abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88426730
Ik heb de afgelopen verkiezingen voor het eerst op de VVD gestemd omdat ik boos was op het CDA waar ik altijd al op stemde. Maar daar heb ik enorme spijt van. En wel om een aantal redenen.

Iedereen die ik verder spreek die op de VVD stemt doet dat vanwege eigen belang. Omdat ze veel autorijden of omdat ze een hypotheek hebben. Of omdat ze bovengemiddeld verdienen of gaan verdienen. Niemand die het stemt omdat hij of zij vind dat de samenleving er beter van wordt.

En dat merk ik ook in het regeerakkoord. De VVD negeert toekomstige problemen om alleen hun eigen kortetermijn belangetjes veilig te stellen. Nog een grotere babyboomerpartij dan de PvdA.

Aan het milieu hebben ze schijt zolang ze zelf maar lekker kunnen consumeren en verspillen.

Aan zorg voor zwakkeren hebben ze schijt zolang ze het zelf maar goed hebben

Aan sociale cohesie hebben ze schijt, want och ze betalen wat extra belasting zodat ze hun flatscreen tv niet na 4 maar na 3 jaar al kunnen vervangen

Nee ik heb enorme spijt ooit op die partij gestemd te hebben. Ik heb niet goed opgelet en daarvoor bied ik hier mijn excuses aan. Nu wordt het wel moeilijk een volgende keer te stemmen.
  zondag 7 november 2010 @ 11:14:19 #2
289263 Brerius
wie strooit, die oogst
pi_88426781
Ik raad je aan om nog eens het programma door te nemen. Wat een dom gelul zeg.

je lijkt wel een rooie rakker :r :r :r :r
pi_88426810
quote:
Op zondag 7 november 2010 11:14 schreef Brerius het volgende:
Ik raad je aan om nog eens het programma door te nemen. Wat een dom gelul zeg.

je lijkt wel een rooie rakker :r :r :r :r
Het programma is een documentje voor de buhne.

Het regeerakkoord plus bijbehorend gedrag is de ware aard
pi_88426823
quote:
Op zondag 7 november 2010 11:12 schreef Arolsen het volgende:

Nee ik heb enorme spijt ooit op die partij gestemd te hebben. Ik heb niet goed opgelet en daarvoor bied ik hier mijn excuses aan.
^O^

Maar het CDA is net zo erg. :{w

Ergo, het is lood om oud ijzer.
pi_88426841
Aan de ene kant is het wel eens goed dat de bezem door vele subsidieclubjes gaat want dat liep totaal uit de hand.
Wat dat betreft vind ik die VVD wel goed maar dan is het wel gek dat ze de HRA niet aanpakken en de AOW weer wel.
Ik denk dus ook dat de VVD er vooral voor zichzelf zit.
  zondag 7 november 2010 @ 11:18:59 #6
289263 Brerius
wie strooit, die oogst
pi_88426900
Nee, want VVD moet rekening houden met nog andere partijen, zoals het CDA en de gedoogsteunende PVV. Als de VVD het alleenheerschappij had dan zag het programma nog ietsjes anders uit
pi_88426908
quote:
Op zondag 7 november 2010 11:15 schreef Gulo het volgende:

[..]

^O^

Maar het CDA is net zo erg. :{w

Ergo, het is lood om oud ijzer.
Zit eraan te denken CU te stemmen volgende keer.

Slaan wel door in hun christelijke ideeen maar zijn iig meer solide qua ander beleid
pi_88426963
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:19 schreef Arolsen het volgende:

Zit eraan te denken CU te stemmen volgende keer.

Slaan wel door in hun christelijke ideeen maar zijn iig meer solide qua ander beleid
Nou ja, als ik aan Tineke Huizinga OV chipkaart denk...............
pi_88426982
quote:
Op zondag 7 november 2010 11:22 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Nou ja, als ik aan Tineke Huizinga OV chipkaart denk...............
Flutpolitici heb je in iedere partij wel. Risico van het vak.
  zondag 7 november 2010 @ 11:28:24 #10
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_88427107
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:12 schreef Arolsen het volgende:
Ik heb de afgelopen verkiezingen voor het eerst op de VVD gestemd omdat ik boos was op het CDA waar ik altijd al op stemde. Maar daar heb ik enorme spijt van. En wel om een aantal redenen.

Iedereen die ik verder spreek die op de VVD stemt doet dat vanwege eigen belang. Omdat ze veel autorijden of omdat ze een hypotheek hebben. Of omdat ze bovengemiddeld verdienen of gaan verdienen. Niemand die het stemt omdat hij of zij vind dat de samenleving er beter van wordt.

En dat merk ik ook in het regeerakkoord. De VVD negeert toekomstige problemen om alleen hun eigen kortetermijn belangetjes veilig te stellen. Nog een grotere babyboomerpartij dan de PvdA.

Aan het milieu hebben ze schijt zolang ze zelf maar lekker kunnen consumeren en verspillen.

Aan zorg voor zwakkeren hebben ze schijt zolang ze het zelf maar goed hebben

Aan sociale cohesie hebben ze schijt, want och ze betalen wat extra belasting zodat ze hun flatscreen tv niet na 4 maar na 3 jaar al kunnen vervangen

Nee ik heb enorme spijt ooit op die partij gestemd te hebben. Ik heb niet goed opgelet en daarvoor bied ik hier mijn excuses aan. Nu wordt het wel moeilijk een volgende keer te stemmen.
dude, zo ken ik er nog wel een paar.

Mensen die op SP stemmen, stemmen ook uit eigenbelang. Want ja, wie smijten er met geld naar iedereen die niks kan? Is het toeval dat de SP zo populair is bij mensen die niks kunnen? PVV, zelfde principe. Ik word gek van die marokkaanse jongetjes in mijn straat en Geert wil buitenlanders terugsturen. Waar stem ik dan op...
pi_88427168
Ik heb op de VVD gestemd omdat hun ideologie het dichtst bij de mijne komt. Maar.. dat is absoluut niet uit eigenbelang aangezien ik een uitkeringstrekker ben. :P
pi_88427178
quote:
Op zondag 7 november 2010 11:28 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Mensen die op SP stemmen, stemmen ook uit eigenbelang. Want ja, wie smijten er met geld naar iedereen die niks kan? Is het toeval dat de SP zo populair is bij mensen die niks kunnen? PVV, zelfde principe. Ik word gek van die marokkaanse jongetjes in mijn straat en Geert wil buitenlanders terugsturen. Waar stem ik dan op...
Dad een soort van jijbak maar ik stem ook niet op de SP. Maar had gehoopt dat de VVD verstandiger was dan de SP.
pi_88427207
Noem me eens een partij die niet uit eigenbelang handelt? Iedereen stemt per definitie uit eigenbelang, want je wilt je eigen mening doorgedrukt zien in landelijke politiek.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88427253
quote:
5s.gif Op zondag 7 november 2010 11:31 schreef Voorschrift het volgende:
Noem me eens een partij die niet uit eigenbelang handelt? Iedereen stemt per definitie uit eigenbelang, want je wilt je eigen mening doorgedrukt zien in landelijke politiek.
Nee, dat hoeft niet. Je kan stemmen op een partij die wil dat bijvoorbeeld de zorgtoeslag afgeschaft wordt, terwijl jij zelf ook zorgtoeslag ontvangt. Niet zo generaliseren. ;)
pi_88427307
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:33 schreef PlasticTreePecker het volgende:

[..]

Nee, dat hoeft niet. Je kan stemmen op een partij die wil dat bijvoorbeeld de zorgtoeslag afgeschaft wordt, terwijl jij zelf ook zorgtoeslag ontvangt. Niet zo generaliseren. ;)
Dat is je eigen mening, het gaat toch over een partijstelling? Het afschaffen van de zorgtoeslag is in die hypothetische stelling iets dat de partij(!) wil, en het in de praktijk brengen is puur eigenbelang, aangezien andere partijen die die wens niet hebben waarschijnlijk niet in het beslissingsproces voorkomen, of anderzijds er verantwoording voor hebben.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88427358
quote:
Iedereen stemt direct of indirect uit eigen belang.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_88427363
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:34 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat is je eigen mening, het gaat toch over een partijstelling? Het afschaffen van de zorgtoeslag is in die hypothetische stelling iets dat de partij(!) wil, en het in de praktijk brengen is puur eigenbelang, aangezien andere partijen die die wens niet hebben waarschijnlijk niet in het beslissingsproces voorkomen, of anderzijds er verantwoording voor hebben.
Integendeel, je gaat op jaarbasis 700 euro erop achteruit zonder zorgtoeslag ofzo. Dat heeft niks met een mening te maken, feit is dat wanneer je zou handelen uit eigenbelang je niet op een partij met dat standpunt gestemd had.
  zondag 7 november 2010 @ 11:37:50 #18
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_88427404
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:28 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Wie is Geert?

quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:30 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Dad een soort van jijbak maar ik stem ook niet op de SP. Maar had gehoopt dat de VVD verstandiger was dan de SP.
De grootste jijbak mongool is Stef blok van de VVD.
pi_88427452
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:36 schreef PlasticTreePecker het volgende:

[..]

Integendeel, je gaat op jaarbasis 700 euro erop achteruit zonder zorgtoeslag ofzo. Dat heeft niks met een mening te maken, feit is dat wanneer je zou handelen uit eigenbelang je niet op een partij met dat standpunt gestemd had.
Je mening of principe is ook eigenbelang. Niet alleen je financiële of materiële baten.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88427608
quote:
3s.gif Op zondag 7 november 2010 11:39 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Je mening of principe is ook eigenbelang. Niet alleen je financiële of materiële baten.
Je hanteert een verkeerde definitie van eigenbelang. Een bepaalde mening hebben is namelijk niet altijd in je eigen belang.

Als jij kanker krijgt, en je vindt dat je kanker gekregen hebt omdat God dat wilde, en weigert daarom het weg laten halen van de tumor, heel leuk, maar je kunt niet zeggen dat dat nog in je eigen belang is. :')
pi_88427656
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:43 schreef PlasticTreePecker het volgende:

[..]

Je hanteert een verkeerde definitie van eigenbelang. Een bepaalde mening hebben is namelijk niet altijd in je eigen belang.

Als jij kanker krijgt, en je vindt dat je kanker gekregen hebt omdat God dat wilde, en weigert daarom het weg laten halen van de tumor, heel leuk, maar je kunt niet zeggen dat dat nog in je eigen belang is. :')
Het gaat over een partijensysteem waarbij een partij handelt naar principes waar ze voor staan. In mijn boek staat dat nog altijd voor eigenbelang, aangezien een partij geen directe baten heeft buiten de principiële fundering waar het op gebaseerd is.

Dat jij als burger op die partij stemt vanuit welke reden dan ook is niet relevant voor de partij an sich.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 7 november 2010 @ 11:45:28 #22
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_88427662
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_88427689
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:45 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het gaat over een partijensysteem waarbij een partij handelt naar principes waar ze voor staan. In mijn boek staat dat nog altijd voor eigenbelang, aangezien een partij geen directe baten heeft buiten de principiële fundering waar het op gebaseerd is.

Dat jij als burger op die partij stemt vanuit welke reden dan ook is niet relevant voor de partij an sich.
Ik heb het nog altijd over het belang van het individu, niet van een partij. Goed lezen vrind.
pi_88427717
quote:

Iedereen die ik verder spreek die op de VVD stemt doet dat vanwege eigen belang.
Lol. En bij andere partijen stemt het stemvee omdat ze enkel om andermans belangen geven.
Knul, trek er eens op uit de wereld in. Je hangt nog in een sprookjesboek.
pi_88427765
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:43 schreef PlasticTreePecker het volgende:
Wel als je gelooft dat je daarmee je plekje in de hemel veilig stelt. ;)
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')