Helaas wel....quote:Op dinsdag 9 november 2010 09:32 schreef Wokkel het volgende:
Geloofsonderwijs is heilig in Nederland
Wat is er nou weer mis met Joost Eermans? Alle figuren met pit schrijven jullie af, wat is dat voor iets?quote:Op dinsdag 9 november 2010 18:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Voor figuren als Joost Eerdmans heb ik ook meer te vrezen.
Ga toch weg man.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:32 schreef mlg het volgende:
[..]
Wat is er nou weer mis met Joost Eermans? Alle figuren met pit schrijven jullie af, wat is dat voor iets?
Dus mediation hoeft wat jou betreft ook niet?quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:35 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik vind trouwens dat er in Nederland maar 1 wetgeving moet zijn, en dat er geen plek is voor de sharia.
Tanks in de straten van de stad.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:32 schreef mlg het volgende:
[..]
Wat is er nou weer mis met Joost Eermans? Alle figuren met pit schrijven jullie af, wat is dat voor iets?
je bent dus tegen arbitrage en contracten?quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:35 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik vind trouwens dat er in Nederland maar 1 wetgeving moet zijn, en dat er geen plek is voor de sharia.
Wat is daar mis mee?quote:
???quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:51 schreef Zith het volgende:
[..]
je bent dus tegen arbitrage en contracten?
Waarom is het wenselijk dat er bij mediation andere wetten kunnen gelden dan de Nederlandse? Want dat weet ik dan niet precies.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus mediation hoeft wat jou betreft ook niet?
quote:
TIP: ik zou eerst een beetje googlen voordat je boze toppics gaat schrijven.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:56 schreef mlg het volgende:
[..]
Als dat je conclusie is, dan zijn we er toch over uitgesproken? Je communicatieve vaardigheden zijn in een dusdanig slechte conditie, dat een discussie niet mogelijk is. Sorry, maar uiteraard wel ideaal om je gelijk te krijgen.
Ik bedoel dat hier enkel de Nederlanse wetten gelden (en eventueel die van de EU). Maar dus zeker niet de sharia, die op bepaalde punten zelfs in strijd is met onze wetten. Of zie ik nu iets over het hoofd? Want dan hoor ik dat graag.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:51 schreef Zith het volgende:
[..]
je bent dus tegen arbitrage en contracten?
Ah, de Nederlandse definitiequote:Op dinsdag 9 november 2010 19:58 schreef Zith het volgende:
[..]
[..]
TIP: ik zou eerst een beetje googlen voordat je boze toppics gaat schrijven.
Pro-Tip: De sharia zoals ze die in de UK en hier kennen is een vorm van mediation/arbitrage.
Pro-tip2: Wel de nederlandse definitie van arbitrage googlen, de engels definitie van arbitrage gaat over economische handelingen, maar dat zou je wel weten met je economische quotes en avatar
Ja, en nu ik de Nederlandse definitie erbij pak kwam dat ook uit je vorige post naar voren.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik bedoel dat hier enkel de Nederlanse wetten gelden (en eventueel die van de EU). Maar dus zeker niet de sharia, die op bepaalde punten zelfs in strijd is met onze wetten. Of zie ik nu iets over het hoofd? Want dan hoor ik dat graag.
nu verpest ik de ontwikkeling van information literacy van mlg, maar ik zal het proberen uit te leggen:quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:57 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waarom is het wenselijk dat er bij mediation andere wetten kunnen gelden dan de Nederlandse? Want dat weet ik dan niet precies.
Oftewel, je kan afspraken vastleggen, en als de afspraak niet gevolgt wordt kun je naar een commissie die je zelf in de arbitrageovereenkomst kunt afspreken. Deze commissie kijkt naar wat er fout ging, wiens schuld het is, en bedenkt een 'straf' (dit is geldend want afgesproken in contract dat je de commissie z'n besluit zal overnemen).quote:Deze arbitrageovereenkomst kan worden opgenomen in een arbitraal beding in een contract, waarbij toekomstige geschillen aan arbitrage worden onderworpen.
quote:Op dinsdag 9 november 2010 16:51 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe komt men erbij dat in Nederlands Islamitische basisscholen actief de Sharia wordt gepropageerd als formeel wetgevende vorm?
Leg uit dan, wat zie ik over het hoofd?quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:03 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, en nu ik de Nederlandse definitie erbij pak kwam dat ook uit je vorige post naar voren.
Nee, je ziet niks over het hoofd, maar Zith.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Leg uit dan, wat zie ik over het hoofd?
Ik had bijna het idee dat je nu snapte waarom de shariawetgeving zoals we ze in UK en NL kennen niet tegen de nederlandse wetten in gaat, maar juist samen werkt met... (arbitragewetgeving), maar blijkbaar niet?quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:07 schreef mlg het volgende:
[..]
Nee, je ziet niks over het hoofd, maar Zith.
Waarom is het dan nodig om de sharia als uitgangspunt te nemen en niet gewoon de Nederlandse wetgeving?quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:05 schreef Zith het volgende:
[..]
nu verpest ik de ontwikkeling van information literacy van mlg, maar ik zal het proberen uit te leggen:
http://www.nai-nl.org/nl/info.asp?id=158
[..]
Oftewel, je kan afspraken vastleggen, en als de afspraak niet gevolgt wordt kun je naar een commissie die je zelf in de arbitrageovereenkomst kunt afspreken. Deze commissie kijkt naar wat er fout ging, wiens schuld het is, en bedenkt een 'straf' (dit is geldend want afgesproken in contract dat je de commissie z'n besluit zal overnemen).
Dit is ook hoe de sharia in de UK en hier z'n vorm neemt: een groep mensen spreekt regels af en bij overtreding toetsen ze het aan de commissie (een sharia commissie hier dus), deze besluit de 'straf'.
Deze straffen mogen echter niet tegen de nationale wet zijn (steniging bijv.),
Oh, oke.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:07 schreef mlg het volgende:
[..]
Nee, je ziet niks over het hoofd, maar Zith.
Het is ook niet bepaald een woord wat nou zo essentieel is in het dagelijkse levenquote:Op dinsdag 9 november 2010 20:05 schreef Zith het volgende:
[..]
nu verpest ik de ontwikkeling van information literacy van mlg, maar ik zal het proberen uit te leggen:
http://www.nai-nl.org/nl/info.asp?id=158
[..]
Oftewel, je kan afspraken vastleggen, en als de afspraak niet gevolgt wordt kun je naar een commissie die je zelf in de arbitrageovereenkomst kunt afspreken. Deze commissie kijkt naar wat er fout ging, wiens schuld het is, en bedenkt een 'straf' (dit is geldend want afgesproken in contract dat je de commissie z'n besluit zal overnemen).
Dit is ook hoe de sharia in de UK en hier z'n vorm neemt: een groep mensen spreekt regels af en bij overtreding toetsen ze het aan de commissie (een sharia commissie hier dus), deze besluit de 'straf'.
Deze straffen mogen echter niet tegen de nationale wet zijn (steniging bijv.),
Sorry, ik dacht aan je signatures en avatar te zien dat je aardig thuis was in de economie en bedrijsleven. Zal mijn woordgebruik voortaan aanpassenquote:Op dinsdag 9 november 2010 20:10 schreef mlg het volgende:
[..]
Het is ook niet bepaald een woord wat nou zo essentieel is in het dagelijkse leven
Ik dacht al dat ik jouw claim tegen persoonlijke aanvallen met een korreltje zout moest nemenquote:Maar misschien is dit voor jou wel heel belangrijk op bepaalde tekortkomingen te compenseren.
Dat wist ik ook wel, alleen laat ik zien dat je argumenten niet kloppen, zodat je weer je hypocrisie moet laten zien.quote:In ieder geval ben ik tegen, gewoon omdat het om de Islam gaat.
Omdat de Nederlandse wetgeving daar ruimte voor laat, tot een bepaalde hoogte. Het komt vaak voor in o.a. handelscontracten bijv.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waarom is het dan nodig om de sharia als uitgangspunt te nemen en niet gewoon de Nederlandse wetgeving?
Sorry ik ben nogal een leek als het op rechten aankomt, maar ik vind het niet heel logisch klinken.
Je kan prima naar de Sharia leven en toch perfect functioneren in de Nederlandse samenleving.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:10 schreef mlg het volgende:
[..]
Het is ook niet bepaald een woord wat nou zo essentieel is in het dagelijkse levenMaar misschien is dit voor jou wel heel belangrijk op bepaalde tekortkomingen te compenseren.
In ieder geval ben ik tegen, gewoon omdat het om de Islam gaat en gewoon, omdat mensen maar moeten leren om aan te passen, en dan kijken we wel verder.
Tja, waarom willen bedrijven een arbitrageovereenkomst bij geschillen? Omdat het een efficiente en effectieve manier is om samen te werken en te leven. De nederlandse wet wordt ook gewoon als uitgangspnt genomen omdat dit mogelijk is volgens de arbitragewetgeving, waar precies staat hoe het moet en wat je mag doen en wat niet.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waarom is het dan nodig om de sharia als uitgangspunt te nemen en niet gewoon de Nederlandse wetgeving?
Sorry ik ben nogal een leek als het op rechten aankomt, maar ik vind het niet heel logisch klinken.
Ja, dus dan lijkt het mij ook vanzelfsprekend dat ik het economische begrip 'abitrage' hanteer?quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:12 schreef Zith het volgende:
[..]
Sorry, ik dacht aan je signatures en avatar te zien dat je aardig thuis was in de economie en bedrijsleven.
[..]
Jij hebt een andere positie, al wil je daar niet in geloven.quote:Ik dacht al dat ik jouw claim tegen persoonlijke aanvallen met een korreltje zout moest nemen![]()
[..]
Ik heb geen argumenten genoemdquote:Dat wist ik ook wel, alleen laat ik zien dat je argumenten niet kloppen, zodat je weer je hypocrisie moet laten zien.
Je kunt ook prima geloven en gewoon met de Nederlandse samenleving meedraaien.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan prima naar de Sharia leven en toch perfect functioneren in de Nederlandse samenleving.
Maar ik snap niet waarom de sharia toereikender zou zijn in bepaalde geschillen dan gewoon de Nederlandse wetgeving. Helemaal omdat de zwaardere straffen die toch kenmerkend zijn voor de sharia niet eens mogelijk zijn in Nederland.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:15 schreef Zith het volgende:
[..]
Tja, waarom willen bedrijven een arbitrageovereenkomst bij geschillen? Omdat het een efficiente en effectieve manier is om samen te werken en te leven. De nederlandse wet wordt ook gewoon als uitgangspnt genomen omdat dit mogelijk is volgens de arbitragewetgeving, waar precies staat hoe het moet en wat je mag doen en wat niet.
Dat kan ook inderdaad.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:16 schreef mlg het volgende:
[..]
Je kunt ook prima geloven en gewoon met de Nederlandse samenleving meedraaien.
Je gaat dus door middel van een particuliere rechter kijken welke Sharia wetgeving binnen de Nederlandse wetgeving past.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar ik snap niet waarom de sharia toereikender zou zijn in bepaalde geschillen dan gewoon de Nederlandse wetgeving. Helemaal omdat de zwaardere straffen die toch kenmerkend zijn voor de sharia niet eens mogelijk zijn in Nederland.
Ik heb geen argumenten genoemdquote:Op dinsdag 9 november 2010 20:16 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, dus dan lijkt het mij ook vanzelfsprekend dat ik het economische begrip 'abitrage' hanteer?
Ik dacht al dat ik jouw claim tegen persoonlijke aanvallen met een korreltje zout moest nemen![]()
[..]
Dat wist ik ook wel, alleen laat ik zien dat je argumenten niet kloppen, zodat je weer je hypocrisie moet laten zien.
Ja, dus doe dat gewoon, stimuleer als je vriendjes en vriendinnetjes en houd op met dat geouwehoer.quote:
quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:19 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik heb geen argumenten genoemdbehalve dan, dat ik de Islam zoveel mogelijk wil weren uit de Nederlandse samenleving.
Kijk anders even na de posts die je erna typte. Ik zal 1 zin citeren:quote:Maar even serieus dan he, waarom eis je dat de 'tegenstander' niet persoonlijk wordt, als je zelf toegeeft geen argumenten te gebruiken, en als je erachter komt dat sommige punten niet zijn zoals je denkt maar roept 'nou en, ik ben tegen!'
Als je geen inhoud hebt, en niet op inhoud wilt argumenteren, waar moet men dan op discussieren?
Vanmiddag vond ik het wel even lekker om te jennen, maar ik heb nu even geen zin.quote:Sorry, ik dacht aan je signatures en avatar te zien dat je aardig thuis was in de economie en bedrijsleven. Zal mijn woordgebruik voortaan aanpassen
Waar heb jij het in vredesnaam over?quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:19 schreef mlg het volgende:
Ja, dus doe dat gewoon, stimuleer als je vriendjes en vriendinnetjes en houd op met dat geouwehoer.
Ik snap de meerwaarde daarvan dus niet. Zoveel zal de Sharia wetgeving die mag volgens de Nederlandse wetten dan toch niet kunnen verschillen van de Nederlandse wetgeving. Het lijkt me dan meer een symbolisch uitgangspunt, van 'kijk ons eens de sharia hanteren'. Terwijl het natuurlijk niet de Sharia is, maar een vernieuwde Sharia die zo wordt gehanteerd dat het binnen de geldende wetten valt.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:19 schreef mlg het volgende:
[..]
Je gaat dus door middel van een particuliere rechter kijken welke Sharia wetgeving binnen de Nederlandse wetgeving past.
In 'wil' heel veel respecteren en accepteren, maar ik vind de vertoning van de gemiddelde Moslim echt bedroevend, dat ik met een liberale houding de grootste verliezer ben. Laat Moslims als gemeenschap maar eerst zien dat ze hier graag willen zijn en dat zij hun best doen, dan valt er met mij van alles te bespreken en dan mag er wat mij betreft elke 100 meter wel een moskee staan, maar zoals ze zich nu opstellen ben ik de laatste in de samenleving die eraan toegeeft.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:20 schreef Mutant01 het volgende:
Er valt sowieso weinige te discussieren als het doorlopende doel van de ander is om "de Islam zoveel mogelijk uit de Nederlandse samenleving te weren".
Er is dus in geen geval consensus mogelijk, totdat volgens deze user de gehele Islam uit Nederland is geweerd.
Omdat mensen daar vrij toe zijn. Net zoals ik met jou een contract kan maken waarin we overeenkomen dat je elke dag voor mij gaat afwassen, en als je dat niet doet we naar Danny van Fok! gaan die vervolgens mag kijken wie er gelijk heeft en wat de overtreder moet doen om de overtreding ongedaan te maken (voor een periode 2x per week afwassen ofzo).quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar ik snap niet waarom de sharia toereikender zou zijn in bepaalde geschillen dan gewoon de Nederlandse wetgeving. Helemaal omdat de zwaardere straffen die toch kenmerkend zijn voor de sharia niet eens mogelijk zijn in Nederland.
Ik heb het idee dat jij in deze een uitzondering bent, en ik ken er genoeg die een uitzondering zijn, maar ik op de wijze hoe jullie naar elkaar toetrekken, zie ik jullie niet als individu, maar als groep.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waar heb jij het in vredesnaam over?
Balkenende is NB. een historicus, dan verwacht je toch niet zulke ondoordachte uitspraken hoor.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:53 schreef mlg het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee?
Maar hij bedoelt dat figuurlijk uiteraard. Net zoals jullie zeiken dat Balkenende zei dat de VOC mentaliteit weer terug moest komen. Beetje kinderachtig gezeik van jullie.
Klopt hoor, maar zo heb je ook groepen studenten die regels opstellen wie boodschappen doen en wie de afwas wanneer, en dat zou ook best in een contract kunnen worden opgestelt.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik snap de meerwaarde daarvan dus niet. Zoveel zal de Sharia wetgeving die mag volgens de Nederlandse wetten dan toch niet kunnen verschillen van de Nederlandse wetgeving. Het lijkt me dan meer een symbolisch uitgangspunt, van 'kijk ons eens de sharia hanteren'. Terwijl het natuurlijk niet de Sharia is, maar een vernieuwde Sharia die zo wordt gehanteerd dat het binnen de geldende wetten valt.
Het gaat puur om de 'drift' die in die tijd aanwezig was, en niet om de gebeurtenissen. Ik ben er ook echt verbaasd over hoe dit mensen bezig hield.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Balkenende is NB. een historicus, dan verwacht je toch niet zulke ondoordachte uitspraken hoor.
Maar goed dat is besides the point.
Van de week verwachtte ik iig Apaches in het luchtruim boven Gouda, want onze nieuwe minister van veiligheid is ook zo'n man met pit, komt-ie met een onuitvoerbaar plannetje van de SP...
Ik vind het ook wel logisch dat het kan als je het zo stelt, maar ik snap de behoefte niet. Helemaal omdat de sharia totaal niet lijkt op de Nederlandse wetgeving en derhalve slechts heel selectief gebruikt kan worden.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:25 schreef Zith het volgende:
[..]
Omdat mensen daar vrij toe zijn. Net zoals ik met jou een contract kan maken waarin we overeenkomen dat je elke dag voor mij gaat afwassen, en als je dat niet doet we naar Danny van Fok! gaan die vervolgens mag kijken wie er gelijk heeft en wat de overtreder moet doen om de overtreding ongedaan te maken (voor een periode 2x per week afwassen ofzo).
Een groep mensen heeft in hun priveleven deze wens, en het is toegestaan volgens de wet, dus het kan gebeuren. Als een commissiebesluit tegen de wet gaat ('je moet haar opsluiten') dan kan de vrouw dit weigeren en zal de staat haar moeten beschermen want het is tegen de nationale wet. --het kan dan best gebeuren dat de vrouw echt wordt opgesloten tegen haar wil, maar dat is dan net zo illegaal als zonder sharia-arbitrage.
Knap dat jij de gemiddelde moslim kent, die ken ik niet eens. Moslims zijn er in allerlei soorten en maten. Ik kijk liever naar individuele houding en gedrag en reken mensen daar op af, dan weet ik in ieder geval dat ik het goed doe. Sowieso is je houding alles behalve liberaal trouwens.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:24 schreef mlg het volgende:
In 'wil' heel veel respecteren en accepteren, maar ik vind de vertoning van de gemiddelde Moslim echt bedroevend, dat ik met een liberale houding de grootste verliezer ben. Laat Moslims als gemeenschap maar eerst zien dat ze hier graag willen zijn en dat zij hun best doen, dan valt er met mij van alles te bespreken en dan mag er wat mij betreft elke 100 meter wel een moskee staan, maar zoals ze zich nu opstellen ben ik de laatste in de samenleving die eraan toegeeft.
Waar heb je het over?quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:28 schreef mlg het volgende:
Ik ben tegenover de Moslims niet bepaald liberaal nee, zoals jij niet bepaald liberaal tegenover de rijkaard bent.
Niet veel meer dan zonder zo'n 'contract', daarom stelt het ook niet veel voor, en daarom zouden mensen hun schouders moeten ophalen hierover.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:28 schreef mlg het volgende:
[..]
Maar wat heb je aan een half geldende Sharia?
Hoe de 'gemiddelde' Marokkaan het zal zeggen: Je moeder.quote:
Wat ben je toch geweldig hequote:Op dinsdag 9 november 2010 20:30 schreef mlg het volgende:
[..]
Hoe de 'gemiddelde' Marokkaan het zal zeggen: Je moeder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |