abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93914855
De aannemer is weer begonnen!
De muurplaat is vervangen, vervolgens zijn de balken vervangen, geankerd aan de achtergevel en aan de muurplaten bevestigd.

Nieuwe balken (2 van de 3):

Balken onder de nieuwe muurplaat:

En het kozijn voor voordeur & bovenlicht:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_93945482
En weer een stap verder:

Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_93947402
Mooie kozijnen heb je gekozen!
pi_93971646
Ik kan niet eens zeggen dat ik de kozijnen heb gekozen; we hebben de aannemer de vrije hand gegeven om mooie kozijnen te maken in de oude stijl. Hij heeft liefde voor oude huizen en voor houtwerk, en het resultaat is ernaar.

De heren hebben gister nog doorgewerkt: het deurkozijn zit erin, compleet met afgehangen deur.
Binnenkant:

Buitenkant:

Detail van het deurkozijn (bovenzijde):
pi_93974077
Ziet er goed uit! :D
  vrijdag 11 maart 2011 @ 20:48:59 #106
331 Merel
Be here now.
pi_93974339
Wauw dat gaat snel!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  vrijdag 11 maart 2011 @ 21:09:15 #107
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_93975578
Ohhhh, dat wordt mooi zeg!
Klinkt als een fijne/goede aannemer, want het ziet er wel supermooi uit!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_93978328
Wow, maar kan je bijna niet gewoon een heel nieuw huis kopen? :)
Wordt vast een zeker een liefelijk huisje met leuke oude details.
pi_93985221
Wat een geweldige herbouw O+
pi_93993788
Nu de aannemer nog de klussen uitvoert gaat het snel ja. Ik denk dat over een à twee weken de hele voorgevel klaar is. Nieuwe ramen, deuren, kozijnen, metselwerk, balken, muurplaat.
Daarna moeten we weer zelf aan de slag, dus dan wordt het tempo lager.
Als eerste moet de cementvloer eruit gekango't worden, en dan een nieuwe cementvloer er weer ingelegd (maar dan met vloerverwarming). En natuurlijk dat hele end graven voor de nieuwe aanvoer van water/gas/licht, mantelbuizen leggen en meterkast voorbereiden.

Daarna is het geld op. Dus dan zal het wel bijna helemaal stil komen te liggen; geld verdienen en geld uitgeven gaat slecht tegelijkertijd.

Het allereerste wat we moeten doen is het uitzoeken van beslag: de deur moet worden voorzien van een deurknop, een slotplaat, een brievenbusplaat. En er moet nog iets op gefabriekt worden zodat de onderdeur vastgezet kan worden aan de bovendeur én dat de onderdeur zonder bovendeur vastgezet kan worden aan het kozijn. En de uitzetramen moeten greepjes en uitzetters. Iemand nog tips voor mooi beslag?
pi_93994399
Ga je zelf kangoën?
Deurbeslag heb ik van marktplaats af muv de buitendeuren die heb ik maar een officieel slotje gegeven.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_93997199
Mooi hoor :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_94011743
Die aannemer is goed bezig! Fantastisch.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_94072860
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 08:03 schreef sigme het volgende:
Iemand nog tips voor mooi beslag?
Ik heb laatst bij http://degalanterie.nl/ een aantal dingen besteld (wc-deurslot en handgrepen voor nog op te knappen badkamerkast) en ik herinner me dat ze daar ook deurbeslag en uitzetijzers etc verkopen. Had ook nog Weijntjes bij mijn favorieten staan, maar die had zo'n groot assortiment dat ik helemaal niet kon beslissen :D :@

Succes!
Eeuwig vijfentwintig
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 18:23:42 #115
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_94103653
Het bestaat dus toch nog aannemers die gewoon meedenken met de wensen van de klant, ipv overal direct het duurste van het duurste er in zetten en eigenlijk alleen denken aan hun eigen portemonnee.

Nee, dat zijn zeer nette kozijnen ^O^
Die perfect passen bij jullie woninkje ! *O*
pi_94106648
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 08:03 schreef sigme het volgende:
... Iemand nog tips voor mooi beslag?
Of die site van allbakelite.nl? Maar dat is misschien zelfs te modern voor jullie huisje! :P
pi_94109462
Mooi :Y

Maaruh POLsc is een paar deuren verder ;)
pi_94119251
Het ziet er allemaal prachtig uit !!! Alle lof.

Alleen heb ik een vraagje: het lijkt of de scharnieren van de voordeur aan de buitenkant
van het huis zitten ?
Zeg even dat het níet zo is... ivm. inbraakveiligheid.
pi_94122207
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:14 schreef AnneX het volgende:
Het ziet er allemaal prachtig uit !!! Alle lof.

Alleen heb ik een vraagje: het lijkt of de scharnieren van de voordeur aan de buitenkant
van het huis zitten ?
Zeg even dat het níet zo is... ivm. inbraakveiligheid.
Het is een naar buitendraaiende deur, dus zitten de schanieren ook aan de buitenzijde. Maar ik neem aan dat deze voorzien zijn van dievenklauwen en hebben de kwaadwillenden weinig kans om toch zo binnen te komen
pi_94130566
Zoals exlurker zegt dus :Y.

Bedankt voor de beslagtips! Gister even bij de bouwmarkt gekeken wat daar lag. Droefenis en treurnis. Brrr.
pi_94132549
Er zijn toch wel meerdere bouwmarkten in jouw regio?

Ik weet dat ik hier 500m van de Karwei af zit, maar als ik meer aanbod wil moet ik 5km verderop naar de Praxis gaan, die hebben wel heel veel.
pi_94137077
Ik vind het aanbod bij de meeste bouwmarken nogal eenvormig. En lelijkheid troef, helaas.
pi_94137274
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:08 schreef sigme het volgende:
Ik vind het aanbod bij de meeste bouwmarken nogal eenvormig. En lelijkheid troef, helaas.
Klopt. Is ook voor tokkies. :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:34:50 #124
339088 iOPPi
creatie & inspiratie
pi_94152555
Op deurbeslag kun je (budgetair) helemaal leeglopen. Let goed op je budget dus!
Weijntjes heeft verreweg het grootste assortiment. Ze hebben heel veel op de website staan, maar de online catalogus is niet echt handig. Je kunt ook een papieren catalogus bij ze aanvragen.
Maar je kunt ook eens kijken bij kringlopen of bij handelaren in oude bouwmaterialen (bijv. Schijf in Uithoorn). De Deurkruk in Rotterdam heeft ook een groot assortiment.

Ben net nieuw op dit forum en volg dus net je verbouwing, maar het ziet er geweldig uit. Jullie zijn goed bezig! Succes!
pi_94279327
Inmiddels wat catalogi bekeken. Mooi spul, maar ik vind kopen uit een catalogus zonder prijzen, mwah. Ik denk dat we maar via een combinatie van bouwmarkten, rommelmarkten en internetleveranciers langzamerhand een en ander bijeen sprokkelen.

Ondertussen:

Het bovenlichtje boven de deur komt er nog bij, ik heb het al wel gezien. Heel mooi, drie ruitjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')