Dat blijkt. Je hebt geen idee waar je het over hebt.quote:
Hoe bedoel je, 'verkeerd'?quote:Er wordt verkeerd les gegeven op deze scholen, die de integratie bemoeilijkt.
Waarom zou dat elkaar uitsluiten?quote:Het kost ons geld, omdat je niet kunt verwachten dat leerlingen van een islamitische school goed integreren en je weet wat voor effect dat op de samenleving heeft.
Flauwekul joh, er is helemaal geen kweekvijver.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, de kweekvijver voor die ideeën moet een stokje voor worden gestoken. Toegegeven, ze hoeven maar een radicale website in te tikken en zich te goed doen aan al die onzin, maar daarom hoeft het nog niet en publique in het onderwijs.
Bovendien kan je het ook doortrekken naar andere aspecten van de samenleving, zoals het verbieden en uitzetten van de radicalere Imams. Het gebeurt op kleine schaal, maar er is niks mis met meer controle erop.
Correct, maar wat me niet bevalt is dat eenzelfde 'sfeer' wordt opgeroepen aan de andere kant van het spectrum. Wat nou als er daadwerkelijk mensen opgroeien met het idee dat het goed is joden te haten? Je kan het ze niet verbieden dat ze thuis opgevoed worden op een dergelijke manier, maar daarom hoeft het nog niet maatschappelijk geaccepteerd te zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Flauwekul joh, er is helemaal geen kweekvijver.
Dit soort berichten worden rondgestrooid om bij ons een bepaalde sfeer op te roepen. En daar hebben sommigen belang bij.
Wat telt is dat je gewoon nuchter blijft en je niet gek laat maken door allerlei ongestaafde geruchten en insinuaties.
Lang leve de onderbuikgevoelens.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:48 schreef mlg het volgende:
[..]
Nee, van de KNVB respecteren we het, van islamitische scholen niet. Groot verschil.
Ieder mens heeft zo zijn voorkeuren hé.quote:
Op school wordt iig niet beweerd dat de Holocaust niet heeft plaatsgevonden, ook op een Islamitische (middelbare) school niet, wat denk jij zelf?quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Correct, maar wat me niet bevalt is dat eenzelfde 'sfeer' wordt opgeroepen aan de andere kant van het spectrum. Wat nou als er daadwerkelijk mensen opgroeien met het idee dat het goed is joden te haten? Je kan het ze niet verbieden dat ze thuis opgevoed worden op een dergelijke manier, maar daarom hoeft het nog niet maatschappelijk geaccepteerd te zijn.
En al helemaal niet in Nederland.
"we"?quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:48 schreef mlg het volgende:
[..]
Nee, van de KNVB respecteren we het, van islamitische scholen niet. Groot verschil.
Ik doelde meer op antisemitische sentimenten die niet afgekeurd worden. Ik weet honderd procent zeker dat als ik enig woord over de Holocaust of Joden zou reppen als minderwaardig volk dat ik er niet mee weg zou komen. Het staat me gewoon tegen dat op Islamitische scholen dat principe wat achterblijft.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Op school wordt iig niet beweerd dat de Holocaust niet heeft plaatsgevonden, ook op een Islamitische (middelbare) school niet, wat denk jij zelf?
En verder ja het staat mensen vrij om te denken dat de Holocaust niet heeft plaatsgevonden, toch? Ik bedoel mesjoggenen kom je echt overal tegen, niet bij uitzondering alleen bij moslims.
Ik weet niet of de scholen de leerlingen onderwijzen dat 1) wij (als niet-moslims) minderwaardig zijn en 2) antisemitisme goed is.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik doelde meer op antisemitische sentimenten die niet afgekeurd worden. Ik weet honderd procent zeker dat als ik enig woord over de Holocaust of Joden zou reppen als minderwaardig volk dat ik er niet mee weg zou komen. Het staat me gewoon tegen dat op Islamitische scholen dat principe wat achterblijft.
Ik zeg nergens dat ze dat onderwijzen, ik zeg dat ze sentimenten als die niet onderdrukken. En die stelling haal ik gewoon uit de OP.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik weet niet of de scholen de leerlingen onderwijzen dat 1) wij (als niet-moslims) minderwaardig zijn en 2) antisemitisme goed is.
Dat deel je nu mede, maar ik bijv. -- weet -- dat niet. Ik moet dat blijkbaar maar aannemen. Waar blijkt dat uit?
Sommige partijen in de samenleving bagatelliseren het wegzetten van moslims als minderwaardig ook. Dat vind ik net zo erg.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik doelde meer op antisemitische sentimenten die niet afgekeurd worden. Ik weet honderd procent zeker dat als ik enig woord over de Holocaust of Joden zou reppen als minderwaardig volk dat ik er niet mee weg zou komen. Het staat me gewoon tegen dat op Islamitische scholen dat principe wat achterblijft.
Dan zijn we het daar tenminste over eens.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Sommige partijen in de samenleving bagatelliseren het wegzetten van moslims als minderwaardig ook. Dat vind ik net zo erg.
Spreek voor jezelf.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:48 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik sprak ook niet voor jou, maar voor de grote mensen wereld.quote:
quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:00 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik sprak ook niet voor jou, maar voor de grote mensen wereld.
Mijn nieuwe functie is even wennen, maar ik zit hier wel goed. In de grote mensen wereld mogen alleen maar hooggeschoolden komen, dus als je behoefte hebt om deel te nemen, dan zal ik je over pm even een registratieformulier sturen en dan kun je binnen 5 dagen je visum ontvangen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:02 schreef RM-rf het volgende:
[..]
... én is het een beetje spannend om al écht voor de Grote Mensen te mogen spreken, knul?
Dus je bent zelf niet lid?quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:03 schreef mlg het volgende:
[..]
Mijn nieuwe functie is even wennen, maar ik zit hier wel goed. In de grote mensen wereld mogen alleen maar hooggeschoolden komen, dus als je behoefte hebt om deel te nemen, dan zal ik je over pm even een registratieformulier sturen en dan kun je binnen 5 dagen je visum ontvangen.
Hmm die Roemeense zakenrollers die we toegelaten hebben tot de EU leren dat wel af met hun afgehakte handjes. Op dat gebied zou de sharia wetgeving een zegen zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2010 09:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Sharia is slechts een onderdeel van een groter geheel aan rotzooi, kijk ook eens naar de andere voorbeelden die Frits voorlegt. En als 'niet moslim' ondervind je daar wel degelijk problemen van.
Het valt mij altijd op dat de grootste tegenstanders van immigratie zich enorm aangetrokken voelen door de barbaarse wetgeving in islamitische landen. Kunnen deze twee groepen niet gewoon samen in een land gaan wonen? Dan kan het fatsoenlijke deel van de wereld elders leven.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:23 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hmm die Roemeense zakenrollers die we toegelaten hebben tot de EU leren dat wel af met hun afgehakte handjes. Op dat gebied zou de sharia wetgeving een zegen zijn.
Welk fatsoenlijk deel?quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het valt mij altijd op dat de grootste tegenstanders van immigratie zich enorm aangetrokken voelen door de barbaarse wetgeving in islamitische landen. Kunnen deze twee groepen niet gewoon samen in een land gaan wonen? Dan kan het fatsoenlijke deel van de wereld elders leven.
Het deel dat niet is te porren voor Middeleeuwse straffen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
Welk fatsoenlijk deel?Een fatsoenlijk land en of politicus denkt alleen maar aan het eigenbelang.
Oh, valt dat onder de sharia?quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:23 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hmm die Roemeense zakenrollers die we toegelaten hebben tot de EU leren dat wel af met hun afgehakte handjes. Op dat gebied zou de sharia wetgeving een zegen zijn.
k denk dat de meeste mensen denken dat sharia alleen maar lichamelijke straffen omvat. Daarom is het zo hilarisch om te zien dat mensen bang zijn voor moslims die onderling een erfenis willen regelen volgens eigen regels, want zulke dingen zijn een veel groter onderdeel ervan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |