quote:Op donderdag 16 december 2010 16:48 schreef Outlined het volgende:
kan je nou vrije dagen opnemen bij IB? Stel je moet een verhuizing doen dan is het toch wel handig als je even vrij kan nemen.
Tuurlijk komt het voor. Als een van beide een ander beeld had dan verwacht.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:06 schreef Outlined het volgende:
komt het wel eens voor dat interns tegen vallen? Of werkt het sollicitatie-proces dusdanig goed dat elke intern aan het eind van zijn periode met lof overladen wordt?
Natuurlijk. Vriend van me werkt bij Operations voor een Amerikaanse bank in Ierland en afgelopen zomer hadden ze daar enorm veel kritiek op de interns die daar rondliepen. Te veel vragen stellen of juist een overdreven mentaliteit van; '' Ik kan het wel hoor..''. Om er daarna achter te komen dat degeen aan het knoeien was.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:06 schreef Outlined het volgende:
komt het wel eens voor dat interns tegen vallen? Of werkt het sollicitatie-proces dusdanig goed dat elke intern aan het eind van zijn periode met lof overladen wordt?
quote:Op donderdag 16 december 2010 17:02 schreef Rejected het volgende:
[..]
Edit 2: Vandaag bij een Bloomberg workshop in Amsterdam geweest.
Natuurlijk. Je wordt zelfs verplicht je vrije dagen elk jaar op te maken, als je teveel over hebt komt HR langs bij je baas.quote:Op donderdag 16 december 2010 16:48 schreef Outlined het volgende:
kan je nou vrije dagen opnemen bij IB? Stel je moet een verhuizing doen dan is het toch wel handig als je even vrij kan nemen.
Natuurlijk vallen ze wel eens tegen, en net zo vaak valt het werk een intern tegen, dat kan natuurlijk ook. De meerderheid zal echter wederzijds bevallen en het jaar erop aan het werk gaan. Ook als je het niet wordt, staat het nog steeds goed op je CV, niemand zal je er minder door vinden.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:06 schreef Outlined het volgende:
De vraag is echter interessanter of jijzelf dramatische voorbeelden kent van interns?quote:Op donderdag 16 december 2010 17:15 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Natuurlijk vallen ze wel eens tegen, en net zo vaak valt het werk een intern tegen, dat kan natuurlijk ook. De meerderheid zal echter wederzijds bevallen en het jaar erop aan het werk gaan. Ook als je het niet wordt, staat het nog steeds goed op je CV, niemand zal je er minder door vinden.
Dramatisch is niet het woord, maar er zaten heel af en toe minder tussen. Meestal zijn het mensen die een beetje misplaatste arrogantie hadden. Die dachten dat ze er nu al waren, gingen tof lopen doen tegen hun collega's, etc... Dan hoeft niemand je natuurlijk...quote:Op donderdag 16 december 2010 17:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De vraag is echter interessanter of jijzelf dramatische voorbeelden kent van interns?
Over hoeveel dagen hebben we het hier dan? Op M&I wordt er net gedaan alsof je het eerste jaar géén vrije dagen hebt, soms krijg ik het idee dat die website een soort van karikatuur wil voorstellen.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:14 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Natuurlijk. Je wordt zelfs verplicht je vrije dagen elk jaar op te maken, als je teveel ov er hebt komt HR langs bij je baas.
Ik heb zelf een tijdje geleden een workshop gehad waarvoor streng geselecteerd was, dus je mag verwachte dat de mensen die daar waren allemaal goed waren. Dit viel tijdens de presentaties vies tegen, een enkeling ging zelfs lariekoek verkopen na kritische vragen in plaats van gewoon bij zijn team genoten te rade gaan.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:06 schreef Outlined het volgende:
Als er iets subjectief is, is het wel 'strenge selectie'. Op papier klopt het allemaal, maar er staat niet een leuk lijstje bij hoe de persoon in werkelijkheid is.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:34 schreef dennishk het volgende:
Ik heb zelf een tijdje geleden een workshop gehad waarvoor streng geselecteerd was, dus je mag verwachte dat de mensen die daar waren allemaal goed waren. Dit viel tijdens de presentaties vies tegen, een enkeling ging zelfs lariekoek verkopen na kritische vragen in plaats van gewoon bij zijn team genoten te rade gaan.
M&I is heel erg Amerikaans, a) daar houden ze van overdrijven en b) daar is het leven van een analist in sommige opzichten veel vervelender. In Amerika doe je als junior minder interessant werk, krijg je nul credit voor je hard werken en wordt je dus veel vaker verneukd met alles. Vergeet niet dat vakantie in Amerika over het algemeen niet echt bestaat, volgens mij krijgt iedereen daar max 10 dagen per jaar.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:34 schreef dennishk het volgende:
[..]
Over hoeveel dagen hebben we het hier dan? Op M&I wordt er net gedaan alsof je het eerste jaar géén vrije dagen hebt, soms krijg ik het idee dat die website een soort van karikatuur wil voorstellen.
Dat heb je altijd, ook op interviews zit er soms enorme prut tussen. Mensen hebben ook niet altijd de tijd om enorm te screenen, selectie is gewoon op CV en dat zegt weinig. Daarom zijn deze events en interviews er ook, die zijn belangrijk.quote:[..]
Ik heb zelf een tijdje geleden een workshop gehad waarvoor streng geselecteerd was, dus je mag verwachte dat de mensen die daar waren allemaal goed waren. Dit viel tijdens de presentaties vies tegen, een enkeling ging zelfs lariekoek verkopen na kritische vragen in plaats van gewoon bij zijn team genoten te rade gaan.
Zo! Had ik niet verwacht (Dat er zoveel druk op staat om ze ook op te nemen). Op je internship maar niet proberen denk ik zo!quote:Op donderdag 16 december 2010 17:14 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Natuurlijk. Je wordt zelfs verplicht je vrije dagen elk jaar op te maken, als je teveel over hebt komt HR langs bij je baas.
Tijdens je internship heb je weinig vakantie inderdaad, maar dat heb je ook echt niet nodig in die periode natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:14 schreef Qwerty911 het volgende:
[..]
Zo! Had ik niet verwacht (Dat er zoveel druk op staat om ze ook op te nemen). Op je internship maar niet proberen denk ik zo!
Inderdaad, veel interessanter om een ranglijst van fees te zien, en dan al helemaal fees per bankier.quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:54 schreef Drive-r het volgende:
League tabels zijn altijd misleidend, ik zou zeker niet afleiden dat Barclays bijzonder grote deals doet. Er zitten jaarlijks een paar mega deals tussen die de getallen wat vervormen. Tevens kun je nooit afleiden welke rol iemand in een deal speelt. Iedereen krijgt namelijk evenveel credit, of de bank nu een fairnees opinion geeft of een lead krijgt.
Ik zie dit niet als leukste vragen maar meer als indekken van de bank voor eventuele problemen. Daarom hoef je het dus ook niet in te vullen.quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:39 schreef Outlined het volgende:
ze vragen altijd om je etniciteit. Zijn de leukste vragen. In mijn geval 3 keuzes:
• white - irish
• white - british
• white - other
wist niet dat de britten en ieren een soort uitverkoren tak van het blanke ras waren
Het grootste probleem blijft de reputatie van de universiteit waar ik op zit in combinatie met mijn middelbare school cijfers. Bij een niet nader te noemen Nederlands bedrijf was alles koek en ei tot ze vroegen om mijn middelbare school cijfers. Daarvoor alleen maar telefonisch contact gehad met de HR, die zelf het idee gaf dat het wel goed zat, interessant cv, goede coverlette maar de middelbare school cijfers alleen nog even ter verificatie wou hebben. Ik voelde al nattigheid aan komen. Na het opsturen van de cijfers, een dag of wat later zo'n typische rejected mail terug. Je valt bij top zaken gewoon erg snel af als je middelbare schoolcijfers onder de maat zijn.quote:Op zondag 19 december 2010 01:03 schreef bascross het volgende:
Ik begrijp ook niet zo goed waarom het zo moeilijk voor je is om binnen te komen? Je hebt toch vooral wiskundige vakken op de uni en prima cijfers? Dat is uiteraard niet genoeg, maar als jij al niet binnenkomt zegt het wel iets over de kansen.
Dit is inderdaad iets wat ik nog niet heb geprobeerd. Ik zal nog wel even een aantal grote accountant shops proberen. Wat betreft studie doe ik een mix tussen econometrie, finance en economie. Op het moment heet het financial economics maar ik kan dat eventueel nog veranderen. Mijn studie is in ieder geval erg wiskundig maar ik heb slechts 1 accountant vak gehad tot dusverre. Ik doe de meeste accountant studie thuis ivm. het feit dat ik regelmatig beleg.quote:Op zondag 19 december 2010 01:00 schreef Outlined het volgende:
waarom probeer je niet via de accountancy route binnen te komen. Kwam tijdje terug een linkedin profiel tegen van iemand die EUR had gedaan, daarna bij PwC als accountant had gewerkt, vervolgens doorstroomde naar ING wholesale en nu analyst is bij Morgan Stanley.
Jij doet trouwens toch mathematical economics? Dan moet het toch een stuk makkelijker zijn om binnen te komen zou je zeggen?
Je doet alsof het zo gek is. Waarom zou je het niet doen? Het kost relatief gezien vrij weinig dus je hebt niks te verliezen.quote:Op zondag 19 december 2010 11:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[
-staatsexamens doen, zorgen dat alle 5.5jes en onvoldoendes van mn VWO rapport verdwijnen![]()
Dat klopt. Ik zou het alleen niet willen zetten onder de noemer, ervaring, maar kennis. Een bedrijf heeft liever dat je stage hebt gelopen dan dat je claimt dat je veel kennis hebt. Dat kan immers iedereen wel zeggen. Maar als er geen relevante werk ervaring (ik zie prop. trading niet als relevante werk ervaring) op je CV staat die die kennis kan bevestigen dan wordt het een lastig verhaal.quote:Op zondag 19 december 2010 13:20 schreef Outlined het volgende:
dus als ik het goed begrijp wil je graag op een grote trading desk van naam werken maar wat tegen je werkt is
- dat je al ervaring hebt (en dus niet meer kneedbaar bent),
- matige middelbare schoolcijfers hebt ?
- nu aan een uni in london studeert die een slechte naam heeft.
klopt dat?
Ik ben het zelf ook aan het overwegen. Mede omdat het gemiddelde op mijn universitaire graad minstens 2 volle punten hoger staat. En dat loopt nogal spaak. En zoals je zelf al zei, het is relatief goedkoop.quote:Op zondag 19 december 2010 14:31 schreef dennishk het volgende:
[..]
Je doet alsof het zo gek is. Waarom zou je het niet doen? Het kost relatief gezien vrij weinig dus je hebt niks te verliezen.
Mijn middelbare school cijfers zijn ook niet denderend aangezien ik een moeilijke tijd heb gehad toen. Ik ben het nu ook serieus aan het overwegen, een 8,5 gemiddeld staat nu eenmaal beter dan de 6,5 die ik nu heb. Wiskunde B/D/Economie/Engels/Nederlands zijn echt een lachertje voor iemand met een fatsoenlijke studie.
In dit geval wil ik wel een uitzondering maken en zeggen dat ik die cijfers gewoon gehaald heb tijdens de middelbare school. Als ze daar verder over vragen kun je altijd nog het verhaal op maken dat tijdens je middelbare school er problemen zijn voorgevallen. Maar dan heb je iig. al een voet binnen de deur!quote:Op zondag 19 december 2010 14:49 schreef Outlined het volgende:
En dan moet je opgeven wanneer je die cijfers gehaald hebt en dan is dat na je studie, staat een beetje vreemd vinden jullie niet?
Ik kom er net achter dat ik vergeten was om m'n scriptie proposal op te sturen. Ik doe immers ook een quant scriptie.quote:
twijfel, vervolgens moet je een kopie van je diploma inleveren en dan val je door de mand. Snap je bedoelingen wel maar ik zou mijn energie ergens anders in steken. Diploma boekhouden of een extra curriculair vak, abstract algebra (the only IQ test that counts) bijvoorbeeld.quote:In dit geval wil ik wel een uitzondering maken en zeggen dat ik die cijfers gewoon gehaald heb tijdens de middelbare school. Als ze daar verder over vragen kun je altijd nog het verhaal op maken dat tijdens je middelbare school er problemen zijn voorgevallen. Maar dan heb je iig. al een voet binnen de deur!
ja dat had ik, en meerderen met mij hier, ook graag eerder willen weten. Had ik het eventjes iets anders aangepakt allemaal. Niet alleen voor mijn favo vak mijn best (resultaat 9.2) gedaan.quote:Op zondag 19 december 2010 15:12 schreef Sokz het volgende:
Haha gelukkig kom ik er nu al achter dat je middelbare school cijfers mucho importante zijn. :p
Ik ben nog in afwachting van offers voor Masters. Brand recognition is zeker iets wat ik nodig heb. Daarom zit ik er ook over na te denken om een summer school te doen deze zomer. Eigenlijk heeft zoiets weinig effect en zin, maar op die manier kun je wel iets boven je universiteit zetten en zo komt het gemiddelde van je middelbare school weer een treetje lager. Kosten voor deze zaken zijn eigenlijk ook bizar. Je betaalt in wezen een slordige 20k voor je carrière.quote:Op zondag 19 december 2010 15:05 schreef Kaas- het volgende:
Misschien helemaal niet zo'n gek idee om je slechtste of twee slechtste cijfers over te doen, zodat je rapport van vroeger er niet meer slecht uitziet. En zou een master aan LSE of iets dergelijks je ook niet enorm helpen qua brand recognition? Duim voor je, volgens mij ben je een van die personen die een leuke baan verdient maar dan moet je hem natuurlijk ook nog krijgen.
Dat valt op zich wel mee. Bij HR zijn ze vaak enorm koppig maar het 1e gesprek met iemand van de afdeling over het feit dat je middelbare schooltijd niet best verliep is een stuk beter. Zo'n persoon kijkt direct door je bullshit heen en beseft binnen luttele minuten of degeen tegenover hem een lulverhaal opsteekt of de waarheid aan het vertellen is. De HR afdeling heeft hier nauwelijks interesse in. Daarom lukt het bij borrels bij mij ook altijd wel vrij aardig. Het zijn alleen de verkeerde personen om een baan te krijgen, het moet immers vaak toch nog gewoon via de HR. En dat gaat het weer misquote:Op zondag 19 december 2010 15:12 schreef Outlined het volgende:
[..]
twijfel, vervolgens moet je een kopie van je diploma inleveren en dan val je door de mand. Snap je bedoelingen wel maar ik zou mijn energie ergens anders in steken. Diploma boekhouden of een extra curriculair vak, abstract algebra (the only IQ test that counts) bijvoorbeeld.
Wees daar maar niet bang voorquote:Op zondag 19 december 2010 15:25 schreef Outlined het volgende:
nou ja, beste er mee, stel je er echter op in dat het hem niet gaat worden en zorg dus dat je een goed alternatief hebt. Accountancy in mijn geval (alhoewel mijn probleem nu is dat ik daar geen diploma's in heb en dus in principe niet binnen kom).
Dat klopt wel inderdaad:p. Accountancy staat bij mij niet boven aan het lijstje van waar ik zou willen werken.quote:Wat accountancy betreft, dat is wettelijk verplicht, economische dip of niet, ze moeten een accountant over de vloer laten komen
Nederlands trading desks of prop. boutiques zijn naar mijn mening niet te vergelijken met degene die in Chicago, NY en Londen zitten.quote:Op zondag 19 december 2010 15:40 schreef Outlined het volgende:
Maar in NL zijn toch ook trading desks, of zie je dat niet zitten?
Wat accountancy betreft, dat is wettelijk verplicht, economische dip of niet, ze moeten een accountant over de vloer laten komen
Paar KB te groot? Hoe kan een 1 pagina pdf zonder foto te groot zijn?quote:Op zondag 19 december 2010 16:10 schreef Outlined het volgende:
Barclays, wilde ik ook nog solliciteren maar mijn CV was net een paar kB te groot voor hun computer systemen. Aanpassen ging in mijn geval lastig. Er waren nog 10 andere banken dus Barclays heb ik maar laten zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |