abonnement Unibet Coolblue
pi_88407186
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88407352
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 november 2010 18:03 schreef Kaas- het volgende:
Je kunt ook weer naar Grunn beetje schapenhoeden ofzo. :P
Had mijn lange reply even beter gelezen :P In verband met familie omstandigheden gaat dat dus niet gebeuren. Maar ik ben open om naar elk ander spaans/engels talig land te gaan als ik geen baan/internship kan vinden of dat ik nergens wordt geaccepteerd voor een masters. Ik heb gelukkig wel een beetje een netwerk op het moment en kan eventueel op de 'andere' manier naar binnen over een jaar of 2/3.

Meeste sollicitaties zijn in ieder geval de deur uit. Nu is het focussen om die trading competitie wereldwijd te krijgen! Met name de contacten die ik hier bij op doe zijn echt tof ^O^
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88407363
^O^ voor de TT. En TVP natuurlijk.
pi_88407381
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 18:06 schreef JohnSpek het volgende:

[..]
Vind dit veel te kortzichtig. Als je omgeving je niet stimuleert om te excelleren doe je dit ook niet.
Op de HAVO vroeg ik wel eens of het uitmaakten of ik VWO deed of niet op de arbeidsmarkt. Reacties waren meestal in de trend van "Nee dat maakt niks uit, VWO is meer wetenschappelijk! HBO is al erg zwaar hoor, zonder plannen red je het daar niet."
Als ze tijdens mijn jeugd één keer gezegd hadden dat er bepaalde bedrijven ook naar VWO cijfers keken, dan had ik niet op de HAVO gezeten.
Ik denk dat je jezelf wat teveel dingen persoonlijk aan trekt. Ten eerste kan ik moeilijk geloven dat je echt dacht dat VWO onzin was, het moet toch ergens toe dienen? En dan nog, als je je echt zo verveeld, waarom zoek je dan niet een beetje vermaak en doe je VWO?

Ik geloof vrij sterk in de keuzes die je maakt. De mijne zijn ook niet perfect, maar ik zal ze achteraf niet goed praten door andere factoren de schuld te geven. Mijn ouders hebben nooit doorgeleerd en stimuleerden me verder ook niet, maar ik wist wel dat Havo redelijk simpel was en helemaal hel zou zijn.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88407391
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 18:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Had mijn lange reply even beter gelezen :P
Nou ja, mijn schapenhoeden advies was niet de meest serieuze hehe. ;)
pi_88407405
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 18:06 schreef JohnSpek het volgende:

[..]



Vind dit veel te kortzichtig. Als je omgeving je niet stimuleert om te excelleren doe je dit ook niet.
Op de HAVO vroeg ik wel eens of het uitmaakten of ik VWO deed of niet op de arbeidsmarkt. Reacties waren meestal in de trend van "Nee dat maakt niks uit, VWO is meer wetenschappelijk! HBO is al erg zwaar hoor, zonder plannen red je het daar niet."
Als ze tijdens mijn jeugd één keer gezegd hadden dat er bepaalde bedrijven ook naar VWO cijfers keken, dan had ik niet op de HAVO gezeten.
Ik heb zelf bij een E&M profiel met wiskunde B op eigen initiatief natuurkunde erbij gedaan, gewoon omdat ik het interessant vond en een uitdaging. Het kan dus wel gewoon. Zeiden je basisschool docenten niet dat je makkelijk VWO aan kon? Verveelde je je niet ongelooflijk op het HAVO dan?
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_88407479
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 18:17 schreef Drive-r het volgende:

[..]
Ik geloof vrij sterk in de keuzes die je maakt. De mijne zijn ook niet perfect, maar ik zal ze achteraf niet goed praten door andere factoren de schuld te geven. Mijn ouders hebben nooit doorgeleerd en stimuleerden me verder ook niet, maar ik wist wel dat Havo redelijk simpel was en helemaal hel zou zijn.
Een ding lijkt me sowieso zeker: als je slechte keuzes hebt gemaakt in het verleden kan je er beter van leren cq er gewoon alsnog wat aan te doen dan er heel lang over te whinen. :P
pi_88407898
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 18:17 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik denk dat je jezelf wat teveel dingen persoonlijk aan trekt. Ten eerste kan ik moeilijk geloven dat je echt dacht dat VWO onzin was, het moet toch ergens toe dienen? En dan nog, als je je echt zo verveeld, waarom zoek je dan niet een beetje vermaak en doe je VWO?

Ik geloof vrij sterk in de keuzes die je maakt. De mijne zijn ook niet perfect, maar ik zal ze achteraf niet goed praten door andere factoren de schuld te geven. Mijn ouders hebben nooit doorgeleerd en stimuleerden me verder ook niet, maar ik wist wel dat Havo redelijk simpel was en helemaal hel zou zijn.
Ben het volledig met je eens. Maar ook hier zijn toch wel uitzonderingen op. Gelukkig niet heel veel :P maar toch. Het irritante van een vrij gemolesteerde jeugd hebben is dat iemand die dat niet heeft gehad geen idee heeft wat het met je gedaan heeft. Zonder ook maar te zeggen dat iemand dat hier doet! En zelfs in slechte jeugd of 'verveeld zijn' op VWO of HAVO heb je in zoveel gradaties. De echten pik je er na een babbel gegarandeerd wel uit. Maar de mensen die dit als excuus gebruiken om hun CV goed te praten vallen vaak ook wel door de mand tijdens een gesprek/borrel/interview.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88408065
Exact, in mijn ervaring valt 90% van die lui gewoon door de mand. Dat is ook de reden waarom mensen weinig in die uitzondering geloven, het grootste gedeelte blijkt gewoon geen topper te zijn.

Maar idd, je kunt ook gewoon pech hebben. Ervaring leert ook dat die mensen er toch wel komen. Je hebt meer dan een slecht VWO cijfer nodig om tegen gehouden te worden...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88408612
Holy phuck! Net een phonecall van NYU stern dat ze mee willen doen met de competitie die wij opzetten :D
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88409114
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 18:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Holy phuck! Net een phonecall van NYU stern dat ze mee willen doen met de competitie die wij opzetten :D
Baas :7
pi_88409431
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 november 2010 19:08 schreef Rejected het volgende:

[..]


Baas :7
Haha. En tot dusver niks terug gekregen van de Nederlandse universiteiten op 2 FOKkers na die straks Nederland mogen verdedigen onder de noemer van slechts 1 NL universiteit :+
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88410302
Denk dat dat komt doordat Nederlandse universiteiten al meedoen aan de World Traders Trophy. Hoewel het volgens mij alleen maar leuk is om je in zoveel mogelijk competities met anderen te meten. Wel gaaf van NYU zeg!

[ Bericht 21% gewijzigd door Kaas- op 06-11-2010 19:46:01 ]
pi_88410629
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 19:38 schreef Kaas- het volgende:
Denk dat dat komt doordat Nederlandse universiteiten al meedoen aan de World Traders Trophy. Wel gaaf van NYU zeg!
Daar waren we ons van bewust maar als we niet dachten dat we een kans maakten waren we nooit aan dit project begonnen natuurlijk. En we zitten al op +20 universiteiten.

En vanwege verschillende trading competities hebben wij vooral gekeken naar de opzet van de competitie. Veel van onze sponsors willen dan ook specifieke informatie zien hoe risk bewust men trade. Hoe men onderzoek doet, hoe men anticipeert, of men voor bewuste entry/exit methodes zal kiezen. Het kan maar zo zijn dat de beste P/L er met een schamele prijs vanaf komt. Sommige sponsors kijken naar de top 15 of 20 en kiezen daar dan zelf de mensen uit die ze willen hebben.

En onze platform sponsor probeert er zelfs een blackbox trading model in te gooien. Het is nog niet klaar maar wel in ontwikkeling, zo dat bijv. quant societies daar mee aan de slag kunnen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88410694
Daarnaast is Traders Trophy meer market making.
Is jouw competitie op basis van real life koersen?
pi_88410835
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 19:48 schreef Rejected het volgende:
Daarnaast is Traders Trophy meer market making.
Is jouw competitie op basis van real life koersen?
Yes, real life koersen *) . Anders was het ook wel beetje oneerlijk natuurlijk. Dan ga je gewoon kijken hoe de echte koersen het doen en als er dan een sprong komt stap je in :P
Ik dacht dat dat bij TT ook zo was?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88410980
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 18:17 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik denk dat je jezelf wat teveel dingen persoonlijk aan trekt. Ten eerste kan ik moeilijk geloven dat je echt dacht dat VWO onzin was, het moet toch ergens toe dienen? En dan nog, als je je echt zo verveeld, waarom zoek je dan niet een beetje vermaak en doe je VWO?

Ik geloof vrij sterk in de keuzes die je maakt. De mijne zijn ook niet perfect, maar ik zal ze achteraf niet goed praten door andere factoren de schuld te geven. Mijn ouders hebben nooit doorgeleerd en stimuleerden me verder ook niet, maar ik wist wel dat Havo redelijk simpel was en helemaal hel zou zijn.
Mijn vermaak was vroeger vooral counter-strike en andere "leuke" dingen. Ik heb er dan ook bewust voor gekozen om VWO niet te doen, omdat ik de noodzaak er niet van zag.
Leren vond ik vroeger geen vermaak. Nu ook niet maar ik zie er wel de noodzaak van in.
Note dat ik niet zeg dat ik zo slim ben, als ik echt slim was had ik natuurlijk gewoon VWO zonder enige inspanning gehaald in plaats van de HAVO.

Hetzelfde verhaaltje gebeurt nu ook op de universiteit trouwens. Finance masters kunnen worden gevolgd zonder een wiskundige achtergrond .Op de VU/UVA/Erasmus kan je een Finance master volgen met als voorkennis een paar simpele statistiek vakken. Dit zorgt naar mijn mening voor incompetente finance studenten die denken dat ze met behulp van die master "Overal terecht kunnen komen". De master wordt dan ook zo gepromote op de websites.
  zaterdag 6 november 2010 @ 19:58:39 #18
256829 Sokz
Livin' the life
pi_88411048
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 17:48 schreef Kaas- het volgende:

Dat is trouwens wel echt een probleem in het huidige middelbare onderwijs. Alle adviseurs die op middelbare scholen rondlopen pushen je richting een E&M profiel als je economische interesses hebt, daarbij totaal niet rekening houden met (a) de mate waarin dat profiel daadwerkelijk goed voorbereidt op een economische studie (totaal niet namelijk) en (b) je talenten (zo stond ik in jaar 1-3 van VWO altijd gemiddeld een 9 of 10 voor wiskunde en de natuurvakken maar ging ik op aanraden van de adviseur E&M doen). Eindigde met het hoogste cijfer van de school voor zowel wiskunde a1,2 als economie1,2 en met rotcijfers voor geschiedenis etc. Ik houd mezelf altijd graag verantwoordelijk voor mijn beslissingen, maar op die leeftijd overzie je dat gewoon niet. En als je dan ouders hebt die nooit verder dan de mavo zijn gekomen (in mijn geval, verder toffe ouders hoor ;) ) wordt een dergelijke foute keuze ook echt niet rechtgezet door je familie.
Maar goed, dat draai je natuurlijk niet meer terug en dat interesseert me ook niet zo aangezien het met hard werken echt wel recht te zetten valt. Daar kan je jezelf wél op afrekenen. ;)

Niet om een betoog te houden voor het aannemen van EM'ers overigens, Drive-r is al duidelijk genoeg geweest waarom er een bias richting NT is en ik zou zelf op precies dezelfde wijze selecteren. Wel is dit een probleem van het onderwijs wat best eens aangepakt mag worden. Rector van onze faculteit economie heeft hierover ook een open brief naar de minister van onderwijs gestuurd, dus dat is al een goed begin.
Alsof je over mij aan het praten bent. Leraar Natuurscheikunde (was bij ons combo-vak in de 2e en 3e) vindt 't nog altijd zonde dat ik niet die richting op ben gegaan.
En zo'n keuze maken op 14 jarige leeftijd terwijl je geen flauw benul hebt wat je na de middelbare periode wilt doen is lastig en dan hebben die zogenaamde 'experts' toch wel een grote invloed op je keuze.
pi_88411155
TT is een
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 19:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Yes, real life koersen *) . Anders was het ook wel beetje oneerlijk natuurlijk. Dan ga je gewoon kijken hoe de echte koersen het doen en als er dan een sprong komt stap je in :P
Ik dacht dat dat bij TT ook zo was?
TT is een bijeenkomst, je zit in een kamer met 30 anderen en gaat long en short in het enige aandeel waarin gehandeld wordt (in de finale waren er 3). Je wordt ook constant gebeld door banken waar je een bied- en laat koers moet afgeven. Verder heb je een scherm met heel veel nieuws en je het aan jouw aandeel relevante nieuws moet anticiperen.
Ze zeggen dat het koersverloop eentje is van een dag in het verleden, maar snap niet hoe ze dat doen met het nieuws enzo. Het is dus niet real time enzo.
Op de website van TT kan je volgens mij een korte demo spelen.

De national investment competition van de FSA is wel met real life koersen. Vorig jaar werd dit gedaan op het platform van IEX en won degene met het meeste rendement. :')
pi_88411498
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 19:56 schreef JohnSpek het volgende:

[..]



Mijn vermaak was vroeger vooral counter-strike en andere "leuke" dingen. Ik heb er dan ook bewust voor gekozen om VWO niet te doen, omdat ik de noodzaak er niet van zag.
Leren vond ik vroeger geen vermaak. Nu ook niet maar ik zie er wel de noodzaak van in.
Note dat ik niet zeg dat ik zo slim ben, als ik echt slim was had ik natuurlijk gewoon VWO zonder enige inspanning gehaald in plaats van de HAVO.
Ik heb op de middelbare ook veel CS gespeeld en leuke dingen gedaan. Maar daar kan je niks meer aan doen. Daarom probeer ik er nu maar het beste van te maken.
Het is voor banken gewoon niet te doen om 1000 gesprekken op een dag te doen, daarom filteren ze de slechte CV's en cijferlijsten er gewoon uit. Dat er een kleine kans aanwezig is dat iemand een toptalent is, nemen ze maar voor lief. Het is iig veel efficiënter.

quote:
Hetzelfde verhaaltje gebeurt nu ook op de universiteit trouwens. Finance masters kunnen worden gevolgd zonder een wiskundige achtergrond .Op de VU/UVA/Erasmus kan je een Finance master volgen met als voorkennis een paar simpele statistiek vakken. Dit zorgt naar mijn mening voor incompetente finance studenten die denken dat ze met behulp van die master "Overal terecht kunnen komen". De master wordt dan ook zo gepromote op de websites.
Ik voel me als finance student niet aangevallen, maar ik snap het punt niet helemaal.
pi_88411586
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 20:00 schreef Rejected het volgende:
TT is een
[..]


TT is een bijeenkomst, je zit in een kamer met 30 anderen en gaat long en short in het enige aandeel waarin gehandeld wordt (in de finale waren er 3). Je wordt ook constant gebeld door banken waar je een bied- en laat koers moet afgeven. Verder heb je een scherm met heel veel nieuws en je het aan jouw aandeel relevante nieuws moet anticiperen.
Ze zeggen dat het koersverloop eentje is van een dag in het verleden, maar snap niet hoe ze dat doen met het nieuws enzo. Het is dus niet real time enzo.
Op de website van TT kan je volgens mij een korte demo spelen.
Beetje marketmaking dus inderdaad. Sowieso zegt anticiperen binnen 1 dag eigenlijk vrij weinig :{ En met zoveel verschillende variabelen werken is best risky. Je kunt immers maar een klein percentage van de equity returns verklaren op zeer korte termijn periodes.

Vind eigenlijk ook dat je beide competities niet kunt vergelijken.

quote:
De national investment competition van de FSA is wel met real life koersen. Vorig jaar werd dit gedaan op het platform van IEX en won degene met het meeste rendement. :')
Toen we begonnen met dit plan hadden wij natuurlijk ook het beste rendement als winnaar voor ogen maar als je dan met verschillende sponsors gaat praten willen ze dat al snel veranderd hebben. En groot gelijk natuurlijk!

Je hebt PM.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88411693
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 20:09 schreef Rejected het volgende:

[..]

Ik heb op de middelbare ook veel CS gespeeld..
Ik heb dat ook gedaan in de 1e jaren op de middelbare school maar heb daar ook nog financiele contacten aan over gehouden :D. 1 van die groep werkt namelijk nu een paar jaar bij Citi en dankzij de wondere wereld van Facebook kom je dan weer makkelijker in contact met elkaar :P

[ Bericht 0% gewijzigd door sitting_elfling op 06-11-2010 21:07:19 ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88412093
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 20:09 schreef Rejected het volgende:

[..]

Ik heb op de middelbare ook veel CS gespeeld en leuke dingen gedaan. Maar daar kan je niks meer aan doen. Daarom probeer ik er nu maar het beste van te maken.
Het is voor banken gewoon niet te doen om 1000 gesprekken op een dag te doen, daarom filteren ze de slechte CV's en cijferlijsten er gewoon uit. Dat er een kleine kans aanwezig is dat iemand een toptalent is, nemen ze maar voor lief. Het is iig veel efficiënter.


[..]

Ik voel me als finance student niet aangevallen, maar ik snap het punt niet helemaal.
Over het eerste, geheel mee eens! Ik bekritiseer hun aanpak ook niet. Als ik een eigen bedrijf had had ik precies hetzelfde gedaan.

Tweede punt:
Misschien is dit een misvatting van mijn kant, maar voor mijn gevoel moet je erg veel wiskunde hebben gehad om finance echt daadwerkelijk te snappen, in plaats van enkel een vaag begrip te hebben van het vak.

Even een extreem voorbeeld:

CAPM Model

(Beta van stock i naar market portfolio) = ( ( StdDev van stock I) * (Correlatie met market portfolio) ) / (StdDev van market portfolio)

Een wiskundig leek zou deze formule in z'n kop stampen en dan nog onthouden

Beta van investment i met market portfolio = "Stock i fluctueert beta % als het markt portfolio 1% fluctueert".

Een wiskundig onderbouwd persoon zou de formule daadwerkelijk begrijpen, en stel er verandert iets (omstandigheden etc) zouden ze de formule kunnen aanpassen of in ieder geval begrijpen waarom de formule zo verandert enzo. Hij begrijpt hoe de variantie van een portfolio is opgebouwd en de daadwerkelijke cijfers daar achter.

Dit vermoeden werd onlangs versterkt door een docent die niks van wiskunde af wist maar blijkbaar wel in de finance sector werkzaam was.
Het was lachwekkend om te zien hoe hij de standaard deviatie beschreef als "Dit zijn de uiterste waarde die een aandeel kan aannemen :') "

Sorry dat ik offtopic ga.
pi_88413043
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 20:22 schreef JohnSpek het volgende:

[..]



Over het eerste, geheel mee eens! Ik bekritiseer hun aanpak ook niet. Als ik een eigen bedrijf had had ik precies hetzelfde gedaan.

Tweede punt:
Misschien is dit een misvatting van mijn kant, maar voor mijn gevoel moet je erg veel wiskunde hebben gehad om finance echt daadwerkelijk te snappen, in plaats van enkel een vaag begrip te hebben van het vak.

Even een extreem voorbeeld:

CAPM Model

(Beta van stock i naar market portfolio) = ( ( StdDev van stock I) * (Correlatie met market portfolio) ) / (StdDev van market portfolio)

Een wiskundig leek zou deze formule in z'n kop stampen en dan nog onthouden

Beta van investment i met market portfolio = "Stock i fluctueert beta % als het markt portfolio 1% fluctueert".

Een wiskundig onderbouwd persoon zou de formule daadwerkelijk begrijpen, en stel er verandert iets (omstandigheden etc) zouden ze de formule kunnen aanpassen of in ieder geval begrijpen waarom de formule zo verandert enzo. Hij begrijpt hoe de variantie van een portfolio is opgebouwd en de daadwerkelijke cijfers daar achter.

Dit vermoeden werd onlangs versterkt door een docent die niks van wiskunde af wist maar blijkbaar wel in de finance sector werkzaam was.
Het was lachwekkend om te zien hoe hij de standaard deviatie beschreef als "Dit zijn de uiterste waarde die een aandeel kan aannemen :') "

Sorry dat ik offtopic ga.
Daar heb je idd wel gelijk in. Bij ons werd wel alles afgeleid. Maar je hoeft het idd niet te kennen voor het tentamen.
Welke opleiding doe jij als ik vragen mag?
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 20:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb dat ook gedaan in de 1e jaren op de middelbare school maar heb daar ook nog financiele contacten aan over gehouden :D. 1 van dieg groep werkt namelijk nu een paar jaar bij Citi en dankzij de wondere wereld van Facebook kom je dan weer makkelijker in contact met elkaar :P
:D
pi_88413718
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 18:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Holy phuck! Net een phonecall van NYU stern dat ze mee willen doen met de competitie die wij opzetten :D
Geniaal!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88413857
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 19:56 schreef JohnSpek het volgende:

[..]



Mijn vermaak was vroeger vooral counter-strike en andere "leuke" dingen. Ik heb er dan ook bewust voor gekozen om VWO niet te doen, omdat ik de noodzaak er niet van zag.
Leren vond ik vroeger geen vermaak. Nu ook niet maar ik zie er wel de noodzaak van in.
Note dat ik niet zeg dat ik zo slim ben, als ik echt slim was had ik natuurlijk gewoon VWO zonder enige inspanning gehaald in plaats van de HAVO.

Wat ik bedoelde was ook niet dat leren vermaak was, ik deed ook liever aan sport. Ik bedoel ermee dat ik me niet kan voorstellen dat je de hele week lessen onder niveau volgde, dan moet je toch gek worden...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88414004
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 20:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb dat ook gedaan in de 1e jaren op de middelbare school maar heb daar ook nog financiele contacten aan over gehouden :D. 1 van die groep werkt namelijk nu een paar jaar bij Citi en dankzij de wondere wereld van Facebook kom je dan weer makkelijker in contact met elkaar :P
Rookies... In mijn tijd speelde ik nog Quake...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88415147
Echte bazen speelden natuurlijk gewoon Wolfenstein 3D op de MS DOS. Misschien moet ik dat maar op mijn cv zetten? Wie durft me dan nog af te wijzen, gaat wel een zekere coolness van uit..
pi_88415801
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 21:14 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Rookies... In mijn tijd speelde ik nog Quake...
:D
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 november 2010 21:59 schreef Kaas- het volgende:
Echte bazen speelden natuurlijk gewoon Wolfenstein 3D op de MS DOS. Misschien moet ik dat maar op mijn cv zetten? Wie durft me dan nog af te wijzen, gaat wel een zekere coolness van uit..
_O-
pi_88454960
Holy Phuck once again. We hebben de 1e Ivy binnen voor de trading competitie. Columbia University heeft bevestigd (8> :D Gekkenhuis! (en we zijn in onderhandeling met een 2e)

Dit kan nog wel eens een groter succes worden dan ik van te voren had verwacht. Waar UCL, Imperial en LSE erg moeilijk doen was 1 simpele mail naar NYU en Columbia voldoende _O-
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88456021
Gaat lekker zo!
pi_88456793
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 22:53 schreef Rejected het volgende:
Gaat lekker zo!
^O^ En een aantal minuten later kreeg ik een mail van Indiana University dat ze ook mee willen doen. Met NYU en Columbia kunnen we nu ten minste ook sponsors in Amerika zoeken.

En uiteraard zal ik vragen of ze me willen helpen om andere Ivy's te overtuigen. Eigenlijk wil ik dit hele verhaal nu zo ver doortrekken dat ik er misschien een baan aan kan overhouden. Ik ga komende weken hier voor echt enorm veel mensen ontmoeten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88457610
Haal die domme Hollanders eens over ook mee te doen SE, ze zijn gek dat ze nog niet zo happig zijn. Gaat goed ^O^
pi_88457835
quote:
10s.gif Op zondag 7 november 2010 23:24 schreef Kaas- het volgende:
Haal die domme Hollanders eens over ook mee te doen SE, ze zijn gek dat ze nog niet zo happig zijn. Gaat goed ^O^
Ik zal het inderdaad nog eens proberen. Heb van een vriend gehoord dat 1 van de studie verenigingen waarschijnlijk niet wil in verband met 1 van hun sponsors. En een user hier gaat me helpen om het wat bekender te krijgen in Amsterdam :P

Voor de rest zit ik vanaf komende woensdag even een poosje in Nederland dus ik kan eventueel bij een studie vereniging op de koffie.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88498423
2e Ivy University binnen. Brown University doet ook mee.

Woo fucking yeah! _O_
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88498439
Kreeg net een PM van een niet financieel student met de vraag of je lid moet zijn van een financiele studenten vereniging of financiele studie. Nee!

Als je van een andere Universiteit verschillende leden bij elkaar kunt krijgen die hier aan mee willen doen is dat ook goed! De reden dat we op de investment clubs afgingen is omdat logischerwijs de kans op een reply groter is en dat via een studievereniging je sneller contacten legt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88504029
En als je in Nederland gaat rondkijken, op welke universiteiten wil je je dan gaan focussen? Erasmus, UvA, Tilburg?

Helaas ben ik zelf nog HBO student, dus ik ga er niet van uit mee te doen. Misschien volgend jaar als ik aan mijn Master begin in Rotterdam :)
pi_88510947
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 08:12 schreef lvw88 het volgende:
En als je in Nederland gaat rondkijken, op welke universiteiten wil je je dan gaan focussen? Erasmus, UvA, Tilburg?

Helaas ben ik zelf nog HBO student, dus ik ga er niet van uit mee te doen. Misschien volgend jaar als ik aan mijn Master begin in Rotterdam :)
De TU Delft heeft ook een beleggingsvereniging. Groningen, Maastricht en de VU lijken me ook voor de hand liggende deelnemers overigens.
pi_88511623
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:33 schreef Kaas- het volgende:

[..]


De TU Delft heeft ook een beleggingsvereniging. Groningen, Maastricht en de VU lijken me ook voor de hand liggende deelnemers overigens.
Die van Groningen, Rotterdam, Tilburg en Amsterdam hebben we een mail gestuurd. Van Delft wist ik het niet.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88537843
Ik neem aan dat die trading competitie erg professioneel is opgezet? En de spelers kan je natuurlijk niet vergelijken met een doorsnee belegger (inclusief de 'leken'). Of heb je zelf het idee dat er bij dit soort trading ook wordt meegegaan met de markt (geruchten, meedoen met een groep) naast het wiskundig benaderen van een juist waarde van een aandeel

(Ben bezig met mijn afstudeerscriptie in deze richting, vandaar deze vraag :P)
pi_88539580
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:59 schreef lvw88 het volgende:
Ik neem aan dat die trading competitie erg professioneel is opgezet? En de spelers kan je natuurlijk niet vergelijken met een doorsnee belegger (inclusief de 'leken'). Of heb je zelf het idee dat er bij dit soort trading ook wordt meegegaan met de markt (geruchten, meedoen met een groep) naast het wiskundig benaderen van een juist waarde van een aandeel

(Ben bezig met mijn afstudeerscriptie in deze richting, vandaar deze vraag :P)
De competitie zelf is professioneel opgericht. De spelers die mee doen varieren van studenten die bezig zijn met hun MBA aan een goede universiteit en al jaren ervaring hebben als bijv. quant analyst. Of een vriendin die geen kaas heeft gegeten van beleggen maar het wel eens graag wil proberen. Maar grotendeels zullen de meeste traders het dagelijkse nieuws volgen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88539829
Heb je misschien een website beschikbaar met meer informatie over je competitie? Of ben je nog niet in dat stadium beland en ben je nu vooral bezig met sponsoren vinden?
pi_88540605
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:36 schreef lvw88 het volgende:
Heb je misschien een website beschikbaar met meer informatie over je competitie? Of ben je nog niet in dat stadium beland en ben je nu vooral bezig met sponsoren vinden?
We hebben al wel een website beschikbaar alleen is die voor universiteiten die al aangemeld zijn. (pre-registratie fase).

We zijn vooral bezig met meer universiteiten krijgen. Hoe meer hoe beter. We zien het deze week nog aan met mailtjes sturen. Vanaf volgende week gaan we bellen. Gewoon de faculteit opbellen en zeggen dat dit een fantastische mogelijkheid om te zien waar je staat tussen universiteiten als het gaat om traden. En dus de focus verleggen van investment clubs naar de universiteit zelf. Als je 20 universiteiten kunt krijgen, waarom dan niet 30 of 40? of 50? En als we via onze platform ook nog handel in Japan en Azie kunnen krijgen, waarom dan niet universiteiten in Australie, China en Japan recruiteren? Platform kan het allemaal wel aan. Limiet is nog lang inet bereikt. Maar dit zijn dan ook echt 'de grootse' plannen. We zijn al blij als we 30 of 40 krijgen maar we gaan uiteraard voor meer! :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 10 november 2010 @ 11:10:37 #44
256829 Sokz
Livin' the life
pi_88548124
Dat is sowieso wel nice want alle correspondentie loopt via jou? Dus met 30 uni's heb je 60 potentiële toekomstige toppers die je allemaal kan gebruiken.
pi_88594676
@sitting_elfling

Probeer ook eens de TU Delft te bereiken, zij hebben inderdaad een beleggersvereniging. Daarnaast hebben zij ook een minor finance, denk dat de deelnemers daarvan ook interesse hebben in je competitie, ze hebben niet voor niets die minor gekozen. (evt. kun je me pm'en voor wat emailadressen om de juiste personen gelijk te bereiken, maar deze zijn ook wel op de site te vinden)
Oui.
pi_88598084
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_88603497
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:10 schreef Sokz het volgende:
Dat is sowieso wel nice want alle correspondentie loopt via jou? Dus met 30 uni's heb je 60 potentiële toekomstige toppers die je allemaal kan gebruiken.
Op dit moment loopt alle internationale correspondentie via mij. Ook wel handig wil ik eventueel ooit nog eens langs komen ivm. een masters of MBA. Maar dit ga ik spoedig overhandigen aan een aantal directie leden, want ik ben zo druk op het moment dat ik weinig slaap. En daar ben ik wel aan toe :z

quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:18 schreef Black-Scholes het volgende:
@sitting_elfling

Probeer ook eens de TU Delft te bereiken, zij hebben inderdaad een beleggersvereniging. Daarnaast hebben zij ook een minor finance, denk dat de deelnemers daarvan ook interesse hebben in je competitie, ze hebben niet voor niets die minor gekozen. (evt. kun je me pm'en voor wat emailadressen om de juiste personen gelijk te bereiken, maar deze zijn ook wel op de site te vinden)
Een user van FOK! heeft me al benaderd van TU Delft. Die moet ik nog even terug mailen. Maar ik zal eens op zoek naar de beleggers vereniging van Delft.

Heb ook een reactie terug van FSA! De studie vereniging van Amsterdam.Toch netjes, en neem mijn woorden daar voor dan ook terug. Ook al is het de 1e (!) negatieve reactie tot dusverre, de uitleg is te begrijpen. Met de NIC en Traderstrophy op het pad is het natuurlijk ook wel wat druk met 'trading competities' voor Nederlandse universiteiten. Toch ga ik uiteraard proberen om Delft te kunnen krijgen met een aantal bekenden van de universiteit van Amsterdam is het toch nog een behoorlijke vertegenwoordiging.

We zijn nog steeds bezig met bevestigen van de universitaire clubs die interesse hebben. We vragen continu hoe groot de investment groep is om te zien hoeveel mensen daadwerkelijk gaan mee doen met de competitie. Sommige universiteiten hebben bijv. slechts een investment club van 20 mensen. De grootste die we tot dusverre hebben heeft zich gisteren aangemeld. Trinity University van Dublin. Met meer dan 1000+ actieve leden van de vereniging. Teh fuck! :{ (8> We gaan nu proberen om er nog 1 of 2 universiteiten uit Scandinavië bij te krijgen.

De lijst die we nu aan het maken zijn met actieve investment clubs van universiteiten wereldwijd begint ook al interesse van sponsors te wekken. Dat kan nog natuurlijk nog wel eens leuk materiaal zijn.

Wat betreft de echt top universiteiten ligt het wat stil. We willen natuurlijk de nr1 mee krijgen maar dat zal erg moeilijk worden ;( . We hebben wel 1 voordeel dat Columbia ons net heeft aangeboden om eventueel zelf met Amerikaanse business schools contact te leggen. En Columbia vroeg ook of ze andere studie verenigingen (die dus geen affiniteit hebben met Finance) mee te kunnen laten doen. Top ^O^
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88609556
Heeft een van jullie enig idee hoe het eigenlijk zit met housing tijdens de summer internships?
pi_88610289
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:34 schreef Qwerty911 het volgende:
Heeft een van jullie enig idee hoe het eigenlijk zit met housing tijdens de summer internships?
Waar zit je? Je kunt eventueel wat samen doen met andere interns, of je huurt zelf een eigen toko.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88610535
Het kantoor zit in hartje city. Ik heb zelf net mn offer binnen en het dus nog niet gehad over housing of iets in die trant. Zal binnenkort eens informeren of zij daar tips over hebben.. Zal een duur geintje worden..
pi_88611506
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:53 schreef Qwerty911 het volgende:
Het kantoor zit in hartje city. Ik heb zelf net mn offer binnen en het dus nog niet gehad over housing of iets in die trant. Zal binnenkort eens informeren of zij daar tips over hebben.. Zal een duur geintje worden..
Maar je zult (hopelijk) ook prima vergoed worden. Short time rental is altijd duur, reken op £100-200 extra per week. Daarom is het delen met een andere intern natuurlijk ideaal, probeer dat eerst te regelen. Vaak kan je checken of er meer Nederlanders zijn bijna dezelfde bank of andere in diezelfde periode. Anders vragen aan ze of ze toevallig nog een andere buitenlandse intern hebben en of je daarmee in contact kan komen voor gedeelde housing.

Reken op £200 per week minimaal. Maar geniet ervan, als je een beetje leuk woont in het hart van de stad, helpt het allemaal maar het maximale uit je zomer te halen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88641954
Misschien een rare vraag, maar er staat op iemand(MD bij GS) zijn profiel van LinkedIn dat je die persoon gewoon toe mag voegen. Bedoelt hij/zij daarmee dat je hem/haar ook mag toevoegen als je elkaar niet kent. Email staat er gewoon bij.
pi_88642176
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 17:53 schreef kevin7 het volgende:
Misschien een rare vraag, maar er staat op iemand(MD bij GS) zijn profiel van LinkedIn dat je die persoon gewoon toe mag voegen. Bedoelt hij/zij daarmee dat je hem/haar ook mag toevoegen als je elkaar niet kent. Email staat er gewoon bij.
Ik weet niet hoe het er staat maar je kunt het altijd proberen. Het zijn vaak de hoge heren die vrij gemakkelijk aanspreekbaar zijn en met name de analysts die nog wel eens een erg cocky attitude hebben.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88651425
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:53 schreef Qwerty911 het volgende:
Het kantoor zit in hartje city. Ik heb zelf net mn offer binnen en het dus nog niet gehad over housing of iets in die trant. Zal binnenkort eens informeren of zij daar tips over hebben.. Zal een duur geintje worden..
Awesome, gefeliciteerd! Toen ik afgelopen zomer stage liep woonde ik alleen, en met die ervaring raad ik je aan om met wat andere interns te gaan wonen, ik was regelmatig bij vier vrienden (van verschillende banken, waarvan 2 niet meer intern) die samen woonden en dat was altijd erg gezellig. Vaak zijn er Facebook-groepen voor de nieuwe intern class, wellicht zou je daar een berichtje kunnen plaatsen dat je huisgenoten zoekt. Of natuurlijk gewoon via dit forum :)
pi_88728403
Dankje! Ik heb er zelf ook erg veel zin in en ben benieuwd wat ik van het wereldje moet verwachten. Ook leuk dat nu ik een offer heb geaccepteerd ik door alle andere banken gebeld wordt over interviews. Ik zal eens kijken naar de facebook groepen! Ik wil sowieso in het centrum zitten, dichtbij kantoor en dichtbij het 'leven'
pi_88758454
Wij hebben een offer gekregen van een bedrijf uit Dubai die onze sponsoring van onze competitie volledig wil overnemen. Wij hebben tot dusver 3 Ivy's (cornell,brown,columbia) uni's aan boord met nog wat andere leuke universiteiten in Amerika en Europa. Twijfel.... :{

Nooit gedacht dat zo'n klein idee zo groot kon worden.

quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:05 schreef Qwerty911 het volgende:
Dankje! Ik heb er zelf ook erg veel zin in en ben benieuwd wat ik van het wereldje moet verwachten. Ook leuk dat nu ik een offer heb geaccepteerd ik door alle andere banken gebeld wordt over interviews. Ik zal eens kijken naar de facebook groepen! Ik wil sowieso in het centrum zitten, dichtbij kantoor en dichtbij het 'leven'
Gefeliciteerd iig! ^O^

[ Bericht 16% gewijzigd door sitting_elfling op 15-11-2010 23:29:46 ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88759268
Gaaf zeg! Nu er zelf iets aan over houden. De organisator van het feestje krijgt immers toch meestal het leuke meisje? ;)
pi_88761547
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:13 schreef Kaas- het volgende:
Gaaf zeg! Nu er zelf iets aan over houden. De organisator van het feestje krijgt immers toch meestal het leuke meisje? ;)
Hmm. Ben er zelf niet zo enthousiast over. Heb meer het idee dat ze inzien dat dit wel eens een groot toernooi kan worden en dat ze met dit contract relatief weinig inleggen voor zeer goede traders in return.

En ons dus een loer willen draaien met het contract wat ze spoedig op tafel zullen leggen. Want wij als 'creators' van dit toernooi, dat zijn er 3, halen hier zelf niet zo heel veel uit :{ En de mogelijkheid qua netwerken/contacten etc. valt ook tegen in Dubai.

Het zal wel een interessante les worden in ouderwets ondernemen. Als wij veel te veel vragen op basis van de punten die er nu zijn gemaakt zijn ze weg en krijgen we misschien nu nooit weer die kans. Of het wordt een groot succes en ze gaan er met ons idee en onze competitie van door.

[ Bericht 3% gewijzigd door sitting_elfling op 15-11-2010 23:30:10 ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88761756
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:13 schreef Kaas- het volgende:
Gaaf zeg! Nu er zelf iets aan over houden. De organisator van het feestje krijgt immers toch meestal het leuke meisje? ;)
Over dames gesproken. Je kunt daar niet veel in het openbaar doen met je vriendin.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 16 november 2010 @ 11:11:06 #60
256829 Sokz
Livin' the life
pi_88771539
Over een paar jaar is het S_E toernooi gewoon in een begrip bij elke financiële vereniging in de wereld. :)
pi_88772600
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:18 schreef Black-Scholes het volgende:
@sitting_elfling

Probeer ook eens de TU Delft te bereiken, zij hebben inderdaad een beleggersvereniging. Daarnaast hebben zij ook een minor finance, denk dat de deelnemers daarvan ook interesse hebben in je competitie, ze hebben niet voor niets die minor gekozen. (evt. kun je me pm'en voor wat emailadressen om de juiste personen gelijk te bereiken, maar deze zijn ook wel op de site te vinden)
Beleggersvereniging @ Delft? Je bedoelt zeker dat schrale clubje bij het koor? :') Daarnaast is het groepje bij de minor finance ook superklein (10 man ofzo). Het is eigenlijk niet eens een echte minor finance maar een thematisch onderdeel van de vakgroep kansrekening&statistiek dat een beetje hip gepromoot wordt om toch nog studenten te trekken. SE kan het altijd proberen natuurlijk maar verwacht niet te veel animo! ;)
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_88774705
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 11:44 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Beleggersvereniging @ Delft? Je bedoelt zeker dat schrale clubje bij het koor? :') Daarnaast is het groepje bij de minor finance ook superklein (10 man ofzo). Het is eigenlijk niet eens een echte minor finance maar een thematisch onderdeel van de vakgroep kansrekening&statistiek dat een beetje hip gepromoot wordt om toch nog studenten te trekken. SE kan het altijd proberen natuurlijk maar verwacht niet te veel animo! ;)
De grote van de groep maakt niet zo veel uit. We hebben ook andere uni's die een groep van 10 man leveren. Wat betreft animo laat ik me verrassen, de grote studie verenigingen in Amsterdam, Rotterdam en Groningen hebben hier geen trek in ivm. events die ze zelf al draaien. Begrijpelijk. Toch blijf ik hopen op een vertegenwoordiging van een extra uni in NL in de competitie.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 17 november 2010 @ 10:51:16 #63
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_88811893
Ik ben een tijdje geleden geselecteerd (20 uit 300+) om mee te doen aan een workshop, daar heb ik met een paar anderen de case study competitie gewonnen. Is dat worth mentioning op mijn CV? Twijfel zelf een beetje..

Is het trouwens inderdaad zo dat ze maar één A4 willen zien?
pi_88812309
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 10:51 schreef dennishk het volgende:
Ik ben een tijdje geleden geselecteerd (20 uit 300+) om mee te doen aan een workshop, daar heb ik met een paar anderen de case study competitie gewonnen. Is dat worth mentioning op mijn CV? Twijfel zelf een beetje..

Is het trouwens inderdaad zo dat ze maar één A4 willen zien?
Je ziet genoeg mensen met 2 kantjes, maar 1 kantje is wel zo netjes. Is ook voor jezelf goed, moet je tenminste focussen op wat echt boeit en dat kort en bondig beschrijven.

Een workshop kun je wel vermelden, maar dan als 1 lijn ofzo (oftewel: "- Attended workshop from X, Y and Z in 2008-2010"), meer zeker niet.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88945225
ik heb op dit moment 1.5 kantje. Maar er kunnen wel een paar dingen ingekort worden denk ik. Zijn de meeste CV's 1-kantje, of hoeft dat niet per se?
pi_88945715
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:11 schreef kevin7 het volgende:
ik heb op dit moment 1.5 kantje. Maar er kunnen wel een paar dingen ingekort worden denk ik. Zijn de meeste CV's 1-kantje, of hoeft dat niet per se?
De meeste zijn waarschijnlijk 1 kantje tegenwoordig, maar het is geen strikte voorwaarde ofzo. Meestal zie je echter dat mensen het met een beetje hulp ook makkelijk op 1 kantje krijgen, kwestie van de belangrijkste punten identificeren en dingen kort en duidelijk omschrijven.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88947823
De trading competitie die we willen hosten loopt op het moment behoorlijk stroef door een tig tal tegenwerkende krachten. Er wordt ons onprofessioneel gedrag verweten door bedrijven en 1 bedrijf is verhaal gaan halen bij de anderen waardoor we evt. sponsors mis lopen. :|W

quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:30 schreef Drive-r het volgende:

[..]

De meeste zijn waarschijnlijk 1 kantje tegenwoordig, maar het is geen strikte voorwaarde ofzo. Meestal zie je echter dat mensen het met een beetje hulp ook makkelijk op 1 kantje krijgen, kwestie van de belangrijkste punten identificeren en dingen kort en duidelijk omschrijven.
Dit dus :) Sowieso is het een goede oefening om een 2 kantjes CV te korten naar een CV van 1 A4tje. Op die manier focus je op alle belangrijke punten van jezelf. Van zo'n beetje alle studenten die nog bezig zijn met hun bachelor hebben vrijwel altijd 1 kantje voor hun CV.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  † In Memoriam † zaterdag 20 november 2010 @ 17:37:00 #68
230491 Zith
pls tip
pi_88948127
S_E, kun je me de brief PMen? Kan ik bij mijn uni kijken, wageningse uni, een kleintje, maar misschien krijg ik wat corpsballen die corporate finance doen mee :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_88948732
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:37 schreef Zith het volgende:
S_E, kun je me de brief PMen? Kan ik bij mijn uni kijken, wageningse uni, een kleintje, maar misschien krijg ik wat corpsballen die corporate finance doen mee :P
We hebben nog geen flyer ready ivm. gezeik met 1 van onze sponsoren. Ik kan je wel een mail sturen die we naar andere uni's hebben gestuurd maar ik wacht liever nog even een 1.5 week zodat we al het gezeik met sponsors achter de rug hebben en de flyer de deur uit kunnen doen. Dan gaan we nog 1 massa mail de deur uitsturen naar universiteiten die op de wip/wap zaten wat betreft interesse. Als je denkt dat een mail met uitleg van de competitie voldoende zou zijn wil ik je dat nu ook al wel mee sturen hoor ;)

Er komt echt zoveel gezeik bij kijken. Ongelofelijk. 1 van ons 3en is al gepolst voor een baan en dat wekt ook extra frustratie op. Uiteraard was ik niet degene die gepolst werd ):O
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  † In Memoriam † zaterdag 20 november 2010 @ 18:06:22 #70
230491 Zith
pls tip
pi_88949104
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

We hebben nog geen flyer ready ivm. gezeik met 1 van onze sponsoren. Ik kan je wel een mail sturen die we naar andere uni's hebben gestuurd maar ik wacht liever nog even een 1.5 week zodat we al het gezeik met sponsors achter de rug hebben en de flyer de deur uit kunnen doen. Dan gaan we nog 1 massa mail de deur uitsturen naar universiteiten die op de wip/wap zaten wat betreft interesse. Als je denkt dat een mail met uitleg van de competitie voldoende zou zijn wil ik je dat nu ook al wel mee sturen hoor ;)

Er komt echt zoveel gezeik bij kijken. Ongelofelijk. 1 van ons 3en is al gepolst voor een baan en dat wekt ook extra frustratie op. Uiteraard was ik niet degene die gepolst werd ):O
ja als je gewoon wat extra info zou willen geven, ik wil graag een hoogleraar polsen of hij misschien een groepje kan vormen (en extra training geven oid). Wil nog niet gelijk afspraken maken ofzo maar gewoon weten of als dit doorgaat hij er interesse in zou hebben
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_88949746
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:06 schreef Zith het volgende:

[..]



ja als je gewoon wat extra info zou willen geven, ik wil graag een hoogleraar polsen of hij misschien een groepje kan vormen (en extra training geven oid). Wil nog niet gelijk afspraken maken ofzo maar gewoon weten of als dit doorgaat hij er interesse in zou hebben
Oke, ik zal zo even kijken of de mail wat kan aanpassen en dan stuur ik hem wel via de PM. Ik heb letterlijk een aantal minuten geleden de memorandum van de sponsor gekregen en mijn haren gaan eigenlijk recht omhoog staan bij het offer :X Dus we zijn nu even in spoed overleg :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88977609
"Student in laatste fase ". Welk jaar bedoelen ze hier precies mee? Laatste jaar bachelor, of juist master?

Succes SE!
pi_88977899
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:04 schreef kevin7 het volgende:
"Student in laatste fase ". Welk jaar bedoelen ze hier precies mee? Laatste jaar bachelor, of juist master?

Succes SE!
Beide. In veel andere landen is enkel een bachelor normaal, dus de vraag is enkel bedoeld om aan te geven dat deze stages/events bedoeld zijn voor mensen die het jaar erop richting de arbeidsmarkt gaan.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88978473
Oke, ik snap het principe, dank voor je uitleg
  woensdag 24 november 2010 @ 13:19:04 #75
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_89091813
quote:
Maxeda verkoopt Hunkemöller
Uitgegeven: 23 november 2010 10:28
Laatst gewijzigd: 23 november 2010 12:03
AMSTERDAM - Maxeda Retail Group verkoopt lingerieketen Hunkemöller aan investeringsmaatschappij PAI. Dit heeft Maxeda dinsdag bekendgemaakt.
© ANP

De ondernemingsraden moeten nog advies uitbrengen over de voorgenomen verkoop. Ook is goedkeuring nodig van de mededingingsautoriteiten.

PAI is een Europese investeringsmaatschappij met retail als een van de belangrijkste branches.

Maxeda had Hunkemöller al enige tijd in de etalage staan. Geïnteresseerde partijen konden tot vrijdag een bod uitbrengen. Naar verluidt waren er vier partijen in de race voor de lingerieketen.

Hunkemöller heeft wereldwijd 500 winkels, in de Benelux en in Duitsland behoort de lingerieketens tot de marktleiders.

"Hunkemöller heeft in de afgelopen 10 jaar continue groei laten zien en is nu klaar om de groeistrategie te versnellen. PAI ondersteunt onze plannen en is overtuigd van onze strategie", aldus Hunkemöller-directeur Philip Mountford.

V&D en Bijenkorf

Half september verkocht Maxeda - eigendom van Kohlberg Kravis Roberts & Co, Cinven Group, Permira en AlpInvest Partners - V&D aan de Amerikaanse investeringsmaatschappij Sun Capital Partners. Vorige week verkocht het concern De Bijenkorf aan Selfridges Group Limited.

Maxeda is nu nog eigenaar van onder meer M&S mode en de bouwmarkten Praxis en Formido.
Hoeveel jaar IB ervaring moet je hebben wil je bij zulk soort bedrijven kunnen werken?
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  † In Memoriam † woensdag 24 november 2010 @ 13:23:48 #76
230491 Zith
pls tip
pi_89092005
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:25 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Oke, ik zal zo even kijken of de mail wat kan aanpassen en dan stuur ik hem wel via de PM. Ik heb letterlijk een aantal minuten geleden de memorandum van de sponsor gekregen en mijn haren gaan eigenlijk recht omhoog staan bij het offer :X Dus we zijn nu even in spoed overleg :P
Zijn er nog updates? :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_89092342
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:19 schreef Outlined het volgende:

[..]

Hoeveel jaar IB ervaring moet je hebben wil je bij zulk soort bedrijven kunnen werken?
Meestal 2-4 jaar als analist/associate voor de PE shops die je noemt. Daarna wordt een overstap iets moeilijker. Bij AlpInvest kan je direct van universiteit starten, da's een stuk makkelijker. Sun Capital ken ik niet van dichtbij (die andere allemaal wel). Oh, en Selfridges is een "corporate", geen investeerder.

[ Bericht 7% gewijzigd door Drive-r op 24-11-2010 13:38:43 ]
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89099979
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:23 schreef Zith het volgende:

[..]

Zijn er nog updates? :)
We hebben het bedrijf netjes laten weten dat we niet met hun in zee willen. Daar hebben ze gelukkig positief op gereageerd. We zijn vandaag een enorm offensief begonnen om banken te informeren over onze plannen. We hebben de juiste contact gegevens bij elke bank die over sponsorships gaan, dus ik begin er wel weer wat vertrouwen in te krijgen. En we hebben ons eigen team uitgebreid.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_89101398
quote:
Op woensdag 24 november 2010 16:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]ik begin er wel weer wat vertrouwen in te krijgen.
*O*

Op dit moment gastcollege van IB-er van Duff and Phelps. Geeft toe dat sommige getallen die ze bij valuation gebruiken niet altiid goed te onderbouwen zijn.
pi_89121517
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 17:16 schreef Rejected het volgende:

[..]

*O*
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 17:16 schreef Rejected het volgende:

[..]

*O*

Op dit moment gastcollege van IB-er van Duff and Phelps. Geeft toe dat sommige getallen die ze bij valuation gebruiken niet altiid goed te onderbouwen zijn.
We sturen zo'n 550 mailtjes de deur uit. Naar zo'n beetje alle marketing / sponsorship / business development afdelingen van de IBs. De juiste personen dus.We hebben een constant groepje wat naar van die typische marketing trading seminars gaat van IB's om daar te pitchen en ons plan bekend te maken. Voor de rest liggen er nog veel meer plannen op tafel. 1 daarvan is bijv. om met onze groep volledig in pak op de vrijdag avond de bekende financiele pubs bij langs te gaan en daar te pitchen.

Ik ben het niet met alle plannen eens, en sommige zijn ook gewoon enorm kansloos, maar heb daar nou eenmaal niet veel in te zeggen. Ben slechts 1 van de founders(3). Hoe dan ook, voor kerst zal dit plan toch best bij aardig wat mensen hier bekend zijn hehe. (En sommige kunnen de baldness van de actie wel waarderen)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_89163669
Wordt er door Nederlandse banken (ING, Rabo en ABN AMRO) nog veel aan investment banking gedaan? Ze hebben alle drie een IBD, geloof ik, maar zijn die van een beetje niveau? En hoe vergelijken ze internationaal gezien?
pi_89164395
Die doen allemaal nog aan investment banking inderdaad. Zijn van een ok niveau, maar het zijn geen internationele spelers meer. Ze doen daar qua kwaliteit ook wel voor onder, in mijn ervaring.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89167172
Is het mogelijk om bijvoorbeeld bij ING, Rabo of ABN iets te doen met IB als je een HBO opleiding hebt? Of is het echt een vereiste om je universiteit te halen?
pi_89167267
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 09:00 schreef IccceeeCold het volgende:
Is het mogelijk om bijvoorbeeld bij ING, Rabo of ABN iets te doen met IB als je een HBO opleiding hebt? Of is het echt een vereiste om je universiteit te halen?
Lastig om te zeggen, maar ik vermoed dat ze voldoende WO diploma's binnen krijgen, en het daarom dus moeilijk is om tussen te komen met enkel HBO.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89167312
Dan ga ik toch na mn HBO nog maar een WO opleiding doen denk ik. Zijn er opleiding die je aanraad? Ik zit namelijk nog helemaal niet in dit wereldje maar het lijkt me wel wat.
pi_89167382
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 09:07 schreef IccceeeCold het volgende:
Dan ga ik toch na mn HBO nog maar een WO opleiding doen denk ik. Zijn er opleiding die je aanraad? Ik zit namelijk nog helemaal niet in dit wereldje maar het lijkt me wel wat.
Iets wat je leuk vindt :Y

Maar serieus, kies iets waar je zin in hebt en waar je goeie cijfers gaat halen, leuke dingen doet, etc...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89167563
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 09:11 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Iets wat je leuk vindt :Y

Maar serieus, kies iets waar je zin in hebt en waar je goeie cijfers gaat halen, leuke dingen doet, etc...
Ik wil als sinds ik weet niet hoelang bij een bank werken, de vraag was alleen wat wil ik doen bij een bank. Ik heb nu een vrij algemene opleiding, Bedrijfsmanagement en Techniek, dit heb ik gedaan omdat ik nog niet wist welke richting ik precies in wou gaan. Een paar dingen lijken me leuk, Accountmanager, dit kan ik wel worden met mijn opleiding en wat training vanuit de bank. Maar als ik alles hier lees over IB dan denk ik van ja dat is ook wel heel vet. Probleem hier is dat het volgens mij vrij moeilijk is om je te onderscheidden van de grote massa. Nu ben ik geen wiskunde genie dus dit gaat een lastige taak worden als ik deze richting in wil ^^
pi_89176323
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 01:08 schreef Drive-r het volgende:
Die doen allemaal nog aan investment banking inderdaad. Zijn van een ok niveau, maar het zijn geen internationele spelers meer. Ze doen daar qua kwaliteit ook wel voor onder, in mijn ervaring.
En als opstapje naar de grote jongens?
pi_89176826
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:21 schreef RQPS het volgende:

[..]

En als opstapje naar de grote jongens?
Niet de ideale opstap. Als je eenmaal in Nederland start, is de overstap moeilijker. Iets later in je carriere wellicht, maar het blijft lastig.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89229801
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:34 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Niet de ideale opstap. Als je eenmaal in Nederland start, is de overstap moeilijker. Iets later in je carriere wellicht, maar het blijft lastig.
Geldt dit alleen voor ''echte'' full-time banen denk je, of ook als je een stage zou lopen bij een Nederlandse bank als opstapje/CV-bouwen richting London?
pi_89237532
quote:
Op zaterdag 27 november 2010 17:40 schreef HvS het volgende:

[..]

Geldt dit alleen voor ''echte'' full-time banen denk je, of ook als je een stage zou lopen bij een Nederlandse bank als opstapje/CV-bouwen richting London?
Een stage in Nederland is altijd beter dan niks natuurlijk, maar je zult concurreren met mensen die al een stage bij de grote banken gedaan hebben. Dus ja, het is een stukje extra CV, maar je kunt beter direct een stage in Londen proberen te krijgen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89238513
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:25 schreef kevin7 het volgende:
Interessante thread van WSO;

http://www.wallstreetoasi(...)e-to-field-questions
Je komt wel ontzettend vaak de zelfde vragen tegen daar. Het 'ik heb dit en dit gedaan en deze studie afgerond, heb ik een kans op die en die baan?'
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 28 november 2010 @ 00:05:57 #94
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_89243254
als je al een tijdje geleden afgestudeerd bent, maak je dan kans op stages/internships?
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  zondag 28 november 2010 @ 12:23:41 #95
256829 Sokz
Livin' the life
pi_89251962
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:25 schreef kevin7 het volgende:
Interessante thread van WSO;

http://www.wallstreetoasi(...)e-to-field-questions
Wat is KKR? Een PE groep?
  zondag 28 november 2010 @ 12:26:12 #96
256829 Sokz
Livin' the life
pi_89252028
Zie 't al .. KOHLBERG KRAVIS ROBERTS & CO ..
  zondag 28 november 2010 @ 12:31:06 #97
256829 Sokz
Livin' the life
pi_89252168
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:31 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Meestal 2-4 jaar als analist/associate voor de PE shops die je noemt. Daarna wordt een overstap iets moeilijker. Bij AlpInvest kan je direct van universiteit starten, da's een stuk makkelijker. Sun Capital ken ik niet van dichtbij (die andere allemaal wel). Oh, en Selfridges is een "corporate", geen investeerder.
En voor company's als Blackstone, e.d.? Ziet er nóg moeilijker uit om binnen te komen ..
  zondag 28 november 2010 @ 13:11:40 #98
256829 Sokz
Livin' the life
pi_89253474
-edit- raar systeem heeft dit forum nu. Sorry voor het vervuilen van dit topic met de laatste 4 posts.
pi_89253823
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 12:31 schreef Sokz het volgende:

[..]

En voor company's als Blackstone, e.d.? Ziet er nóg moeilijker uit om binnen te komen ..
KKR, Blackstone, da's allemaal hetzelfde. Waarschijnlijk is KKR de lastigste van het stel, Blackstone is inmiddels wel enorm groot geworden en dus iets makkelijker.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 28 november 2010 @ 13:22:58 #100
256829 Sokz
Livin' the life
pi_89253864
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:19 schreef Outlined het volgende:

[..]

Hoeveel jaar IB ervaring moet je hebben wil je bij zulk soort bedrijven kunnen werken?
"KKR will typically only really look at you if you did 2 years at a top bank, 2 years at top PE and then HBS. Are the only people in the world qualified enough to work in PE made of this mold? Absolutely not. Is life tough? Yeah, it can be."
  zondag 28 november 2010 @ 13:23:59 #101
256829 Sokz
Livin' the life
pi_89253909
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 13:21 schreef Drive-r het volgende:

[..]

KKR, Blackstone, da's allemaal hetzelfde. Waarschijnlijk is KKR de lastigste van het stel, Blackstone is inmiddels wel enorm groot geworden en dus iets makkelijker.
Raar dat je zoveel moeite moet doen om bij een IB binnen te komen als analyst, terwijl je in feite op dat moment pas onderaan de ladder staat.
pi_89253949
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 13:23 schreef Sokz het volgende:

[..]

Raar dat je zoveel moeite moet doen om bij een IB binnen te komen als analyst, terwijl je in feite op dat moment pas onderaan de ladder staat.
Hoe bedoel je Dat is toch bij elke baan zo?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89253991
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 13:23 schreef Sokz het volgende:

[..]

Raar dat je zoveel moeite moet doen om bij een IB binnen te komen als analyst, terwijl je in feite op dat moment pas onderaan de ladder staat.
Gevalletje vraag en aanbod? Het was 5 jaar geleden gemakkelijker om een baan te krijgen dan nu.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_89254033
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 13:24 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hoe bedoel je Dat is toch bij elke baan zo?
Naja, als je bij de McDonalds wil werken kost dat echt niet zo veel moeite, en als je goed je best doet kun je je daar ook snel opwerken naar manager van de afdeling bijv. :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_89254451
Ik begrijp de opmerking alleen niet helemaal, da's alles?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 28 november 2010 @ 13:48:29 #106
256829 Sokz
Livin' the life
pi_89254791
Nah, meer dat je een kans van one-out-of-thousand hebt om binnen te komen bij een GS/BX. Terwijl je bij (top) PE / HF weer eenzelfde minimale kans hebt om daar binnen te komen. Dus enkel de crème-de-la-crème-de-la-crème werkt bij zulke company's.

En het was geen vraag maar een vaststelling :P
pi_89255555
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 13:48 schreef Sokz het volgende:
Nah, meer dat je een kans van one-out-of-thousand hebt om binnen te komen bij een GS/BX. Terwijl je bij (top) PE / HF weer eenzelfde minimale kans hebt om daar binnen te komen. Dus enkel de crème-de-la-crème-de-la-crème werkt bij zulke company's.

En het was geen vraag maar een vaststelling :P
Hm, nu voel ik me gevleid O+

Maar zonder gein: zo erg is het nu ook weer niet. Er zijn enorm veel goeie PE shops, het is niet zo dat KKR enorm veel verschilt van een meer lokale PE. Het is met PE maar net waar je voor kiest: lokaal/international, kleine/grote deals, industrie focus/landen focus, etc...

Je hebt dus genoeg kans op een baan in PE na een paar jaar IB.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89269352
Ik denk dat het hem zit in dat de meeste mensen aan KKR enz. denken als het over PE gaat, maar daar buiten zijn nog meer bedrijven, waarschijnlijk alleen een stuk kleiner dan bijvoorbeeld KKR.

Ik denk dat hetzelfde geldt voor investment banks. Als het over IB gaat, dan zullen de meesten aan JP/GS denken. Terwijl daar buiten (ik denk meer in de VS en VK t.o.v. NL) genoeg IB boutiques zijn.
  zondag 28 november 2010 @ 20:43:49 #109
256829 Sokz
Livin' the life
pi_89270801
Ja die user van wallstreetoasis in de link een paar posts terug vond GS & MS on top met daar onder BX, Laz e.d. en daar weer onder CS, JPM e.d.
Wel opvallend dat die JPM pas in de 3e rij zet.
Wat bedoelt die eigenlijk met GS TMT?
pi_89272530
quote:
5s.gif Op zondag 28 november 2010 00:05 schreef Outlined het volgende:
als je al een tijdje geleden afgestudeerd bent, maak je dan kans op stages/internships?
Hoe lang ben je al afgestudeerd?

'we will accept applications from ... those that have already graduated.'

http://careers.jpmorgan.c(...)rope/apply/deadlines
pi_89272979
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:12 schreef Ambitious het volgende:

[..]

Hoe lang ben je al afgestudeerd?

'we will accept applications from ... those that have already graduated.'

http://careers.jpmorgan.c(...)rope/apply/deadlines
Het is jammer dat een 'recent' graduate niet overal hetzelfde is. Soms is het 1 jaar na het afstuderen, soms 3 jaar. Je kunt het iig. altijd proberen. Beetje toveren met je CV zodat je iig. op interview kunt komen. Als je echt goed genoeg bent kom je er dan vanzelf wel.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_89273493
quote:
Wat bedoelt die eigenlijk met GS TMT?
TMT is Technologie, Media en Telefonie
pi_89274321
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is jammer dat een 'recent' graduate niet overal hetzelfde is. Soms is het 1 jaar na het afstuderen, soms 3 jaar. Je kunt het iig. altijd proberen. Beetje toveren met je CV zodat je iig. op interview kunt komen. Als je echt goed genoeg bent kom je er dan vanzelf wel.
Over toveren gesproken, ik studeer in 2011 af en de meeste programma's zoeken penultimate students. Enig idee hoe ik dit het beste op mijn CV kan zetten zonder mezelf buitenspel te zetten?

Damn, ik ben nu de deadlines aan het bekijken en ik heb voor velen nog ongeveer een week. Is het slecht voor je kansen om zo laat te reageren? SE heb jij inmiddels een offer btw?
pi_89274393
Wat betreft de trading competitie, ik probeer de deadline op deze vrijdag te zetten voor een sponsor. We hebben 'contact' met 3 IB's waarvan 1tje in een vergevorderde fase zit. Die goudkleurige Amerikaan en 2 Zwitsers. Gaat spannend worden deze week.

Ik zal me schamen als we nu geen deal kunnen krijgen nadat we zelf dat contract uit Dubai hebben geweigerd :{ Geen grote sponsor voor een trading competitie haalt wat prestige van de competitie af.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_89285076
quote:
Op zondag 28 november 2010 20:21 schreef kevin7 het volgende:
Ik denk dat het hem zit in dat de meeste mensen aan KKR enz. denken als het over PE gaat, maar daar buiten zijn nog meer bedrijven, waarschijnlijk alleen een stuk kleiner dan bijvoorbeeld KKR.

Ik denk dat hetzelfde geldt voor investment banks. Als het over IB gaat, dan zullen de meesten aan JP/GS denken. Terwijl daar buiten (ik denk meer in de VS en VK t.o.v. NL) genoeg IB boutiques zijn.
Er zijn ook genoeg fondsen van dat formaat die jullie waarschijnlijk niet kennen. Het geldt gewoon minder voor banken, omdat die nu eenmaal veel groter zijn. Er zijn misschien misschien tientallen goeie banken (waarschijnlijk minder), maar honderden goeie PEs. De grootste banken hebben misschien 20,000 IB'ers, de grootste PEs max 500 investestment professionals.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89285557
Oh, en er zijn natuurlijk ook genoeg lokale fondsen in Nederland, voor de mensne die het graag dicht bij huis houden.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89285563
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:43 schreef Sokz het volgende:
Ja die user van wallstreetoasis in de link een paar posts terug vond GS & MS on top met daar onder BX, Laz e.d. en daar weer onder CS, JPM e.d.
Wel opvallend dat die JPM pas in de 3e rij zet.
Wat bedoelt die eigenlijk met GS TMT?
Dat is heel lokaal en verschilt van tijd tot tijd vrij sterk. Lazard is een sterke speler in de kleinere categorie, net als Rothschild. JPM is gewoon erg groot, maar ook daar heb je sterke teams. In Londen zou ik bijvoorbeeld GS TMT niet in het bijzonder aanbevelen, dat verschilt dus weer met NY.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89293691
Ik ben een tijdje geleden begonnen met het zoeken naar een stage, maar veelal wordt er gezegd dat ik daar vroeg mee ben, qua tijd, maar ook qua studiejaren (ik ben nu tweedejaars). De meeste bedrijven, heb ik althans gehoord, zoeken mensen in hun derde jaar van hun studie, of master.

Zijn er bedrijven die hier minder naar kijken en ook tweedejaars studenten aannemen voor een stage?
Zo ja, welke voorbeelden zijn er?
pi_89322103
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:54 schreef kevin7 het volgende:
Ik ben een tijdje geleden begonnen met het zoeken naar een stage, maar veelal wordt er gezegd dat ik daar vroeg mee ben, qua tijd, maar ook qua studiejaren (ik ben nu tweedejaars). De meeste bedrijven, heb ik althans gehoord, zoeken mensen in hun derde jaar van hun studie, of master.

Zijn er bedrijven die hier minder naar kijken en ook tweedejaars studenten aannemen voor een stage?
Zo ja, welke voorbeelden zijn er?
Alle IB's recruteren toch voor 2e jaars zomerstage? Of is het een 'workplacement'? Of gewoon een lang lopende stage? (aantal dagen in de week?)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_89322665
Onze professor kwam met het feit dat uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat mutual funds het gemiddeld slechter hebben gedaan als de indexes (SP 500).

Vond dit behoorlijk grappig, wat vinden jullie hiervan?
pi_89323081
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:39 schreef JohnSpek het volgende:
Vond dit behoorlijk grappig, wat vinden jullie hiervan?
Viel toch wel een beetje in de lijn van verwachting?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_89326236
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:39 schreef JohnSpek het volgende:
Onze professor kwam met het feit dat uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat mutual funds het gemiddeld slechter hebben gedaan als de indexes (SP 500).

Vond dit behoorlijk grappig, wat vinden jullie hiervan?
-Ze willen de markt vaak niet beaten: behoud van baan.
-Ze beleggen vooral in blue chip.
pi_89326834
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Alle IB's recruteren toch voor 2e jaars zomerstage? Of is het een 'workplacement'? Of gewoon een lang lopende stage? (aantal dagen in de week?)
Dat dus. Alle zomerstage zijn in principe bedoeld voor mensen die nog een jaar in hun studie te gaan hebben. Kan ook enkel de bachelor zijn, dus aan het einde van je 2e jaar kan je een zomerstage doen, wat betekent dat je dus gedurende je 2e jaar de interviews daarvoor moet doen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89329699
JohnSpek, bedenk ook dat er voor elke gelukkige die het beter gedaan heeft dan de index, er iemand is die het minder fortuinlijk heeft getroffen.
pi_89329710
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 02:05 schreef RQPS het volgende:
JohnSpek, bedenk ook dat er voor elke gelukkige die het beter gedaan heeft dan de index, er iemand is die het minder fortuinlijk heeft getroffen.
Ik heb een vaag vermoeden dat die ratio niet 1 op 1 is :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_89329831
En haal dan vervolgens de kosten van die "balans" en je begrijpt waarom er gemiddeld altijd onder gepresteerd wordt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89562636
Komende dinsdag uitslag of onze sponsor door met ons wil gaan, of dat het feestje niet door gaat. Fingers crossed, ben er nu al nerveus over.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 5 december 2010 @ 21:00:23 #128
256829 Sokz
Livin' the life
pi_89563623
Wanneer krijgt men hier eigenlijk bericht of ze zijn uitgenodigd voor intervieuws?
pi_89564410
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:00 schreef Sokz het volgende:
Wanneer krijgt men hier eigenlijk bericht of ze zijn uitgenodigd voor intervieuws?
Voor de analyst posities had je nu al zo'n beetje bericht moeten hebben.

Voor de zomerstages krijg je vaak bericht tussen December - Januari. Was je heel vroeg heb je waarschijnlijk al bericht binnen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 5 december 2010 @ 21:37:04 #130
256829 Sokz
Livin' the life
pi_89565407
Jij had toch ook applied?
  zondag 5 december 2010 @ 22:59:38 #131
256829 Sokz
Livin' the life
pi_89569917
Anyway, in hoeverre word je belemmert in het privé traden als je werkt als M&A of CF'er? Is dat anders als dat je trader of investor bent?
pi_89570658
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:59 schreef Sokz het volgende:
Anyway, in hoeverre word je belemmert in het privé traden als je werkt als M&A of CF'er? Is dat anders als dat je trader of investor bent?
Behoorlijk belemmert, maar dit verschilt ook weer per zaak. Prive traden is vaak niet leuk meer als je vast zit aan een financieel contract bij je werkgever.

quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:37 schreef Sokz het volgende:
Jij had toch ook applied?
Yip, tot dusver niet heel best maar beter dan vorig jaar. Maar ik stel mezelf hierin dan ook geen illusies. Als ik ergens doorkom heb ik mazzel.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_89577494
Volgens mij verschilt het ook redelijk per bank wanneer men reageert. Als je googlet op summer offcycle internship is er nog een thread op een ander forum waar men heel gedetailleerd hierover praat. Geloof dat UBS al veel offers uitgeeft en dat GS wacht.
pi_89577528
Vroeger hoorde je in ieder geval nooit iets tot Februari, dus ik vond het al vreemd dat alles opeens zoveel vroeger zou zijn? Natuurlijk hoor je soms dat mensen al heel vroeg een aanbond hebben, maar dat is meestal niet volgens het vast programma gegaan.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89577554
Soms wel. Ik ken mensen die gewoon via het reguliere programma voor een summer internship geapplyed hebben en al voor gesprekken e.d. gebeld zijn. NIet via het reguliere programma blijft echter het makkelijkste..
  donderdag 9 december 2010 @ 19:38:33 #136
256829 Sokz
Livin' the life
pi_89732245
S_E nog lopen rellen vandaag? ;)
  donderdag 9 december 2010 @ 22:22:43 #137
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_89740466
quote:
14s.gif Op zondag 5 december 2010 20:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Komende dinsdag uitslag of onze sponsor door met ons wil gaan, of dat het feestje niet door gaat. Fingers crossed, ben er nu al nerveus over.
En?
Bedankt Hans.
pi_89890965
Wanneer vinden de assessment days in het traject naar een summer internship normaal gesproken eigenlijk plaats? Ik realiseerde me vandaag opeens dat dat nog best eens lastig uit kan pakken, aangezien ik van plan ben op uitwisseling te gaan in het collegejaar voorafgaand aan een eventuele stage. Ik geloof dat de sollicitatiekanalen van banken al behoorlijk vroeg in het jaar open gaan en als alles meezit zit ik dan van half juli t/m half december in het buitenland (of zelfs tot eind december/begin januari, mocht ik niet voor mijn favoriete locatie uitverkozen worden). Hopelijk zit ik dan in Zuid-Afrika, dus even heen en weer vliegen zit er sowieso niet in. Probleem?
pi_89906568
Gewoon op en neer vliegen is altijd mogelijk, zij betalen tenslotte. Maar met een beetje mazzel hoef je meestal pas in januari/februari die kant op, maar het kan verschillen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89916004
Oke dank je, dat stelt me dan weer een beetje gerust..
  woensdag 15 december 2010 @ 18:14:01 #141
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_89967020
de eerste shift bij applicaties, wordt die gemaakt door HR of door junior medewerkers van de afdelingen zelf ?
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_89968436
quote:
5s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:14 schreef Outlined het volgende:
de eerste shift bij applicaties, wordt die gemaakt door HR of door junior medewerkers van de afdelingen zelf ?
HR, daarna gaan de afdelingen er zelf doorheen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 15 december 2010 @ 19:02:43 #143
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_89968928
Ik ken mensen die nou niet sterke academici zijn (als 3e jaars nog bij 1e jaars vakken zitten) maar wel in IB en consultancy werken. Hoe hebben ze dat in godsnaam voor elkaar gekregen? Zal wel zijn omdat ze bij een vereniging hebben gezeten.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  woensdag 15 december 2010 @ 19:10:52 #144
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_89969335
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:02 schreef Outlined het volgende:
Ik ken mensen die nou niet sterke academici zijn (als 3e jaars nog bij 1e jaars vakken zitten) maar wel in IB en consultancy werken. Hoe hebben ze dat in godsnaam voor elkaar gekregen? Zal wel zijn omdat ze bij een vereniging hebben gezeten.
Niet elk bedrijf heeft even hoge maatstaven. Over welke bedrijven heb je het dan?

Ik denk dat je voor BB banks toch wel minstens een fatsoenlijke studie en 7,5+ met mooie ECs moet hebben, voor de top tier GS/MS natuurlijk nog hoger.

edit: Vriendjespolitiek KAN wel, maar niet voor elke functie. Ik ken een partner in een big 4 accounting firm goed die me wel een baan kon bezorgen (maar heb dan ook een sterk CV). Ik zie het voor trading of equity research dan weer niet snel gebeuren.
pi_89969997
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:02 schreef Outlined het volgende:
Ik ken mensen die nou niet sterke academici zijn (als 3e jaars nog bij 1e jaars vakken zitten) maar wel in IB en consultancy werken. Hoe hebben ze dat in godsnaam voor elkaar gekregen? Zal wel zijn omdat ze bij een vereniging hebben gezeten.
Ten eerste is je eerste zin al niet noodzakelijk waar. Ik ken ook mensen die vrij ranzig waren qua studie, maar dat heeft niet direct iets te maken met intelligentie. Die gaven dan aan het einde van hun studie nog even gas en haalden dan goeie cijfers, etc...

En vriendjespolitiek zie je hier weinig, moet ik zeggen. Hoe minder de IB/Consultant, hoe meer je dit wel zult zien en hoe lager te eisen zijn.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 15 december 2010 @ 20:11:31 #146
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_89972086
een vereniging suggereert nou niet direct vriendjespolitiek maar je kan er wel tips opdoen: welke stages je wat aan hebt, welke testen je het beste kan maken ter voorbereiding, dat soort zaken
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_89977870
Stukje misinterpretatie, excuses. Maar nee, een vereniging zorgt niet snel voor een baan. Het helpt je wellicht op weg, maar je moet toch over de juiste kwaliteiten beschikken. De tips die je daar krijgt, kan je ook elders vinden natuurlijk. Wat events bezoeken is altijd handig om wat ervaring op te doen, maar die zijn meestal niet enkel voor de vereniging. Ik ken trouwens alleen FSA die zich hier mee bezig houdt, bij ons in Delft had je geen vereniging die zich hier mee bezig hield.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 16 december 2010 @ 16:48:38 #148
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90005685
kan je nou vrije dagen opnemen bij IB? Stel je moet een verhuizing doen dan is het toch wel handig als je even vrij kan nemen.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_90005941
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 22:22 schreef bascross het volgende:

[..]

En?
Nog steeds in onderhandeling ... Ik heb mezelf er tussen uitgehaald omdat ik een week vakantie heb 'genomen'. Dat vonden de anderen niet bepaald een goede timing maar ik had even trek om Europa door te trekken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90006018
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 16:48 schreef Outlined het volgende:
kan je nou vrije dagen opnemen bij IB? Stel je moet een verhuizing doen dan is het toch wel handig als je even vrij kan nemen.
Neem gewoon maar aan dat bij een IB het wat lastiger is om vrij te nemen dan als een baan bij een bibliotheek. No offense voor de bieb werkers uiteraard :P

Als jij op dag 1 direct binnen komt met dan en dan moet ik vrij hebben kun je het shaken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90006331
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 16:48 schreef Outlined het volgende:
kan je nou vrije dagen opnemen bij IB? Stel je moet een verhuizing doen dan is het toch wel handig als je even vrij kan nemen.
:D

Edit: Kan vast wel, moet je gewoon wat uren in avonden/weekenden inplannen voor hoever dat nog kan.Een verhuizing is niet zo heel erg, daar hoef je toch niet zelf bij te zijn. Voor een begrafenis/bruiloft is het al gauw wat lastiger. :P

Edit 2: Vandaag bij een Bloomberg workshop in Amsterdam geweest. *O*
  donderdag 16 december 2010 @ 17:06:18 #152
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90006493
komt het wel eens voor dat interns tegen vallen? Of werkt het sollicitatie-proces dusdanig goed dat elke intern aan het eind van zijn periode met lof overladen wordt?
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_90006620
quote:
5s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:06 schreef Outlined het volgende:
komt het wel eens voor dat interns tegen vallen? Of werkt het sollicitatie-proces dusdanig goed dat elke intern aan het eind van zijn periode met lof overladen wordt?
Tuurlijk komt het voor. Als een van beide een ander beeld had dan verwacht.
pi_90006697
quote:
5s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:06 schreef Outlined het volgende:
komt het wel eens voor dat interns tegen vallen? Of werkt het sollicitatie-proces dusdanig goed dat elke intern aan het eind van zijn periode met lof overladen wordt?
Natuurlijk. Vriend van me werkt bij Operations voor een Amerikaanse bank in Ierland en afgelopen zomer hadden ze daar enorm veel kritiek op de interns die daar rondliepen. Te veel vragen stellen of juist een overdreven mentaliteit van; '' Ik kan het wel hoor..''. Om er daarna achter te komen dat degeen aan het knoeien was.

quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:02 schreef Rejected het volgende:

[..]
Edit 2: Vandaag bij een Bloomberg workshop in Amsterdam geweest. *O*
O-)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90006861
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 16:48 schreef Outlined het volgende:
kan je nou vrije dagen opnemen bij IB? Stel je moet een verhuizing doen dan is het toch wel handig als je even vrij kan nemen.
Natuurlijk. Je wordt zelfs verplicht je vrije dagen elk jaar op te maken, als je teveel over hebt komt HR langs bij je baas.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90006939
quote:
5s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:06 schreef Outlined het volgende:
komt het wel eens voor dat interns tegen vallen? Of werkt het sollicitatie-proces dusdanig goed dat elke intern aan het eind van zijn periode met lof overladen wordt?
Natuurlijk vallen ze wel eens tegen, en net zo vaak valt het werk een intern tegen, dat kan natuurlijk ook. De meerderheid zal echter wederzijds bevallen en het jaar erop aan het werk gaan. Ook als je het niet wordt, staat het nog steeds goed op je CV, niemand zal je er minder door vinden.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90006995
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:15 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Natuurlijk vallen ze wel eens tegen, en net zo vaak valt het werk een intern tegen, dat kan natuurlijk ook. De meerderheid zal echter wederzijds bevallen en het jaar erop aan het werk gaan. Ook als je het niet wordt, staat het nog steeds goed op je CV, niemand zal je er minder door vinden.
De vraag is echter interessanter of jijzelf dramatische voorbeelden kent van interns? :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90007342
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De vraag is echter interessanter of jijzelf dramatische voorbeelden kent van interns? :P
Dramatisch is niet het woord, maar er zaten heel af en toe minder tussen. Meestal zijn het mensen die een beetje misplaatste arrogantie hadden. Die dachten dat ze er nu al waren, gingen tof lopen doen tegen hun collega's, etc... Dan hoeft niemand je natuurlijk...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 16 december 2010 @ 17:34:25 #159
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_90007627
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:14 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Natuurlijk. Je wordt zelfs verplicht je vrije dagen elk jaar op te maken, als je teveel ov er hebt komt HR langs bij je baas.
Over hoeveel dagen hebben we het hier dan? Op M&I wordt er net gedaan alsof je het eerste jaar géén vrije dagen hebt, soms krijg ik het idee dat die website een soort van karikatuur wil voorstellen.

quote:
5s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:06 schreef Outlined het volgende:
komt het wel eens voor dat interns tegen vallen? Of werkt het sollicitatie-proces dusdanig goed dat elke intern aan het eind van zijn periode met lof overladen wordt?
Ik heb zelf een tijdje geleden een workshop gehad waarvoor streng geselecteerd was, dus je mag verwachte dat de mensen die daar waren allemaal goed waren. Dit viel tijdens de presentaties vies tegen, een enkeling ging zelfs lariekoek verkopen na kritische vragen in plaats van gewoon bij zijn team genoten te rade gaan.
pi_90007731
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:34 schreef dennishk het volgende:
Ik heb zelf een tijdje geleden een workshop gehad waarvoor streng geselecteerd was, dus je mag verwachte dat de mensen die daar waren allemaal goed waren. Dit viel tijdens de presentaties vies tegen, een enkeling ging zelfs lariekoek verkopen na kritische vragen in plaats van gewoon bij zijn team genoten te rade gaan.
Als er iets subjectief is, is het wel 'strenge selectie'. Op papier klopt het allemaal, maar er staat niet een leuk lijstje bij hoe de persoon in werkelijkheid is.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90007785
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:34 schreef dennishk het volgende:

[..]

Over hoeveel dagen hebben we het hier dan? Op M&I wordt er net gedaan alsof je het eerste jaar géén vrije dagen hebt, soms krijg ik het idee dat die website een soort van karikatuur wil voorstellen.

M&I is heel erg Amerikaans, a) daar houden ze van overdrijven en b) daar is het leven van een analist in sommige opzichten veel vervelender. In Amerika doe je als junior minder interessant werk, krijg je nul credit voor je hard werken en wordt je dus veel vaker verneukd met alles. Vergeet niet dat vakantie in Amerika over het algemeen niet echt bestaat, volgens mij krijgt iedereen daar max 10 dagen per jaar.

In Londen krijg je 23 dagen.

Normaal
quote:
[..]

Ik heb zelf een tijdje geleden een workshop gehad waarvoor streng geselecteerd was, dus je mag verwachte dat de mensen die daar waren allemaal goed waren. Dit viel tijdens de presentaties vies tegen, een enkeling ging zelfs lariekoek verkopen na kritische vragen in plaats van gewoon bij zijn team genoten te rade gaan.
Dat heb je altijd, ook op interviews zit er soms enorme prut tussen. Mensen hebben ook niet altijd de tijd om enorm te screenen, selectie is gewoon op CV en dat zegt weinig. Daarom zijn deze events en interviews er ook, die zijn belangrijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90035214
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:14 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Natuurlijk. Je wordt zelfs verplicht je vrije dagen elk jaar op te maken, als je teveel over hebt komt HR langs bij je baas.
Zo! Had ik niet verwacht (Dat er zoveel druk op staat om ze ook op te nemen). Op je internship maar niet proberen denk ik zo!
pi_90035297
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:14 schreef Qwerty911 het volgende:

[..]

Zo! Had ik niet verwacht (Dat er zoveel druk op staat om ze ook op te nemen). Op je internship maar niet proberen denk ik zo!
Tijdens je internship heb je weinig vakantie inderdaad, maar dat heb je ook echt niet nodig in die periode natuurlijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90078244
Ik ga door onder deze nieuwe naam, kevin7
pi_90078967
Nieuwe ranking wat betreft M&A:

  zaterdag 18 december 2010 @ 16:49:22 #166
256829 Sokz
Livin' the life
pi_90088377
Dus Barclays heeft gemiddeld genomen de grootste klussen. :P En Lazard de kleinsten, maar dat was te verwachten.
pi_90088547
League tabels zijn altijd misleidend, ik zou zeker niet afleiden dat Barclays bijzonder grote deals doet. Er zitten jaarlijks een paar mega deals tussen die de getallen wat vervormen. Tevens kun je nooit afleiden welke rol iemand in een deal speelt. Iedereen krijgt namelijk evenveel credit, of de bank nu een fairnees opinion geeft of een lead krijgt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90089834
De league tables die op overfusies.nl staan vind ik wel erg interessant; bekeek ze net even en zie nu voor het eerst wat voor een enorm verschil er werkelijk is tussen de gemiddelde dealwaarde van een internationale speler en die van een Nederlandse zakenbank.

Ranglijst naar dealwaarde van financiele adviseurs bij Nederlandse deals (alleen kantoren met een hoofdvestiging in Nederland) gedurende de eerste drie kwartalen van 2010:
1. Rabobank E2.108 miljoen (21 deals)
2. ING E1.627 (12)
3. RBS E1.541 (4)
4. Kempen & Co. E1.380 (3)
5. NIBC E548 (6)
Etc.

Ranglijst naar dealwaarde van financiele adviseurs bij Nederlandse deals (ook kantoren zonder hoofdvestiging in Nederland) gedurende de eerste drie kwartalen van 2010:
1. UBS E18.874 miljoen (7 deals)
2. Morgan Stanley E13.502 (5)
3. Citigroup E11.591 (4)
4. JPMorgan E10.960 (4)
5. Barclays Capital E10.427 (3)
Etc.

Rabobank, de Nederlandse nummer 1, komt zelfs in de ranglijst van totale dealwaarde van Nederlandse deals bij lange na niet eens in de top 10 voor (de #10 van het lijstje heeft nog steeds bijna 4x zoveel dealwaarde als de Rabo). Relatief gezien werken de Nederlandse banken dus wel aan 'minidealtjes'. Drive-r kan jij me uitleggen waarom men ook bij (de grotere) Nederlandse deals toch hun heil zoekt bij de grote spelers in Londen i.p.v. in eigen land?
pi_90092404
Omdat de grote banken beter zijn en grote deals meestal ook internationaal zijn, dus dan spelen lokale spelers niet echt mee. Maar die lokale spelers proberen dat ook nauwelijks te doen. Als jij Ahold bent, huur je liever iemand in de vaker grote deals doet ipv een Nederlander die weliswaar lokaal is, maar dit voor de derde keer in zijn carriere pas op een dergelijke schaal doet.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 18 december 2010 @ 23:13:47 #170
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90103300
[klb] ik heb een halve dagtaak aan het invullen van zo'n applicatie voor een internship
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_90103949
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 16:54 schreef Drive-r het volgende:
League tabels zijn altijd misleidend, ik zou zeker niet afleiden dat Barclays bijzonder grote deals doet. Er zitten jaarlijks een paar mega deals tussen die de getallen wat vervormen. Tevens kun je nooit afleiden welke rol iemand in een deal speelt. Iedereen krijgt namelijk evenveel credit, of de bank nu een fairnees opinion geeft of een lead krijgt.
Inderdaad, veel interessanter om een ranglijst van fees te zien, en dan al helemaal fees per bankier. :)
  zaterdag 18 december 2010 @ 23:39:11 #172
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90104349
ze vragen altijd om je etniciteit. Zijn de leukste vragen. In mijn geval 3 keuzes:
• white - irish
• white - british
• white - other

wist niet dat de britten en ieren een soort uitverkoren tak van het blanke ras waren :')
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_90105624
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 23:39 schreef Outlined het volgende:
ze vragen altijd om je etniciteit. Zijn de leukste vragen. In mijn geval 3 keuzes:
• white - irish
• white - british
• white - other

wist niet dat de britten en ieren een soort uitverkoren tak van het blanke ras waren :')
Ik zie dit niet als leukste vragen maar meer als indekken van de bank voor eventuele problemen. Daarom hoef je het dus ook niet in te vullen.

En het invullen van een online applicatie formulier is niks leuks aan. Naar mijn mening dan :P
Het vergt veel tijd en het is de vraag of je wat terughoort. Dit had ook een 10 minuten borrel kunnen zijn met zo'n HR persoon in plaats van uren en uren spenderen om zo'n ding in te vullen. Dan te gaan slapen en de volgende ochtend zien dat je alweer een rejection binnen hebt.

Wat betreft mijn carriere kansen in IB of kleine bank ziet het er nog steeds niet echt top uit. Wat overblijft is proprietary trading of zaken zoals BB. Ik heb te weinig 'officiele' ervaring wanneer het aankomt als zaken als accountancy en corporate finance en teveel wat betreft traden en equity research. Dit kan ik alleen niet matchen met de werk ervaring die ik op het moment heb.

Voor entry equity research/trading hebben ze liever een kneedbaar iemand die nog niet erg vertroebeld is door de markt wat betreft financiele/technische analyse and so fort. De ervaring die ik hierin heb helpt mij dus niet om een baan in deze richting te krijgen. Dat is dus gewoon ronduit kut.

Wat betreft CF en alles daarin gerelateerd heb ik als entry ook weinig kans omdat ik daar nul werkervaring in heb. Om nog maar te zwijgen over mijn middelbare schoolcijfers.

Heb nog een half jaar te gaan en soms komt de gedachte boven schieten om een andere studie te doen, of toch voor een quant master te gaan. Of eventueel werken bij een prop.trader. Salaris is leuk, vrijheid is leuk. Maar je bouwt op die manier weinig mogelijkheden op voor een verdere carriere in IB. En wat betreft propietary trading, 1 van de weinige zaken die ik als creme de la creme beschouw, Janestreet, schat ik het nog moeilijker om in te komen dan een IB.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 19 december 2010 @ 01:00:11 #174
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90107923
waarom probeer je niet via de accountancy route binnen te komen. Kwam tijdje terug een linkedin profiel tegen van iemand die EUR had gedaan, daarna bij PwC als accountant had gewerkt, vervolgens doorstroomde naar ING wholesale en nu analyst is bij Morgan Stanley.

Jij doet trouwens toch mathematical economics? Dan moet het toch een stuk makkelijker zijn om binnen te komen zou je zeggen?

[ Bericht 20% gewijzigd door Outlined op 19-12-2010 01:09:12 ]
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  zondag 19 december 2010 @ 01:03:55 #175
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_90108111
Ik begrijp ook niet zo goed waarom het zo moeilijk voor je is om binnen te komen? Je hebt toch vooral wiskundige vakken op de uni en prima cijfers? Dat is uiteraard niet genoeg, maar als jij al niet binnenkomt zegt het wel iets over de kansen. :{
Bedankt Hans.
pi_90115351
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 01:03 schreef bascross het volgende:
Ik begrijp ook niet zo goed waarom het zo moeilijk voor je is om binnen te komen? Je hebt toch vooral wiskundige vakken op de uni en prima cijfers? Dat is uiteraard niet genoeg, maar als jij al niet binnenkomt zegt het wel iets over de kansen. :{
Het grootste probleem blijft de reputatie van de universiteit waar ik op zit in combinatie met mijn middelbare school cijfers. Bij een niet nader te noemen Nederlands bedrijf was alles koek en ei tot ze vroegen om mijn middelbare school cijfers. Daarvoor alleen maar telefonisch contact gehad met de HR, die zelf het idee gaf dat het wel goed zat, interessant cv, goede coverlette maar de middelbare school cijfers alleen nog even ter verificatie wou hebben. Ik voelde al nattigheid aan komen. Na het opsturen van de cijfers, een dag of wat later zo'n typische rejected mail terug. Je valt bij top zaken gewoon erg snel af als je middelbare schoolcijfers onder de maat zijn.

Zoals ik al wel eens eerder hier heb gepost had ik nooit voor deze uni moeten kiezen maar door ongelukkige omstandigheden kwam ik er toch terecht. Dat kan ik nu(!) niet meer terugdraaien. Het enige wat ik hier tegen kan doen is zorgen dat ik iig top 5% ben van de universiteit + scriptie van meesterlijk formaat.

Mijn kansen bij kleine en middelmatige prop. shops zijn natuurlijk stukken beter. En ik heb daar ook wel goed contact mee maar ik moet me afvragen of ik dat wel wil. Je krijgt geen vast salaris, je moet een gedeelte van je winst afstaan aan je baas. Voordeel? Het materiaal. Je zit in een ruimte met allemaal individuen zoals onderstaand plaatje. (dit is overigens niet zo in de top prop. shops).



Ik kan er ook voor kiezen om een full time baan bij een restaurant of supermarkt te kiezen, 25k per jaar op te strijken + in de tussentijd door gaan met beleggen. Genoeg van deze prop. shops die beleggen nog gewoon op de 'oude' manier. Je komt binnen, krijgt les in technische analyse en het spotten van 'mogelijkheden'. En na verloop van tijd zie je die mensen tig screens open staan en scalpen voor dezelfde patterns. "Oe, een shooting star? Snel shorten!" Ik moet me zelf ook afvragen of ik daar tussen wil zitten. Dan erger ik me waarschijnlijk al snel aan anderen en heb je tijdens pauzes vooral een ' :|W ' gevoel.

En ja, ik word op school ook vaak als voorbeeld gebruikt; "als jij geen baan kan krijgen, dan zal ik zeker niks krijgen". Zelfs professors die dat zeggen! Nou, vergelijk je jezelf maar niet met mij. Ik ken echt genoeg(!) voorbeelden van mensen met duidelijk(!) minder kennis over financiële zaken in vergelijking met mijzelf en ook lagere universitaire cijfers terwijl die mensen wel geaccepteerd werden voor equity research en andere rollen.


Opties die ik nu heb?
-Ik heb een vrij groot netwerk maar daar wil ik nu nog niet gebruik van maken. Tegen de zomer zal ik dat wel doen.
-Ik kan voor een financiële/quant master gaan.
-kleine propshop of zaken zoals BB
-nieuwe 3 jarige studie doen
-staatsexamens doen, zorgen dat alle 5.5jes en onvoldoendes van mn VWO rapport verdwijnen :')
-in feb/maart gesprek over eventuele participatie in een nog op te richten hedgefunds.

Ik ben nu eenmaal minder kneedbaar voor die bepaalde banen die ik graag wil en dat blijkt behoorlijk uit mijn CV. Ik geef les aan undergraduates en master studenten over Financiële risk analyse en technische/fundamentele analyse. Mijn extra curriculaire activiteiten zijn volledig op beleggen gericht. Maar heb ik officiële werkervaring bij een grote zaak hierin? Nope.. Dat spreekt nou eenmaal enorm tegen.

quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 01:00 schreef Outlined het volgende:
waarom probeer je niet via de accountancy route binnen te komen. Kwam tijdje terug een linkedin profiel tegen van iemand die EUR had gedaan, daarna bij PwC als accountant had gewerkt, vervolgens doorstroomde naar ING wholesale en nu analyst is bij Morgan Stanley.

Jij doet trouwens toch mathematical economics? Dan moet het toch een stuk makkelijker zijn om binnen te komen zou je zeggen?
Dit is inderdaad iets wat ik nog niet heb geprobeerd. Ik zal nog wel even een aantal grote accountant shops proberen. Wat betreft studie doe ik een mix tussen econometrie, finance en economie. Op het moment heet het financial economics maar ik kan dat eventueel nog veranderen. Mijn studie is in ieder geval erg wiskundig maar ik heb slechts 1 accountant vak gehad tot dusverre. Ik doe de meeste accountant studie thuis ivm. het feit dat ik regelmatig beleg.

[ Bericht 6% gewijzigd door sitting_elfling op 19-12-2010 11:20:41 ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 19 december 2010 @ 13:20:31 #177
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90120009
dus als ik het goed begrijp wil je graag op een grote trading desk van naam werken maar wat tegen je werkt is
- dat je al ervaring hebt (en dus niet meer kneedbaar bent),
- matige middelbare schoolcijfers hebt ?
- nu aan een uni in london studeert die een slechte naam heeft.

klopt dat?
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_90121056
Quant master ftw!
pi_90121589
Wat is zo'n quant master eigenlijk? Is dat in de richting econometrie, of is het meer richting wiskunde zelf?
  zondag 19 december 2010 @ 14:10:09 #180
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90122335
definieer econometrie

klik hier voor een programma beschrijving
http://www.feweb.vu.nl/nl(...)er/finance/index.asp
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  zondag 19 december 2010 @ 14:31:58 #181
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_90123242
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 11:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[
-staatsexamens doen, zorgen dat alle 5.5jes en onvoldoendes van mn VWO rapport verdwijnen :')
Je doet alsof het zo gek is. Waarom zou je het niet doen? Het kost relatief gezien vrij weinig dus je hebt niks te verliezen.

Mijn middelbare school cijfers zijn ook niet denderend aangezien ik een moeilijke tijd heb gehad toen. Ik ben het nu ook serieus aan het overwegen, een 8,5 gemiddeld staat nu eenmaal beter dan de 6,5 die ik nu heb. Wiskunde B/D/Economie/Engels/Nederlands zijn echt een lachertje voor iemand met een fatsoenlijke studie.
  zondag 19 december 2010 @ 14:49:23 #182
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90124017
En dan moet je opgeven wanneer je die cijfers gehaald hebt en dan is dat na je studie, staat een beetje vreemd vinden jullie niet?
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_90124619
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:20 schreef Outlined het volgende:
dus als ik het goed begrijp wil je graag op een grote trading desk van naam werken maar wat tegen je werkt is
- dat je al ervaring hebt (en dus niet meer kneedbaar bent),
- matige middelbare schoolcijfers hebt ?
- nu aan een uni in london studeert die een slechte naam heeft.

klopt dat?
Dat klopt. Ik zou het alleen niet willen zetten onder de noemer, ervaring, maar kennis. Een bedrijf heeft liever dat je stage hebt gelopen dan dat je claimt dat je veel kennis hebt. Dat kan immers iedereen wel zeggen. Maar als er geen relevante werk ervaring (ik zie prop. trading niet als relevante werk ervaring) op je CV staat die die kennis kan bevestigen dan wordt het een lastig verhaal.

En de uni heeft niet alleen een slechte naam maar ook een merkwaardige reputatie. Bestuur is afgelopen jaar opgestapt vanwege een vrij grote miljoenen fraude. (40 miljoen pond :|W) Maar ik wil het niet volledig afschuiven op de universiteit. Ik heb er immers ook vrienden die via deze universiteit wel op een goede werk plek terecht kwamen. (ook al hadden zij wel goede middelbare cijfers + werk ervaring).
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90124798
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 14:31 schreef dennishk het volgende:

[..]

Je doet alsof het zo gek is. Waarom zou je het niet doen? Het kost relatief gezien vrij weinig dus je hebt niks te verliezen.

Mijn middelbare school cijfers zijn ook niet denderend aangezien ik een moeilijke tijd heb gehad toen. Ik ben het nu ook serieus aan het overwegen, een 8,5 gemiddeld staat nu eenmaal beter dan de 6,5 die ik nu heb. Wiskunde B/D/Economie/Engels/Nederlands zijn echt een lachertje voor iemand met een fatsoenlijke studie.
Ik ben het zelf ook aan het overwegen. Mede omdat het gemiddelde op mijn universitaire graad minstens 2 volle punten hoger staat. En dat loopt nogal spaak. En zoals je zelf al zei, het is relatief goedkoop.

quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 14:49 schreef Outlined het volgende:
En dan moet je opgeven wanneer je die cijfers gehaald hebt en dan is dat na je studie, staat een beetje vreemd vinden jullie niet?
In dit geval wil ik wel een uitzondering maken en zeggen dat ik die cijfers gewoon gehaald heb tijdens de middelbare school. Als ze daar verder over vragen kun je altijd nog het verhaal op maken dat tijdens je middelbare school er problemen zijn voorgevallen. Maar dan heb je iig. al een voet binnen de deur!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90124814
Misschien helemaal niet zo'n gek idee om je slechtste of twee slechtste cijfers over te doen, zodat je rapport van vroeger er niet meer slecht uitziet. En zou een master aan LSE of iets dergelijks je ook niet enorm helpen qua brand recognition? Duim voor je, volgens mij ben je een van die personen die een leuke baan verdient maar dan moet je hem natuurlijk ook nog krijgen.
pi_90124985
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:42 schreef Rejected het volgende:
Quant master ftw!
Ik kom er net achter dat ik vergeten was om m'n scriptie proposal op te sturen. Ik doe immers ook een quant scriptie.

Dat is voor mij overigens de manier om naar een quant master te hengelen. En als het even zou kunnen wil ik het ook publishable level maar dat gaat erg lastig worden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 19 december 2010 @ 15:12:23 #187
256829 Sokz
Livin' the life
pi_90125146
Haha gelukkig kom ik er nu al achter dat je middelbare school cijfers mucho importante zijn. :p
  zondag 19 december 2010 @ 15:12:24 #188
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90125148
quote:
In dit geval wil ik wel een uitzondering maken en zeggen dat ik die cijfers gewoon gehaald heb tijdens de middelbare school. Als ze daar verder over vragen kun je altijd nog het verhaal op maken dat tijdens je middelbare school er problemen zijn voorgevallen. Maar dan heb je iig. al een voet binnen de deur!
twijfel, vervolgens moet je een kopie van je diploma inleveren en dan val je door de mand. Snap je bedoelingen wel maar ik zou mijn energie ergens anders in steken. Diploma boekhouden of een extra curriculair vak, abstract algebra (the only IQ test that counts) bijvoorbeeld.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  zondag 19 december 2010 @ 15:13:22 #189
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90125208
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 15:12 schreef Sokz het volgende:
Haha gelukkig kom ik er nu al achter dat je middelbare school cijfers mucho importante zijn. :p
ja dat had ik, en meerderen met mij hier, ook graag eerder willen weten. Had ik het eventjes iets anders aangepakt allemaal. Niet alleen voor mijn favo vak mijn best (resultaat 9.2) gedaan.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_90125367
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 15:05 schreef Kaas- het volgende:
Misschien helemaal niet zo'n gek idee om je slechtste of twee slechtste cijfers over te doen, zodat je rapport van vroeger er niet meer slecht uitziet. En zou een master aan LSE of iets dergelijks je ook niet enorm helpen qua brand recognition? Duim voor je, volgens mij ben je een van die personen die een leuke baan verdient maar dan moet je hem natuurlijk ook nog krijgen.
Ik ben nog in afwachting van offers voor Masters. Brand recognition is zeker iets wat ik nodig heb. Daarom zit ik er ook over na te denken om een summer school te doen deze zomer. Eigenlijk heeft zoiets weinig effect en zin, maar op die manier kun je wel iets boven je universiteit zetten en zo komt het gemiddelde van je middelbare school weer een treetje lager. Kosten voor deze zaken zijn eigenlijk ook bizar. Je betaalt in wezen een slordige 20k voor je carrière.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90125551
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 15:12 schreef Outlined het volgende:

[..]

twijfel, vervolgens moet je een kopie van je diploma inleveren en dan val je door de mand. Snap je bedoelingen wel maar ik zou mijn energie ergens anders in steken. Diploma boekhouden of een extra curriculair vak, abstract algebra (the only IQ test that counts) bijvoorbeeld.
Dat valt op zich wel mee. Bij HR zijn ze vaak enorm koppig maar het 1e gesprek met iemand van de afdeling over het feit dat je middelbare schooltijd niet best verliep is een stuk beter. Zo'n persoon kijkt direct door je bullshit heen en beseft binnen luttele minuten of degeen tegenover hem een lulverhaal opsteekt of de waarheid aan het vertellen is. De HR afdeling heeft hier nauwelijks interesse in. Daarom lukt het bij borrels bij mij ook altijd wel vrij aardig. Het zijn alleen de verkeerde personen om een baan te krijgen, het moet immers vaak toch nog gewoon via de HR. En dat gaat het weer mis :P

Wat betreft extra vakken, extracurricular activities en extra diploma's zit ik ook wel in de goede richting denk ik.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 19 december 2010 @ 15:25:14 #192
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90125806
nou ja, beste er mee, stel je er echter op in dat het hem niet gaat worden en zorg dus dat je een goed alternatief hebt. Accountancy in mijn geval (alhoewel mijn probleem nu is dat ik daar geen diploma's in heb en dus in principe niet binnen kom).
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_90126174
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 15:25 schreef Outlined het volgende:
nou ja, beste er mee, stel je er echter op in dat het hem niet gaat worden en zorg dus dat je een goed alternatief hebt. Accountancy in mijn geval (alhoewel mijn probleem nu is dat ik daar geen diploma's in heb en dus in principe niet binnen kom).
Wees daar maar niet bang voor ;). Ik heb een aantal plannen klaar liggen van plan A minstens tot plan F. Maar bovenaan de lijst staat gewoon werken bij een financiële instelling. Ik heb dat ook niet opgegeven, ik schat de kansen nog steeds behoorlijk in dat het toch nog ergens gaat lukken.

Een ander probleem wat hier nog niet echt genoemd is, is dat de vooruitzichten op de arbeidsmarkt en een mogelijke 2e financiële crisis ook niet erg gunstig zijn :P

Jij ook succes! :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 19 december 2010 @ 15:40:29 #194
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90126444
Maar in NL zijn toch ook trading desks, of zie je dat niet zitten?

Wat accountancy betreft, dat is wettelijk verplicht, economische dip of niet, ze moeten een accountant over de vloer laten komen :P
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_90126624
quote:
Wat accountancy betreft, dat is wettelijk verplicht, economische dip of niet, ze moeten een accountant over de vloer laten komen
Dat klopt wel inderdaad:p. Accountancy staat bij mij niet boven aan het lijstje van waar ik zou willen werken.
pi_90127622
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 15:40 schreef Outlined het volgende:
Maar in NL zijn toch ook trading desks, of zie je dat niet zitten?

Wat accountancy betreft, dat is wettelijk verplicht, economische dip of niet, ze moeten een accountant over de vloer laten komen :P
Nederlands trading desks of prop. boutiques zijn naar mijn mening niet te vergelijken met degene die in Chicago, NY en Londen zitten.

Daarbij komt nog eens dat ik niet echt terug wil naar Nederland. Enige optie terug naar Nederland is bij een IB in Amsterdam. Barclays zoekt bijv. nog CF mensen op hun kantoor in Amsterdam. Of de EUR in Rotterdma voor een masters.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 19 december 2010 @ 16:10:17 #197
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90127829
Barclays, wilde ik ook nog solliciteren maar mijn CV was net een paar kB te groot voor hun computer systemen. Aanpassen ging in mijn geval lastig. Er waren nog 10 andere banken dus Barclays heb ik maar laten zitten.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_90128131
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 16:10 schreef Outlined het volgende:
Barclays, wilde ik ook nog solliciteren maar mijn CV was net een paar kB te groot voor hun computer systemen. Aanpassen ging in mijn geval lastig. Er waren nog 10 andere banken dus Barclays heb ik maar laten zitten.
Paar KB te groot? Hoe kan een 1 pagina pdf zonder foto te groot zijn?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 19 december 2010 @ 18:52:57 #199
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90135433
ach, pdf's zijn al gauw boven de 200 kB. Maar goed, Barclays had een grens van 215 kB en mijn file was 220 kB. Nog gemailed met de technische afdeling maar ik moest het zelf maar zien op te lossen.

edit: oh oh, die gasten bij Morgan Stanley accepteren geen PDFs. Wat denken ze, wij zijn groot wij kunnen alles maken. :N

[ Bericht 18% gewijzigd door Outlined op 19-12-2010 19:08:24 ]
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_90141057
Apart inderdaad. Dan maar in Word met het risico dat de lay-out net wat anders is bij de ontvanger..
pi_90169341
M&A Awards: Beste fusie en overname adviseurs 2010Date: 20-12-2010
Source: Consultancy.nlOnlangs vond in het Amsterdamse Krasnapolsky hotel de elfde editie van de Nederlandse M&A-awards plaats. Zo'n 500 M&A-professionals van financial advisory adviesbureaus en M&A advocatenkantoren kwamen af op het evenement. Awards zijn uitgereikt voor de beste prestaties in o.a. fusies & overnames, corporate finance en private equity.De meest prestigieuze prijzen gingen naar zakenbankier Bastiaan Vaandrager van Rothschild (beste M&A adviseur) en advocaat Jan Louis Burggraaf van Allen & Overy (M&A advocaat). Burggraaf won de award voor de zesde maal. De beste deal van het jaar is de overname van Catalpa Kinderopvang door Bencis Capital. Een overzicht van de winnaars:
Award Winnaar
Best M&A Advisor Bastiaan Vaandrager, Rothschild
Best M&A Lawyer Jan Louis Burggraaf, Allen & Overy
Best Tax Advisor Arthur Goedkoop, Deloitte
Best Transaction Support Advisor Ad Veken, Deloitte
Best Private Equity Manager Hugo van Berckel, CVC Capital Partners
Best M&A Advisor Midmarket Maarten Wolleswinkel, Holland Corporate Finance
Best Buy Out Manager Matthijs van der Lely, Selexyz
Best M&A Lawyer Midmarket Herman Kaemingk, Loyens & Loeff
Best Private Equity Manager Midmarket Zoran van Gessel, Bencis Capital Partners
Best Acquisition Finance Banker Diederik Kolfschoten, Deutsche Bank
Best Valuator Wim Holterman, PwC
Best PR Consultant Ingo Heijnen, Hill & Knowlton
Best Debt Advisor Robert Schuman, Nielen Schuman

Bron: http://www.consultancy.nl(...)e-adviseurs-van-2010
pi_90170493
Damn, sta er weer niet tussen :N

Volgend jaar toch maar gaan sponsoren... _O-
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  † In Memoriam † maandag 20 december 2010 @ 12:52:25 #203
230491 Zith
pls tip
pi_90171657
Best Buy Out Manager Matthijs van der Lely, Selexyz

Haha doet hij goed met zn boekenhandel :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_90172425
Niet echt een briljant investering verder, dus een verrassende keuze op het eerste gezicht. Ken hem verder niet, dus zal ongetwijfeld verdiend zijn.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90175731
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 12:24 schreef Drive-r het volgende:

Volgend jaar toch maar gaan sponsoren... _O-
Zegt niet zoveel wou je zeggen?
pi_90178796
Nee, dat wil ik niet zeggen. De mensen op deze lijst zijn allemaal bekend en hebben hun sporen wel verdiend, dus wat dat betreft staan ze er ongetwijfeld voor de juiste reden op. Maar het evenement zelf is commercieel, je betaalt voor sponsoring en voor aanwezigheid (¤700 per couvert volgens mij). Daardoor hou je natuurlijk altijd een beetje de objectiviteit weg, dus daar worden wel eens grapjes over gemaakt. Desondanks niks op tegen natuurlijk, en een leuk stukje erkenning voor mensen volgens mij.

Volgens mij won [een dame] in 2008 de award voor acquisition finance, toen ze net een jaar op sybatical of iets dergelijks was geweest. Ze hebben dit jaar ook de scoring wat transparenter gemaakt geloof ik.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 20 december 2010 @ 15:33:06 #207
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90179972
bij 5 banken geapplyed voor een (summer) internship, bij alle 5 mag ik online testen maken. Mag iedereen die applyed die testen maken of is dit al een 1e selectie?
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_90180030
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 15:33 schreef Outlined het volgende:
bij 5 banken geapplyed voor een (summer) internship, bij alle 5 mag ik online testen maken. Mag iedereen die applyed die testen maken of is dit al een 1e selectie?
Geen idee, sorry.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90198376
Verschilt per bank. Bij CS moet je hem direct maken. Bij Morgan Stanley krijg je later een mailtje (maar later is ook na 10 minuten). Dus ik vermoed dat het wel automatisch is. Bij JP Morgan geven ze op de website aan dat ze eerst screenen voor de numericals...
pi_90199711
Overigens leuk om te zien dat bij die M&A awards zo'n 'onbekende bank' als Rothschild toch wint! Zijn die echt van hoog niveau? Lastig om van buiten te beoordelen
pi_90201884
Rothschild is sowieso de bekendste bankiersfamilie ooit ongeveer? :P

Verder heb ik geen idee waar die M&A awards precies op gebaseerd zijn, een award voor een MD van hen betekent niet direct dat die hele bank zo super is. Niet dat ik beweer dat ze het niet zijn.
pi_90202758
Ik heb ook nog niet kunnen vinden waarop wordt geselecteerd.
  maandag 20 december 2010 @ 22:06:13 #213
256829 Sokz
Livin' the life
pi_90203235
Ik begin Rothschild en Lazard idd ook steeds meer te waarderen. Lijkt me echt geweldig om te werken voor een bedrijf met zo'n geschiedenis.
pi_90207508
Rothschild doet het met name tijdens en na de crisis enorm goed, mensen waarderen dan toch een "onafhankelijke" bank, die zich echt focust op advies en niet op alle producten eromheen. Momenteel doen ze echt enorm veel sell-sides in de midmarket, best indrukwekkend. Dus ja, Rothschild is een hele goeie bank.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 21 december 2010 @ 11:53:12 #215
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90226382
Kom op Drive-r, zeg nou eens eerlijk, welk % van de sommen bij de num. reasoning test moet je nou minstens goed hebben wil je een serieuze kans hebben op de volgende ronde.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_90226606
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:53 schreef Outlined het volgende:
Kom op Drive-r, zeg nou eens eerlijk, welk % van de sommen bij de num. reasoning test moet je nou minstens goed hebben wil je een serieuze kans hebben op de volgende ronde.
Geen flauw idee. En waarom zou ik dat van al die testen moeten weten? Bij de bank waar ik werkte, was er geen online test...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90226630
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:53 schreef Outlined het volgende:
Kom op Drive-r, zeg nou eens eerlijk, welk % van de sommen bij de num. reasoning test moet je nou minstens goed hebben wil je een serieuze kans hebben op de volgende ronde.
Oefen die dingen over and over again zodat je geen fouten maakt. Bij velen is het probleem niet de moeilijkheid van de vragen maar de tijd die je er voor hebt. En tijd is iets wat je kunt oefenen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 21 december 2010 @ 15:45:14 #218
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90237767
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Oefen die dingen over and over again zodat je geen fouten maakt. Bij velen is het probleem niet de moeilijkheid van de vragen maar de tijd die je er voor hebt. En tijd is iets wat je kunt oefenen.
kan jij een 100% score halen?
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_90239970
Idd, voor assessments waarvan je van tevoren weet wat je krijgt moet je gewoon door en door oefenen. Watvoor testjes krijg je eigenlijk?
  dinsdag 21 december 2010 @ 16:35:10 #220
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_90240270
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 14:49 schreef Outlined het volgende:
En dan moet je opgeven wanneer je die cijfers gehaald hebt en dan is dat na je studie, staat een beetje vreemd vinden jullie niet?
Je hebt een voet binnen de deur. Als zij jou willen hebben (of al hebben, meestal checken ze je pas achteraf door een extern bureau) interesseert het ze niet bijzonder veel lijkt me. Je kunt het dan prima uitleggen (ik iig wel).

quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 15:33 schreef Outlined het volgende:
bij 5 banken geapplyed voor een (summer) internship, bij alle 5 mag ik online testen maken. Mag iedereen die applyed die testen maken of is dit al een 1e selectie?
Iedereen mag die test maken.

Er komen binnenkort moeilijkere versies van de huidige testen, aangezien ze nu wel erg makkelijk zijn en dus moeilijk het kaf van het koren te scheiden is.
  dinsdag 21 december 2010 @ 16:48:11 #221
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_90240963
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:53 schreef Outlined het volgende:
Kom op Drive-r, zeg nou eens eerlijk, welk % van de sommen bij de num. reasoning test moet je nou minstens goed hebben wil je een serieuze kans hebben op de volgende ronde.
Daar is veel rumoer maar weinig informatie over. Soms hoor je 75%, soms 11 van de 20, geen eenduidige informatie dus. Vergelijk ze eens met deze tests http://www.efinancialcareers-tests.com/numericaltest/ en laat ons weten hoe je het vond. In die tests heb je 1 minuut per vraag, dat is met die moeilijkheidsgraad erg veel, dus je zal maar een paar vragen fout mogen maken om indruk te maken.
pi_90241003
Die test wordt overal anders geinterpreteerd. Als je aan het begin zo'n internet test krijgt, is het duidelijk handig om die zo goed mogelijk te doen - het is immers hun selectie middel voor die ronde. Andere banken doen bijvoorbeeld later pas testen icm een interview. In dat geval (zo was het bij mijn werkgever) werden testscores soms compleet genegeerd als de persoon tijdens het interview toch sterk over kwam.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 21 december 2010 @ 19:16:48 #223
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90247767
Barclays is de enige waar de testen in het Nederlands zijn :Y Liep als een tierelier :Y
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  dinsdag 21 december 2010 @ 19:27:52 #224
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_90248357
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:16 schreef Outlined het volgende:
Barclays is de enige waar de testen in het Nederlands zijn :Y Liep als een tierelier :Y
Hoe vond je ze t.o.v. de tests die ik gelinked heb?
  dinsdag 21 december 2010 @ 22:22:26 #225
256829 Sokz
Livin' the life
pi_90259170
Ik heb één test ervan gemaakt - zonder tijdsdruk - en had 2 foutjes maar ik heb geen rekenmachine of papier gebruikt. (en 3/4 van de vragen binnen die 1 min. limiet)
Is dit echt het niveau?
pi_90261291
De tests zijn echt niet bijzonder, dat is alles wat ik er nog van weet. Ik deed destijds ook een test bij een grote oliemaatschappij, en hun test was een factor 2-3 zo moeilijk. Best verrassend, vond ik dat toen. Geeft ook aan dat de test meer een minimum requirement is.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90263795
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:22 schreef Sokz het volgende:
Ik heb één test ervan gemaakt - zonder tijdsdruk - en had 2 foutjes maar ik heb geen rekenmachine of papier gebruikt. (en 3/4 van de vragen binnen die 1 min. limiet)
Is dit echt het niveau?
Zijn dat de SHL tests? Die zijn easy. Bij sommige proprietary trading zaken zijn die tests wel vrij pittig. Bij Schneiders zijn er bijv. eerst 3 of 4 toetsen waarvan bij de 1e al meer dan 80% afvalt. Dat zal bij nederlandse propshops niet veel anders zijn denk ik.

Maar waar hebben we het over, zo'n toets zal niet de gouden sleutel zijn die je zo'n baan gaat opleveren. In sommige gevallen ondersteunt het je CV, in andere gevallen waren ze al zo onder de indruk van je CV dat het totaal niet uitmaakt. Het is alleen een simpele methode van de bank om snel weer een groot percentage weg te werken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 22 december 2010 @ 00:48:14 #228
256829 Sokz
Livin' the life
pi_90268009
Ik heb 't over die tests uit de post van dennishk op de vorige pagina. Daar kreeg je vragen in de trant van:
A - 10%
B - 20%
C - 15%
D - 30%
E - 25%
TOTAAL: 150 miljoen

Welke combinatie (van 2) vertegenwoordigd een waarde van 75miljoen. :')
  woensdag 22 december 2010 @ 09:21:17 #229
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90276674
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:27 schreef dennishk het volgende:

[..]

Hoe vond je ze t.o.v. de tests die ik gelinked heb?
exact hetzelfde. Die numerical test worden allemaal door 1 en het zelfde bedrijf gemaakt. verschil zit vaak in aantal en of je terug mag naar eerdere opgaven
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  woensdag 22 december 2010 @ 09:36:29 #230
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_90277014
Zoals ik zei, ze zijn inderdaad (te) makkelijk. Er komen dus moeilijkere testen omdat iedereen goed scoort op deze.
pi_90277114
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 09:36 schreef dennishk het volgende:
Zoals ik zei, ze zijn inderdaad (te) makkelijk. Er komen dus moeilijkere testen omdat iedereen goed scoort op deze.
Dat zeiden ze jaren geleden ook al. Feit is dat voor een aantal banken het ook nauwelijks boeit, en terecht. De testen geven een indicatie van IQ, wat niet de enige relevante indicator is. Laten we eerlijk zijn, voor een baan in investment banking moet je wel scherp zijn, maar een mega-IQ is overbodig.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 22 december 2010 @ 09:49:22 #232
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_90277298
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 09:41 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat zeiden ze jaren geleden ook al. Feit is dat voor een aantal banken het ook nauwelijks boeit, en terecht. De testen geven een indicatie van IQ, wat niet de enige relevante indicator is. Laten we eerlijk zijn, voor een baan in investment banking moet je wel scherp zijn, maar een mega-IQ is overbodig.
Zo'n test zoals ze nu zijn is eerdere een minnetje of plusje achter je naam lijkt me. Ik ben het met je eens dat je geen mega-IQ hoeft te hebben. Eerlijk gezegd vraag ik me ook af of de mensen die worden aangenomen niet een beetje overgekwalificeerd zijn?
pi_90277588
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 09:49 schreef dennishk het volgende:

[..]

Zo'n test zoals ze nu zijn is eerdere een minnetje of plusje achter je naam lijkt me. Ik ben het met je eens dat je geen mega-IQ hoeft te hebben. Eerlijk gezegd vraag ik me ook af of de mensen die worden aangenomen niet een beetje overgekwalificeerd zijn?
Overgekwalificeerd bestaat niet natuurlijk, je neemt altijd de beste persoon aan die je kunt krijgen. Ik denk trouwens niet dat dat zo is, ik zie later bij starters de minder intelligente lui toch een keer falen. Mensen weten vrij snel wie "scherp" is en wie niet, die laatste groep houdt het nooit lang vol of verzand in een vrij oninteressante carriere binnen de bank.

Het is vaak inderdaad enkel een plus of min achter je naam. Vergeet niet dat "scherp" zijn te maken heeft met IQ en die 2e component die wat ongrijpbaarder is, laten we het "creativiteit" noemen. Zoals Malcolm Gladwell in een van zijn boeken leuk beschrijft, is IQ alleen vaak niet voldoende voor een succesvolle carriere. Dus iemand met een minnetje achter zijn naam, maar enorm goeie interviews (charmant, sociaal, analytisch sterk, creative met problemen, etc) wordt het toch wel. Bij mijn oude werkgever in ieder geval, waar tests dus pas later plaats vonden.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 22 december 2010 @ 10:38:24 #234
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_90278672
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 10:01 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Overgekwalificeerd bestaat niet natuurlijk, je neemt altijd de beste persoon aan die je kunt krijgen. Ik denk trouwens niet dat dat zo is, ik zie later bij starters de minder intelligente lui toch een keer falen. Mensen weten vrij snel wie "scherp" is en wie niet, die laatste groep houdt het nooit lang vol of verzand in een vrij oninteressante carriere binnen de bank.

Het is vaak inderdaad enkel een plus of min achter je naam. Vergeet niet dat "scherp" zijn te maken heeft met IQ en die 2e component die wat ongrijpbaarder is, laten we het "creativiteit" noemen. Zoals Malcolm Gladwell in een van zijn boeken leuk beschrijft, is IQ alleen vaak niet voldoende voor een succesvolle carriere. Dus iemand met een minnetje achter zijn naam, maar enorm goeie interviews (charmant, sociaal, analytisch sterk, creative met problemen, etc) wordt het toch wel. Bij mijn oude werkgever in ieder geval, waar tests dus pas later plaats vonden.
Met overgekwalificeerd doel ik dus eerder op dat bijvoorbeeld slagen met een 8 voor TW overkill is voor Investment Banking. Dat past eerder bij een Math PhD, en laten we eerlijk zijn, dat is toch moeilijker dan een analyst/associate positie bij een bank.
pi_90278787
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 10:38 schreef dennishk het volgende:

[..]

Met overgekwalificeerd doel ik dus eerder op dat bijvoorbeeld slagen met een 8 voor TW overkill is voor Investment Banking. Dat past eerder bij een Math PhD, en laten we eerlijk zijn, dat is toch moeilijker dan een analyst/associate positie bij een bank.
Absoluut. Toch komt echte intelligentie op termijn wel door. De persoon met de 8 voor TW zal, als ie verder sociaal/creatief is, toch beter beoordeeld worden en een leukere rol krijgen. Dat zie je later pas, als mensen als associate/VP wat meer op de voorgrond komen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90288679
quote:
Laten we eerlijk zijn, voor een baan in investment banking moet je wel scherp zijn, maar een mega-IQ is overbodig.
Waarom kiezen dan zoveel mensen voor IB en niet een intellectueel moeilijkere baan? Is het puur vanwege het salaris, of ook omdat je zoveel leert en er goede exit opps zijn?
pi_90288840
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 14:26 schreef Walkerr het volgende:

[..]

Waarom kiezen dan zoveel mensen voor IB en niet een intellectueel moeilijkere baan? Is het puur vanwege het salaris, of ook omdat je zoveel leert en er goede exit opps zijn?
Omdat er meer is dan een intellectuele uitdaging alleen. Ik kon ook boorplatformen gaan ontwerpen, da's intellectueel een stuk uitdagender. Maar goed, het is ook vrij saai, je ontmoet er weinig interessante mensen, je leert er weinig, etc, etc....

Ik wil niet alleen intellectueel gestimuleerd worden, ik wil ook mijn business sense ontwikkelen, sociaal sterk worden, een goed commercieel instinct ontwikkelen, etc...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90300490
Oke, maar je kan ook consultancy, asset management, corporate development ofzo doen...(ik weet niet hoe veel eisend corp dev is)
pi_90300707
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 18:51 schreef Walkerr het volgende:
Oke, maar je kan ook consultancy, asset management, corporate development ofzo doen...(ik weet niet hoe veel eisend corp dev is)
Maar die zaken zijn intellectueel niet echt uitdagender ofzo, dus dan zie ik je punt niet echt. Zeker asset management is echt vrij simpele shit.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 24 december 2010 @ 23:59:04 #240
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90418346
was investment banking 10 jaar geleden onder ambitieuze TU en EUR studenten net zo populair als nu?
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_90429225
Ja.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 25 december 2010 @ 13:20:15 #242
256829 Sokz
Livin' the life
pi_90429412
Evil attracts. :)
  dinsdag 28 december 2010 @ 13:27:15 #243
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90534216
Zijn je kansen nou kleiner naarmate je sollictatie dichter tegen de sluitingsdatum aan zit? Kan me voorstellen dat ze 1 week voordat de deadline is al zoveel sollicitaties hebben dat ze in die week alleen nog meer de echte toppers er uit pikken.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_90534654
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 december 2010 13:27 schreef Outlined het volgende:
Zijn je kansen nou kleiner naarmate je sollictatie dichter tegen de sluitingsdatum aan zit? Kan me voorstellen dat ze 1 week voordat de deadline is al zoveel sollicitaties hebben dat ze in die week alleen nog meer de echte toppers er uit pikken.
Er wordt per bedrijf wel aangegeven hoe ze selecteren. In 9 van de 10 gevallen is dit op rolling basis, oftewel hoe eerder je bent des te beter je kansen zijn.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 28 december 2010 @ 14:12:21 #245
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90536085
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 13:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Er wordt per bedrijf wel aangegeven hoe ze selecteren. In 9 van de 10 gevallen is dit op rolling basis, oftewel hoe eerder je bent des te beter je kansen zijn.
ai, in dat geval kan ik het wel schudden, heb vlak voor kerst (toen waren alle deadlines) een flink aantal sollicitaties de deur uit gedaan, ook testen gemaakt. Ik heb een redelijk profiel, zeker neit top, dus dat gaat hem niet worden ben ik bang
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  dinsdag 28 december 2010 @ 15:16:09 #246
256829 Sokz
Livin' the life
pi_90538646
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 14:12 schreef Outlined het volgende:

[..]

ai, in dat geval kan ik het wel schudden, heb vlak voor kerst (toen waren alle deadlines) een flink aantal sollicitaties de deur uit gedaan, ook testen gemaakt. Ik heb een redelijk profiel, zeker neit top, dus dat gaat hem niet worden ben ik bang
Dus je baalt? Wat ik niet snap hè, je wilt zo'n job best graag lijkt me. Waarom kom je achteraf vragen of je het eerder op had moeten sturen? Als je bij een IB wilt werken dan zorg je toch dat je dit soort dingen vooraf weet?
pi_90553568
Zoveel kleiner is je kans echt niet bij een "normale" aanmelding in December. Bij de bank waar ik werkte kwam 80 procent zo binnen, volgens mij is het elders niet enorm anders.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90787027
FYI;

Goede informatiesites voor degenenen die zijn geinteresseerd in IBanking en management consulting.

M&I: http://www.mergersandinquisitions.com/
MC: http://managementconsulted.com/

Ik ga proberen eind dit jaar te applyen voor een stage in de City :), dus ben even druk bezig om een beetje een idee te krijgen van de financiele wereld. Suggesties zijn altijd welkom!

[ Bericht 20% gewijzigd door Hawkery op 03-01-2011 13:09:27 ]
I think a hero is an ordinary individual who finds strength to persevere and endure in spite of overwhelming obstacles.
Christopher Reeve
pi_90803254
wallstreetoasis.com is ook een goede
  dinsdag 4 januari 2011 @ 13:33:48 #250
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_90833774
Die application systemen zijn wel vervelend. Bij mijn studie geven ze relatief lage cijfers met een kleine verdeling, dus als je een 8 hebt hoor je bij de beste 1-3%, met een 7 zit je nog bij top 10-15%. Ik zie echter nergens de mogelijkheid om dat in te vullen.. Stuur veel liever gewoon een CV op met alle benodigde info, kan je het tenminste fatsoenlijk brengen. Of is dat wat je in die systemen invoert eerder iets voor achteraf, voor de background check, en alleen het CV/CL wat recruiters lezen?
pi_90837811
Volgens mij zijn die application systems wel echt de eerste ronde. Dit weet ik alleen niet zeker. Het is een bekend probleem dat Nederland een andere verdeling erop na houdt. Is je opleiding echt specifiek 'strenger' (dat is problematisch) of verwijs je naar Nederland in het algemeen? Volgens mij liggen de verdelingen in Nederland zelf toch wel iets beter. Wat voor studie betreft het?

Ik ben blij doordat er positieve verhalen over Liberal Arts studenten in investment banking en consultancy, daar ik zelf liberal arts doe. Ik heb helaas de deadline voor Morgan Stanley al gemist maar ik ben het applyen voor Spring Weeks bij verschillende banken. (GS, MLboa, Credit Suisse, UBS, Barcap) Dit is een week 'binnen kijken' bij een bank voor studenten in hun eerste jaar van een driejarige, of tweede jaar van een vierjarige opleiding. Hopelijk word ik ergens geselecteerd en kan ik begin April richting Londen voor een weekje om wat ervaring op te doen. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Hawkery op 04-01-2011 15:30:29 ]
I think a hero is an ordinary individual who finds strength to persevere and endure in spite of overwhelming obstacles.
Christopher Reeve
  dinsdag 4 januari 2011 @ 15:41:38 #252
256829 Sokz
Livin' the life
pi_90838498
Is zo'n springweek vaak weer een 'binnenkomertje' voor de zomerstages?
  dinsdag 4 januari 2011 @ 16:33:52 #253
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_90840612
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 15:23 schreef Hawkery het volgende:
Volgens mij zijn die application systems wel echt de eerste ronde. Dit weet ik alleen niet zeker. Het is een bekend probleem dat Nederland een andere verdeling erop na houdt. Is je opleiding echt specifiek 'strenger' (dat is problematisch) of verwijs je naar Nederland in het algemeen? Volgens mij liggen de verdelingen in Nederland zelf toch wel iets beter. Wat voor studie betreft het?

Ik ben blij doordat er positieve verhalen over Liberal Arts studenten in investment banking en consultancy, daar ik zelf liberal arts doe. Ik heb helaas de deadline voor Morgan Stanley al gemist maar ik ben het applyen voor Spring Weeks bij verschillende banken. (GS, MLboa, Credit Suisse, UBS, Barcap) Dit is een week 'binnen kijken' bij een bank voor studenten in hun eerste jaar van een driejarige, of tweede jaar van een vierjarige opleiding. Hopelijk word ik ergens geselecteerd en kan ik begin April richting Londen voor een weekje om wat ervaring op te doen. :)
Geneeskunde. Ik durf met zekerheid te zeggen dat wij het meest strenge tentamineringssysteem hebben van de geneeskunde faculteiten. Cijfers liggen allemaal erg dicht bij elkaar omdat ze een streng toetsbeleid hanteren. Om een beeld te schetsen: mensen die 7,5+ constant halen, zijn studenten die "cum laude" hun VWO diploma gehaald hebben en 50+ uur per week met hun studie bezig zijn. Dat is bij de meeste andere steden totaal niet het geval.

Ik zit ongeveer bij de top 15-20% met veel EC's, maar ik heb dus maar net een 7 gemiddeld.. Terwijl bij andere faculteiten je dan tegen de 8 aanhikt.

edit: Voor onderzoeksplekken / opleidingsplekken staan we dus ook bekend als medisch-wetenschappelijk-analytisch sterke studenten, maar buiten het wereldje koop ik daar niks voor.
  † In Memoriam † dinsdag 4 januari 2011 @ 18:37:27 #254
230491 Zith
pls tip
pi_90845724
Ik geloof toch niet dat de top 20% bij de meeste universiteiten op een 8 gemiddeld zit :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_90849041
Een gemiddelde van 8.25 of hoger is hier al slechts top 3%, dus dat lijkt me niet erg realistisch nee. Maar de precieze percentages voor de gehele cijferverdeling ken ik niet en kunnen per studie natuurlijk ook flink verschillen.
pi_90852764
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 15:41 schreef Sokz het volgende:
Is zo'n springweek vaak weer een 'binnenkomertje' voor de zomerstages?
Yes, het schijnt vaak te gebeuren, ze noemen het "fast-tracken" voor een summer internship. Als je het heel goed doet kan je zelfs diezelfde zomer nog beginnen, maar dan moet je wel echt een heel goede indruk achterlaten. Ik ben benieuwd, eerst maar even kijken of binnenkom bij een springweek.
I think a hero is an ordinary individual who finds strength to persevere and endure in spite of overwhelming obstacles.
Christopher Reeve
pi_90854459
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:40 schreef Kaas- het volgende:
Een gemiddelde van 8.25 of hoger is hier al slechts top 3%, dus dat lijkt me niet erg realistisch nee. Maar de precieze percentages voor de gehele cijferverdeling ken ik niet en kunnen per studie natuurlijk ook flink verschillen.
Het blijft allemaal behoorlijk subjectief. Waarschijnlijk zal er naar zwaardere technische studies anders gekeken worden dan een economie studie maar vooralsnog zijn verschillen in de studies tussen verschillende instituties niet erg meetbaar. Het zal dan inderdaad een kwestie zijn van dit verschil op een manier uitleggen? Misschien kan je je positie uitdrukken in het percentage dat je in zit. Als je zegt dat je bij de top zoveel bent dan kan het overtuigender zijn.
I think a hero is an ordinary individual who finds strength to persevere and endure in spite of overwhelming obstacles.
Christopher Reeve
pi_90855236
Even tussendoor, morgen heb ik een sollicitatiegesprek bij een investmentbank - afdeling trading - en ik twijfel tussen bruine of zwarte Oxfords bij een donkerblauw pak. Nu zag ik een aantal mensen het kantoor in en uit lopen met bruine schoenen. Het is winter en zelf neig ik naar zwart, wat jullie?
pi_90858678
Denk niet dat het veel uitmaakt, je schoenen zal niet zo'n belangrijke factor bij een gesprek uitmaken lijkt me, beetje onzinnig. Doe wat goed voelt, in dit geval de zwarte. Gefeliciteerd met je gesprek in elk geval en veel succes morgen!

Als iemand nog CV tips heeft dan ben je hartelijk welkom om ze te geven, ben een beetje M&A aan het bekijken op het moment. Zal wel goed komen.
I think a hero is an ordinary individual who finds strength to persevere and endure in spite of overwhelming obstacles.
Christopher Reeve
pi_90860087
bruin is meer casual, zwart wat professioneler
pi_90862787
Zwarte schoenen, sowieso. Allereerst professioneler en ten tweede; de accountants zijn ergens anders ;)
pi_90863022
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:23 schreef Dalliance het volgende:
Even tussendoor, morgen heb ik een sollicitatiegesprek bij een investmentbank - afdeling trading - en ik twijfel tussen bruine of zwarte Oxfords bij een donkerblauw pak. Nu zag ik een aantal mensen het kantoor in en uit lopen met bruine schoenen. Het is winter en zelf neig ik naar zwart, wat jullie?
Succes! Je doet iets wat mij tot dusverre nooit is gelukt. Iets weten te fixen bij een tradings afdeling bij een IB. Terwijl ik denk ik, niet zou misstaan op een trading afdeling. Maar blijkbaar denken anderen daar heel anders over. Good luck!

En ik zou ook voor de zwarte schoenen gaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 5 januari 2011 @ 00:13:23 #263
256829 Sokz
Livin' the life
pi_90864489
S_E kun je trouwens niet 'faken' dat je nog erg kneedbaar bent? :9
  woensdag 5 januari 2011 @ 00:21:14 #264
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90864803
dat je niet kneedbaar bent heb ik altijd zo'n achterlijk idee gevonden. Alsof ze aan het zoeken zijn om je ergens op af te wijzen.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_90864850
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 00:13 schreef Sokz het volgende:
S_E kun je trouwens niet 'faken' dat je nog erg kneedbaar bent? :9
Maar dan wordt mijn CV wel erg karig. Na al die rejecties ga je toch echt denken dat je zelf gewoon niet goed genoeg bent. So be it. Ik zal zeker niet opgeven maar je moet wel realistisch blijven. En ik wil hier ook niet blijven zaniken van oh wat jammer nou etc. Sommige lukt het wel sommige niet.

Wat had je in gedachten? Want ik studeer binnen een half jaar af ;)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90865229
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 00:21 schreef Outlined het volgende:
dat je niet kneedbaar bent heb ik altijd zo'n achterlijk idee gevonden. Alsof ze aan het zoeken zijn om je ergens op af te wijzen.
Ik begrijp het opzich wel vanuit het oogpunt van het bedrijf. Zij leiden je liever zelf op. Op die manier heeft het bedrijf de touwtjes in handen.

Al blijft het natuurlijk een makkelijk excuus. Ik wil het daar dan ook niet volledig op afgeven. Ik bedoel, ik word net zo hard afgewezen op banen wat totaal niet mijn sector zijn ten opzichte van banen in de trading hoek.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90865393
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 00:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik begrijp het opzich wel vanuit het oogpunt van het bedrijf. Zij leiden je liever zelf op. Op die manier heeft het bedrijf de touwtjes in handen.

Al blijft het natuurlijk een makkelijk excuus. Ik wil het daar dan ook niet volledig op afgeven. Ik bedoel, ik word net zo hard afgewezen op banen wat totaal niet mijn sector zijn ten opzichte van banen in de trading hoek.
Wat is je achtergrond en waar denk je dat het probleem zit? Vooral volhouden, ik word enthousiast hoe er over trading en sales word gepraat in de vault guide, maar jij bent al een heel ander caliber kwa kennis van traden. Volgens mij zou je niet misstaan op de trading afdeling van een bank. Keep it up, have faith, find and improve your problem areas.
I think a hero is an ordinary individual who finds strength to persevere and endure in spite of overwhelming obstacles.
Christopher Reeve
pi_90865655
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 00:41 schreef Hawkery het volgende:

[..]

Wat is je achtergrond en waar denk je dat het probleem zit? Vooral volhouden, ik word enthousiast hoe er over trading en sales word gepraat, maar jij bent al een heel ander caliber kwa kennis van traden. Volgens mij zou je niet misstaan op de trading afdeling van een bank. Keep it up, have faith, find and improve your problem areas.
Veel te lang over VWO gedaan, net tegen een 7 gemiddeld met sommige enorm bedroevende cijfers. Nu een 3 jarige financiele economie/wiskunde studie aan een universiteit in Londen die nogal beschamende reputatie heeft. Fraude enzo. Daar zit volgens mij het grootste probleem. Het probleem is dat ik die problemen niet meer echt kan veranderen. Ik ben van mening dat de rest, extra curriculaire activiteiten + huidige cijfers voldoende moeten zijn voor iig. een interview.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90865771
Begrijpelijk, dan heb je een questionable background. Dan valt het meest te bereiken met zelf traden en resultaten laten zien en netwerken lijkt mij om de interesse te wekken? Ik zou niet zeggen dat je niet goed genoeg bent maar zoals eerder gezegd, er is gewoon beperkte tijd om elke application te bekijken en in deze situatie ben je natuurlijk benadeeld. Keep us updated in elk geval, gaat het afstuderen wel goed? Wellicht dat je na wat ervaring het nogmaals kan proberen of voor de MBA kan gaan?
I think a hero is an ordinary individual who finds strength to persevere and endure in spite of overwhelming obstacles.
Christopher Reeve
pi_90866151
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 00:57 schreef Hawkery het volgende:
Begrijpelijk, dan heb je een questionable background. Dan valt het meest te bereiken met zelf traden en resultaten laten zien en netwerken lijkt mij om de interesse te wekken? Ik zou niet zeggen dat je niet goed genoeg bent maar zoals eerder gezegd, er is gewoon beperkte tijd om elke application te bekijken en in deze situatie ben je natuurlijk benadeeld. Keep us updated in elk geval, gaat het afstuderen wel goed? Wellicht dat je na wat ervaring het nogmaals kan proberen of voor de MBA kan gaan?
Zelf traden doe ik sowieso al uit kost overweging. Afstuderen gaat tot dusver prima. Zit denk ik wel bij de top 5% van mn faculteit en ben sowieso 1 van de betere op de financiele vakken. Als het zo door gaat studeer ik iig. cum laude af.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90868588
Voordat je aan jezelf begint te twijfelen, het gaat om een internship!
pi_90878127
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 07:12 schreef Dalliance het volgende:
Voordat je aan jezelf begint te twijfelen, het gaat om een internship!
Dat bedoelde ik ook. Een internship bij een trading afdeling is mij tot nu toe nooit gelukt. Alles wat ik op het moment binnen heb voor een full time baan op de afdeling trading bij een IB ben ik ook afgewezen.

Werken bij een prop. boutique is geen internship. Het is daar niet 'snuffelen' aan verschillende zaken. Je zit achter een desk en begint direct met traden. Een internship bij een bank staat dus veel beter op je cv dan een werk periode bij een prop.boutique. Helemaal als het grootste gedeelte van je cv al op trading leunt. Daarom is een internship bij een bank is vaak juist de methode om daarna een full time baan te krijgen bij die bank. Zonder internship een applicatie opsturen naar een IB voor een volledige baan bij de afdeling trading heeft niet heel veel kans van slagen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90879246
Ik ben inmiddels terug, maar ze struikelden over mijn partner (wij moeten onze internship in duo's doen ;( ). Het liefst zou ik dit solo doen, maar aangezien ik niet had verwacht dat er zo rigide over het afstuderen in koppels zou worden gedaan, was ik genoodzaakt op de valreep met iemand in zee te gaan. Deze persoon heeft zich gespecialiseerd in vastgoed en makelaardij, maar bij Trading konden ze daar weinig mee. Aangezien ik zelf wel ervaring heb met beleggen en een eerdere internship bij een investmentbank heb voltooid, werd gezegd dat ze voor mij nog wel iets konden betekenen en voor mijn partner eventueel een gesprek konden arrangeren op een, meer passende, afdeling.

Ik ga nu dus hemel en aarde bewegen om alsnog te bewerkstelligen dat wij beiden solo mogen afstuderen.
pi_90879696
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:42 schreef Hawkery het volgende:

[..]

Yes, het schijnt vaak te gebeuren, ze noemen het "fast-tracken" voor een summer internship. Als je het heel goed doet kan je zelfs diezelfde zomer nog beginnen, maar dan moet je wel echt een heel goede indruk achterlaten. Ik ben benieuwd, eerst maar even kijken of binnenkom bij een springweek.
Dat heeft vaak meer te maken met plek, als je geweldig bent en de afdeling zit al vol met geweldige mensen, wordt het toch lastig. Aan de andere kant worden "ok" mensen wel sneller doorgeduwd als er behoefte is aan staff natuurlijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90879783
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:09 schreef Hawkery het volgende:

[..]

Het blijft allemaal behoorlijk subjectief. Waarschijnlijk zal er naar zwaardere technische studies anders gekeken worden dan een economie studie maar vooralsnog zijn verschillen in de studies tussen verschillende instituties niet erg meetbaar. Het zal dan inderdaad een kwestie zijn van dit verschil op een manier uitleggen? Misschien kan je je positie uitdrukken in het percentage dat je in zit. Als je zegt dat je bij de top zoveel bent dan kan het overtuigender zijn.
Ik zou me er geen zorgen over maken, het is maar een klein deel van je applicatie. Daarbij worden die cijfers wel degelijk bekeken door iemand die het Nederlandse systeem een beetje begrijpt. Vervolgens zal er naar je CV worden gekeken door (waarschijnlijk) een groep Nederlanders, die zullne begrijpen dat medicijnen an sich al een sterke studie is.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90879874
S_E, waarom ga je er niet serieus voor jezelf te rebranden via een master? Hoe onbenullig ook zullen recruiters ineens heel anders over je application denken als je een masterstudent aan de London School of Economics (bijvoorbeeld) bent. Hoe goed je ook op je huidige universiteit presteert, recruiters kijken er blijkbaar toch met argwaan naar. Met LSE of iets vergelijkbaars op je cv ben je ineens 'een topstudent die eerst op de verkeerde plek zat'. Die scholen zijn belachelijk duur, maar als het je een baan oplevert. Ach, dan betaalt het zich wel terug.. :P
pi_90880573
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:05 schreef Kaas- het volgende:
S_E, waarom ga je er niet serieus voor jezelf te rebranden via een master? Hoe onbenullig ook zullen recruiters ineens heel anders over je application denken als je een masterstudent aan de London School of Economics (bijvoorbeeld) bent. Hoe goed je ook op je huidige universiteit presteert, recruiters kijken er blijkbaar toch met argwaan naar. Met LSE of iets vergelijkbaars op je cv ben je ineens 'een topstudent die eerst op de verkeerde plek zat'. Die scholen zijn belachelijk duur, maar als het je een baan oplevert. Ach, dan betaalt het zich wel terug.. :P
Met masters ben ik ook wel mee bezig maar heb daar van de meeste nog geen antwoord van terug gekregen. Ook zal ik me aanmelden voor de summer schools van de top scholen in Amerika en Engeland voor tijdens de zomer.

De opties die een beetje op de plank liggen zijn; internship tijdens de zomer of summer school tijdens de zomer, na de zomer full time aan het werk of een 1 jarige master.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90880734
Als je op je huidige opleiding bij de top % zit en richting cum laude gaat dan heb je toch wel een prima kans op LSE! :) Volgens bij is LSE niet zo selectief als Oxbridge, al ligt het natuurlijk wel aan de opleiding. Finance bv. is enorm populair op LSE.
I think a hero is an ordinary individual who finds strength to persevere and endure in spite of overwhelming obstacles.
Christopher Reeve
  woensdag 5 januari 2011 @ 14:25:03 #279
256829 Sokz
Livin' the life
pi_90880744
En fulltime aan het werk is enkel en alleen bij een IB? + Ectrie master toch?
pi_90881852
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:24 schreef Hawkery het volgende:
Als je op je huidige opleiding bij de top % zit en richting cum laude gaat dan heb je toch wel een prima kans op LSE! :) Volgens bij is LSE niet zo selectief als Oxbridge, al ligt het natuurlijk wel aan de opleiding. Finance bv. is enorm populair op LSE.
Dat het populair is komt mij alleen niet ten goede ;). Alleen bij Finance vorig jaar werden er slechts 64 van de 2,346 applicants aangenomen.

quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:25 schreef Sokz het volgende:
En fulltime aan het werk is enkel en alleen bij een IB? + Ectrie master toch?
Full time baan is voor enkel bij een IB inderdaad. Een boutique zal ik niet op in gaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90901600
Volgende is een link naar een trading demo van oxyor. Dit systeem werd ook gebruikt bij de traders trophy van de FSA.

http://live.marketsims.com/TSDemo/
pi_90990812
De brand value van de universiteit speelt natuurlijk een rol, maar volgens mij mag je dat effect ook niet overschatten. Ik studeer zelf ingenieurswetenschappen aan de Universiteit van Gent in België en heb deze zomer stage gelopen binnen de trading afdeling van Barclays.

De naam van je school moet je louter zien als een entry-ticket naar het (telephone)interview. Vanaf daar gaat het louter om hoe je presteert op dat interview.

quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:05 schreef Kaas- het volgende:
S_E, waarom ga je er niet serieus voor jezelf te rebranden via een master? Hoe onbenullig ook zullen recruiters ineens heel anders over je application denken als je een masterstudent aan de London School of Economics (bijvoorbeeld) bent. Hoe goed je ook op je huidige universiteit presteert, recruiters kijken er blijkbaar toch met argwaan naar. Met LSE of iets vergelijkbaars op je cv ben je ineens 'een topstudent die eerst op de verkeerde plek zat'. Die scholen zijn belachelijk duur, maar als het je een baan oplevert. Ach, dan betaalt het zich wel terug.. :P
pi_90993031
Het blijkt dat het zelfs met de juiste capaciteiten moeilijk is om binnen te komen. (zie S_E) Dus de waarde van de naam van de universiteit met het daaraan gekoppelde imago is van groot belang als je het mij vraagt.
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
  vrijdag 7 januari 2011 @ 21:52:56 #284
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_90998726
In Nederland is het denk ik niet zo zeer de naam van de universiteit maar de uiterlijke kwaliteit van de opleiding en je prestatie daarin. Daarnaast zijn VWO cijfers erg belangrijk (zoals drive-r eerder uitlegde). Echter lijkt me wel dat als je een opleiding met goede reputatie (hardcore bèta/econometrie) afrond met een sterk 7,5+ cijfer je wel goed zit om op gesprek te komen (er vanuit gaande dat je ook nog goede ECs hebt).
pi_91007132
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:44 schreef OnionSalsa1 het volgende:
De brand value van de universiteit speelt natuurlijk een rol, maar volgens mij mag je dat effect ook niet overschatten. Ik studeer zelf ingenieurswetenschappen aan de Universiteit van Gent in België en heb deze zomer stage gelopen binnen de trading afdeling van Barclays.

De naam van je school moet je louter zien als een entry-ticket naar het (telephone)interview. Vanaf daar gaat het louter om hoe je presteert op dat interview.
Ik hoor van veel analysts dat de naam van mijn universiteit juist het probleem is. Ik ben natuurlijk niet de enige op mijn faculteit die een stage probeert af te dwingen. En ik ken nog geen een die succes heeft gehad bij een IB :P. En bij een IB wordt je CV vaak ook door een Nederlander bekeken. De universiteit waar ik op zit is minder dan de de gemiddelde NLse universiteit en mijn VWO is lager dan het gemiddelde. Dan overleef je domweg vaak niet de 1e schifting. Dan kan je EC nog zo goed zijn..

Interviews zijn het probleem niet. Het is die 1e stap binnen de deur wat het probleem is. Ergste voorbeeld wat ik heb was vorig jaar. Ik had via via een mogelijkheid op een stage had gekregen. Het moest alleen nog even door de HR. Degene met wie ik sprak was tevreden en ik dacht dat ik een zomerstage te pakken had. Ik heb toen bewust mijn VWO cijfers niet door gestuurd alleen maar mijn CV (waar middelbare cijfer wel op staat)+ cijferlijst van de uni. Kreeg een aantal telefoontjes van HR, hoorde van de recruiter dat het er allemaal goed uitzag, maar ze moest toch nog even de lijst van cijfers van voormalige middelbare school hebben. Want dat was nou eenmaal het beleid.. Ik dat ding opsturen, aantal dagen later zo'n typische rejected mail. Uff wat was ik pissed. Dat was erger dan 5k verliezen door een verkeerde trade.

Heeft er bij toeval iemand zich nog aangemeld voor de UCL conference 2011? Ken verder namelijk niemand die er heen gaat maar hoorde via via dat er iemand van de EUR heen ging. Ik ga er iig. wel heen :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 00:05:27 #286
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_91007515
zwaar irritant dat je op iets uit het verleden nog steeds afgerekend wordt, alsof een mens niet kan veranderen. Ontzettend zuur dat je het zo graag wilt, je het waarschijnlijk ook kan, en dan toch afgewezen wordt.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 00:12:42 #287
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_91007939
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:38 schreef Walkerr het volgende:
Volgende is een link naar een trading demo van oxyor. Dit systeem werd ook gebruikt bij de traders trophy van de FSA.

http://live.marketsims.com/TSDemo/
ja die kende ik al, ben eens een keer bij een trader over de vloer geweest, is dit representatief voor het echte werk? Want dit vind ik dus echt afgrijselijk.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_91008164
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 00:05 schreef Outlined het volgende:
zwaar irritant dat je op iets uit het verleden nog steeds afgerekend wordt, alsof een mens niet kan veranderen. Ontzettend zuur dat je het zo graag wilt, je het waarschijnlijk ook kan, en dan toch afgewezen wordt.
Als je iets heel graag wilt en maar blijft proberen en proberen... Kom je er vanzelf een keer. Ook al heb ik vaak genoeg getwijfeld om misschien maar iets anders te doen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_91008613
Er is een groot verschil tussen Nederland (of Belgie) en de meeste andere landen. In Italie moet je echt van Bocconi komen, in Zweden van SSE en in de UK van de topuniversiteiten. Daarom heeft S_E het lastiger, terwijl universiteit voor Nederlanders minder uit maakt. Reden hiervoormis dat in veel landen het niveau tussen universiteiten sterk gaan varieren, terwijl dat in Nederland veel minder is.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_91027438
Is een studie als econometrie een goede basis om in dit vakgebied terecht te komen?
pi_91032287
Ja
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_91042358
En zou het eventueel ook mogelijk zijn met wiskunde (en de juiste keuzevakken/minor) :x
pi_91043280
Ja
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_91043753
Bedankt voor de informatie Drive-r. Welk van de 2 studies zou jij aanraden?
  zaterdag 8 januari 2011 @ 22:10:39 #295
256829 Sokz
Livin' the life
pi_91043942
Als je de reeks terug leest kun je zien dat een economische opleiding weinig tot geen verschil maakt. Over het algemeen worden harde betas (Lucht- en Ruimtevaart, Technische Natuurkunde) als hoogst aangemeten.
pi_91057617
In principe ben ik van mening dat je Econometrie niet met andere economische opleidingen kunt vergelijken omdat het eigenlijk meer toegepaste wiskunde is dan economie. Aangezien, zoals door Drive-r al aangegeven, je CV over het algemeen door Nederlanders zal worden beoordeeld heb je met Econometrie echt een significant voordeel!
  zondag 9 januari 2011 @ 11:17:40 #297
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_91058788
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 22:10 schreef Sokz het volgende:
Als je de reeks terug leest kun je zien dat een economische opleiding weinig tot geen verschil maakt. Over het algemeen worden harde betas (Lucht- en Ruimtevaart, Technische Natuurkunde) als hoogst aangemeten.
Huh, bedoel je nou dat econometrie of economie geen verschil maakt?

quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 09:54 schreef Qwerty911 het volgende:
In principe ben ik van mening dat je Econometrie niet met andere economische opleidingen kunt vergelijken omdat het eigenlijk meer toegepaste wiskunde is dan economie. Aangezien, zoals door Drive-r al aangegeven, je CV over het algemeen door Nederlanders zal worden beoordeeld heb je met Econometrie echt een significant voordeel!
Econometrie en economie zijn echt niet te vergelijken inderdaad. De overlap tussen beide studies is zo rond de 20/30 ECTS, voor de rest is econometrie programmeren en wiskunde. De economie component heb ik een keer uitgerekend: 10-20% (afhankelijk van je keuzevakken). De gemiddelde beta studie heeft waarschijnlijk meer "pretvakken".
pi_91058971
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 11:17 schreef dennishk het volgende:

[..]

Huh, bedoel je nou dat econometrie of economie geen verschil maakt?

[..]

Nee ik neem aan dat hij ervan op de hoogte is dat econometrie onder beta kan worden gezien.
Dit soort dingen zijn echt al heel vaak besproken, daarnaast staan er nog veel andere tips en weetjes in oude posts.
pi_91059029
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 11:17 schreef dennishk het volgende:
Econometrie en economie zijn echt niet te vergelijken inderdaad. De overlap tussen beide studies is zo rond de 20/30 ECTS, voor de rest is econometrie programmeren en wiskunde. De economie component heb ik een keer uitgerekend: 10-20% (afhankelijk van je keuzevakken). De gemiddelde beta studie heeft waarschijnlijk meer "pretvakken".
Het is ook maar net wat je beschouwd als economie, finance of econometrie. Mijn BSc bestaat 1/3e uit economie, 1/3e econometrie, 1/3e finance. Dit was aan het begin van de studie wel tof, alleen nu kom ik pas achter het probleem dat Universiteiten wel eens kunnen zeggen dat je te weinig basis stof hebt gekregen voor een full time MSc in economics, finance, of econometrics :') omdat ze een mengelmoes van alles en nog wat zien in mijn lijst of modules. Ga dan maar eens uitleggen dat je eigenlijk 3 studies in 1 hebt gedaan :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_91097888
quote:
Op zondag 9 januari 2011 11:17 schreef dennishk het volgende:
De gemiddelde beta studie heeft waarschijnlijk meer "pretvakken".
Echt niet.
  maandag 10 januari 2011 @ 21:39:50 #301
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_91135667
Als je op een M&A afdeling werkt ben je dan veel bezig met het waarderen van bedrijven en hun activiteiten? Moet je daarvoor goed balansen en kasstroomoverzichten kunnen lezen?
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')