Dit !quote:
Haha, wat de fuck?quote:Op maandag 8 november 2010 20:50 schreef Lienekien het volgende:
Leuk.
Curieuze plek voor een kattenluikje, trouwens.
JA!quote:Op maandag 8 november 2010 21:15 schreef Oblivion het volgende:
Doe je wel weer kleine raampjes in de grote voorramen?
Ja hè? ZEG JA!
quote:Op maandag 8 november 2010 21:19 schreef sigme het volgende:
[..]
JA!
Natuurlijk, er is toch geen alternatief? Nieuwe kozijnen lijkt me wel echt geweldig fijn; er kan nu niets open (behalve de deur). En het moeten mooie kozijnen zijn, met een kraaltje denk ik.
Katapultquote:Op maandag 8 november 2010 23:14 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Ik ben toch benieuwd hoe dat katttenluikje werkte.....
Zowel binnen als buiten was er aansluitinging op. In het halletje een plank boven de kapstok, in de kamer een plank langs de muur waar de katten via de trap op kwamen. En buiten zat een klein afdakje met een schuine plank naar beneden.quote:Op maandag 8 november 2010 23:14 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Ik ben toch benieuwd hoe dat katttenluikje werkte.....
Hahaquote:Op donderdag 11 november 2010 11:18 schreef Gurb het volgende:
Wat een leuk project.
Is dit ook het huis waar je die finoven hebt staan, of is dat ergens anders?
Eergister is er een aannemer komen kijken.quote:Op maandag 8 november 2010 17:48 schreef sigme het volgende:
En het grote plan is:
<knip>
Nieuwe voorgevel aan buitenzijde isoleren (piepschuim & stuclaag)
<knip>
Hoe komt het nu binnen dan? Paaltje afgetapt wietkwekerijstijl?quote:Op donderdag 11 november 2010 18:40 schreef sigme het volgende:
De electriciteit moet helemaal opnieuw, dat komt nu op zeer discutabele wijze het huis binnen, dat moet gewoon normaal ergens door de grond en door de voorgevel worden.
Je hebt dus twee huizenquote:Op donderdag 11 november 2010 18:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Haha. Nee, die finoven staat niet in dit huisje, het huis zou zowat vol zijn gelijk.
We hebben een pied-à-terre; dit huisje dus, en een hutje op de hei met finoven.
Zoietsquote:Op vrijdag 12 november 2010 08:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hoe komt het nu binnen dan? Paaltje afgetapt wietkwekerijstijl?
Nah, het is een stadshuisje, dus het zal niet ver graven zijn. En bovenstaande situatie gaat weliswaar al decennia goed, maar het moet anders. Dan maar ten koste van een paar centen.quote:Zit het ver weg van iets anders, want netjes laten aanleggen en opengraven zijn vaak dure grappen.
Een ex-kraker met twee huizenquote:
Een kraker voor 3 dagenquote:
Oh, ik werk natuurlijk nogal wisselend, dan weer hier en dan weer daar. Gezien de beestenboel moeten we in de praktijk altijd minstens vía het hutje op de hei.quote:Op zaterdag 27 november 2010 14:11 schreef Claudia_x het volgende:
Wauw, wat een klus! Ik volg de vorderingen ook graag.
Waar gebruik je deze woning trouwens voor? Ik heb altijd begrepen dat je vanuit jullie hut op de heide naar je werk ging. En trekt de hond het er?
En offerte twee is ook binnen, iets onder de 15duizend.quote:Op donderdag 25 november 2010 18:33 schreef sigme het volgende:
De eerste offerte is binnen. Wow. Iets boven de twintigduizend.
Als we met deze aannemer in zee gaan, zullen we hem minder moeten laten doen dan hij nu voorstelt.
Ik denk dat het aanleggen van een kabel door het energiebedrijf best in de papieren gaat lopen; ben wel benieuwd naar dat kostenplaatjequote:Op vrijdag 12 november 2010 11:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Zoiets. Het wordt ergens een paar huizen verderop afgetapt, en dan via een snoer achter betimmeringen door een paar huizen heen via onze zolder naar de stoppenkast geleid.
