Zo, het weekeinde in het grote bed is goed verlopen. We waren al vanaf de zomervakantie met hem erover aan het praten en dat heeft denk ik goed geholpen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 08:53 schreef Deepfreeze het volgende:
Spannend Ricardrahl..
Ik kan wel zeggen dat die overgang hier erg meeviel. Hij ging gewoon liggen en slapen. En na een jaar blijft hij nog steeds netjes liggen. Hij komt er zelf niet uit voordat we dat gezegd hebben![]()
We hebben hem wel echt laten helpen met het bed in elkaar zetten, en de oude weghalen. Misschien dat dat nog iets geholpen heeft.
ik vind 't ook vaak heel vervelende verhaaltjes. en dan die stem van erik de zwart... het schijnt dat hij een enorme treinengek is, maar ik vind 'm juist heel ongeinteresseerd klinken.quote:Op maandag 22 november 2010 07:11 schreef freecell het volgende:
Ik houd ook niet van Thomas. Het gaat altijd over negatieve emoties. Ze zijn boos, kwaad, jaloers, bekaf... Nooit echt alleen maar blij
Leander vindt het geweldig trouwens
Er is één aflevering die ik zap
Dan wil één trein niet uit de tunnel omdat het regent en hij bang is dat zijn verf eraf gaat.
Komt er iemand die hem verteld dat het niet kan? Dat het heus wel goed komt?
Neeheee.... Er komt iemand zeggen: 'kom eruit of we duwen je eruit'
Vervolgens komt er een duw-trein, die faalt in het eruit duwen.
En dan..... metselen ze de tunnel dicht O_O Alleen nog twee oogjes die je ziet. Zo, dan blijf je er ook maar!
En dat is het einde van de aflevering, met het geweldige eindcommentaar: 'hij heeft zijn straf wel verdient, vind je niet?'
Uhm
Ben ik nou te soft?
Waarom hebben jullie het vertelt? Was Leander te gespannen of vond ie het super eng?quote:Op maandag 22 november 2010 07:50 schreef freecell het volgende:
Wij vertellen Leander hoe het zit met de sint, hij vindt het alsnog geweldig
Maar mijn schoonvader is helemaal geïrriteerd erover
Uhm nee. Helemaal niet.quote:Op maandag 22 november 2010 10:27 schreef chacama het volgende:
[..]
Waarom hebben jullie het vertelt? Was Leander te gespannen of vond ie het super eng?
Dat herken ik wel. Hadden het er net over in het kleutertopic dus vandaar de vraag.quote:Op maandag 22 november 2010 11:19 schreef freecell het volgende:
[..]
Uhm nee. Helemaal niet.
Maar ik ga niet liegen tegen mijn kind
Klopt dat gevoel heb ik ook altijd gehad. Het enige wat ik Fleur duidelijk gemaakt heb, is dat het een verhaal is wat we nadoen en dat die man echt bestaan heeft. Maar toen was ze ook al vijf. En we vieren het dus ook nog steeds. Want dat is juist het mooie aan sinterklaas. Ookal weet je dan die man die we zien niet echt is, je kan wel nog steeds het geheel eromheen vieren.quote:Op maandag 22 november 2010 11:24 schreef freecell het volgende:
Ik snap het niet zo goed, mijn ouders vertelden het ons ook altijd gewoon.
Iedereen zegt dat je niet moet liegen tegen je kinderen en in December doen we het massaal
Maar de nieuwe delen van thomas zijn juist erg leuk, de eerste serie was inderdaad niets.quote:Op maandag 22 november 2010 10:19 schreef trui het volgende:
ik vind 't ook vaak heel vervelende verhaaltjes. en dan die stem van erik de zwart... het schijnt dat hij een enorme treinengek is, maar ik vind 'm juist heel ongeinteresseerd klinken.
Helemaal mee eensquote:Op maandag 22 november 2010 12:59 schreef amaranta het volgende:
Ik zeg heel vaak terloops. Sinterklaas zijn je vader en je moeder. Eva reageert niet, papa not amused.
Anderzijds heb ik Eva ook niet vertelt wie Sinterklaas wél is. Ze herkent hem op tv. Maar dat het iemamd is die cadeautjes geeft, heb ík haar nog helemaal niet vertelt.
Op de 1e plaats omdat ik dus niet wil liegen, anderzijds omdat ik geen slapende honden wakker wil maken.
Ik zal niet meegaan in de leugen, maar ga het niet direct uitleggen.
Schoen zetten ben ik dit jaar dus ook niet van plan. En de cadeaus die ze gaat krijgen krijgt ze van ons, komt geen Sintwrklaas bij kijken. Dus die link zal ze dit jaa niet leggen.
Tenzij ze op de psz hier uitleg over krijgt.
Het ontgaat mij volledig waarom veel fok gebruikers dit als liegen zien. Sinterklaas is een spel, geen leugen.quote:Op maandag 22 november 2010 12:59 schreef amaranta het volgende:
Op de 1e plaats omdat ik dus niet wil liegen
Nu heb ik zelf een superjeugd gehad met sinterklaas met buurmannen die meewerkten en ga zo maar door, herinneringen die niemand mij meer kan afpakken en die altijd een warm gevoel geven in deze tijd van het jaar.quote:Ouders moeten zich niet schuldig voelen over het verraad, zegt Justine Pardoen van Ouders Online: Sinterklaas is geen leugen, maar een spel. En daar is niks mis mee. We vertellen onze kinderen immers ook de prachtigste verhalen over elfen, kabouters en sprekende dieren.
Kinderen gaan vanzelf fictie en echt van elkaar onderscheiden, dat is een natuurlijk proces. Het gaat pas mis als ze te jong van hun Sinterklaasgeloof vallen, zegt Pardoen, en dat gebeurt helaas steeds vaker:
Te vroeg vertellen is niet goed, maar te laat ook niet, vindt Pardoen: Als een kind zelf tekenen van twijfel begint te vertonen, dan moeten ouders die niet krampachtig de kop indrukken.
Ik was ook al klaar om de sterren van de hemel te liegen, maar mevrouw hier wil d'r schoen niet zettenquote:Op maandag 22 november 2010 14:45 schreef Ticootje het volgende:
Ik ga lekker wel liegen tegen mijn kinderen. Waarom zou ik ze die pret van sinterklaas onthouden? Ik heb er hele leuke herinneringen aan over gehouden dat sinterklaas op bezoek kwam, dat 5 minuten nadat sinterklaas weg was mijn oom binnen kwam en ik het helemaal erg vond voor mijn oom dat ie sinterklaas gemist had.
Sinterklaas op school, super leuk. Helemaal spannend wat je dit jaar weer zou krijgen.
Wij vieren dus gewoon elk jaar sinterklaas, incl. het bonken op het raam... De schrik in je keel of je ruit het wel houdt dit jaar... Een zak met kadootjes en het zingen bij de schoenen bij de openhaard. Het zijn voor kinderen vaak leuke herinneringen en een spannende, maar ook leuke tijd.
Ik vind dat je zelf als ouder in handen hebt hoe spannend je iets maakt, en hoe bang je je kind maakt. Ik hoor al tijden om me heen dat kinderen die niet luisteren geen kadootjes krijgen van sinterklaas, bijvoorbeeld van moeders in de supermarkt... Kijk dat hoeft van mij niet zo. Elk kindje krijgt kadootjes van sinterklaas.
En op een gegeven moment komen ze zelf wel met vragen en dan is het niet zo moeilijk om te vertellen dat het inderdaad waar is dat sinterklaas niet bestaat.
Maar we vertellen onze kinderen toch wel meer verhalen en sprookjes? Ik zie niet wat er anders aan is dan meedoen aan sinterklaas en het vertellen van het verhaal van sneeuwwitje of iets degelijks. Kinderen van deze leeftijd hebben echt nog niet de scheiding tussen echt en fantasie.
Sneu...quote:Op maandag 22 november 2010 17:29 schreef freecell het volgende:
Ik ouwehoer dus ook niet over elfjes en kabouters, dat moge duidelijk zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |