abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90429225
Ja.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 25 december 2010 @ 13:20:15 #242
256829 Sokz
Livin' the life
pi_90429412
Evil attracts. :)
  dinsdag 28 december 2010 @ 13:27:15 #243
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90534216
Zijn je kansen nou kleiner naarmate je sollictatie dichter tegen de sluitingsdatum aan zit? Kan me voorstellen dat ze 1 week voordat de deadline is al zoveel sollicitaties hebben dat ze in die week alleen nog meer de echte toppers er uit pikken.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_90534654
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 december 2010 13:27 schreef Outlined het volgende:
Zijn je kansen nou kleiner naarmate je sollictatie dichter tegen de sluitingsdatum aan zit? Kan me voorstellen dat ze 1 week voordat de deadline is al zoveel sollicitaties hebben dat ze in die week alleen nog meer de echte toppers er uit pikken.
Er wordt per bedrijf wel aangegeven hoe ze selecteren. In 9 van de 10 gevallen is dit op rolling basis, oftewel hoe eerder je bent des te beter je kansen zijn.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 28 december 2010 @ 14:12:21 #245
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90536085
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 13:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Er wordt per bedrijf wel aangegeven hoe ze selecteren. In 9 van de 10 gevallen is dit op rolling basis, oftewel hoe eerder je bent des te beter je kansen zijn.
ai, in dat geval kan ik het wel schudden, heb vlak voor kerst (toen waren alle deadlines) een flink aantal sollicitaties de deur uit gedaan, ook testen gemaakt. Ik heb een redelijk profiel, zeker neit top, dus dat gaat hem niet worden ben ik bang
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  dinsdag 28 december 2010 @ 15:16:09 #246
256829 Sokz
Livin' the life
pi_90538646
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 14:12 schreef Outlined het volgende:

[..]

ai, in dat geval kan ik het wel schudden, heb vlak voor kerst (toen waren alle deadlines) een flink aantal sollicitaties de deur uit gedaan, ook testen gemaakt. Ik heb een redelijk profiel, zeker neit top, dus dat gaat hem niet worden ben ik bang
Dus je baalt? Wat ik niet snap hè, je wilt zo'n job best graag lijkt me. Waarom kom je achteraf vragen of je het eerder op had moeten sturen? Als je bij een IB wilt werken dan zorg je toch dat je dit soort dingen vooraf weet?
pi_90553568
Zoveel kleiner is je kans echt niet bij een "normale" aanmelding in December. Bij de bank waar ik werkte kwam 80 procent zo binnen, volgens mij is het elders niet enorm anders.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90787027
FYI;

Goede informatiesites voor degenenen die zijn geinteresseerd in IBanking en management consulting.

M&I: http://www.mergersandinquisitions.com/
MC: http://managementconsulted.com/

Ik ga proberen eind dit jaar te applyen voor een stage in de City :), dus ben even druk bezig om een beetje een idee te krijgen van de financiele wereld. Suggesties zijn altijd welkom!

[ Bericht 20% gewijzigd door Hawkery op 03-01-2011 13:09:27 ]
I think a hero is an ordinary individual who finds strength to persevere and endure in spite of overwhelming obstacles.
Christopher Reeve
pi_90803254
wallstreetoasis.com is ook een goede
  dinsdag 4 januari 2011 @ 13:33:48 #250
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_90833774
Die application systemen zijn wel vervelend. Bij mijn studie geven ze relatief lage cijfers met een kleine verdeling, dus als je een 8 hebt hoor je bij de beste 1-3%, met een 7 zit je nog bij top 10-15%. Ik zie echter nergens de mogelijkheid om dat in te vullen.. Stuur veel liever gewoon een CV op met alle benodigde info, kan je het tenminste fatsoenlijk brengen. Of is dat wat je in die systemen invoert eerder iets voor achteraf, voor de background check, en alleen het CV/CL wat recruiters lezen?
pi_90837811
Volgens mij zijn die application systems wel echt de eerste ronde. Dit weet ik alleen niet zeker. Het is een bekend probleem dat Nederland een andere verdeling erop na houdt. Is je opleiding echt specifiek 'strenger' (dat is problematisch) of verwijs je naar Nederland in het algemeen? Volgens mij liggen de verdelingen in Nederland zelf toch wel iets beter. Wat voor studie betreft het?

Ik ben blij doordat er positieve verhalen over Liberal Arts studenten in investment banking en consultancy, daar ik zelf liberal arts doe. Ik heb helaas de deadline voor Morgan Stanley al gemist maar ik ben het applyen voor Spring Weeks bij verschillende banken. (GS, MLboa, Credit Suisse, UBS, Barcap) Dit is een week 'binnen kijken' bij een bank voor studenten in hun eerste jaar van een driejarige, of tweede jaar van een vierjarige opleiding. Hopelijk word ik ergens geselecteerd en kan ik begin April richting Londen voor een weekje om wat ervaring op te doen. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Hawkery op 04-01-2011 15:30:29 ]
I think a hero is an ordinary individual who finds strength to persevere and endure in spite of overwhelming obstacles.
Christopher Reeve
  dinsdag 4 januari 2011 @ 15:41:38 #252
256829 Sokz
Livin' the life
pi_90838498
Is zo'n springweek vaak weer een 'binnenkomertje' voor de zomerstages?
  dinsdag 4 januari 2011 @ 16:33:52 #253
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_90840612
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 15:23 schreef Hawkery het volgende:
Volgens mij zijn die application systems wel echt de eerste ronde. Dit weet ik alleen niet zeker. Het is een bekend probleem dat Nederland een andere verdeling erop na houdt. Is je opleiding echt specifiek 'strenger' (dat is problematisch) of verwijs je naar Nederland in het algemeen? Volgens mij liggen de verdelingen in Nederland zelf toch wel iets beter. Wat voor studie betreft het?

Ik ben blij doordat er positieve verhalen over Liberal Arts studenten in investment banking en consultancy, daar ik zelf liberal arts doe. Ik heb helaas de deadline voor Morgan Stanley al gemist maar ik ben het applyen voor Spring Weeks bij verschillende banken. (GS, MLboa, Credit Suisse, UBS, Barcap) Dit is een week 'binnen kijken' bij een bank voor studenten in hun eerste jaar van een driejarige, of tweede jaar van een vierjarige opleiding. Hopelijk word ik ergens geselecteerd en kan ik begin April richting Londen voor een weekje om wat ervaring op te doen. :)
Geneeskunde. Ik durf met zekerheid te zeggen dat wij het meest strenge tentamineringssysteem hebben van de geneeskunde faculteiten. Cijfers liggen allemaal erg dicht bij elkaar omdat ze een streng toetsbeleid hanteren. Om een beeld te schetsen: mensen die 7,5+ constant halen, zijn studenten die "cum laude" hun VWO diploma gehaald hebben en 50+ uur per week met hun studie bezig zijn. Dat is bij de meeste andere steden totaal niet het geval.

Ik zit ongeveer bij de top 15-20% met veel EC's, maar ik heb dus maar net een 7 gemiddeld.. Terwijl bij andere faculteiten je dan tegen de 8 aanhikt.

edit: Voor onderzoeksplekken / opleidingsplekken staan we dus ook bekend als medisch-wetenschappelijk-analytisch sterke studenten, maar buiten het wereldje koop ik daar niks voor.
  † In Memoriam † dinsdag 4 januari 2011 @ 18:37:27 #254
230491 Zith
pls tip
pi_90845724
Ik geloof toch niet dat de top 20% bij de meeste universiteiten op een 8 gemiddeld zit :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_90849041
Een gemiddelde van 8.25 of hoger is hier al slechts top 3%, dus dat lijkt me niet erg realistisch nee. Maar de precieze percentages voor de gehele cijferverdeling ken ik niet en kunnen per studie natuurlijk ook flink verschillen.
pi_90852764
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 15:41 schreef Sokz het volgende:
Is zo'n springweek vaak weer een 'binnenkomertje' voor de zomerstages?
Yes, het schijnt vaak te gebeuren, ze noemen het "fast-tracken" voor een summer internship. Als je het heel goed doet kan je zelfs diezelfde zomer nog beginnen, maar dan moet je wel echt een heel goede indruk achterlaten. Ik ben benieuwd, eerst maar even kijken of binnenkom bij een springweek.
Christopher Reeve
pi_90854459
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:40 schreef Kaas- het volgende:
Een gemiddelde van 8.25 of hoger is hier al slechts top 3%, dus dat lijkt me niet erg realistisch nee. Maar de precieze percentages voor de gehele cijferverdeling ken ik niet en kunnen per studie natuurlijk ook flink verschillen.
Het blijft allemaal behoorlijk subjectief. Waarschijnlijk zal er naar zwaardere technische studies anders gekeken worden dan een economie studie maar vooralsnog zijn verschillen in de studies tussen verschillende instituties niet erg meetbaar. Het zal dan inderdaad een kwestie zijn van dit verschil op een manier uitleggen? Misschien kan je je positie uitdrukken in het percentage dat je in zit. Als je zegt dat je bij de top zoveel bent dan kan het overtuigender zijn.
Christopher Reeve
pi_90855236
Even tussendoor, morgen heb ik een sollicitatiegesprek bij een investmentbank - afdeling trading - en ik twijfel tussen bruine of zwarte Oxfords bij een donkerblauw pak. Nu zag ik een aantal mensen het kantoor in en uit lopen met bruine schoenen. Het is winter en zelf neig ik naar zwart, wat jullie?
pi_90858678
Denk niet dat het veel uitmaakt, je schoenen zal niet zo'n belangrijke factor bij een gesprek uitmaken lijkt me, beetje onzinnig. Doe wat goed voelt, in dit geval de zwarte. Gefeliciteerd met je gesprek in elk geval en veel succes morgen!

Als iemand nog CV tips heeft dan ben je hartelijk welkom om ze te geven, ben een beetje M&A aan het bekijken op het moment. Zal wel goed komen.
Christopher Reeve
pi_90860087
bruin is meer casual, zwart wat professioneler
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')