En daar zit dan een gemeentestop en een paar groepen - maar dat moet dus allemaal door dat ene snoertje, en daar kan de stroom niet afgehaald worden..
[..]
Nah, het is een stadshuisje, dus het zal niet ver graven zijn. En bovenstaande situatie gaat weliswaar al decennia goed, maar het moet anders. Dan maar ten koste van een paar centen.
De aannemer zei dat het meestal rond de drieduizend kost. We hebben ons aangemeld bij www.aansluitingen.nl, zodat het als gecoördineerde actie van alle nutsbedrijven kan worden uitgevoerd.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:02 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik denk dat het aanleggen van een kabel door het energiebedrijf best in de papieren gaat lopen; ben wel benieuwd naar dat kostenplaatje
Het was even zoeken en het is dan ook een oud foto'tje:quote:Op donderdag 9 december 2010 19:39 schreef R2R het volgende:
Heb je ook een plaatje van de buitenkant? Ik ben wel benieuwd.
Ik meen dat de stelpost die de aannemer had opgenomen ¤ 600 is. We hebben besloten een boerendeur te willen; zo eentje waarvan je de onderste helft dicht kan doen en de bovenste helft open. Er komt géén halletje ofzo achter, dus het glas moet isolatieglas zijn. En vanwege de breedte (smalte) zal het toch wel maatwerk worden, dus misschien wordt het wel meer dan die stelpost. Maar ja, bezuinigen op de deur is ook zo wat.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:09 schreef WRH het volgende:
wat schattig!
enig idee wat die deuren kosten? heb zelf wel eens naar nieuwe voordeur gekeken op Ebay, leken mij goedkoper en evengoed gewoon nieuw.
Heerlijke winterfotoquote:Op zondag 12 december 2010 13:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Het was even zoeken en het is dan ook een oud foto'tje:
[]
[..]
Ik meen dat de stelpost die de aannemer had opgenomen ¤ 600 is. We hebben besloten een boerendeur te willen; zo eentje waarvan je de onderste helft dicht kan doen en de bovenste helft open. Er komt géén halletje ofzo achter, dus het glas moet isolatieglas zijn. En vanwege de breedte (smalte) zal het toch wel maatwerk worden, dus misschien wordt het wel meer dan die stelpost. Maar ja, bezuinigen op de deur is ook zo wat.
Ik woon in een huis zoals je laat zien, ga eens voor de nieuwsgierigheid naar het kadaster en of de plaatselijke beeldbank van je gemeente, en zoek eens op wie er voor je hebben gewoond, meestal zijn er dan ook nog foto's te vinden hoe het er toen uitzag.. is echt geweldig.quote:Op maandag 8 november 2010 17:24 schreef sigme het volgende:
Sinds mensenheugnis hebben wij (liefste & ik) een pied-à-terre in de stad. Je zou het ook een huis kunnen noemen, maar gezien de grootte is de eerste benaming passender. Het is een oud pandje, begin 19e eeuw gebouwd.
Een mensenheugnis geleden, toen wij erin trokken (door een voorzichtig eruit gepulkt ruitje), was de staat van het onderhoud erbarmelijk. Nadat de eigenaar besloot dat hij liever had dat we huurders waren dan krakers, kwamen we met hem overeen dat wij het hoognodige zouden doen en een bescheiden huur zouden betalen. Hij zou nog zorgen voor nieuwe kozijnen.
Van het een kwam het ander, er kwamen nooit kozijnen, wij maakten badkamer en kookgelegenheid bruikbaar, na jaren kwam er wel een gasaansluiting, en uiteindelijk kochten we het pandje.
Foto's!
[ afbeelding ]
Het enige echt mooie binnen: de schouw met antieke tegeltjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rechts de buitenkant van de enige aparte ruimte: de badkamer
De badkamer ziet er van binnen zo uit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat hebben we zelf gemaakt, 10 jaar geleden ofzo, toen de waterdicht behangen douche/wc-ruimte niet langer waterdicht bleek.
Verder met de klok meedraaiende komt de keuken in beeld, ook al eigen werk.
[ afbeelding ]
En zo zijn we min of meer rond:
[ afbeelding ]
Het grondoppervlak van de poot op de aarde is ongeveer 4 bij 6 meter.
Toen we de bovenverdieping gingen verbouwen hebben we dat opgevraagd. Er is bijna niks, afgezien van een verordening uit 1928 ofzo, dat er nu toch écht sanitair aangesloten op riool moet worden aangelegd en dat ze dat anders komen uitvoeren op kosten van de eigenaar.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:05 schreef AndreaW het volgende:
[..]
Ik woon in een huis zoals je laat zien, ga eens voor de nieuwsgierigheid naar het kadaster en of de plaatselijke beeldbank van je gemeente, en zoek eens op wie er voor je hebben gewoond, meestal zijn er dan ook nog foto's te vinden hoe het er toen uitzag.. is echt geweldig.
quote:De Nederlandse bodem ligt vol met kabels en leidingen. Om graafschade te voorkomen en de veiligheid van de graver en de directe omgeving te bevorderen, heeft het Ministerie van Economische Zaken het initiatief genomen tot de Wet Informatie-uitwisseling Ondergrondse Netten (WION), beter bekend als de Grondroerdersregeling. Deze wet is op 1 juli 2008 in werking getreden.
Het Kadaster is door het Ministerie van Economische Zaken aangewezen als uitvoerende dienst. Als intermediair regelt het Kadaster de informatie-uitwisseling over kabels en leidingen tussen netbeheerders en grondroerders.
Je mag namelijk hier in Nederland; zelfs niet op je eigen grond zomaar gaan gravenquote:Ik ben particulier
Gaat u uw tuin onderhanden nemen? Of wilt u een hekwerk plaatsen? Wanneer u hierbij gebruik maakt van bijvoorbeeld een graafmachine betekent dit dat u een mechanische grondroering doet of laat doen. De wet verplicht u sinds 1 oktober 2008 om hiervoor een graafmelding te doen. Via het graafmeldingsformulier voor particulieren kunt u uw graafwerkzaamheden melden. Mocht u daarbij problemen ondervinden, dan kunt u ons bellen via 0800-0080. U kunt eventueel ook uw opdrachtnemer een graafmelding laten doen.
Voor een melding brengt het Kadaster kosten in rekening. Het tarief vindt u in het tarievenoverzicht. U ontvangt hiervoor naderhand een factuur.
Huisaansluitingen
Huisaansluitingen zijn kabels en leidingen die vanaf de hoofdleiding in de weg naar de gebouwen lopen. Netbeheerders zijn niet verplicht informatie over huisaansluitingen te geven. Wél kunt u met het meldnummer dat u na het doen van een melding van ons krijgt, rechtstreeks contact opnemen met de betreffende netbeheerder(s) om deze informatie op te vragen.
Het onderscheid zal eerder openbare weg tegenover particuliere grond zijn. Op particuliere grond kan heel goed ook openbare weg liggen en dan is de netbeheerder aan de beurt volgens mij. Maar als je door bijvoorbeeld een eigen steegje heen moet ziet het er minder gunstig voor je uitquote:Op woensdag 22 december 2010 17:48 schreef sigme het volgende:
Hmm. De netwerkbeheerder heeft geen zín in graven, want er past geen graafmachine. Dus moet het met de hand. Maar het argument was dat die grond particulier is (dat klopt).
Aangezien 15 meter graven mijn hobby ook niet is, ben ik dankbaar voor jullie kritische blik en ga ik het tot op de bodem uitzoeken. Op papier dan. En dan hoop ik het graafwerk toch de professionals in de mik te schuiven.
Nog los van dat graven klotewerk is, liggen er ook al buizen. In elk geval gas. Om buizen heen graven is nog klotiger dan gewoon graven.
'Stad' is de benaming die men in Groningen (stad en provincie) gebruikt om de stad Groningen aan te duiden. Ik woon ook in stad.quote:
Aha, dat kan ik natuurlijk niet weten.quote:Op woensdag 26 januari 2011 07:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
'Stad' is de benaming die men in Groningen (stad en provincie) gebruikt om de stad Groningen aan te duiden. Ik woon ook in stad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Veel succes.
[ Bericht 44% gewijzigd door AnneX op 28-01-2011 21:14:00 ]
Jawel hoor, ik weet het ookquote:Op woensdag 26 januari 2011 17:36 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Aha, dat kan ik natuurlijk niet weten.
Potscherven, heb je onze stadsarcheoloog wel even gebeld, Kortekaas?quote:Fundering is uitgegraven, het moest 80 diep en 60 breed.
Eeuwenoude bakstenen die verkruimelden, her en der een kloostermop, een plavuis, potscherven
Dat is allemaal wel waar, wat je opsomt, maar dat alles is niet nieuw of verrassend..quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:55 schreef Vonkenboer het volgende:
[ afbeelding ]
- De gasmeter wordt alleen maar ondersteund door een paar stenen ?
- Het is nu wel erg fris om bij jullie een grote boodschap te doen ?
- De verdiepingsvloer wordt louter ondersteund door de achtergevel en de stempels op de voorgrond ?
Anders weet ik het niet !
Het gehele vloeroppervlak beslaat nog geen 24m2. Niet zo erg heel groot inderdaadquote:Prima vorderingen ! naja vorderingen; je bent nog aan het slopen
Maar hoeveel vierkante meter is dit huisje eigenlijk ? Lijkt mij namelijk niet zo heel erg groot allemaal
Krek zo!quote:
Kijk maar eens naar de foto's van in het begin.quote:
Mij viel het niet op. Enige dat mij opviel was dat ze om de wandklok heen hebben geklust want die hangt er nogquote:
Oh, zo andersom.quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kijk maar eens naar de foto's van in het begin.
Ik heb laatst bij http://degalanterie.nl/ een aantal dingen besteld (wc-deurslot en handgrepen voor nog op te knappen badkamerkast) en ik herinner me dat ze daar ook deurbeslag en uitzetijzers etc verkopen. Had ook nog Weijntjes bij mijn favorieten staan, maar die had zo'n groot assortiment dat ik helemaal niet kon beslissenquote:
Het is een naar buitendraaiende deur, dus zitten de schanieren ook aan de buitenzijde. Maar ik neem aan dat deze voorzien zijn van dievenklauwen en hebben de kwaadwillenden weinig kans om toch zo binnen te komenquote:Op maandag 14 maart 2011 22:14 schreef AnneX het volgende:
Het ziet er allemaal prachtig uit !!! Alle lof.
Alleen heb ik een vraagje: het lijkt of de scharnieren van de voordeur aan de buitenkant
van het huis zitten ?
Zeg even dat het níet zo is... ivm. inbraakveiligheid.
Klopt. Is ook voor tokkies.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:08 schreef sigme het volgende:
Ik vind het aanbod bij de meeste bouwmarken nogal eenvormig. En lelijkheid troef, helaas.
Wauw sigme, dat wordt echt heel erg mooi!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:22 schreef sigme het volgende:
Inmiddels wat catalogi bekeken. Mooi spul, maar ik vind kopen uit een catalogus zonder prijzen, mwah. Ik denk dat we maar via een combinatie van bouwmarkten, rommelmarkten en internetleveranciers langzamerhand een en ander bijeen sprokkelen.
Ondertussen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het bovenlichtje boven de deur komt er nog bij, ik heb het al wel gezien. Heel mooi, drie ruitjes.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:44 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat word wel een leuk huisje.
Maar het liefste zou ik een klein boerderijtje ergens achterop. Geen kutburen enzo.
quote:Een pied-à-terre (Frans voor voet aan de grond) is een buitenhuis of tweede woonhuis, meestal in een andere stad gelegen en doorgaans kleiner dan de primaire verblijfplaats.
Je kan toch uit een catalogus opschrijvan wat je wilt hebben met de aantallen en dan bij 3 dealers daarvoor een prijs opvragen?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:22 schreef sigme het volgende:
Inmiddels wat catalogi bekeken. Mooi spul, maar ik vind kopen uit een catalogus zonder prijzen, mwah. Ik denk dat we maar via een combinatie van bouwmarkten, rommelmarkten en internetleveranciers langzamerhand een en ander bijeen sprokkelen.
Jawelquote:Op dinsdag 5 april 2011 14:55 schreef Dinus het volgende:
Het wordt erg mooi!!![]()
Ik word nu ook wel nieuwsgierig naar jullie andere plekje, heb je daar ook foto's van misschien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |