht er dan toch iets gebeuren zoals een ongeluk oid dan praat je jezelf vrij van enige kosten en problemen.

Eigenlijk heeft de turk in dit geval geen poot om op te staan. Een rechter zal zijn verzoek afkeuren. Ik hoop voor je dat het allemaal een goede afloop heeft.

Want wat de turk hoogstwaarschijnlijk niet weet:

In nederland geldt "eens verkocht altijd verkocht"

Succes!
pi_50470070
overigens na een maand klopt ie pas aan, straks klopt ie na een jaar aan omdat de einddemper verrot zal zijn.. meneer turk begrijpt het niet zo erg denk ik
pi_50470092
Als hij wist dat het met 4 bouten vast zat, waarom heeft hij er niet een boutje bij aan vast gemaakt zodat het vast zat?

Voor de rest niet jou probleem.
pi_50470103
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:10 schreef Bolter het volgende:

[..]

Weten ze iig waar ze moeten beginnen met zoeken als je dood wordt gevonden
Fokker Mark Norman, beter bekend als trancemaniak is dood aangetroffen in zijn woning. De politie gaat uit van een misdrijf, daar Norman werd gevonden onder een auto die met ferme kracht op hem ingereden was. Opmerkelijk detail is dat de auto slechts 3 wielen had. De in Joure woonachtige Norman is 27 jaar geworden.
Namens FOK! wensen wij de nabestaanden veel sterkte toe met dit grote verlies.

Zal ik hem al in de tracker zetten?
  donderdag 14 juni 2007 @ 23:22:47 #15
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_50470149
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:03 schreef trancemaniak het volgende:

Ik heb begin mei een auto verkocht met de nodige mankementen (dit heb ik netjes vermeld op Marktplaats en hem tijdens het bezichtigen ook verteld). Er stond zelfs bij dat de auto bedoeld was om op te knappen of om te gebruiken voor reserve-onderdelen. Nu een maand later wordt ik gebeld dat de koper een ongeluk heeft gehad en wil de schade op mij verhalen. Hij wil dat ik de auto terugneem. Het wiel zou eraf gevlogen zijn en er wordt beweert dat deze maar met 4 (van 5) bouten vastzat. Van dat mankement was ik me overigens niet bewust.
Als ik de auto niet vrijwillig zou terugnemen, zouden ze er wel voor zorgen dat ik hem op een andere manier zou terugnemen, wat volgens de koper morgen geregeld zou worden (vrijdag 15 juni 2007).

Aangezien er een cultuurverschil is tussen ons (ik Nederlander, hij van Turkse afkomst) ben ik benieuwd wat jullie zouden doen in deze situatie. Ik weet dat een koper onderzoeksplicht heeft.
Dus de auto was niet APK goed gekeurd, neem ik aan!?
Dan mag ie niet de weg op, ook niet met een turk achter 't stuur!

Nodig morgen ff voor de zekerheid wat goede vrienden van je uit, kan altijd handig zijn!

....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_50470163
sught die arme jongen wilt graag een serieuze reactie
pi_50470300
Je auto verkopen aan een turk.
  donderdag 14 juni 2007 @ 23:28:35 #18
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_50470371
Alle fokkers morgen verzamelen bij het huis van trancemaniak
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  FOK!fotograaf donderdag 14 juni 2007 @ 23:29:33 #19
13368 NiGeLaToR
pi_50470419
Daarom wil ik mijn auto, die volgende week eruit gaat, niet op marktplaats ofzo zetten
Ooit gaat ie stuk ofzo en dan krijg je dit soort gezeik

Overigens niet terugnemen dus...
pi_50470459
Dit kan nog interessant worden
pi_50470476
ik heb mijn auto particulier verkocht, anwb formulier ingevuld, koper was bekend met gereviseerde bak, dus geen poot om op te staan. Veder reageerde de wagen prima..
pi_50470650
Bij particuliere verkoop gelden een stuk minder regels dan bij bedrijfsmatige verkoop. De koper kan dan sowieso niet op allerlei wettelijke garantiezaken aanspraak maken.
De koper moet er ook rekening mee houden dat de verkoper geen expert is, en dat 'ie dus meer kans heeft op verborgen gebreken. En als je 'm nog eens verteld hebt dat 't een auto is om op te knappen, dan kan 'ie het helemaal wel schudden.
pi_50470863
de turk is gewoon helemaal nergens punt uit. doet ie lastig? dan heb je een goede idd dat je even bij de politie bent langsgeweest.
pi_50470986
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:07 schreef vannelle het volgende:
Wie zegt dat hij in die maand tijd het wiel er nooit af heeft gehad?
Jij hebt alles gedaan wat je kon doen en hebt ook geen garantie gegeven. (op een opknapper uiteraard niet) dus dat ie het maar bekijkt...
Trouwens, hij rijdt schade met een auto die al een maand op zijn eigen naam staat.
Dus hij wil én schade verhalen én auto terugbrengen als ik het goed begrijp?

Kansloos.

Probleem is alleen: wij weten dat want dat is logisch.
Peuter dat die turk maar eens aan zijn verstand........

Ik denk dat ie bluft, niet geschoten is altijd mis.
Zorg dat je je verhaal klaar hebt en hou daar aan vast.
Als je'm al te woord gaat staan trouwens.
pi_50471218
Bedankt voor de reacties. Update (als alles goed gaat) morgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')