abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88527412
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 09:32 schreef Wokkel het volgende:
Geloofsonderwijs is heilig in Nederland :)
Helaas wel....

Bedankt CDA.
  dinsdag 9 november 2010 @ 19:32:51 #152
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_88527505
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Voor figuren als Joost Eerdmans heb ik ook meer te vrezen. :+
Wat is er nou weer mis met Joost Eermans? Alle figuren met pit schrijven jullie af, wat is dat voor iets?
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_88527632
En Bolkestein neem ik al lang niet meer serieus. Laat die vent lekker zijn eigen partij oprichten.
pi_88527677
Ik vind trouwens dat er in Nederland maar 1 wetgeving moet zijn, en dat er geen plek is voor de sharia.
pi_88528352
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:32 schreef mlg het volgende:

[..]

Wat is er nou weer mis met Joost Eermans? Alle figuren met pit schrijven jullie af, wat is dat voor iets?
Ga toch weg man. :')
pi_88528391
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:35 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik vind trouwens dat er in Nederland maar 1 wetgeving moet zijn, en dat er geen plek is voor de sharia.
Dus mediation hoeft wat jou betreft ook niet?
pi_88528403
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:32 schreef mlg het volgende:

[..]

Tanks in de straten van de stad.
I´m back.
  † In Memoriam † dinsdag 9 november 2010 @ 19:51:30 #158
230491 Zith
pls tip
pi_88528544
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:35 schreef -Strawberry- het volgende:
je bent dus tegen arbitrage en contracten?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 9 november 2010 @ 19:53:17 #159
294269 mlg
pi_88528630
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tanks in de straten van de stad.
Wat is daar mis mee? :D

Maar hij bedoelt dat figuurlijk uiteraard. Net zoals jullie zeiken dat Balkenende zei dat de VOC mentaliteit weer terug moest komen. Beetje kinderachtig gezeik van jullie.
  dinsdag 9 november 2010 @ 19:56:12 #160
294269 mlg
pi_88528760
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:51 schreef Zith het volgende:

[..]

???
pi_88528812
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus mediation hoeft wat jou betreft ook niet?
Waarom is het wenselijk dat er bij mediation andere wetten kunnen gelden dan de Nederlandse? Want dat weet ik dan niet precies. :)
  † In Memoriam † dinsdag 9 november 2010 @ 19:58:40 #162
230491 Zith
pls tip
pi_88528893
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:56 schreef mlg het volgende:

[..]

???
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:56 schreef mlg het volgende:

[..]

Als dat je conclusie is, dan zijn we er toch over uitgesproken? Je communicatieve vaardigheden zijn in een dusdanig slechte conditie, dat een discussie niet mogelijk is. Sorry, maar uiteraard wel ideaal om je gelijk te krijgen.
TIP: ik zou eerst een beetje googlen voordat je boze toppics gaat schrijven.

Pro-Tip: De sharia zoals ze die in de UK en hier kennen is een vorm van mediation/arbitrage.

Pro-tip2: Wel de nederlandse definitie van arbitrage googlen, de engels definitie van arbitrage gaat over economische handelingen, maar dat zou je wel weten met je economische quotes en avatar :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_88528972
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:51 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik bedoel dat hier enkel de Nederlanse wetten gelden (en eventueel die van de EU). Maar dus zeker niet de sharia, die op bepaalde punten zelfs in strijd is met onze wetten. Of zie ik nu iets over het hoofd? Want dan hoor ik dat graag. :)
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:01:48 #164
294269 mlg
pi_88529055
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:58 schreef Zith het volgende:

[..]

[..]

TIP: ik zou eerst een beetje googlen voordat je boze toppics gaat schrijven.

Pro-Tip: De sharia zoals ze die in de UK en hier kennen is een vorm van mediation/arbitrage.

Pro-tip2: Wel de nederlandse definitie van arbitrage googlen, de engels definitie van arbitrage gaat over economische handelingen, maar dat zou je wel weten met je economische quotes en avatar :)
Ah, de Nederlandse definitie :D

Voor de rest moet jij mij niet op de man spelen.
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:03:50 #165
294269 mlg
pi_88529135
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik bedoel dat hier enkel de Nederlanse wetten gelden (en eventueel die van de EU). Maar dus zeker niet de sharia, die op bepaalde punten zelfs in strijd is met onze wetten. Of zie ik nu iets over het hoofd? Want dan hoor ik dat graag. :)
Ja, en nu ik de Nederlandse definitie erbij pak kwam dat ook uit je vorige post naar voren.
  † In Memoriam † dinsdag 9 november 2010 @ 20:05:58 #166
230491 Zith
pls tip
pi_88529206
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waarom is het wenselijk dat er bij mediation andere wetten kunnen gelden dan de Nederlandse? Want dat weet ik dan niet precies. :)
nu verpest ik de ontwikkeling van information literacy van mlg, maar ik zal het proberen uit te leggen:

http://www.nai-nl.org/nl/info.asp?id=158

quote:
Deze arbitrageovereenkomst kan worden opgenomen in een arbitraal beding in een contract, waarbij toekomstige geschillen aan arbitrage worden onderworpen.
Oftewel, je kan afspraken vastleggen, en als de afspraak niet gevolgt wordt kun je naar een commissie die je zelf in de arbitrageovereenkomst kunt afspreken. Deze commissie kijkt naar wat er fout ging, wiens schuld het is, en bedenkt een 'straf' (dit is geldend want afgesproken in contract dat je de commissie z'n besluit zal overnemen).

Dit is ook hoe de sharia in de UK en hier z'n vorm neemt: een groep mensen spreekt regels af en bij overtreding toetsen ze het aan de commissie (een sharia commissie hier dus), deze besluit de 'straf'.

Deze straffen mogen echter niet tegen de nationale wet zijn (steniging bijv.),
pi_88529212
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:51 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe komt men erbij dat in Nederlands Islamitische basisscholen actief de Sharia wordt gepropageerd als formeel wetgevende vorm?
Allah Al Watan Al Malik
pi_88529223
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:03 schreef mlg het volgende:

[..]

Ja, en nu ik de Nederlandse definitie erbij pak kwam dat ook uit je vorige post naar voren.
Leg uit dan, wat zie ik over het hoofd?
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:07:34 #169
294269 mlg
pi_88529264
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Leg uit dan, wat zie ik over het hoofd?
Nee, je ziet niks over het hoofd, maar Zith.
  † In Memoriam † dinsdag 9 november 2010 @ 20:09:33 #170
230491 Zith
pls tip
pi_88529345
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:07 schreef mlg het volgende:

[..]

Ik had bijna het idee dat je nu snapte waarom de shariawetgeving zoals we ze in UK en NL kennen niet tegen de nederlandse wetten in gaat, maar juist samen werkt met... (arbitragewetgeving), maar blijkbaar niet?
pi_88529358
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:05 schreef Zith het volgende:

[..]

nu verpest ik de ontwikkeling van information literacy van mlg, maar ik zal het proberen uit te leggen:

[..]

Oftewel, je kan afspraken vastleggen, en als de afspraak niet gevolgt wordt kun je naar een commissie die je zelf in de arbitrageovereenkomst kunt afspreken. Deze commissie kijkt naar wat er fout ging, wiens schuld het is, en bedenkt een 'straf' (dit is geldend want afgesproken in contract dat je de commissie z'n besluit zal overnemen).

Dit is ook hoe de sharia in de UK en hier z'n vorm neemt: een groep mensen spreekt regels af en bij overtreding toetsen ze het aan de commissie (een sharia commissie hier dus), deze besluit de 'straf'.

Waarom is het dan nodig om de sharia als uitgangspunt te nemen en niet gewoon de Nederlandse wetgeving?

Sorry ik ben nogal een leek als het op rechten aankomt, maar ik vind het niet heel logisch klinken.
pi_88529369
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:07 schreef mlg het volgende:

[..]

Oh, oke. :@
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:10:12 #173
294269 mlg
pi_88529374
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:05 schreef Zith het volgende:

[..]

[..]

Het is ook niet bepaald een woord wat nou zo essentieel is in het dagelijkse leven ;( Maar misschien is dit voor jou wel heel belangrijk op bepaalde tekortkomingen te compenseren.

In ieder geval ben ik tegen, gewoon omdat het om de Islam gaat en gewoon, omdat mensen maar moeten leren om aan te passen, en dan kijken we wel verder.
  † In Memoriam † dinsdag 9 november 2010 @ 20:12:05 #174
230491 Zith
pls tip
pi_88529435
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:10 schreef mlg het volgende:

[..]

Het is ook niet bepaald een woord wat nou zo essentieel is in het dagelijkse leven
Sorry, ik dacht aan je signatures en avatar te zien dat je aardig thuis was in de economie en bedrijsleven. Zal mijn woordgebruik voortaan aanpassen :Y
quote:
;( Maar misschien is dit voor jou wel heel belangrijk op bepaalde tekortkomingen te compenseren.
Ik dacht al dat ik jouw claim tegen persoonlijke aanvallen met een korreltje zout moest nemen :Y
quote:
In ieder geval ben ik tegen, gewoon omdat het om de Islam gaat.
Dat wist ik ook wel, alleen laat ik zien dat je argumenten niet kloppen, zodat je weer je hypocrisie moet laten zien. :)
pi_88529507
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waarom is het dan nodig om de sharia als uitgangspunt te nemen en niet gewoon de Nederlandse wetgeving?

Sorry ik ben nogal een leek als het op rechten aankomt, maar ik vind het niet heel logisch klinken.
Omdat de Nederlandse wetgeving daar ruimte voor laat, tot een bepaalde hoogte. Het komt vaak voor in o.a. handelscontracten bijv.
Allah Al Watan Al Malik
pi_88529530
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:10 schreef mlg het volgende:

[..]

Het is ook niet bepaald een woord wat nou zo essentieel is in het dagelijkse leven ;( Maar misschien is dit voor jou wel heel belangrijk op bepaalde tekortkomingen te compenseren.

In ieder geval ben ik tegen, gewoon omdat het om de Islam gaat en gewoon, omdat mensen maar moeten leren om aan te passen, en dan kijken we wel verder.
Je kan prima naar de Sharia leven en toch perfect functioneren in de Nederlandse samenleving.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † dinsdag 9 november 2010 @ 20:15:33 #177
230491 Zith
pls tip
pi_88529573
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Tja, waarom willen bedrijven een arbitrageovereenkomst bij geschillen? Omdat het een efficiente en effectieve manier is om samen te werken en te leven. De nederlandse wet wordt ook gewoon als uitgangspnt genomen omdat dit mogelijk is volgens de arbitragewetgeving, waar precies staat hoe het moet en wat je mag doen en wat niet.
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:16:11 #178
294269 mlg
pi_88529598
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:12 schreef Zith het volgende:

[..]

Sorry, ik dacht aan je signatures en avatar te zien dat je aardig thuis was in de economie en bedrijsleven.

[..]
Ja, dus dan lijkt het mij ook vanzelfsprekend dat ik het economische begrip 'abitrage' hanteer?

quote:
Ik dacht al dat ik jouw claim tegen persoonlijke aanvallen met een korreltje zout moest nemen :Y

[..]
Jij hebt een andere positie, al wil je daar niet in geloven.

quote:
Dat wist ik ook wel, alleen laat ik zien dat je argumenten niet kloppen, zodat je weer je hypocrisie moet laten zien. :)
Ik heb geen argumenten genoemd :) behalve dan, dat ik de Islam zoveel mogelijk wil weren uit de Nederlandse samenleving.
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:16:46 #179
294269 mlg
pi_88529628
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je kan prima naar de Sharia leven en toch perfect functioneren in de Nederlandse samenleving.
Je kunt ook prima geloven en gewoon met de Nederlandse samenleving meedraaien.
pi_88529635
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:15 schreef Zith het volgende:

[..]

Tja, waarom willen bedrijven een arbitrageovereenkomst bij geschillen? Omdat het een efficiente en effectieve manier is om samen te werken en te leven. De nederlandse wet wordt ook gewoon als uitgangspnt genomen omdat dit mogelijk is volgens de arbitragewetgeving, waar precies staat hoe het moet en wat je mag doen en wat niet.
Maar ik snap niet waarom de sharia toereikender zou zijn in bepaalde geschillen dan gewoon de Nederlandse wetgeving. Helemaal omdat de zwaardere straffen die toch kenmerkend zijn voor de sharia niet eens mogelijk zijn in Nederland.
pi_88529729
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:16 schreef mlg het volgende:

[..]

Je kunt ook prima geloven en gewoon met de Nederlandse samenleving meedraaien.
Dat kan ook inderdaad.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:19:08 #182
294269 mlg
pi_88529748
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar ik snap niet waarom de sharia toereikender zou zijn in bepaalde geschillen dan gewoon de Nederlandse wetgeving. Helemaal omdat de zwaardere straffen die toch kenmerkend zijn voor de sharia niet eens mogelijk zijn in Nederland.
Je gaat dus door middel van een particuliere rechter kijken welke Sharia wetgeving binnen de Nederlandse wetgeving past.

Zith probeert er een interessant verhaal van te maken (geef hem even een complimentje) maar hij kon het tig keer duidelijker uitleggen.
  † In Memoriam † dinsdag 9 november 2010 @ 20:19:33 #183
230491 Zith
pls tip
pi_88529774
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:16 schreef mlg het volgende:

[..]

Ja, dus dan lijkt het mij ook vanzelfsprekend dat ik het economische begrip 'abitrage' hanteer?

[..]

Ik heb geen argumenten genoemd :) behalve dan, dat ik de Islam zoveel mogelijk wil weren uit de Nederlandse samenleving.
[/quote]

Maar even serieus dan he, waarom eis je dat de 'tegenstander' niet persoonlijk wordt, als je zelf toegeeft geen argumenten te gebruiken, en als je erachter komt dat sommige punten niet zijn zoals je denkt maar roept 'nou en, ik ben tegen!'

Als je geen inhoud hebt, en niet op inhoud wilt argumenteren, waar moet men dan op discussieren?
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:19:45 #184
294269 mlg
pi_88529780
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat kan ook inderdaad.
Ja, dus doe dat gewoon, stimuleer als je vriendjes en vriendinnetjes en houd op met dat geouwehoer.
pi_88529833
Er valt sowieso weinige te discussieren als het doorlopende doel van de ander is om "de Islam zoveel mogelijk uit de Nederlandse samenleving te weren".

Er is dus in geen geval consensus mogelijk, totdat volgens deze user de gehele Islam uit Nederland is geweerd.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:21:18 #186
294269 mlg
pi_88529868
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:19 schreef Zith het volgende:

[..]

quote:
Maar even serieus dan he, waarom eis je dat de 'tegenstander' niet persoonlijk wordt, als je zelf toegeeft geen argumenten te gebruiken, en als je erachter komt dat sommige punten niet zijn zoals je denkt maar roept 'nou en, ik ben tegen!'

Als je geen inhoud hebt, en niet op inhoud wilt argumenteren, waar moet men dan op discussieren?
Kijk anders even na de posts die je erna typte. Ik zal 1 zin citeren:

quote:
Sorry, ik dacht aan je signatures en avatar te zien dat je aardig thuis was in de economie en bedrijsleven. Zal mijn woordgebruik voortaan aanpassen
Vanmiddag vond ik het wel even lekker om te jennen, maar ik heb nu even geen zin.
pi_88529886
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:19 schreef mlg het volgende:
Ja, dus doe dat gewoon, stimuleer als je vriendjes en vriendinnetjes en houd op met dat geouwehoer.
Waar heb jij het in vredesnaam over?
Allah Al Watan Al Malik
pi_88529992
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:19 schreef mlg het volgende:

[..]

Je gaat dus door middel van een particuliere rechter kijken welke Sharia wetgeving binnen de Nederlandse wetgeving past.
Ik snap de meerwaarde daarvan dus niet. Zoveel zal de Sharia wetgeving die mag volgens de Nederlandse wetten dan toch niet kunnen verschillen van de Nederlandse wetgeving. Het lijkt me dan meer een symbolisch uitgangspunt, van 'kijk ons eens de sharia hanteren'. Terwijl het natuurlijk niet de Sharia is, maar een vernieuwde Sharia die zo wordt gehanteerd dat het binnen de geldende wetten valt.
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:24:32 #189
294269 mlg
pi_88529995
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:20 schreef Mutant01 het volgende:
Er valt sowieso weinige te discussieren als het doorlopende doel van de ander is om "de Islam zoveel mogelijk uit de Nederlandse samenleving te weren".

Er is dus in geen geval consensus mogelijk, totdat volgens deze user de gehele Islam uit Nederland is geweerd.
In 'wil' heel veel respecteren en accepteren, maar ik vind de vertoning van de gemiddelde Moslim echt bedroevend, dat ik met een liberale houding de grootste verliezer ben. Laat Moslims als gemeenschap maar eerst zien dat ze hier graag willen zijn en dat zij hun best doen, dan valt er met mij van alles te bespreken en dan mag er wat mij betreft elke 100 meter wel een moskee staan, maar zoals ze zich nu opstellen ben ik de laatste in de samenleving die eraan toegeeft.
  † In Memoriam † dinsdag 9 november 2010 @ 20:25:18 #190
230491 Zith
pls tip
pi_88530024
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Omdat mensen daar vrij toe zijn. Net zoals ik met jou een contract kan maken waarin we overeenkomen dat je elke dag voor mij gaat afwassen, en als je dat niet doet we naar Danny van Fok! gaan die vervolgens mag kijken wie er gelijk heeft en wat de overtreder moet doen om de overtreding ongedaan te maken (voor een periode 2x per week afwassen ofzo).

Een groep mensen heeft in hun priveleven deze wens, en het is toegestaan volgens de wet, dus het kan gebeuren. Als een commissiebesluit tegen de wet gaat ('je moet haar opsluiten') dan kan de vrouw dit weigeren en zal de staat haar moeten beschermen want het is tegen de nationale wet. --het kan dan best gebeuren dat de vrouw echt wordt opgesloten tegen haar wil, maar dat is dan net zo illegaal als zonder sharia-arbitrage.
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:25:27 #191
294269 mlg
pi_88530033
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waar heb jij het in vredesnaam over?
Ik heb het idee dat jij in deze een uitzondering bent, en ik ken er genoeg die een uitzondering zijn, maar ik op de wijze hoe jullie naar elkaar toetrekken, zie ik jullie niet als individu, maar als groep.
pi_88530038
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:53 schreef mlg het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? :D

Maar hij bedoelt dat figuurlijk uiteraard. Net zoals jullie zeiken dat Balkenende zei dat de VOC mentaliteit weer terug moest komen. Beetje kinderachtig gezeik van jullie.
Balkenende is NB. een historicus, dan verwacht je toch niet zulke ondoordachte uitspraken hoor.
Maar goed dat is besides the point.
Van de week verwachtte ik iig Apaches in het luchtruim boven Gouda, want onze nieuwe minister van veiligheid is ook zo'n man met pit, komt-ie met een onuitvoerbaar plannetje van de SP...
I´m back.
  † In Memoriam † dinsdag 9 november 2010 @ 20:26:50 #193
230491 Zith
pls tip
pi_88530092
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik snap de meerwaarde daarvan dus niet. Zoveel zal de Sharia wetgeving die mag volgens de Nederlandse wetten dan toch niet kunnen verschillen van de Nederlandse wetgeving. Het lijkt me dan meer een symbolisch uitgangspunt, van 'kijk ons eens de sharia hanteren'. Terwijl het natuurlijk niet de Sharia is, maar een vernieuwde Sharia die zo wordt gehanteerd dat het binnen de geldende wetten valt.
Klopt hoor, maar zo heb je ook groepen studenten die regels opstellen wie boodschappen doen en wie de afwas wanneer, en dat zou ook best in een contract kunnen worden opgestelt.

En precies daarom is het helemaal geen grote issue, dat sharia gebeuren. Want ook zonder kun je precies hetzelfde doen. Alleen mensen die denken dat het sharia praktijken zijn zoals in saudi-arabie zullen echt fel tegen zijn (en de media helpt niet echt door niet uit te leggen dat het om een contract gaat).
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:27:08 #194
294269 mlg
pi_88530110
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Balkenende is NB. een historicus, dan verwacht je toch niet zulke ondoordachte uitspraken hoor.
Maar goed dat is besides the point.
Van de week verwachtte ik iig Apaches in het luchtruim boven Gouda, want onze nieuwe minister van veiligheid is ook zo'n man met pit, komt-ie met een onuitvoerbaar plannetje van de SP...
Het gaat puur om de 'drift' die in die tijd aanwezig was, en niet om de gebeurtenissen. Ik ben er ook echt verbaasd over hoe dit mensen bezig hield.
pi_88530121
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:25 schreef Zith het volgende:

[..]

Omdat mensen daar vrij toe zijn. Net zoals ik met jou een contract kan maken waarin we overeenkomen dat je elke dag voor mij gaat afwassen, en als je dat niet doet we naar Danny van Fok! gaan die vervolgens mag kijken wie er gelijk heeft en wat de overtreder moet doen om de overtreding ongedaan te maken (voor een periode 2x per week afwassen ofzo).

Een groep mensen heeft in hun priveleven deze wens, en het is toegestaan volgens de wet, dus het kan gebeuren. Als een commissiebesluit tegen de wet gaat ('je moet haar opsluiten') dan kan de vrouw dit weigeren en zal de staat haar moeten beschermen want het is tegen de nationale wet. --het kan dan best gebeuren dat de vrouw echt wordt opgesloten tegen haar wil, maar dat is dan net zo illegaal als zonder sharia-arbitrage.
Ik vind het ook wel logisch dat het kan als je het zo stelt, maar ik snap de behoefte niet. Helemaal omdat de sharia totaal niet lijkt op de Nederlandse wetgeving en derhalve slechts heel selectief gebruikt kan worden.

Maar bedankt voor de uitleg. :) ik hou niet zo van wetgeving op basis van geloofsprincipes, maar zo lang deze binnen de Nederlandse wetgeving valt heb ik er geen problemen mee. Sharia klinkt gewoon zo heftig.
pi_88530140
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:24 schreef mlg het volgende:

In 'wil' heel veel respecteren en accepteren, maar ik vind de vertoning van de gemiddelde Moslim echt bedroevend, dat ik met een liberale houding de grootste verliezer ben. Laat Moslims als gemeenschap maar eerst zien dat ze hier graag willen zijn en dat zij hun best doen, dan valt er met mij van alles te bespreken en dan mag er wat mij betreft elke 100 meter wel een moskee staan, maar zoals ze zich nu opstellen ben ik de laatste in de samenleving die eraan toegeeft.
Knap dat jij de gemiddelde moslim kent, die ken ik niet eens. Moslims zijn er in allerlei soorten en maten. Ik kijk liever naar individuele houding en gedrag en reken mensen daar op af, dan weet ik in ieder geval dat ik het goed doe. Sowieso is je houding alles behalve liberaal trouwens.
Allah Al Watan Al Malik
pi_88530245
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:28 schreef mlg het volgende:

Ik ben tegenover de Moslims niet bepaald liberaal nee, zoals jij niet bepaald liberaal tegenover de rijkaard bent.
Waar heb je het over?
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † dinsdag 9 november 2010 @ 20:29:54 #198
230491 Zith
pls tip
pi_88530251
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:28 schreef mlg het volgende:

[..]

Maar wat heb je aan een half geldende Sharia?
Niet veel meer dan zonder zo'n 'contract', daarom stelt het ook niet veel voor, en daarom zouden mensen hun schouders moeten ophalen hierover.
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:30:17 #199
294269 mlg
pi_88530277
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waar heb je het over?
Hoe de 'gemiddelde' Marokkaan het zal zeggen: Je moeder.
  † In Memoriam † dinsdag 9 november 2010 @ 20:31:03 #200
230491 Zith
pls tip
pi_88530319
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:30 schreef mlg het volgende:

[..]

Hoe de 'gemiddelde' Marokkaan het zal zeggen: Je moeder.
Wat ben je toch geweldig he :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')