De 2 laatste foto's:quote:Vorig deel: Beoordeel de foto van je voorganger # 41
Wat is de Bedoeling?
Als je een mooie foto vandaag (of recentelijk) gemaakt hebt waar je gewoon trots op bent en die je aan anderen wilt laten zien kan dat in dit topic.
Het is de bedoeling dat je hier maar één foto per post neerzet, optioneel met wat info.
En lees het volgende 10 keer en knoop het goed in je oren
* Geen foto plaatsen zonder 1 positief punt en 1 verbeter punt te noemen over de laatstgeplaatste foto
natuurlijk mag je daarnaast ook op eerder geplaatste foto's + en - punten noemen.
Foto's komen op het forum het best tot hun recht met een maximale breedte of hoogte van 1024 pixels, dus graag resizen!
Eén foto per dag, dus.... doe aan zelfkritiek!
Heb je er meerdere, schroom dan niet om een showcase te openen!
quote:Op zondag 7 november 2010 17:06 schreef problematiQue het volgende:
[..]
+ Mysterieus sfeertje
+ Chinese karakters![]()
- Mist een onderwerp
quote:Op zondag 7 november 2010 17:39 schreef Dya het volgende:
@ProblematiQue
+ Leuke foto, mooi moment.. alsof ie een foto terug neemt van die mensen.
+ Op de achtergrond links, een vrouw met een duif op der hoofd? lol
- Vind hem een beetje (beetje maar) overbelicht.
(+/-) ik persoonlijk had denk ik het bovenste randje uitgeknipt, dus tot die rand van de muur.
ipv een mooie vrouw, probeer ik het nu met wat een mooie vrouw nooit wilt worden.. :p
(meer dierentuin)
+ mooi actieshot, hij loopt recht op je afquote:Op zondag 7 november 2010 17:39 schreef Dya het volgende:
@ProblematiQue
+ Leuke foto, mooi moment.. alsof ie een foto terug neemt van die mensen.
+ Op de achtergrond links, een vrouw met een duif op der hoofd? lol
- Vind hem een beetje (beetje maar) overbelicht.
(+/-) ik persoonlijk had denk ik het bovenste randje uitgeknipt, dus tot die rand van de muur.
[ afbeelding ]
ipv een mooie vrouw, probeer ik het nu met wat een mooie vrouw nooit wilt worden.. :p
(meer dierentuin)
+ Het licht op de bomen achter maar toch is het voorin niet te donker. Dat vind ik knap.quote:Op maandag 8 november 2010 19:36 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
+ mooi actieshot, hij loopt recht op je af
+ scherpte en daarmee dieptewerking
- je had ''m mooier kunnen maken door de kleur intenser te maken
[ afbeelding ]
Ik heb altijd moeite met symmetrie in foto's. Ook deze is idd net niet symmetrisch en ik denk nu ook wel te weten hoe dat soms komt.quote:Op maandag 8 november 2010 23:09 schreef Uncle het volgende:
+ lekker plaat
+ je blik wordt de diepte in getrokken
- waar dan eigelijk niks gebeurd
- niet symmetrisch, als je hem zo maakt en presenteert zou hij exact symmetrisch moeten zijn in mijn ogen)
[ link | afbeelding ]
Gisteren gemaakt op de ijsbaan. Na een slechte race alleen op het bankje.. winnaars hebben vrienden...
Dat maakt de foto dan nog steeds niet symmetrisch hoor.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:22 schreef Uncle het volgende:
crop dan gewoon links een stukje eraf...
Geweldig. Ik krijg dat niet voor elkaar met Photoshop en eigenlijk vind ik dat vals spelen. Ik moet gewoon wat meer oefenen mijn camera recht houden. Je ziet nu alleen verschil in het naam bord wat 2 keer hetzelfde aangeeft. Maar dat zal niemand opvallen eigenlijk.quote:Op woensdag 10 november 2010 17:36 schreef very het volgende:
[..]
Dat maakt de foto dan nog steeds niet symmetrisch hoor.
Maar het is bij deze foto wel heel makkelijk om 1 kant te kiezen, die te kopiëren/spiegelen en er weer aan te plakken. Je gaat het verschil niet zien.
*Edit:
Als ik zo vrij mag zijn:
LINK
je krijgt hem vast niet 100% symmetrisch door croppen maar je komt goed in de buurt hoorquote:Op woensdag 10 november 2010 17:36 schreef very het volgende:
[..]
Dat maakt de foto dan nog steeds niet symmetrisch hoor.
Maar het is bij deze foto wel heel makkelijk om 1 kant te kiezen, die te kopiëren/spiegelen en er weer aan te plakken. Je gaat het verschil niet zien.
*Edit:
Als ik zo vrij mag zijn:
LINK
Croppen zal het (asymmetrische) perspectief niet veranderen.quote:Op woensdag 10 november 2010 18:24 schreef Uncle het volgende:
[..]
je krijgt hem vast niet 100% symmetrisch door croppen maar je komt goed in de buurt hoor
+ Vette kleurenquote:Op donderdag 11 november 2010 15:13 schreef fehaflits1 het volgende:
polariteit: + kleuren, en veel details in het begin
- voor mijn gevoel is de horizon een beetje scheef en als de zon iets hoger had
gestaan had er wat meer intensiteit in je foto gezeten
[ afbeelding ]
Ik vind deze echt super bewerkt! Hier hou ik van.quote:Op donderdag 11 november 2010 15:15 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
+ Vette kleuren
+ Balans wolken, landschap
- Hij loop naar rechts af, of misschien is het door het paadje ervoor. Hoe dan ook het leidt mij persoonlijk wat af.
[ afbeelding ]
+ Goed scherp en veel details.quote:Op donderdag 11 november 2010 21:12 schreef Conekiller het volgende:
+ goed scherp
+ mooie kleuren
-had meer gecentreerd kunnen zijn
gister in blijdorp
[ afbeelding ]
Ik vind het camerastandpunt wel goed maar er is te weinig contrastquote:Op vrijdag 12 november 2010 18:26 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Goed scherp en veel details.
+ Mooie kleuren.
- Ik hou er nooit zo van met dit soort foto's dat het onderwerp in het midden van de foto te vinden is. Maar dat is persoonlijk.
[ afbeelding ]
Edit: Zie nu dat ik bijna het zelfde commentaar geef als jij deed op de vorige foto maar als minpunt het tegenovergestelde.
+ opvallend en leuk moment,... mooie settingquote:Op zaterdag 13 november 2010 18:48 schreef Keios het volgende:
[..]
Ik vind het camerastandpunt wel goed maar er is te weinig contrast
[ afbeelding ]
+ Wel mooie foto, de regen staat er mooi opquote:Op zaterdag 13 november 2010 20:33 schreef Ekoyt het volgende:
[..]
+ opvallend en leuk moment,... mooie setting
+ weersomstandigheden,... natte stoep en avond: doet het altijd goed
- teveel (?) contrast, ik had graag wat meer detail/kleur van het groepje bagpipers gezien
- teveel afleidend spul rechts: dat zou ik eraf croppen
[ afbeelding ]
+ mooi hoe de lichtbundels naar de kerk toe lopen, en 'm zo accentueren.quote:Op maandag 15 november 2010 17:27 schreef AceHighHugo het volgende:
...
+ Wel mooie foto, de regen staat er mooi op
- Ik zou hem iets 'grauwer' maken, vooral het beton onderaan.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 16 november 2010 04:21 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
+ mooi hoe de lichtbundels naar de kerk toe lopen, en 'm zo accentueren.
- er zit behoorlijk wat ruis in de lucht.
- de lantaarnpaal linksonder staat half op de foto.
[ afbeelding ]
zo snel heb ik deze wel online staan:quote:
+ Gewoon een erg mooie foto. Leuke compositie, reflectie vind ik erg mooi.quote:Op dinsdag 16 november 2010 04:21 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat voor beeldscherm heb jijquote:Op dinsdag 16 november 2010 20:44 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Gewoon een erg mooie foto. Leuke compositie, reflectie vind ik erg mooi.
- Vind hem alleen wat onscherp, vooral met 1024 pixels. Maar dat is te verwaarlozen.
[ afbeelding ]
Wow, wat een mooie foto! Vooral de kleuren vind ik erg mooi!quote:Op dinsdag 16 november 2010 04:21 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
+ Idee is erg leuk. Mooie reflecties in het windstille water. Dat die bomen er niet helemaal opstaan stoort mij eigenlijk niet.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:20 schreef Conekiller het volgende:
+ sfeervolle foto
+ kijkt rustig/vrolijk
-schoen iets onscherp
-had mss iets meer ruimte kunnen hebben boven en onder
[ afbeelding ]
rotterdam overschie
- bomen hadden er helemaal op gemoeten, maar er hing een takje in beeld. en omdat ik een fotoshop fail ben was dit de makkelijke oplossing
Kan zijn, maar wij zien hier geen fullsize versie. Als hij fullsize echt zo scherp is als je aangeeft, heb je hem blijkbaar verkeerd verkleind of is hij na het verkleinen niet nog even verscherpt. De takken van de bomen zijn gewoon een soort blur namelijk, best wel zonde... Zelfde geldt voor de enorme JPG-artifacts in de hele foto trouwens, volgens mij heb je de foto gewoon op een enorm lage kwaliteit opgeslagen.quote:Op donderdag 18 november 2010 18:12 schreef Conekiller het volgende:
Maar scherp is tie wel. Je kan fullsize de tegels in de trap van het huis tellen
Waar je je foto's simpel kunt bewerken en verkleinen zonder dat je kwaliteit verliest:quote:Op donderdag 18 november 2010 19:42 schreef Conekiller het volgende:
@wiebeldak, erg strakke foto trouwenswat is het
resizen met image resizer, ben altijd blij als m'n PC niet vastloopt met progjesMss idd maar verkleinen met het prog van sony zelf dan?
Heb jaren analoog gefotografeerd en pas net DSLR. Dus bewerken heb ik ook nog niet zo veel ervaring mee
hier bijna fullsize
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=116t4i0&s=7
blijft idd wel wat donker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ps. Die foto is niet van mij maar van iemand die ik ken. Dat bracht mij ook op een idee
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2010 19:50:32 ]
Je beoordeeld de verkeerde fotoquote:Op donderdag 18 november 2010 20:31 schreef Knijpflesje het volgende:
Erg strak die kleurtjes op de voorgrond en met die witte achtergrond. Ook grappig van het schaduw effect met al die kleuren.
Mijn camera is niet al te best. Maar deze moest ik gewoon posten. Ik vind hem namelijk zelf awesome.
[ afbeelding ]
Ha, leuke foto!quote:Op donderdag 18 november 2010 20:31 schreef Knijpflesje het volgende:
Erg strak die kleurtjes op de voorgrond en met die witte achtergrond. Ook grappig van het schaduw effect met al die kleuren.
Mijn camera is niet al te best. Maar deze moest ik gewoon posten. Ik vind hem namelijk zelf awesome.
[ afbeelding ]
+Mooie druppelsquote:Op vrijdag 19 november 2010 15:44 schreef _Loki het volgende:
[..]
Ha, leuke foto!
+ de actie, het moment, al die spetters
- jammer dat ie niet scherp is, hij is wat.. snel genomen lijkt het, met weinig aandacht.
Net gemaakt in Sonsbeekpark, Arnhem. Tijdje geleden dat ik gefotografeerd heb, dus ik moest weer even inkomen
[ afbeelding ]
Tnx voor de tip mbt het blauwe licht. dat eraf halen maakt hem aanzienlijk fijner om te zien.quote:Op donderdag 25 november 2010 11:59 schreef yingyangert het volgende:
+ reflectie in het water
+ ik vind die hijskraan wel een mooie toevoeging
- niet al te boeiend onderwerp
-ik had het blauwe licht er af gecropt, vind het toch niet zo passen
is mijn eerste post in dit topic en beginnend fotograaf, dus reken me niet al te hard af op mijn commentaar![]()
![]()
Mijn toevoeging tot dit topic :
[ afbeelding ]
in de kuil, Ijmuiden
+ Donker, creëert sfeer.quote:Op zaterdag 27 november 2010 03:34 schreef problematiQue het volgende:
+ Mooie kleuren
+ Lekker wild
- Lelijke achtergrond
[ afbeelding ]
Ik had 'm 's nachts bewerkt, hij is iets te donker inderdaad : )quote:Op zaterdag 27 november 2010 11:51 schreef Dark_Angelus het volgende:
- Onderwerp had er meer uit mogen komen.
+ Goed moment. Mooi scherp en de rustige donkere achtergrond spreekt mij aan.quote:Op zaterdag 27 november 2010 11:51 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
+ Donker, creëert sfeer.
+ Ik vind het persoonlijk ook altijd prettig als er een mooie hoek is gekozen met veel lege ruimte.
- Kadering van boven / beneden vind ik iets minder
- Onderwerp had er meer uit mogen komen.
Ik doe ook maar weer eens mee.
[ afbeelding ]
Tnxquote:Op woensdag 1 december 2010 20:17 schreef missyB het volgende:
Mij iets teveel belicht maar wel fascinerend, beam me up scotty!
dus de belichting vind ik + en - teglijkertijd
Verder groot leeg vlak, niet echt mijn type foto.
[ afbeelding ]
winterefteling dec 2009
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2010 20:31:49 ]
+ Mooi vastgelegdquote:Op vrijdag 3 december 2010 18:12 schreef Ekoyt het volgende:
+ standpunt
+ scherpdiepte
+ kleuren
- scherpte van de hond zelf
- uitsnede,... de hond zo in het midden,... had iets spannender gekund.
Op het risico dat ik hem nu teruggekopt krijg ;-)
[ afbeelding ]
Hahaha, dankje!quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:18 schreef _Loki het volgende:
Hahah ik moest lachen
Ik heb geen foto om te posten maar toch:
+ Grappig, leuk moment!
+ geen standaard kattenfoto
- scherpte valt tegen, hij is wat dof.
Eh, dubbel fout vrees ik.quote:Op zaterdag 4 december 2010 20:40 schreef Foals het volgende:
Ik heb de foto zelf niet gemaakt.. En aangezien Loki de vorige foto al heeft beoordeeld hoef ik 'm alleen maar te plaatsen, right?![]()
[ afbeelding ]
Waaauw.quote:Op zondag 5 december 2010 01:43 schreef pizzaluigi het volgende:
Aangezien niemand iets nieuws heeft gepost en de vorige foto reeds is beoordeeld, hierbij maar eentje van mij dan:
[ afbeelding ]
Tijger uit Blijdorp. Genomen met Sony A300 door dik glas heen in relatief donkere ruimte, vandaar de ruis.
EDIT: De foto wordt overigens ernstig gecompressed door Facebook, dus zo erg als de ruis hier lijkt is hij op de originele foto niet.
Hier moet ik even op reageren, want Laura Mary Carter.quote:
+ Origineel perspectiefquote:Op zondag 5 december 2010 08:52 schreef Evileen. het volgende:
[..]
Waaauw.![]()
+ Mooi scherp
+ Leuk dat ie recht in de camera kijkt![]()
+ Hij is niet overbelicht, en zoals jij zei: het was in een donkere ruimte. Maar
dat vind ik reuze mee vallen.
Verder eigenlijk geen minpunten.
[ afbeelding ]
Ik moest dus ook wat posten, en heb weinig mooie foto's.
Sorry dat een deel van zijn snoet niet op beeld staat,
+ Mooie vrouw.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:42 schreef pizzaluigi het volgende:
@Dya
Erg tof! Wat een mooie meid zeg, prachtige mond, niet toevallig nog single? j/k
+ Tonaliteit van kleuren
+ Strak licht
- Zonnebril (snap wel waarom hij er is, maar maakt het gezicht veel minder sprekend)
- Horloge (zorgt voor afleiding binnen de kleuren en licht van het beeld)
Even een foto uit een shoot die ik heb gedaan dan maar:
[ afbeelding ]
(geen uitgebreide nabewerking gepleegd ivm tijdsdruk, ben me bewust van vreemde (te groot lijkende) hand en rommelige achtergrond)
Even een opmerking over de perspectief correctie. Die kerk staat aan alle kanten totaal scheef, dat dinge is helemaal weggezakt dus dat is wel erg lastig dan.quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:47 schreef firewirecable het volgende:
+ Het beneden gedeelte van de foto is goed belicht, en de kleuren zijn mooi zacht en doen zilver aan.
- Ik mis compositie, en de foto bevat té veel zwart zonder details (tevens ontbreekt de perspectief correctie, de kerk helt naar achteren)
Pont Petroli Badalona : 2 minuten belicht
[ link | afbeelding ]
Pont Petroli by jsprhrmsn.photography, on Flickr
Even tussendoor, ik ben echt in love with your photostream.quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:57 schreef firewirecable het volgende:
ND (natural density) grijs filter
Zo'n ND110 of Big Stopper doet wonderen wat dat betreft...quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:52 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Even een opmerking over de perspectief correctie. Die kerk staat aan alle kanten totaal scheef, dat dinge is helemaal weggezakt dus dat is wel erg lastig dan.
Ps. Hoe krijg je trouwens een foto zoals als jij met een 2 minuten belichting op klaar lichte dag niet overbelicht?
Tnxquote:Op zaterdag 11 december 2010 21:57 schreef firewirecable het volgende:
ND (natural density) grijs filter
+ De kleuren passen goed bij het onderwerp, lijkt een beetje schemerig zo. De takjes op de achtergrond vind ik er ook goed bijpassen.quote:Op maandag 13 december 2010 20:45 schreef pizzaluigi het volgende:
@Wiebeldak; ik plaats hem omdat ik wel commentaar wil op de rest van de foto, eigen inzicht geef ik al aan ter vergemakkelijking van de kritiek.
@firewirecable; Heerlijke foto, altijd mooi zulke dingen. Goeie compositie ook, mooie lichtval, uitstekend.
[ afbeelding ]
+ Compositie, felle kleuren, scherptequote:Op dinsdag 14 december 2010 19:10 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
TnxMisschien ook eens aanschaffen want dat geeft wel een erg leuk effect.
[..]
+ De kleuren passen goed bij het onderwerp, lijkt een beetje schemerig zo. De takjes op de achtergrond vind ik er ook goed bijpassen.
- Dan kom ik ook direct bij de groenere takken op de voorgrond die mij iets te veel de aandacht trekken. De foto mocht ook wel iets scherper vind ik, met name de uil zelf. Best zonde want ik vind het verder echt een mooie foto.
Close up van een brug.
[ afbeelding ]
+ Ik vind de achtergrond met name erg mooi bij deze foto. De compositie is ook prima.quote:Op woensdag 15 december 2010 21:50 schreef Raven_NL het volgende:
+ leuk spel met licht
+ apparte foto
- achtergrond vind ik minder linksboven stoort een beetje
[ afbeelding ]
Gaaf man...quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:47 schreef firewirecable het volgende:
+ Het beneden gedeelte van de foto is goed belicht, en de kleuren zijn mooi zacht en doen zilver aan.
- Ik mis compositie, en de foto bevat té veel zwart zonder details (tevens ontbreekt de perspectief correctie, de kerk helt naar achteren)
Pont Petroli Badalona : 2 minuten belicht
[ link | afbeelding ]
Pont Petroli by jsprhrmsn.photography, on Flickr
Is die toevallig in spijkenisse gemaakt?quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:52 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Even een opmerking over de perspectief correctie. Die kerk staat aan alle kanten totaal scheef, dat dinge is helemaal weggezakt dus dat is wel erg lastig dan.
Ps. Hoe krijg je trouwens een foto zoals als jij met een 2 minuten belichting op klaar lichte dag niet overbelicht?
+ mooi lichtquote:Op zondag 19 december 2010 12:09 schreef _Loki het volgende:
+ Mooie belichting!
+ die 2 hoedjes maken het interessant, het contrast ertussen ook.
- de rest van de foto is wat saai en verteld niet veel.
[ afbeelding ]
+ Mooie kleuren. Door het pad in het midden krijgt de foto mooie diepte.quote:Op maandag 20 december 2010 18:43 schreef RikKer93 het volgende:
+ Scherpte van de muffin en vervaging van de rest
+ Reflectie in het raam
- Onderwerp, het spreekt me niet aan
- Gek stuk karton links in het beeld
[ afbeelding ]
Tnx !quote:Op woensdag 22 december 2010 14:49 schreef Omniej het volgende:
Bonuspluspunt voor Wiebeldak: je hebt én de sneeuw, én de vogel perfect belicht gekregen. Beide zijn nog volledig doortekend, netjes gedaan.
Haha, dan zal het wel waar zijn.quote:Op woensdag 22 december 2010 18:59 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Tnx !
Grappig dat je dat zegt. Op Flickr zeiden 2 mensen precies hetzelfde
+ Scherpte vogel en takquote:Op woensdag 22 december 2010 09:05 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
+ contrast
+ scherpte vogel
- richting vogel (ook al doe je daar weinig aan)
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |