253quote:Op zondag 7 november 2010 17:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ach, het belangrijkste is dat Roosbeef er niet in staat.
Klopt, doordat er zo weinig lijsten waren vorig jaar kreeg je ook heel andere albums ineens in de lijst en andere dus niet. Een aantal daarvan komt nu weer terug maar daar heb ik niet naar gekeken.quote:Op zondag 7 november 2010 17:40 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik sta vooral te kijken van de 00-noteringen van vorig jaar..die stonden er niet in??
quote:Op zondag 7 november 2010 17:48 schreef pfaf het volgende:
Leuke lijst. Al vind ik de top 20 maar matig. De lijst is ook minder verrassend dan ik verwacht had. Blijkt toch maar weer dat de gemene deler van de lijstjes minder is dan de individuele lijsten... Dat albums als Neon Bible en The Resistance er instaan vind ik overigens hóógst opmerkelijk..
Wel weer leuk in ieder geval. En Ranja uiteraard haske bedankt voor je moeite!
En Muse en Interpol in de top tien, met alle respect, vind ik nog opmerkelijker.quote:Op zondag 7 november 2010 17:48 schreef pfaf het volgende:
Leuke lijst. Al vind ik de top 20 maar matig. De lijst is ook minder verrassend dan ik verwacht had. Blijkt toch maar weer dat de gemene deler van de lijstjes minder is dan de individuele lijsten... Dat albums als Neon Bible en The Resistance er instaan vind ik overigens hóógst opmerkelijk..
Interpol heeft daar volgens mij altijd al gestaan, maar inderdaad Musequote:Op zondag 7 november 2010 17:52 schreef methodmich het volgende:
[..]
En Muse en Interpol in de top tien, met alle respect, vind ik nog opmerkelijker.
Tjsa, die Interpolhype is ook iets wat ik totaal niet begrijp, maar daar had ik me een paar jaar terug bij neergelegd. Dat kan ook een kwestie van smaak zijn. Maar ik kan me van bijvoorbeeld Neon Bible en The Resistance (Nog nooit van gehoord zelfs) niet herinneren dat ze goed ontvangen waren, er een hype over was of er lyrische recensies van hebben gelezen. Als die albums zo hoog in de eindlijst staan zijn toch ook wel vaak genoemd ( als Roos godverdomme pas ergens midden 200 gekomen is.quote:Op zondag 7 november 2010 17:52 schreef methodmich het volgende:
[..]
En Muse en Interpol in de top tien, met alle respect, vind ik nog opmerkelijker.
Neon Bible is inderdaad wel het mongolenbroertje van Funeral. Erg verrassend om die in de top 100 terug te vinden; ik ken maar weinig Arcade Fire fans die deze plaat echt goed vinden.quote:Op zondag 7 november 2010 17:48 schreef pfaf het volgende:
Gesaved op Roos!quote:Op zondag 7 november 2010 18:00 schreef ranja het volgende:
De volledige lijst + stemmen is hier te vinden (excell in rar bestand)
Had hem in mijn lijst ook staan, wel op #99 ofzo, maar ik had hem er wel in..Het is zeker geen Funeral maar het is wel een aardig album...maar om hem nou in de alltime top 100 te hebben staan vind ik ook zeker verassend! En tsja Muse....er zijn gewoon veel fans. Ken sowieso weinig sites die hun albums goed recenseren, het is echt zo bombastische live band met veel die hard fansquote:Op zondag 7 november 2010 17:59 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Neon Bible is inderdaad wel het mongolenbroertje van Funeral. Erg verrassend om die in de top 100 terug te vinden; ik ken maar weinig Arcade Fire fans die deze plaat echt goed vinden.
quote:Op zondag 7 november 2010 18:10 schreef Ducktails het volgende:
SlowdiveZonde dat Boards of Canada de lijst heeft misgelopen...
Leef jij ook nog.quote:Op zondag 7 november 2010 18:02 schreef Mini_rulez het volgende:
Interessante lijst. Bedankt voor de moeite ranja!
Ik begrijp Muse dan wel weer. The Resistance vind ik niet per se beter dan andere albums maar die komt dan misschien bovendrijven omdat het hun nieuwste is, maar Origin of Symmetry vind ik wel terecht. Bij mij stond hij op 8.
Modus, je doet je ondertitel eer aan.
Is het niet meer geoorloofd om dat mooi te vinden ofzo?quote:
Gezien de lijst van dit jaar eerder het tegenovergestelde...quote:Op zondag 7 november 2010 18:18 schreef peaceman het volgende:
[..]
Is het niet meer geoorloofd om dat mooi te vinden ofzo?
Tja, you love it or you hate it. Op The Resistance staan wat nummers die veel weghebben van Queen-nummers als Innuendo, een beetje kitsch maar wel lekker.quote:Op zondag 7 november 2010 18:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
Had hem in mijn lijst ook staan, wel op #99 ofzo, maar ik had hem er wel in..Het is zeker geen Funeral maar het is wel een aardig album...maar om hem nou in de alltime top 100 te hebben staan vind ik ook zeker verassend! En tsja Muse....er zijn gewoon veel fans. Ken sowieso weinig sites die hun albums goed recenseren, het is echt zo bombastische live band met veel die hard fansIk heb veel Muse proberen te luisteren maar blijf het verschrikkelijk vinden.
Dat dacht ik bij jou nou ook.quote:
Ik vind DSOTM, en de psychedelische eerste albums, en the Wall, allemaal best gedateerd klinken...maar WYWHquote:Op zondag 7 november 2010 18:25 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Gezien de lijsr van dit jaar eerder het tegenovergestelde...
Maar persoonlijk vind ik Pink Floyd ook meer thuishoren in een museum dan in zo'n lijst. Een belangrijk stuk muziekhistorie (die bovendien tot een hoop nieuwe stromingen leidde in de jaren '70 van bands die de Pink Floyd sound spuugzat waren), maar wel een beetje gedateerd anno nu.
Het is wel een lijst allertijden. Maar zo'n juist blijft een samenvatting van albums die veel mensen leuk vinden, de individuele lijstjes zijn meestal daarom leuker.quote:Op zondag 7 november 2010 18:30 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind DSOTM, en de psychedelische eerste albums, en the Wall, allemaal best gedateerd klinken...maar WYWHniet
Maar je punt is op zich wel terecht.
Ik vind DSOTM vooral veel te glad, en The Wall is me teveel de innerlijke demonen van Roger Waters. Maar Wish You Were Here en vooral Animals zijn prima platen, als is nummer 2 wel een erg hoge notering.quote:Op zondag 7 november 2010 18:30 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind DSOTM, en de psychedelische eerste albums, en the Wall, allemaal best gedateerd klinken...maar WYWHniet
Maar je punt is op zich wel terecht.
uurljk wel, ik geef alleen aan dat ik het kut vind.quote:Op zondag 7 november 2010 18:18 schreef peaceman het volgende:
[..]
Is het niet meer geoorloofd om dat mooi te vinden ofzo?
En je smaak is verder nog wel zo goed!!quote:Op zondag 7 november 2010 19:22 schreef Beregd het volgende:
[..]
uurljk wel, ik geef alleen aan dat ik het kut vind.
Fok! Singles Top 100 Allertijden 2010quote:Op zondag 7 november 2010 19:22 schreef Norrage het volgende:
maaruh, op naar de top 100 singles, waar is het topic?
Over 5 jaar lezen we dit topic terug en vragen we ons af wie dat zijn of waren..quote:Op zondag 7 november 2010 20:53 schreef CoJackso het volgende:
Mumford & Sons had ik wel in de top 100 verwacht, de overige had ik op gehoopt. Maar ik verwacht dat die zullen groeien in de toekomst.
Die is toch dicht bij gekomen, 112quote:Op zondag 7 november 2010 21:41 schreef Seam het volgende:
Jammer dat FAInfinity er niet instaat. Ben wel blij met Antennas hoor, maar FA verdiende het meer
Ik ben niet zo'n singlespersoon.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:33 schreef cafca het volgende:
[..]
Nee, maar wel voor de singles-lijst!
Dan maak je voor jezelf een album lijst en kiest per album 1 track en stuur je die in als singleslijstquote:
Ik wel, maar ik waag me al jaren niet meer aan zo'n gigantische taak. Dan begin ik al met een shortlist van een paar duizend nummers of zo... Niet te doen.quote:
Ik ben beide eigenlijk wel, dus ik ga een poging wagen. Maar hoe lang ik het uitstel.. geen flauw benulquote:Op dinsdag 9 november 2010 11:32 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik wel, maar ik waag me al jaren niet meer aan zo'n gigantische taak. Dan begin ik al met een shortlist van een paar duizend nummers of zo... Niet te doen.
Als je nou eens begint met in RYM de singles met 5 sterren te selecteren, hoe ver kom je dan?quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:32 schreef Grobbel het volgende:
Ik wel, maar ik waag me al jaren niet meer aan zo'n gigantische taak. Dan begin ik al met een shortlist van een paar duizend nummers of zo... Niet te doen.
Hm, ik had Surrealistic Pillow tot een paar jaar geleden nog in mijn top 100 staan, maar die is inderdaad een beetje uit beeld verdwenen.....quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:53 schreef niesl2 het volgende:
Precies het type lijst dat ik had verwacht. Ik houd niet van Pink Floyd dus de top 3 is voor mij niet echt spannend. De 'strijd' was in ieder geval vermakelijk, hulde daarvoor aan de organisatie!
Ik zie veel van mijn hoge notering nog niet eens terug in de Excel lijst, zelfs mijn nummer 1 niet.
Weinig liefde voor the Jefferson Airplane hier
Ik voeg alleen albums en singles e.d. toe op RYM die ik ook daadwerkelijk in mijn bezit heb. Ben niet van het singles raten op zo'n site.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:11 schreef ranja het volgende:
[..]
Als je nou eens begint met in RYM de singles met 5 sterren te selecteren, hoe ver kom je dan?
Bij mij is het echt een lijst op zich, er zijn zat favoriete artiesten die niet de single top 100 halen gewoon omdat er maar 100 inpassen, en sommige eendagsvliegen zijn zo goed dat ze de lijst wel halen. Tja. Ik weet best van welke nummers ik het meest uit m'n dak ga dus komen die ook in de lijst, mijn shortlist probeer ik dus ook rond de 200 te houden.
Nou dat eerste album van Britney is toch nog best veelzijdig hoorquote:Op zondag 14 november 2010 12:35 schreef Catwoman1986 het volgende:
What the hell is er mis met Muse?
Ik snap dat het je ding niet kan zijn, maar sommige mensen reageren op de nummer 5 alsof er Britney Spears staat...
Hehe, nou verdorie, waarom staat zij er niet in?!quote:Op zondag 14 november 2010 12:37 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nou dat eerste album van Britney is toch nog best veelzijdig hoor
Dat kan ik begrijpen, alleen valt dat bombastische bij Origin of Symmetry dan wel mee, dat is op The Resistance veel meer aanwezig. Wat dat album in de top 100 doet begrijp ik zelf niet helemaal. Ik luister het graag hoor, maar ze hebben naar mijn mening betere albums.quote:Op zondag 14 november 2010 12:45 schreef Norrage het volgende:
Maar serieus, ik snap de aversie richting Muse nou ook niet helemaal hoor..Ik vind het zelf kutmuziekmaar tsja, het is inderdaad geen Britney Spears en het is ook niet echt commerciele top 40 troep. Dat bombastische is gewoon overdone geloof ik, en vind ik (want dat is de reden dat ik het niet leuk vind, dezelfde reden als dat ik Queen ook kut vind, en die had hier denk ik ook niet in de top 10 mogen staan
)
Dit.quote:Op zondag 14 november 2010 20:36 schreef methodmich het volgende:
Dat neurotisch gehijg tussen het zingen door werkt me altijd op de zenuwen.
Inderdaad, In Rainbows is toch wel m'n favoriete Radiohead-album.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:31 schreef Haunter het volgende:
In Rainbows is als je het mij vraagt toch beter dan OK Computer.
DSOTM vind ik als geheel ook mooier maar WYWH heeft Shine On You Crazy Diamond, en daar heb ik zo'n zwak voor..quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:58 schreef BoerBert het volgende:
DSOTM > WYWH als je het mij vraagt.Maargoed, dan had ik maar moeten stemmen
DSOTM is het minste album van PFquote:Op dinsdag 16 november 2010 15:58 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Inderdaad, In Rainbows is toch wel m'n favoriete Radiohead-album.
DSOTM > WYWH als je het mij vraagt.Maargoed, dan had ik maar moeten stemmen
Uuh, bij Meddle is dat wel een beetje het geval...maar WYWH is bekender vanwege het titelnummer dan vanwege Shine On...En Shine On is toch al ongeveer de helft van het album (net als Echoes trouwens)...En Have a Cigar en Welcome to the Machine zijn ook grootse nummers waar niemand het vaak over heeftquote:Op dinsdag 16 november 2010 20:56 schreef Arn0 het volgende:
Ik vind het vooral enorm knap hoe bij zowel Meddle als WYWH door één nummer het album zoveel beter wordt.. Bij andere bands heb je toch iets van: "Ja, leuk dat ene nummer maar als ze nou eens dat niveau een heel album aanhielden" maar hier niet. Tenminste, dat vind ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |