253quote:Op zondag 7 november 2010 17:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ach, het belangrijkste is dat Roosbeef er niet in staat.
Klopt, doordat er zo weinig lijsten waren vorig jaar kreeg je ook heel andere albums ineens in de lijst en andere dus niet. Een aantal daarvan komt nu weer terug maar daar heb ik niet naar gekeken.quote:Op zondag 7 november 2010 17:40 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik sta vooral te kijken van de 00-noteringen van vorig jaar..die stonden er niet in??
quote:Op zondag 7 november 2010 17:48 schreef pfaf het volgende:
Leuke lijst. Al vind ik de top 20 maar matig. De lijst is ook minder verrassend dan ik verwacht had. Blijkt toch maar weer dat de gemene deler van de lijstjes minder is dan de individuele lijsten... Dat albums als Neon Bible en The Resistance er instaan vind ik overigens hóógst opmerkelijk..
Wel weer leuk in ieder geval. En Ranja uiteraard haske bedankt voor je moeite!
En Muse en Interpol in de top tien, met alle respect, vind ik nog opmerkelijker.quote:Op zondag 7 november 2010 17:48 schreef pfaf het volgende:
Leuke lijst. Al vind ik de top 20 maar matig. De lijst is ook minder verrassend dan ik verwacht had. Blijkt toch maar weer dat de gemene deler van de lijstjes minder is dan de individuele lijsten... Dat albums als Neon Bible en The Resistance er instaan vind ik overigens hóógst opmerkelijk..
Interpol heeft daar volgens mij altijd al gestaan, maar inderdaad Musequote:Op zondag 7 november 2010 17:52 schreef methodmich het volgende:
[..]
En Muse en Interpol in de top tien, met alle respect, vind ik nog opmerkelijker.
Tjsa, die Interpolhype is ook iets wat ik totaal niet begrijp, maar daar had ik me een paar jaar terug bij neergelegd. Dat kan ook een kwestie van smaak zijn. Maar ik kan me van bijvoorbeeld Neon Bible en The Resistance (Nog nooit van gehoord zelfs) niet herinneren dat ze goed ontvangen waren, er een hype over was of er lyrische recensies van hebben gelezen. Als die albums zo hoog in de eindlijst staan zijn toch ook wel vaak genoemd ( als Roos godverdomme pas ergens midden 200 gekomen is.quote:Op zondag 7 november 2010 17:52 schreef methodmich het volgende:
[..]
En Muse en Interpol in de top tien, met alle respect, vind ik nog opmerkelijker.
Neon Bible is inderdaad wel het mongolenbroertje van Funeral. Erg verrassend om die in de top 100 terug te vinden; ik ken maar weinig Arcade Fire fans die deze plaat echt goed vinden.quote:Op zondag 7 november 2010 17:48 schreef pfaf het volgende:
Gesaved op Roos!quote:Op zondag 7 november 2010 18:00 schreef ranja het volgende:
De volledige lijst + stemmen is hier te vinden (excell in rar bestand)
Had hem in mijn lijst ook staan, wel op #99 ofzo, maar ik had hem er wel in..Het is zeker geen Funeral maar het is wel een aardig album...maar om hem nou in de alltime top 100 te hebben staan vind ik ook zeker verassend! En tsja Muse....er zijn gewoon veel fans. Ken sowieso weinig sites die hun albums goed recenseren, het is echt zo bombastische live band met veel die hard fansquote:Op zondag 7 november 2010 17:59 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Neon Bible is inderdaad wel het mongolenbroertje van Funeral. Erg verrassend om die in de top 100 terug te vinden; ik ken maar weinig Arcade Fire fans die deze plaat echt goed vinden.
quote:Op zondag 7 november 2010 18:10 schreef Ducktails het volgende:
SlowdiveZonde dat Boards of Canada de lijst heeft misgelopen...
Leef jij ook nog.quote:Op zondag 7 november 2010 18:02 schreef Mini_rulez het volgende:
Interessante lijst. Bedankt voor de moeite ranja!
Ik begrijp Muse dan wel weer. The Resistance vind ik niet per se beter dan andere albums maar die komt dan misschien bovendrijven omdat het hun nieuwste is, maar Origin of Symmetry vind ik wel terecht. Bij mij stond hij op 8.
Modus, je doet je ondertitel eer aan.
Is het niet meer geoorloofd om dat mooi te vinden ofzo?quote:
Gezien de lijst van dit jaar eerder het tegenovergestelde...quote:Op zondag 7 november 2010 18:18 schreef peaceman het volgende:
[..]
Is het niet meer geoorloofd om dat mooi te vinden ofzo?
Tja, you love it or you hate it. Op The Resistance staan wat nummers die veel weghebben van Queen-nummers als Innuendo, een beetje kitsch maar wel lekker.quote:Op zondag 7 november 2010 18:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
Had hem in mijn lijst ook staan, wel op #99 ofzo, maar ik had hem er wel in..Het is zeker geen Funeral maar het is wel een aardig album...maar om hem nou in de alltime top 100 te hebben staan vind ik ook zeker verassend! En tsja Muse....er zijn gewoon veel fans. Ken sowieso weinig sites die hun albums goed recenseren, het is echt zo bombastische live band met veel die hard fansIk heb veel Muse proberen te luisteren maar blijf het verschrikkelijk vinden.
Dat dacht ik bij jou nou ook.quote:
Ik vind DSOTM, en de psychedelische eerste albums, en the Wall, allemaal best gedateerd klinken...maar WYWHquote:Op zondag 7 november 2010 18:25 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Gezien de lijsr van dit jaar eerder het tegenovergestelde...
Maar persoonlijk vind ik Pink Floyd ook meer thuishoren in een museum dan in zo'n lijst. Een belangrijk stuk muziekhistorie (die bovendien tot een hoop nieuwe stromingen leidde in de jaren '70 van bands die de Pink Floyd sound spuugzat waren), maar wel een beetje gedateerd anno nu.
Het is wel een lijst allertijden. Maar zo'n juist blijft een samenvatting van albums die veel mensen leuk vinden, de individuele lijstjes zijn meestal daarom leuker.quote:Op zondag 7 november 2010 18:30 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind DSOTM, en de psychedelische eerste albums, en the Wall, allemaal best gedateerd klinken...maar WYWHniet
Maar je punt is op zich wel terecht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |