+ Mooi vastgelegdquote:Op vrijdag 3 december 2010 18:12 schreef Ekoyt het volgende:
+ standpunt
+ scherpdiepte
+ kleuren
- scherpte van de hond zelf
- uitsnede,... de hond zo in het midden,... had iets spannender gekund.
Op het risico dat ik hem nu teruggekopt krijg ;-)
[ afbeelding ]
Hahaha, dankje!quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:18 schreef _Loki het volgende:
Hahah ik moest lachen
Ik heb geen foto om te posten maar toch:
+ Grappig, leuk moment!
+ geen standaard kattenfoto
- scherpte valt tegen, hij is wat dof.
Eh, dubbel fout vrees ik.quote:Op zaterdag 4 december 2010 20:40 schreef Foals het volgende:
Ik heb de foto zelf niet gemaakt.. En aangezien Loki de vorige foto al heeft beoordeeld hoef ik 'm alleen maar te plaatsen, right?![]()
[ afbeelding ]
Waaauw.quote:Op zondag 5 december 2010 01:43 schreef pizzaluigi het volgende:
Aangezien niemand iets nieuws heeft gepost en de vorige foto reeds is beoordeeld, hierbij maar eentje van mij dan:
[ afbeelding ]
Tijger uit Blijdorp. Genomen met Sony A300 door dik glas heen in relatief donkere ruimte, vandaar de ruis.
EDIT: De foto wordt overigens ernstig gecompressed door Facebook, dus zo erg als de ruis hier lijkt is hij op de originele foto niet.
Hier moet ik even op reageren, want Laura Mary Carter.quote:
+ Origineel perspectiefquote:Op zondag 5 december 2010 08:52 schreef Evileen. het volgende:
[..]
Waaauw.![]()
+ Mooi scherp
+ Leuk dat ie recht in de camera kijkt![]()
+ Hij is niet overbelicht, en zoals jij zei: het was in een donkere ruimte. Maar
dat vind ik reuze mee vallen.
Verder eigenlijk geen minpunten.
[ afbeelding ]
Ik moest dus ook wat posten, en heb weinig mooie foto's.
Sorry dat een deel van zijn snoet niet op beeld staat,
+ Mooie vrouw.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:42 schreef pizzaluigi het volgende:
@Dya
Erg tof! Wat een mooie meid zeg, prachtige mond, niet toevallig nog single? j/k
+ Tonaliteit van kleuren
+ Strak licht
- Zonnebril (snap wel waarom hij er is, maar maakt het gezicht veel minder sprekend)
- Horloge (zorgt voor afleiding binnen de kleuren en licht van het beeld)
Even een foto uit een shoot die ik heb gedaan dan maar:
[ afbeelding ]
(geen uitgebreide nabewerking gepleegd ivm tijdsdruk, ben me bewust van vreemde (te groot lijkende) hand en rommelige achtergrond)
Even een opmerking over de perspectief correctie. Die kerk staat aan alle kanten totaal scheef, dat dinge is helemaal weggezakt dus dat is wel erg lastig dan.quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:47 schreef firewirecable het volgende:
+ Het beneden gedeelte van de foto is goed belicht, en de kleuren zijn mooi zacht en doen zilver aan.
- Ik mis compositie, en de foto bevat té veel zwart zonder details (tevens ontbreekt de perspectief correctie, de kerk helt naar achteren)
Pont Petroli Badalona : 2 minuten belicht
[ link | afbeelding ]
Pont Petroli by jsprhrmsn.photography, on Flickr
Even tussendoor, ik ben echt in love with your photostream.quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:57 schreef firewirecable het volgende:
ND (natural density) grijs filter
Zo'n ND110 of Big Stopper doet wonderen wat dat betreft...quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:52 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Even een opmerking over de perspectief correctie. Die kerk staat aan alle kanten totaal scheef, dat dinge is helemaal weggezakt dus dat is wel erg lastig dan.
Ps. Hoe krijg je trouwens een foto zoals als jij met een 2 minuten belichting op klaar lichte dag niet overbelicht?
Tnxquote:Op zaterdag 11 december 2010 21:57 schreef firewirecable het volgende:
ND (natural density) grijs filter
+ De kleuren passen goed bij het onderwerp, lijkt een beetje schemerig zo. De takjes op de achtergrond vind ik er ook goed bijpassen.quote:Op maandag 13 december 2010 20:45 schreef pizzaluigi het volgende:
@Wiebeldak; ik plaats hem omdat ik wel commentaar wil op de rest van de foto, eigen inzicht geef ik al aan ter vergemakkelijking van de kritiek.
@firewirecable; Heerlijke foto, altijd mooi zulke dingen. Goeie compositie ook, mooie lichtval, uitstekend.
[ afbeelding ]
+ Compositie, felle kleuren, scherptequote:Op dinsdag 14 december 2010 19:10 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
TnxMisschien ook eens aanschaffen want dat geeft wel een erg leuk effect.
[..]
+ De kleuren passen goed bij het onderwerp, lijkt een beetje schemerig zo. De takjes op de achtergrond vind ik er ook goed bijpassen.
- Dan kom ik ook direct bij de groenere takken op de voorgrond die mij iets te veel de aandacht trekken. De foto mocht ook wel iets scherper vind ik, met name de uil zelf. Best zonde want ik vind het verder echt een mooie foto.
Close up van een brug.
[ afbeelding ]
+ Ik vind de achtergrond met name erg mooi bij deze foto. De compositie is ook prima.quote:Op woensdag 15 december 2010 21:50 schreef Raven_NL het volgende:
+ leuk spel met licht
+ apparte foto
- achtergrond vind ik minder linksboven stoort een beetje
[ afbeelding ]
Gaaf man...quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:47 schreef firewirecable het volgende:
+ Het beneden gedeelte van de foto is goed belicht, en de kleuren zijn mooi zacht en doen zilver aan.
- Ik mis compositie, en de foto bevat té veel zwart zonder details (tevens ontbreekt de perspectief correctie, de kerk helt naar achteren)
Pont Petroli Badalona : 2 minuten belicht
[ link | afbeelding ]
Pont Petroli by jsprhrmsn.photography, on Flickr
Is die toevallig in spijkenisse gemaakt?quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:52 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Even een opmerking over de perspectief correctie. Die kerk staat aan alle kanten totaal scheef, dat dinge is helemaal weggezakt dus dat is wel erg lastig dan.
Ps. Hoe krijg je trouwens een foto zoals als jij met een 2 minuten belichting op klaar lichte dag niet overbelicht?
+ mooi lichtquote:Op zondag 19 december 2010 12:09 schreef _Loki het volgende:
+ Mooie belichting!
+ die 2 hoedjes maken het interessant, het contrast ertussen ook.
- de rest van de foto is wat saai en verteld niet veel.
[ afbeelding ]
+ Mooie kleuren. Door het pad in het midden krijgt de foto mooie diepte.quote:Op maandag 20 december 2010 18:43 schreef RikKer93 het volgende:
+ Scherpte van de muffin en vervaging van de rest
+ Reflectie in het raam
- Onderwerp, het spreekt me niet aan
- Gek stuk karton links in het beeld
[ afbeelding ]
Tnx !quote:Op woensdag 22 december 2010 14:49 schreef Omniej het volgende:
Bonuspluspunt voor Wiebeldak: je hebt én de sneeuw, én de vogel perfect belicht gekregen. Beide zijn nog volledig doortekend, netjes gedaan.
Haha, dan zal het wel waar zijn.quote:Op woensdag 22 december 2010 18:59 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Tnx !
Grappig dat je dat zegt. Op Flickr zeiden 2 mensen precies hetzelfde
+ Scherpte vogel en takquote:Op woensdag 22 december 2010 09:05 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
+ contrast
+ scherpte vogel
- richting vogel (ook al doe je daar weinig aan)
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |