Er wordt per bedrijf wel aangegeven hoe ze selecteren. In 9 van de 10 gevallen is dit op rolling basis, oftewel hoe eerder je bent des te beter je kansen zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2010 13:27 schreef Outlined het volgende:
Zijn je kansen nou kleiner naarmate je sollictatie dichter tegen de sluitingsdatum aan zit? Kan me voorstellen dat ze 1 week voordat de deadline is al zoveel sollicitaties hebben dat ze in die week alleen nog meer de echte toppers er uit pikken.
ai, in dat geval kan ik het wel schudden, heb vlak voor kerst (toen waren alle deadlines) een flink aantal sollicitaties de deur uit gedaan, ook testen gemaakt. Ik heb een redelijk profiel, zeker neit top, dus dat gaat hem niet worden ben ik bangquote:Op dinsdag 28 december 2010 13:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Er wordt per bedrijf wel aangegeven hoe ze selecteren. In 9 van de 10 gevallen is dit op rolling basis, oftewel hoe eerder je bent des te beter je kansen zijn.
Dus je baalt? Wat ik niet snap hè, je wilt zo'n job best graag lijkt me. Waarom kom je achteraf vragen of je het eerder op had moeten sturen? Als je bij een IB wilt werken dan zorg je toch dat je dit soort dingen vooraf weet?quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:12 schreef Outlined het volgende:
[..]
ai, in dat geval kan ik het wel schudden, heb vlak voor kerst (toen waren alle deadlines) een flink aantal sollicitaties de deur uit gedaan, ook testen gemaakt. Ik heb een redelijk profiel, zeker neit top, dus dat gaat hem niet worden ben ik bang
Geneeskunde. Ik durf met zekerheid te zeggen dat wij het meest strenge tentamineringssysteem hebben van de geneeskunde faculteiten. Cijfers liggen allemaal erg dicht bij elkaar omdat ze een streng toetsbeleid hanteren. Om een beeld te schetsen: mensen die 7,5+ constant halen, zijn studenten die "cum laude" hun VWO diploma gehaald hebben en 50+ uur per week met hun studie bezig zijn. Dat is bij de meeste andere steden totaal niet het geval.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 15:23 schreef Hawkery het volgende:
Volgens mij zijn die application systems wel echt de eerste ronde. Dit weet ik alleen niet zeker. Het is een bekend probleem dat Nederland een andere verdeling erop na houdt. Is je opleiding echt specifiek 'strenger' (dat is problematisch) of verwijs je naar Nederland in het algemeen? Volgens mij liggen de verdelingen in Nederland zelf toch wel iets beter. Wat voor studie betreft het?
Ik ben blij doordat er positieve verhalen over Liberal Arts studenten in investment banking en consultancy, daar ik zelf liberal arts doe. Ik heb helaas de deadline voor Morgan Stanley al gemist maar ik ben het applyen voor Spring Weeks bij verschillende banken. (GS, MLboa, Credit Suisse, UBS, Barcap) Dit is een week 'binnen kijken' bij een bank voor studenten in hun eerste jaar van een driejarige, of tweede jaar van een vierjarige opleiding. Hopelijk word ik ergens geselecteerd en kan ik begin April richting Londen voor een weekje om wat ervaring op te doen.
Yes, het schijnt vaak te gebeuren, ze noemen het "fast-tracken" voor een summer internship. Als je het heel goed doet kan je zelfs diezelfde zomer nog beginnen, maar dan moet je wel echt een heel goede indruk achterlaten. Ik ben benieuwd, eerst maar even kijken of binnenkom bij een springweek.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 15:41 schreef Sokz het volgende:
Is zo'n springweek vaak weer een 'binnenkomertje' voor de zomerstages?
Het blijft allemaal behoorlijk subjectief. Waarschijnlijk zal er naar zwaardere technische studies anders gekeken worden dan een economie studie maar vooralsnog zijn verschillen in de studies tussen verschillende instituties niet erg meetbaar. Het zal dan inderdaad een kwestie zijn van dit verschil op een manier uitleggen? Misschien kan je je positie uitdrukken in het percentage dat je in zit. Als je zegt dat je bij de top zoveel bent dan kan het overtuigender zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:40 schreef Kaas- het volgende:
Een gemiddelde van 8.25 of hoger is hier al slechts top 3%, dus dat lijkt me niet erg realistisch nee. Maar de precieze percentages voor de gehele cijferverdeling ken ik niet en kunnen per studie natuurlijk ook flink verschillen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |