Oh ja...lijstje, dankjewel.quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:31 schreef Brighteyes het volgende:
Leuk!
Zo, lijstje erbij gezet in de op en meteen met de bezem erdoor gegaan, dat ruimt op.![]()
En in het kader van 'wie dan', deze users heb ik eruit gehaald: Chantal20, Miffy1984, Bamba, Make-Yourself, Gwennert, Iksje, nanalune, wenneke1, hestria, Donnahvh, DevilsChase.
Dat klinkt knus en gezellig, Appelsap!quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:47 schreef appelsap het volgende:
Oh leuk Stiemie!! Dat is een goed idee, vooral met dit slechte weer. En vond Linde de pepernoten lekker?
Damian kan niet kiezen tussen papa en mama, dan krijgt hij last van z'n geweten!![]()
Ik vind dit echt een heerlijke tijd. Lekker spelletjes doen aan de keukentafel.
Als het aan Damian ligt spelen we de hele dag spelletjes. Vanavond voor het eerst mens erger je niet gedaan, zo leuk!
neequote:
Bij ons staan de schoenen op het matje voor de balkondeur en die doen we dan niet op de knip (wonen toch op 5 hoog, dus dat is wel veiligquote:Op zaterdag 13 november 2010 22:36 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hebben jullie een schoorsteen? (voorsteen volgens Meike)
Want ik moest even nadenken toen ze me vroeg hoe hij dan binnen moest komen.
Heb gezegd dat ze de sleutel wel hadden....moet er niet aan denken zeg
quote:Op zaterdag 13 november 2010 22:34 schreef k_i_m het volgende:
Hebben jullie nog tips voor het uit bed klimmen? Het heeft lang geduurd, maar Beppie klimt nu zelf d'r bed uit, met als gevolg dat ze er ook niet meer in wil. Na 100 keer terugzetten krijg ik een beetje lamme armen.
dit klonk wel erg grappig zo na elkaar.quote:
Ik moest ook al fronsenquote:Op zaterdag 13 november 2010 22:42 schreef trui het volgende:
[..]
[..]
dit klonk wel erg grappig zo na elkaar.
wel een hele drastische oplossing hequote:Op zaterdag 13 november 2010 22:42 schreef trui het volgende:
[..]
[..]
dit klonk wel erg grappig zo na elkaar.
Check! "niet meer slapen"quote:Op zaterdag 13 november 2010 22:42 schreef k_i_m het volgende:
Ja, er mag nu wel een ander bedje. Wij hadden zoiets van; zolang ze er nog in past en niet uitklimt, krijgt ze van ons geen ander bed. Ze zit nu overigens naast me, in het grote bed. En ze gaat nog niet slapen, zegt ze zelf
.
.
.
Komt wel als ze een jaar of 14 zijn en tv op hun eigen kamer gaan kijken, dezelfde zender welliswaar, maar gewoon omdat het kan.quote:Op zaterdag 13 november 2010 23:01 schreef k_i_m het volgende:
En die Tinny maar janken dat hij het zo slecht heeft. Ik wou dat mijn kind zo vroeg in bed lag dat ik zelf ook nog iets van een avond heb.
Ja rond een uur of 4, gewoon als het te laat is om je te bedenken zeg maar.quote:Op zaterdag 13 november 2010 23:08 schreef k_i_m het volgende:
Dat is inderdaad wat wij nu ook aan het proberen zijn Stiemie. Ik merk alleen dat ze uiteindelijk gewoon echt dood en doodmoe is. Steeds vallen, overal om janken etc.
Dat ja! The horror...quote:Op zondag 14 november 2010 08:56 schreef Stiemie het volgende:
Ohje wil Linde echt NIET meemaken hoor als die niet uit zichzelf wakker geworden is![]()
![]()
Jep!quote:Op zondag 14 november 2010 08:56 schreef Stiemie het volgende:
Ohje wil Linde echt NIET meemaken hoor als die niet uit zichzelf wakker geworden is![]()
![]()
Dan zegt ze Lilah echt niet slapen hoor mamaquote:Op zondag 14 november 2010 20:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En Kim, als je haar dan vraagt waarom ze eruit klimt? Wat krijg je dan als antwoord?
Is ze bijv bang of wil ze gewoon liever bij jou zijn? of....?
Aan deze kan ook een glijbaan, maar dat past niet in zijn kamer. Maar meneer wil hier elke keer een hut bouwen en dat doet hij nu met lakens en kussens van de bank, ik heb goede hoop dat hiermee zijn hutprobleem (en dat van ons) in 1 keer opgelost is.quote:Op zondag 14 november 2010 20:46 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wel een gaaf bed, wat ik me alleen dan afvraag (net als met die bedden met glijbaan eraan) of het niet teveel een speelplaats wordt als een slaapplaats.
Moe of niet moe, ze wil gewoon niet. En ik doe uiteindelijk weinig gezellig tegen haar, daar hoeft ze het ook niet voor te doen. Ik heb haar trouwens net overgetild naar het nieuwe bed, ze was hier in slaap gevallenquote:Op zondag 14 november 2010 20:52 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En denk je ook dat ze niet moe is dan?
Later op bed een optie?
Minder laten slapen smiddags misschien, of wat Stiemie zei; om de dag laten slapen?
Wat is jouw reactie op haar? mag ze dan gezellig bij jou blijven?
Als het erg gezellig is dan begrijp ik haar ook wel weer....![]()
Dan wordt ze als het ware beloond voor het eruit komen.
Leuk! Pepijn heeft hier de peuterbed uitvoering van. Dus ook half hoog, alleen zonder de kasteeldoeken.quote:Op zondag 14 november 2010 20:41 schreef richardrahl het volgende:
Oei, die bedverhalen...
Wij gaan binnenkort over naar een groot bed (gelijk een bed van 2 meter). Het proces heeft echter wat vertraging omdat de automuur die we op het mooie effen behang wilde schilderen in de praktijk niet werkte (behang liet los).
In plaats van het bed in elkaar te zetten dit weekeinde heb ik dus 2 dagen behang lopen krabben
Morgen om 07:00 ga ik de muur verven en af en toe ermee bezig (snelwegen erop schilderen en daarna auto's).
Dit bed is het uiteindelijk geworden (al beginnen we met de basisstand, dus niet half hoog):
[ afbeelding ]
Ik ben gewoon jaloers, zo'n mooi bed had ik vroeger ook wel willen hebben
Vanaf welke leeftijd heb je hem half hoog gedaan?quote:Op zondag 14 november 2010 21:51 schreef p_iglet het volgende:
Leuk! Pepijn heeft hier de peuterbed uitvoering van. Dus ook half hoog, alleen zonder de kasteeldoeken.
Die van mij liggen ook half hoog. 3 jaar en nog wat maanden.quote:Op maandag 15 november 2010 07:31 schreef richardrahl het volgende:
[..]
Vanaf welke leeftijd heb je hem half hoog gedaan?
De 6/9/12/16 puzzels maakt ze zonder problemen, beetje uitdaging nuquote:Op maandag 15 november 2010 09:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
45 stukjes
wij zijn nog bij de puzzels met 4/6/8 stukjes hihi
wooooo, wat knapquote:Op maandag 15 november 2010 08:25 schreef mrien het volgende:
Lotte mocht ook gisteren haar laars thuis zetten en was ook helemaal verbaasd vanmorgen, zo leuk om te zien. De puzzel die er in zat werd dan ook gelijk gemaakt, ging verbazendwekkend goed moet ik zeggen (45 stukjes), met beetje hulp voor de buitenranden.
Erg knap hoorquote:Op maandag 15 november 2010 09:38 schreef mrien het volgende:
De 6/9/12/16 puzzels maakt ze zonder problemen, beetje uitdaging nuheeft ze ook wel nodig merk ik
Maar hij is wel goed te doen voor haar denk ik, met klein beetje hulp
Gaafquote:Op maandag 15 november 2010 12:05 schreef Memmel het volgende:
Anna zingt in het Engels!
Heppiebeuree koe joe
Heppiebeuree koe joe
goed he mam, ik ga nu
zenk joe en baj baj
Na een weekje vakantie moest ik Jen vanmorgen ook helemaal overstuur wegbrengen.quote:Op maandag 15 november 2010 09:55 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Beppie maakt nu van die houten knopjespuzzels. En dan gooit ze er liefst 2 door elkaar en legt ze binnen no time weer goed. Echte legpuzzels vind ze niks aan..die snapt ze nog niet.
Ze zit nu zo`n 3 maanden op de psz en vind het nog steeds helemaal niets. Jammer is dat!
De eerste keer dat ze ging heeft ze een duw gehad van een kindje en daar heeft ze het nu nog steeds over. Ook vind ze een van de juffen niet lief.
Hoop dat ze er wel snel overheen groeit want er is geen lol aan steeds een tegenstribbelend kind weg te brengen
Oh zo... Ja dingen blijven hier ook vaak lang hangen...quote:Op maandag 15 november 2010 14:03 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ja volgens mij wel. Als we eenmaal binnen zijn zet ik haar aan het spelen en mag ik gewoon weggaan. Bij het ophalen moet ik komen kijken wat ze allemaal gemaakt heeft.
Dus ik peins er ook niet over haar op een andere dag te doen of een dag minder of weet ik veel..
Het zou alleen wel fijn zijn als ze niet de hele week loopt te verkondigen dat zjuf ans niet lief is en dat stan niet moest duwen
Eigenlijk al meteen vanaf dat hij zijn bed kreeg, zo rond de 2 jaar.quote:Op maandag 15 november 2010 07:31 schreef richardrahl het volgende:
[..]
Vanaf welke leeftijd heb je hem half hoog gedaan?
Dat is indd enorm/quote:Op maandag 15 november 2010 22:35 schreef Ticootje het volgende:
Jeetje!!!! Dat is echt enorm!
Kunnen ze zo'n afwijking wel in normale glazen slijpen? Of krijg je dan dikke glazen?
Mijn broer heeft -4 en -5 en die ziet al niets zonder bril.
Dat zal behoorlijk wennen zijn jaquote:Op maandag 15 november 2010 22:38 schreef Lishe het volgende:
Goh Speedy, wat zal het wennen zijn voor haar! Ik heb -11 aan beide ogen en zie alleen kleurenwaas. Het arme meisje...
Zijn wel iets dikkere glazen ticoo, maar hoe kleiner het montuur, hoe dunner de glazen.
Ben benieuwd wat voor veranderingen jullie aan haar gaan merken! Succes!
Leuk is dat he!quote:Op maandag 15 november 2010 22:41 schreef Ticootje het volgende:
Jen kreeg vanmiddag nog een compliment van een oudere dame: ik leer jen namelijk bij het oversteken naar het stoplicht te kijken.
Jen zie jij een groen lampje? Nee. Welke kleur is hij nu? Rood. Wat doe je bij rood? Stoppen. Zie je nu wel een groen lampje? Ja, groen hè? Lopen!
Het is wel vaker een puinhoop bij het consultatiebureau, het zal wel niet de eerste keer zijn...quote:Op maandag 15 november 2010 22:57 schreef richardrahl het volgende:
Mijn zoon heeft volgens mij donderdag die ogentest. We kunnen er zelf niet bijzijn, het consultatiebureau werkt nu alleen op dagen dat wij ook werken (ja, we kunnen 30 km verderop terecht).
Nu gaat oma mee, we moesten oefenen met die figuurtjes, maar dat is er wat bij ingeschoten. Gelukkig weet hij alles wel toen we het laatst probeerden.
Ogentest had al eerder gemoeten, maar het consultatiebureau was ons vergeten een uitnodiging te sturen, ook lekker die administratie daar
Nee klopt die verhalen hoor je wel vaker.quote:Op dinsdag 16 november 2010 06:59 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Het zal vaker een puinhoop zijn bij het cb, maar je hebt zelf toch ook wel een telefoon?
Dan bel jij toch om die afspraak te maken?
Ik heb dat soort dingen dus ook wel eens met ouders op school. Dan hoor je achteraf dat ze niet tevreden zijn, ongerust zijn of weetikveel wat, maar zelf contact opnemen ? Nee, dat gebeurt dan niet.
Dat is zo jammer.
Vandaar de ergernis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
Dat heb ik ook gedaanquote:Op dinsdag 16 november 2010 06:59 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Het zal vaker een puinhoop zijn bij het cb, maar je hebt zelf toch ook wel een telefoon?
Dan bel jij toch om die afspraak te maken?
Als je leidster bent van kinderen in die leeftijd hoort het er gewoon bij. Hier ging het echt heel snel en overdag hebben we eigenlijk nauwelijks ongelukjes gehad. Zeker buitenshuis niet. Gewoon doen, dat is juist goedquote:Op woensdag 17 november 2010 10:10 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Sint stress..t is toch jammer dat iets wat leuk moet zijn bij veel kindjes zoveel stress veroorzaakt.
CB is hier altijd wel netjes op tijd met uitnodigingendat ik het zelf steeds verzet zodat het op mijn vrije dag valt is een ander verhaal
)
Ow en vandaag is Dana voor het eerst zonder luier naar het KDV. Ik hoop dat het goed gaat..heb wat extra reserve kleding meegegeven..leek me wel zo safe
Mijn man vond het niet zo'n goed idee en voelde zich nogal bezwaard tov van de leidsters omdat het voor hun mischien lastig zou zijn. Maar ooit moet toch de eerste keer zijn, dus waarom dan niet niet. Als het helemaal niet goed gaat kunnen we alsnog afspraken maken dat ze een luier aandoen, maar dr wel geregeld naar de wc laten gaan, toch? Of denk ik te makkelijk
Bij ons op het kdv hebben ze kinderwctjes en potjes.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:08 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Oke, geen luierbroekje dus
Ze moet deze week nog 2 keer naar het KDV
En thuis wilt ze ook al niet op de wc, ook hier vind ze dat eng. Maar mischien toch eens wat vaker proberen, desnoods gaan we samen naar de winkel zodat ze zelf een mooie brilverkleiner mag uitzoeken.
Ik zal morgen als ik dr breng eens overleggen met de leidster, kijken wat zij het beste vinden
thnx voor de snelle reacties!
Bedoel je dat trapje? Ja die heb ik eens gepost hier. Is volgens mij ook te koop bij Prenatal. Die van ons heb ik ook bij een zaak met kinderspullen gekochtquote:Op woensdag 17 november 2010 22:08 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Kim wat goed!
Ah ja, ik heb geloof ik eens een plaatje daarvan gezien, mischien wel van jou? Leek me inderdaad wel een handig ding. Die zijn zeker alleen via internet te koop?
quote:Op woensdag 17 november 2010 21:58 schreef Ticootje het volgende:
Dat is echt goed!
Hier ging ze een uur later naar bed en zonder gemopper.
Vannacht riep ze mij zonder drama, maar ik hoorde het pas laat... Ik was zeg maar half wakker half dromen... Dus toen ik door had dat Jen me riep en ik in haar kamer stond sliep ze alweer bijna, ik had toen sterk moeten zijn en weg moeten lopen, maar dan zie ik mn meiske en dan wil ik gewoon toch een soort van graag dat ze bij me komt liggen. De handjes die ik 's nachts voel zoeken of ik er nog ben, of als ze wakker wordt van leyla en ik krijg een aai...
Dan kruip je toch tegen je vent aan? Jeweetwel, die man aan de andere kant van het bed met die harige billenquote:Op woensdag 17 november 2010 22:14 schreef Ticootje het volgende:
Ik erger me eraan als ze niet in haar bedje wilt slapen en ik mis haar als ze er wel gaat slapen.
Oja, dat is dan weer ook niet de bedoelingquote:Op woensdag 17 november 2010 22:29 schreef Ticootje het volgende:
Ja dag, dan denkt ie meteen dat ik sex wil.
Inderdaad, eerst staaldraad erin dan pas sex. Ik krijg het al benauwd bij het idee dat er eventueel een zwangerschap uit zou kunnen komen.quote:Op woensdag 17 november 2010 22:41 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Oja, dat is dan weer ook niet de bedoeling.
Dat dachten swets en et ook...quote:
Ja ze mogen een stickertje achter hun naam plakken als ze op de wcij zijn geweest.quote:Op woensdag 17 november 2010 22:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:
BlaBla hier ook potjes en wc-tjes op het kdv.
Doen ze ook een soort van beloningssysteem?
Kunnen ze ook doen voor het op de wc zitten an sich he, hoeft er niet eens wat te komen.
Als ze dat eng vinden kan een stickertje plakken als ze erop gezeten hebben ook helpen
En dat zou je thuis ook kunnen doen
Ik zou er toch niet te luchtig over doen.quote:Op donderdag 18 november 2010 16:09 schreef richardrahl het volgende:
nou, dat ga ik nog wel even oefenen dan, maar hij ziet al vanaf pakweg 400 meter uit een rijdende auto een hijskraan en die kan ik dan amper ontwaren, dus het zal wel goedkomen.
gefeliciteerd!quote:Op donderdag 18 november 2010 21:01 schreef Marie79 het volgende:
Ik kom me melden met Maarten! Hij is vandaag 2 jaar geworden, hij is gewoon naar het kdv geweest waar hij getrakteerd heeft en vanavond heeft hij nog een cadeau van ons gehad, een autobaan en dat is gelukkig een grote hit. Auto's zijn sowieso favoriet hier in huis!
Even een foto erbij:
[ afbeelding ]
Ik ben ook echt heel benieuwd hoe Lotte straks op haar broertje zal reageren..hoe goed je ze ook probeert voor te bereiden, het is de vraag wat ze er nu eigenlijk van snaptquote:Op donderdag 18 november 2010 19:28 schreef Pvoesss het volgende:
En ik maak me heel erg veel zorgen over hoe ze reageren zal op haar broertje.![]()
Ze is zo makkelijk nu dat ik bang ben dat ik me er in verkijk
Dat ga ik doen. Meneer wil nu ook meehelpen met verven, maar dat mag niet. Ik ben een weg aan het maken met een rotonde en dat is nogal nauwkeurig werk en ik zie het al voor me, het is dan wel muurverf, maar als zo'n pot omgaatquote:Op vrijdag 19 november 2010 08:53 schreef Deepfreeze het volgende:
We hebben hem wel echt laten helpen met het bed in elkaar zetten, en de oude weghalen. Misschien dat dat nog iets geholpen heeft.
Zo zeg ik hier bij elke volle luier dat ze dat tegen mammie had moeten zeggen dat ie vol was. Waarop ze gelijk zegt dat ze een schone luier nodig heeftquote:Op vrijdag 19 november 2010 11:17 schreef De_Taartjesfee het volgende:
'Mama, poep gedaan!'
'Goed gedaan, kom maar meer dan gaan we eens schone broek aandoen'
'Even wachten!' *rent weg*
..
..
..
.
.
.
.
Duurde wel erg lang..
ga ik kijken..zit ze aan tafel te tekenen
Ik moet tegenwoordig bij zo`n beetje alles wat ik zeg 'even wachten' van madam en ik trap er ook elke keer weer in
En?quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:11 schreef k_i_m het volgende:
.
Hier werd er net geeist dat we naar boven zouden gaan. En de pyjama moest aan, en ik moet een verhaaltje lezen. En ze ging in d'r bed. Wordt vervolgd......
Ja, nogal (en Cars, en Brum, en Rory, en eigenlijk alles met wielen)quote:Op zondag 21 november 2010 18:55 schreef appelsap het volgende:
Is Chris ook fan van Thomas de trein?
Zo, het weekeinde in het grote bed is goed verlopen. We waren al vanaf de zomervakantie met hem erover aan het praten en dat heeft denk ik goed geholpen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 08:53 schreef Deepfreeze het volgende:
Spannend Ricardrahl..
Ik kan wel zeggen dat die overgang hier erg meeviel. Hij ging gewoon liggen en slapen. En na een jaar blijft hij nog steeds netjes liggen. Hij komt er zelf niet uit voordat we dat gezegd hebben![]()
We hebben hem wel echt laten helpen met het bed in elkaar zetten, en de oude weghalen. Misschien dat dat nog iets geholpen heeft.
ik vind 't ook vaak heel vervelende verhaaltjes. en dan die stem van erik de zwart... het schijnt dat hij een enorme treinengek is, maar ik vind 'm juist heel ongeinteresseerd klinken.quote:Op maandag 22 november 2010 07:11 schreef freecell het volgende:
Ik houd ook niet van Thomas. Het gaat altijd over negatieve emoties. Ze zijn boos, kwaad, jaloers, bekaf... Nooit echt alleen maar blij
Leander vindt het geweldig trouwens
Er is één aflevering die ik zap
Dan wil één trein niet uit de tunnel omdat het regent en hij bang is dat zijn verf eraf gaat.
Komt er iemand die hem verteld dat het niet kan? Dat het heus wel goed komt?
Neeheee.... Er komt iemand zeggen: 'kom eruit of we duwen je eruit'
Vervolgens komt er een duw-trein, die faalt in het eruit duwen.
En dan..... metselen ze de tunnel dicht O_O Alleen nog twee oogjes die je ziet. Zo, dan blijf je er ook maar!
En dat is het einde van de aflevering, met het geweldige eindcommentaar: 'hij heeft zijn straf wel verdient, vind je niet?'
Uhm
Ben ik nou te soft?
Waarom hebben jullie het vertelt? Was Leander te gespannen of vond ie het super eng?quote:Op maandag 22 november 2010 07:50 schreef freecell het volgende:
Wij vertellen Leander hoe het zit met de sint, hij vindt het alsnog geweldig
Maar mijn schoonvader is helemaal geïrriteerd erover
Uhm nee. Helemaal niet.quote:Op maandag 22 november 2010 10:27 schreef chacama het volgende:
[..]
Waarom hebben jullie het vertelt? Was Leander te gespannen of vond ie het super eng?
Dat herken ik wel. Hadden het er net over in het kleutertopic dus vandaar de vraag.quote:Op maandag 22 november 2010 11:19 schreef freecell het volgende:
[..]
Uhm nee. Helemaal niet.
Maar ik ga niet liegen tegen mijn kind
Klopt dat gevoel heb ik ook altijd gehad. Het enige wat ik Fleur duidelijk gemaakt heb, is dat het een verhaal is wat we nadoen en dat die man echt bestaan heeft. Maar toen was ze ook al vijf. En we vieren het dus ook nog steeds. Want dat is juist het mooie aan sinterklaas. Ookal weet je dan die man die we zien niet echt is, je kan wel nog steeds het geheel eromheen vieren.quote:Op maandag 22 november 2010 11:24 schreef freecell het volgende:
Ik snap het niet zo goed, mijn ouders vertelden het ons ook altijd gewoon.
Iedereen zegt dat je niet moet liegen tegen je kinderen en in December doen we het massaal
Maar de nieuwe delen van thomas zijn juist erg leuk, de eerste serie was inderdaad niets.quote:Op maandag 22 november 2010 10:19 schreef trui het volgende:
ik vind 't ook vaak heel vervelende verhaaltjes. en dan die stem van erik de zwart... het schijnt dat hij een enorme treinengek is, maar ik vind 'm juist heel ongeinteresseerd klinken.
Helemaal mee eensquote:Op maandag 22 november 2010 12:59 schreef amaranta het volgende:
Ik zeg heel vaak terloops. Sinterklaas zijn je vader en je moeder. Eva reageert niet, papa not amused.
Anderzijds heb ik Eva ook niet vertelt wie Sinterklaas wél is. Ze herkent hem op tv. Maar dat het iemamd is die cadeautjes geeft, heb ík haar nog helemaal niet vertelt.
Op de 1e plaats omdat ik dus niet wil liegen, anderzijds omdat ik geen slapende honden wakker wil maken.
Ik zal niet meegaan in de leugen, maar ga het niet direct uitleggen.
Schoen zetten ben ik dit jaar dus ook niet van plan. En de cadeaus die ze gaat krijgen krijgt ze van ons, komt geen Sintwrklaas bij kijken. Dus die link zal ze dit jaa niet leggen.
Tenzij ze op de psz hier uitleg over krijgt.
Het ontgaat mij volledig waarom veel fok gebruikers dit als liegen zien. Sinterklaas is een spel, geen leugen.quote:Op maandag 22 november 2010 12:59 schreef amaranta het volgende:
Op de 1e plaats omdat ik dus niet wil liegen
Nu heb ik zelf een superjeugd gehad met sinterklaas met buurmannen die meewerkten en ga zo maar door, herinneringen die niemand mij meer kan afpakken en die altijd een warm gevoel geven in deze tijd van het jaar.quote:Ouders moeten zich niet schuldig voelen over het verraad, zegt Justine Pardoen van Ouders Online: Sinterklaas is geen leugen, maar een spel. En daar is niks mis mee. We vertellen onze kinderen immers ook de prachtigste verhalen over elfen, kabouters en sprekende dieren.
Kinderen gaan vanzelf fictie en echt van elkaar onderscheiden, dat is een natuurlijk proces. Het gaat pas mis als ze te jong van hun Sinterklaasgeloof vallen, zegt Pardoen, en dat gebeurt helaas steeds vaker:
Te vroeg vertellen is niet goed, maar te laat ook niet, vindt Pardoen: Als een kind zelf tekenen van twijfel begint te vertonen, dan moeten ouders die niet krampachtig de kop indrukken.
Ik was ook al klaar om de sterren van de hemel te liegen, maar mevrouw hier wil d'r schoen niet zettenquote:Op maandag 22 november 2010 14:45 schreef Ticootje het volgende:
Ik ga lekker wel liegen tegen mijn kinderen. Waarom zou ik ze die pret van sinterklaas onthouden? Ik heb er hele leuke herinneringen aan over gehouden dat sinterklaas op bezoek kwam, dat 5 minuten nadat sinterklaas weg was mijn oom binnen kwam en ik het helemaal erg vond voor mijn oom dat ie sinterklaas gemist had.
Sinterklaas op school, super leuk. Helemaal spannend wat je dit jaar weer zou krijgen.
Wij vieren dus gewoon elk jaar sinterklaas, incl. het bonken op het raam... De schrik in je keel of je ruit het wel houdt dit jaar... Een zak met kadootjes en het zingen bij de schoenen bij de openhaard. Het zijn voor kinderen vaak leuke herinneringen en een spannende, maar ook leuke tijd.
Ik vind dat je zelf als ouder in handen hebt hoe spannend je iets maakt, en hoe bang je je kind maakt. Ik hoor al tijden om me heen dat kinderen die niet luisteren geen kadootjes krijgen van sinterklaas, bijvoorbeeld van moeders in de supermarkt... Kijk dat hoeft van mij niet zo. Elk kindje krijgt kadootjes van sinterklaas.
En op een gegeven moment komen ze zelf wel met vragen en dan is het niet zo moeilijk om te vertellen dat het inderdaad waar is dat sinterklaas niet bestaat.
Maar we vertellen onze kinderen toch wel meer verhalen en sprookjes? Ik zie niet wat er anders aan is dan meedoen aan sinterklaas en het vertellen van het verhaal van sneeuwwitje of iets degelijks. Kinderen van deze leeftijd hebben echt nog niet de scheiding tussen echt en fantasie.
Sneu...quote:Op maandag 22 november 2010 17:29 schreef freecell het volgende:
Ik ouwehoer dus ook niet over elfjes en kabouters, dat moge duidelijk zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |